Dood? (Piquant)

dodenmasker

Zo lang de mens bestaat, worden we met de dood geconfronteerd. Meestal met  dat  van een ander . Veel mensen zijn bang voor de dood en willen er niet eens over nadenken.

Ikzelf vind het wel een interessant onderwerp en denk er vaak over.

Op Twitter kun je zelfs met beroemde overleden mensen Twitteren. Volkomen bezopen, meten mensen zich de identiteit van een overledene aan (natuurlijk niet die van een gasaansteker of een kolensjouwer), nee als je dan toch mag kiezen, kies je Einstein, Darwin, Elvis, Shakespeare en nog honderden anderen.

Als wie zou jij willen doorleven ?

http://tweeji.com/person/cdarwin/

129 Reacties to “Dood? (Piquant)”

  1. dat = die

    Maar goed, het is inderdaad bezopen dat al die reïncarnatietherapeuten alleen maar faraodochters en zonen van Alexander de Grote tegenkomen.

    Om even een vraag te beantwoorden die niet gesteld is: in zijn meest recente vorige leven had Bernhard Bang graag in het WTC gezeten, op de WC.

    * zich er weinig van herinneren kan *

  2. Ik zou wel in de nog jonge en strakke Sophia Loren willen komen…

    Maar even serieus:

    Zou de vraag gesteld zijn geworden; een redelijk recent vorig leven zou ik dan wel weer erg graag hebben doorgebracht in de gedaante van de altijd even rustige Richard Wright, musicerend, genietend en als ik voor de toekomst mag kiezen, doe me dan maar Epicurus. Het blijft academisch, er is geen leven na de dood.

    Bang van de dood? Welnee. Nu ik hier ben, is de dood er niet en als de dood hier is, ben ik er niet meer (vrij naar Epicurus).

    *zich de big bang van Bennie probeert voor te stellen*

    Daarbij valt de mohammedaanse kontbom vast in het niet.

  3. dooie boel hiero..

  4. lunchtijd… altijd hetzelfde rond lunchtijd

    *jas aantrekt, uit lunchen gaat*

  5. Ik was de hele nacht “als dood” . Zo wil ik dood zijn. Me nergens van bewust zijn. Geen gezeur over leven na de dood, de hemel of de hel. Gewoon lekker niks.

  6. Grappig, net nu Missy het doodvonnis voor der eigen log heeft getekend, staat er hier dat er weinig over na gedacht is_!

    @ De schrijver/ster: Veel mensen denken niet na over de dood omdat dat ivm hun geloof al vast staat. In nederland denkt bijv de gristenen dat ze naar hemel gaan, dus is nadenken eigenlijk niet meer nodig omdat Paulus destijds verkondigde dat we, zoals we zijn, in de hemel of hel terecht komen.

    Je kan dus stellen dat mensen die in dit soort dogma’s geloven eigenlijk luie en niet zo zeer domme denkers zijn en zichzelf beroven van een hele interesante zoektocht die in mijn geval nog steeds een open einde heeft. Ik zeg vooral niet dom omdat iedereen gevoelig is voor de indoctrinatie van hun geloof en daar echt niet makkelijk vanaf komt.

  7. @Al_Caps

    Mensen die zondermeer geloven, omdat dat bij het geloof hoort dat ze in de hemel komen, hebben dan een “zekerheid” die niet gelovigen niet hebben. Dat maakt hun leven op een bepaalde manier gemakkelijker. Als ze dood zijn merken ze toch niet (wat ik geloof) dat er geen leven na de dood is en dat ze hun leven hebben geloofd in iets wat er niet is. Wel een comfortabele gedachte.

  8. Zijn zat momenten geweest dat ik dacht : was ik maar dood (of anderen dachten dat over mij), ik hoop dat ik zo’n moment, vlak voor het werkelijk verscheiden nog eens mag mee maken.

  9. Heb ik een avatar ???

  10. @Zottelkopf

    Welkom.
    De avatar krijg je er hier graties en voor niks bij.
    Ja, lekker voordat je dood gaat, denken ; ” Heeeeeeeeeerlijk.”

  11. Zo weet ik bijvoorbeeld zelf niet of ik in staat was geweest om me zelf los te trekken van de gedachten die door de bijbel in mijn hersenen werden geprint.

    Ik was zelf ook gelovig, maar de 2 strijd die werd opgeroepen door aan de eene kant het verhaal mijn joodse vader, en de andere kant mijn Gristelijke moeder, heeft er voor gezorgd dat ik me daar in ging verdiepen. Na het lezen van de dode zee rollen, en met name het Pillipus evangelie, wist ik een ding zeker, Jozef had Maria allang ontbloemt voor Jezus geboren werd, daar word namelijk gesproken over dat Jezus een oudere broer zou hebben, en mischien wel veel belangrijker, daar stelde Phillipus de vraag waarom zou Jezus naar zijn vader in de hemel zou referenen als Jezus geen vader op aarde had gehad.

    17 Sommigen zeggen:
    ‘Maria is bevrucht door de Heilige Geest.
    Ze dwalen.
    Ze weten niet wat ze zeggen.
    Wanneer is een vrouw ooit zwanger geworden door een vrouw?

    Maria is de reine maagd
    die door geen macht is bezoedeld.
    Ze is een onaantastbaar heiligdom voor de Hebreeën
    dat zijn de apostelen en apostolischen.
    Deze maagd is door geen enkele macht bezoedeld.
    De machten hebben alleen zichzelf bevlekt.

    De Heer zou niet gezegd hebben:
    ‘Mijn Vader die in de hemel is”
    als hij niet ook nog een andere vader zou hebben
    hij zou dan eenvoudig ‘mijn Vader hebben gezegd.

    Dit bewijst, in mijn ogen, dat Jezus niet meer dan een profeet geweest kan zijn met een aardse vader, en bedoelde dus eigenlijk dat wij allemaal kinderen van God zijn, en dat hij net als iedereen het recht heeft om god zijn vader te mogen noemen, wat in die tijd niet erg gebruikelijk was.

    Toen ik de pastoor eens vroeg hoe dit zat, was de heer zijn weg ondoorgrondelijk en moest ik me houden aan de teksten in de bijbel……..precies, je moet Al_Caps zeker niet vertellen wat ie moet doen, want daar word ie rebels en chagerijnig van, dus al erg snel speelde de gedachte dat het wel erg vreemd was dat de heer zijn wegen niet te doorgronden zijn terwijl de bijbel toch vol staat met teksten die ons helpen om hem te begrijpen_!

    Ook zie je dat Pillipus de heilige geest als een vrouw ziet, wat maar weer bevestigd dat die vuile romeinen een hekel hadden aan vrouwen, EN dat die vrouw mischien wel de belangrijkste van de 3 eenheid was. Tenslotte staat er altijd in naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Als we de heilige geest veranderen in naam van de Vader, de Zoon en de Moeder, dan staat ze dus als laatste en het was in die tijd ook al gebruikelijk om als schrijver je eigen als laatste te vemelden. Maar da’s een ander dogma.

    Tenslotte zal een dyslect niet zo snel naar een roman grijpen omdat ik er gewoon te veel moeite en inspanning voor moest doen, en ik dus niet ff onstpannen een boek

  12. Met een heel klein zijstapje….een hooglereres in de godsdienstleer ten lande schijnt ontdekt te hebben dat God de aarde helemaal niet schiep.

    Niks Hemel en Hel dus ook.

    Zal vast voer opleveren ter discussie in bijbelclubjes en vanaf het preekgestoelte….

  13. Zo weet ik bijvoorbeeld zelf niet of ik in staat was geweest om me zelf los te trekken van de gedachten die door de bijbel in mijn hersenen werden geprint.

    Ik was zelf ook gelovig, maar de 2 strijd die werd opgeroepen door aan de eene kant het verhaal mijn joodse vader, en de andere kant mijn Gristelijke moeder, heeft er voor gezorgd dat ik me daar in ging verdiepen. Na het lezen van de dode zee rollen, en met name het Pillipus evangelie, wist ik een ding zeker, Jozef had Maria allang ontbloemt voor Jezus geboren werd, daar word namelijk gesproken over dat Jezus een oudere broer zou hebben, en mischien wel veel belangrijker, daar stelde Phillipus de vraag waarom zou Jezus naar zijn vader in de hemel zou referenen als Jezus geen vader op aarde had gehad.

    17 Sommigen zeggen:
    ‘Maria is bevrucht door de Heilige Geest.
    Ze dwalen.
    Ze weten niet wat ze zeggen.
    Wanneer is een vrouw ooit zwanger geworden door een vrouw?

    Maria is de reine maagd
    die door geen macht is bezoedeld.
    Ze is een onaantastbaar heiligdom voor de Hebreeën
    dat zijn de apostelen en apostolischen.
    Deze maagd is door geen enkele macht bezoedeld.
    De machten hebben alleen zichzelf bevlekt.

    De Heer zou niet gezegd hebben:
    ‘Mijn Vader die in de hemel is”
    als hij niet ook nog een andere vader zou hebben
    hij zou dan eenvoudig ‘mijn Vader hebben gezegd.

    Dit bewijst, in mijn ogen, dat Jezus niet meer dan een profeet geweest kan zijn met een aardse vader, en bedoelde dus eigenlijk dat wij allemaal kinderen van God zijn, en dat hij net als iedereen het recht heeft om god zijn vader te mogen noemen, wat in die tijd niet erg gebruikelijk was.

    Toen ik de pastoor eens vroeg hoe dit zat, was de heer zijn weg ondoorgrondelijk en moest ik me houden aan de teksten in de bijbel……..precies, je moet Al_Caps zeker niet vertellen wat ie moet doen, want daar word ie rebels en chagerijnig van, dus al erg snel speelde de gedachte dat het wel erg vreemd was dat de heer zijn wegen niet te doorgronden zijn terwijl de bijbel toch vol staat met teksten die ons helpen om hem te begrijpen_!

    Een gnost genaamd Al_Caps was geboren_! En mischien is dat geen toeval, en ben ik uitverkorenen geworden om de Gnosten, ver nadat ze door de katholieken waren uitgeroeid, weer een nieuw leven in te blazen, waren het niet dat we van mening zijn dat geloof iets persoonlijks is, tussen mij en mijn schepper en laat de katholieken gewoon katholiek, de joden joods en de Protestant protestants, want ik ben van mening dat het met geen enkel goed mens slecht af loopt, en dat de schijnheiligen die je in elk geloof zal vinden krijgen wat ze verdienen.

    Ook zie je overigens dat Pillipus de heilige geest als een vrouw ziet, wat maar weer bevestigd dat die vuile romeinen een hekel hadden aan vrouwen, EN dat die vrouw mischien wel de belangrijkste van de 3 eenheid was. Tenslotte staat er altijd in naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Als we de heilige geest veranderen in naam van de Vader, de Zoon en de Moeder, dan staat ze dus als laatste en het was in die tijd ook al gebruikelijk om als schrijver je eigen als laatste te vemelden. Maar da’s een ander dogma.

    Tenslotte zal een dyslect niet zo snel naar een roman grijpen omdat ik er gewoon te veel moeite en inspanning voor moet doen, en ik dus niet ff onstpannen een boek kan lezen, maar eenmaal gefacineerd door de nieuwe inzichten die de dode zee-rollen mij gaven, lees ik heel wat boeken weg, niet omdat ik het lezen leuk vind, tenslotte kost het me nog steeds veel moeite, maar omdat er zo ongelovelijk veel plezier zit in het nadenken over de dood dat het lezen niet meer is dan mijn kruis dat ik zelf moet dragen_!

    O, wil je een ervaren hoe een dyslect een boek leest_? Lees deze tekst maar door, dan weet je ook een hoe het is om leesblind te zijn.

  14. Lees alleen het 2de stukje, bij donderdag 8 oktober, 2009 @ 12:47 bij PM is per ongeluk geplaatst en nog lang niet klaar_!

  15. @Sikkeneur
    Welnee, die zeggen dat mevrouw getikt is. Zolang zij nog geloven dat de aarde pas 6000 jaar bestaat…..

  16. @Al_caps

    Je schrijft heel begrijpelijk en leuk en al helemaal voor een dislect. Niks mis mee.

  17. Is er nu niemand die het leven van een overledene ( OT) zou willen leven?

  18. Ik twijfel tussen de prinses op de erwt of Assepoester.

  19. Ik wel samengesteld terugkomen, moet nog even nadenken uit welke personen aangezien ik geen echte ‘helden’ heb.

  20. @Sikkeneur
    Same here. Wel naamloze. Die liggen op kerkhoven, verspreid over de wereld en voor de vrijheid van anderen hebben gevochten. Klinkt pathetisch, maar ik meen het wel.

  21. Piquant Zegt:

    donderdag 8 oktober, 2009 @ 13:11 bij PM
    “@Al_caps

    Je schrijft heel begrijpelijk en leuk en al helemaal voor een dislect. Niks mis mee.”

    Whahhaha de beste grap ooit op dit blog gemaakt, werkelijk verrukkeluk

  22. *Komt binnen wandelen, kijkt even rond*
    Ah! Daar ben je. Blijf even stil staan Caps, voorzichtig, het doet geen pijn.
    Nog even.. *prikt speldje op Caps borst* … Ja!
    .
    .
    “Meest lullige ban aller tijden”
    .
    Gefeliciteerd ouwe.

  23. In deze tijd wil ik gewoon mezelf zijn, maar mischien zou ik best in de schoenen van mijn eenige idool Winston Churchill willen staan_!

    O, ik wil ook wel een paar jaar elke willekeurige prehistorische man zijn, tenslotte lijkt het me wel wat om elk lekker Neanderthaller meisje door middel van een klap met een knuppel op het hoofd, te versieren en dan lekker met zijn 2tjes in een berenvel mijn excuus aan der maken…….wat natuurlijk door het missen van een taal in daden zal moeten gebeuren en zo🙂

    @ Knultz: Je hoeft me niet te volgen hoor, ik ben dit weekend al weer te bewonderen bij Missbaksel_!

  24. Godsamme.
    Dat zal je maar bereikt hebben in je leven.
    Meest lullige ban aller tijden. Wat heb je gedaan, Caps? Missy getirriteert_?
    Nee, dan moet je van goeie huize komen, hoor.

    Feli, gab. Proost.
    *Caps in de knieholten schopt*

  25. @AlC Just enjoying the moment

  26. Leuk gaat het voor Missbaksel niet worden hoor, maar ik kan gewoon niet zonder bitch raar in een buikdans pakje_!

  27. @Caps

    *kijkt op het speldje*
    respect!

  28. @ Rotje: Ach, Missbaksle der anorexia is een gevoelig punt voor der, en als ze dan geiriteerd wil reageren en ze blijft dan ook nog eens met der enge dunnen vingertje vast zitten in de hele milimeter speling tussen je linker en rechter muisknop, dan is ze boos_!

    Maar goed, ik zal dit weekend ff een internet cafe langslopen en even verhaal bij der gaan halen, dus het komt goed of het word gesloten_!

    Tenslotte moet ze het van de drukte in de avond hebben, en zal er geen hond meer komen als er een redelijk geiriteerde Al_Caps zit.

  29. @AlC Denk je om je bloeddruk?

  30. O ja, ik zit hier met mensen die redelijk een hekel hebben aan Missbaksel…..hmm, ik vraag af of je ivl ook een vriend in de vijand van je vijand vindt_?

  31. @caps

    Je moet het wel echt echt echt bont gemaakt hebben..
    *Gniffel*

  32. @ Raar: Je bent nog steeds mijn held hoor, maakt niet uit dat je zo door Omerta op je plaats in je groep bent gewezen, dus ook al krijg ik dat speldje, toch draag ik hem op aan jou en Reauk/smur/flip aangezien je vriendje Reauk van het internet is gejaagd, en jij dat gewoon, zoals het hoort bij een bitch, SLIKT_!

    *niet veel moeite heeft om een beeld op te roepen waarin raar gewillig op zijn knietjes het lauwe doorzichtig witte lesje door slikt*

    Moewahahahaa slikken kreng, is goed voor je gebit…..! Ghehehehehee ik zie je zelfs een beetje walgen tijdens het slikken_!

  33. @AlC Laat jij je regelmatig helpen door aandere mannen?

  34. @ Drempel: Ik ben nog niet eens opgewarmd en kan nog veel vervelender zijn zonder een IP adres dat aan mijn werk is gelinkt, maar dat is dit weekend allemaal bij Missbaksel te zien_!

  35. *Hard boert*

    Sorry, “IJ aan het spaarne met rosé”

  36. This weekend only AI live at Missy

    *gaat vast extra bier inkopen en chips*

  37. De stemming zit er weer goed in, zie ik.

    *Caps op de schouder slaat*

    Ik bewonder jouw vechtlust Caps😉

  38. Wil wel graag voortleven als kip met kop.

  39. en met gouden eieren?

  40. @ Sietze: Jep, de dood of de gladioolen_!

    En aan mijn verwijderde tekst te zien heeft raar zo juist alvast zijn gladioolen aan me gegeven toen hij dikke boehoe deedt bij PiQ omdat het zo’n teer kinder zieltje is_!

    @ Raar: Ja, doe maar lekker van je af huilen joh want ik ben nog lang niet klaar, en in tegenstelling tot anderen ben ik wat minder gevoelig voor slijmerige mailtjes met spijt betuigingen over het plempen van een infantiel getekende strip_!

    Want er is nog echt wel wat dingen zieliger dan het zijn van een stakker…Het zijn van een laffe slijmerige stakker bijvoorbeeld_!

    @ PiQ: Ik ga nu alvast om je onpartijdigheid vragen, mischien was je verwijdering terecht dus hou ik me in, maar dat ben ik niet van plan als je partijdig gaat worden_!

  41. @Al_Caps
    Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn. (lukt niet altijd helemaal).

  42. *uitrekt*

    Wisten jullie overigens dat mensen zich vaak voor doen alsof ze een ivl god zijn, maar irl niet anders dan een slijmjurk pur sang_?

    Kijk, ik heb een grote bek, maar als iemand irl verhaal wil komen halen, zie ik hem graag voor mijn deur.

    maar er zit hier af en toe ook wel eens een vreemde snuiter met een grote bek, maar de schlemiel jankt gelijk al als je een geinjte over hem maakt….je kent ze wel, veel tegenslagen gehad in zijn jeugd, en om die reden zal hij altijd aan de zekere kant van het leven lopen.

    Nee echt, scheiden omdat je wijf je niet meer moet is een stuk vervelender dan scheiden om dat je vreemd bent gegaan_!

  43. @ PiQ: Ach, als raar gaat zeiken zou ik het ook verwijdert hebben……tenslotte is er niets triester dan een man die huilt omdat ie bang is_!

  44. @Caps: Als je boos c.q geïrriteerd bent, ben je best vermakelijk.
    Heb je nog meer van die verhaaldjes_?
    Hoe gaat het met je verpleegstertje eigenlijk? Daar hoor ik niet zo vaak meer wat over, en dat vond ik toch zulke kostelijke vertelsels_!

  45. Ach het nieuwe is er af, en dan val ik zo in herhaaling_!

    Vertel eens over je dochtertje Raar, bijvoorbeeld hoe ze met der puistjes om gaat en zo?

  46. Zullen we dan nu weer met zijn allen respect voor Piq tonen die hier de tent weer heeft opengegooid in het vertrouwen dat er op een volwassen manier met elkaar om kan worden gegaan kindertjes?

    Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn toch?

  47. @Sytze 16:00
    Volledig mee eens. Die onderlinge vetes zijn ook zo ongelooflijk informatief.

  48. Raar en Caps
    Neuzel even lekker verder over de mail.

  49. @ Sytze: Ja, maar ik ga natuurlijk niet mijn bek houden als ze wat tegen me zeggen…..dat lukt me gewoon niet_!

  50. @ Helen: Liever niet, ik vraag hem net 2 keer om me niet te mailen_!

  51. Mag ik terugkomen als de veel te vroeg gestorven Keith Floyd?
    Dat zou me zeer behagen.
    Zuipen, reizen en koken. En opeten.

    Heaven, I’m in heaven…

  52. Tuurlijk kun je dat wel Caps😉

  53. @ Sietze: Deze opmerking bijvoorbeeld begint licht te jeuken😉

  54. LOL!

    *old blue jeans aantrekt, “la grange” fluit*

  55. @ raar: Je bent een beetje stil jongen, wat is er aan het handje_?

  56. *out is….*

    Maar dat moge duidelijk zijn

  57. @Rodney
    Ik weet niet of hij er al tussen staat (zie link). Je kunt je als Keith Floyd aanmelden. Doe je hier verslag, wat je allemaal meemaakt.

  58. Maar goed, ik ga weer on topic_!

    Ik zou best wel eens een paar dagen raar willen zijn, gewoon dat ik ook eens kan ervaren hoe het is om achter een groep aan te slenteren_!

    Nee echt, gewoon een paar dagen een onzekere lul van 2 meter zijn die hier en daar wat slijmt om er zeker van te zijn dat mensen nog weten dat ik besta_!

    Papa, waarom moet ik zo op jou lijken, ik wil dat niet_! Ik wil anti groei middelen slikken opdat de jongens mij ook eens zien staan, denk je soms dat het leuk is om met zo’n puistenkop ook nog eens met kop en schouder boven de rest uit te moeten steken_?

    @ Raar: Let je op, deze heb ik voor een groot gedeelte van Kloot gepikt, dus die moet je leuk vinden_!

  59. Zeg caps,

    Waarom zit jij eigenlijk uitsluitend vanaf je werkplek te plempen?
    Jouw werktijden zijn van 0.800 tot 18.00, daarna ben jij nergens meer te bekennen.
    Nimmer ook maar één comment gezien vanaf een ander adres dan jouw werkplek ná 18.00.

    Ik zag vandaag in een mailstring staan waarin jij mij hebt aangehaakt, dat je voornemens was om aankomend weekend vanaf een internetcafe in 020 Missy haar log te gaan bestoken met een offensief, dit met als doelstelling sluiting van dat log.

    Heb jij thuis geen PC?
    En zo wel, waarom moet dit dan allemaal vanaf een adres buitenshuis gebeuren?

  60. als je zou weten hoeveel mensen denken in hun vorig leven Napoleon geweest te zijn, moeten er ongelooflijk veel Napoleons hebben rondgelopen

  61. Ik heb er even over nagedacht en kom tot nu toe niet verder dan;
    John Holmes, Arnold Schwarzenegger, Superman, Brad Pitt, Alexander de Grote, Charlie Chaplin, KI en ene Louis Wu……

    Dit is echter een momentopname, kan vannacht in mijn dromen weer veranderen.

  62. @Sikkeneur kan dan nog een paar mensen verzinnen. Niemand die Prins Bernhard, Abe Lenstra, President Kennedy geweest had willen zijn?

  63. @Piq

    Het gaat om samengestelde delen😉

  64. @Sikkeneur
    Om de uiterlijke of de maatschappelijke kenmerken?

  65. De dood. Dat woord is voor meeerlij uitleg vatbaar. Wat is dood? Wie is er dood? Is de geest, als die al zou bestaan dood? Dus of een mens voort kan leven na de dood? Ik zou er wel plausibele verklaringen voor kunnen bedenken. Dus ik zou kunnen geloven dat de natuur zelfs in staat is om meer door te geven dan alleen het materiële DNA. We weten zo weinig.
    Maar ik zou echt niemand willen zijn dan mezelf, die ook eigenlijk al niets is.

  66. @Soof
    Je bent een tevreden mens. Ik zou nog wel Gina Lolobrigida willen zijn, maar dan 40 jaar jonger en dan neem ik verkering met Marcello Mastrioani en die is dan 31.

  67. Uiterlijk, altijd uiterlijk……

  68. @Sikkeneur

    Heel goed te begrijpen.🙂

  69. @Piq

    Wat voor cup heeft Gina?
    Anyways wel makkelijk voor Marcello, een constant voorovergebukte geliefde😉

  70. @Piquant,
    O, zo. Nou ik niet hoor. Al die flauwekul van t uiterlijk. Daar word je niks wijzer van.

  71. @Sikkeneur
    Voor de cupmaat hoef ik het niet te doen…..

  72. @Antisoof
    jammer genoeg gaat het in het leven niet alleen om wijsheid.

  73. Ga je wijs doen Piq?

  74. @Sikkeneur
    Goed dat je me terugfluit. Is het laatste wat ik wil.

  75. Valt me tegen dat niemand van de mannen George Clooney wil zijn. Ik ben net van de schrik bekomen dat hij zijn vriendin een ring heeft gegeven.🙂

  76. Geheel on topic. Zelf ben ik wel van overuigd dat God in staat is gewwest om de wereld te scheppen. Waar ik echter niet in geloof is dat hij in staat is om een hemel te maken. Een hel; dat kan hij moeilteloos.

    Verder zou ik wel Hannibal willen zijn en Kasparov.

  77. @pIq

    Inkomen van Clooney weer wel.

  78. Bij nader inzien; God is almachtig; kan zelfs iemand als Raar scheppen. Nou dan kan je wat.

  79. @kip zkop
    Jij bent de eerste die het over een inkomen van iemand heeft. Met het uiterlijk van George C, is niet alleen je inkomen verzekerd. Je hebt er een hoop plezier van.

  80. Piq flesje reukwater onder de neus houdt…..

  81. @kip z kop
    Wel eens op een olifant gezeten? Niet te doen.

  82. @Sikkeneur

    Is niet genoeg. Vlugzout heb ik nodig.

  83. Bij nader inzien; vervang Raar maar door M. Hamer.

  84. @Piq 23:07

    Andersom al helemaal niet.

  85. @kip z kop
    Die heeft een neus waar Pinokkio bij in de schaduw staat.
    Vandaag geen nieuws gezien, dus ik weet niet in hoeverre ze onder vuur ligt.

  86. @Piq 23:11

    Haar dagen zijn geteld. Dat komt ervan als je verre familie van Vogelaar bent.

  87. Trouwens; die partij – de PvdA – schijnt 60.000 leden te hebben en dat is ongeveer het beste wat ze te bieden hebben. Wat een armoe.

  88. @kip z kop
    Daar hoor ik allang niet meer bij en ik geloof niet dat ik daar spijt van moet hebben.

  89. @piq; je brengt met op een idee. Je krijgt een stukje met het partijprogramma van de PvdA; althans volgens Kip.

  90. @kip z kop
    Ik ben benieuwd.

  91. De gemeente Nieuwegein trekt 600.000 Euro uit om te voorkomen dat Roma kinderen spijbelen.

  92. @kip z kop
    Ik heb altijd iedereen voorgehouden, dat iets organiseren ,zelden een kwestie van geld is.

  93. Sikkeneur is natuurlijk afgehaakt, door die “wijsheid” van @23.20. Ik schrik er zelf ook van.

  94. @Kip,
    He, dat las ik ook. Wat verdienen die ambtenaren dan? Stel 6 ambtenaren. Die scoren dan wel 100.000 de man. Per jaar. En dat om de Roma op school te houden? Raar hoor. Die leerplicht is er vast voor het establishement. Ander snap ik t niet.

  95. 6 ton om 10 kinderen met 15 ambtenaren naar school te krijgen?

    3 mattenkloppers van 15 euro uitdelen aan die ouders moet voldoende zijn.

  96. @kip @ Anti @ Sikkeneur

    Ligt het nu aan ons dat iedereen voor alles heel veel geld nodig heeft en dat de resultaten dan nog bedroevend zijn ook?

  97. @Antsoof 23:26
    Ik regel in mijn eentje dat al die kinderen naar school gaan en wel op tijd. Dat kost de gemeente niet meer dan 10.000 euro. Ik begin met een
    onwelwillende Roma en dan volgt de rest vanzelf. Reken maar van Yes.
    De overheid kan soms echt nog wel eens wat leren van de methode Bruinsma.

  98. @Piq

    Ik ben al lang gelee opgehouden met me te verbazen over incompetentie van de Overheid, het geld moet rollen. Een adagium dat ze daar volgens mij uitgevonden hebben…

  99. @Piquant Zegt:

    donderdag 8 oktober, 2009 @ 23:30 bij PM
    Nee, dat ligt niet aan ons, dat ligt aan het kapitalistisch systeem dat alles wel duurder moet maken dan het is, want dat is de bazis van dat systeem. Zo ff les 1 kapitalisme gegeven.

  100. @kip zonder kop Zegt:

    donderdag 8 oktober, 2009 @ 23:32 bij PM
    Jij bent slim. Maar dan moet je wel de leider pakken als eerste, dan volgt de rest vanzelf.

  101. @Sikkeneur
    Niet alleen bij de overheid. Is de tijdgeest. De afgelopen decennia is er teveel geld geweest.

    @Antisoof
    dank voor les 1🙂

  102. Kapitalisme: alles wordt duurder,
    Communisme: alles blijft gelijk
    Wet der liefde: Alles wordt goedkoper (lol)

  103. @Ach, onze lieve heer heeft vele wegen geopend voor ons mensen om te mogen gaan. Wie de juiste weg weet mag ’t zeggen. Het zij zo.

  104. @Antisoof

    Mee eens; maar wie is de leider in dit geval?

  105. @Soof
    Wat ben je sofisch vanavond !

  106. Maar aan de werkelijkheid hou ik mij vast.
    Die is van een onmetelijke schoonheid en ook een inpliciet verdriet. Ach.

  107. @Kip,
    De leider heeft het meeste testosteron.

  108. @Soof
    Niet soms ook expliciet verdiret? Of ben ik nu te “aards”bezig?

  109. @Soof
    In gemengde groepen , is soms ook een vrouw de leider. Hoe verklaar je dat ? Natuurlijkoverwicht, is dat altijd een kwestie van testosteron?

  110. @Piquant,
    Ook expliciet inderdaad.

  111. @Piquant,
    Ook de vrouwelijke leider heeft toch meer testosteron? (Dacht ik)

  112. Frau Merckel aanschouwend, hmmmmm .
    Wat denk je, soof?

  113. @Soof

    Meer testosteron dan de aanwezige mannen? Ik kan het niet geloven.

  114. @Piquant,
    qeet je, dat moeten de biologen maar eens onderzoeken. Wat is het testosterongehalte van ons leiders. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

  115. @Soof
    Ik ben ervan overtuigd dat er een hoop geldingsdrang bij zit. M.a.w een egoprobleem.

  116. @soof

    Bij Balk denk ik vaak dat ie beter naar een endocrienoloog kan gaan voor aanvullende shotjes.

  117. @Piquant,
    Je meent het! Je raakt de kern aan van de verlichtingsfilosofie. Het ego… De natuurlijke drift, het dingus in ons.

  118. Maar, nogmaals beschouwd was dit weer een mooie dag.
    Trusten.

  119. @Soof
    leiders met een gemankeerd ego en die macht geven. dat is een vreselijke combi.

  120. @Soof
    Ik hoop dat wij daar het laatste uur een beetje aan hebben kunnen bijdragen.

    @sikkeneur
    LOL

  121. @Piq 00:03

    Jij dacht aan JP. Kan niet missen.

  122. Er reageert niemand meer. Ik sluit de tent.

  123. *lange baard opbergt, old blue jeans in was gooit*

    Goedemorgen allen🙂
    Heerlijk om een dagje vrij te hebben

    *even wat dingen gaat doen*

Reacties zijn gesloten.

