Stiltecoupé (Rodney Trotter)

bavianen_1

Noot Piquant: Rodney is niet verantwoordelijk voor deze pica. 

Ze stonden bij me op het perron. Een stuk of tachtig huisvrouwen van de lokale truttenclub, op weg naar de Libelle zomerweek. Omineuze aanblik, doorsijpelende themamuziek van Jaws op de achtergrond. Niettemin, onvervaard en doorgewinterd treinreiziger die ik ben en door schade en schande wijs geworden had ik de Zomerweek zien aankomen en een eersteklas kaartje gekocht en me voorgenomen in een stiltecoupé te gaan zitten. Tevergeefs. Twee minuten na vertrek stroomden ze als knetterend spattende diarree de coupé binnen. U kent ze wel: het type met kieuwen, dat niet hoeft te stoppen met praten om adem te halen. Dat gelooft dat wat je zegt helemaal niet belangrijk is, als je het maar hard en schel genoeg uitbraakt. Eindelijk een dag verlost van die hangzak van een man en die kutkinderen, dus wij hoeven met niemand rekening te houden. Dat type.

In mijn naïviteit probeerde ik het nog. Ik was erg vriendelijk: “Dames, dat u in een eersteklas coupé zit met een tweedeklas kaartje is natuurlijk begrijpelijk, bij gebrek aan ruimte, maar kunt u er een heel klein beetje rekening mee houden dat dit een stiltecoupé is?”. Alweer jammer. Hilariteit alom. Ooit het geluid gehoord van vijftien doorgerookte, gecastreerde dokwerkers die zich een ongeluk lachen?
Een welgemeend “Tyfuswijven!” lag op mijn lippen, maar dat zeg je niet, natuurlijk. Dat zou onfatsoenlijk zijn. Ik opende in plaats daarvan mismoedig glimlachend mijn klapjap en probeerde wat te werken.

Maar of ik wilde of niet, de onverdraaglijke mengeling van geluiden, beelden en geuren bleef zich opdringen. Het niet aflatende gekrijt van vijf of meer van die totebellen tegelijk. Flitsen van halfgelakte kalknagels in teenslippers, geuren van minstens vier verschillende, met al te gulle hand aangebrachte parfums, het ene nog zoeter en weeïger dan het andere, vermengd met oud zweet. Veel te jeugdige en vooral te krappe kledij van waaronder vormeloze vleesmassa’s die zich nog het best lieten omschrijven als zwaar bedorven, misvormde hoera-sojakaaskoteletto’s met morbide cellulitis vrolijk wapperend uitpuilden. Ernstig overbruinde sinaasappelhuid die onbedekt was op plaatsen waarvan ik dacht “misschien is een boerka zo gek nog niet”. U bent geen vijfentwintig meer, dames, accepteer dat gewoon. En de mobieltjes, oh, de mobieltjes! Nog nooit zo veel mensen in zo’n korte tijd zo veel nutteloze gesprekken horen voeren. Turven hoe vaak “We zitten nu in de trein!” in het apparaat wordt geblèrd. En kan iemand hun duidelijk maken dat Bauer, Froger en Borsato nu niet bepaald ringtones zijn waar ik vrolijk van wordt?

Geluid van de schuifdeur: de conductrice. De kaartjes, o god, waar hebben we de kaartjes? Alle tassen open. Geloof me, troela’s, ik hoef die tampons, likdoornpleisters en tubes Sperti niet op mijn netvlies te zien. Als het nou nog Tarzans of Ben-Wah-ballen waren…
Ik bleek de enige in het compartiment met een eersteklas kaartje. Nadat ze iedereen had gecontroleerd sommeerde de controleuse het viswijf tegenover me op te staan en zette zich zonder haar verder een blik waardig te keuren op haar plaats. “Meneer, het spijt me verschrikkelijk van de overlast. Ik realiseer me dat het hier een stiltecoupé is, en bovendien eerste klas, maar het NS-materieel is helaas in dit soort gevallen niet toereikend reizigers tegen groepen als dit -ze duimde over haar schouder- te beschermen. Sociaal gedrag is niet iedereen gegeven. U kunt het prijsverschil met de tweede klasse declareren via de NS website. Wilt u misschien een kop koffie?”
De truttenclub viel acuut stil. Ik ook, want dat was een wel erg onverwachte wending. Ik bedankte haar, enigszins overrompeld, hartelijk voor de moeite en mompelde nog dat zoiets nu eenmaal kan gebeuren, waarop ze vriendelijk glimlachend opstond en verdween. Twee minuten later kwam ze terug met een verse kop koffie. En een kano. Niemand vroeg of zij ook een kop mochten.

Flink opgeschoten met mijn werk.
Heerlijk rustig, zo’n stiltecoupé. Kan ik iedereen aanraden.

272 Reacties to “Stiltecoupé (Rodney Trotter)”

  1. Vermakelijk stuk Rod en het herinnert er mij maar weer eens aan waarom ik nooit met de trein reis.

  2. Rodney dank voor de eerste grijns van vanmorgen. Heerlijk om te lezen.
    Dubbel dank voor deze bevestiging dat de trein niet mijn transportmiddel is.
    Driedubbel dank voor het in mijn herinnering brengen dat, als ik het ooit in mijn hoofd haal om naar de Libelle feestweek te gaan, ik mijn 2x 2bij2 laat weten me actief te euthanaseren.

    En verder hoop ik zo dat ik mijn afspraak van half 11 aansteek met mijn griep. Ik denk dat ik hem maar eens begroet met drietal warme zoenen.

  3. Ik las gisteravond terug: de hele dag een e-rectie van jezelf, Omerta, Laurencius, Klaas Wilting, Kip zonder kop, kippenhersens, kakelen in het openbaar, Jean Cocteau.

    – Hè? Wat? Jean Cocteau? Waar komt die nou weer ineens vandaag?

    “Poëzie is van levensbelang, al zou ik niet weten voor wie.”

  4. ps Kano’s zijn ongeveer net zo übergoor als die roze glacékoeken.

  5. Ik stond op het punt naar het station te gaan, maar iets zegt me dat ik mijn afspraak beter kan afzeggen.

  6. @Helen
    Kano’s moet je dan ook nooit opeten.
    Ik heb er een dildo van gekneed, die ik achteloos op het tafeltje naast mijn zitplaats heb gezet.

  7. Overigens heb ik bijna nooit negatieve ervaringen met treinreizen.
    Ik reis ongeveer 300 kilometer per dag met de trein.
    Wel altijd eersteklas inmiddels, toegegeven, dat scheelt -behalve deze keer dan- een stuk.

  8. lol@hens
    Gewoon wél doen. Gebeurt er nog eens wat.
    Living on the edge

  9. @Rodney
    Perverseling.

    @Hens. Wilting hier? Goh, dat ‘ie daar tijd voor heeft.

  10. Ervaring met de trein is voor mij al een heel tijdje terug.

    eerste klas staan van den haag tot aan breda dat waren nog eens tijden.
    Ok, ik geef toe soms mis soms de koffietrolley in de auto.

    treinen never again…
    Ok alleen als het moet..

  11. en de trein is slecht voor je bloeddruk.
    tenminste dat heb ik ergens gelezen..

  12. @drempel
    Slechter voor je bloeddruk dan met de auto in de file?

  13. @Rodney

    Yep.
    een onderzoek langs de snelweg A2 als op Utrecht CS bij reizigers de bloeddruk gemeten. En daarbij bleek dus dat treinreizigers veel vaker een te hoge bloeddruk hebben dan mensen die met de auto reizen…

  14. Ok, niet helemaal fair

    het schijnt dat mensen die gelukkig zijn in een/hun relatie zijn, een lagere bloeddruk hebben.

  15. …en ik heb geen bloeddruk.

  16. Ik vermeid de trein alsof het de pest is_!

    Met mijn karma is namelijk de kans groot dat ik zo’n Pockie surinaamse naast me heeft zitten en dat ze dan der telefoon niet is verloren en ik getuigen moet zijn van haar gesprek met Mariska, Charleen, Sabina, Winston ( Nog gefeliciteerd met je verjaardag beste Winston), etc_!

    Dit alles uiteraard met bijpassend volumme opdat de man aan de andere kant van de trein het ook kan horen…..dat is tenslotte zijn goed recht_!

  17. naast me heeft zitten = naast me heb zitten

  18. Met alle respect Al maar als jouw karma dermate is dat je alleen maar gillende Surinaamsen aantrekt…
    😛

  19. Mijn karma trekt alleen dat soort type’s aan……Al die andere mooie vrouwen heb ik helemaal aan mezelf te danken😉

  20. Tijd voor een nieuw karma Al🙂

  21. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Mensen met lage bloeddruk ziijn ongeschikt voor het proces waar je een relatie aan kunt overhouden.

  22. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Ik doe geen uitspraak over de vraag of dat goed is. Ik heb lage bloeddruk en toch eeen relatie. Hoe dat kan (en of het bevalt), daar laat ik mij niet over uit. Evenmin verspreid ik informatie over het lijdend voorwerp.

  23. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Nou vooruit, één dingetje dan: ze heeft een kortingskaart.

  24. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Oeps, dat waren twee dimgetjes.

  25. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Hmpf. “Dingemtjes.”
    Mensen met lage bloeddruk zijn ook ongeschikt voor Windows Mobile.

  26. Ik voel met je mee. Ondoenlijk. Zeker in dd trein. Laat staan met boerinnen in de stiltecoupé.

  27. @ kzk

    Ik heb geen bloeddruk en relatieveer genoeg.
    geld dat ook?

  28. Een kortingskaart waarvoor?

    *KzK vragend aankijkt*

  29. Ghe@AlCaps
    Ik weet wel niet wat Pockie is, maar het klinkt niet goed.
    Daarom reis ik nu standaard eersteklas. Minder van dat soort mensen. Meestal dan, hè?

  30. Even totaal off-topic, maar om deze mensen lig ik dus he-le-maal in een deuk. Briljant.

    Embryoselectie: http://www.youtube.com/watch?v=xJkPI-u6aFA&feature=related

    Gij lasteraars en goddelozen,
    Gij zult ons niet verhinderen,
    Een nageslacht te kiezen,
    Van gezonde, vrome, hardwerkende, heteroseksuele kinderen.
    doe-doe-doe-doooeee-doe-doooeee

  31. kankâh is nie pffffff

    Briljant, goud
    gaat gelijk naar de Free Record Shop

  32. @ Rodney: Pockie is van die HI reclame dat je nu al je nummers bij hun op kan slaan.

    nee echt, ik ben niet uit de auto te slaan, sterker nog, ik zal de dagelijkse woede van het huis-werk verkeer gaan missen, tenslotte is er niets leuker dan express op een bumper te gaan kleven als zo’n kut auto ( Ford ka, smart etc en alles met een A status voor energie gebruik) overmoedig drijgt te worden en de gore moed heeft om op de linker rijbaan te gaan rijden_!

  33. Ik lees dus een stukje bovenaan dit log.
    Geschreven door Rodney. T.
    Ik ken Rodney niet.
    Niet persoonlijk.
    Ik denk dan: oke, je levert een stukje in, laat het daar bij en stel je nederig op.
    Laat het oordeel aan de lezer over, en trek je op een waardige manier terug.

    Maar nee .. Rodney gaat, in de veronderstelling dat wat eigengeil wel een aanzuigende werking zal hebben, zich ín het log, ten overstaan van het door hem zo gewilde publiek, zich zelf even met het stukje en de daarop volgende comments zitten bemoeien.

    Weet je, het heeft iets weg van een koekenbakker, die schaamteloos aan de voorkant van zijn kraampje zijn eigen troep staat te promoten door een extra grote zak stroopwafels van zich zelf op te gaan staan te vreten.

  34. Dus @ iedereen: Ik zeg het nog 1 laatste keer. De linker rij baan is voor AL_Caps, en iedereen die me bij kan houden_!

  35. //Ali G mode aan//

    @ Drempel: Aight….shaba…respect

    //Ali G mode uit//

    Die bedoel ik_!

  36. @ rodney

    Je moet je eens wat nederiger gaan opstellen, vader.
    Zo gaat het niks worden.
    Je moet eens leren jezelf klein te maken ..
    Alles draait niet om jou, weet je ..
    Gewoon klein maken, jezelf wegcijferen .. niet op die kruk gaan staan en gaan staan te schreeuwen, zo van: hier ben ik ..
    We zien je heus wel.

    Tss .. normen en waarden, echt mensen .. het is hier vechten tegen de bierkaai.

  37. De trein… Ik mot er niet aan denken!
    De mensenmassa opgepropt, volledig besprenkeld met alle 85.000 parfums, aftershaves en okselverfrissers die er zijn. Je moet een uur eerder van huis dan wanneer je met de auto gaat en je komt ook nog eens een uur later aan. De laatste keer dat ik met de trein ging mocht je nog roken, het rookverbod kwam 10 jaar later😉
    Neh, gelukkig beschik ik over een, met alle gemakken voorziene, auto. Airco (mèt luchtverversingssysteem voor als je rookt of ff een scheetje laat), een 5:1 audio waar mijn eigen keuze fusionjazz uit schalt, een VDO navigatie die me van deur tot deur brengt en zelfs een alternatieve route aangeeft als er ergens files zijn (maar helaas zijn er ook anderen die zoiets hebben zodat ook de alternatieve route vol staat…), handsfree bellen mèt bluetooth oortje of over de audio naar keuze en perfecte stoelen.
    Het mooiste is nog dat je kunt stoppen wanneer je wilt om even de benen te strekken of een hapje te eten. Kom daar maar eens om bij de trein, dan zul je toch echt aan de noodrem moeten trekken…

  38. kijk, als ík nou zou zeggen: “mensen, uw Omerta is tot uw beschikking, we gaan er stevig tegen aan ..” dan ademt dat een stukje respect naar de medelogger uit, maar op de manier waarop jij dat doet, Rodney .. dat is gewoon zielig, weet je dat?
    Ja, zielig, ja ..
    Dat totale beeld van je .. dat opgesmukte, dat dik opgelegde, dat .. dat GORDON-achtige toontje wat je aanslaat ..echt vriend, het is zó ergerlijk, weet je dat?

    Maar goed, het stoom komt inmiddels uit mijn oren, en jij weet zelf inmiddels wel waarom .. hm?

    Ik stel voor dat jij gewoon eens keurig netjes je excuses hier gaat aanbieden .. ja, en dan kun je gaan zitten roepen dat iets dergelijks nergens op slaat, daar heb ik dus geen donder mee te maken!
    Jij biedt gewoon je excuses aan voor wat jij hier, deze dinsdag 6 oktober hebt geflikt.

    Ben jij nou helemaal begodverdomt!

  39. Ja, dat dacht ik wel … stil.

    tss ..

  40. Ik reis een keer per jaar met de trein en dan alleen met de kortingskaart voor de Libelleweek.
    Het irriteert me dan ook, dat ik na 35 jaar geabonneerd te zijn op de Libelle, ik nog steeds geen 1e klas kaartje krijg.
    Natuurlijk ga ik dan met mijn vriendinnen van de Plattelandsvrouwen vereniging in een stiltecoupé zitten
    Ik kan me die air van mijnheer Trotney nog heel goed herinneren. Wat vonden we het een arrogante kwast.
    Het hele verhaal hebben wij aan heel veel Libelle lezeresjes verteld . Goh wat hebben we gelachen.

  41. @ Piq

    Die gast moet hier geen stukjes meer schrijven, hoor ..
    Je ziet zelf wat er gebeurt .. mensen pikken zijn houding niet.

    God, wat ben ík boos.

  42. En dan te bedenken dat de trein altijd vertrekt op een plaats waar je niet moet zijn, om te eindigen op een plaats waar je evenmin wilt zijn.

    Collectief Openbaar Vervoer… het idee alleen al. Er zijn maar twee situaties bekend waarin klanten achteraf nooit klaagden over de trein: in communistische landen en onder het nazi-regime.

  43. @Omerta
    Dan heb je de Libellelezeressen aan je zijde. Ik denk dat jij ook een Libellelezer bent.

  44. @Sytze

    Er zijn zulke prachtige treinreizen te maken. Hele landen doorkruizen met de trein en dan genieten van het uitzicht met een paar flessen Wodka…..

  45. @ Piq

    Dat is correct.
    Ik wil graag beslagen ten ijs komen wanneer mijn schoonmoeder begint te vertellen dat ja van appels knalharde tepels krijgt.

  46. @Omerta
    En dat je van de schillen van de appels een afrodisiacum kunt maken.

    Zie Libelle no 39, jaargang 2007.

  47. Over knalharde tepels gesproken:

    Vliegen, heb jij het koud, of zo?
    Of raak je zo opgewonden van treintjes?

    ben jij zo’n mini-treinstationnetjesbouwer die aan de eettafel met zijn leesbril op een conducteurspetje op een poppetje zit te plakken?

  48. @Piq
    wie van de dames heeft zich over de kano van rodney ontfermd?

  49. Ongetwijfeld Piq, ongetwijfeld. Alleen vind ik het zo lekker om zelf te bepalen wanneer ik vertrek. dat is altijd lekkerder dan zo’n dweil in een uniform die in mijn oor fluit dat ik nu wel haast moet maken met instappen.

    En bovendien: die trein stopt niet als je even wat langer van het uitzicht wilt genieten of gewoon even in die mooie natuur wilt neuken. In de trein ben je een lijdend voorwerp. Het is derhalve niet “het land doorkruisen” maar “het land doorkruist worden”.

  50. Het voordeel van zo’n trein is dat ie niks kost; als je er niet in zit.
    Een auto verbrandt zelfs geld als ie stilstaat.

  51. @ Piq 14.00

    Wil jij mij nu gaan vertellen dat je van appelschilletjes zwarte horlogeveertjes kan maken?

    NIKKERHAAR??

    GADVERDAMME!

  52. @drempel

    Rodney heeft er meerdere , maaar dat zegt ie er niet bij. Van de roze koeken glacé koeken van Helen bv zijn ook hele leuke verjaardagcadeautjes, waar Rodney veel vrouwen mee verwent. Dat roze suikerlaagje erom heen. Hmmmmm

    Recept stond in de knutsel Libelle, onder stoute dingetjes. Kerstnummer 2003.

  53. @Sytze
    Ik zal jou nooit meer een reistip geven. Je reist alleen met de auto ? De rest van de vervoermiddelen, gaan allemaal op een tijdstip volgens een dienstregel.
    Jammer zo mis je wel mooie ervaringen.

  54. @ kip zonder kop

    Jij lijkt mij een wijs man.

    Progressief, ook.
    Als je nu ook nog autodidact zou zijn, denk ik dat je mijn pijpje zou mogen uitkloppen.

  55. @Omerta
    Je moet echt het recept nog eens goed lezen. Je brouwt er een drankje van. Daar waar jij op doelt is bij Christien LeDuc te verkrijgen. (als het in voorrraad is, want het is een gewild product en vooral bij de dames).

  56. @kip z kop

    Lol en scherp.

  57. @KipZK… Ja? Is dat wel zo?

    Denk je dat je via de belasting niets bijdraagt aan de trein?

  58. Nou, mensen .. ik moet helaas weg.
    Ik heb over anderhalf uur een zéér belangrijke turnwedstrijd.

    yep ..

    Hoepel en lint.

    Moeilijk, hoor ..

    Dag!

  59. @Omerta
    Vergeet je bloeddoping niet !

  60. @Sytze 14:10

    Ik dacht van niet. Wat ik wel weet isdat jij met je auto ongevraagd het milieu
    en mijn longen verziekt.

  61. @Piq:

    De auto, de fiets, de voetjes maar ook bijvoorbeeld een zweefvliegtuig en een Bayliner en zelfs de step en rolschaats kunnen vertrekken op elk tijdstip dat jij verkiest. Voila, keuze genoeg.

    Niet dat ik iets met Bayliiners heb hoor maar ik meld het toch maar even.

  62. @Rodney
    Leuk stuk !!!! Je hebt mij en mijn vriendinnen wel erg goed neergezet.🙂

  63. @Sytze
    Ik vind jou ook geen Bayliner type.
    Voor de rest, je hebt idd keuze genoeg om je horizon te verkennen. Waterfiets et voila, je komt bijna overal.

  64. @KipZK:

    Ik dacht het wel😉 van die belasting…

    Maar goed, het opwekken van de energie om een trein van enkele tonnen in beweging te zetten terwijl er in de daluren niemand of nauwelijks iemand in zit, dat vervuilt niets, daar heb je dan ook weer volledig gelijk in.

  65. Ik zie het al helemaal voor me_!

    Zit ik lekker in de trein met mijn voeten omhoog, komt er een hoogbejaarde man net op 1 van mijn 4 stoelen zitten omdat ik met mijn tas en voeten op de bank maar 3 plaatsen te gelijk bezet kan houden.

    Afijn, opa, die uiteraard naar medicijnen en goedkope jenever stinkt, zal dan zeggen “Hey rotjongen doe je dat thuis ook?” terwijl hij met zijn wandelstok naar mijn voeten wijst die heerlijk op de bank liggen te rusten. Waarop ik dan weer moet antwoorden “Nee ouwe, ik heb thuis geen trein” waarop hij naar de conduteur gaat en ik weer ( Idd weer omdat ik van niemand een grote bek pik dus ook niet van een conductrice die vind dat ik te langzaam aan mijn kaartje pak) eindig in een houten spoorweg politiecel eindig op station Haarlem omdat ik dan helemaal weiger mee te werken_!

    En dan even het verhaal van die politie cel op station haarlem: De tieffus voor ze, en die attitude kan je iemand geven die van het OV afhankelijk is, maar bij mij krijg je gewoon een grote bek terug_!

    O, ik heb een bekeuring gekregen voor het niet mee werken, maar die heeft de rechter weer ingetrokken omdat een vrouw wilde getuigen dat ik pas na haar grote mond niet meer mee wilde werken_!

  66. @kip z kop @14.30

    Wat ben jij narrig vandaag😦
    Niet goed geslapen?

  67. @Al_Caps

    Ik denk dat ik je gelijk geef, dat een auto voor jou het beste vervoermiddel is. In de stad fiets je toch wel?

  68. @ PiQ: Nee, ik fiets niet, in de stad pak ik een enkele keer de tram, maar woon ik op 10 minuten lopen van de Kalverstraat. ( Je weet wel, ff door de utrechtse straat en het Rembrandsplein en je bent er al.

  69. @Al_Caps
    Ik kom nooit in de Kalverstraat. Dat is niet voor Amsterdammers. De Haarlemmerstraat en de – Dijk, dat is het !!!

  70. @Sytze

    Ook treinen Sytze; zeker. En wel omgerekend aanzienlijk minder dan
    auto’s. Van treinen heb ik echter iets minder last als mij per fiets vervoer.

    Er schijnen zelfs automobilisten te zijn , die er bezwaar tegen hebben als er in hun omgeving gerookt wordt. Ik beschouw dat soort lieden als
    krankzinnig.

  71. @kip z kop
    Met dat laatste ben ik zeker met je eens. Ik was eens op Lexington Avne in New York (jaja Sytze, met het vliegtuig) en kwam net uit een restaurant waar je niet mocht roken. Stak een sigaret op , terwijl er per uur tigduizend auto’s langsrijden en een hysterisch wijf vond dat ik mijn sigaret uit moest doen. Was slecht voor haar kind.😦

  72. @ Pikantje
    Zomaar ff een vraag, jij gaat toch altijd met de auto naar je stek in Frankrijk?
    Heb jij ook zo’n Liber-T badge voor tolpoortjes?

  73. Hoeveel minder is dat verbruik dan KipZK? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je mag de rapporten van Roos (sind 1997) of FACE erbij nemen, dat vind ik verder niet erg.

    Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar die getallen, weet je. Om een verantwoorde keuze te kunnen maken en om ervoor te waken dat ik niet allerlei onzin ga uitbraken zonder te weten waar ik het over heb.

    De emmissiegegevens accepteer ik in kg CO2/pkm, da’s in orde.

  74. @man met de hoed

    Ook regelmatig met het vliegtuig. Nee,, ik betaal met mijn carte bleu (Omdat ik ook een franse bank heb) bij de voor de carte bleu gereserveerde poortjes. Ben wel jaloers op die abonnementhouders die zo kunnen doorrijden. Maar ja, die gebruiken de wegen veel vaker dan ik.
    Liber-T ken ik niet.

  75. @Al Caps

    Is variant van; conducteur tegn reiziger; zit u thuis ook met uw schoenen op de bank? Wedervraag; knipt u thuis ook kaartjes. Nou dan.

  76. Maar even een credit card in en uit het gleufje levert op die vele honderden kilometers toch niet echt een noemenswaardige vertraging op Piq?

  77. @man met hoed
    Deo en parfum? Da’s erg, maar geloof me, oud zweet is nog veul erger. Zeker van vier mensen tegelijk, die de dagen ervoor allemaal iets anders goors hebben gegeten.

  78. @Sytze
    Nee, is zo. Ik ben al blij dat ik die carte bleu poortjes kan gebruiken. De andere poorten , leveren nl wel veel vertraging op en ik sta altijd achter een klungel.

  79. Nah, ik geef het eerlijk toe: ik vind het wel relaxed, in de trein. Beetje werken of hobbyen op de klapjap, beetje lezen. Geen aandacht op de weg nodig, geen files.

    Het enige waar je op moet letten is wanneer je eruit moet.
    En op die donkerharige stoot in die kokerrok tegenover je, natuurlijk.

  80. @Rodney
    Vieze, nooit gestoomde jassen, als ze vochtig/nat zijn van de regen. Ook zo smerig.

  81. @Rodney
    Tref je vaak donkerharige stoten in kokerrokken of is het steeds dezelfde?

  82. @ PiQ: Alles wat je nodig hebt is al in de Pijp aanwezig, verder kom ik nog wel eens op de Jan Eev en de kinkerstraat.

  83. @ Pikantje

    liber-t zijn die oranje poortjes bij de peages of de grote oranje t boven andere poortjes.

    Vooral in de zomer maanden scheelt het echt. Je rijdt zo de lange rijen voorbij bij de cash of carte bleu poortjes.
    Kijk eens op http://www.cofiroute.fr. Die hebben al een abonnement voor 1 euri per maand. Alles wordt achteraf geincasseerd van je Franse bankrekening.
    Nog mooier is de ASF http://www.asf.fr. Die hebben een abonnement voor 2 euro per maand dat je ook werkelijk gebruik er van maakt. De andere maanden worden dan niet berekend.
    Je hebt ook nog Sanef maar die is duurder.
    Wij hebben een Cofiroute badge.

  84. Nah, het is steeds dezelfde. Volgens mij stalkt ze me.

  85. @ Kip: Klopt, maar die van jou is niet meer van toepassing met de introductie van de OV chipkaart……en je wil oude mensen natuurlijk wel een grote mond blijven geven😉

  86. @piq
    Het ergste vind ik het -ja, sorry- als er iemand naast je komt zitten die een minuut daarvoor een peuk heeft gerookt op het perron. Dan ga ik altijd ergens anders zitten. Ik word echt misselijk van de nicotinegeur die in die kleren blijft hangen.

  87. @man met de hoed

    Mijn got, heb ik allemaal geen weet van. Ik zal ernaar kijken. Tnx.

  88. @Rodney
    Al kennis gemaakt?

  89. In de file, A9 -> A2… heerlijk… beetje flirten met het meisje naast me in die Seat, kennelijk van de zaak, vluchtig, een knipoog… even wat ruimte geven bij het invoegen.
    Pink Floyd, hard op 10 en even (hands free) wat vertrouwelijke gesprekken voeren per telefoon.

    Kom daar in de trein maar eens om. Daar wordt je gedwongen om exhibitionistisch te zijn, je hele hebben en houden op het veel te krappe tafeltje te leggen, je gesprekken te fluisteren of gedwee af te breken met de melding dat je later terugbelt. Het enige alternatief is stoïcijns voor je uitstaren en net doen alsof de wereld je niet deert.

    Nee, doe mij zo’n isoleercel op wielen met benzinemotor; heerlijk!

  90. @Rodney
    je kan je als politiehond verhuren met zo’n goede neus.

  91. Nederlanders wassen zich niet ’s morgens. Heb een tijdje mijn auto bij Station Sloterdijk geparkeerd en dan 1 halte met de sneltram. Was godzijdank snel over wegens eigen parkeerplaats. Maar man, man, man wat een meur. Zo riekt een gezond mensch niet als hij/zij ’s morgens onder de douche stapt en iedere dag schone kleren aantrekt.

  92. Rodney Trotter Zegt:
    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 14:45 bij PM

    En elke keer heeft ze weer diezelfde kokerrok aan? Wat zal ze meuren…

  93. Hi5 @ Helen

  94. @piq
    “Al kennis gemaakt?”
    Nah, ik durf niet zo goed.
    Volgens mij is het beep :o)

    @Sytze
    Ze ruikt wel lekker fris.
    Volgens mij heeft ze twaalf dezelfde outfits.

  95. Kak-wordpress-smileys…
    Syntactisch eenvoudigweg onverantwoord.

  96. @Rodney
    Beep reist niet met de trein.😉

  97. @rodney
    Lijkt me toch niet zo moeilijk. Tips nodig?

  98. @Rodney
    Tip 1
    Inloggen op Piq en dan dit stukje laten lezen en vragen wat ze ervan vindt. Vindt ze het niks, zeg je niet dat jij de scribent bent, maar anders…..

  99. *out voor een paar uur*

    Have fun en Rodney. Dank, veel dank.

  100. Of biedt haar een avondje naar de film aan, zomaar vanuit het niets. Dat kan heel goed werken.

  101. @Helen
    Laat me nou in die waan…

  102. Tot later piq.

    @Sytze
    Koken werkt nog beter😉

  103. @Rodney: Mooi stukje.

  104. Of koken… huis laten zien en zo.

  105. Ik wil even zeggen dat Helen gelijk heeft en het douchen in de ochtend van mijn part een gewoonte in Nederland mag worden_!

  106. Nu kan ik me nog voorstellen dat handwerkslieden zich juist ’s avonds willen douchen. Maar die gaan toch niet met de trein, die hebben een bedrijfsbus en wat ze daarin uitvreten, zoeken ze zelf maar uit.

  107. roflol @ Rotje dinsdag 6 oktober, 2009 @ 14:59 bij PM: Beep is btw veel liever dan je in eerste instantie zou denken hoor, maar je moet even door dat fanatieke van der heen kijken_!

  108. Cheers raar.

    @Sytze
    Ik heb een postzegelverzameling.
    Mán, als was in m’n handen zijn ze.

  109. Een stukje gitaar (akoestisch) spelen breekt het ijs Rodney.

  110. @Sytze
    Niet als ik het doe, Sytz, niet als ik het doe.

  111. Oeps, ICE van 17:00 uur Utrecht -> Frankfurt (wel iets eerder uitstappen)

    Tot later @allen.

  112. Prettige avond Rodney!

  113. Z. Weer heerlijk getreind vandaag. Headset op, geen centje pijn. Veel lichaamsgeur en gesnif om mij heen. Krijg je ijzeren weerstand van. Nooit griep.

  114. Hablos Mexicano?

  115. @Hens
    Ik ook maar 1x in de paar jaar. Maar dan heb ik het ook goed😦

  116. @Sytze
    van de Mexicaanse griep zou ik toch dood gaan?

  117. Als je met de auto gaat dan spoor je niet.

  118. Iedereen gaat uiteindelijk dood Helen. De een wat eerder dan de ander, dat dan weer wel.

  119. @Sytze
    Dat is waar, maar met je welnemen, wil ik liever nog even niet.

  120. Ben je bang Helen?

  121. @ helen

    Heeft Vliegen je al gevraagd of hij je mag beffen?
    Doet hij namelijk doorgaans bij vrouwen waarvan hij denkt dit zich wel te kunnen permiteren.

    Smerig mannetje, hoor .. die Vliegen.

  122. Mag ik even uw aandacht voor een andere benadering:

    http://www.youtube.com/watch?v=dU4eAi1Pdfk

  123. @Sytze
    bang om dood te gaan? Neuh, maar ik vind het leven zo leuk.

    @Omerta
    Ik denk dat hij me niet aantrekkelijk vindt.

  124. @ helen

    Kijk, als ík het je zou vragen, dan is het gewoon een stukje liefde .. weet je wel?
    Daar zit dus een levensgroot verschil.
    Bij vliegen is het allemaal verkrampte lust en weggestopte onderhuidse vuiligheid.

    Bij mij zou iig zo’n vraag puur en zonder bijbedoelingen zijn, dat je dat wel even weet.

  125. @Omerta
    Kun je zonder bijbedoelingen beffen? Dat wist ik niet.

    *weer iets geleerd*

    Moet Piq nu ook gaan betalen als we hier een muziekje plempen vanaf 1 januari?

  126. En dan heb je verder in New York nog een aardige variatie op flashmobbing:

    http://www.youtube.com/watch?v=bXB_DcuMv_E

  127. Dan moet je nog maar even blijven leven Helen😉

  128. Dat was vorig jaar, hier heb je 2009:

    http://www.youtube.com/watch?v=9La40WwO-lU

  129. Het is zomaar druilerig in 023

  130. @bedrijsbuffel
    Rare mensen die Japanners.

  131. @Helen @17.38
    Ik las ergens als je het embedded doet dat het niks kost. Weet niet of ik goed ben geinformeerd.

  132. De onbeschoftheid, om zoiets aan een vrouw te vragen.

  133. @piq 1*:02

    Klopt wel ongeveer. Op je Hyves mag het in ieder geval wel.Niet op je eigen weblog.

  134. @Omerta
    Hoezo? Je ligt op je rug en laat het over je heen komen.

    *grof modus uit*

  135. @Piq
    Volgens mij mag het juist niet embedded.

    *koken out*

  136. “Zou ik je eens een keer mogen beffen?”

    Een kille, ijs en ijskoude onbeschofte lustgerelateerde vraag .. en dit gewoon op een chatsessie.

    Totaal respectloosheid, wanhoop weergevend en vol minachting voor zoiets moois als een vrouwspersoon.

    Dit heeft niets meer met ondeugd of speels geflirt te maken, nee .. dames en heren van de jury, dit is ook geen decorumverlies .. dit is pure vuiligheid, smeerlapperij.

    Ik toon u aan dat deze verdachte S. Vliegen geen aanspraak maakt op een vrijgeleide vanwege onwetendheid, nee .. ik ga hier ragfijn het bewijs leveren dat verdachte S. Vliegen een regelrecht gefrustreerde midlifelummel is, die niet lijdt aan een geestelijk aftakelingsproces, maar een vunzige schoft is die vanuit mijn optiek geenszins recht heeft op enig mededogen van u, geachte dames en heren van de jury ..

    *leunt op ooghoogte met de aanwezige jury en kijkt hen doordringend aan*

    Pijn .. pijn en schaamtegevoel is wat deze losgeslagen, vleesgeworden huwelijkscrash veroorzaakt met zijn uiterst vunzige en grievende uitlatingen aan het adres van ons zo dierbare vrouwvolk, dames en heren ..

    ik pleit dan ook op voorhand, en tevens vooruitlopend op het verdere vervolg van dit proces, dat verdachte, genaamd S. Vliegen, met onmiddelijke ingang in hechtenis wordt genomen en al zijn vrijheden worden ingeperkt tot slechts het lezen van de Donald Duck.

    Ontoerekeningsvatbaarheid is geen optie.

  137. Rotterdammertje van me, zul je niet vergeten dat ik ook in de jury zit? En dat ik de dames hier alles heb verteld van je nachtelijke zwerfpartijen door het Kralingse Bos? En je eindeloze gezeur om een prostaatmassage? En dat je ook nog probeerde om mij de hotelrekening in de maag te splitsen? Dacht je dat we achterlijk waren?

  138. Kijk, Vliegen, leermomentje voor je ..
    Gewoon even iets uit het hart, iets ongecompliceerds doch strelend ..
    Geen valse bedoelingen, slechts een zuiver doel, duidelijk zichtbaar voor de dame in kwestie.

    Ja, het is zó groots duidelijk waar je zó klein in bent.

  139. @ Pleunie

    Uh .. het laatste zinnetje in je bovenstaande comment geeft een loepzuiver beeld van mijn beleving inzake jouw persoontje, ja ..

    hihi ..

  140. @ pleunie

    Gezien jij zegt een vrouw te zijn, denk ik dat het niet meer dan fair is mezelf toe te staan ook jou een stukje hoffelijkheid te schenken:

    Wil jij mijn kransje likken?

  141. @Omerta
    Laatstelijk niet. Maar dansen is mijn lust en mijn leven.

  142. GIBOHUT, GIBOHUT
    GEEN ZWEMBAD MAAR EEN KNEKELPUT

    TRESPAPLAAT. TRESPAPLAAT
    GEEN AANLEGSTEIGER MAAR EEN ZAK VOL ZAAD

    OPHAALBRUG, OPHAALBRUG
    GEEN JAMES BOND MAAR EEN DONGELPLUG

  143. @ Helen

    Bij deze, dan?

    Qua dansen, ik vermoedde dat wel.
    Het lijf is er, de soepele heupen hoogstwaarschijnlijk ook.

  144. @Omerta

    Als mensen naar mijn heupen kijken heeft dat meestal dit effect.

    http://www.youtube.com/watch?v=yLDtYsxtwXU

  145. Shoot bij deze dan!
    Ome rita wat mag ik toevoegen aan uw relaas?

  146. LOL fout filmpje………..

  147. Ik zeg ome Rita is in topvorm! Dat zeg ik! Hoor ik Hellen denken + de rest.
    Ome Rita: “Ah weer zo,n rottjeknor uitdrukking”
    Stef: “pompiedompiedom”
    Ome Rita: “stef ga jij even olijfjes vangen dan kan ik weer verder oke?”

  148. Ome Rita: “Stef aandachtshoer we zijn even serieus bezig”
    @ome Rita Uiteraard! Zo iemand nog een leuke update?

  149. Lekker stukkie Rodney.
    Nog een geluk dat het geen vamierettes in tuinbroek betrof, maar verder: Horror.

  150. Correctie:
    vampierettes.

    En dan die posts van Omerta: Ook horor. Met het belegen karakter en de langdradigheid van verfilmingen van Poe uit de eerste helft van de vorige eeuw.

  151. En nu weer een r vergeten.
    Kansloze dag vandaag.

    Mede moeglijk gemaakt door.

  152. @ cookie

    En jij de lichtvoetigheid van mijn oma zaliger.

    Nog steeds jaloers, zie ik?

    Tss ..

    Jij kind.

  153. Jaloers!

    Dàt woord zocht ik, Omerta.

  154. Leuk stuk Rodney, vooral de één na laatste alinea las ik graag.

  155. De eerste zin van je gedicht
    aan mij gericht

    beste Omerta

    is zo gek nog niet

    Altijd jammer om het meteen daarna virtuoos bergafwaards te zien gaan. Voorspelbaar jammerlijk. En ook in hoge mate helaas.

  156. Rare zinsopbouw gebruik je vanavond?
    Ben je lazerus, mijn kind?

    Of probeer je indruk te maken?

  157. @Cookie
    Eindelijk ook eens niet tegen sluitingstijd🙂
    @Rosalie
    Long time no see. Welkom !

  158. @Rosalie
    Je was nog ergens blijven hangen. Sorry. Zal nu niet meer gebeuren, denk ik.

  159. Jeetje, bestaat dit weblogje nog?
    Nee, ik zou de eerste zijn die ’t hoorde. Dus niet.
    Sneaky gedoe. Ja, julij wilden geen ‘hogere’aspecten meer zeker?
    Ach en wee.
    En nu is er ook al sluitingstijd alhier?
    Wat een tijden.

  160. Ah, Soof in da house!
    Dat werd eens tijd.

  161. Gelukkig, Soof is er weer! Altijd goed voor het niveau🙂

  162. Hee, Cookie, vrind!
    Laten we zeggen alles is illusie?
    Behalve dan dat we die illusie een beetje kunnen gebruiken en wat manipuleren om ’t geheel wat leefbaarder te maken, want laten we pragmatisch blijven.

  163. @ Soof
    Dat jij niet op de hoogte was is een beetje je eigen schuld. De rest hier op de draad heeft netjes elke dag Piquant gebeld om te vragen wat de stand van zaken was.
    En wat die sluitingstijd betreft: Je hoeft geen diepgravend onderzoek te doen om vast te stellen dat het na kinderbedtijd niet goed gaat.
    Als de juf even weg is gaat het al fout.
    http://www.nu.nl/algemeen/2095497/ouderen-pesten-elkaar-in-bejaardentehuis.html

  164. Ahh, na bijna een uur zijn mijn plemps goedgekeurd! Kgaf het bijna op.

    Ha Piquant en Cookie! En Antisoof heeft het pad ook teruggevonden.

  165. Hi Rosalie

    Het gaat hier zowaar gezellig worden.
    Complimentjes, veren in reedten.
    En gezamenlijk lekker een paar illusies manipuleren om de leefbaarheid te bevorderen.

    Ik ben thuis.

  166. @Cookie van eigen deeg Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 22:56 bij PM
    LOL, Ik hoorde dat van dat pesten vandaag op de radio en heb er ook ervaring mee met mijn ma in ’t verpleegtehuis.
    @Rosalie & all: Hallo!

  167. @Antisoof
    Ben je daar eindelijk ? We hebben je gemist.
    Ik had jou ook gemaild, maar kreeg de mail terug (onbestelbaar) 😦

  168. @Piquant,
    Dag lieve.
    @Cookie, zeg… Zij was bewoonster hè?

  169. @Antisoof

    De sluitingstijd is pas als de laatste gast de deur heeft dichtgetrokken.

  170. @Piquant Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 23:03 bij PM
    Goeie regel. En ik vind het leuk om je weer te spreken.🙂

  171. @Antisoof
    Waarom werkt(e) je mail niet?

  172. Zou Laurencius vandaag geen toestemming hebben voor een computeruurtje?

  173. @Cookie van eigen deeg Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 23:00 bij PM
    Trouwens, nu ik er zo over nadenk. Ja. Veel mensen zijn van nature wreed. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel. Hoewel. Kijk, ik bekijk de mensen ook vanuit de biologie en dan zie je andere dingen dan vanuit ‘gewoon’ perspectief.

  174. @Piquant Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 23:05 bij PM
    @Antisoof
    Waarom werkt(e) je mail niet?

    Ik zou het niet weten. Maar, zand erover. Ik voel me weer thuis hier.

  175. @Cooky,

    Wat een pestouden! Zijn ze in hun laatste dagen en hebben ze nog niets geleerd!

    Jongens, ik ga maffen, morgen weer vroeg op!

    @Piquant en de rest, kzie jullie snel weer.

  176. @Rosalie
    Hoop ik ! Trusten

    Enne, ouderen krijgen geen ander karakter. Sommige zaken worden hooguit wat versterkt. Als het etters zijn, waren ze het altijd al.

  177. @ Soof
    Wreed zijn heeft in het verleden waarschijnlijk wel enig nut gehad en heeft het wellicht nog in zekere mate. De mate waarin je het tegenkomt is echter te beschouwen als een rudimentaire eigenschap die ongelukkigerwijs niet weggeëvolueerd is. Tenmiste, niet bij iedereen.

  178. O, Rosalie,
    droom dromen van geluk,
    en dromen van liefde en rust en van hoop, zaligheid en van aanwezigheid.
    Slaap goed.

  179. @Cookie, elk mens is wreed op zijn/haar wijze, tis dat je ’t weet!

  180. Daarmee is overmatig wreed zijn net zo iets als borsthaar of een oorlelletje.

  181. Met of zonder vraagteken, Cookie?

  182. @Cookie van eigen deeg Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 23:15 bij PM
    Rudimentaire zaken zij overblijfselen en aanhangsels van t verleden, ja da’s waar. Maar de geest c.q. het verstand overwint die toestand. (Hoop ik)

  183. Biinnen niet al te lange tijd; C.Keyl op de buis met een programma
    over God en welke vreselijke veranderingen, die de Heer in de mens te weeg kan brengen. Zit nu al gespannen te wachten.

  184. Volwassenen die anderen willen pesten hebben een lam ego, daardoor komt dat.

  185. Elke mens is wreed? Welke onbenul zei dat hier?

  186. @kip z kop
    Ik heb hier niet de beschikking over een TV gids. handig dat je de programma’s aankondigt, maar dan graag ook de tijden en het net erbij, svp.

  187. @ Sikkeneur 23:18
    Mijn @23:16 is te lezen als aanvulling op mijn @23:15
    Zondervraagteken.
    @ Soof 23:18
    De (trieste) waarheid zit slechts een paar scrollwheelmoves omhoog.

  188. @Sytze 23:21
    Of ze beffen niet vaak genoeg😉

  189. @kip z kop
    Ik denk dat het dunne laagje beschaving, er in bedreigende situaties bij de een wat sneller af is dan bij de ander. Zie oorlogssituaties. Mensen die in het “normale”leven niet zouden verkrachten of moorden etc……

  190. @Sytze 23:21

    Trein en auto. Alle onderzoekingen wijzen het uit; de auto legt het altijd af
    als er maar een Sytze in zit.
    De productiekosten zijn zelfs niet eens meegenomen.

  191. @ Piquant 23:24
    Is dit blog af en toe ook te beschouwen als een bedreigende situatie?

  192. Dat zou ik zomaar kunnen Cookie😛

    @Piquant, in bedreigende situaties kan ik me er nog iets bij voorstellen (verweer)…

  193. @Sikkeneur

    En ik ben zo vrij om aan te nemen dat het niet het geval is.

  194. @Cookie
    Wat zijn de (verborgen) voordelen van beffen dan ? Ik bedoel, zou het onderwezen moeten worden op school en verplicht gesteld ?(vanaf een zekere leeftijd dan)

  195. Niets moet verplicht gesteld worden Piq. Helemaal niets. Een mens maakt zijn eigen keuzes. En als iemand de verkeerde keuzes maakt, gaat hij naar de kloten want ook dat is een optie.

  196. @Cookie
    @23.26

    Nee, ik heb nooit een moment van dreiging gevoeld, wel van irritaties, maar dat hou je toch.

  197. @Sikkeneur

    Punt is dat sommige situaties een mens er toe dwingen om wat jij noemt wreed te zijn. Als ik een krokodil tegen kom in het zwembad sla ik hem gelijk dood. Ik noem dat geen wreedheid.

  198. Zoals ik er nu voor kies om maar eens lekker vroeg naar bed te gaan😉

    Welterusten!

  199. Piquant
    Eén van de voordelen van beffen is dat degene die er druk mee is even zijn mond houdt.

  200. @Sytze

    Het is maar goed dat jij nooit kleine kinderen hebt gehad.

  201. @KzK

    Neem van mij aan dat elke man en/of vrouw op zijn/haar geheel eigen wijze wreed kan zijn of het verkrachten/moorden/slaan/schelden dan wel negeren van hun kind betreft.

    Pure liefde voor de medemens schijnt alleen bij een Jezusfiguur aangetroffen te zijn, maar ook aan die legendes kan en moet je twijfelen….

  202. @kipz kop
    Jij slaat geen krokodil dood. Een definitie van wreedheid is moeilijk te geven, maar ik denk dat iedereen daar zijn eigen gedachten over heeft.
    Zo vind ik het bv al wreed als iemand net mijn lievelingstaartje voor mijn neus wegpikt. Ik bedoel maar…

  203. @kip z kop @ 23.30
    Het zal niet je bedoeling zijn, maar zo’n opmerking kán wreed zijn.

  204. @Piq en Sikkeneur.

    Wreedheid heeft soms met de “logica”van de situatie te maken en is
    tengevolge van die situatie onontkoombaar. Denk maar aan het vlot Medusa.

  205. @kip z kop
    Ik head het over de definitie en Sikkeneur noemt bv kindermishandeling. Dat zal m.i. zelden met opzet gebeuren, maar het zegt wel iets dat er heel veel mensen wreed zijn. Dan is dit nog maar een voorbeeld.
    Ik ken ook voorbeelden van mensen die uit lafheid, wreed zijn tegen anderen en dat niet eens doorhebben. Ik ben het wel met Sikkeneur eens.

  206. @KzK
    Daar roer je nu juist het onderscheid aan.
    Wreed zijn als logisch gevolg op een dreiging is zinvol. Daarmee ook zonder twijfel evolutionair te verklaren. Wreed zijn zonder aanleiding is wat anders, daar schuilt het rudimentaire aspect. Of gewoon kortsluiting in de bovenkamer, hetgeen wel meer teweeg brengt.

  207. @KzK

    Die ‘logica’ volg ik nu even niet….

  208. Tenzij je vind dat de mens geen keuze heeft….

  209. Waar is Antisoof opeens gebleven?

  210. @piq 23:30

    Je hebt gelijkl; maar Sytzes opmerkingen over vrije keus en eigen schuld..
    Vandaar.

  211. @kip z kop
    Sytze is een voorbeeld van iemand die redeneert , dat alles een eigen keuze is. Dat ben ik niet altijd met hem eens. Ligt ook wel erg aan de omstandigeheden waarin iemand verkeert, maar het is zijn kijk op de wereld en het leven en dat mag natuurlijk. Een dialoog daarover is dan wel weer interessant.

  212. In elk geval is het zo, dat wanneer er nooit sprake zou zijn van een eigen keuze, we niet zouden spreken van wreedheden. Met wreed zijn bedoelen we toch eerder aktie in plaats van reactie.

  213. @Sikkeneur

    Er zijn toch talloze sitaties te bedenken waarin een mens – noodgedwongen- wreed moesten zijn. Denk eens aan de slagers , die zich artsen noemden tijdens de terugtocht van Napoleon na Moskou.

  214. @Cookie
    Dat is een mooie aanvulling. Dader dus , maar ook dat kan gemakkelijk onder druk van omstandigehden ontstaan. Daar ben ik van overtuigd.

  215. @Cookie

    Wreed zijn is niet per defintie moreel verwerpelijk.

  216. @Cookie

    Iets anders; ik ben wreed tegen A; maar voor B verricht ik een geweldige daad.

  217. @kip z kop
    Als ik me er ook nog even mee mag bemoeien. Niet per definitie, maar imho alleen als het over leven of dood gaat. (noodweer) .

  218. @ Piquant 23:45
    Mmm,
    Overreageren. Bon, ik kan me voorstellen dat de vrije keus daar wel eens op de rem kan staan. Dat kan mij ook overkomen beeld ik me in. De mate van overreageren kan echter wel eens verschillen. Op dat punt beschouw ik mijzelf niet als bijzonder wreed.
    Dan is er ook nog een categorie die geen aanleiding nodig heeft om wreed te zijn. Of waarvan mij in elk geval de aanleiding ontgaat. Gelukkig bloggen die grotendeels elders🙂

  219. Vanavond geen computer-uurtje omdat mijn andere baas (werkgever) mij een bergje extra werk heeft meegegeven voor de avonduurtjes.

    Ik heb even getracht te begrijpen hoe men hier vandaag van het openbaar vervoer via orale sex bij wreedheid terecht is gekomen, de lijn is helaas een beetje moeilijk te volgen binnen 10 minuten. Er is wel een sterk verband tussen wreedheid en openbaar vervoer, dat dan weer wel.

  220. @Cookie
    Als je het over bloggers hebt, die als gewoonte hebben “wreed”te zijn tegen anderen. Tja, daar heb ik maar een mening over en dat is dat ze gestoord zijn en niet moeten bloggen maar bij de psychiater moeten zijn.

  221. @KzK

    Noodgedwongen ‘wreed’ zijn door omstandigheden (bijv. door nog niet bestaande medische voorzieningen) is wat anders dan ‘wreed’ zijn uit het niet willen kiezen voor een andere oplossing die er wel is.

    Gewoon voor de fun; hoevaak heb jij je partner iets geweigerd, waarvan je weet dat een andere oplossing voor net iets meer plezier in huis had gezorgd? (Niet dat je hoeft te antwoorden, hoor, maar ik denk hiermee wel mijn punt dat wreedheid in elk mens schuilt gemaakt is, toch?)

  222. @ kip zonder kop
    Ik geef er de voorkeur aan om iets pas wreed te noemen wanneer er sprake is van overreageren. Daarmee is het tot op zekere hoogte menselijk te noemen maar toch al bijzonder snel wel degelijk moreel verwerpelijk.
    Wanneer jij die krokodil doodmept die je aan wil vallen zal niemand je wreed noemen.

  223. @laurencius
    Dat is dan ook het verrassende van dit blog. Je weet ’s morgens nooit waar je het ’s avonds, wat zeg ik, binnen een uur, over zult hebben.

  224. @P

    Noodweer doet er niet toe. Ik – sla in aller belang iemand dood .
    Voorbeelden te over waarin dat nuttig zou kunnen zijn. Tegelijkertijd ben ik toch wreed en wel voor zijn of haar kinderen, vader , moeder en geliefden.
    Ook iets van logica van de situatie.

  225. @Cookie@23.53
    Ikke wel. Kzk had het over een krokodil in het zwembad. Hij kan ook snel het zwembad uitgaan.🙂

  226. In ieder geval hou ik het voor vandaag voor gezien:

    Trusten @ all.

  227. @Cookie

    De vader en moeder van die krokodil denken daar geheel anders. Over de kindertjes zullen we het maar niet hebben.

  228. @Piq 23:53

    Ja; dat zie ik die krokodil nog niet zo gauw doen. Zeker bus 11 nemen.

  229. Bon, wreed is een keuzemenu. Alleen al volgens het eerste beste lijstje synonymen. Meer verklaringen dan bloggers op de draad. Deze gaan we niet oplossen vanavond. Wreed maar waar.

    wreed: zonder gevoel
    wreed: hardvochtig
    wreed: bruut
    wreed: guur
    wreed: hardhandig
    wreed: misdadig
    wreed: monsterlijk
    wreed: sadistisch
    wreed: scherp
    wreed: streng
    wreed: tiranniek
    wreed: wild
    wreed: wolfs
    wreed: zuur
    wreed: zonder mededogen
    wreed: zonder medelijden
    wreed: zonder meedogen
    wreed: woest
    wreed: uit sadisme handelend
    wreed: ruw
    wreed: rauw
    wreed: onverbiddelijk
    wreed: ontmenst
    wreed: onmenselijk
    wreed: onmeedogend
    wreed: ongevoelig
    wreed: ongenadig
    wreed: onbewogen
    wreed: onbarmhartig
    wreed: niet meegevend
    wreed: niet barmhartig
    wreed: meedogenloos
    wreed: keihard
    wreed: inhumaan
    wreed: harteloos
    wreed: hardvochtig
    wreed: hard en ruw
    wreed: hard
    wreed: genadeloos
    wreed: gemeen
    wreed: cru
    wreed: bloeddorstig
    wreed: beestachtig
    wreed: barbaars

  230. @Sikkeneur

    Dat soort dingen doe ik nooit. Men kan subtiel heel wreed zijn.

  231. @Cookie

    Wreed en liefde….

  232. @Cookie
    Sikkeneur heeft gelijk. Iedereen heeft wel iets wreeds.

  233. @Cookie;

    Geweldig lijstje; hersenloos ontbreekt. Dat is wel jammer.

  234. @Sikkeneur
    ja, een bron voor…..

  235. @Piquant Zegt:

    dinsdag 6 oktober, 2009 @ 23:39 bij PM
    Waar is Antisoof opeens gebleven?
    Ik poeste mijn tanden en snoepte nog wat pindekaas enzo.

  236. @ kip zonder kop 0:02
    Omerta ontbreekt ook🙂
    (zie je wel > Cookie @0:03)

  237. @Antisoof
    Die kreet heb ik de afgelopen 2 weken al vaker geslaakt. Ben je er eindelijk, zit je aan de pindakaas. Wreed🙂

  238. @Cookie:
    Ik ben dit of dat? Nee joh, ik doé dit of dat.

  239. @Cookie van eigen deeg Zegt:

    woensdag 7 oktober, 2009 @ 00:06 bij AM
    Nee, lol, andersom.

  240. @ Soof
    Je zegt toch ook niet tegen een ander: “Jij doet een lul”?

  241. @All trusten. Leuk om weer even ‘onder ons’ te zijn. Nee, zonder franjes; Doegh.

  242. Latorz Soof

    En Sytze en Rosalie en Laurencius.

  243. @Antsisoof
    Jij ook trusten. Tot morgen!

  244. Weten jullie wat pas echt wreed is? Dat ik voor morgen nog geen topic heb en er nu nog een moet verzinnen en ook nog maken.

  245. @ Piquant
    Iets over een lief konijntje?

  246. @ Piquant
    dat kan ook natuurlijk

    Ondertussen is iedereen ‘m wel mooi gesmeert. Stelletje wrederikken.

  247. Gramatica is zeg maar helemaal mijn dingetje

  248. @ Piq
    Vroeg me wel af of het nou wrederiken of wrederikken is.

  249. @cookie

    Ik denk met dubbel K

  250. Bon, ik stap ook eens op.
    Het was een lekker draadje – als ik een paar kleine dingen buiten beschouwing mag laten.

    Slaap lekker straks.

    *oventje*

  251. Ik sluit de tent zo.

    @all trusten.

  252. en dubbel M

  253. Truste dan maar aan iedereen…

  254. @Sikkeneur
    hahaha, ik wilde het niet zeggen…..
    Tot gauw!!!!

Reacties zijn gesloten.

