Pesten en/of kinnesinne? (Piquant)

rollator
Nee, er wordt niet alleen “gepest”op de blogs.
Ook ouderen weten wat pesten is. Een op de vijf bewoners van verzorgingshuizen heeft er last van, blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit.
Niet alleen kinderen, ook tachtigplussers maken elkaar het leven zuur. Een op de vijf bewoners van verzorgingstehuizen zegt wel eens gepest te worden door een medebewoner. Dat bleek eerder deze week uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen. Het verzorgend personeel schat zelfs dat 40 procent van de bewoners weleens slachtoffer is. De klachten variëren van iemand negeren en roddelen tot systematische persoonlijke uitsluiting bij activiteiten of gezamenlijke maaltijden.

Groot, die de dagbegeleiding in de Flesseman (edit Piq-bejaardentehuis op de Nieuwmarkt in Amsterdam) coördineert, herkent de uitkomst van het onderzoek wel. ‘Roddelen, ruzie, kliekjesvorming, pesten: we zien het allemaal.’ De leefgemeenschap van de Flesseman – zo’n vijftig vaste bewoners, maar ook veel oudere buurtbewoners die van de publieke huiskamer gebruik maken – doet Groot vaak denken aan een schoolplein met vergelijkbare pikorde. ‘Op deze leeftijd worden mensen weer net pubers. Ze zien en horen slechter, dat zorgt voor irritaties en misverstanden. Ze zijn eenzaam, soms een beetje depressief. Karaktertrekken worden uitvergroot, mensen zijn vaak extra argwanend of bokkig.’

 Groot signaleert, net als het onderzoek, drie hoofdproblemen. Miscommunicatie: ‘Zij van hiernaast zegt nooit gedag. Doofheid die voor arrogantie wordt aangezien.’ Territoriumdrift: ‘Mensen zitten graag aan een vaste tafel, met vaste mensen. Nieuwkomers krijgen te horen: u mag hier niet zitten. Als de routine doorbroken wordt en er zit een ander op hún plek, is dat een klein drama. Dat verstoort het hele dagritme.’ Jaloezie en afgunst: ‘Net als bij pubervriendschappen. Je zat gisteren bij die en die. Waarom zat je niet bij mij? Ontroostbaar kunnen mensen ervan zijn.’

 Johanna (86, niet haar echte naam) woont nu anderhalf jaar in de Flesseman. Ze wil wel over het onderwerp praten, maar niet in de publieke huiskamer. ‘Dadelijk ben ik de verraadster van de Flesseman.’ Zwetsloot had veel last van aanpassingsproblemen. ‘Mensen vonden me bekakt en verwaand. Omdat ik meer opleiding heb dan alleen lagere school en geen grove straattaal spreek.’

Ze vond geen aansluiting. Elke ochtend en avond komt ze beneden voor koffie en de warme maaltijd, verder zit ze vooral op haar kamer. ‘Aan de activiteiten doe ik wel mee. Maar ik vind heel andere dingen leuk dan de meesten hier. Zij houden van Johnny Jordaan, ik van klassiek.

bron: L Sahadat, verslaggeefster De Volkskrant

Vraag Piq: Dit onderzoek is anoniem. Zouden deze mensen dit ook aan hun omgeving (familie, kinderen, vrienden) vertellen?

255 Reacties to “Pesten en/of kinnesinne? (Piquant)”

  1. Dus met andere woorden….Ook in het bejaardentehuis ben je de lul Rotje_!

  2. Mensen die pesten, hebben een minderwaardigheidscomplex.

    @vraagje piq:
    Da’s een verdomd goede vraag. Zo nee, dan pas zouden ze eenzaam zijn…

  3. Iedereen pest wel eens.

    *kijkt eens rond, gij die niet pest, werpe de eerste steen*

  4. *gaat vast onder de tafel zitten*

  5. /pestmodus on

    @HDNbdbGMW

    Oi, mag je er al weer op van missy?

    /pestmodus off

  6. Terugpesten daarentegen…

  7. @Sytze

    Wanneer is het pesten/terugpesten waar ligt de grens?

  8. Ghe bejaarden die straattaal spreken_!

    //bejaarde mode aan//

    Yo wazzzzzupplrrrp *kunstgebit half verliest*

    //bejaarde mode uit//

  9. @ Drempeloos: Kom er vanvond rond een uur of 8 maar even kijken_?Dan ben ik weer even terug_!

    Word lachen als je een hekel hebt aan Ace en zo. Wel snel zijn hoor, ik vermoed dat met 1 a 2 maanden Missy der log gaat sluiten…gewoon een onderbuik gevoel_!

  10. kijk dat noem ik nou humor.

    maar ik heb net vernomen dat:
    ‘Mensen die pesten, hebben een minderwaardigheidscomplex.’

    zou het dan niet verstandiger zijn de andere wang toe te keren?

  11. *met vlake hand vol uithaalt in het gezicht van drempel*

    @ Drempel: Als je een goed gristenen bent wel, en nu gaan we testen of je een goed gristennen bent….doet je wang is keren gehoorzaam schaapje van me_?

  12. Shalom, trapt cappie vol in zijn klokkenspel.
    ik hoop dat dit een duidelijk antwoord is🙂

  13. Dé grens of mijn grens?😉

    Kijk, plaagstootjes hou je altijd, om andere mensen te kunnen aftasten en inschatten. Daar is niets mis mee en dat leidt tot gezonde verhoudingen en wederzijds respect (of juist disrespect natuurlijk). Dat soort pesterijtjes zijn eindig.

    Dan heb je ook de aanhoudende persterijtjes. Bedoeld om anderen te kwetsen of zoiets. Ach… dat is vaak zo zonde van de energie.

  14. @drempel
    nevermind, ‘k heb ‘m door.

  15. daar wel op wil drinken_!

    *biertje in Drempels handen duwt*

    Lechaim_!

  16. @ Drempel: Zeg btw tegen je vriendjes dat ik me vanvond met name met Ace bezig ga houden, het sluiten van dat log staat pas volgende week op de planning_!

  17. Ai, dit kan je ze toch ook zelf zeggen?

    of mag je niet bij missy….

    *sorry my bad*

  18. *Gniffel*@drempel.

  19. Ghe daar is raar_! Ik heb hier iemand voor je_!

    *een lang lelijk puistenkopje loopt naar haar net zo lelijke vader*

    papa, toen jij en mama verliefd werden, hadden jullie toen niet even na kunnen denken toen je mij ging maken? Wat voor kind had je verwacht als pa 2 meter sufkut is en ma een lelijk dik varken?

  20. @al
    een soort jij?

  21. is het toch nog meegevallen achteraf dus

  22. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8298580.stm
    Hij staat op het punt 40.000 extra troepen naar afghanistan te sturen.
    Na gore Al kan dit er ook nog wel bij qua geloofwaardigheid van dat elitaire propaganda-clubje te Oslo.
    (Nobel was een Zweed, waarom zit dat maffiazootje dan in Noorwegen trouwens?)

  23. Omdat Nobel dat zo in zijn testament geregeld had Vlunk…

  24. personele unie en zo…

  25. Ik vind pesten trouwens niet kunnen.

  26. @raar
    dat zeg je alleen maar om sytze te pesten

  27. @Raar

    Daarom heb ik de bond tegen het pesten oftewel DBTHP ook al even een seintje gegeven.🙂

  28. Bestaat die écht?

    Mozes… waar mensen zich mee bezig houden zeg.

  29. @Vlunk: Terugpetsen, dat mag. *Geeft Helenz pets op haar kont*

  30. @Sytze
    Natuurlijk bestaat die echt. Ze houden zich bezig met internet en rl pesten, krijgen subsidie van OC&W. Hebben een directeur een 20 koppige staf en vele vele vrijwilligers. Goede ingangen bij plesie OvJ’s enzo in het kader van de vervolging.

  31. Schopt raar daar waar het het meeste zeer doet. Er *schop* word *schop* hier *schop* niet *schop* aan *schop* mijn *schop* billen *schop* gezeten *schop*.

    Boodschap helder Raar??😉

  32. @raar

    ghe ghe
    gelegenheidsdislekzie

  33. Ik moest ook maar eens een bond oprichten…

  34. Ik zie dat het topic niet door iedereen wordt begrepen. Het staat er niet om uit te nodigen om te pesten.
    Ik heb het geplaatst om te laten zien dat pesten ongelooflijk veel schade aan mensen kan aanrichten.
    Ik blijf bij mijn vraag of die arme ouderen , weg uit hun eigen omgeving, het aan hun familie durven te vertellen.

    Ik heb het vermoeden van niet.

  35. @drempel
    z kon daarmee niet lachen, zunne

  36. over bont gesproken…

  37. Gisteren was in die bierhal in 020…

  38. met ik, ergens in die zin.

  39. omg, sytze al bezopen om deze tijd…

  40. @piq

    Topic is duidelijk.
    ga eerst lunche

  41. Ik ga douchen.

  42. @drempel
    ik raad een feijoada aan, als bodem voor straks

  43. Zeg, vanwaar al die Missbaksel proleten hier_? Ik weet dat ze der ban beleid heeft aangepast, maar dat domme wijf is toch nog wel de doelgroep voor mensen als Vlunk en raar_?

  44. @Piq

    het is Ai zijn schuld hij is begonnen zie 09:04
    van het een kwam het ander….

  45. “gelegenheidsdislekzie” *Grijns*

    *Verbaasd naar Helenz kijkt die woede afreageert op tap*
    .
    Je bent je brilletje vergeten Helenz..

  46. @Al_Caps
    Wat maak je je dan druk om een ban ? Doe de negeermodus aan. Kunnen die ouderen niet eens. Die zitten elke slaaploze minuut tussen de pesterijen (OT).

  47. @al
    al (gniffel) mogen mijn reacties pas verschijnen na goedkeuring door weet-ik-veel en deze wellicht niet, ben je erg boos over je ban b(ij)d(e)b(uren)?
    Dat vraag ik uit pure belangstelling, natuurlijk níet om te pesten

  48. @drempel
    hij zei rotje, niet dordtje

  49. Ik vind het ook zo zielig voor die oudjes. (en hup! OT).

  50. @raar
    ga lunchen
    ksssst

  51. @ Raar: Wat denk je, zal je dochter na zo’n rotjeugd der oude vadertje nog opzoeken in het afsterfhuis_?

    -edit piq- geldt voor iedereen en ook voor jou- geen gescheld hier. Tjemie en dan gaat dit topic ook nog over pesterijen.

  52. @Vlunk: Nee! Nee! Ik ga eerst nog even OT ouwenelen over de buren. Ehrm. De oudjes bedoel ik.
    .
    Erg he!? Die oudjes. Zielig ook. Oooooow.

  53. @ Vlunk: Hey, je blijft met je poten van mijn bitch raar af begrepen_!

  54. Godver een heel mooi plempsel geschreven is het weg.

    @Raar, de enige die aan mijn billen mag komen is Plop. Gezien zijn handtasjes gedrag is dat geen bedreiging what so ever.

    En verder vind ik het ook zielig voor die oudjes. Maar ik vraag me wel af waarom je in ’s hemelsnaam in een ‘huiskamer’ wil gaan zitten als je ook gezellig in je eigen kamer kan zitten?

    Ik ga als ik later groot ben in een hofje wonen. Daar zijn er zat van in 023.

  55. Zo’n lekker idee dat er in ieder geval 1 plekje op de interwebs is waar je je in alle rust kan terugtrekken.
    Zouden ze voor die oudjes ook mogelijk moeten maken (en hup! weer on topic).

  56. Weten jullie allemaal dat ik nu ernstig gepest word? Het is hier 28 gr en mijn een na laatste dag. Ik kan niet even lekker met een boek onder een boom zitten of even naar het strand gaan, omdat ik hier moet OPLETTEN. tsssssssssss.

  57. Ik vind mannen die over bitchjes praten zo proleterig.

  58. @Helenz: Ach joh, maak je niet dik, eeeh, druk. *Pets*

  59. @ Helen: Je bedoelt een aanleun woning_?

  60. en als ze over bitches praten vind ik ze nog proleteriger.

  61. @Helen
    Vrouwtje ,ook zo erg.

  62. @Piq: Joh, der gebeurt niks, ga lekker lezen. Ik hou het in ieder geval netjes vandaag🙂

  63. yo bob, je plannetje lijkt eindelijk gelukt.

  64. *raar een pets tegen zijn achterhoofd geeft*

    @Caps nee jongen. Een hofje is geen aanleun woning *zucht*

    @Piq ik vind vrouwtje mits op het juiste moment en in de juiste context en door de juiste persoon dan wel weer lief. In alle andere situaties is het goed voor mijn Medusa blik.

  65. Raar alvast een waarschuwingsblik geeft🙂

  66. @Helen
    Ik vertaal dat soort zaken naar het mannelijke woord. Mannetje, klinkt niet echt leuk. Maar mannen die menen vrouwtje tegen me te moeten zeggen, noem ik mannetje. Is het zo over🙂

  67. @z
    inclusief slangenhaar?

  68. @piq
    wat heb ik sinds eergisterenavond verkeerd gezegd dat ik nu weer in awaiting-moderator-mode zit?
    -edit piq- zodra Sytze verschijnt , komt er een waas voor je ogen en ga je vreemde dingen zeggen. Ik heb je 2x gewaarschuwd. Ik kijk het nog even aan en misschien mag je weer vrij.

  69. Vandaag in de serie Vivavrouwtjes laten hun licht schijnen over: Vrouwtje: Een gogo of een nono.
    ..
    Dames.

  70. Ik ga eens lekker een stuk met de hond lopen.

  71. @z
    lekker voor jou of voor de hond?

  72. @piq
    al vind ik de reactiesnelheid van de huidige mod wel ongeëvenaard op dit blog tot dusverre.
    -edit piq- al weet ik nu al dat je me niet gelooft, er is hier maar 1 mod en dat ben ik. Is niet zo raar dat het wel eens langer kan duren, voordat je eruit gehaald wordt. Ik heb nl geen taakstraf om de hele dag achter de laptop te zitten🙂 .

  73. @Vlunk, natuurlijk incusief slangenhaar. Anders is het niet eng genoeg.

    @Piq, ik hou van mannen die je een creatieve nick kunnen geven.

    =out

    Raar een kusje nablaast.

  74. @Vlunk
    Lekker voor mij én voor de hond

  75. *verschijnt*

    FF lunchen🙂

  76. Bwahaha @ Vlunk: doe je rustig aan jongen, straks mag je alleen nog maar kijken, en geloof me, dat iriteerd als ze het over je hebben_!

  77. @piq
    sorry hoor, maar mijn eerste reactie waarin het woord sytze voorkwam was bijna anderhalf uur na zijn verschijning hier.
    Lees nog ff wat drempel zei, ik heb hem niet gevraagd dat te doen.

    -edit piq- het gaat niet om het tijdsbestek waarin dingen gezegd worden, maar om de inhoud. Doe niet zo onbenullig, want ben je niet.

  78. @ Vlunk: En ik ga er maar even niet vanuit dat je in Valkenswaard net zo veel internetcafe’s hebt zoals in Amsterdam………En zowel, dan kost het je zeker 1 euro per uur, en dat is een flinke hap uit je dag budget_!

  79. @piq
    ik doe niet onbenullig

  80. @al
    10 cent per uur in eindhoven
    -edit piq- Ik haal je uit de awaiting mode, omdat ik iets anders ga doen. Stel me niet teleur !

  81. @ Vlunk aah, daar ben ik toevallig met 2 weken_!

  82. @piq
    mag ik je hartelijk danken?

  83. vlunk Zegt: Je reactie wacht op goedkeuring van een beheerder.
    vrijdag 9 oktober, 2009 @ 13:10 bij PM

    @piq
    mag ik je hartelijk danken?

  84. Ja kom op Vlunk, je kan het_!

  85. @Vlunk
    wtf ik heb je eruit gehaald. Ik zal nog even kijken. Sorry.

  86. Ja kom op vlunk…Je kan het niet_!

  87. @Vlunk
    Voordat ik wegga, doe nog ff een post.

  88. @piq
    ikel…
    echo

  89. @piq
    now works it wel auf einmal, soit
    obrigado dus

  90. Bwahahaha!! Roflol@Vlunk.

  91. @ Raar: Wat ben je laag gevallen raar… Nee echt, als je vlunk zijn hol moet likken om aansluiting bij je groep te houden, dan gaat het echt neit lekker met je_!

  92. @al
    ik snap dat jij het niet snapt
    en ik ga ook niet meer proberen het je uit leggen
    en doei hè?

  93. @al
    en nou was ik al lang weg, kun je nagaan

  94. @al
    en nou was ik al lang weg, kun je nagaan

    Nah, dan zal het je lichaamsgeur zijn die een eigen leven is gaan leiden_!

    nee dat hoeft niet negatief te zijn, mischien dat je lichaamsgeur wel iets van zijn leven maakt_!

  95. Was hoe dan ook niet van plan om van mijn kamer af te komen, tegen die tijd. Doe ik nu al niet als ik ga skieën of een weekje naar de zon. Krijg je zo’n maf mislukt wijf voor in de bus, met een slechte geluidsinstallatie waardoor die ordinaire stem nóg ordinairder klinkt:

    “Ik ga samen met Paulo, de chauffeur, jullie nu eerst allemaal naar jullie hotel brengen, dan kunnen jullie uitpakken en jullie fijn installeren, en dan kom ik bij alle hotels even langs om jullie vragen te beantwoorden en jullie tips te geven over leuke restaurantjes waar jullie kunnen eten en met jullie het programma voor deze week door te nemen…”

    GODVERDOMME, TYFUSHOER, ALS JE NOU NOG ÉÉN KEER HET WOORD “JULLIE” GEBRUIKT DAN KOMEN WIJ JOU EENS EVEN DE SPREIDSTAND LEREN, JA? HOU JE ACHTERLIJKE MUIL DICHT EN DOE WAAR IK JE VOOR BETAAL. DIT HEET ‘TRANSFER NAAR HET HOTEL’, NIET ‘INFANTILISEREN VAN DE MEUTE’ TOCH?

    Ja, dat zeg je dan natuurlijk niet echt, maar je dénkt het.

  96. @bundel
    heet ipv heeft

  97. Met een bus naar je hotel?

    *verrast is*

    Huur je geen auto dan?

  98. ok, flauwe grap van de huidige mod
    er stond zojuist toch echt HEEFT ipv HEET

  99. jammer dat de huidige mod geen kloten heet, ehhh heeft

  100. @bennie
    al noem je jezelf geweldige supergozert, je valt meteen al door de mand door je “persoonlijkheid”.

  101. @piq
    ja, dat is wel een awaiting-moderator-mode waard weer, vind je niet?

  102. met dank aan k0ts: cas heeft een dochter en ik noem haar johanna, naar haar vader

  103. @ Buffel: Je hebt al betaald, waarom zou dat meisje nog gastvrij zijn dan_?

    *ogen sluit en gaat dromen van een baan als reisleider*

    Neh, net niet sadistisch genoeg, ik zie meer in een baan als Reisleider/verkoop-bloedhond, je weet wel zo een die gratis dag tripjes aan oude mensen geeft om ze vervolgens allerlei waardeloze dingen te verkopen_!

    Ghe, ik zie het al voor me

    Al_Caps: Mensen, wil iedereen stoppen met het pesten van mevrouw van de Berg_? Mevrouw van de berg is exclusief voor de mensen die gekocht hebben….net als de koffie en de broodjes overigens_!

  104. @ace
    zeg het nou maar eerlijk, jij liep nog maar een paar jaar geleden te leuren met icesavespaarrekeningen hè?

  105. Het is vreselijk dat het ego in onze maatschappij niet als zodanig herkend en erkend wordt. Natuurlijk is het dier in ons degene die steeds de drijvende kracht is achter de mens. Daarom is politiek ook zo vreselijk eng en kan tot grote ellende lijden. Dit blijkt wel uit het oergedrag dat je ziet bij mensen waar het laagje beschaving wegvalt. Ik zag het in het verpleegthehuis van mijn overleden moeder. Jalouzie en afgunst zit diep in de hersenen. Maar ja, alles evolutionair overziend is alles nogal logisch en begrijpelijk, het is alleen triest dat de goegemeente als blind voor deze feiten door het leven gaat en zo dus zijn eigen en andeen hun (onnodige) ellende creeërt.

  106. ok, nu is het niet leuk meer
    als de mod @caps gaat veranderen in @ace, bewijst dat slechts hoe onmachtig hij staat qua gelijk…

  107. @mod (volgens mij bennie, maar wie weet is het sytze zelf intussen)
    begrijp je dan niet waarom ik de reputatie heb alles vast te leggen in pdf-formaat?
    juist om dit soort redenen, *piep*-*piep*

  108. Ik ben geen mod Vlunk.

  109. @piq
    zeg nou zelf, dit is gewoon sabotage

  110. @sytze
    ok, bennie weer dus

  111. Zou het eventueel kunnen zijn Vlunk, dat jij een typefoutje gemaakt hebt?

  112. @Vlunk,
    Lachen net op de radio een dame die asperger heeft, haar man ook en ze heeft een autistisch kind. Het gaf wel komische dingen. Want zij voelde niet wat anderen voelen. Maar gelukkig is zij hyperslim. En van gluten allergie kun je ook autist worden, hoorde ik. Heeft allemaal met sommige receptoren in de hersenen te maken. Btw zij schreef zelfs een boek.

  113. tenzij piq caps mod heeft gemaakt.

  114. @soof
    e eu com isso?
    oftewel op z’n niet-portugees: nou èn?

  115. @sytze
    dat zou zomaar kunnen, maar ik kan helaas bewijzen dat er eerst echt @caps stond.

  116. Bewijzen? Doe dat eens Vlunk?

  117. @Vlunk,
    Nou, kennis geeft vaak inzicht en verlichting, daarom meld ik het. En omdat ik het grappig vond.
    Ze zei bijv. ‘Als wij aan tafel zitten dan praten we langs elkaar heen, maar niemand heeft daar last van.’ LOL

  118. =er weg van, zeker nu hij niet zeker is van wie hem waarom wil bannen.

  119. Zo heeft elk nadeel ook zijn voordeel AS😉

  120. @Sytze,
    Zeker.

    Maar je zal het maar niet weten dat je een glutenallergie hebt, zeg. Maar ik ben nu wel heel erg off topic. Hoewel?

  121. @sytze
    jou stuur ik die pdf nog niet al zou je *piep* in de *piep* *piiiieeeeep*. *piep* van een stuk *piep*-*piep* *piiieeeeeep*.
    zal wel ff lekker worduh zeg

  122. @Soof: Ik zie nu ineens drie autistische bejaarden voor me die elkaar proberen te pesten, maar dat het dan niet lukt zeg maar, omdat ze geen contact krijgen met elkaar en in hun eigen wereldje leven.

  123. sla je dat dan allemaal op Vlunk?

  124. Het schijnt dat je heel snel doorhebt dat je een glutenallergie hebt…

  125. @Raar

    Nou, die hebben het dan samen gezellig.

    Elk nadeel heb ze voordeel idd.

  126. @Sytze,

    Ik hoorde net op de radio dat de meeste mensen het niet eens van zichzelf weten.

  127. @sytze
    yep
    blogs nemen nauwelijks ruimte in beslag, 4k per a4-tje

  128. He Soof, en weer was ik OT he!? Dat doe ik anders nooit!

  129. Ik ben trouwens verdrietig dat de maan geschonden is. Kunnen die macho’s geen andere hobby verzinnen? Ze vergeten dat het iniversum van niemand is, dus ze mogen er niet mee spelen. Straks gaat het nog eens helemaal fout. Maar ja, ik denk dat er vast al eerdere beschavingen ten onder zijn gegaan door toedoen van megalomane types.

  130. Is dat dan niet veel werk om alles op te slaan Vlunk?

    @AS: niet alles wat ze op de radio zeggen is waar hoor🙂 Maar uh, ik heb eens begrepen dat mensen met een glutenallergie het waanzinnig benauwd krijgen, als sabbelen ze maar op een potlood met gluten. Maar net zo goed bestaan er natuurlijk minder heftige varianten.

  131. @sytze
    als = al

    en nee hoor, in jouw geval is dat zelfs steeds geiniger.
    trust me.

  132. @Sytze,

    Er bestaan idd varianten. Je zal als allergische baby maar eens flessemelk krijgen met gluten daarin van de veevoeder industrie. Zou best een eens kunnen. Baby huilen, moeder verdrietig en neemt maar een ander merk voeding.

  133. Mijn vorig comment (15:32) klopt misschien niet helemaal.

  134. @soof
    wat vind jij dan van E621?

  135. @Vlunk: Kan ik niet vanaf blijven, vink heerlijk! E621

  136. MSG
    mono-sodium-glutamate
    zoete en zoute smaakversterker die naar meer smaakt.
    een soort anti-al-caps dus eigenlijk.

  137. @Vlunk,
    Ja, smaakversterkers. Als ik het zo lees op Wiki dan zouden we er voorzichtig mee moeten omgaan.
    Hoewel ik het soms ook wel gebruik. Stom eigenlijk.

  138. @Vlunk: aha…
    *puzzled*

    En ach… een beetje smaakversterker kan geen kwaad.

  139. Glutamate is toch ook een natuurlijk bijprodukt

  140. Maar wat sla je dan allemaal op Vlunk? Alle blogs waar je op zit? En belangrijker nog: wat doe je daar dan vervolgens mee?

  141. @sytze, of als je echt geen mod bent, @degene die
    als je liever niet hebt dat ik piq mijn “before” en “after” versies stuur van dit blog, zou je beter @ace weer kunnen herstellen in @caps in @14:48
    gezien de edit van 14:12 (plotseling doorstreepmode?) lijkt me bennie toch echt weer de schijnheilige lafbek.

  142. Ik bedoel een lichaamseigen stof?

  143. Ik keek net even in de keuken, jeetje! Overal zit E621 in. Soms zelfs meerdere variaties. Ja, zo kan ik ook makkelijk lekker koken. Alleen in de Worcestershiresauce zit t niet.

  144. @Vlunk: ik ben geen mod.

  145. Toch altijd leuk, zo eens per maand de facturen versturen😛

    Laterz AS

  146. @sytze
    fijn
    toch is mijn post van 14:48 nog steeds niet hersteld.

  147. @piq
    ik begrijp dat je mede-mod nu helemaal nooit meer zal durven vertellen wie of wat hij is, maar houdt hem in de gaten.
    ja, dat durf zelfs ik nog te zeggen ja.

  148. @piq
    was je het zelf als test, dan helemaal

  149. maar 14:12 heeft hem verraden

  150. @ Vlunk: Sorry, maar toen Rockenfeller zich melde om hier mod te worden ivm groot wereldwijd complot tegen een werkeloze -edit- uit Valkenswaard, konden we hem niet weigeren omdat ie dreigde mijn kortingskaart bij de Bilderberg hotels in te trekken_!

    Tenslotte heb ik nu weer een moppie thuis zitten en kan niet alle vrouwen zo maar thuis ontvangen_!

  151. @caps
    no problem, zij ontvangt toch alle heren “thuis” zo gauw jij ff weg bent?

  152. @caps
    oh ja, dat moest ik nog van haar zeggen, je moet wat vaker en langer wegblijven, “thuis”.

  153. vlunk Zegt:
    vrijdag 9 oktober, 2009 @ 16:06 bij PM

    Wie zegt dat het een “hem” is?

  154. @sytze
    ik.
    al heb ik wel altijd al mijn twijfels gehad over bennie.
    Van hem zou het me namelijk niet verbazen als ik hem morgen in de supermarkt tegen zou komen in zijn zomerjurk en dat met dit weer.

  155. @ Vlunk: Moewahahahaaa, ze is idolaat van me_!

  156. Het is ook mooi zomers weer… tenminste, hier in Utrecht wel Vlunk. Ik heb ook geen panty aan.

  157. *Even een doosje wijn halen is*

  158. @sytze
    oh, je bedoelde de huidige moderetard

  159. @al
    tuurlijk joh, zo lang je nog genoeg poen lijkt te hebben
    loverboy-wannabe

  160. @sytze
    met jurk bedoel ik niet typisch jouw voorkeur met 14 onderrokken en gepoederde pruiken

  161. @ Vlunk: Nah, gelukkig kan ik met mijn *gniffel* beveiligersbaantje nog net rond komen, maar als dat niet lukt, klop ik wel bij mijn ouders aan hoor_!

  162. @piq
    en, heb je zelf intussen ook al door wanneer en door wie het geinjes maken omsloeg in cynisme en sarcasme?

  163. @caps
    die hadden je toch al onterfd sinds je hen nogal ehhh, beroofd had via een zogenaamde slimme wettelijke constructie?

  164. nou, slim hoor.

  165. 14 onderrokken… geyl!

  166. @caps
    ?
    of wilde je het daar liever niet hier over hebben?

  167. @caps
    kun je nagaan, ik ben nou pas bij punt 2 van je strafblad.

  168. en punt 1 vond ik nog ff te zwaar voor dit blog

  169. Euh…jahaaa, maar waar de fuck heb je het over_?

    Ik onterfd….dan kan ik mijn plannen om naar Canada te emigreren ook wel door de wc spoelen ouwe dibbes_!

  170. @ Vlunk: Kan jij even zeggen dat mijn terugkomst bij missbaksel pas maandag aanstaande word_?

    Ik word net gebeld dat de plannen iets gewijzigd zijn en ik naar Utrecht ga ipv het Leidse-plein_!

    Ik weet het, iedereen gaat erg teleurgesteld zijn, maar zelfs ik ben onderhevig aan de wil van mijn knuffeltje.

    *er wel de pest in heeft dat ie niet kan pokeren vanavond*

  171. @caps
    yep, dat kan ik wel, maar dat doe ik niet.

  172. @caps
    net of je op andere avonden wél kan pokeren

  173. @caps
    geintjuh, ik zat je maar wat te pest…

    oh wat breekt de zon hier ineens mooi door zeg, niet geloven bijna.

  174. @ Vlunk: Ja, als ik je vertrouwde had ik je mijn pokerstar naam gegeven_!

  175. @ Vlunk: psst, neem even zo’n gratis bellen via VOIP abbo, kan je samen met een vriend op het internet spelen😉 Niet verder vertellen hoor, maar nogmaals, het maakt niet uit hoe je wint, als je maar wint_!

    O, doe het niet TE opvallend, daar word de eigenaar van de site namelijk wat chagarijnig van……en dan krijg ik een ban, en dan moet ik die site ook weer gaan slopen en zo_!

  176. @vlunk

    Jokkebrok, de zon schijnt in de omgeving *kuch* van E’ven al de hele middag. Je bent trouwens scherp heden, welke medicatie-modus, of juist geen. Iig hoogst onderhoudend, echt, gemeend.

  177. Zeg!! Klittebandboy. Wegwezen nu. Het weekend is begonnen. Kssst.

  178. @Sytze @14.50
    Je frengels is geweldig!!

    @Vlunk
    Ik lees dat er iemand (ik dus) Ace in Al_ oid heft veranderd? Neem eerst even je pilletjes in, anders blijf je spoken zien.

  179. Ik ben er tot 6 uur raar, en je weet wat ik zou doen als je voor die tijd op hield bij het aanmoedigen van de klok_!

    *Raar in chearleader pakje op het August Alebe-plein dumpt alwaar het preutse sletje door een paar mocro’s bekent raakt met de term gerdwongen sex ook wel verkrachting genoemd*

    @ Iedereen: Let maar niet op dat geluid dat het beste te beschrijven is als een varken dat levend gefilt word….dat is raar die het uitkrijst, maar hij gaat het vanzelf wel lekker vinden_!

  180. Tot zes uur? Neem toch een snipper half uur. Echt, we hebben het verdiend.

  181. Ghe, ik word net door eene Mo gebelt met de vraag of Raar een sexueel overdraagbare ziekte heeft_!

    Hij vertrouwde het niet toen ik nee zei, maar toen ik Mo vroeg om even goed naar raar te kijken, was Mo overtuigd van het feit dat Raar een maagd was_!

  182. @Raar

    Ik wilde er verdienD van maken, maar daar raakt Vlunk helemaal paranoide van, dus heb ik het achterwege gelaten.

  183. @Piq: Zou je het wel even willen doen? Ik dank u (grijns).

  184. @Piq: theunks🙂

  185. pfff, als je op alle spelfouten van raar moet gaan letten, dan ga je het zwaar krijgen_!

  186. Na de zoveelste bingo heb je natuurlijk wel zin in iets anders. Dus dan maar tante Annie van 86 het leven zuur maken. Geeft weer eens wat afleiding.

  187. Nog vijf minuten klittyboy. Zijn we weer een weekend van je verlost, op alle logs.
    Maar wat ik me wel afvraag, heb jij geen i-net thuis Caps? Kan je dat niet betalen van je portiersloontje?

  188. Zou Raar ook nog belletje trekken? Zou me niks verbazen.

  189. @zonderkop: Jups. Nog steeds leuk.
    Lees je ook even wat die gehandicapte aan letterdiarree neerkalkt?
    Alvast bedankt.

  190. @kip z kop
    @17.55
    Zou jij zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen, waar je eventueel ooit je oude dag gaat verslijten? Blijf ik daar weg. Of bij nader inzien, niet. Ik kom er ook om die anderen ouderen tegen jou te beschermen.🙂

  191. *out* pour quelques heures.

  192. @Piq

    Ik ga eens rondvraag doen. Kijken of er nog een”pestvrij”tehuis is.

  193. @piq
    heb je de laatste alinea van 14:12 doorgestreept achteraf?
    zo niet, heeft er nog iemand mod-rechten op dit blog.
    die alinea was voor iedereen duidelijk ondoorgestreept leesbaar voor de aanwezige bloggerts tot een uur later, vraag maar.

  194. Kut…

    Deep Purple is uitverkocht.

  195. He wat een weldadige rust… Wat enorm fijn gewoon.
    Jammer dat Helenz er niet is.
    En Bennie.

  196. He gezellig.

  197. Ik kan beamen dat dit klopt. Mijn vader heeft 7 maanden in een verpleegtehuis gewoond voor zijn overlijden. En pesterijen was aan de orde van de dag. iedereen had zijn “eigen” stoel in de woonkamer. De eerste dag van Jan was erg. hij stelde zich netjes voor en ging zomaar ergens zitten. Niet wetende wat te doen met zijn nieuwe huis….. Hij werd niet vriendelijk verzocht om elders plaats te nemen. Hij heeft 7 maanden in een hoekje gezeten.
    Even offtopic wie heeft goede tijden slechte tijden uitgevonden?

  198. he en ik ben morgen jarig! Ik word wederom 34+🙂

  199. Vlunk ik weet dat je meeleest! Rapel!

  200. stef dat is straks🙂

  201. @stef :06

    goede tijden een liberaal?

  202. Kut….oud worden dus….!

  203. Louis Wu heeft het beter bekeken…..

  204. Alleen klote dat ik dan niet meer besta als dat mogelijk is..

  205. Vanmiddag zo’n zooitje hangouderen zien samenscholen rond een winkelcentrum, gaat veel dreiging van uit met die grijpklare loopstokken en opgevoerde scootmobielen.

  206. Ow.
    Waar is vlunk als je hem nodig hebt ??
    VLUNK !!!!

  207. @Sik zover gaat mijn eigen associatie niet eens WTF! Ik word maar 34+ heur al jaren…
    @drempel ja morgen gaan we pas zingen. gelukkig ben ik niet alleen jarig.

  208. VLU-HUNKKKK !!!!!

  209. VLUNKIEEEEEEEEEEEEEEEEEE
    Joehoe!

  210. Jaja. Hij is weer op de nets. Houdt uw dochters achter slot en grendel, uw goudvissen in de kom en uw ribbelchips in de kast. Oakie in da house !!

  211. @sik wbt WU Videofuck hebben het goed gedaan Wat dat betreft.

  212. @Stef

    Bij mij gaan de jaren tellen, al voel ik me nog steeds mid-twenties😉
    Anyways, oud worden is gewoon kut en heb al een voorraadje insuline ingeslagen mocht ooit dementie mijn deel worden……

  213. *zet clownsneus op, grote grijns*
    Ri-ra-rario, tralalalala !
    Ri-ra-rario, traaaa-lalalala !
    Ri-ra-rario, tralalalala,
    Een clown, en die rario is weg!

  214. Gij zijt een harlekijn, oakie.

  215. Nee, een minstreel, zonder te strelen dan wel in den minne te schikken, zo ik u mag corrigeren…

  216. @Sik AKA baardaap en u is een emo depro en aanverwantelijke artikelen +whatever!

  217. VlunkIEEEEEEEEEEEEE VLUHUHUNKIEE
    @vlunk weet je dat ik met mijn cup B er vals zing?

  218. @ Oakie atijd bereid correcties aan te nemen..

    @Stef, nope, my life is joyfull, maar soms komt de realiteit om de hoek kijken, that’s all….

  219. @Sik EUWHHH bijmmij komtie ook wel eens hard binnen. Maar dat terzijde.

  220. Goed, gin-tonic en TV-time.
    Luiden: een welgemeende groet, en tot snel weerziens !

  221. @sik heb je al gekouwt wanneer u mij moogt feliciteren?

  222. @ Stef nog 1 uur 22 minuten op mijn klok.

    Red ik het niet doordat ouderdom zijn tol begint te eisen, bij deze bij voorbaat … NOG VELE JAREN IN BLAKENDE GEZONDHEID EN VOORSPOED.

  223. @Stef
    Ben je jarig? Van harte !!!

  224. Leuk, ben ik er weer is iedereen weg. Kunnen jullie wel🙂

  225. Nou dan ga ik ook maar eens P en W kijken. Laterz.

  226. ja ik ben er ook
    moest ff reizen aka OV shitcard

  227. End where the hell is VLUNKIE?

  228. VLUNK!
    *zet boze brul boei op*

  229. VLUNK als je mij nu niet wenst te felisiflapstaarten dan zet ik zonder pardoes mijn alu hoedje op! Hoor je me?
    Mijn ALU hoedje!
    *wat ik je brom*

  230. Feli Stef!
    Speciaal voor jou….
    [audio src="http://www.imailbox.nl/Stefanie.mp3" /]
    :p

  231. @de hoedjesman ThnX

  232. @Stef
    Romantische muziek. Ik zou smelten …..

  233. ff qua ontopic Jan was vandaag jarig.
    En is gepest. maar hij was stoer. zijn eigen huis was niet weg. Jan bestelde een taxi uit de gouden gids. en uiteraard werd hij niet vrmist…
    Savonds belde hij een taxi om hem weer naar zijn bedjebte brengen. En zo geschiede. End what? De artsen vroegen mij telkens weer ga zijn huis bleeghalen want hij flikt het elke dag. En wat geschiede. U kent de dikke middelvinger? Die heeft mijn pa van mij geleerd.

  234. Excuus voor de spelVouten!

  235. @Stef
    Ik zie dat je al een borrel op je verjaardag hebt gedronken ? Proost !

  236. @Piq helaas niet moest ff wachten op mijn was. en het zit nu in de droger. zo simpel kan het leven zijn.
    Dat sigaretje steek ik wel op

  237. @man met de hoed
    Mooie afsluiting.
    Goede nacht .

  238. Even teruglezen hoor.

Reacties zijn gesloten.

