Aufmachen!

dog_attack2-186x300

door: F. von Zeikhoven

Zojuist gehoord van een kennis uit de Haagse Stationsbuurt. Twee medewerksters van de sociale dienst zijn bij haar op ‘huisbezoek’ geweest voor een rechtmatigheidscontrole voor een aanvraag die ze deed voor een bijstandsuitkering. Ze woont alleen met haar kinderen, ze ligt met haar man in scheiding, hij woont elders.

Haar persoonlijke situatie is niet zo leuk, ze is als zestienjarig meisje geschaakt, een gebruik dat in oost-Mediterrane plattelandsculturen nog steeds een handige manier is om aan je droomvrouw te komen. Want deze vorm van ontvoeren wordt door Justitie in 0031 niet als zodanig erkend en de verwekking van een kind die vaak als mat volgt op het schaak, is *kuch* géén verkrachting volgens de pliesie. Logisch dat een vrouw daar dan toch nooit meer blij door kan worden en alsnog die scheiding aanvraagt. Overigens kennen ook andere achterlijke koeltoeren dichter bij huis -bible belt- tienerzwangerschappen als bruidsschat, dus schiet niet tè snel.

Maar goed, heeft de soos in Den Haag allemaal geen reedt mee te maken. Die komt vrolijk bijna letterlijk binnenvallen en keert volledig letterlijk het hele huis ondersteboven. In het geval van mijn kennis doet zich bij deze razzia nog een bijkomend probleem voor. Er is een kluisje in huis. Dáár zit die illegale aannemer natuurlijk in waarmee de kennis uiteraard stiekum samenwoont. Maar de kluissleutel is -wat vreemd- nièt in huis. Dus trappen de soos-dames een enorme rel en dreigen, wat zeg ik, kondigen meteen aan dat die uitkering keihard niet dóórgaat. Want geheim, en die mogen niet van de sociale dienst.

En wàt nou privacy???

Als je een fooi van 1000 euro per maand wil hebben van de gemeenschap, hèb je helemaal geen privacy. Je vraagt toch een uitkering aan? Wie denk je wel wie je bent? De Koningin? Willem-Alexander en Màxima? Ex-minister Zalm? Nee, nog even, en we kunnen dat volkslied beter ook maar veranderen!

181 Reacties to “Aufmachen!”

  1. Von Zeikhoven is echt heel erg boos.

  2. Tja, als er geld in die kluis zit, dan staat er toch echt in de wet dat je eerst je eigen centjes op moet maken voor je bijstand gaat krijgen.

  3. Ik vind 1000 euro netto in je handen van overheidswege geen fooi. Er zijn mensen die zich verrot werken en het niet mee naar huis nemen. Dus het woord fooi vind ik ongepast.

  4. @Al_Caps
    Er is een wijdverbreid misverstand , dat “Bijstand” een recht is. Het is een discretionaire bevoegdheid van de gemeente. (gebaseerd op de Bijstandswet). Het is wel zo dat de toegangseisen/-drempel , de laatste jaren hoger is gelegd. Dit om velerlei redenen, maar vooral om de fraude terug te dringen.
    De ene gemeente doet (soms) een huisbezoek, terwijl de andere gemeente een onderzoek “op papier”doet.
    Een huisbezoek is een zwaar middel en wordt gedaan op basis van een risico selectie, vooraf.
    Ik kan me wel voorstellen dat er soms ambtenaren zijn, die voldoende sociale vaardigheden ontberen en de aanvrager daarmee schofferen.
    Verder ben ik, op basis van mijn ervaringen, niet direct geneigd alle verhalen te geloven.

  5. @HelenZ
    Ben ik met je eens.

  6. Nabrander: Het recht op uitkering van de GSD , heeft vaak tot gevolg dat er voor het betalen van allerlei Gemeentelijke belastingen , een vrijstelling wordt verleend.

  7. Hoe bizar. Een bijstandsgerechtigde met een kluis in huis.

  8. @ Helen: Dan noemen we het “Met een kluitje het riet in gestuurd worden”, maar veel is het gewoon niet_!

  9. Privacy is er al lang niet meer.

  10. @mark twain
    Bizarder is dat ze er geen sleutel van heeft of zegt die niet te hebben. Dat roept vraagtekens op bij diegenen die onderzoek moeten doen. Snap ik ook nog wel.

  11. @drempelloos
    Privacy houdt deels op, daar waar men een beroep doet op een uitkering van de overheid.

  12. @Al_Caps
    Het is ook niet de bedoeling dat het VEEL is. Het heet “bijstand”.

  13. Brand in het Catshuis…
    er was nog iets met een brand..

    Lieve Piq ook al doe je geen beroep op de overheid,
    de privacy word met voeten getreden.

    een goed voorbeeld word straks de europese grondwet.
    Als ie de Ieren door de strot is gedrukt.

  14. Hmja, we lezen niet of er wellicht een aanleiding voor deze actie was, dus een echt oordeel kan ik niet vellen.
    Oh, en haar historie heeft er niks mee te maken; voor iemand die -vermeend- verkracht is gelden geen andere wetten.

    Die controles komen wel vaker voor. Hoe correct of incorrect die ambtenaren zich hebben gedragen kan ik niet beoordelen, maar het klinkt een beetje uit z’n verband gerukt, wellicht door het al genoemde ontbreken van voldoende context.

    En die link slaat natuurlijk nergens op. Er is een verschil tussen chargeren en overkill. Slaat het punt dat gemaakt wordt behoorlijk dood.

  15. @ PiQ: Klopt, net genoeg om niet te sterven en een baan te gaan zoeken.

  16. @drempelloos
    Dat onze privacy steeds verder wordt opgerekt, is een feit. Ik heb lang te maken gehad met de privacyregels die nog in de jaren 80. 90 golden. Die waren zo dichtgetimmerd dat iedereen die zaken deed die het daglicht niet kon verdage, daar garen bij spinde.
    Ook het feit dat er vele bedreigingen zijn die op onze veiligheid kunnen inbreken, maakt dat er steeds meer middelen moeten worden ingezet. Een voorbeeld daarvan is de vingerafdruk in het paspoort. Ik lees en hoor dat veel mensen dit een absolute inmenging in hun lichamelijke integriteit vinden. Ik weet dat daar ook mensen bij zijn, die de overheid van alles de schuld geven. Om de overheid enige kans te geven onze veiligheid te kunnen bewaken, zullen we ze ook tools moeten geven. Iedereen roept gemakkelijk dat hier in NL alles kan, zoals het onderdak bieden aan allerlei randfiguren die van alles doen waarvan wij allemaal vinden dat dat een halt moet worden toegeroepen, maar een vingerafdruk, nee dat is echt teveel gevraagd en schreeuwen we moord en brand.
    Ook ik vind dat we ervoor moeten waken dat al onze privégegevens openbaar worden. Maar ik wens wel mee te werken aan een veilige, controleerbare maatschappij.
    BTW diegenen die zo hard schreeuwen, zijn vaak de eersten die op het i net allerlei privé info verspreiden. Wat een dubbele moraal.

  17. 1000 € is toch best wel gul.
    zie onze oosterburen de Hartz4 ontvangers.

  18. @Al_Caps
    Dat is ook de laatste jaren beleid en dus ook het doel dat men zo snel mogelijk weer deelneemt aan de arbeidsmarkt. Btw, ik ken mensen die al hun hele leven in de bijstand zitten en dat zeer comfortabel vinden….

  19. @drempelloos

    Tel daar de kinderbijslag bij op. Het verzekerd zijn voor ziektekosten. Het niet hoeven te betalen van allerlei Gemeentelijke belastingen….. Ik zeg niet dat het riant is, maar een fooi is het ook niet.

  20. @ Piq: Die moet uit zijn stoel getrapt worden door een strenger beleid. vaste lasten betalen en voedselbonnen maken die ze dan lekker bij overheidswinkels kunnen innen, word de rij bij de AH ook weer wat kleiner_!

    Een bijstand moeder kan ik begrijpen, maar een gezond mens zonder kinderen moet werken…..desnoods in een soort veenkolonie_!

  21. @Al_caps
    De mensen die ik bedoel, noemen zich kunstenaar. Als je nl af en toe een kwast op een doek zet , ben je kennelijk beter geaccepteerd door de maatschappij, dan iemand die er een andere hobby op nahoudt.
    Een kunstenaar is imho iemand die zichzelf grotendeels kan bedruipen en niet iemand die al zijn hele leven elke maand een cheque ontvangt en zich doordat hij zich kunstenaar noemt, te goed is om regulier werk te doen of zelfs maar vijwilligerswerk.

  22. Kunstenaars zijn een beetje grijs gebied. aan de eene kant doe ze idd niet veel, maar aan de andere kant zijn het wel de mensen die hun steentje bij dragen aan de Nederlandse cultuur, dus daar doe ik verder geen uitlatingen over.

    Ik dacht dat je het over Vlunk had_!

  23. Ok, noem ze gewoon ambtenaar

  24. @Al_Caps
    Ik ben zelf een kunstliefhebber en ben het met je eens dat mensen die een bijdrage hebben aan onze cultuur, gekoesterd moeten worden. Ik heb het over “kunstenaars”die zelden of nooit een expositie hebben en zelden of nooit iets vekopen en dus n.m.m. en die van anderen, het zelfopgeplakte predicaat kunstenaar niet verdienen.

    Wat betreft je laatste zin : ik heb het over mensen die kunnen werken.

  25. @piq
    Dat gaat niet in Nederland. Je hebt hier heel veel heel slechte kunstenaars.
    Maar dan zijn ze net van plan ermee op te houden, hup! Krijgen ze een aanmoedigingsprijs.

  26. @ Rodney T
    Dia aanmoedigingsprijs is bedoeld om er meteen mee te stoppen…

  27. @F.
    Als dat zo was, hadden we een stuk minder problemen. Is goedkoper dan ze te blijven onderhouden :o)

  28. Overigens bestaat er geen BKR of WIK regeling meer. Dus het hebben van een kunstopleiding (kunstacademie) levert de kunstemakerT an sich geen stuiver aan uitkeringen op. Sterker nog, ik ken iemand die gewoon een fabriek in mag om aan inkomen te komen volgens z’n plaatselijke soos. Kunstenaar of niet…

  29. @F von Z
    Sinds wanneer is de WIK afgeschaft?

  30. Vraag; wat moeten wij met schiderijtjes, die niemand aan de muur wil
    hebben.

  31. @Rodney

    Wil je dinsdag of woensdag ?

  32. @kip z kop
    Niks dus. Dat bedoel ik te zeggen.

  33. @ Piquant: Wiki zegt: De WWIK verving in 2005 de oude kunstenaarsregeling Wet inkomensvoorziening kunstenaars (WIK). De Wet Werk en inkomen kunstenaars lijkt in vele opzichten op de WIK, maar gaat meer uit van de eigen verantwoordelijkheid van kunstenaars om zelf in het levensonderhoud te voorzien.

  34. @F von Z
    Ik ken die nieuwe regeling en ik kan je meedelen dat die nog steeds rianter is dan een bijstandsuitkering. Zo krijgen kunstenaars een fiks bedrag aan materiaal onkosten en een gegarandeerd basisinkomen, waarbij alles wat ze verkopen niet helemaal in mindering wordt gebracht. Overigens, is deze regeling net zo fraudegevoelig als de WIK, want er wordt (veel )”zwart”verkocht.

  35. Waarom is trouwens het maken van schilderijtjes een dagtaak. Kan evengoed in de avonduren na gedane arbeid.

  36. Aaanvullend; er bestaat ook nog zo iets als een weekend.

  37. @piq
    Mag allebei, maar doe dan maar dinsdag. Op dinsdagen heb ik een hogere alcoholspiegel, wegens managementoverleg.

  38. @kip zonder kop
    Zeker als ze niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien en zoals iedereen, hun hobby naast hun werk kunnen uitvoeren. Ik heb die discussies ook wel gevoerd, maar krijg hoon en opmerkingen, dat creativiteit zich niet laat beteugelen. Ik ben niet tegen kunstenaars en ik vind ook dat ze een podium en de ruimte moeten hebben kunst te maken, maar ze gedragen zich als de vrijgestelden en zijn tegen elke regel en controle, die anderen die werken, wel hebben.
    De maatschappij beloont ze ook door ze bijzonder te vinden.

  39. @Rodney

    Deal. Pica vind ik geen recht doen aan je topic.

  40. @Piq 16:03

    Zo schreef Hermans toch ook een aantal boeken,terwijl hij werkzaam was aan de universiteit.

  41. @kip z kop
    Nou wil ik de gemiddelde “kunstenaar”niet met Hermans vergelijken. Doen we Hermans ernstig mee te kort.

  42. @kip z kop
    Je hebt wel een interessant punt. Er zijn vele schrijvers, die schrijven naast hun werk, terwijl ik die voorbeelden weer niet ken van beeldende kunstenaars.

  43. @piq
    Ik zoek een betere.

  44. @Piq 16:11

    Wat dacht je Beatrix? Schijnt een verdienstelijk kleikunstenares te wezen.

  45. @mark twain
    Kijk als die het al kan combineren…..

  46. Ik vind wel dat hij er twee miljoen aan had kunnen besteden om mij de gedachte te besparen, elke keer dat ik naar die show kijk voortaan.

    http://www.youtube.com/watch?v=-pP8C-BPC5E

  47. @Hens
    Hihihihi, maar hij heeft zijn geld nog in zijn zak. Nu zijn vrouw nog…..

  48. Vul in op de puntjes?

  49. @H

    Ik vind hem hierin briljant.

    Xavier Guzman: eat your heart out!

  50. Dat iedereen aanvankelijk dacht dat Letterman een grap maakte, is een variant van brand in de bioscoop. Zie topic van gister.

  51. tis rustig, deze herfstige avond…

  52. Als ik weer in de wachtmodus wordt gezet blijft het aan deze kant zeker stil…

  53. Ah lijk eens aan….

    Hebben we het al gehad over de nieuwe AOW plannen?

  54. Godver…..

  55. maar het staat er iig😀

  56. an allerlei tiepfouten ook, kudt!

  57. Mss werkt het zo beter.

  58. Hûh en wegisiemijntekst….en

  59. goh nou zou ik toch echt iets kunnen zeggen. Maar ik doe het lekker niet.

  60. Tja, ik ook….😉

  61. @Sikkeneur

    Waaom jij er niet door mag, geen idee !!! Ik zal een deskundige inschakelen. Ja, we hebben het deze week, off topic al over de nieuwe AOW plannen gehad.

  62. Dat ik een beetje loco aan het worden ben enzo…

  63. AH, Mw Piquant, ik denk dat ik achter het probleem ben.
    Ik was een i-tje vergeten in mijn mailadres, zou dat het kunnen zijn?

  64. “Sikkeneur ,
    Zou kunnen. Mijn apenstaartje doet het niet meer. Is ook lastig zeg.

  65. LOL en een beetje sneu, dat gemis aan een apenstaartje😉

  66. Het MOET voor dierendag terug zijn. Ik heb nog ruim een dag.

  67. Enig idee waar je het verloren bent, zodat ik mee kan zoeken?

  68. “Sikkeneur,
    Spring in de auto en je rijdt ong 1250 km )vanaf 020.

  69. 030 schat en die kilometers van de week al gemaakt.

  70. ” Sikkeneur

    Dan moet ik dierendag vieren, zonder staart.

  71. *in herinnering graaft*

    Ah, is zo’n robotstaartje nix voor je?

  72. “Sikkeneur
    Ik wil alles echt hebben ( ben een veeleisend tiepje(

  73. SNob….🙂

  74. Ja shoot dikke lul etc. Zit ik op het juiste topic?

  75. “Sikkeneur

    Omdat ik met een echte staart wil zwiepen=

  76. Dag Stef,

    Volgens mij is het beste al gezegd over het onderwerp en amechtig instemmend ja-knikken schiet ook niet op, toch?

  77. Putverdurie echt?
    En waar mot ik het vanaaf mee doen? Met sikkeneur?

  78. “Sikkeneur
    Heb jij al on topic gereageerd dan= Ben wel benieuwd naar jouw mening.

  79. @ Piq en Stef

    Kortweg: met een bijstanduitkering en alle emolumenten zijn de ontvangers niet zelden beter af dan de sukkel die achter een lopende band 40u p/w werkt

  80. “Sikkeneur
    Wilde ik voorzichtig beweren.

  81. Hmm @ sikkeneur
    dan doe
    helemaal niet reageren.

  82. Bijstand is a priori bedoeld voor mensen die echt niet terug kunnen vallen op andere inkomsten en daar wordt helaas te makkelijk misbruik van gemaakt.
    Waarom zou (bijvoorbeeld) een gescheiden mens die weer met een ander samenwoont (die wel werkt of kan werken) nog bijstand ontvangen?

  83. Hmm @ sikkeneur
    doe ik zoals het een olijfje blieft.
    Tot Snel! @ Piq Nog mijn appeltaart maar dat wist je al!

  84. “Sikkeneur

    Ik heb al een paar keer een mening gegeven vandaag. Gek, jij en ik worden op GS links genoemd, maar we hebben wel een gezonde mening over wat er wordt bedoeld met uitkeringen.

  85. @Stef, welcome back lady. We hebben ons zorgen om je gemaakt.

    *slapen out*

  86. Voor ale liefhebbers aan ergernissen; Het PVDA hoofd van de Bijlmer is bij
    P+W. Ktijg ter plekke moordneigingen.

  87. @Sikkeneur

    Vergis je niet P is ultra-links.

  88. @Piq
    Tja, een gezonde mening en links is water zien branden op GS (ben daar voor eeuwig gebanned)

  89. Ik heb meteen overgeschakeld. Mevrouw Elvira Sweet. Tja…..

  90. @Sikkeneur 23:16

    Hoe is dat nou mogelijk?

  91. “Sikkeneur
    Ik kijk nog wel eens , maar word er niet vrolijk van. )meestal’

  92. Kip z kop ” 23.15
    Je doet je nick eer aan !!

  93. @Piq

    Hoe redelijk links omzeep geholpen kan worden. Je zou er haast van gaan huilen.

  94. Gelukkig nix met 020 heb, maar woon je er is elke ergernis er 1…

  95. Ik zag trouwens nog even Guy Verhofstad bij NOVA. Wat is dat toch een geweldige man.

  96. “Sikkeneur
    Ik woon er al mijn hele leven. Niks ergernissen. Ik zou pas ergernissen hebben als ik in een dorp zou wonen.

    Kip z kop
    Ik vind dat Utrechtse PVDA kamerlid, nog wel goed te pruimen.

  97. Kan de moderator ook gebanned worden?

  98. “kip z kop
    Ook een leuke man.

  99. “kip z kop
    Ben ik, ja kan. Doe ik gewoon het blog dicht.

  100. @Piq

    Dat vind ik nou weer net niet . Die man heeft binnen 3 minuten zeven keer hetzelfde gezegd. Namelijk dat de zielige sukkels geholpen zouden moeten worden en dat dat hetgene was waarom het ging.

  101. “kip z kop
    Ik beoordeel mensen niet op een paar zinnen. Hij doet het imho goed en is / voor zover ik het kan beoordelen’ geen opportunist. )Alle tekens zijn van slag’

  102. @ Pikantje en het apenstaartje…
    Je hebt vermoedelijk per ongeluk tegelijkertijd de linker Ctrl en Shift toets ingedrukt. Daardoor is er een andere ‘landversie’ geactiveerd op je toetsenbord en krijg je nu bij Shift 2 een “.
    Simpel op te lossen door tegelijk Ctrl en Shift in te drukken en weer los te laten et voila… daar is de Arobas weer🙂

  103. @man met hoed
    Geweldig!!!

  104. Cookie van eigen deeg Says:

    Wat zat er nou in die kluis?

  105. @Cookie
    De schrijver van het topic is in geen velden of wegen te bekennen.

  106. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Aha, er is dus sprake van een cliffhanger.
    Wanneer mogen we het vervolg verwachten?

  107. Welke kluis? @cookie

  108. Cookie van eigen deeg Says:

    Of kunnen we in Laura en Betty stijl aangeven wat we vinden dat er in de kluis moet zitten?

  109. @Cookie
    Maar jij er een topic van ? Spannend !!!

    @Sikkeneur
    Lees het topic !

  110. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Sikkeneur

  111. Cookie van eigen deeg Says:

    Nogmaals @ Sikkeneur
    Wat Piquant zegt

    @ Piquant
    Okee, ik heb al een idee.
    Het lijkt me dat er een kinky neger in de kluis zit.
    Of op z’n minst zijn – van hem gescheiden – libido.

    Is dat wat?

  112. Ik heb ‘m…

    Altijd benieuwd wat in kluisjes zit, maar een libido van een neger????

  113. @Cookie
    Zou het zo’n grote kluis zijn?

  114. @Piq, je hebt ook kleine negers…!

  115. Cookie van eigen deeg Says:

    Als je je libido met WinWip comprimeert past dat best in een kluis van bescheiden afmetingen. Zelfs als je er een self extracting ziplibido van maakt, hetgeen wel zo makkelijk is als je het een beetje snel wilt kunnen inzetten.

  116. @Sikkeneur

    Maar libido in een kluis, zou wel handig zijn.

  117. @Cookie
    Jij vindt echt alles uit. Je kan zo een rijk man worden.

  118. @Cookie mij te technisch, ik neuk wel op de gewone manier.

    @Piq, hoor ik daar een nympho?

  119. @Sikkeneur
    Als ik dat zou zijn, zou ik het hie niet toegeven. Maar met de hand op mijn hart “neen”.

  120. Cookie van eigen deeg Says:

    @Sikkeneur
    Jij hebt waarschijnlijk nog geen inval van de sociale dienst te dulden gehad. Het lal je overkomen dat ze er met je libido vandoor gaan.
    Nee, dan liever in de kluis. Technisch of niet.

  121. Cookie van eigen deeg Says:

    zal

    i.p.v.

    lal

    /Erlk

  122. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Wat heb jij in je kluis?

  123. Dat ze er met mijn libido vandoor zullen lijkt me sterk of ze moeten over Mw Sikkeneur’s lijk willen gaan, Cookie.

  124. @Cookie
    Diamanten, goudstaven, geld allemaal zaken waar je niks aan hebt.

  125. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Jeetje, wat old school.

  126. @Cookie
    Ik ben een doorsnee nederlander.

  127. Cookie van eigen deeg Says:

    “Learn what is an ‘Instant Orgasm’, and why they feel it so important to emphasize learning the skill of having one.”

    Ik verzin het niet hoor.
    Een Instant Orgasme?
    Zakje openscheuren, beetje water erbij, roeren en klaar.

  128. Cookie van eigen deeg Says:

    Mogen we al bijna off topic?

  129. @COOKIE

    Komt aardig dichtbij die vervangerrobots..

  130. Cookie van eigen deeg Says:

    bad-timing-dicky

  131. @Cookie
    Kan ik een gros zakjes bij je bestellen? Dan mag je nu off topic🙂

  132. Cookie van eigen deeg Says:

    Postverdorie
    Een Sikkie op 2/3e van m’n dicky

    En in de categorie libineze kwoots:

    “If your libido has gone off on vacation and left you high and dry,….”

    Vergeten de kluis dicht te doen zeker.

  133. Ooooo Sikkeneur is er nog en die ziet dat ik een gros zakjes wil hebben……

  134. Cookie van eigen deeg Says:

    Over bad timing gesproken

  135. @Cookie
    Slechter kan niet idd.

  136. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piq
    In dat geval zou ik geen losse zakjes meer bestellen maar gewoon een heel pak.
    Met handige schenktuit.

  137. Ik doe het licht wel uit hoor!

    *KLIK*

  138. @Cookie
    Doe maar 3 zakken voor 3 jaar.

    @Sikkeneur
    Trusten!

  139. @cookie

    3 zakken is hoeveel pakken is hoeveel zakjes is hoeveel instant orgasmen?

    *wil Piq wel tevreden houden 3 jaar*

  140. Cookie van eigen deeg Says:

    Die von Zeikhoven is wel een beetje een viespeuk. Met z’n praatjes over sex elke keer.

  141. Cookie van eigen deeg Says:

    @Sikkeneur
    Ik ben niet zo goed in wiskunde.

  142. @Cookie
    Von Z en sex? Mis ik iets?

  143. da’s nou jammer, maar er zijn vast rekenaars in de zaal.

  144. Zojuist gemeldt via het ANP:

    In de kluis is een pan gestoofde peertjes aangetroffen. Gezien de witte waas aan de bovenzijde vermoedt de recherche, dat de pan reeds geruime tijd in de kluis stond. De Explosieven Opruimings Dienst is ter plaatse.

  145. Lees morgen de uitkomst wel, 12 in een dozijn, 144 in een gros oet te doen zijn…

    Out =

    Truste @all

  146. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant 0:21
    Mmm,
    Teruglezend was het wellicht toch niet zo zeer het topic, meer de plempsels. Mijn plempsels.
    Echter,
    het zoeken van een externe factor voor mijn hersenspinsels bevalt me wel.

  147. Cookie van eigen deeg Says:

    Trusten Sikk

  148. @Leo*
    Dat zal het zijn. Ik weet niet of Cookie het hiermee eens is.

  149. Cookie van eigen deeg Says:

    Zolang er port gebruikt is om de stoofpeertjes op smaak te brengen ben ik het er mee eens.

  150. Cookie van eigen deeg Says:

    Zal je altijd zien.
    Zodra de stoofpeertjes om de hoek komen loopt het draadje dood.

  151. /OT

    Bijlmerbestuurster Elvira Sweet toont retestrak aan, dat het Peter Principle ook voor vrouwen opgaat.

    /OT

  152. @cookie
    Ik hou niet van peertjes en ook niet van port.

  153. Cookie van eigen deeg Says:

    Is Peter rector geworden?

  154. @Leo*
    Helemaal mee eens. En het dan 8 jaar volhouden…..

  155. Cookie van eigen deeg Says:

    * Pannetje witlof met Ricard op ’t vuur zet voor Piquant *

  156. @Cookie

    Mag ik het morgen opeten?

  157. Als je gratis geld wilt krijgen… moet je niets te verbergen hebben.

  158. @Leo*
    ja en gewoon blijven zitten, dat bedoel ik.

  159. *gouden kalf slacht*

  160. @Sytze’
    Was ook mijn antwoord eerder op de dag.

  161. Ik bedoel: met Polanski heeft ook niemand medelijden… en terecht, wellicht.

  162. @Sytze
    Jij ook een gouden kalf?

  163. @FZ

    Qua gravatar. Wazzup?

  164. @Sytze’

    Misschien ten onrechte, maar ik heb wel medelijden met P.

  165. @Leo*: qua gravatar, is ie stoer of wat?😉

    @Piq: ik voelde me vanavond wel een gouden kalf en wel hierom…

    @Piq2: ik ook, in zekere zin Het leven gaat niet altijd over rosemary’s baby.

  166. Als mijn meisje, 8 maanden zwanger, vermoord zou worden… Ik denk dat ik ook een beetje gek zou worden.

  167. Cookie van eigen deeg Says:

    Medelijden lijkt me wat zwaar.
    Het is alleen allemaal zo achterhaald. Iedereen lijkt vergeten te zijn dat er een tijd was waarin iedereen het nog gewoon vond dat je als volwassen kerel je libido op een meisje van 14 losliet.
    We kunnen het dan tegenwoordig normaal vinden dat dat libido in de kluis achter de gestoofde peertjes wordt weggestoken, maar dat is ook alleen maar de tijdgeest. En daarmee de schuld van het CDA me dunkt.

  168. @Sytze
    Ik had een topic gemaakt, met die vraag er in. Ik ben het dus met je eens.

  169. @FZ

    Hij is vooral very fuzzy. Lang, lang geleden heb ik zoiets, na het verorberen van een suikerklontje met wat druppeltjes, eerder gezien. Maar nu, geen idee. Intrigerend, dat dan weer wel. Zit toch beeldvorming, oordeelsvorming en vervolgens een besluit achter.

  170. *truste zegt*

  171. Cookie van eigen deeg Says:

    Ha, de kluis is eindelijk open:

  172. @Cookie
    Er is iets met de link. Ik kan hem niet openen. Dus… kluis is niet te openen?

  173. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Ik zie het.
    Bon, ik geef het op. Kinderbedtijd.

    * oventje *

  174. @Cookie

    Trusten en sweet dreams
    @All tot morgen.

Reacties zijn gesloten.

