Zeven stijlgroepen

stijlvol

Gelezen door Piquant
Vrouwen zijn te verdelen in zeven stijlgroepen
2009-07-30 – Nederlandse vrouwen zijn in te delen in zeven stijlgroepen. Assortiment- en winkelpresentatieconsultant Max Dekker heeft de Nederlandse vrouw onderzocht en komt tot zeven stijlen. Hij baseerde zijn verdeling op de garderobekasten van ruim 3.500 vrouwen, samen met onderzoeksburaeu GfK bekeken. De deelnemende vrouwen kregen een aantal foto`s te zien, variërend van casual tot speciale gelegenheden, waarbij hen gevraagd werd waar ze op letten en wat ze van belang vinden bij kleding.
De zeven stijlen zijn: Correct 26%, Feminine 18%, Verzorgd 14%, Trendy 13%, Comfort 11%, Street 9% en Ongecompliceerd 9%.
De groep ‘Correct’ bestaat voornamelijk uit 50+ vrouwen. Zij hechten aan netjes en hebben over het algemeen een sterk plichtsbesef. Plus Magazine is favoriet onder deze dames.
Feminine-vrouwen zitten in de leeftijd van 20 tot 49 jaar. Zij zijn vrouwelijk, stijlvol en lezen vooral NRC.next.
Comfort-vrouwen zijn vooral te vinden tussen de 50 en 64-jarigen. Zij hechten aan eenvoud en comfort en zijn gericht op tradities. Regionale kranten zijn favoriet.
De stijlgroep ‘Street’ is vooral te vinden in de leeftijd van 12 tot 29 jaar. Zij zijn relaxed, zelfbewust en naar buiten gericht. Vooral de Volkskrant wordt gelezen.
De groep’ Ongecompliceerd’ is veelal tussen de 30 en 39 jaar. Het zijn vaak koopjesjagers die vooral RTL 4 kijken. ‘Trendy’ is ook een jonge groep met 12 tot 29 jaar. Naast trendy zijn zij sexy en verkwistend. Cosmopolitan is het favoriet tijdschrift.
De stijl ‘Verzorgd’ houdt van beschaafd en prestigemerken. De Telegraaf wordt door hen veel gelezen.

Nu dringt zich de vraag op: ” in hoeveel stijlen zijn mannen te verdelen” ?
Kom op mannen !!!

128 Reacties to “Zeven stijlgroepen”

  1. 2?
    Zakelijk en vrije tijd.

  2. test

  3. test failed: jammer, dan.

  4. Ik denk dat sytze close is.

    & homeaux

  5. Mijn taken zitten erop, ik heb een paar weken geleden de boodschap willen overbrengen aan de blogs waar mijn neef reaguurde. Gisteren heb ik dan besteed om in kaart te brengen wat “Hiebe” waar zoal gezegd heeft. Ik ben daar gelukkig grotendeel nog achter kunnen komen.

    Met sommige mensen heb ik ook buiten het blog om erg prettige contacten gehad om verder over leven en werken van “Hiebe” te kunnen vertellen.

    Ik ga nu weer verder met mijn leven, maandag ga ik weer aan het werk, verder komt er na de feestdagen een drukke periode aan met o.a. verbouwen, verhuizen, samenwonen. Bloggen heeft nooit bij mijn leven gehoord (bij “Hiebe” ook maar een maand of 8, zag ik) en zal er na de niet bepaald positieve ervaringen elders die ik heb opgedaan ook nooit bij gaan horen.

    Diegenen die hartverwarmend hebben gereageerd op alles wat er afgelopen maand gebeurd is wil ik daarvoor langs deze weg nog danken.

    Maak er nog wat van, voor je het weet is het leven plotseling voorbij…..

    OUT

  6. @ Neef H.
    Dank voor het impersoneren, alhoewel ikzelf dat dan weer gemist heb. Maar ja, kan niet overal bij zijn.
    On topic: een schizo heeft stijlen te over, de gemiddelde man lijkt me vooral een grijze muis. Persoonlijk ga ik zelf wel graag voor de lachende stijl, met glim- of schaterlach, zelfspot mag natuurlijk ook. Een stijl tussen opstaan en douchen, ook intrigerend. Want is die reeds prettig gestemd, of aanstootgevend? vragen, vragen…

  7. Ik volg geen stijl, stijl volgt mij_!

  8. Ik heb even naar mijn garderobe gekeken; maar die geeft geen enkel
    uitsluitsel.

  9. Mannen zijn te verdelen in acht stijlgroepen: zeven van hun vrouw/vriendin en de achtste wanneer ze single zijn.
    Dan ga ik even uit van de heterosexuele man. Homosexuele mannen zijn te verdelen in negenenzestig stijlgroepen. Kijk, dáár heb je iets aan.

  10. Oh wacht, dan hebben we nog de mannen die door hun mamma gekleed worden.
    Negen in totaal dus.

  11. @ Ramm donderdag 1 oktober, 2009 @ 15:28 bij PM: Hmm interesant_! Zeg eens eerlijk moppie, waar heb jij raar leren kennen dan_?

  12. Ok, ik hou van een beetje Retro, maar je praat met iemand die elke avond weer aan zijn god vraagt of ze het alstublieft zo kan maken dat het cassete bandje weer helemaal hot word_!

  13. Daarbij past Retro erg goed bij mijn P18 uit 1968

  14. Moppie … ? Neh …..

  15. Ik houd het maar bij Sikkeneur stijl, kan je alle kanten mee op, behalve de goede…

  16. @ Sikkeneur Dat is in ieder geval heel eerlijk. Ik ben volkomen stijlloos.

  17. @ Rammsteijn
    69, daar heb je iets aan bij heaumeau’s? Ik ben bang dat jij daar dan toch niet de vruchten van plukt…

  18. Afhankelijk van mijn humeuren (en dat zijn er veel), ga ik van “shabby chic” naar een soort retro hippie en soms van mooie rustige kleuren, maar dat van een lawaaipapagaai. Ik ben dus niet te vangen in een stijl. Eigenlijk met als Ramm, stijlloos.

  19. Eerst ging ik mee met homoseksuele vrienden maar aangezien die snel gingen vermoeien met hun eeuwig gezeur als ‘probeer eens dit’ (niet leuk voor je budget) en ‘doe niet zo hetero qua kleding’ ben ik gauw weer aan de vriendin gegaan die nu het laatste woord heeft over wat ik uitkies in de winkel. Laf? Wellicht. Goede smaak? Zeker weten!
    (tikkeltje stijlloos, donker, casual, sportief en soms netjes)

  20. Welkom blinde kip. Nu hebben we een blinde- en een kuskip. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

  21. Over stijlen gesproken. Wie vindt er iets van 3/4 vrijetijdsbroeken? Mijn mening : bleeeeeeeeeeeeer en dan bij mannen, nog bleeeeeeeerder.

  22. Ik ga toch nog steeds voor de mannenlegging.

  23. @kip zonder hand

    Hoe meer kippen hoe leuker, maar dan ook wel een haan erbij.

  24. @F. von Z
    Deze winter zijn de mannen panty’s mode. Je gelooft het niet. Worden wel veelal gedragen onder de bovenkleding, maar als ik zie wat voor designs er allemaal zijn, denk ik dat het er ook omgaat hoe het eruit ziet als zij zich uitkleden. Laat maar, wat mij betreft.

  25. 3/4 broeken zijn geen goed idee. (Vindt mijn vriendin ook)
    Valt in de categorie sandalen met en zonder witte sokken. Dus of gewone lengte of sportbroek voor de man.

  26. @blinde kip
    I agree, ze zijn er meestal in het wit van een goedkope stof. Wat bezielt mensen toch ?

  27. @Piquant

    Zijn 3/4 broeken al so wie so niet goedkoper dan exemplaren in 4/4
    formaat? Of is dat een domme vraag?

  28. @ Kip zonder Kop
    Zonder pijpen schijnt inderdaad goedkoper te zijn…

  29. @ Piquant
    Ik had vroeger ook wel een maillot aan onder m’n lange broek. In de winter, als ik naar school fietste…

  30. Ik registreer de afgelopen maanden iets opvallends. In mijn leef- en werkomgeving zie ik steeds meer en vaker cleavages van ongegeneerde proporties. Is het mijn onweerstaanbare be-ing, of een maatschappelijke trend?

  31. @F. van Zeikhoven

    Ben jij niet van het platteland? Categorie ferme jongens, stoere knapen.
    Die gaan toch bij 8 onder nul in een korte broek naar school.

  32. @Leo*

    Hahaha, toeval, ik kleed me net voor een etentje en twijfel zelf of mijn cleavage niet TE is. Volgens mijn mannelijke disgenoot is dat niet het geval, maar dat zegt me niks.

  33. @kip zonder kop.
    Het valt me vaak op dat het aantal meters wat wordt gebruit, niet wordt doorberekend. Er zal wel van een gemiddeld worden uitgegaan.

  34. @F von Z

    *zucht* er is een verschil tussen panty;s en maillots. Ik zei schaatsers graag in een maillot en balletdansers nog liever…

  35. @P

    Geloof me, een mannelijke disgenoot is never, nooit de norm. In jouw geval, van afstand, is het dus echt te.

  36. Tell your breasts to stop looking at my eyes.

  37. @Leo*

    Nou ja, het fijne is dat ik geen sprankelende , intelligente discussie hoef te voeren. Er wodt toch niet geluisterd.

  38. Vraagt zich nu pas af, wat het voordeel zou kunnen zijn van 3/4 broek.
    Na enig nadenken moet het antwoord zijn; nul komma niks.

  39. @kip zonder kop
    Er is wel een nadeel. Het poremt niet en verder ben ik het met je eens.

  40. @Piq 19:07

    Ik zou daarom maar een puzzelboekje meenemen.

  41. @kip zonder kop
    Ik denk dat er puzzled naar me wordt gekeken…

  42. @Piq
    19:14

    Nu hoop ik wel dat het eten niet tegenvalt. Gaat zelf koken.

  43. Ik meld me na het eten weer.

  44. Zo kan ik me een periode herinneren dat het heel hip was om als man met zo’n gebatikt dekbedkleed om je middel en op open sandalen te lopen, de retro krishna-lijn.

    Met een revolver op mijn slaap kreeg ze mij nog niet zo kleed omgeslagen…en ik ben nog best hip voor mijn leeftijd, hoor!

  45. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Sportief doch gekleed.

  46. @KzK
    Soms vind ik ongekleed sportiever.🙂

  47. Spijkerbroek en wit overhemd? evt leren jasje van Boss? acceptabel?

  48. @Cugel
    Ligt aan de schoenen. Imho zijn schoenen het belangrijkste. Voor de rest is het oké.

  49. New balance. Vroeger zwarte paladiums. Mooie leren schoenen doe ik niet echt aan.

  50. @Cugel
    Paladiums kunnen ook echt niet meer.

  51. Nee, maar die draag ik nu dus niet meer. Wist je dat ze gebaseerd waren op wat het Franse leger in Afrika droeg? Ik vond ze wel prettig.

  52. Out, ik moet nog even wat anders doen. >>>

  53. @Sikkeneur

    Nog wel de corduroybroeken?

  54. @Piquant
    En hoe was het eten? En misschien toch nog sprankelend gesproken?

  55. @Sikkeneur

    Eerst een spatie en dan : en )

  56. P%W beginnen overigens met de ultieme witte sokken man. Henny Huisman.

  57. @kip z k
    Helemaal een braakmiddel die man. Hoe kan het dat hij nog steeds meedraait. Mijn maag draait nog net niet om als ik die onechte man zie.

  58. Van Linschoten heeft lang iets jongensachtig gehad, maar is nu opeens een oude man. Snelle overgang.

  59. Hé, ik mis stukjes tekst waar eerst ook nog bij stond wachten op goedkeuring van een beheerder….?

  60. @Piquant 23:12

    Ik zie ook wel wat jij ziet; maar iets sprankelijks is er nimmer bij geweest. Toen ie twaalf jaar was klonk ie al bezadigder als wijlen Harm van Riel. Vond de laatste wel een leuke man.

  61. @Sikkeneur
    Geen idee waarom jij in de awaiting mode komt. Ik las je 2 plemps en dacht dat het er al stond . Heb ze gedeleted. Goeverdoeme. Oorzaak:Te veel wijn bij het diner.
    Ik heb gelezen dat je geen cowboylaarzen, maar nu Van Lier schoenen, draagt. Een gele brillenglazen met een kek montuur. Klopt dat?

  62. @Sprankelend is hij ooit geweest, toen hij een relatie met zijn vrouwelijke chauffeur had en daar, dacht ik , ook mee getrouwd is. Je hele leven op het pluche zitten, maakt toch vroeg oud en spontaniteit is daarbij kennelijk “not done”.

  63. Sprankelend voor een politicus is dat je net iets verder komt dat gemeenplaatsen en open deuren.

  64. Ik heb overigens net de laatste reclamespot van de PVV gezien. In die spot
    is men op zoek naar nieuwe kamerleden. U kunt zich allen aanmelden.

  65. De vraag van HH of er nog wel een 2e ring komt in het AZ stadion, vond ik een geweldige bijdrage aan de discussie.😦

  66. @kip z kop
    Moet je daarvoor nog iets kunnen?

  67. @Piquant
    Men herkent de sukkels aan een totaal gebrek aan humor.

  68. @Piq

    Je moet je c.v. kunnen opsturen. Dat was de enige eis.

  69. Normaal ben ik tegen de doodstraf; maar voor HH maak ik graag een uitzondering.

  70. @kip z k

    Hi hi hi, nee, alleen een verbod om met zijn kop op de TV te komen. Zelfs de plastische chirurgie heeft niets met zijn hersenen gedaan.

  71. Wat een reetlikker, die HH. In een zin 3x Joop van denEnde roepen. Tja, zo moet het dus…

  72. @piq

    Waarom wordt er noit eens onderzoek gedaan naar de werking van dat soort hersens? Daar zou de mensheid wellicht heel wat van kunnen opstken.

  73. Nou zeg, wie hebben we daar Erlkönig himself.

  74. @ Piq

    Nou zeg, wie hebben we daar: Erlkönig himself.

    i.p.v.

    Nou zeg, wie hebben we daar Erlkönig himself.

  75. @Kip z K
    Is totaal overbodig. Zelfs ik kan zeggen dat het onderbuikhersens zijn.

  76. @Piq

    Het gaat hem niet om de uitkomst; maar de wijze waarop. Dat zou leerzaam kunnen wezen.

  77. @ Piq

    is Erl dan ooit niet echt geweest?!

    #*^%#@$%!!!

  78. @Kip z K

    Je bedoelt in elke zin 3x de naam van je broodgever zeggen?

  79. @ Piq

    Is qip zonder qop identiek aan Kusqip?

  80. @Erl

    Ik pas tegenwoordig op voor trollen. Je bent echt helemaal echt en altijd je eigen Erl ik.

  81. Geheel terzijde ; ook Sven Kokkelman dient opgehangen te worden. Die gaf vanochtend de heer Lakeman de kans om een een oproep te doen om de DSB failliet te laten gaan. Journalisten zijn tuig.

  82. @Erl

    Ik heb geen gelijkenis kunnen ontdekken.

  83. @ Piq

    Laten we weshalve een code of safewoord afspreken. Wat stel jij voor?

  84. @Kip z kop
    Ben je juist een goede journalist om mensen dingen te laten zeggen waar heel NL , inclusief alle media en de politiek, de hele dag mee bezig is.

  85. @ zonder kop

    Geheel terzijde; ook Sven Kockelman dient opgehangen te worden.

    i.p.v.

    Geheel terzijde ; ook Sven Kokkelman dient opgehangen te worden.

  86. @Piq

    Ik bedoel ; een onderzoek naar de werking van de hersens van mensen, die niet in de gaten hebben dat ze oliedom bezig zijn en denken van ; daar zeg ik weer iets bijzonders.

  87. @ zonder pik

    Beter:

    Geheel terzijde: ook Sven Kockelman dient opgehangen te worden.

  88. @Erl

    Van mij mogen ze allebei en in een kleine moeite door.

  89. @ zonder

    Korter:

    Kockelman: ophangen.

  90. @kip z K @11.41

    Dat heeft niets met hersens te maken maar met een te groot ego , weinig introspectief vermogen en je omringen met kritiekloze mensen.

  91. @Piq

    Nou neen. In de bioscoop mag je ook geen brand ropen als dat niet zo is. Op de nationale bioscoop- TV geheten- mag dat al helemaal niet.

  92. @ zonder

    Juister:

    Sven Kockelmann

  93. @Kip z K
    Van mij mag op de TV alles geroepen worden.

  94. @ Piq

    een te groot ego,

    i.p.v.

    een te groot ego ,

  95. @Erl
    Ik zoek het verschil, maar zie het niet.

  96. @Piq

    Wie heet hier nu Kip zonder Kop en wie verdient hier die naam?

  97. @ Piq

    “Van mij mag op de TV alles geroepen worden.”

    Wat mag bijvoorbeeld volgens jou NIET buiten de TV, maar WEL op de TV geroepen worden?

    € vluk helaas direct OP de TV klauteren ziet €

  98. @Kip z K

    Daar heb jij weer gelijk in .🙂

  99. @ Piq

    “Ik zoek het verschil, maar zie het niet.”

    Dát, ma poupou, is nu nét de microkosmische tragiek van het ik, ergo het ego.

  100. @Erl
    Het was een antwoord op een opm. van K z K.

  101. @Erl @11.50
    Heb ik er nu weer een probleem bij ?

  102. @ Piq

    “Van mij mag op de TV alles geroepen worden.”

    En mag een monitor ook tot een soort van TV worden gerekend?

    € wegens achterstallig kijk-en-luistergeld TV-loze vluk op monitor klauteren ziet €

  103. Erl verveelt zich…

    waar is vluk?

    € verveeld kop op kip zonder kop zet €

  104. @Erl; Zal ik het P uitleggen op doe jij het?

  105. @kip z kop

    Probeer jij het eens. Haal Erl uit zijn verveel modus.

  106. € Erl moet nu in Nacht und Nebel verschwinden om morgen in Jeruzalem weder op te duiken €

    Hava nagila (“laat ons gelukkig zijn”) ~

  107. @p[iq

    Volgens jou mag je alles op de buis roepen? Is het niet?

  108. @Kip z K

    Alles, alles is ook wel weer veel. Maar dit wel (van mij dan)

    @Erl
    Kom je snel weer langs?

  109. @Piq

    Ik zie al enige terugtrekkende bewegingen. En gelijk heb je.

  110. @ altegader altesaam

    Droom en leef zacht ~

    € in koele meren duikt €

  111. @kip z K
    Ik dacht al toen ik “alles”opschreef. Mwa, gaat wat ver en ben blij dat ik een herkansing krijg.

  112. op oever @ zonder

    “Ik zie al enige terugtrekkende bewegingen.”

    U is aanhanger van de sleeptheorie?

  113. @Erl

    Vergezocht ;maar toch leuk.

  114. Ik stel voor dat we Sven Kockelman ophangen.

  115. @kip z k

    Ik sluit zo het blog. *kon vannacht niet slapen*

  116. @Sytze

    Jammer dat Kip z K naar bed gaat. Die is het erg met je eens.

  117. @Sytze

    Het voorstel was al daar. We zoeken nog iemand die de daad bij het woord voegt. Jij lijkt me wel geschikt.

  118. Nogmaals slaap lekker en P slaap goed.

  119. @kip z k

    Ik ga het zeker proberen. Tnx en jij ook.

  120. Ik doe de lichten uit en maak mijn excuus aan @Sikkeneur wegens het ten onrechte swifferen van zijn 2 posts.

Reacties zijn gesloten.

