Archief voor dinsdag 16 juni, 2009 @ 06:00

Vrouwen en techniek en Piquant

Posted in Piquanterieën with tags , , , on dinsdag 16 juni, 2009 @ 06:00 by Piquant

cinquantenario

Door: Julius

Op veler verzoek wil ik nog wel verder ingaan op mijn verblijf bij Piquant.

In de afgelopen 20 jaar zijn er talloze boeken verschenen over het verschil tussen de vrouw en de man. Meestentijds kwam een schijver of schrijfster ermee dat het verschil in de psyche zat en dan met name in de emotionele kant. Een aantal dagen met Piquant heeft mij duidelijk gemaakt, dat ons al die tijd knollen voor citroenen is verkocht.

Het wezenlijke en al het onderscheid makende verschil is dat de feminiene soort geen enkel benul van techniek heeft en de man wel. Ik geef een aantal voorbeelden. Ik ben hier om te fietsen en in het bezit van een vrij kostbare GIOS Cinquantenario, aankoopbedrag: € 5000,00. Iedere dag maak ik hier een tochtje en na afloop maak ik mijn fiets schoon. Daarvoor gebruik ik de tuinslang en twee spuitbusjes. Eén om het vuil te verwijderen en het andere busje om de ketting opnieuw in te vetten. Piq vindt dat onbegrijpelijk dat ik zo veel tijd aan het onderhoud van mijn fiets besteed. Ik kan haar niet aan het verstand brengen dat ook dat niet levende dingen, onderhoud behoeven.

Ik ben zo vrij geweest om vanmiddag even terloops in haar afwezigheid haar badkamer te bezoeken. Daar staan wel 67 verschillende soorten lotions, cremes etc.

 De spullen die ik voor mijn fiets gebruik, zijn functioneel. Wat Piq met al die flesjes, doosjes, tubes en flacons doet, ik heb geen idee. Piq zal mij moeiteloos kunnen uitleggen dat al die flesjes en tubes, bedoeld is voor “onderhoud” en dat begrijp ik nu weer  niet.

Dit is allemaal nog vrij onschuldig, maar gebrek aan technisch inzicht en belasting voor… kan ik ook aan diverse andere voorvallen ilustreren.

Ik noem er een: een aantal jaren geleden, heb ik mijn auto aan een vriendin uitgeleend. Toen zij deze terugbracht, zei zij ; “Ik heb goed nieuws voor je; het olielampje doet het weer”. Ik heb toen wel even staan te vloeken…..

Kan iemand mij uitleggen waarom vrouwen niets, maar dan ook echt niets met techniek hebben?