Het huis (door Piquant)

koffer

Langer dan een dag uit logeren gaan. Nein Danke. Mij doe je er geen plezier mee.
Die vragen; wanneer mag je met fatsoen naar bed of nog moeilijker,als de gastvrouw/heer naar bed gaan, mag ik dan blijven zitten; hoe kan je er zo uit je bed ,bijlopen en nog tientallen vragen. Het allerergste is als je met zijn allen 1 badkamer moet delen , om het over de aanwezigheid van 1 wc maar niet eens te hebben.
Als je een huis in het zuiden van Frankrijk hebt, is het een va et viens van logee’s. Niet ongezellig en meestal zelfs erg gezellig. Stel dat ik maar 1 badkamer en 1 wc zou hebben. Geen logee zou hier , langer dan 1 nacht, welkom zijn.
In de loop der jaren hebben zich hier heel wat vrienden en ook kennissen gemeld. Ik zou vele topics kunnen schrijven over de verschillen in de gasten. Van lieve, behulpzame tot ronduit asociale, waarvan je er na vertrek, pas achter komt dat het matras ernstig is vervuild of dat de badkamer te vies is om aan te pakken. Toegegeven, dat zijn de uitzonderingen , maar die uitzonderingen blijven wel lang in het geheugen.
Logeren , wat denken jullie er van?

73 Reacties to “Het huis (door Piquant)”

  1. Ha piq
    De feestvreugde van gisteren gemist wegens ernstige Beschäftigung buitengaats.
    Maar welkom terug, dus. Maak er geen gewoonte van.

    *premature vrijmibo kick-offed*

  2. Oepsie, mijn alter ego e-mailadres gebruikt in de eerste post.
    Ergo non fipo.

  3. Nah, die andere fipo komt later.

    Uit logeren? Nachtje is niet erg.
    Bij mij logeren? Alleen als het iemand is die mijn lief en ik beide in ons eigen bed dulden. En dat maakt de spoeling behoorlijk dun.

  4. Huh? Van de twee posts met hetzelfde e-mailadres wordt er maar eentje doorgelaten?
    Hmm, eens kijken… welk woord heb ik gebruikt dat dat gedrag zou kunnen verklaren? “Spoeling”? Getver!

  5. Visite is net vis….Niet in huis halen (ook niet voor 3 dagen) anders gaat je woning stinken_!

    @ Rotje: Voor een technisch iemand kom je wat rommelig over ouwe dibbes_!

  6. Als thuisbasis voor familie vanuit Europa en daarbuiten kan ik verhalen vertellen waar de honden geen brood van lusten. Dat heeft ook te maken met verschillende culturele achtergronden. Ondanks dat alle neven en nichten Nederlandse ouders hebben. De neven en nichten vielen uiteindelijk nog wel mee, de partners en/of kinderen waren soms dramatisch. En daardoor natuurlijk ook de neven en nichten. Ruggegraatloze viespiqen.

  7. @Al
    Ik heb 3 weken lang 14 man te eten en te drinken gegeven. Slapen deden ze godzijdank ergens anders. Met 16 man op 2 badkamers is wat veel.

  8. En dat was iedere dag erg gezellig. Was na drie weken wel aan vakantie toe.

  9. @ Piq

    Wat een majeur goedkoop valies op de foto en idem garderobe dat eruit bulkt: het lijkt wel de kledij van 020Boobs…

    € zich weer wel gecharmeerd weet van oude vertrouwde misinterpunctie des Piqqes €

  10. @ Z

    Bespeurt Erl hier semitische wortelen bij Z, gezien de extended-familiale over-en-uit-bewoning?

  11. heropeningsdickie

  12. € ter ere van Piqs vleselijke wederopstanding Moonwalk, Penguin en Anti-Gravity Lean performt afgesloten met een magistrale Crotch Grab €

  13. Und wanneer staat J*** weder op?

  14. herheropeningsdickie

  15. @Erl
    Nah NSB wortelen. Dan krijg je dat.

  16. Mevrouw HelenZ, als u die worteltjes al heeft, dan stop ik wel een heerlijk pakje instant pudding tussen uw baggage.

  17. Goedemorgen.

    Prachtig weer hier; geen logee’s; wel leuke gasten op het blog (welkom Rodney), wat wil een mens nog meer.

  18. Goedemorgen mevrouw Piquant, fijn dat u er ook weer bent.

  19. Goedesmorges

    zelf zonder gasten ben ik al aan vakantie toe

  20. @ Z

    Wie /wat is J met drie ***?

    NSB: heb je dan Indische wortelen?? (die stonden er immers om bekend)

  21. Wie (v, niet m) wil wel eens in het Casa Erlianum zich te logeren leggen?

    € in wederdienst wel lichte hand-, tand- en ontspandiensten im Bad verwacht €

  22. herherheropeningsdickie

  23. Allo? Allo?

    Ist da jemand?

  24. Ik ben nog een beetje aan het uitvlooien wat hier eigenlijk gebeurt allemaal, maar ik ken die Erlkönig inmiddels al wel voldoende om te weten dat die zich van germanismen bedient, dus dat J*** zal wel weer het kindeke Jesu wezen.

  25. Hand en pffff

    Doet aanbeveling Lorre met het badwater weg te gooien

  26. Waar ik nog niet helemaal zeker van ben is of dit topic misschien stiekem gaat over de typisch Nederlands-nationalistische reactie op de komst van ‘vreemdelingen’.

  27. @ Allah Hens onder het dekbed

    Maar Mijnheer, U slaat de spijker op de beblute-und-boden Kopf…

  28. Mijnheer Hens, zie ik daar nou Maradonna?

  29. Inderdaad, de wereldberoemde handballer. Plaatje paste wel bij mijn naam, vond ik.

  30. Gelijk Diego de bal heeft Allah de wereld in His hens…

  31. € dan maar im Bad verglijdt, daarbij vol op badeendje vluk plonsend €

  32. herherherheropeningsdickie

  33. @Al
    Ik heb 3 weken lang 14 man te eten en te drinken gegeven. Slapen deden ze godzijdank ergens anders. Met 16 man op 2 badkamers is wat veel.

    Dat soort bezoek moet je op type casten. Ik zou er bijvoorbeeld geen problemen mee hebben om met 16 jonge dames 1 badkamer te delen ;)…..Mits ze al die middeltjes, zalfjes en poedertjes etc maar niet rond gaan slingeren, want dat is met 16 dames een badkamer van 20 bij 20 nog te krap, dat dan weer wel_!

  34. Pff, als ik het zo lees is iedereen hier nog nuchter.
    Is het al te onconventioneel te verwachten dat het bloggezelschap er een fatsoenlijk promillage op nahoudt?

    Zijn er geen digitale schrijvershangplekken, eigenlijk? Waar men zich gewoon prettig beneveld tussen zijn lotgenoten kan begeven, zonder zich beoordeeld te voelen?

    En waar is Sytze als je hem nodig hebt? Die mag bij mij logeren. In de logeerkamer. Als hij genoeg ouzo en absint meeneemt.

  35. € om teloorgang van Nederland in naam van de Vrijheid schreit €

    ‘Islampropaganda’ in peuterprogramma stoort PVV

    HILVERSUM – De doorgaans zo onschuldige peuterserie Het Zandkasteel van Teleac, met de poppen Koning Koos, Toto en Sassa, is opeens aanleiding voor Kamervragen.

    Kan de minister uitsluiten dat er binnenkort ook peuter-uitzendingen via de staatsomroep te zien zijn waarin grote smurf de sharia invoert en smurfin vervolgens stokslagen krijgt?

    Martin Bosma van de PVV was onaangenaam verrast toen het van de week in het tv-programma ging over het Suikerfeest. ,,Islampropaganda van de staatsomroep gericht op peuters,” kwalificeert de PVV’er het. Het Suikerfeest werd in Het Zandkasteel omschreven als een dag waarop alle kinderen cadeautjes krijgen, schone kleren aantrekken en ‘we allemaal zoetigheid eten’.

    Bosma wil van ministers Plassterk (Media) en Van der Laan (Integratie) weten ‘welke islampropaganda onze peuters binnenkort nog meer gaat bereiken’. ,,Kan de minister uitsluiten dat er binnenkort ook peuteruitzendingen via de staatsomroep te zien zijn waarin bijvoorbeeld bij De Smurfen grote smurf de sharia invoert en smurfin vervolgens stokslagen krijgt?”

    Volgens directeur Ton F. van Dijk van Palm Plus, producent van Het Zandkasteel, is het juist goed dat ook in een peuterprogramma aandacht wordt besteed aan bijvoorbeeld het Suikerfeest. ,,In een stad als Amsterdam viert meer dan de helft van de mensen het, en dus ook heel veel kinderen. Door aandacht aan dit soort zaken te besteden, creëer je meer begrip over en weer. Maar daar heeft de PVV geen behoefte aan.”

  36. Zijn ‘we’ in staat om ons gezamenlijk Huis te delen met allen die zich hier bevinden?

    Of blijven we ‘ze’ als logées beschouwen?

    Kunnen ‘we’ ons eigen thuisgevoel behouden en het tegelijkertijd ook ‘de anderen’ schenken of gunnen?

  37. @Erl
    Marokkanen zijn gewoon uit logeren hier.
    Alleen kennen zij blijkbaar het van oorsprong Britse principe One does not outstay one’s welcome niet.

  38. Ofwel: je moet stoppen op je hoogtepunt. Lees: voordat de visite zich aan je gaat ergeren.

  39. @ Rotje: Ghe van de moslims in de wereld trouwt tussen de 40% en 65% met zijn neef of nicht…..Dus stel je met deze info nog eens de vraag of ze One does not outstay one’s welcome wel of niet begrijpen_!

  40. @ RodTrot

    Eerstens, het gaat om Marokkaanse Nederlanders, niet om ‘Marokkanen’.

    Tweedens, een ieder die hier duurzaam is, is géén logé.

    Derdens, Britse principes gelden hier niet.

  41. Het suikerfeest aan kinderen uitleggen, lijkt mij niet meer normaal passend bij de opvoeding, dus algemene ontwikkeling van kinderen. Nooit iemand gehoord over uitleg van bijbelse verhalen…..
    *suikerpoppetjes uitdeelt aan alle zoete gasten hier*

  42. € Piq een suikerhartje schenkt en RodTrot een zure druif €

  43. @Erl
    Ik zei “Marokkanen zijn gewoon uit logeren hier.”. Dan heb ik het dus niet over Marokkaanse Nederlanders. Da’s weer een heel ander verhaal.

    *zure druif tot beendroog wijntje perst en fermenteert en snel ad fundum degusteert*

  44. Voor @Rodney en Erl een glaasje koele Piqpoul schenkt. (Picpoul).

  45. @Piq
    Dank, piq.
    Da’s de druif die onder andere in soixante-neuf (geen typo) du Pape wordt gebruikt. Lekker zuur!

  46. @piq
    PS. Nog behoefte aan een topic over irritante middelbare kudtwijven?
    Is afgekeurd door mijn vaste afnemer wegens te lang en te nodeloos quetsend. Kvinnem zelf wel aardig.

  47. @Rodney

    Voor een fles onvervalste Picpoul? (Komt hier uit de buurt en wordt maar in kleine hoeveelheden gemaakt.) Ja dus !!!

  48. @Rodney

    Doe ik er wel een oveheen over irritante, zielige, hun piq nalopende middelbare zeiksnorren.

  49. @piq
    Een fijn plan!
    Compensatie is het toverwoord.
    Zolang we -in meerdere opzichten- het evenwicht maar bewaren :o)

  50. O jee

    Marokkaanse Nederlanders, dus Marokkanen.
    Uh Marokkaanse Nederlanders is een bevolkingsgroep die de hun nationaliteit nooit zullen verliezen twee passen enzo

  51. @drempel
    Ssst, anders hoort Erl het.

  52. @drempel

    Right, maar dat geldt voor (bijna) iedereen die zich in een ander land vestigt. Heb jij 2 paspoorten?

  53. Noop

    Ben helaas nog verplicht nederlander.

  54. Krijgt anders wel nachtmerries van lenny kuhr’s visite

  55. @drempel
    Visite is sowieso een rot woord. Het is bezoek en ‘visite’ is er alleen maar voor de koffie en een biscuitje en dan oprotten.

  56. @Trot

    Nah Lorre is te druk.
    spelen met vlunk bij missy

  57. @Piq

    Visite en bezoek blijft meestal langer bij mij.
    Laatst 6 man in een kamer en maar klagen dat ze zo’n pijn onder in hun rug hadden van het bier drinken..

    Duhh

  58. @drempel

    Zes man in een kamer, tja daar kun je wel rugpijn van krijgen. Wat een orgie zal dat geweest zijn.🙂

  59. Drempel trekt zich dan terug in zijn eigen royale slaapkamerT.

    Natuurlijk na het achterlaten van een luchtbed.

    Tja en zoals elke goede nederlander en maar zeiken de volgende ochtend

  60. @Sytze

    Goh helemaal vanzelf achtergekomen?
    Of hulp gehad🙂

  61. Vooruit

    http://www.youtube.com/watch?v=ajssp2wHpRk

    Zet een paar weekend biertjes klaar…

    @All en een fijn weekend

  62. Ik keek in mijn agenda en hop… het bleek vrijdag te zijn: http://www.youtube.com/watch?v=ang0_pO2MbM

  63. @drempel
    Vermaak je.

  64. Tot volgende week_!

  65. Iedereen al weekend aan het vieren?

  66. Nee, hier wordt nog hard gewerkt en morgen zelfs ook nog. Slavendrijvers zijn het die moderne bazen! In ruil voor al dat harde werken kan een koppie koffie er nog niet eens af. Ik ga mijn CAO eens tegen het licht houden.

  67. @laurencius
    Dat lijkt toch niet op het leven ven een ‘loverboy’. Geen koffie, maar wat dan wel?

  68. Door de baas gemaakt dineetje over 8 minuten.

  69. @Laurencius

    Dan durf jij nog te klagen ook?

  70. @Piquant: nu u het zegt, zou ik niet meer durven. Wacht, een brandlucht: het diner is klaar denk ik.

  71. On-Topic : Ik ga maar eens een paar dagen uit logeren. Groeten allemaal.

  72. Ik ga ook iets anders doen. Morgen weer een topic. Trusten all.

Reacties zijn gesloten.

