Maandag (Piquant)

homer

De eerste maandag na de heropening van Piquanterieen.
Iedereen weer aan de nieuwe werkweek begonnen. File’s ;weekend verhalen etc.
Voor wie tijd heeft of niet aan het werk is, kan hier zijn/haar mededelingen; ideeen en andere zaken kwijt.
Ik hou af en toe een oogje op het blog, maar ben het grootste deel van de dag elders.
Maak er iets van.

57 Reacties to “Maandag (Piquant)”

  1. Zo, eerst maar eens een koele droge witte opentrekken.
    Het is maandag, tenslotte…

  2. Werkweek, schmerkweek.
    Allemaal prima, maar ik heb het rijk alleen vandaag, dus vordert alles gestagiger dan normaal.

  3. Vanavond en vannacht ook het rijk alleen, da’s minder, maar dit terzijde.
    *extra wijn regelt*

  4. Pff, maandag, en dan een juichende Homer Simpson…
    Daar knarst iets, volgens mij.

  5. Enfin, Harry Potter 6 is een enorme kudtfilm en Inglourious Basterds (twee typo’s, maar door Tarantino himself bedacht, dus wie ben ik…) is geweldig.

  6. Betsy is ook dronken.

  7. @piq
    Topic volgt.
    Dronken geschreven, maar niet nuchter geredigeerd, dat wel.

  8. Kewl, zo’n privéblog.
    Je zou denken dat ik achter de pc van vlunk zit.
    Lijkt me wel wat, avondje doorhalen met vlunk. Meen ik. Ook al denkt hij er anders over.

  9. Prive blog
    Dat op maandag morgen
    cool

  10. @Rodney

    De oude ‘Basterds’ was ook niet slecht voor die tijd.
    Nog meer film aanbevelingen?

  11. @drempel
    Gek misschien, want ik ben niet zo’n main stream fan, maar de verfilming van het eerste boek van de trilogie van Stieg Larsson, Män som hatar kvinnor (men who hate women), vond ik lang niet slecht. Hier in Nederland nog niet uit, denk ik.

    Verder alles van Aki Kaurismäki. Maar da’s een beetje een afwijking van me.

  12. Zweeds & Fins?

    swap jij soms met Piq je boekenreeks?

  13. van ‘Män som hatar kvinnor’ heb ik ooit een trailer van gezien.
    zag er goed uit ,ik zal eens gaan surfen.

  14. Het boek is beter heren. Drie hele dikke pageturners.
    Götmorgen.

  15. Ik wil niet klagen,maar het is al te warm om in de tuin in de zon te zitten.
    *Gaat croissantje in de schaduw eten.*

  16. @drempel
    Er is een torrent van een Zweedse dvd-versie met NL ondertitels in omloop.
    Ik was me er niet van bewust dat piq ook into Scandinavische toestanden is. Ik hou van het gebrek aan opsmuk ervan, zowel van de boeken als van de films. Hollywood is niet zo mijn ding.

  17. ‘meuning piq,
    Je hebt gelijk, maar het boek is altijd beter. Nog nooit het omgekeerde meegemaakt. Volgens mij.

    *in geheugen graaft*

  18. @Piq

    De temperatuur is nog niet slecht hier.
    Ik denk maximaal 22 graden vandaag

  19. Danske pyger knepper för penge

    Zo dan, is dit een privéblog of wat? Filmtip: Cheech & Chong, titel niet van belang want alles is even inhoudsloos. In het andere geval: een oude Bergman. Of iets met Sylvia Kriostel, die is vandaag jarig. Ja, het is een gedenkwaardige dag vandaag.

    Het boek is vaak (niet altijd) beter maar ik wacht toch in veel gevallen liever tot de film uitkomt. Een film is vaak wat sneller te verwerken. Ik wacht overigens al jaren op de verfilming van het telefoonboek want ook daar is geen doorkomen aan.

  20. De hoogste maximum temperatuur ooit gemeten (in de Bilt) op 29 september is 25,7 klein nulletje C.

  21. @Sytze

    nadruk op Ooit🙂

  22. ja, ooit.

    Maar daar hebben ze jarenmlang iets verkeerd gedaan dus het zal wel niet kloppen.

  23. Bergman!
    Oeh, ga door, het geeft niet wat het kost!

  24. *crisisvergadering in struikelt*

  25. Wetenschappers verkeren in grote onzekerheid over de dood van Adolf Hitler. Zijn overgebleven schedel met het kogelgat erin, blijkt na nieuw DNA-onderzoek van een vrouw afkomstig te zijn.

    Hilter was een Vrouw???

  26. Sssst…. ja, het was een vrouw, een pot, ook. Of dacht je dat dat afzichtelijke snorretje echt was?

    En nu leeft ze ergens in de oerwouden van Brazilië, 120 jaar oud.

    Niet doorvertellen hè, voor je het weet komt Vlunk erachter.

  27. Want laten we eerlijk zijn: mannen doen nooit zo hysterisch…

  28. En welke vent wil er nu gehaakte hakenkruisjes op zijn vlag hebben?

  29. Dan is er echt een steekje los…

  30. Film ‘Män som hatar kvinnor’ gezien, verrassende wendingen en soms pijnlijk (dat je je schaamt voor mannen met macht)

  31. Niet voor niets dat Hitler nooit met Eva wilde naaien…

  32. Zijn stopnaaldje was gewoon te kort.

  33. @sytze

    De connectie met doekjes is voor velen al gemaakt…;-)

  34. Eva kon beter naaien en daarom was Hitler jaloers.

    Ik zou haar doen, trouwens, die Eva. Ooit

  35. Welke, die uit de film?

  36. Hoofddoekjes waren destijds nog helemaal hip Sikkeneur.

  37. De echte ook wel… Eva…

  38. Je zou je in een paradijs wanen: Adolf en Eva.

  39. Ze hebben het minimaal een keer gedaan.

    Siegfried; een zwarte idylle.

  40. Hé getver, deed Adolf het met zijn hond?

  41. Als de hoofddoekjes niet symbool stonden voor de fundamentalistische islam zou ik er ook geen probleem mee hebben, Sytze. Maar goed; dat is een topic voor GS, niet hier toch?

  42. Wat een drukte hier op de vroege ochtend. Beetje uitgeslapen en een lichte kater denk ik. Gelukkig heb ik deze week vrij en moet ik over een week pas weer aan de slag.

  43. Als ik mij niet vergis is het morgen de eerste dinsdag na de heropening van Piquanterieën. Dat gaat wat worden!

  44. “Ik wil niet klagen,maar het is al te warm om in de tuin in de zon te zitten.”
    En wij krijgen hier een week regen volgens het weerbericht en de internets.
    *voelt een omineuze stilte*
    Out>>>
    *gaat vannacht geen internet meer opendoen!*

  45. Zo daar ben ik weer. Iemand mij gemist?

  46. Lekker druk hier!

    Pf …

  47. @Piquant: dat zie je wel aan al die gloedvolle reacties in 2 uur en een kwartier. Je wordt hier node gemist!!

  48. @Laurencius

    Ik hou wel van enig cynisme…..

    *kan het blog nu wel sluiten en vroeg mijn bed induiken*

  49. Wat een pech. Heb net , voor morgen een topic over Roman Polanski klaargezet. Klik ik nog even langs andere blogs en staat er al een dergelijk topic bij de buurvrouw. Ik haal het nu weg, maar of ik nog iets nieuws kan verzinnen……

  50. Er zijn meer kranten die hetzelfde nieuws en dezelfde opinies hebben Piq. Gewoon plempen dus.

  51. Ik zou graag willen dat iemand een topic schrijft over die vreselijke DSB bank.( en vooral over patser D. Scheringa en Zalm mog ook meteen meegenomen worden).

  52. Oke Sytze heeft een punt . Ik heb het toch maar geagendeerd.

  53. Of toch maar niet… Ik ga er een nachtje over slapen.
    @all trusten.

Reacties zijn gesloten.

