Tango (Piquant)

tango

http://video.google.nl/videoplay?docid=9137559053298375510&ei=OhDSSuzjI5OY2AKd0amxDg&q=tango+argentino&hl=nl#

Als er iets is waar iedereen het over eens is , is het dat een goed gedanste tango een van de meest erotische kijkbelevenissen is.

De tango is aan het het eind van de 19e eeuw als mengvorm van dans en muziek ontstaan in Buenos Aires (Argentinie) en Montevideo (Urugay), door nakomelingen van slaven en Europese immigranten uit Italië en Spanje.

Aanvankelijk werd de dans (Milonga) ontwikkeld door mannen op straat. Zij werden hierbij slechts begeleid door twee muzikanten met een gitaar en een fluit, of een harp. Later kwam de bandoneon erbij die de tango muziek haar typische geluid gaf.

Buenos Aires groeide enorm aan het begin van de twintigste eeuw en het aantal mensen dat zich tot de tango voelde aangetrokken groeide mee. Muzikale ensembles werden talrijker, net zoals de dansgelegenheden. Er kwamen heuse zalen, waar men elke avond naar een ‘Milonga ‘kon gaan.

De gloriejaren waren tussen de jaren 1930 en 1950 en de bevolking ging minimaal 1x per week uit om te dansen.

Toen de dans “overwaaide”naar Europa,  waren er natuurlijk ook tegenstanders .Met name de Franse bisschoppen waren fel tegen . Het werd een ordinaire, vulgaire dans genoemd. De voorstanders wonnen en de dans werd in 1924 in Europa “toegestaan”.

Sinds de jaren ’90 van de vorige eeuw is de dans in Europa weer in opmars en behoort nu tot een van de populairste dansen.

De traditionele bezetting bestaat uit een bandoneon, (soms meerdere) viool, piano, cello en contrabas.

De tango kent veel bekende namen als dansers, poëzie, orkestleiders en zangers.

210 Reacties to “Tango (Piquant)”

  1. Tango: een artistiekerig excuus voor oudere mannen om jonge vrouwen tegen zich aan te drukken. Hoop gedoe daar omheen, over schippersaccordeonnetjes enzo, maar dit is waar het op neerkomt. Het omgekeerde komt ook voor (oudere vrouw grijpt jonge god) maar dat is juist zo opmerkelijk omdat het corny verwijst naar wat het zelf niet is.

  2. Gokje: ik krijg zometeen HelenZ Smith over mij heen.

  3. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    ‘Milonga’ was oorspronkelijk de naam voor een type danszaal voortgekomen uit de bordelen van de negentiende eeuw. Die werden hoofdzakelijk bezocht door mannen uit de onderklasse, vooral ook om daar met elkaar te dansen. Pas toen de tango populair werd onder de rijken ontstonden er vormen die gebaseerd waren op de traditionele rolverdeling in dansparen: man/vrouw, leider/volger. Maar in Buenos Aires wordt nieuwe dansers nog steeds geleerd om beide rollen te vertolken en delen de leraren hun groepen in zonder op het geslacht van de danser te letten. Uiteraard wordt dit gegeven commercieel uitgenut door touroperators die de GLBT markt bedienen, maar ter plaatse legt men dit verband helemaal niet. De moderne tango als ‘vertical sex’ is feitelijk een uitvinding van de Europese en Amerikaanse vermaakindustrie, die zoals bekend nogal laat uit hun Victoriaanse kuisheid zijn gewekt. Schrijnend: de meeste tangotherapeuten (ja heus, die bestaan) en tangoassociaties (ook 3x woordwaarde) willen niks weten van ‘same sex dance couples’. Nou moe.

  4. Ik vond pas via Shoutcastradio een Argentijns Tangoradiostation. Daar spelen ze nog van die oude tangoplaten, klinkt geweldig! http://radiodetango.com/

  5. Tango ?
    Is dat een nieuw goedkoop schoenenmerk ?
    *out for work*

  6. Ik hoef die gelikte versies niet zo. Mijn voorkeur gaat uit naar wat ik in Barcelona zag. Drie mannen beonnen ergens op straat de tango te spelen. Binnen de kortste keren was de hele straat aan het dansen. Hardlopers, een aan de wegwerker met helm en veiligheidsschoenen trok een oude vrouw van de markt, jonge mensen. Daar werd ik nou vrolijk van.

  7. En het is super irritant om van WordPress te lezen dat ik mijn reacties te snel achter elkaar plaats. Dat maak ik zelf wel uit.

  8. De meest erotische kijkbeleving?

    Nou nee… maar ik vind deze, veelal slecht uitgevoerde, tot ballroomniveau opgeschopte exhibitionistische schijnvertoningen per definitie niet opwindend dus het zal wel aan mij liggen😉

    Erotische kijkbelevingen zijn het alleen in hun natuurlijke habitat.

  9. De tango is uitermate geschikt voor een net verliefd stel… Ja, we dansen hem graag_!

  10. Nah, ik ben nou niet bepaald als kind in een ketel met bandoneons gevallen, maar een beetje ingetogen tango dansen lukt nog wel.
    De Finse variant dan, hè? Dat uitsloverige gedroogneuk van die Argentijnen vin’k niks. En niks blij, gewoon met gepast depressieve blik over de dansvloer schrijden.

  11. En verder wat Sytze zegt om een uurtje of veertien minuten over half negen.

  12. Hoewel de klompendans nu ook niet bepaald opzweept tot sublieme, hoogorgiastische peilen. In sommige habitats kan men zich beter bezighouden met spruitjes oogsten.

  13. Waarschijnlijk zijn ALWEER een aantal mailtjes verstuurd vanuit mijn naam.

    Dus als je dit weekend een mailtje van me gehad hebt, en je bent geen persoonlijke vriend genaamd Maarten, dan is ie vals.

    Gelukkig is het vrij makkelijk te achterhalen wie hem heeft verstuurd_!

    Wil je weten van wie hij komt, dan moet je even op de reply knop drukken. Dan vind je onder in de boodschap de volgende tekst:

    No, this email’s not real, it’s http://deadfake.com

    Als je dan op de link klikt vind je de tips hoe je het IP adres kan achterhalen. Heb je zelf niet de mogelijkheid om IP adressen op te zoeken, stuur hem dan maar door aan mij, want ik kan via een tool op mijn werk achterhalen wie er achter zit_!

    En aangezien de vermoedelijke mailer een oude bekende van ons allen is, is deze service van mij HELEMAAL GRATIS_!

    Vanmidddag zit ik ivm mijn werk in Rotterdam, dus het antwoord hou je tot morgen tegoed.

  14. Tot morgen_!

  15. Iemand die zoiets onschuldigs als deadfake gebruikt, die kan het niet echt slecht met je voor hebben. Deadsfake drukt nota bene zelf een regel onderaan elke verstuurde e-mail, waarin staat: “No, this email’s not real, it’s http://deadfake.com“. Er zijn genoeg sites waarop je met gefakete afzenders kunt mailen zonder dat de ontvanger dat kan controleren, dus als iemand kwaad in de zin heeft zijn er wel betere manieren om je dwars te zitten. Ik zou er maar niet teveel lawaai over maken.

  16. Ik haat maandag pffff.

    Maar Tango is net voorspel gewoon overslaan…

  17. Maandagochtend en tango. Wat een combinatie!! Brrr.

  18. Ik dacht het wel. De horkerige nederlandse mannen vinden de tango niks. Klopt, want daar moet je een Latin lover voor zijn. In het jargon; LL.

  19. horkerige… nah een drempel danst niet (meer).
    Is meer zakelijk geworden.
    wat moetje ? dansen, drinken en dan?
    Ok skippen we de eerste paar en gaan gelijk voor de hoofdprijs.

  20. @drempel
    Ik lees dat jij niet van voorspel houdt. Tja, dan is dansen voor jou nutteloos.

  21. Even onder Piquant d’r tangorokje gluren…

  22. @Bedrijfsbuffel
    Ga je gang, zie je iets?

  23. ˙˙˙uǝɹnlƃ ǝɾʞoɹoƃuɐʇ ɹ,p ʇuɐnbıd ɹǝpuo uǝʌǝ

  24. persconferentie DNB 13:59 uur

  25. @Piq

    kijk zo ben ik dan ook wel weer voor voorspel wil ik nog weleens over de goeie kant van mijn hart wrijven.

    mrrrr dansen duhhhh
    is gewoon saai *don’t worry drempel kan dansen*

  26. ˙˙˙lǝopǝq ʞı ‘ɐɾ nou ‘sʞıu ǝız ʞı

  27. @Vlunk

    Thanks, ik spoed me naar de TV

  28. net na de DSB-reclames

  29. @Piq

    Heb trouwens op tangoles gezeten; maar dat was niet op maandagochtend.

  30. rtl-7 meldt “persconferentie uitgesteld tot 14.00”

  31. Nelie schijnt er zich mee te bemoeien…

  32. @piq
    drempel danst niet zonder piña colada voor zover ik weet

    verder zit ik nu wellicht naar een ouder stukje Vaut Niettink te kijken?

    ehhh Nout Wellink

    “rekeninghouders kunnen geen geld meer opnemen”
    250 euri per dag via andere dag…

    ehh, wel degelijk een noodregeling dus, volgens mij betekent dat iedereen met meer inleg dan 100.000 de rest kwijt is.
    Dat kost “ons” weer talloze miljoenen die allerlei overheidsinstanties “gespaard” hebben.

    *KOTS*
    Bos zelf als smerige loco-hoofdman

  33. via andere dag = via anderen banken

  34. Dat is wel duidelijk; geen overname en doorstart is onmogelijk wegens
    gebrek aan vertrouwen. Op temijn dus afgelopen.

  35. Ik heb trouwens antijd al gezegd dat die voorlichter van de DSB niet deugt.
    Volgens mij is het ook allemaal zijn schuld.

  36. bos, balkenende, wellink en heel die kliek werkt voor beatrix
    het gaat niet om links of rechts, snap dat nou onderhand eens

  37. @Vlunk

    Niet alles vertellen.

  38. @kzk
    willink zou zelfmoord moeten plegen door met zijn “reputatie” woordvoerder te worden van een bank.

  39. zijn verraad spreekt boekdelen.

  40. @drempel
    ikkuh niet, ik houd me in

  41. oftewel, wat voor pure BS heeft willink geuit toen hij nog een zogenaamde respestabele hoofd-commissaris zonder dat wij dat nu weten?

  42. @Vlunk

    Die man heet Klaas Wilting. Het is echt allemaal zijn schuld. Als hij die kanten allemaal netjes had verteld dat ze belazerd werden, was er niets aan de hand geweest.

  43. @piq
    wel meebewegen, nou is het net alsof ik in mijn eentje de cha-cha-cha dans

  44. @kzk
    ik heb zijn sofinummer, kan mij het nou verrotten hoe die vent heet.
    Zo denkt hij er zelf ook over.

  45. @vlunk

    Klaas was geen hoofd-commissaris, maar ook toen voorlichter, al wilde hij
    het in die functie ook wel eens doen voorkomen dat hij ongeveer in zijn eentje verantwoordelijk was voor alle zaken, die waren opgelost.

  46. mag ik 4 piña coladass

  47. streept DSB van de lijst
    wie hebben we nog over….

    hmm
    van lanschot bankiers

  48. verder wil ik speciaal voor nout wellink, wouter bos en jan piepzak bakellende toch echt tijdelijk een doodstraf opleggen, bea heeft toegezegd haar exemplaar ter beschikking te stellen, al beseft ze nog niet dat ze zelf ook mee moet doen.

    mensen, wordt nou eens wakker
    wij storten biljoenen in banken die dat geld vervolgens tegen rente weer aan ons uit mogen lenen, maar dan 10 keer zo veel (minimaal) als dat ze van ons “ontvangen” hebben, verrekend met een staatsschuld.
    De staat heeft ons als belastingbetalert als onderpand gesteld voor de aflossing van welke lening dan ook die ze denken te moeten doen, zie JSF, Betuwelijn, HSL, etc.
    Het wordt tijd dat wij die -edit- mensen persoonlijk aansprakelijk gaan stellen, gezien hun zakenimperiums die ze daardoor opbouwen via broers (Tenaris), desnoods neven en vooral nichten.

  49. Als het je interesseert: wat niet door Wellink verteld werd (althans, nog niet toen ik de buis verveeld uitschakelde) is dat de noodregeling ook inhoudt dat de kosten voor uitvoering van de depositoregeling naar rato worden gedragen door de banken in het Nederlandse stelsel. Dus de cliënten van RABO – goed voor >40% marktaandeel op de binnenlandse spaargeldmarkt – gaan die flatscreens van de Tokkies betalen. Hah.

  50. @drempel
    tipje: hsbc

  51. aanvulling: haar exemplaar guillotine

  52. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    vlunk @ 14:12
    Had u het tegen mij? Ik niet begrijp.

  53. dit is toch niet te geloven
    als er een god zou bestaan zou wouter bos nu al zo’n minuut of 5 dood zijn

  54. @Vlunk

    hsbc is sponser in F1.
    dat mag niet!
    en hsbc is geen nederlandse bank

  55. @kzk
    nee, natuurlijk niet
    wie is u trouwens eigenlijk wel?

  56. @kzk

    KzK is niet gelijk aan kzk

  57. @drempel
    engels/brits
    geloof me nou maar

  58. Ik verheug mij, in al deze misere, toch op het onderzoek naar het functioneren van Zalm…..
    Wat kip z kop zegt. Wiltink was politievoorlichter die zijn eigen baan opklopte door elke dag met de pers te bellen dat hij weer iets had, als hij maar voor de TV mocht. Het is alleszeggend dat er na zijn vertrek, geen politievoorlichter meer bestaat.

  59. Kudt moet ik weer een rekening ruimen

  60. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Ik weet niet meer precies wie hier tegen wie praat, maar als weerlegging van het godsbewijs heb ik wel eens betere gelezen dan @ 14:22

  61. @piq
    *kuch*
    tegenwoordig denkt elke willekeurige hoofd-commissaris van alles te melden, wat dan helaas ook meestal nog in de zelfde week bij meerderheid als “wet” wordt aangenomen, zonder enige kans voor de oppositie om in te grijpen, als ze dat al zouden willen.

    @piq
    we moeten kiezen uit politieke partijen die hun standpunten bewust zo verdeeld hebben dat je hoe je ook kiest, altijd grote stukking vrijheid en sociale zekerheid inlevert.
    je kunt bijvoorbeeld niet kiezen op een partij die én zsm bea c.s. onteigent en het land uitzet én ook alle mensen met 2 paspoorten na 3 misdaden het Nederlandse paspoort ontzegt én TEGEN de EU BLIJFT én de hele huidige politieke kliek zsm wil verbannen naar een onbewoond eiland én eindelijk een democratie op wil richten.

  62. ghe ghe
    de banken tango

    zie voorspel skippen gewoon voor de hoofdprijs gaan

  63. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Zaterdag uit tegen de koploper, altijd lastig, zou’t doorgaan?

  64. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    O nee, thuis. Nou, dan zal ’t toch wel?

  65. @KzK

    je bedoelt AZ?

  66. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Gaan ze op de tribune met de pet rond, voor Koeman.

  67. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Ja zeg, moet ik alles uitleggen?

  68. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    De schaatsploeg, nou goed.

  69. Wellink geeft de schuld aan de persrechter. Ook al zo’n overbodig beroep.

  70. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Recent Tweets
    @kkuyper: “Dirk Scheringa voelt zich ‘gepakt'” Weet hij gelijk hoe zijn klanten zich voelen…
    @VillaVPRO: Nieuw: Dirk Scheringa voelt zich gepakt http://bit.ly/ITPF0
    @Doopstah: #Scheringa voelt zich gepakt, zoals het er nu uitziet heeft #DNB of #MvF gelekt en hebben journalisten de #DSB het laatste duwtje gegeven…
    @IEXProfs: Scheringa voelt zich ‘gepakt’: WOGNUM (ANP) – Dirk Scheringa voelt zich ,,gepakt”. Dat liet hij maandagmiddag .. http://bit.ly/16lSpP
    @rtl4_nieuws: Dirk Scheringa: ik ben ‘gepakt’: DSB-baas Dirk Scheringa voelt zich ‘gepakt’ door justitie, minister Bos en DNB.. http://bit.ly/3xOBru
    …More tweets about voelt zich

  71. heur, heur
    wellink, de meest misselijkmakende zogenaamd fatsoenlijk Nederlands sprekende hufter van dit land sinds die volgevreten Jabbah the Hut, fuck hoe heet die dikke joodse amsterdamse patser ook al weer met zijn misselijke slome gezever (ed van thijn?), vindt lakerman aansprakelijk

  72. they’re gonna shoot the messenger, again

  73. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    En dit kan toch ook geen toeval wezen: Twente+Scheringa

    http://www.twenteactueel.nl/index.php?rubriek=landelijk&artikel_ID=2376

    Let op de banner:

    Vandaag is tanken het goedkoopst in Twente: DIESEL €0,93 bij Tango Almelo en Tango Hengelo

    God bestaat volgens mij wél!

  74. @nout
    jahaaa, je spreekt het veel beter dan zelfs onze vorstin, dat wist je al lang, dat is een Duitse

  75. of reaguurt nout hier sinds kort niet meer?

  76. @kzk
    toen ik militair in seedorf was, was alles al veel goedkoper in jouw streek anders verkochten ze helemaal niks daar.

  77. @KzK

    ghe ghe
    Benzine kost hier netzo veul

  78. 25 guldencent voor een liter gas
    dat waren nog eens tijden
    als ik ging stappen in het centrum van mijn stad, Den Bosch toen nog, reed ik nog ff om om te tanken in enschede

  79. @drempel
    oh ja, nou je het daar toch over hebt…
    kun je de volgende keer niet gewoon langkomen in een mercedesBUSJE ipv de gebruikele 320?
    en dan vol jerrycans?
    met benzine?

  80. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Aha kapitein Bertholee, maar die is nou ook vast al wel generaal denk je nie?

  81. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Bijna dertig jaar geleden, dus dat moet bijna wel.

  82. @kzk
    geen idee waarom jij dat soort dingen onthoudt
    en ja, maar dat weet je zelf ook al lang.
    hoe heette je vroeger op een eerder blog?

  83. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Trouwens, nu je het zegt, die pica bij dit topic, is dat niet Den Bosch, achter de Parade?

  84. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Ah vroeger, toen ik m’n klepel nog had (zucht).

  85. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Prettig wel trouwens, hoe wij hier ongemerkt aan het tutoyeren zijn geslagen.

  86. enniewees
    @nout willink en klaas weltink
    ik hoop die witte-boorden-criminelen tijdens mijn leven echt gevangen genomen zien worden, net als bos, balkende, ter horst, hirsch ballin, beatrix von lippen-bietenveld, verhagen, eurlings, plasterk en de rest van een paar hufters die zichzelf zo veel beter vinden dan anderen dat ze denken die anderen allerlei vrijheden af denken te mogen nemen.
    En dan vertellen ze ons dat we moeten leren van de geschiedenis, die ze zelf angstvallig verborgen proberen te houden

    “zet “onze” volksvertegenwoordigers 24/7 onder cameratoezicht, niet onszelf”

  87. godverkudt
    zeug jongerius op tv
    heb je alles gehad, krijg je dat ook nog

  88. en de nobelprijs verliest nog meer aanzien: nu is er zelfs een vrouw die de prijs zou verdienen op het gebied van economie

  89. wel jammer dat AZ nu verder moet in de Jupiler-league

  90. moge zalm -edit-

  91. @Vlunk
    Wat heb jij toch met dat hangen.

  92. @kzk
    hoe komt het dat jij nog weet dat Bertholee mijn kapitein was?
    die fixatie lijkt me nog veel ongezonder.

  93. @Vlunk 15:09

    Hoor net dat mevrouw Jongerius hem niet gekregen heeft.

  94. @kzk
    ja
    lul er maar overeen

  95. @kzk
    onder welke nickname kennen wellicht velen van ons je wél?

  96. @piq
    ja sorry hoor
    het wordt tijd dat je de lafbekken hier bant.

  97. Vanavond hebben we Nout Wellink op bezoek op onze sociëteit… Zijn er nog mensen die hem een speciale vraag zouden willen stellen?

  98. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Haal ons dan ook niet steeds door elkaar, gekkie. Het antwoord is trouwens dat ik nu eenmaal een superieur geheugen heb, dat gaat een beetje z’n eigen gang met mij. Jij zult ook wel zoiets hebben.

  99. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Had jij trouwens al die website ontdekt waar je alle telefoonnummers in Google Maps kunt terugvinden?

  100. “Vanavond hebben we Nout Wellink op bezoek op onze sociëteit… Zijn er nog mensen die hem een speciale vraag zouden willen stellen?”

    Neuh ..

    Maar wel aan jou:

    Jij schijnt zelfsl te liegen als je hoest ..
    Is dat nu een speciale techniek, of is dit vanuit de tuinhuismoederschoot ingelepeld?

  101. @Omerta
    Ik zag dat hij zijn haar heeft gewassen. Vraag eens hoe vaak per jaar hij dat doet?

  102. Uh, wie, Piq?

    Vliegen?
    Hoezo?
    Is dat zo’n viezerik, dan?

  103. Tjezus, ik zit die schaakcomputer van Vista werkelijk totaal aan flarden te spelen.

    Tja, het strijden zit in de genen, he?

  104. @Omerta
    Ik zag niet dat jij Sytze citeerde. Sytze wil die vraag wel stellen, denk ik.
    *out tot later op de avond*

  105. De tango is gewoon de dans van de zeeman met de hoer. Vrouwen met een hoge split, of twee, waardoor je denkt dat ze een wollen onderbroek dragen, maar ondertussen aantonen geen ondergoed te dragen.

    Alle dansen uit dat werelddeel zijn gebaseerd op copulatie. De samba, rumba en chachacha zijn bedoeld om te verleiden, te versieren of om een vent met geld binnen te harken voordat de barman dat doet qua drankomzet. Het eindoel is bij allen om de zak te legen of de buidel gevuld te krijgen.

    Alleen de paso doble is anders, meer Spaans, maar ook met een ander uitgangspunt. Daar is de man de stierenvechter en de vrouw de rode doek die de stier moet provoceren. Het probleem is echter dat als je een keer een andere vrouw als doek wilt gebruiken, de voorgangster verandert van doek in stier. Zo kun je dan wel door blijven dansen.
    Zelfs in Nederland hebben vrouwen daar last van.

    Zo kan ik me nog herinneren dat ik ooit op dansles zat waar meer vrouwen dan mannen waren. (is volgens mij overal en altijd zo) Wat een vuiligheden halen pubermeisjes uit om maar één van die paar jongens voor zichzelf te hebben om mee te dansen. Als je dan als jongen een keer wilde dansen met een ander meisje en je vertelde dit aan je danspartner, met als uitleg dat je alleen wilde dansen en niet neuken, dan kon je maar beter wegrennen als je geen klap op je bek wilde krijgen.

    De meisjes die geen jongen hadden om mee te dansen moesten met elkaar dansen. Sommige waren zo goed in de mannenpassen, dat ze zelfs baardgroei ontwikkelden.

  106. Waarom gaat het hier over de tango? De DSB is toch zo veel leuker en opwinderder.

  107. Scheringa is ook een hoer, alleen iets duurder dan de gemiddelde temeier.

  108. @kip
    Nou, zo leuk vind ik dat niet. Als je begrijpt wat ik bedoel.

    Trouwens, Merlando (de vader), de grote tangocomponist, was een rasechte Rotterdammer.

    En de angst een muurbloempje te zijn bij dansles, wie heeft daar geen nare herinneringen aan?

    Dat doet me denken aan het onderzoek waaruit bleek dat de vrouw die de pil gebruikt een man kiest die een beetje vrouwelijk is. Schijnt allemaal met de genen te maken te hebben.

  109. @Antisoof

    Als je de pil gebruikt als vrouw daar veranderen je genen echt niet van hoor! Eerlijk niet.

  110. @ Plop 22:17

    Ik zou zeggen dat Dirk een pooier is. Maar jij hebt waarschijnlijk heel veel
    kijk op bankzaken.

  111. @Helen,

    Dat is waar.
    Maar het zou wel zo zijn dat door het pilgebruik het reukvermogen van de vrouw wordt beïnvloed en zij daarom de feromonen niet meer juist kan ruiken en daarom de ‘verkeerde’ man kiest. Want normaal kiest zij de meest mannelijke man; hoekige kaak, sterke kin etc., kortom het tegendeel van haar en door het pilgebruik wordt dat proces verstoort en verstoort die de normale natuurlijke selectie.

  112. @helenz 22:29

    Andere dingen weer wel.

  113. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Soof / HelenZ
    Het zijn de hormomen die bepalen aan welke genen de vrouw de voorkeur geeft. Ergo welke man ze kiest. Een tangodanser of een metromenneke.

  114. @Cookie,

    Ik las dat het DNA bepaalt aan welke partner, namelijk die, die het tegenovergestelde afweersysteem heeft zoals vastgelegd is in het DNA van de vrouw, de voorkeur wordt gegeven. Logisch. En de pil beïnvloedt dat. En das niet goed.

  115. Want Cookie, Hormonen zíjn toch ook de afbeelding van het DNA. Al het leven is immers min of meer een afspiegeling van het DNA?

    *Verslond de boeken van Richard Dawkins*

  116. Ja, en nu zegt Erl natuurlijk weer: Nee, Sof. Het leven is een afspiegeling van de geest.
    Ja hoor. De kip en het ei probleem.
    Nou, ik ga voor de materie.
    Die jokt tenminste niet.

  117. Sinds de mens verleerd is elkaar te leren kennen zoals honden dat doen, door elkaar de bips te besnuffelen, is het fout gegaan met de genenmenging.

    Toen we nog bukten en diep snoven om een ander te leren kennen waren er nog geen mongooltjes en was inteelt makkelijk te voorkomen. Even goed inhaleren met het reukorgaan vertelde immers al snel dat het om je zus, nicht, moeder of oma ging.

  118. *blij is dat de vrouw met de sjaal niet aan de pil was toen ze de man met de hoed koos*

  119. @Helen,
    De mevrouw van dat onderzoek hoorde ik vandaag op de radio. Zij gaat op dat onderzoek promoveren.

  120. @ Antisoof
    Je hebt altijd van die moeilike zinnen. Ik noem nu; de materie jokt niet.
    Wat schiet ik daar mee op?

  121. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Soof
    We komen er wel.
    In basis bepaalt het genoom van de vrouw de hormoonhuishouding, invloeden van buitenaf – zoals de pil – stellen die hormoonhuishouding bij.
    De pil beïnvloed de hormoonspiegel van de vrouw en daarmee de keuzes die ze maakt t.a.v. een eventuele partner. Naturel zal een vrouw eerder voor een holbewoner kiezen dan onder invloed van de pil.

    Al het leven is immers min of meer een afspiegeling van het DNA?
    Min of meer inderdaad.
    Genotype + Milieu = Fenotype.
    Het slikken van de pil kan je hier zien als milieu-invloed op de eerder genetisch bepaalde hormoonhuishouding.

  122. @ Cookie 22:56

    Ik zie het slikken van de pil als mileuverontreiniging.

  123. @Plop
    Gelul, in de dierenwereld komt inteelt of incest zo je wilt ook voor.

  124. Cookie van eigen deeg Says:

    Nogmaals @Soof
    Het promotieonderzoek zal er daarmee gaan om dit specifieke fenomeen in kaart te brengen en aan te tonen dat het om een statistisch relevant verband gaat. De hypothese kan je al bouwen op basis van kennis van basale biologische principe’s aangaande fenotype en genotype, gecombineert met het in de stad steeds vaker zien rondlopen van niet mannelijke mannen.

    Boeiende kost.
    De tango zal er vrees ik niet wel bij varen.

  125. Daar helpt geen snuffeltje lief aan.

  126. @kip zonder kop Zegt:

    maandag 12 oktober, 2009 @ 22:56 bij PM
    Sorry voor de moeilijke zinnen.
    Met ‘materie jokt niet’ bedoel ik dat als je de materie begrijpt, je dan inziet dat alles is zoals het zou moeten zijn. Dus, simpeler gezegd ; het is zoals het is’.

  127. Ik zie dat ik niets gemist heb🙂

  128. @Cookie,

    Ik vind je een beetje vaag.

  129. Cookie van eigen deeg Says:

    @ HelenZ 23:00
    Alleen op de Veluwe en in Limburg.

  130. @De man met de hoed Zegt:

    maandag 12 oktober, 2009 @ 22:55 bij PM
    Dat kun je wel stellen. Asofia ook;)

  131. Wilde dieren

    Het fenomeen doet zich voor dat incest/inteelt bij wilde dieren vaker voorkomt dan wellicht gedacht wordt. Hierbij denk ik aan kuddedieren waar één mannetje de hele kudde dekt en dit jaren achtereen doet. Dochters, kleindochters, zusters enzovoort, zonder dat zich hierdoor ernstige gevolgen voordoen voor het voortbestaan van de soort. Hoe dit komt? U kent het antwoord. Een zeer strenge selectie, een natuurwet, zorgt dat de zwakke dieren worden uitgeschakeld en slecht de sterksten blijven bestaan.

  132. Dus….. Zoals ik al zei. Daar helpt geen snuffeltje lief aan.

  133. @Helen Z Smith Zegt:

    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:06 bij PM

    En God zag dat het goed was🙂

  134. Verontreinigd het milieu al jaren niet meer!

  135. @ Cookie
    Zie je dat; Anti noemt jou een beetje vaag. Nou dan heb je het ver geschopt.

  136. Cookie van eigen deeg Says:

    @Vaag / Soof
    Het is niet zo vaag. Je moet je alleen wat verdiepen in de klassieke erfelijkheidsleer en populatiegenetica om te doorgronden wat er exact speelt.

  137. @HelenZ,

    Allen geloof ik dat ik het op één punt niet met je eens ben. Het selectiecriterium van de natuur is geem haat, moord, onmin. Maar… ?

  138. Oops…
    Alleen geloof ik dat ik het op één punt niet met je eens ben. Het selectiecriterium van de natuur is geen haat, moord, onmin. Maar… ?

  139. @Soof
    the survival of the fittest!

  140. Cookie van eigen deeg Says:

    LOl @Kip zK 23:08

    @ HelenZ 23:06
    Na enige tijd zullen wilde dieren altijd pogen om een mix met een andere genenset aan te gaan. Incest veroorzaakt in het algemeen pas na enkele generaties problemen.
    De beschikbaarheid van soortgenoten buiten de familie is daarbij natuurlijk van belang. Beter incest dan geen voortplanting, maar wanneer mogelijk wel degelijk een mix met andere families.

  141. @Helen,
    Nee, dat is verkeerd uitgelegd. Met ‘survival of the fittest’ bedoelde Darwin ‘het leven dat de meeste nakomelingen baart heeft de meeste overlevingskans’. Denk ik. Want dat is logisch.

  142. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Soof
    Haat, moord, etc zijn an scih geen sleectiecriterium. Het is een instrumentarium om de beste kwaliteiten te handhaven en de slechte kwaliteiten te slechten.
    (Waarmee vaststaat dat Geert Wilers nog dicht bij de natuur staat)

  143. Cookie van eigen deeg Says:

    GVD, tijd om mijn nagels te knippen, gezien alle typefouten.

  144. Maar met zulke teksten maak je jezelf niet populair. Je kunt de waarheid schrijven en toch niet geloofd worden. Of je kunt proberen licht in de duisternis te scheppen maar daarmee ook onrust zaaien. Tsja. Alles is zó paradoxaal.

  145. @Cookie
    Het was een antwoord op Plop om 22:55 Hij stelde dat wanneer je ruikt zoals honden (ik heb er zelf maar even andere beesten bijgehaald) er geen of minder inteelt of incest zou bestaan. Want dan zou je ruiken dat het om je oma, moeder of zus ging en ut dus er niet mee doen. Dat blijkt dus geen zak uit te maken.

  146. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Soof 23:15 e.a.
    Onjuist.
    Fittest = Het best aangepast. (Van het werkwoord “to fit”)
    Dat behelst niet per definitie het meeste nakomelingen. Het gaat om het krijgen van nakomelingen die de grootste kans op overleving hebben.
    Vaak zijn dat de sterksten binnen een soort, maar het kan ook gaan om de slimsten, of degenen met de langste nek, de beste schutkleur, het breedtste bekken, de kleinste behoefte aan drinkwater, etc. Net wat de omstandigheden vereisen.

  147. Cookie van eigen deeg Says:

    @ HelenZ 23:20
    In dat licht heb je gelijk.
    Al weet ik niet hoe Plop’s moeder ruikt.
    (Zoals ik al plempte: Beter incest dan geen nakomelingen)
    Het nut van ruiken is alleen maar om te weten te komen of er sprake is van een vrouwtje in de vruchtbare periode. Je wilt je zaad tenslotte niet voor niets ergens droppen als mandier zijnde.

  148. Cookie van eigen deeg Says:

    Over wie of wat heeft @ Soof het @ 23:19 ?

  149. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Cookie @ 23:25

    En daarmee zijn we weer terug bij de tango.
    De tango is immers een balts en dient er uiteindelijk ook voor om te kijken of je je zaad ergens wilt droppen of niet. Het is daarmee wellicht minder snel en efficiënt dan aan de kont van het vrouwtje snuffelen, maar meer dan een gestyleerde vorm daarvan is het niet.

  150. @Cookie
    Waarom denk je dat de vrouwelijke partner haar been zo omhoogzwiept ?
    (Tijdens het tangodansen)

  151. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant 23:31
    Dat is inmiddelijk duidelijk: Om uit te sluiten dat je met Plop’s oma van doen hebt🙂

  152. Zijn we nu godverdomme na zoveel millennia van evolutie nog steeds zo basaal en banaal dat we voor het vinden van de geschikte partner een aantal spastische bewegingen moeten maken?

  153. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Syze
    Dat hangt er vanaf wat voor jou geldt als “the fittest”.
    Je kunt je kaarten ook zetten op iemand met een dikke bankrekening.

  154. @Sytze
    En dan nog is het geen enkele garantie.

  155. De tango…., ik ken alleen Tango in Parijs en dat was ook een balts, toch?

  156. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piquant
    Lekker draadje.
    Eindelijk iets waar ik verstand van heb. Anders had ik weer aan Omerta moeten vragen hoe het precies zit allemaal😉

  157. @ Cookie

    Als jij mijn oma kan ruiken, dan heb je haar graf geschonden, maar wil ik je graag spreken. omdat ik dan weet waar ze ligt. Mijn andere oma kun je niet meer ruiken. Voor haar had je met je neus boven de schoorsteen moeten hangen.

    Hoe ruikt jouw moeder? Zurig? Ranzig? Stoffig? Naar de buurman?

  158. The fittest Cookie? Da’s wat mij betreft degene die zich in dit tijdsgewricht het best staande weet te houden, het best weet op welke manier hij of zij persoonlijke groei kan bereiken en die persoonlijke groei kan delen met de mensen om zich heen.
    Ik zou mijn kaarten nimmer zetten op degene met de dikste bankrekening, ik zou er voor zorgen dat ik zelf die dikste bankrekening heb. Gewoon, je hersens gebruiken dus🙂

    *goud aanbeveelt*

    Voor zover dat nog verkrijgbaar is ghegheghe…

  159. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Plop
    Toegegeven, ik was niet erg chique.

  160. @Sikkeneur: maar dat was wel de laatste Tango😉

  161. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Sytze 23:39
    En hoe toets jij in vijf seconden wie het fittest is als mogelijke partner?

  162. Cookie van eigen deeg Says:

    Nogmaals @Plop
    Excuses.

  163. @Cookie
    Als vrouw ben je dus niet meer aantrekkelijk nà je vruchtbare periode qua reuk voor mannen? In het kader van het zaaddroppen in vruchtbare grond?

  164. @All
    ik ga naar bed, om morgenvroeg de 1250 km reis te beginnen. Overmorgen ben ik er weer en morgen een topic van een gastschrijver.
    have fun!!!!

  165. Hé, ik bedoelde met een goede lucht de ‘Heiligheid’ zelve hè?
    Okee, vorige zin was een raadsel. Vergeef me.
    Maar ik denk echt dat als we de natuur begrijpen, we onszelf ook meer begrijpen.

  166. @ Cookie

    Maakt niet uit hoor. Mijn grootouders zullen het je niet euvel duiden. Ik ook niet.

    Het schijnt dat je in een gezelschap van onbekenden intuïtief al binnen een paar seconden je voorkeur voor bevruchting bepaald hebt. Of dat ook gaat lukken verschilt per persoon.

  167. @cookie
    De mens heeft wat meer tijd dan 5 seconden, anders zouden we niet eerst zoveel andere partners uitproberen voor we ons gaan voortplanten, toch?

  168. Is hetgene wat Darwin beweert een theorie? Het antwoord is neen.
    Darwin – nog levend- zou geen enkele voorspelling kunnen doen over het leven over pakweg 50.000 jaar.

  169. Cookie van eigen deeg Zegt:
    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:42 bij PM

    Moet dat in 5 seconden dan?

  170. @Piquant Zegt:

    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:45 bij PM

    Goede reist gewenst.

  171. Ik weet binnen 5 sec. of ik met een vrouw wil neuken maar nog niet of ik me daar mee wil voortplanten. Is ook een wezenlijk verschil.

  172. @ Sytze

    Je moet nooit meer tijd besteden aan het regelen van je voortplantingslotgenoot dan je nodig hebt om de ceremonie op het matras te volbrengen.

  173. Goede reis Piq! rij voorzichtig

  174. Cookie van eigen deeg Says:

    @ HelenZ 23:44
    Evolutionair gezien is dat juist.
    Nu is het zo dat mensen ook aan zaad-droppen doen uit recreative overwegingen. Er is dus hoop voor alle leeftijdscategorieën vrouwen, mits mens.

  175. Goede Reis Pikantje!

  176. Cookie van eigen deeg Says:

    Bon voyage @ Piquant

  177. @Sytze Vliegen Zegt:

    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:48 bij PM
    Lul. Je weet dat heus wel.

  178. Bob Plop Zegt:
    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:48 bij PM

    Zorgvuldige selectie…

  179. @Piquant rij voorzichtig.

    De rust blogtuig. Ik ga mijn mandje opzoeken.

    Maar voordat ik ga nog even dit: Lakeman twitterde dit: Mooie dag vandaag. Doel 1 bereikt DSB Failliet!

    De lul!

  180. Cookie van eigen deeg Says:

    Schud hand van Plop

  181. AntiSoof Zegt:
    maandag 12 oktober, 2009 @ 23:50 bij PM

    Zou het echt? Zie ook mijn 23:50

    *zich voortplanten gaat*

    Of in ieder geval neuken. Houdoe.

  182. @Helen: vanavond mooie verhalen gehoord van Wellink😉

  183. Lieve mensen. Ik ga nu echt slapen! Doegh!

  184. De mens is te ver van de basis wegontwikkeld om nog zinvol met voortplanting om te gaan. Er wordt maar op los gewipt zonder de intentie van genenvoortplanting. Het zou verboden moeten worden.

    Zal wel de doodsteek worden voor de hotelsector, maar dat moeten we maar voor lief nemen.

    Nog even over dat ruiken trouwens…..Ik vond scent of a woman wel een aardige film qua aangeven dat reuk weldegelijk essentieel is. The perfume is ook zo’n voorbeeld.

    *duikt de mand in*

  185. *schudt nog even rap hand met Cookie*

    Aangenaam… Plop!

    Schlaff woll!

  186. ik ben dol op dans en Muzak!

  187. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Sikkeneur en Sytze
    Dat weet een mens natuurlijk best binnen vijf seconden.

    Even een paar zaken scherp blijven zien. (Scherp in dit kader te lezen als in het belang van de instandhouding van de soort)
    Met iemand willen neuQen staat gelijk aan het willen schoppen van pups, het willen doorgeven van je genen.
    The fittest is degene die je in staat ziet om jouw geweldige genenset in de vorm van nazaten op de wereld te zetten. Daar wil je de koffer mee in en dat weet je binnen vijf seconden.
    Of je met iemand een jaar of 10 op de bank zeg eens AAA wilt zitten kijken en elke zaterdag met haar naar de Blokker wilt, dat is een ander verhaal. Daar ben je in vijf dagen nog niet uit. Maar dat houdt ook geen verband met het in stand houden van de soort. Op dat punt is de mens afgedwaald van de natuur.

  188. Cookie van eigen deeg Says:

    Morgen weer allemaal op een brug over de A2 staan om @Piq welkom te zwaaien.

  189. Cookie van eigen deeg Says:

    Monohybride-kruisings-dicky

  190. @Cookie 23:57
    Mooi verhaal en het defintieve en overtuigende bewijs dat jij nog nooit naar de hoeren bent geweest.

  191. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Kip
    Die Kip@0:01 print ik uit voor mevr. van eigen deeg.

    Ik heb overigens nog nooit een hoer ontmoet waarmee ik wel eens naar de Blokker zou willen.

  192. Oke @cookie
    Ik wil nu met je neuqen want dat schijnt aangenaam te zijn en dan samen met zeg eens AA te kijken zodat ik je hersenpan liefdevol kan ontleden. nOm vervolgens in de file te staan om te masturberen met Piq op de A2.

    Was dat een goede samenvatting? Waar ging het eigenlijk over?

  193. @Cookie 00:04
    Dat verbaast me nu weer niets.

  194. @Cookie
    Even aanvullend; het personeel bij Blokker heeft trouwens een laag hoergehalte.

  195. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Stef
    Dat was wel ongeveer de essentie geloof ik.

    @ Kip
    http://blokkerbv.hyves.nl/

  196. al het personeel. Wie iemand anders voor hoer uit doet maken is zelf een hoer. Wat je zegt ben je zelf.

  197. is overigens een leuk frans liedje over.

  198. Cookie van eigen deeg Says:

    Een leuk Frans liedje over de Blokker?

  199. Goede reis Piq en drive safe.

    @cookie
    Dan wist ik het idd binnen 5 sec. bij Mw. Sikkeneur, wat en nog steeds een lekker wijf….😀

  200. @piq maak nog even mooie pica’s onderweg!

  201. Cookie van eigen deeg Says:

    Mooi slotwoord Sikkeneur.

    Ik ga er eens uit met een liedje:

    Sweet dreams allemaal.

    * oventje *

  202. @cookie slaap lekker! Vieze hoer dat je er bent;-)

Reacties zijn gesloten.

