Uitspraak (en dan heb je nog niks) (Piquant)

centen 

 

Dat belooft nog wat mocht het ooit nog zo ver komen dat ABN Amro en andere banken in Nederland voor de rechter komen vanwege World Online en andere dotcomzeepbellen. In de Verenigde Staten, waar anders, is het reeds zo ver gekomen, en krijgen investeerders slechts een cent per geïnvesteerde dollar terug.

Aan de andere kant van de grote oceaan is uitspraak gedaan in een zaak tegen 55 banken waaronder Goldman Sachs, Morgan Stanley en JP Morgan. De zaak liep al acht jaar en was gestart naar aanleiding van het ineenklappen van de dotcomhype waarna investeerders zich bedrogen voelden door de banken. De rechter, Shira Sheindlin, oordeelt dat van iedere dollar die door investeerders verloren is, slechts één cent terugbetaald hoeft te worden. Dat komt neer op een totaal bedrag van $586 miljoen. Hiervan blijft slechts $340 miljoen, een kleine 60%, over dat verdeeld kan worden onder de 7 miljoen gedupeerde investeerders. Sheindlin noemde de uitspraak teleurstellend maar voegde daaraan toe dat de overeenstemming van de banken voor een schikking liet zien dat ze zich verplicht voelden hiertoe. ‘Degene die aangeklaagd waren hebben met deze schikking niet toegegeven dat ze iets verkeerd hebben gedaan, maar ze zijn uiteindelijk wel bestraft voor twijfelachtig gedrag’, aldus de rechter.

bron: Quote

250 Reacties to “Uitspraak (en dan heb je nog niks) (Piquant)”

  1. Het blijft een vreemd systeem. Schikken om verdere rechtsgevolgen af te kopen, zonder dat met de schikking schuld erkend word. Dat getuigt van óf weinig vertrouwen in de rechtspraak bij de schikkende partij, òf van weinig vertrouwen in het eigen kunnen van de eisende partij.

  2. @stef
    gefeliciteerd
    en nog vele jaren in goede gezondheid

  3. @piq
    da’s toch nog 5 dollar de man, gemiddeld.

  4. @piq
    begin je onderhand ook door te krijgen dat ik al jaren geleden gelijk had met “mijn” voorspellingen?
    Die waren niet van mij, maar ik weet waar ik mijn info moet halen.

  5. Er zit hier weer iemand 1,4285714285714285714285714285714 te overdrijven, maal 7mio.

  6. Nee, maar zo verdwijnt er wel weer bijna 10 miljoen hè? Kijk, zo gaat het!

  7. 7 mil x wortel 2?

  8. Cons van harte. *drie dikke zoenen geeft*

  9. Mijn cv ketel is stuk. Of ik even 800 euro ex btw wil lappen om hem te maken, of heb ik liever een nieuwe. Ik dacht dat die krengen veel langer mee gingen.

  10. $340 miljoen gedeeld door 7 miljoen is volgens mij bijna 50 p.p.
    maar ik heb intussen begrepen dat einstein geen gelijk had vwb de constantheid van de snelheid van licht.
    shoot me

  11. @z
    hoe oud is ie dan?

    een jaar of 20 zou toch wel moeten lukken

  12. de mijne is al pas 29 jaar oud
    zo gauw ik een nieuwe nodig heb, gijzel ik de vrouw van omerta net zo lang tot dat geregeld is.

  13. @Vlunk hij is pas 10 jaar oud.

  14. Waarom heb ik toch altijd het idee dat ik genaaid word door dit soort bedrijven? Is dat mijn achterdochtige aard??

  15. @z
    nee, in dit geval wordt je gewoon genaaid
    zorg dat je minimaal wel mag zoenen.

  16. of is dat weer vout gedagt van mij?

  17. @z
    wordt = word

  18. Er is wel wat te zeggen voor die t namelijk.

  19. Genaaid worden is in dit geval lijdende vorm natuurlijk.

  20. @vlunk, zoenen met de ketelmeneer? Ik ga liever gewoon deaud.

  21. @hens
    niet volgens de Nederlandse grammaticaregels

  22. De vraag is dan dus gerechtvaardigd of je wel het onderwerp bent, eh… is.

  23. Vlunk stil, ik leg het net aan mijzelf uit, ja?

  24. @z
    erg pienter, dan heb je ook geen nieuwe ketel meer nodig

  25. @hens
    doe dat dan gewoon ergens anders waar het stil is, ja?

  26. @Hens
    Vind je het goed dat ik op dit tijdstip (op geen enkel ander tijdstip ook) een spellingsdiscussie met je aanga?

  27. Heeft u iets met hoofdletters?

  28. @z
    lees je vorige post nog ff goed door…

  29. @Vlunk lol. Ikke dan niet, maar de rest van de meute die hier rondloopt nog wel. Dus dat schiet ook niet op. Er zit denk ik niets anders op dan me te laten naaien en dan maar heel stil te blijven zitten en hopen dat het snel overgaat.

  30. Mevrouw Smith, om te beginnen is het geen spellingsdiscussie maar – zoals vlunk al terecht opmerkte – een grammaticale kwestie, en verder is het niet alleen prima maar zelfs uiterst gewenst al u zich erbuiten hield.

  31. ik gebruik ze zelf gewoon meestal niet

  32. @z
    noteer z’n naam nog ff, wellicht kun je hem weer achtervolgen als de nazi-politiestaat-politici van de afgelopen 50 jaar eindelijk massaal veroordeeld zullen worden wegens hun misdaden jegens de mensheid.

  33. @z
    of voor een vervolgdate

  34. @z
    ik neem aan dat 10:01 sloeg op @9:59
    lees 09:59 nog ff goed door

  35. @Vlunk
    Ik denk niet dat die ketelmeneer politiek actief is🙂

  36. Ik kom er toch nog even op terug. Volgens mij is het “Door Scheringa word je genaaid” en dan aan Dick het advies “Joh, van teveel naaien wordt je voorhuid schraal.” Maar dat is dan weer een andere grammaticale kwestie, geloof ik.

  37. en ja, ik zou wat minder vaak op “verzend reactie” moeten drukken, maar ik probeer niet steeds de hele toegestane buffermogelijkhei te misbruiken, ik probeer ad rem te reaguren.

  38. @z
    jammer, maar dan ligt dan meteen een mooie uitdaging/taak voor jou vandaag.

  39. grrrr… eerste dan = daar

  40. Het wordt je langzaam duidelijk, geloof ik.

  41. @Vlunk ik heb om 9:59 niets gepost. Wel om 9:58 en ik zie niet wat er fout aan is. Trouwens ik moet me van hens buiten de discussie houden. Dus dat doe ik dan ook maar zoet.

  42. @hens
    als je het neusje van de zalm schendt, schend je je aangezicht, volgens jpb

  43. Ik ga koffie halen. Vlunk voor jou een koppie thee of een cola zero?

  44. Dus dat gebrek aan hoofdletters symboliseert eigenlijk een te klein neusje?

  45. Bizar, mijn post staat er al terwijl ik nog niet op verzenden gedrukt had.

  46. @z
    ík heb om 09:59 wél iets gepost, het gaat er om dat je dat leest en dan zelf uiteindelijk tot de conclusie komt dat je post van 09:58 vast niet precies uitdraagt wat je eigenlijk trachtte te zeggen.

  47. @z
    ok, er had een g moeten staan voor je laatste “een”, volgens mij

  48. @z
    is het nou eindelijk duidelijk?

  49. Of ergens nog een niet in die zin. Wordt je nou nog niks duidelijk?

  50. @Vlunk eens. Er had geen moeten staan ipv een. Maar ik was in de veronderstelling dat het duidelijk was door wat er voor stond.

  51. verder, 800 euri aan reparatie terwijl een nieuwe ketel hoog-rendement minder dan 2 mille kost

  52. Het was duidelijk, anders hadden we het niet kunnen zien dat het onduidelijk was.

  53. Kijk Helen, vlunk trekt duidelijk een lange neus naar mij.

  54. @Vlunk ik ga dan ook maar een nieuwe aanschaffen

  55. @z
    ik vrees dat dat in dit geval de beste oplossing is, met mijn beperkte info

  56. Nee, maar dit is wel interessant: dat de kennelijke mogelijkheid om iemand’s taal te corrigeren laat zien hoe overnbodig correct taalgebruik eigenlijk is.

  57. Dagwaarde 10 jaar oude ketel: 200,- euro. Reparatie = 4 x Dagwaarde, dumpen dat ding, kortom.

  58. @z
    zie je hoe newbe hENS net doet alsof hij ons al jaren kent?
    walgelijk
    net al caps

  59. @laurencius
    dank u
    @z
    gezien?

  60. @Laurencius, yep, tot die conclusie waren wij ook gekomen.

  61. @z
    ik schaf een overmaatse boiler aan zo gauw mijn huidige verwarmingsketel er over gaat denken het te gaan begeven na minimaal 29 jaar.

  62. Volgende vraag is dan wel waarom die kudt-ketel slechts 10 jaar meegaat en niet 15-20? Geen onderhoud aan gedaan zeker?

  63. @laurencius
    bijna total loss dus.

  64. @laurencius ieder jaar onderhoud aan laten doen. Jaarlijkse grote beurt zeg maar. Maar ik denk dat de projectontwikkelaar er gewoon inferieure ketels in heeft laten zetten.

  65. @laurencius
    nope, dat is geen steekhoudend argument, anders zou de mijne al minimaal 7 jaar niet meer werken.

  66. en je gaat door voor de verwarmingsketel… ehhh koelkast.

  67. @Vlunk

    Als jij een nieuwe HR ketel zou plaatsen betaalde je waarschijnlijk de helft van je stookkosten gezien het rendement van een ketel van 29 jaar.

  68. @laurencius
    verder: gremlins, vooral duitse

  69. @HelenZ:

    Projectonwikkelaars kun je op een hoop gooien met bankiers, makelaars, aannemers, notarissen, autoverkopers : TUIG.

  70. @laurencius
    je kent mij niet en mijn stookgedrag (ook qua huistemperatuur) al helemaal niet. Duidelijk?

  71. @Vlunk ik heb al 2 koelkasten, kan ik niet door voor die verwarmingsketel? Ghe ik lees net dat een medewerker van Jeltje van Nieuwenhoven de 50 benodigde handtekeningen om lijsttrekker van de PvdA in Den Haag te worden is kwijt geraakt na een avondje staoppen.

  72. @z
    lees 10:37 nog ff en bedenk je dan dat dat niet eens gepost is door mij.

  73. ehh, die 10:37 van laurencius deze keer

  74. @Vlunk:

    Maakt niet uit, alleen als je ketel altijd uit is natuurlijk. Doet me denken aan al die mensen die braaf hun gloeilampen vervangen door die opgerolde TL-buizen en straks zien dat ze opeens 50,- pleuro meer aan gas verstoken. Was de regering even vergeten te melden.

  75. @z
    is hij nu een nieuwe ketel halen of had je nog wat andere bezigheden voor hem, aangezien je al ff niet meer reaguurt?

  76. @laurencius
    mijn huidige generatie gewone gloeilampen overleeft mij nog.
    Ik heb geen lampen nodig bij wat ik doe.

  77. @Vlunk
    Ik ben het met jou en Laurencius eens. Als ik kijk naar de materialen die in mijn huidige huis gebruikt zijn en de materialen die in mijn vorige huis gebruikt zijn (gebouwd in de jaren 20 van de vorige eeuw) dan is het verschil heel groot. De deuren daar waren gewoon van hout. Kwestie-tje schuren en schilderen. De deuren hier kunnen niet eens geschilderd worden. Soort van plastic zooi. Niet echt plastic natuurlijk.

  78. ik heb trouwens wel onlangs nog een honderdtal 60W peertjes gekocht, met hun “nieuwe”, binnenkort verplichte stralingslampen

  79. @Vlunk ik ben aan het multitasken.

  80. @z
    “de voordelen van massaproductie”

  81. @z
    BS
    je bent aan het time-sharen

  82. Ik heb hier 2 grote dozen met gloeilampen staan tussen de 40 en 150 W. We hebben hier een systematische onderspanning van 195-205 Volt en gloeilmapen gaan hier 8-10 jaar mee, zoiets als sommige CV-ketels.

  83. Bij de meeste toetsenborden zijn de Shift-toetsen toch ook op de tast goed vindbaar.

  84. @Vlunk eng da je precies ziet wat ik aan het doen ben🙂

  85. @z
    waarom denken vrouwen steeds dat ze kunnen multi-tasken, terwijl mannen gewoon toegeven dat ze alles doen op basis van sequentie, al krijgen bepaalde taken meer prioriteit…

  86. en dus meer cpu-tme

  87. @laurencius
    en wanneer ga je de wietplantage snoeien denk je?

  88. @Vlunk

    sloeg die cpu-time op mij? Heb namelijk wel eens een hier overclockte PC ergens opgestart waar wel 225 V was en het ding crashte binnen 2 seconden. Was niet meer aan de praat te krijgen totdat ik de clock terugschroefde.

  89. @Vlunk
    Ik weet godzijdank niet wat vrouwen denken. Heb al moeite genoeg met wat ik zelf denk.

  90. @laurencius @10:54
    nee

  91. LOL om Youp in het nrc. Das duidelijke taal:
    http://bit.ly/3QukYo

  92. @Helen:

    Ik heb ook geen idee, wat vrouwen denken. Hoe ze denken is weer een ander verhaal.

  93. ik zou wel graag intussen wat feedback zien van piq en haar mod-kornuiten
    voor hetzelfde geld is zo meteen al wat ik weg niet meer te lezen op dit blog, geen idee hoe scheef haar muts vandaag staat of met wiens benen ze vanochtend uit bed gestapt is.

  94. @Laurencius hoe denken vrouwen dan volgens jou?

    *zeer benieuwd is*

  95. maar dan zeg ipv weg

  96. @z
    niet

    ow, had je het tegen laurencius

  97. @Helen:

    Anders dan mannen……..

  98. @z
    @11:00
    yuoup is een soort omerta, een soort ace zelf bijna
    die hakt al jaren in op degenen die toch al door iedereen aangevallen worden.

  99. @Vlunk LOL.. ik denk soms heus wel.

  100. ok, dat kon veel beter:
    @z
    @11:00
    youp is een soort omerta, een soort ace zelfs bijna
    die hakt al jaren in op degenen die toch al door iedereen aangevallen worden.

  101. @Vlunk ik vind het mooi geschreven. En nog waar ook.

  102. @z
    het probleem is waar je op dat soort momenten aan denkt.

  103. @z
    ik bedoel, orchideeën zijn schitterend, maar dat stopt Obama niet met zijn plannen de VS om te “changen” in de nieuwe USSR
    http://www.infowars.com/criminalizing-everyone/

  104. o, de baas is weer terug, ik moet weer iets nuttigs gaan doen vrees ik.

    OUT

  105. ““You don’t need to know. You can’t know.” That’s what Kathy Norris, a 60-year-old grandmother of eight, was told when she tried to ask court officials why, the day before, federal agents had subjected her home to a furious search.

    The agents who spent half a day ransacking Mrs. Norris’ longtime home in Spring, Texas, answered no questions while they emptied file cabinets, pulled books off shelves, rifled through drawers and closets, and threw the contents on the floor.

    The six agents, wearing SWAT gear and carrying weapons, were with – get this- the U.S. Fish and Wildlife Service.”

  106. @laurencius
    aangenaam
    just don’t let the door hit you on the way out.

  107. @z
    ik heb je eindelijk wegverveeld, ook hier hè?
    geef nou maar toe

  108. ok, who’s next?

  109. ja, blame me maar dat ik dat doe op een dag dat caps nog meer incommunicalbe is dan doordeweeks

  110. @vlunk je verveelt me helemaal niet. En dat weet je. Spreek je later.

  111. spelfoutje, gezien.

  112. @Helen,

    Jij hebt tenminste nog een CV-ketel.
    Ik zit hier door die oplichtersbende vast aan stadsverwarming. Die stadsverwarming heeft wat nadelen.
    Bijvoorbeeld: ik was eens een jaar heel zuinig, ik had een gasgeyser aangeschaft en was verder heel zuinig met energie geweest. Weet je wat ze na een jaar zeiden, daar bij de Eneco? Beste Antisoof, uw verwarmingsmeter wordt vervangen want die is dat jaar stuk gegaan.
    Verder maakt die verwarming een rot lawaai, waar ik als HSP-er als enige in de buurt niet tegen kan en slaap ik al meer dan 7 jaar slecht. En als klap op de vuurpijl is mijn meterkast wegens lekkage van die verwarming verpest en stinkt het hier ook nog eens. Amerikaanse toestanden.
    En probeer er maar tegen te vechten.
    Overstappen op een andere firma kan niet.

    Dus wees maar blij met je ketel.

  113. @z
    bedankt voor de waarschuwing

  114. Gefeliciteerd Stef!

  115. @z
    soof woont in almere of in nieuwegein, bedoelt hij eigenlijk te zeggen

  116. @Stef,

    Gefeliciteerd met je verjaardag.

  117. omg, syzte is ook “al” wakker, of in ieder geval in het bereik van een toetsenbord…

  118. @Vlunk,
    Ja, waar ik woon maakt niets uit. Staks krijgen we een nieuwe meter waarmee we door die ‘bedrijven’ ook nog eens gevolgd kunnen worden qua energiegebruik. Per uur!
    Als het niet zo gruwelijk zou zijn zou ik denken in een stripverhaal te zijn beland.

  119. @soof
    het “geinige” is wel dat guusje nadorst meteen al toen er sprake was van de invoering van die meters begon te dreigen met gevangenisstraf voor iedereen die zouden durven weigeren.
    Dat soort meters is namelijk ook bestuurbaar vanuit de leverancier, zodat iedereen ter tijd op een quotum/rantsoen kan worden gezet.

  120. of gewoon afgesloten, omdat je mening hen niet bevalt…

  121. Zag ik daar gister nou Oaki voorbij keutelen? Ik dacht dat ‘ie stuk was.
    Shit, net Helenz gemist.

  122. @raar
    het schijnt dat hij met stef nogal agressief op zoek was naar mij, vandaar dat ik liever niet reaguurde

  123. @Vlunk: Dat zag ik ook inderdaad. Ik had ook niet gereageerd. Al was het maar om te sarren.

  124. @raar
    0 – 0 nog trouwens….
    op de campingzendert

  125. @Vlunk: Las ik net bij snelnieuws. Huntelaar twee keer mis.
    Hij is het nog niet verleerd…. dat missen.

  126. pimmetje verbeek?
    wacht ff, is dit het nederlandse veteranenelftal?

  127. @Vlunk: Jups. De volgende wedstrijd die ze moeten spelen, vindt plaats op nieuwjaarsdag.

  128. @Vlunk,

    Ja. En dan mogen we straks alleen nog maar eten wat Europa goed voor ons vindt. Straks moeten we met een rotsmoes nog verplicht ingeënt worden. Ik zie ze ertoe in staat. En het volk is zo tam als een lammetje. Nee, heerlijk hoor. En die aandeelhouders uit het topic huilen nu krokodilletranen ipv zich diep te schamen voor dat immorele kapitalisme waar ze zich schuldig aan gemaakt hebben. Want, en dat vergeten sommigen, geld is gestolde menselijke energie en komt niet uit de lucht vallen. Wie het geld heeft heeft de mens.

  129. ah, van bronckhorst wordt gewisseld voot braafheid.
    het vetereanenelftal dus…

    @raar
    huntelaar, huntelaar, die naam komt me vaag bekend voor.
    was dat geen pubertje dat dacht bij ajax beter te kunnen spelen dan bij psv?
    en vervolgens bij real madrid?
    en vervolgens bij inter milan?
    en nu?

  130. @soof
    ik vervloek maddog zo gauw als hij weer zijn eugenics-kijk op de wereld denkt te moeten verkondigen, ik bedoel, hij wil minimaal 80% van de wereldpopulatie hjet liefst zien creperen, maar durft zelf zijn polsen niet door te snijden.
    en dat terwijl alle mensen in een gebied als frankrijk zouden passen, inclusief huis met ruime tuin rondom.

  131. @raar
    maar intussen had je me bijna te pakken met je foknieuwsbericht…

  132. gewoon 1 – 0 dus, met een schlemielige goal van australië één minuut in de blessuretijd…

  133. @Vlunk: Ghegheghe. En daarvoor had ik mezelf te pakken. Ik dacht even twee seconden: He, nee he.

  134. @raar
    lol
    mooi zo

  135. +4?
    lees ik dat nou goed?
    ja sorry, ik heb een 15″ tv naast mijn 19″ computerscherm staan

  136. ow, dan scoort australië dus pas over ruim 1 minuut

  137. wel een on topic discussie to zover: uitspraak en dan heb je nog niks…

  138. 0 – 0
    kudt
    ik spreek die lijnrechter nog wel binnenkort, zal wel ff lekker worden.

  139. ja hoor, zit ik ff zinloos te zappen, zo snel dat het geluid van de zenders het niet eens bij kan houden.
    tot ik over nederland 3 heenzap, waarop ik in een flits 2 marrokkanen zie (geen twijfel mogelijk) en het woord “kanker” hoor.
    moge dat het lot zijn van alle in dit land aanwezige als mens mislukte berberafstammelingen

  140. ik bedoel, dierendag heeft nu lang genoeg geduurd.

  141. laat klink liever 1,5 miljoen fatal injections bestellen van onze centen.

  142. Sinds Vlunk hier terug is, moet ik eerst een half uur lezen voordat ik weet dat het nergens over gaat🙂

    @Vlunk en geen onvertogen woord ook nog !

  143. ow
    iets te cru nu?
    obama betaalt andere landen om het aantal abortus op te schroeven.

    intussen bestookt weldoenert bill gates honderden miljoenen afrikanen met vn-injecties tegen van alles en nog wat, zonder er bij te vertellen dat het hen meteen ook steriliseert.
    Hier gebeurt dat veel subtieler, o.a. via het drinkwater en de plastics waarin ons voedsel verpakt wordt.

    en het zogenaamde vaccin tegen de mexicaanse griep

    ik onderschat niet wat ze gaan doen de komende weken om hun eerdere terecht weggelachen claim tegen wil en dank alsnog denken te moeten bewaarheiden, maar het is intussen hoop ik wel duidelijk dat de gehle phrmaceutische industrie niet te vertrouwen is, al was het alleen maar omdat maar een paar bekende families alle aandelen in handen hebben van die massamoordenaars, als we hen hun gang laten gaan.

  144. Over vervangen van allerlei zaken gesproken.

    De prachtige oude oliekachel ( een pronkstuk) in de hal, heeft het begeven. Wordt vervangen door een houtkachel (hout genoegg hier). Dat is nog te doen, maar dan moet er ook meteen een dubbelwandige Inox pijp in en dat loopt ontzettend in de papieren. Dan nog laten installeren…..

    Dat is pas 1 grote uitgave. Over de rest heb ik het maar niet eens, want interesseert niemand, behalve moi.

  145. @piq
    sneller leren lezen!
    =er weg van

  146. @piq
    enniewees
    we hebben met 0 – 0 gewonnen van australië, uit

  147. @Vlunk
    Op jouw aanraden van een tijd geleden, ben ik aan “de Bilderberggroep” begonnen.
    Het boek is geschreven door iemand die niet kan schrijven en dat ergert me zo, dat ik er niet verder in kan lezen.

  148. @piq
    daniel estulin?

  149. @piq
    een canadese portugees
    hij heeft 3 bronnen binnen de bilderberggroep en wat hij naar buiten brengt klopt altijd.

  150. helaas heeft hij het afgelopen jaar nogal wat serieus te nemen dreigementen gekregen en kiest hij nu ff voor de luwte.

  151. @piq
    maar zijn de foto’s op zich al niet overtuigend genoeg?

  152. @Vlunk
    Als er maar 10% van waar is. is het al erg genoeg.

  153. @piq
    precies
    =def out

  154. @Vlunk is definitief out? Wtf does that mean?

  155. @Piquant:

    Rust???

  156. dat is wel erg rustig, ga ik maar even een middagdutje doen.

  157. *nooit meer meedoet aan open huizendag*

    kutzooi, veel te druk hier.

  158. De ABN is allang een breed in Nederland aangeklaagd voor haar rol in de
    Wordonline zaak. Helaas hadden de klagers Spong in de arm genomen.
    Die zaak is dus op niets uitgelopen. Zo heb je niks en Spong zorgt ervoor dat je nog minder hebt.

  159. @Laurentius,

    Hoe doe jij dat met die stroom? Heb je een grote trafo of zo? Want dat idee van jou is geniaal.

    @Piquant,

    Toevallig interesseren houtkachels me wel. En die inoxpijpen zijn toch veel te duur. Ik zou ook wel zo een kachel willen hebben.

  160. @Soof

    Ik vind het ook veel te duur, maar is in Frankrijk, voorschrift.
    Als je je huis hier wil verkopen (Sietse let je op), dan moet je een verklaring hebben dat het huis termieten en boktorvrij is. Er komt een construkteur kijken naar de scheuren in de muren en onderzoekt of de fundering etc goed is. Dat wordt allemaal gedaan door van overheidswege aangestelde experts.
    Dus er valt niet aan te ontkomen, tenzij je je huis nooit wil verkopen. Let wel; de Inoxpijp moet dubbelwandig zijn.
    En ook dat wordt bij eventuele verkoop gecontroleerd.

  161. @kip z kop @13.36
    Hoezo heeft men Spong genomen? Het is een strafadvocaat. Ik vraag de loodgieter toch ook niet om een raam te maken?

  162. O ja, Ik had te weinig geld op de franse rekening staan, daardoor was de brandverzekering niet betaald. Hoplá meteen bevel om voor de rechtbank te verschijnen, want is strafbaar in Frankrijk.
    Enfin, als jullie niks meer van me horen, zit ik in het cachot.
    *overweeg Spong in de arm te nemen* .

  163. @PIq 13:36
    Ja; dat heb ik me destijds ook afgevraagd. Kenmerkend voor de man is dan wel weer dat hij dan niet zegt; nou beste mijnheer of mevrouw; hier weet ik niks van; neemt u maar een ander.

  164. @kip z kop
    Dat vind ik buitengewoon laakbaar aan m.n. advocaten. Moskowitz zegt ook niet dat hij van civiele zaken geen kaas heeft gegeten. Zo ken ik nog wel een paar voorbeelden.

  165. @Piq 14:04

    Code Penal al geraadpleegd? Wat is het maximum dat je kunt krijgen?

  166. @Piq 14:05

    Moskowitz zegt ook al niet dat hij van strafzaken niks weet.

  167. @kip z kop
    Er is geen maximum. Wel een minimum en dat is een jaar. Nou ja, ik ga de franse boeken uit de bieb lezen. Doe ik ook iets nuttigs (eindelijk).

  168. @kip z kop

    Hahahaha, ik zat erop te wachten. Idd niet zo’n hele goeie strafpleiter.

  169. @Piq
    Heb met je te doen. Hebben ze nog altijd oubliettes in la douce France?

  170. @Piquant,
    Zo! Ik hoop maar dat het goedgekomen is met je verzekering. Dus niet alleen Nederland is een beetje streng.

  171. @Antisoof 14:11

    Begrijp jij dat nou ? In een streek , die bekend staat om zijn bosbranden je huis niet verezekeren. Ik niet.

  172. @Anti
    Je gelooft het niet, maar in Frankrijk en Spanje (andere landen weet ik het niet) zijn ze nog veel strenger met huizen e.d. dan bij ons. Voor alles moet een vergunning worden aangevraagd.

  173. @Piq

    In Nederland is zoiets overigens niet strafbaar. Dus je kunt t.z.t. niet uitgeleverd worden.

  174. @kip z kop
    Jazeker hebben ze die. Ze vergeten je zomaar.

  175. @kip z kop
    Gaat Spong heus wel voor me regelen.🙂

  176. Ik ga nu verder met schilderen. Ik ben bang dat er ook nog een wet komt, dat je huis perfect geschilderd moet zijn😦 . Waar is Omerta als je hem nodig hebt?

  177. @Piq 14:18

    Je bedoelt dat je toch wordt uitgeleverd.

  178. @kip z kop
    ja dat bedoel ik !!!

  179. Ooooo wat ben ik toch een dommert. Ik had van al die regels en wat het allemaal voor sores meebrengt een topic kunnen schrijven.

  180. @ Pikantje @ 13:51 bij PM
    Vergeet de Catantie Decenial niet!! Zonder die garantie krijg je het ook niet verkocht…
    Volgens opgave van onze aannemer; 4 meter dubbelwandige inox pijp, € 1400! Da’s 2 x zo duur als de houtkachel…

  181. Garatie dus…

  182. @Piq

    Kijk; iedereen verzekert zijn huis toch tegen brand of niet soms.
    Daar heb je toch geen Code Penal voor nodig om te weten dat je dat moet doen.

  183. Dubbelwandige afvoer van rookgas uit een houtkachel lijkt mij geen overbodige luxe en ik kan het weten (los van mijn nick).

  184. Heb eens meegemaakt dat een stel studenten het wel lollig vonden om een boomstam in de kamer te leggen met het uiteinde in de allesbrander. Het idee was dat je de brandstof dan geleidelijk kon opduwen. Hele bralverhalen over de transformatie van “horizont” naar “vertic” en “veeg maar eens zo’n stronk door je schoorsteen” en zo, erg grappig allemaal. Achttien, negentien waren ze, en van adel natuurlijk, spreekt vanzelf. Maar du moment dat ze de kamerdeur opendeden keerde de trek om, want de brandluiken konden uiteraard niet dicht en de stam sloot een groot deel van de afvoer af. Stroomde er rookgas van minstens zo’n 300 graden Celcius de kamer in. Toen de meubels en gordijnen spontaan vlam vatten renden ze allemaal echt wel naar buiten, schroeiplekken in hun gezicht en op hun handen, en die kapsels zaten ook niet meer zoals op de foto bij de Cosmo.
    Enfin, rieten dakje, mooie fik. Dag huis. Verzekering dekt? Dacht het niet. Die rondom weggebrande boomstam in de woonkamer was voor de expert een first, zal ik maar zeggen. Wel vet lachen geweest en pa schijnt te hebben betaald voor de herbouw.

  185. @man met de hoed
    mensen zijn gek als ze een 2e huis in Frankrijk willen hebben🙂

  186. kip z kop
    Wat een aanname. “iedereen verzekert zijn huis toch tegen brand”. Ik vind dat bijna net zo’n onzin als een begrafenisverzekering. Elke verzekering is er voor “onvoorziene”grote kosten . De dood is niet onvoorzien , alleen het tijdstip waarop.
    Hoeveel % risico loopt je dat je huis inde hens gaat? Ik kan me voorstellen dat een je je moet verzekeren voor schade aan derden, maar mag ik zelf uitmaken of ik dat risico wil lopen?
    Btw , ik heb in mijn jeugd al een keer een totaal verbrand huis meegemaakt. Het risico dat je dat 2x gebeurt in je leven, is te verwaarlozen.

  187. @OmertUS????
    Ik zocht OmerTA. Jaaaaaaaa, zo wil ik het !!!!

  188. @Piq 18:45
    Allemaal leuk en aardig. Maar je was toch verzekerd?

  189. @Piq

    Hoeveel is de kans op zwart na 10 x zwart in het casino?

  190. @Piq

    Hoeveel is de kans op nog een keer dood , na dood?

  191. kip z kop
    De kans op nog een dood, is 59%🙂

  192. >in

    Hallo, lieverds.

    >out

  193. is safe?

    de bank dan bedoel ik

  194. @Hoi die drempel. Wat is je vraag?De bank safe? We weten inmiddels wel beter…. Boeven c.q zakkenvullers zijn het.

  195. @Hoi Piq

    ezakkenvullers yep maar wie niet?

  196. @Drempelloos

    Inderdaad; zelfs Sinterklaas is een zakkenvuller.

  197. of anders gezegd zakkenroller

  198. @drempel
    Ik krijg hier geen cent voor, dus zou niet weten waar ik mijn zakken mee moet vullen🙂

  199. hmmmm

    misschien wat reclame?

  200. @Piq

    of misschien met wat troost

  201. @drempel
    Reclame waarvoor? Wat valt hier te verkopen?

  202. @Piq 22:24

    Ookk zkkenvullers en zakkenrollers doen in hun vrije tijd wel iets om niets of voor niets.

  203. @kip z kop
    Die hebben dan nog vrije tijd. Ik ben een slaaf van mijn eigen blog😦

  204. ipv een uurtje op de bank een half uur op het blog.
    zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

  205. @Drempel . Die is zeker niet slecht🙂

  206. @Piq

    wijntje dan maar?

  207. @drempel

    ja graag!!We gaan het lekker op een zuipen zetten.

  208. *ontkurkt een flesje rood*

    toastjes?

  209. Tis tenslotte stef’s verjaardag

  210. @drempel en Stef zelf is er niet eens. Zullen we een verjaarskalender aanleggen? Krijgt iedereen die jarig is een aubade of een serenade.

  211. @Piq

    serenade kunnen we beter aan jijbuis overlaten.
    virtuele aan het balkon tja waarom ook niet.

    *doet stef in kalender spijkeren*

  212. Sytze ook , geloof ik. Feestdag de 9e mei, neem ik aan ?

  213. Ja ja ik ben ook een stier

  214. Welk sterrenbeeld bij welke nick, is een leuk spelletje.

  215. is niet eenvoudig..

  216. @drempel

    Eenvoudig is niet leuk.

  217. @Piq

    ik wil graag winnen🙂

  218. @Piq

    Uhh moet ik eerlijk zijn?

  219. @piq

    sytze is toch de 10e?

  220. @Drempel
    kan ook, als jij dat zegt zal dat zo zijn. Maar nu, wat is het teken van leo* denk je? (ik weet het ook niet) Ik schat tweeling.

  221. ik zat ook nog aan vissen te denken

  222. We vragen het hem. Je zou zo maar gelijk kunnen hebben.
    Vlunk weet jij , ik niet. Scorpio?

  223. @drempel, kan ook maar als je al een kwart van de dierenriem als mogelijkheid hebt……In ieder geval geen aardeteken of vuur, denk ik.

  224. Nah iets met pijlen

  225. @drempel
    Zal ik er even een tietentopic op doen?

  226. Waarom niet plastic of au naturel

  227. Tietentopic altijd leuk.

Reacties zijn gesloten.

