Zaterdag 3 oktober

Barok%20bank%202%20pers%20paars

Vandaag geen voorgekauwd topic. Neem plaats op deze Barokbank en vertel wat je kwijt wil. Bekritiseer Piquanterieen of liever nog, geef tips , ook over te maken topiconderwerpen etc etc.
Vandaag maken de gasten hun eigen topic door elkaar te inspireren en discussies te voeren.

166 Reacties to “Zaterdag 3 oktober”

  1. Piquanterieën op de bank. Hm, ben ik nu de enige die aan DGK moet denken?

  2. Wel mooi voor een fotoshoot😉

    @Hens: wat is DGK?

  3. @Sytze

    Ik heb het vermoeden dat Hens doelt op de Dirk Scheringa Bank.

  4. Ik gok op De Gouden Kooi qua foeilelijkheid…..

  5. Anyway zijn de Ieren ook ‘om’, wordt nog wel gesellie in Euroland….

  6. Volgens de Grote van Dale 14e druk is een topic:

    onderwerp van uiteenzetting, discussie, artikel, gesprek.

    Vraagje: wat is dan een topiconderwerp?

  7. @Sikkeneur

    Officieel commentaar van de PVV; de ieren zijn omgekocht. Moeha.

  8. @ laurencius 14:19

    Antwoord op je vraag is ; het onderwerp van discussie.

  9. Een clown op die bank, zoals een clown in de ruimte ter sfeerverbetering http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-574

  10. @Sikkeneur: BakEllende weg?

  11. Wtf Leleijke bank? ik zou hem zo willen hebben.
    De Ieren zijn om omdat (o.a.) het verbod op abortus blijft bestaan.
    Ze zijn omgekocht door de airlines die de ongewenst zwangeren vervoeren naar Engeland en Nederland !

  12. Nou ja, ik zou die bank , bij een second view, ook niet in de salon willen hebben. Voor de slaapkamer weer wel.

  13. @Laurencius

    Ik vrees dat we nog enkele jaren met hem opgescheept zullen zitten….

  14. @ Piq

    Nu moet ik bekennen dat ik dat lampje wat bij jou aan de straatkant voor de ramen staat, qua inrichting ook niet echt een gouden greep vind.

    Kwantum?

    Staan ze daar trouwens veel in je portiek te zeiken?

  15. @Piq

    Waar gaan de (ongewenst) bezwangerden uit Spanje en Italië dan naar toe?

  16. @Omerta
    Is ook een baroklamp. Ik ben wel van de verschillende stijlen. Wil je eens binnen kijken?

  17. @Laurencius

    Ik zie dat het linkje niet werkt (althans bij mij)
    Ging over een clown die 14 dagen mee mocht de ruimte in, kostte hem wel een paar centen (2 miljoen dollar).

    *nadenkt over carrière switch*

  18. @Sikkeneur
    Ik heb van een vriendin vernomen, die het weten kan, dat de abortusklinieken in Amsterdam voor > 90% bezocht worden door buitenlandse vrouwen. Waar de Spaanse en Italiaanse vrouwen naar toe gaan, geen idee.

  19. @ piq

    Ik stá op het moment bij je naar binnen te kijken, schat.

  20. Ik kan me dan ook druk maken om Ierland en andere landen waar abortus officieel is verboden. Vrouwen gaan of naar landen waar het wel is toegestaan, of naar illegale praktijken met alle gevolgen van dien of blijven met een ongewenst kind zitten.

  21. @Omerta
    Jammer dat ik er niet ben. Ik zou je graag uitnodigen voor een kop koffie, op zijn minst. Niet in het portiek zeiken !!!!

  22. @ piq

    Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen:

    waar zit je dan wel?

    Toch weer niet in schimmelcountry, he?

  23. @Omerta
    In Zuid Frankrijk. Ik nodig je uit om over een paar weken langs te komen en dan binnen te komen.

  24. *ramsteinmodus*

    do your thing, it’s never to late to eat a chickenwing ..
    winter is never there when it’s spring ..

  25. @Omerta
    Is rammsteinmodus niet. Ben jij : Poeet!

  26. @ Piq 15.10

    Hm .. de frontale aanval.

    Begerenswaardige eigenschap.
    Nochtans vertrouw ik het niet.

    Wat is de crux?
    Krijg ik klappen?
    Ga je me pijnigen?

    Of wil je me invriezen?

    God, ik krijg de meest perverse visioenen.

    Volstrekt geloofwaardig, ook dat nog.

  27. @Omerta
    Lekkere hapjes fileer ik en vries ik in. Ligt er dus aan….

  28. @ Piq

    Nee, kijk .. ramstein heeft haar eigen taaltje ontwikkeld.
    ik noem even een voorbeeld:

    wanneer zij bijv. bezine in haar gesubsidieerde driewielertje gaat gooien, gilt zij nadat ze bij de kassa heeft afgerekend:

    WOOOOOOOT!
    Mijn vogel is weer gevuld met sap!

    maar dan in het engels, he?

  29. @Omerta
    Dat maakt haar zo leuk. Gewoon een beetje prettig gestoord, hou ik wel van.

  30. @ Piq

    heb jij voor mij een foto van Ramstein?

    Ja, ik ga er niet om heen draaien.
    ik wil haar fotofucken.

  31. Neem een pica van Homer .

  32. Allemaal maar makkelijk.

    Ik ga naar mijn nest.
    Ik heb koppijn.

    Ik lijk niet meer tegen daglicht te kunnen.
    Lekker gezellig .. loop ik straks uitsluitend nog maar in het holst van de nacht over lange donkere grindpaden met mijn gaslamp en spade.

  33. @Omerta
    Dan lijkt het me het beste dat je ’s avonds langskomt. Gelukkig worden de dagen korter.

  34. @ Piq

    Mag ik dan blijven slapen?
    Ik neem mijn tinnen kandelaar met druipkaars , mijn slaapmuts met Feyenoordbal en donkergroene fluwelen lange nachtgewaad iig mee.

    Ik waarschuw je wel, ik ga s’nachts aan de wandel.
    Ik pis tegen koelkasten, vreet rauw vlees en lak mijn nagels als ik niet kan slapen.

  35. @Omerta
    Alles uit jouw opsomming is toegestaan, maar NIET je Feyenoordbal. Dat is net over the edge.

  36. Komt er niemand meer op de bank zitten?
    *boodschappen doen*

  37. Zeg Pi, die Omerta, is dat een vriend van jou?

  38. Prima dat er aandacht is voor of tegen borstkanker. Maar moet dat nu weer met een gala? Ik word zo moe van die gala’s en ik voel me al ontzettend beroerd.

  39. @helen\
    Een gala voor borstkanker zou ik niet leuk vinden, maar tegen, ach BN’ers en andere mensen die zich belangrijk vinden, komen niet voor minder dan een gala. Zolang ze diep in hun buidel tasten mogen ze het van mij noemen hoe ze willen, alhoewel het natuurlijk een devaluatie van de betekenis van gala is.

    Hoezo beroerd?

  40. Weet je wat vies is? Iets in je mond stoppen wat er lekker uitziet en wat zooooooooo goor is. Getver.

  41. Enorm de griep. Welke variant weet ik niet maar wel dat het voelt alsof er een tractor over me heen gereden is.

  42. @helen
    Een tractorgevoel is de Boer’ngriep en is een variant van de Q koorts. Een mutatie en die heet de KU koorts. Kun je behoorlijk ziek van zijn. Toch niet ergens geweest waar het niet pluis was?

  43. Ik denk dat ik de Barca griep heb. Dat zal het zijn. Gewoon de Spaanse griep. Ging je daar niet dood van, van de Spaanse griep??

  44. @helen
    De spaanse griep heeft de wereldbevolking gedecimeerd. Vooral vrouwen tussen de 40 en 50 zijn er aan ten prooi gevallen. Het % was 96,2 .
    Kijk voor alle zekerheid even of je afdrukken van rupsbanden op je kont hebt staan. Indien ja, dan is het de Boer’ngriep en heb je een grotere overlevingskans.

  45. @Piq, geen afdrukken van rupsbanden. Wél Spaanse schoenen. Ik zie het somber in.

    *sleept zich naar de keuken*

  46. @HelenZ
    Geen paniek: zelfs in 1918 stierf in Nederland minder dan 1% van de bevolking, de meesten waren jonger dan 35.

    Beterschap!

  47. @Helen
    *sleept zich naar de keuken* met 3 mannen in huis? Laat je lekker verwennen. Ga op de bank liggen en ziek zijn.!!!!

  48. @Piq, twee van de drie zijn uithuizig en de derde voelt zich ook beroerd. Zwakke geslacht hè?

    Gaat man van de bank wegjagen en er zelf op liggen.

  49. Laurencius Zegt:
    zaterdag 3 oktober, 2009 @ 18:19 bij PM

    @HelenZ
    Geen paniek: zelfs in 1918 stierf in Nederland minder dan 1% van de bevolking, de meesten waren jonger dan 35.

    Qua calculus, was de gemiddelde leeftijd toen > 100 jaar?

    *there are lies, big lies and statistics*

  50. Moet men in Frankrijk ook 112 Bellen? Geen idee eigenlijk…..

  51. Men kan nu natuurlijk 112 bellen om te vragen wat men in Frankrijk moet bellen. Het is maar een tip.

  52. @L

    Nee, gewoon ff sommetje maken. Gemiddelde mortaliteit toen was 1,2%, zonder pandemie.

    *Wikipedia is geen bron*

  53. @Laurencius
    Tnx, heb het bij mijn favorieten. Moet ik wel eerst mijn computer opstarten etc. Maar toch beter dan in het wilde weg alles bellen.🙂

    @kip z kop
    Ik denk dat ik ,als er een indringer is, jou eerst ga mailen.

  54. @leo*

    Gemiddelde mortaliteit is in alle tijden 100.

  55. @Piquant: Briefje uitprinten?

  56. @Laurencius
    Geen printer hier.

  57. *checks and balances*

    Annual, sweetie, annual.

  58. @Piq

    Misschien nog wel een veer en een inktpot?

  59. Nummers ff overschrijven? Briefje bij telefoon leggen of inprogrammeren, wellicht.

  60. Leo*
    🙂🙂

    @Kip z kop

    Zelfs dat niet.

    @laurencius
    Goeie tip!

  61. Te lui om te koken. * naar het dorpsrestaurant*.

  62. Tja, ik zou ook te lui zijn om nog te gaan koken om 20.00u, maar goed, in de Lage Landen is het rond zes uur (PM) etenstijd in de meeste huishoudens.

  63. Nou zeg, alleen Sikkeneur die nog wat postte? Stelletje luiwammessen! Enfin, er was een dorpsfeest en onder oorverdovende Karaoke (!) kon er alleen nog Couscous gegeten worden.

  64. Gelukkig is de wijn hier goedkoper dan water, maakt wel weer iets goed.

  65. Voor de liefhebsters en liefhebbers. Het meest wansmakleijke programma aller tijden is op de buis; de PInk ribbon award.

  66. @kip z kop
    Wil je dat ik ga kijken? Computer uitdoen?

  67. Ik zie in mijn kristallenbol, dat Cookie er aan komt…..

  68. Cookie van eigen deeg Says:

    Ja hallo. Wie roept mijn geest aan?

  69. Ikke!!! Heks op bezemsteel.

  70. Cookie van eigen deeg Says:

    Is Laurencius’ BMW hem ontvallen? Of is deze genickjacked?
    Mij verbaast niets meer. Ook Omerta heeft dit Überblog weer gevonden zag ik al. Het wordt tijd om vrouw en kinderen weer eens onder permanente bewaking te stellen.

  71. @cookie
    Hahaha, er gebeuren (gelukkig) verrassende dingen. Alleen jij en ik zijn altijd dezelfde.:)

  72. Cookie van eigen deeg Says:

    “De hulpdiensten zijn 24 uur per dag bereikbaar en staan permanent met elkaar in verbinding. ”

    Dat moet goed voelen Piquant.

  73. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant 23:15 Alleen jij en ik zijn altijd dezelfde”

    Gelukkig wel Piquant. Tegen wil en dank vormen we twee bakens voor de zoekende op de draad. Het is ons lot.

  74. @Cookie
    Ik heb jou onder24 uur bereikbaar en ja dat voelt heel veilig.

  75. Cookie van eigen deeg Says:

    Het gevoel bekruipt me dat die laatste zin beter in elkaar had kunnen steken.

  76. Cookie van eigen deeg Says:

    Mijn eigen laatste zin bedoel ik te zeggen.
    Voor dat er weer een fittie losbarst.

  77. @cookie
    Wil je een fittie met mij?

  78. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Ik heb het idee dat Laurencius een beetje aan je verstandelijke vermogens twijfelt. Hij raad je aan om 112 op een briefje te schrijven en dat naast je telefoon te leggen.

    De Franse overheid twijfeld overigens ook aan je verstandelijke vermogens:

    “Belangrijk :
    – Hang nooit als eerste op.
    – Bel niet als u weet dat iemand anders dat al heeft gedaan of al in verbinding staat met een hulpdienst “

  79. Cookie van eigen deeg Says:

    “Ja hallo met de brandweer. Zegt u het maar.”
    “Ach, laat ook maar, het gaat vanzelf wel uit denk ik”
    tuut-tuut-tuut

    @ Piquant 23.21
    Nee, liever niet.
    Krijg ik straks een klap met die bezemsteel.

  80. @cookie
    LOL. Er zijn er meer die denken dat ik niet helemaal “bien”ben. Laat maar.

  81. Cookie van eigen deeg Says:


    “Politite, goedenavond.”

    “Ja hallo. Ik wil even zeggen. Die man die net belde dat er een ongeluk is gebeurd. Dat klopt hoor.”

  82. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Erl
    En als ik Politite zeg
    Dan bedoel ik ook Politite

  83. @Cookie
    Ik moet wel bellen om te vertellen dat ze mijn prachtige inborst mogen transplanteren.

  84. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Pas maar op dat je het Pink Ribbon Assassin Squad niet achter je aan krijgt.

  85. @Cookie
    Alles wat ik achter me aankrijg is meegenomen🙂

  86. Cookie van eigen deeg Says:

    ¿sǝظʇɹǝbuɐɥpuoɟɐ1d ǝp ʇǝɯ bɐp ǝp bɐɐpuɐʌ ʇǝɥ sı ǝoɥ uǝ

  87. @cookie
    Ik zag dat je op Twitter een hele oude vriendin van mij followt. Die heb ik na 28 jaar teruggevonden op Twitter en jij steekt je neus er meteen in.

  88. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Wie follow ik dan?
    Ik heb een bizarre lijst in m’n Twitter staan.

    (Ook allemaal op zoek naar een baken in de woelige wereld van de InternetZ)

  89. @Cookie
    Ik kan niet alles voorkauwen, met een beetje recherche ben je er zo achter. We hebben vanavond uitgebreid met elkaar getwitterd.

  90. Cookie van eigen deeg Says:

    Die volg ik helemaal niet. Dacht ik.
    Even checken.

  91. @Cookie 23.22: Volgens mij is het probleem dat ze in Frankrijk een hele rij alarmnummers hebben.

    @Cookie 23.10: Die BMW was een noodmaatregel omdat ik (mijn fout) niet kon inloggen omdat die Nick zonder BMW al in gebruik zou zijn, klopte wel: door mijzelf bleek later.

  92. Cookie van eigen deeg Says:

    Wondere wereld Laurencius.

    Maar wel mooi dat er eindelijk eens een BMW rijder toegeeft dat het eigenlijk een noodmaatregel is.

  93. Cookie van eigen deeg Says:

    Het is inderdaad vreemd dat ze in Fr een hele rij alarmnummer hebben. Maar goed, ze staan allemaal met elkaar in verbinding, dus als je 112 belt komt het hoe dan ook wel goed lijkt me.
    Een hele rij nummers zou in Nl eerder zinvol zijn. Hier staan de hulpdiensten permanent niet meer met elkaar in verbinding sinds de invoering van C-2000

  94. @Cookie
    Hoer komen de pompiers voor alles en eerlijk gezegd, heb ik de indruk dat het prima gaat. Maar ja, hier hebben ze geen C2000……

  95. @Cookie: Was 112 in Frankrijk niet uitsluitend voor mobiele telefoons, ik dacht zoiets begrepen te hebben?

  96. Cookie van eigen deeg Says:

    “Belangrijk :
    – Hang altijd als eerste op. Wellicht lukt het de hilpdienst niet om de verbinding te verbreken.
    – Bel ook als u weet dat iemand anders dat al heeft gedaan of al in verbinding staat met een hulpdienst. Wellicht krijgt u iemand aan de lijn die nog geen idee heeft van wat zijn collega’s net te horen hebben gekregen.“

  97. Cookie van eigen deeg Says:

    En voor wie zich afvraagt wat een hilpdienst is: Dat is bijvoorbeeld de politite

    @Laurencius
    Dat klopt.
    Maar als ik dat er bij zeg versliest mijn post @23:57 aan snedigheid.

  98. Cookie van eigen deeg Says:

    De typo-award kan me niet meer ontglippen vandaag.

  99. Cookie van eigen deeg_Volvo Says:

    Mna, dat staat niet
    /nicktest

  100. Doe ik ook even een correctie. Hoer= hier.

  101. @Cookie
    Het staat je wel, maar je krijgt wel een ander image.

  102. Ja, maar die was al bezet hè?

  103. Nee, maar zo spreek je het uit.

  104. Het staat me toch echt wat te vandallerig.
    Dan zou ik eerder kiezen voor Christus te paard.

  105. @Hens

    Ikk vind het wel stoer. Je hebt meteen een stoere zeebinken image.

  106. Jezus Nogaantoe.

  107. Cookie van eigen deeg was ook al bezet Hans. Maar die heb ik gewoon afgekocht.

  108. Uu ggaat er helemmaal van sttotteren.

  109. Zelf had ik ook een leukere nick willen hebben, maar ja……

  110. Aan de kant.

  111. Weer wat geleerd: als je je nick verandert kom je meteen in de wachtkamer.

  112. Welke nick lijkt jou leuker dan Piquant, Piquant?

  113. Of zullen wij er anders eens even honderd voor je verzinnen?

  114. @Hens G
    Het is dat het dierendag is, anders had ik je lekker laten zitten🙂

  115. @Hens
    Ik ben er inmiddels aan gehecht, net als mijn voornaam Laura.

  116. Héééé, ik ben de eerste die Piquant haar voornaam heeft weten te ontfutselen!

    (nu nog haar adres, dan kan ik daar ook eens in het portiek gaan plassen)

  117. @Hens
    Halverwege de oprijlaan zit een tanksation met toillet.
    Als je je plas een uurtje op kan houden redt je het wel.

  118. @Cookie
    LOL maar je laat wel al teveel los.

  119. @Hens: volgens mij speelt ze je valse informatie toe, uit doorgaans onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat ze eigenlijk ********* heet, Piquant is wel haar echte achternaam weet ik uit diezelfde bron.

  120. @Laurencius
    Het zou ook zo kunnen zijn dat jij valse info hebt…..

  121. O leuk, met sterretjes… **** *** *********** of zal ik je meteen ******* ** ***** noemen?

  122. @ Hens
    Heel schattig. Zoek eens goed, je vindt ’t niet.
    @ Piq 070

  123. Ik ga voortaan in elk portiek waar ik langs kom gewoon even plassen, dan krijg ik vroeg of laat m’n zin.

  124. Bedtijd hoor ik hier net, wat moet ik nu? Gedwee volgen of zeggen “bekijk het maar”.

  125. Ik zou maar gauw gaan. Profiteer ervan, zolang het duurt.

  126. @Laurencius
    Ik weet niet…
    Heb je je zakgeld al gehad?

  127. @Hens: Goed punt…. Trusten @all

  128. @Strotgrondel
    Is wel om de hoek.

  129. @Cookie: nee, ook nog niet ik wacht nog op mijn 14 euro voor de volgende week!

  130. De rust @all overigens. Ik ga eens geheel intrinsiek gemotiveert op m’n rug zitten.

    *oventje*

  131. Belangrijk: een bed dat lang genoeg is om gestrekt te kunnen liggen. Ik zeg het maar.

  132. @Hens
    Als we jou toch niet hadden…. Zijn we nu nog met zijn 2en? Strotgrondel is ook kortaf, vind je niet?

  133. Ben wel benieuwd naar het topic van morgen. Wat zou het worden? Behalve de verjaardag van Julien Cler (en Charlton Heston natuurlijk, maar die is dood) en de Bijlmerramp is er weinig te gedenken.

  134. Cler moet Clerc zijn.

  135. @Hens
    Ik denk dat ik het maar eens over een of andere ramp ga hebben. Moet nl het topic nog schrijven. Voel me net een werkbij.

  136. ;}
    Tien minuten fietsen en ik zit aan de zee. vpro kieken vannacht.

  137. @Strotgrondel
    O ja, ik ga zo ook kijken. Eerst nog een topic kijken. Hier in Z Frankrijk, zit ik ook niet ver van zee en ga morgen de hele middag in zee liggen.

  138. Trustuh dan maar.

  139. Arjan Ederveen = goud

  140. @Strotgrondel
    Doet het je goed als ik zeg, het met je eens te zijn?

  141. De kustwacht van Marseille heeft zojuist een tsunami waarschuwing afgegeven.

  142. Arjan schommelt.

  143. Eeerlijk gezegd; Arjan Ederveen ontroert nimmer.

  144. @kip z kop
    Welke kant gaat het op? Moet ik de luiken sluiten?

  145. @kip z kop
    “Jou”nimmer, bedoel je.

  146. Je moet wel oppassen met het sluiten van de luiken dat je niet klem komt te zitten. Een beetje met beleid. En zachtjes, want hond van de buren slaapt. Ik ook zo, trouwens.

  147. @Piq

    Inderdaad. Mij ontroert hij niet. Kan me verder niet voorstellen dat
    iemand wel ontroerd wordt. Nutteloze technische perfectie zonder ziel. Daar ga je niet van huilen en evenmin kan je er om lachen.

  148. Natuurlijk. Heerlijk droog.

  149. @Stotgrondel
    Heerlijk droog?

  150. @kip z kop
    Die 40 minuten uitzendingen en Petit palais met Van Niftrik, hebben mij de tranen over de wangen doen lopen. Petit palais (als ik de titel goed herinner), waar ze een kermistent hadden en op zondagavond, uitgezonden, deed ik op mijn werk, elke maandagochtend om 9.00 de deur dicht en deed ik met een paar liefhebbers, de uitzending na. Gegierd hebben we. Kijk maar op You tube. Ik wed…….

  151. Aanvullig. dat alles onder het mom van werkoverleg.

  152. @Piq

    Ben het geheel en al met je eens dat Ederveen + van Niftriik vroeger heel erg leuk ; zelfs subliem waren. Maar ik moet ook een soort medeleven
    kunnen hebben. Daarom zijn Laurel en Hardy het summum.

  153. @kip z kop
    Daar kan niks tegenop (L en H)

Reacties zijn gesloten.

