Verbod diergeteste cosmetica = zeepbel

Ban_Animal_Test_Logo_Image

door: F. von Zeikhoven


Nederland is altijd vaak het braafste jongetje van de internationale klas, maar nu even niet in het uitvoeren van het Europese verkoopverbod van diergeteste cosmetica. Daar kwamen speurneuzen van dierenwelzijnsorganisatie Proefdiervrij onlangs achter. Inmiddels heeft de Voedsel en Waren Autoriteit aan Proefdiervrij bevestigd dat in ons land iedereen inderdaad nog gewoon op dieren geteste cosmetica mag verkopen. De reden is dat het ministerie van VWS ‘vergeten’ is de Europese regels in Nederlandse wetgeving om te zetten. Het Europese verbod geldt sinds 11 maart 2009.

Proefdiervrij spotte afgelopen zomer in een Haagse winkel cosmetica uit China. In dat land is het verplicht om cosmetica te testen op dieren voordat het in de handel gebracht mag worden. De dierenbeschermingsorganisatie meldden de vondst vervolgens als overtreding van het Europese handelsverbod aan de Voedsel en Waren Autoriteit. Maar die antwoordde nogal onverwacht: Nederland heeft de Europese regels nog niet geïmplementeerd, en bovendien is de opsporing van overtredingen van het verbod niet belangrijk.

Inmiddels heeft Proefdiervrij aangekondigd juridische stappen te gaan nemen om het verbod alsnog wetskracht te laten krijgen. De Partij van de Dieren heeft Kamervragen (PDF-alert) gesteld op 22 juli 2009 aan VWS- minister Ab Klink, die daar begin september op antwoordde (pdf-alert) dat er dit jaar nog een verordening komt met het Europees verbod.

De minister liet echter ook weten dat er nog tot 11 maart 2013 cosmetica op dieren getest mag worden op toxiciteit bij herhaalde toediening, toxiciteit rond  voortplanting en toxicokinetiek. Dit omdat er nog geen dierproefvrije alternatieven voor zouden zijn. Waarom het Europese verbod niet op tijd in Nederland is geregeld, heeft Klink niet gezegd.

323 Reacties to “Verbod diergeteste cosmetica = zeepbel”

  1. Uierzalf, ook zoiets. Hebben die beesten eindelijk eens wat, ja hoor, moeten wij het weer op onszelf gaan smeren.

  2. Ik vind dat patrijspoorten ook niet meer gemaakt mogen worden. Zo zielig.

  3. En voor ijsjes gaan ze ook maar eens iets anders gebruiken dan hoorntjes.

  4. …en Klink is een dierenbeul. Hij laat dit allemaal bewust verslonzen.

  5. Yin en Yang.

  6. Hens Zegt:
    woensdag 14 oktober, 2009 @ 07:36 bij AM

    Vertaling: stelletje poepchinezen

  7. Bokspringen = beestachtige mishandeling!

  8. evenals ezeltje prik.

  9. … en op de verpakking van viscose moet duidelijker worden vermeld waarvan deze gemaakt is. Is het nu echt zo moeilijk om er bijvoorbeeld makreelcose of zalmcose op te zetten? En dan heb ik het nog niet eens over de steunberen.

  10. Over dierproeven gesproken, heeft er hier wel eens iemand krokodil, hond of aap gegeten?

  11. Neem nu die steunberen…

    Natuurlijk zijn beren sterk. Beresterk zijn beren zelfs. Natuurlijk mag je op beren steunen en op sterke beren moet je juist extra kunnen steunen. Maar hoe zit dat nu? Moeten beren straks ook tot hun 67ste tot steun dienen of verdwijnen ze vroegtijdig in de steun?

    iemand?

  12. Je moet eens wat minder aan de Jan de Wandelaar zitten Sytze.

  13. Mag koehandel nog wel, Sytz, of niet?

    Hond en krokodil wel eens gegeten. Hond is lekker maar wat droog, tenzij goed bereid, krokodil lijkt op slang. En dat lijkt weer op kalkoen. Een beetje.

  14. @raar
    [sytzemodus]Hij moet wel, want BERENburg mag niet meer.[/]

  15. Volgens mij kunnen we dit probleem veel beter bij de bron aanpakken.
    Als we al die wijven die hun gezicht elke dag helaam dicht spachtelputzen er nou eens van overtuigen dat dat echt heul lelijk is, zijn we al een heel eind.

    Plamuur met mate. Nieuwe slagzin.

    Beetje zoals met bont. Image van not done creëren.
    Kewl, ik gebruikte Engels!

  16. Go Rodney!

    *hangt nieuwe slagzin aan de monitor*

  17. die Partij veur de dieren is ook wakker.
    of was dat wakker dier..

  18. @Rodney 09:16

    Nog even en je gaat zeggen dat sprinkhaan, gebakken met een chocoladesaus ook lekker is

  19. Wakker dier?
    Nah, dat was een Sioux-opperhoofd uit midden vorige eeuw, volgens mij. Beroemd geworden om zijn, naar de legende luidt, afrodisiogene recept voor soep van gesmoorde, levend gecastreerde berenjongen.

  20. Waarbij ik gok dat afrodisiogeen een Rodney-isme is.

  21. @drempel, is ook lekker, als je van chocolade houdt.
    Want dat is het enige wat je proeft.

  22. Beetje Nijntje haar make-up ontzeggen. Crapuul!!

  23. Oh fuck, ja, nee, die wil je niet zonder make-up zien, natuurlijk.

  24. @Rod: Nijn zonder make-up zier eruit als een haas. Gadverdarre.

  25. Voor Bassie maak ik ook graag een uitzondering.
    Clowns zijn ook niet alles, maar tegen die laxerende ongeschminkte kop wil ik niet aankijken.

  26. Hoewel, voor raar is het dan wel weer een oplossing.
    Geen clowns meer!

    Ik moet ineens aan Marijke Helwegen denken…
    Brrr.

  27. Marijke?
    Daar helpt zelfs een airbrush niet meer

  28. Zo te lezen is vZ in het echte leven Lakeman en na de DSB is nu de miljardenindustrie aan cosmetica en medicijnen aan de beurt om van het toneel te verdwijnen.

    Van pindakaas schijn je ook kanker te krijgen.
    @Klink…….HELP!

  29. @Rod: Clowns moeten dead…

  30. Waar is AI?
    Was dat een clown?

    @Raar
    wat heb je gedaan

  31. Wie is Jan de Wandelaar?

  32. Johnny Walker, Sytze.
    Schaam je niet dat je het niet weet, want redelijk inferieur. De rode en zwarte labels, dan toch.

  33. Owwwwwwwwwww… dat!

  34. @Drempel: AL is er nooit op woensdag, dan heeft ‘ie vrij. En tsja, als je dan thuis geen i-net hebt….
    We vieren het vaak. Een fijne Capsloze woensdag wensen we elkaar dan. Zeer relaxed.

  35. @raar

    Even vergeten woensdag heeft AI zijn 60+ dag.
    Ik dacht al wat is het toch rustig…

    Zal Piq alweer thuis zijn?

  36. @Drempel

    Piq is weer thuis !!!
    Wat een lieverds hier. Bedrijfsbuffel, HelenZ en ook iemand aan de knoppen, als ik er niet ben.
    Ga door, ga door !!!!

    Dank aan de medewerks(t)ers en de gasten voor het runnnen van Piquanterieen.

  37. @Piq

    Kijk ze is er weer.
    Goeie reis gehad?

  38. @HelenZ
    Ik koop zoveel mogelijk proefdiervrije make up en huidverzorgingsproducten😦
    Ik zat zondag te lunchen met 3 disgenote n. die alle 3 de gore moed hadden, om in MIJN bijzijn, fois gras te eten.
    Het is gewoon niet uit te roeien die dierrenbeulerij.

  39. @ Pikantje
    Je bedoelt Foie Gras? Dan zullen wij nooit disgenoten worden😉

  40. @drempel
    Het is zo gek, de ene keer lijkt de reis zo lang dat er geen eind aan lijkt te komen, Gisteren leek het korter; geen idee hoe dat pecies werkt.
    Ik maak me ook minder zorgen om de 3 poezen, want ik weet nu zo langzamerhand wel dat ze er geen trauma aan overhouden.
    Ze eten , drinken niet en gaan niet op de bak, die minimaal 13 uur, maar zodra ze uit de auto zijn, lijken ze alles vergeten.

  41. @man met de hoed,
    Ik vind het verschrikkelijk dat mensen dit soort dierenbeulerij-eten nuttigen,alleen maar omdat ze het lekker vinden.
    Als het nou heel noodzakelijk zou zijn…..

  42. @Piq

    De terug weg lijkt altijd korter.
    kzal dat toch eens moeten gaan bekijken is indeed very strange.

  43. @Piq

    Heb effe gegoogelt als antwoord

    Dit heeft te maken met het feit, dat de beleving van tijd niet stabiel is en beïnvloed wordt door stemming en leeftijd.
    Bij plezierige activiteiten vliegt de tijd, terwijl de seconden eindeloos traag voorbij kruipen bij nare situaties. Dit valt deels te verklaren, doordat bij prettige gebeurtenissen de tijd vergeten wordt en dan al veel verder blijkt te zijn. Wanneer daarentegen na een ongeval elke seconde telt, lijken de maximaal 15 minuten aanrijtijd van de ambulance een eeuwigheid te duren.
    Soms kan tijd ons bang of onrustig maken. Verveling kan toeslaan en soms gaan mensen de tijd doden, iets onbeduidends doen om een wachttijd te overbrug-gen.
    De tijdsbeleving verandert ook bij het ouder worden.
    Kennis en ervaring van tijd versnelt de beleving ervan.
    Voor een kind in het basisonderwijs is een periode van tien jaar soms langer dan zijn eigen leven heeft geduurd. Wie met pensioen is daarentegen heeft al meerdere decennia verzameld.
    Ook bij reizen en vakanties gebeurt er wat met de tijdsbeleving.
    Zo hebben veel mensen de ervaring dat de terugreis sneller lijkt te gaan dan de heenreis. En de eerste helft van de vakantie verloopt trager dan de tweede helft, die is ineens zomaar om.
    Overigens is dit gevoel volslagen subjectief, aangezien er ook mensen zijn die de terugreis aanmerkelijk langer vinden duren dan de heenreis….
    Op de heenreis is alles nieuw en dan vliegt de tijd, terwijl de terugreis langs reeds bekend gebied voert!

  44. @DREMPEL
    Leuk van je om die tijdsbeleving te googelen. Herkenbaar ook, maar mijn situatie zit er niet tussen. Ik heb de reis talloze malen gemaakt, dus nieuw is er niets meer. Gisteren leek het sneller te gaan, terwijl de omstandigheden niet gewijzigd zijn (zelfde route; zelfde reisgenoot; zelfde auto). Volgende keer kan het zo maar weer langer duren.

  45. of toch een zeepbel?

  46. Pikantje @ 15:51 bij PM
    Het IS ook gewoon lekker, hoewel er over smaak altijd te twisten valt.
    Maar je moet het ook niet kopen in de super want dan weet je dat je van dat fabrieksspul hebt, vetgemest onder erbarmelijke omstandigheden. Je moet het gewoon kopen bij de kleine producenten en daarvan zijn er zat in de Lot et Garonne, vers of in weckpotten. De levers zijn dan ook kleiner maar des te smakelijker en natuurlijk wel wat duurder.
    Langs de weg van Villereal naar Monpazier zit zo’n kleine producent. De (in dit geval alleen) eenden lopen daar gewoon los rond en krijgen uitgekiend voedsel, géén gezouten water (!) en pas een 2 weken voor de slacht worden ze ‘gestopt’ en dan nog met een flexibele slang.
    Nu kun je zeggen; ‘ja maar die slang door je strot…’ maar die beestjes hebben geen slokdarm en daardoor kennen ze niet het gevoel zoals mensen dat zouden hebben als er een slang door de strot geduwd wordt.

  47. En als we daarbij in aanmerking nemen wat een mens allemaal door Balkenende door de strot krijgt geduwd, hebben die ganzen eigenlijk best wel een prettig leven. Zeker omdat ze nauwelijks besef van tijd hebben. Een lijdensweg is dan slechts heel kort.

  48. @man met de hoed.
    Ik heb het wel eens geproefd en ik vind het ook heelijk, maar toch gaat mijn gevoel dat ik een keuze heb en die dieren niet, boven mijn eigen “genot”.
    Wat jij beschrijft is minder erg en als je het dan toch niet kunt laten, dan maar jouw adres, maar ik doe het niet. Sorry !!

  49. Of nie?

  50. Mooi durpke dMmdH!

  51. Welkom thuis Piquant😉

    (koud hè?)

  52. @Sytze
    Fris, maar ook wel lekker, al zal het “heimwee”naar het franse leven en de franse zon nog even duren.

  53. man met de hoed stopt zich net zo vol als die ganzen, maar dan vrijwillig…
    jammer dat ganzen zijn vette lever nooit opgediend krijgen.

  54. @Vlunk
    Vriendelijk weer. Hoe denk jij over het eten van foie gras?

  55. Was die vraag (17:45) retorisch Piquant?

  56. “pas een 2 weken voor de slacht worden ze ‘gestopt’ en dan nog met een flexibele slang”

    walgelijk

  57. @piq
    volgens mij heb ik al antwoord gegeven ook
    en nee, ik kan niet vriendelijk zijn tegen dat soort controlfreaks die alles goed vinden zolang zij het leuk of lekker vinden en anders niet.

  58. on topic: over een paar jaar zal blijken welke rotzooi johnson & johnson, unilever en al die multinationals verwerkt hebben in zogenaamde huidverzorgende producten, de pharmaceutische industrie moet tenslotte ook “leven”.

  59. de huid is het grootste orgaan van de mens en ook nog eens in staat/gedwongen als een doorgeefluik te fungeren.

  60. @ Pikantje, eet je wel escargots?
    Wist je dat ie ook vetgemest worden?😛

    @ Sytze
    Ja, leuk stadje heh?!

  61. Daarom pleit ik al jaren voor het toevoegen van anti-conceptiemiddelen via dagcrème Vlunk.

  62. @man met de hoed
    Nope en een hele hoop andere zaken ook niet, om dezelfde reden. Maar ja, misschien ben ik er wel erg hysterisch in.

  63. Eiegenlijk wordt al het dierlijke dat wij consumeren vetgemest…

  64. gaat lekker…

    eigenlijk
    toedienen

  65. Piquant, je bent hysterisch…

  66. desnoods met MSG (E621)

  67. @Sytze

    Correctie graag. Misschien alleen op dit punt , maar ik doe het omdat ik niet wil meedoen aan (overbodige) dierenbeulerij en ik dieren hoog acht. Ook zij hebben gevoel .

  68. Gooit topic over de edele sport stierenvechten in de priullenbak.

  69. @kip z kop
    Ik denk ook niet , dat als het een positief artikel over het stierenvechten is, dat ik het zou plaatsen🙂

  70. @Piq
    Ik ken je. Jij wil alleen maar negatieve artikelen.

  71. @kip z kop
    Dat is exact de spijker op zijn kop.

  72. Hai Piquant en de rest!

    Misdadig gewoon dat cosmetica getest wordt op dieren!

    Ja maar, medicijnen testen op dieren mag dan wel?

  73. @Rosalie, als het op een andere manier kan, niet. Waar het om gaat, is dat er op veel plekken dezelfde tests worden gedaan . Dat kan veel efficienter. Je kan er genoeg over lezen op i net. Miljoenen dieren per jaar worden overbodig gepijnigd.

  74. @piq
    troost je
    ook talloze mensen zijn in de loop der eeuwen door hun regeringen/meesters uitgetest op wat dan ook, van nucleaire straling tot fluoride in het drinkwater om ze meer “dociel” te maken

  75. @Piquant,
    “Waar het om gaat, is dat er op veel plekken dezelfde tests worden gedaan . Dat kan veel efficienter.”

    Wat bedoel je met ‘veel plekken dezelfde tests’? en ‘dat kan veel efficienter’?

  76. @Rosalie
    Ook op veel universiteiten, laboratoria en andere onderzoekscentra , zelfs in Nederland worden dezelfde tests uitgevoerd. Dus wereldwijd gebeurt het tig malen , terwijl het voor de tests niet nodig is.
    Dus efficienter is, als het dan moet (!) om het op een zo diervriendelijk mogelijke manier, op 1 of 2 plekken te doen. Scheelt geld en dierenleed.

  77. @Vlunk
    Idd er zijn ook veel mensen als proef”konijnen”gebruikt en nog….. Denk aan de gevangenen id de USA en dat heeft zeker tot de helft van de vorige eeuw geduurd en waarschijnlijk nog langer . Ik denk dat jij dat beter weet.
    Enfin, Frankrijk laat , vandaag nog het nucleaire afval , gewoon in de achtertuinen van mensen in Rusland dumpen.
    Wij hebben het schip van Marijke Vos…

  78. Even heel iets anders, alhoewel als we het overbodig treiteren hebben…
    Kan die stupide reclame van “feest in de keuken”per direct van de buis af?

  79. Nou schijnt Israël voor Joden een fijn land te zijn, maar vindt Israël niet elke Jood een fijne inwoner.
    In heel Noord-Afrika wonen Joden, tot in Berberland aan toe.
    Na de oprichting in 1948, stuurden veel van die mensen daar die het konden betalen hun kinderen naar kiboetsen om daar op te groeien. Nou vond men dat in Israël blijkbaar niet zo’n goed idee want de minister van volksgezondheid kreeg de opdracht die kinderen te onderwerpen aan een wel heel bijzonder experiment, gesteund door de Amerikanen met de benodigde apparatuur.
    Ze werden gedurende bepaalde tijden aan bepaalde doses radio-actieve straling blootgesteld, terwijl men al een flauw idee had sinds hiroshima en nagasaki hoe dodelijk dat was.
    zie docu “The Ringworm Children”

    Maar er zijn zoveel voorbeelden, nog geen 3 jaar geleden gaf de Britse regering toe minimaal 70 jaar allerlei chemische en biologische tests uitgevoerd te hebben op hun eigen burgers, t/m anthrax aan toe.
    We zijn allemaal proefkonijnen van de elite, volgens de elite.

    P.S.
    Het duitse leger heeft anti-mexicaanse-groep spuiten gehad met de nadrukkelijke vermelding dat daar geen van de niet nodige (thymerasol, squalene, levende kankervirussen, GEEN GEINTJE) stoffen in zat.
    tja, blijft afwachten wat wij krijgen

  80. @Vlunk
    Je krijgt niks als je je niet laat inenten. Ik laat me niet inenten.

  81. @piq
    good for you

    sinds de gewone mens hygiëne ontdekt heeft, is de pharmaceutische industrie bezig met het zoeken naar manieren om mensen ziek te maken.
    dat is geen geintje.

    Die slogan van pa bush tegen drugs gaat zijn familie (drugdealerts, net als de windsors, oranjes) nog eens opbreken als alles alleen nog maar in pilvorm verkrijgbaar is: Just say NO

  82. @Vlunk
    Ik vind ook dat je je als mens niet tegen alles moet willen beschermen. Natuurlijk wel de kinderen tegen alle ellende die ze kunnen krijgen (polio etc) laten inenten, m aar er zijn grenzen (imho) aan.

  83. @piq
    heb je gelezen over die nieuwe roman van C. Braam over hoe Nederland een eigen cocaïnefabriek had?
    http://www.vanstockum.nl/product/12187955/De-handelsreiziger-van-de-Nederlandsche-Cocaine-fabriek.html

    Ze heeft ruim twee onderzoek gedaan naar hoe die fabriek tijdens WW-I toen we “neutraal” waren, zowel de Duitse, Engelse, Franse, Belgische als Amerikaanse soldaten voorzagen van coke.

    @piq
    oh ja, jij hebt net als vele anderen hier nooit in militaire dienst gezeten, ik wel.
    Als er ergens geen gebrek aan is op een gemiddelde kazerne, dan is het wel drugs, al moet zelfs de staf (opperras, übermenschen) er in gaan dealen.
    En ja, in oorlogstijd wil men liefst wat sterkers dan in vredestijd.
    De huidige Amerikaanse soldaat krijgt dagelijks amfetamine via zijn voedsel, al is dat vaak niet genoeg meer voor zijn behoefte.

    De meeste veteranen draaien niet door omdat ze terugkomen in hun land en vreselijke nachtmerries hebben…de overgrote meerderheid is verslaafd aan harddrugs en moet scoren.

    Gelukkig huurt Obama veel van die huidige veteranen nu in voor zijn burger-vredes-corps en voor opleiding van zijn obama-jugend.

  84. +jaar, tussen twee en onderzoek

  85. verder gebruik ik geen lippenstift.

  86. @Vlunk
    Ik was (niet) erg verbaasd over het boek van Braam, want ik wist dat allang. Zij heeft de zaak wel goed uitgezocht, maar het feit was mij bekend. Dat van drugs in het leger, is mij ook bekend. Ik ben niet zo naief als jij mij wel eens verwijt.

  87. @Vlunk
    Moet ik nu ook al met lippenstift stoppen ? grrrmmf

  88. @ Piq

    naïef

    i.p.v.

    naief

  89. @Erl
    Het is een groot raadsel , hoe ik mij mijn hele leven , zonder jou staande heb kunnen houden . Hoe heb ik mij zo kunnen uitdrukken, dat ik en kon werken en een sociaal netwerk heb kunnen opbouwen etc etc.🙂

  90. @piq
    leuk dat je juist polio aanhaalt als voorbeeld

    Het poliovaccin dat in de 60-er, 70-er én 80-er jaren gebruikt werd DOOR DE VN, bleek niet eens achteraf, maar al tijdens de “campagne” de belangrijkste oorzaak van polio en steriliseerde daarnaast nog eens tientallen miljoenen.
    Merck en de VS-controledienst kwam er achter dat hun hepatitis-B vaccin besmet was met AIDS, dus trok men het terug van de markt in de VS en verkocht men het massaal aan hemofilie-patiënten in frankrijk en Oost-Europa.

    Alle opleidingen op het gebied van gezondheids”zorg”,
    van psychiatrie tot vaccinaties zijn ogenschijnlijk volledig logische wetenschappen, terwijl de grondleggers van alle opleidingen op dat gebied dezelfde families zijn, die het liefst 95% van ons uitroeien en de rest van hun leven willen teren op de 5% die ze willen laten leven als hun slaven.
    Psychopaten, stuk voor stuk.
    Het wordt tijd dat men inziet hoe een paar duizend man de hele wereld denknn te kunnen betoveren met tv en radio, uiteindelijk zal men hen afrekenen op wat ze doen en deden, ipv op wat ze zeiden.

    @bob
    knoop dat in je oren

    @piq
    lees jij alleen maar romans, of af en toe ook nog wat

  91. @piq @19:11
    sorry

  92. aanvulling @19:22
    feiten?

  93. @vLUNK
    Ik reageer strax, want nu eten maken, maar ik lees alles wat los en vast zit. Mijn boeken zijn wel meestal romans. Ik lees boeken omdat ik van literatuur hou en ook om lekker in weg te duiken.

  94. @erlkonig
    bewust zonder “

  95. @piq
    eet smakelijk
    aub

    ik heb geen zin om de muren hier weer te ontdoen van jus en andere vloeistoffen

  96. @piq
    en tog hè

    Piquant Zegt:
    woensdag 14 oktober, 2009 @ 19:11 bij PM

    @Vlunk
    Ik was (niet) erg verbaasd over het boek van Braam”

    niet of erg?

  97. let ook ff op op welk cijfer de down vandaag eindigt.
    ik voorspel rond de 9999 (9994 nu en nog bijna 3 uur te gaan)
    en morgen een black thursday again…

  98. verder, black thursday…
    nehhh, nog niet,
    zolang de amerikanen nog steeds niet doorhebben dat als zowel de DOW als de goud- en olieprijs stijgt, zodat er dus geen sprake is van verschuivingen in beleggingen en dus slechts de dollar nogal hard zakt nu, gaan bernanke en zijn maffia nog gewoon ff door.

  99. @Vlunk
    Ik was echt verbaasd dat er een boek van Braam is over een feit dat allang bekend is .
    Niet verbaasd dat er een boek over is gekomen.

  100. @piq
    voor mij was het nieuws
    ik had geen idee, al had ik beter moeten weten.
    ook onze maffia staat bekend als “black royalty”

  101. @piq
    en als je teveel zout over je biefstuk geflikkerd hebt, wat dan?
    blehhh

  102. dow op 9999,98 as we speak, nog 2 uur

  103. @Vlunk
    Aangezien ik zo weinig mogelijk vlees eet, geen biefstuk gegeten.

  104. @piq
    dat vroeg ik niet

  105. @piq
    ik eet ook weinig vlees, maar dan wel het beste van het beste.
    ik schoot gewoon ff uit met de pot zout

  106. @Vlunk,

    Dus die mensen uit Staphorst (e.a.) die zwaar christelijken die principieel tegen inenten zijn, zìjn eigenlijk nog zo gek niet?
    Ongeacht, die polio-epidemie in de jaren ’70 in hun dorp?

  107. Seau,

    Een beschaafd een-tweetje hier tussen P en v. Dat we dat nog eens mee mochten maken.

    Chapeau!

  108. ojh ja en ik wil de broers Stekelenburg nog ff toevoegen aan de lijst duisenberg.
    hart voor het volk

  109. @rosalie
    precies
    als de rest van nederland niet massaal ingeënt was destijds, had ook geen van hen dat ooit opgelopen.

    let op: binnenkort wordt het omgedraaid en ben je schuldig aan het infecteren van anderen omdat je niet ingeënt bent, TERWIJL AL DIE ANDEREN WÉL INGEËNT ZIJN EN DUS VOLGENS DE PHARMACEUTISCHE BEDRIJVEN DE ZIEKTE SOWIESO NIET MEER OP HADDEN MOETEN KUNNEN LOPEN.

  110. @Vlunk
    Dit is nu weer een beetje te kort door de bocht.

  111. het meest onzinnige wat de medische “wetenschap” volgens door de rockefellers en rothschild gesponsorde universiteiten en talloze “maatschappelijke” instellingen leert is wel dat sommige genen beter zijn dan anderen, terwijl bijvoorbeeld de windsors lijden aan erfelijke leukemie en de oranjes aan psychopatisch leugenaarschap.

  112. @Vlunk,

    Ja, nee, die Staphorsters kregen het dus wèl. Hoe kregen ze dat dan?

  113. @piq
    mee eens, maar hirsch stalin, klink, rouvoet en zakellende draaien daar hun niet niet eens voor om.
    let maar op.

    ff heel wat anders:
    weet je nog dat ter horst een tijdje geleden de nieuwe electriciteitsmeter dacht te moeten introduceren en dat daar nogal wat protest tegen was omdat energiebedrijven (semi-particulier) dan zelfs zouden kunnen zien als je de deur van elke willekeurige koelkast open zou doen?

  114. @rosalie
    door saaie mensen als jij die daar op vacantie gaan

  115. Is die zeepbel wel netjes op konijnenogen getest von Zeikhoven?

  116. @piq @21:31

    vast niet, vandaar toch mijn antwoord:
    ze dreigde meteen, van het begin af aan met maximaal een jaar celstraf voor iedereen die die meter zou weigeren.
    Dat soort dingen zet mijn nekharen meteen recht overeind, maar gelukkig heb ik een tondeuse

  117. Ah Vlunk,

    Dat zal het geweest zijn. Discussie dood.

  118. @Vlunk
    Ik weet dat nog en ook de n,m,m, overspannen reacties daarop. Maar gaat toch niet door?

  119. @Rosalie
    Laat je niet ontmoedigen.

  120. @Vlunk
    Wat heeft de stand van de Dow Jones met de biefstukken van Piq van doen.

  121. @piq
    die meter is namelijk niet alleen een meter, het is meer een soort regelaar, te beïnvloeden door helaas slechts de energiemaatschappij.
    Ik had het een tijdje geleden al over hoe sommige soorten voedsel intussen uitgedrukt worden in porties van calorieën ipv calorieën per portie.
    De volgende stap is een maximum toekennen per man en vrouw aan het te kopen aantal calorieën, het liefst gerelateerd aan medische informatie aan de hand van lengste, gewicht, vetgehalte, etc.
    zo gauw contant geld afgeschaft is, is dat een fluitje van een cent.

    Gelukkig heb ik op advies van onze eigen regering een zogenaamd noodrantsoen opgeslagen.
    Maar dan dan geen jerrycan water, wat waxinelichtjes en wat blikken soep.
    Mocht iemand me daarvan willen beroven als de tijd daar is, moet ik hem
    wellicht teleurstellen met een 9mm tussen zijn ogen.
    Van 2 dingen ben ik overtuigd:
    – de griep die amerika zal treffen en al treft is niet dezelfde als die de rest van de wereld treft.
    – de rest van de wereld vormt een experiment voor de pharmaceutische industrie in hun zoektocht naar een airborne-ebola.

  122. @Piquant,

    Ha, welnee, ik zie wanneer Vlunk’s zinnige antwoorden op zijn. Vandaar dat ik dat even alvast meldde. Is beter voor de verdere gang van zaken😉

  123. kip z kop
    Dat zit zo. De polio is overgebracht door de Rockefellers. Door het eten van te zoute biefstuk, krijg je geen griep en de cokefabriek van NL zorgt ervoor dat het apartheidsprobleem in Z Afrika wordt opgelost.

  124. @Vlunk
    In het kader van matiging, wat voor onze gezondheid en het milieu het beste is, is de rol van de energiemaatschappij onontbeerlijk. Je hebt net een geweldige oplossing voor een aantal problemen gegeven.

  125. @Piq

    Ik zie wel eens een hele vreemde man in “Man bijt hond”. Zou dat de echte Vlunk wezen?

  126. @Vlunk

    Bij nader inzien; jij kan het niet zijn, want die man heeft wel eens gezegd dat ie de Dow niet volgde.

  127. @kip z kop
    Nee,. wij hebben hier de enige echte Vlunk. Daar bestaat geen tweede van.

  128. @rosalie
    roep van dam vast ff
    alles wat ik type is recht uit mijn hart met alle kennis die ik heb.
    als zelfs jij als voormalig pispaaltje al denkt te moeten schijten op mij kan ik je niet meer dan veel succes wensen, het spijt me dat ik ooit als eerste dacht je te moeten verdedigen.
    Wat zat ik fout toen, ongelofelijk…
    Zelden nog een minderzeggend stuk onbenul gezien sindsdien.

  129. @piq 21:47
    ha
    ha
    ha

  130. @rosalie
    op je vrindje def na dan…

  131. @Vlunk,

    Nou, nou, rustig maar, ik reageerde op jouw nogal ‘dommige’ antwoord: ‘@rosalie
    door saaie mensen als jij die daar op vacantie gaan’
    op mijn vraag.

  132. @Vlunk
    Gele kaart hebben? (21.53)

  133. @piq
    als jij weer dat prettig vindt…

  134. feit bleift dat niemand op mijn argumenten durft of wenst in te gaan.
    weer

  135. als iemand als rosalie aan mijn geloofwaardigheid denkt te moeten gaan knagen, zie ik de toekomst wel somber in, dat dan weer wél.

  136. @Vlunk
    Nee, vind ik helemaal niet leuk.

  137. @Vlunk
    Met of zonder Rosalie, toch evengoed? Eerlijk antwoord.

  138. Joh, Vlunk, ik wil helemaal niets aan jouw geloofwaardigheid afdoen, maar als je rare antwoorden gaat geven, weet ik dat het geen zin meer heeft verder te praten.
    That’s all.

  139. @beste rosalie
    jouw hele geschiedenis is een aaneenschakeling van rare en ‘dommige’ antwworden
    ken je plaats onderhand eens
    piq een geval apart, die heeft een blog waar degenen die ik mag ook reaguren.

  140. Haha, ‘ken je plaats onderhand eens’!

    Prachtig Vlunk en dat uit jouw mond!

  141. Zal tijd worden en kippetje erbij?
    Goed stuk overigens!

  142. @vlunk
    …een blog waar degenen die ik mag ook reaguren.

    Je hebt zo’n bijzondere manier om te laten merken dat de empathie wederzijds is.

  143. @rosalie
    zie 21:09
    ik begon niet tegen jou te lullen, jij hebt niks te vertellen dat me interesseert

  144. Vlunk is liefde schaakspel en voornamelijk begrip!
    Niets meer niets minder.

  145. @ vluk

    En nou doei hè?

  146. @ Stef

    Niets meer, niets minder.

    i.p.v.

    Niets meer niets minder.

  147. Vluniie?
    niet boos worden!

  148. @ Stef

    Vlukiie?

    i.p.v.

    Vluniie?

  149. @erl dat zeg ik;-)

  150. Ik was 25 jaar terug eens bij TNO. Daar zag ik een kat met een plug op zijn hoofd zodat zijn hersenen uitgelezen konden worden. Ik werd er een beetje misselijk van en zag mijn wereldbeeld veranderen. Daarom zeg ik; ‘laat de dieren, ze zijn zó kwetsbaar’. Niet dat ik geen vlees eet hoor. Dat weer we;. hoewel met mate. Ik bedoel het dan ook niet moralistisch maar eerder gewoon logisch. We hebben die dure smeersels immers niet nodig, dus laat die oppertunistisch kwakzalfbereiders nou maar gewoon goede ingrediënten gebruiken, dan hoeven die zalfjes ook niet getest te hoeven worden op weerloze schepsels.

  151. @vlunk waar waren we gebleven? C9

  152. @ Stef

    U bagatelliseert de doorslaggevende waarde der komma?

  153. *waar is de man zonder hoed*

  154. @ Sof

    Daarom zeg ik: ‘laat de dieren, ze zijn zó kwetsbaar’. Niet dat ik geen vlees eet, hoor. Dat weer wel – hoewel, met mate.

    i.p.v.

    Daarom zeg ik; ‘laat de dieren, ze zijn zó kwetsbaar’. Niet dat ik geen vlees eet hoor. Dat weer we;. hoewel met mate.

  155. O, één hoeven minder in de laatste zin.

  156. @ Sof

    opportunistisch

    i.p.v.

    oppertunistisch

  157. @erl
    ik digitaliseer of briutaliseer elehkuh comment!

  158. @Erl,
    Eeuwige dank voor je moeite.

  159. @ Stef

    U bent niet vies van een stukje discursieve subversiviteit, dunkt Erl?

  160. @erl het gat hiet niet om veggie…
    maar ik kan mij zo vergissen.

  161. @ Sof

    @Erl

    Eeuwige dank voor Uw moeite.

    i.p.v.

    @Erl,
    Eeuwige dank voor je moeite.

  162. Vlunk @ 22:05 bij PM
    “feit bleift dat niemand op mijn argumenten durft of wenst in te gaan.”

    Ik heb het je al vker gezegd; je argumenten, meningen, stellingen en aluhoedjes verhalen interesseren mij geen ene moer. En zo zijn er wel meer hier (en daar) die er zo over denken. Wat dat aangaat ben je net zo erg als, zoniet erger dan een Jehovagetuige die alleen maar met de voet tussen de deur ‘zijn’ waarheid verkondigd en allen die daar niet naar luisteren veketterd. Elke andere mening dan de jouwe is nietig, wordt door jou niet geaccepteerd en de meninghouder stijfgescholden door je.
    Tja…, en dan krijg je dat niemand er op in wenst te gaan heh? Geen respect voor de mening van een ander is simpelweg ook geen respect voor jouw mening.

  163. Erl,
    Het is tegenwoordig wel ‘uw’ ipv ‘Uw’ hoor. Wel met je tijd meegaan.

  164. Toxicokinetiek vind ik overigens wel een bijzonder fraai woord

  165. @ Piq

    Zie hoe de infame piqspelling welig tiert en als een Mexicaanse griep om zich heen grijpt ten dezer veelgeplaagde blogge…

    € schone Erlhanden tot bloedens toe gebald ten hemele heft en bitter wenen doet €

  166. @stef
    c4

    @naakte met zonder hoed
    wat jij beweert met al je gemanipuleer boeit niet alleen mij allang niet meer, maar de rest ook niet.
    Vandaar dat alleen een raar, flow en mellow nog overbleven op je eigen servertje.

    en doei hè, controlfreakje

  167. Dermale en inhalatoire opname en verspreiding door het lichaam.

    inhalatoire
    Kewl!

  168. @naakte met zonder hoed.
    sorry, ik heb alleen je eerste zin gelezen, de rest is wellicht een samenvatting van al je smoesjes van de afgelopen jaren.

  169. @erl ik ben nergens vies van…

  170. @ hoedemans

    “Geen respect voor de mening van een ander is simpelweg ook geen respect voor jouw mening.”

    U bent van de wederkerigheid benevens de justitia retributiva in casu?

  171. @Cookie
    Toxicokinetiek, ga ik 100 x herhalen en er de blits mee maken in gezelschappen.

  172. @De man met de hoed Zegt:

    woensdag 14 oktober, 2009 @ 22:39 bij PM
    Wanneer iemands argumenten meningen of stellingen al bij voorbaat als waardeloos worden weggezet dan is de dictatuur van de onwetendheid spoedig daar. Ik verzet ik me daar tegen, want een ieder heeft recht op zijn/haar mening.

  173. @rlqueuenig
    notoire nicht van prins pils

  174. @ vluk

    U bent niet vies van een stukje discursieve subversiviteit, dunkt Erl?

  175. “Ik heb het je al vker gezegd; je argumenten, meningen, stellingen en aluhoedjes verhalen interesseren mij geen ene moer”
    “Wanneer iemands argumenten meningen of stellingen al bij voorbaat als waardeloos worden weggezet dan is de dictatuur van de onwetendheid spoedig daar. Ik verzet ik me daar tegen, want een ieder heeft recht op zijn/haar mening.”

    @naakte met zonder hoed
    ga door

  176. @ 22:42 bij PM en @ 22:44 bij PM
    Kijk… Dat bedoel ik nou.
    Bedankt Vlunk dat je precies doet wat ik aangaf.😛

  177. Ik werp even een blik en zie dat zich hier een interessante discussie ontspint…..

  178. @ hoedje van alufoliepapier

    Luister liever naar

  179. @ Pikantje, zou u het een en ander willen en kunnen swifferen? Hartelijk dank.

  180. Zeer interessant, Piquant.

  181. @ Piquant 22:45
    Pcies. Morgen eens even een paar collegae in verlegenheid brengen.”
    “Hebben de collegae tabaksgebruikers de toxicokenetische gevolgen van hun inhalatoire gedrag wel eens bekeken in het licht van het arbeidsverzuim?

  182. @urlllll*Kuch*eunugh
    de naakte met zonder hoed weet niet wat hem overkomt nu, ff wachtuh tot de vrouw met zonder sjaal hem komt helpen…

  183. @ sneeuwvlukje

    Is het nou ‘met zonder hoed’ of ‘zonder met hoed’?

    € gepuzzeld in verwachting van antwoord verblijven doet €

  184. @zwakzinnige psychopatische liegende controlfreak aka ranzo
    wat wil je nou dat piq gaat swifferen en waarom dan wel precies?

  185. @man met hoed @22.50
    Ik heb al wat gedaan. Zeg maar of het genoeg is.

    @Vlunk
    Wil je geen 24 uur quanrantaine, dan geen scheldwoorden meer.

  186. @ vluk met zonder complot

    Hoe mag Erl jouw weerstand – ja, sterker nog: weerzin! – jegens het fenomeen hoofdletter psychoanaal verklaren?

  187. @urlllll*Kuch*eunugh (sorry, ik vind deze verbastering wel zo leuk dat ik die de komende 76 maanden denk te gaan gebruiken)

    ja

  188. € gepuzzeld in verwachting van antwoord verblijven doet €

    Hiawathisme van de week.

  189. Nah Pikantje @ 22:54 bij PM, ik ben bang dat je voor de rest van de nacht nog wel even bezig bent…

  190. @ Poopie van eigen veeg

    Kent ú Jezus?

  191. @urlllll*Kuch*eunugh
    ik moet er weer vandoor, de ranzo’s regeren hier ook

  192. @piq
    wat heb je nou weer geswifferd en waarom dan?

  193. @man met hoed
    Nee, ben ik niet van plan. Dan rode kaart, voor 24 uur

  194. Aandacht, medebloggers, ja, gewoon een beetje aandacht lijkt me gepast bij elk comment en elke commenter. Even denken; ‘wat bedoelt iemand?’, ‘wat bezielt iemand?’. Ach, ja deze contemplatieve woorden verrijzen immers dank zij ’t linkje van Erl?

  195. @‘wat bezielt iemand?’.

    Dat denk ik met regelmaat beste Soof.

  196. Meanwhile staat de wereld in brand: Darfur smeult, Jeruzalem hooibroeit en Chinese ballonnen gaan niet meer op.

  197. @Cookie van eigen deeg Zegt:

    woensdag 14 oktober, 2009 @ 23:00 bij PM

    Dan ben jij tenminste een beetje bewust, Cookie. Ach.

  198. @ Erknödel
    En op Piquanterieen viert het linguïstisch automutilisme hoogtij.

  199. @Erl
    Ik vind de aandacht voor 4 overleden mensen in China, ook al zijn het nederlanders, wel zo overtrokken. De hele dag op alle media. Gottogot.

  200. @ Sof juncto Cookie

    Luister liever naar (12 malen onafgebroken en met hoogste volume):

  201. @Erl,

    Welke wereld? Dat is immers een idee, dat wij de hele wereld zouden zijn? Ik heb al meer dan genoeg aan mijn eigen kleine stukje wereld.

  202. Over welke wii game gaat het @vlunk@23:03?

  203. @ vleurk met zonder complôte

    psychopathische

    i.p.v.

    psychopatische

  204. @Vlunk
    Laatste waarschuwing

  205. @urlllll*Kuch*eunugh

  206. Vlunk, ik heb hier niets te vertellen. Ik vertrouw op en vraag alleen maar om redelijkheid en billikheid. En dat is bij jou ver te zoeken.

  207. @Piquant Zegt:

    woensdag 14 oktober, 2009 @ 23:03 bij PM

    Wat kan mij de nationaliteit van mensen schelen? Ach, dat nieuws bestaat grotendeels uit het in stand houden van domme onderscheid makende wereldbeelden. Ja, dat denken is ouderwets en niet in overeenstemming met de stand der wetenschap, maar de gewone mens loopt zo een 50 jaar achter. Vandaar die domme dingen.

  208. @ Piq

    Ik vind de aandacht voor vier overleden mensen in China, ook al zijn het nederlanders, wel zo overtrokken. De hele dag op alle media. Gottogot.

    i.p.v.

    Ik vind de aandacht voor 4 overleden mensen in China, ook al zijn het nederlanders, wel zo overtrokken. De hele dag op alle media. Gottogot.

    € met lede ogen dat Piq nog immer niet weten wil dat getallen tot en met 20 voluit geschreven worden moeten ziet €

  209. @Antisoof
    Ik meldde alleen maar “nederlanders” omdat ik dan wel iets van de publicitiet begrijp, maar deze overkill….

  210. @ Sof

    “maar de gewone mens loopt zo een 50 jaar achter. Vandaar die domme dingen.”

    Waarom percies 50 en niet 49, 51 of 52 voor Erls part?

  211. @Cookie,

    Jemig, hou es op met die moeilijke woorden! Ik blijf goegelen en ben het dan weer (te) snel vergeten.

  212. @cookie
    ja
    dat zou ik nou ook wel eens willen weten, maar ik vermoed/vrees dat piq de hele post verpletterd heeft door er met haar hele bast op te duiken of dat ze bezweken is onder de druk van ene ronzo , beheerder van een heel ander blog, waar bijna niemand meer wenst te reaguren.

  213. @ Piq

    “publicitiet”

    Gaat Piq nu ook al op de Telegraaftour?

  214. Schubert
    zwakzinnige psychopatische liegende controlfreak
    wat bezielt iemand?
    infame gepuzzelde discursieve subversiviteit
    rode kaart

    handen tot bloedens toe gebald ten hemele

  215. @Piquant Zegt:

    woensdag 14 oktober, 2009 @ 23:10 bij PM
    Dat bedoelde ik ook. De ‘media’ scheppen een soort realiteit die er helemaal niet is en verdienen daar hun brood mee, de fantasten.

  216. @ Sof

    “Welke wereld? Dat is immers een idee, dat wij de hele wereld zouden zijn? Ik heb al meer dan genoeg aan mijn eigen kleine stukje wereld.”

    Voorzover wij de wereld als wereld bewust kunnen zijn ZIJN wij ook die wereld. Zonder ons geen wereld, hoe groot of klein dan ook.

    Punkt.

  217. @Erlkönig Zegt:

    woensdag 14 oktober, 2009 @ 23:11 bij PM

    Ja, ik schat maar wat hè? Zo ongeveer.

  218. publicitiet
    Mijn nieuwe favoriete woord

    @Rosalie 23:11
    Hoe denk je dat ik aan al die moeilijke woorden kom😉
    Maarrrrr, von Zeikhoven begon. Zou dat deel van zijn artikel ook geknipplakt zijn? En dan zonder aanhalingstekens te gebruiken.

  219. laatste waarschuwing
    die heb ik jou al zo vaak gegeven en telkens terecht op grond van je eigen regeltjes in tegenstelling tot jij nu ook nu weer.

    ja, je vindt me vervelend, maar wat zeg ik dan precies waarom je me weer eens denkt te moten verwijderen? Juist dat VERGEET? je altijd te melden.

  220. @Erlkönig, 23:12,

    LOL!

  221. @Vlunk
    Scheldwoorden. Simpel dus.

  222. @ Crookie

    Dat “zwakzinnige psychopatische liegende controlfreak” was uiteraard niet aan Erl geadresseerd. Ebenso niet de rode kaart.

  223. Vlunk, pik @ 23:11 bij PM
    Dat Niemandsland op mijn webserver draait, wil nog niet zeggen dat ik ook beheerder ben van dat blog. Het is van Mellow en van niemand anders.
    Er draaien nog veel meer websites op mijn server waar ik niets over te zeggen heb, maar ach… wat jij in de kop hebt, heb je niet in de kont toch? Jij weet het allemaal zo goed…

  224. @rosalie
    nou, wat een lol weer
    waarschijnlijk was het enige woord dat je begreep “telegraaf”

    verder vind ik het wel geinig hoe cookie en soof proberen zich zo vaag mogelijk niet uit te drukken en urlllll*Kuch*eunugh liefst heeft dat piq me a.s.a.p. bant.

  225. @ranzo
    ah, dus mellow heeft me onmogelijk gemaakt dat te lezen…
    helemaal zelf.

  226. @ Piq

    Is in zelfreferentieel-technische zin “scheldwoord” zelf ook niet een scheldwoord? En zou je daarom ook niet aan jezelf een laatste waarschuwing of een rode kaart moeten richten?

    € niet gaarne stoken doet bij wiens blogbrood men eet, edoch wel van puritas in terminis houdt €

  227. @piq
    daar was geen enkel scheldwoord bij,
    dat waren uitermate toepasselijke qualificaties, niks meer en niks minder.

  228. @ Erlk 23:19
    Neen, dat was aan Schubert gericht natuurlijk.
    Luister liever naar:

  229. @Vlunk
    Dat kan wel zo zijn, maar ik wil het gewoon niet hebben. Punt.

  230. @piq
    ik begrijp dat jij dat toch nooit kunt begrijpen, des te erger vind ik het dat jij wel geld krijgt van de elite door te doen wat zij je opdragen.

  231. @Cookie, 23:16

    Tuurlijk, iedereen neemt alles van elkaar over. Hetzij door knipplakken, napraten of quoten zonder aanhalingstekens.
    Maar de betekenis van die woorden is niet altijd duidelijk gegeven, zodat je vet onder de indruk druk gaat zoeken. Zonder het lang te onthouden…

  232. AUSCHWEISS
    bitte

    ja, aber….ich habe es nicht gewusst.

  233. @Vlunk
    He he ben je er eindelijk achter? Ik werk in dienst van de Rockefellers, de Rothschilds en de AIVD natuurlijk. Het verdient wel goed btw.

  234. @ vlerk

    “en urlllll*Kuch*eunugh liefst heeft dat piq me a.s.a.p. bant.”

    Dat durf jij met droge oren en schone onderhosen te beweren richting Erl die elkenmale dat jij weder tot over je oren in exilum verkeerde, een gans spontane en belangeloze Free Vlukkie Aksiebevrijdingsfrontcampagne heeft gevoerd?

    Jij ondankbaarlijke reutelslang aan Erls borst!

    € vluk verbanning in Els’ Borst toewenst €

  235. @vlunk 23:21
    Elke keer wanneer je in je scheldmodus schiet ontbreekt het me accuut aan zin om te debatteren. Zo ook vandaag.
    Wat rest is ontspanning en vermaak. Ook goed.

  236. Vlunk @ 23:23 bij PM
    Dat zal dan wel als dat zo is. Geen idee of dat ook zo is. Ik bemoei me er niet mee. Isse siempel.

  237. @Rosalie
    Ik schep er eerlijk gezegd wel genoegen in om zo af en toe mijn idioomlijstje wat te verlengen. Niet om het dagelijks te gebruiken, meer omdat taal gewoon mooi is. Losse woorden zijn vaak al mooi.

  238. “hardleers”

    ook een mooi woord.

  239. @ Cookie

    die kende en waardeerde Erl reeds.

    Luister ook naar Scholls versie van:

  240. @Cookie
    wat is de overtreffende trap van hardleers?

  241. @ Piq

    vlunk?

  242. Erl verveelt zich…

    Waar is vluk?

  243. Waar zou dat woord vandaan komen? Hardleers. Hard in het leren? Hard in het niet leren? Hard leer? Volhardend in het niet willen leren?

  244. @Erl
    *krijgt pats om oren van Piq *

  245. Heerlijk @Erl 23:34

    Maar goed, dat is ook wel enkele jaren ouder dan Schubert. Toen er nog mooie muziek gemaakt werd.

  246. @Erl 23:40
    Hoe kom jij aan een foto van vlunk?

  247. @Erl,

    Grapbroek!

  248. @ Cookie

    Luister dan ook naar

  249. Ah Okee, Vlunk dus tijdelijk ‘out of order’ …
    Maar goed, On Topic dan maar weer, ik heb een hekel aan dierproeven om cosmetische redenen. Om culinaire redenen…, daar heb ik geen problemen mee🙂

  250. @ Qooqie

    Deze vlukfoto komt uit het vlukdossier dat reeds decennia alom circuleert. Een recentere foto toont hem in optima forma:

  251. @ Erl
    Grappig. Ik zat in twijfel wat ik je zou voorschotelen @23:26, daar zat jouw @23:45 ook al tussen. (in de uitvoering van von Otter welliswaar)

    Je zou alleen eens moeten stoppen met het plempen van (en luisteren naar) die rommel uit de negentiende eeuw.
    Moderner dan Bach moet het niet worden.

    Het afgelopen weekeinde heb ik me weer een heerlijk teruggetrokken op mijn sofa, onder het genot van Purcell en Monteverdi.
    Mijn god wat wordt een mens daar rustig van. En compleet. Et cetera.

  252. * Erl verders wel een toffe gozert vindt *

  253. @Erl

    Ik heb de foto niet aangeklikt, maar de snapshot met ads als ADHD en Persona non Grata vond ik wel weer grappig….

  254. @ Wookie

    Erl luistert 99% van zijn tijd naar Bach, Buxtehude, Händel, Monteverdi, Purcell cum suis.

    1% van zijn tijd luistert Erl naar de Grote Stilte:

  255. De Rust!

  256. Jongens, het was me een genoegen,
    maar ik ga nu mijn mandje opzoeken.

    Kzie jullie later!

  257. Grote stilte
    Een mooie aanduiding van het tijdvak tussen Bach en Deep Purple.

  258. Een ieder die na dit comment nog een comment plaatst is een wannabe-vlunk.

  259. Trusten Rosalie en de man met de hoed?

  260. Ehhhhh……

  261. BOEM!!!
    Jullie hebben me gemist he ??

    Hee roos ! Kom es ff bij oak !!!

    *gitootje bouwt*

  262. * Zichzelf meer als wannabee Erl beschouwd *

  263. Piquant, even nog,

    waarom een vraagteken bij 23:57?

    @Erl, 23:56
    😉

  264. Maar ja, met wezenlijke gramaticale fouten en een lacune in de negentiende eeuw zit dat er niet in natuurlijk.

  265. * zichzelf als geen Sikkeneur beschouwd*

  266. @oakie!

    Leuk je weer te zien!
    Alles wel?

  267. @Rosalie
    Ik zie het nu ook. Scherp van je. Moet weg.

  268. Roos
    Ja hier wel.
    Hoe is het bij U ?
    *roos ff stevig knuft*

  269. Bon, nog één glaasje. Om te vieren dat het herfst is.

  270. Stilletjes aan
    wordt het
    stilletjes
    hier

  271. Oakie,

    Fijn! Hier ook alles goed; een leuke, maar drukke baan gekregen!

    Knuf terug! en nu ga ik echt maffen. Tot gauw weer!

  272. Langzaam aan
    gaat het
    glas
    langzaam leeg

  273. @oak
    hier is ie al leeg..

  274. Maar (HIEPERDEPIEP) we hebben nog een fles…🙂

    Roos, is je telnr nog hetzelfde ?
    Bellen we van de week ff…
    Mail me maar !
    Slaap lief !!

  275. Waar heb ik nou weer op geklikt.
    Of ik een mailtje wil ontvangen bij elke nieuwe plemp op Piquanterieen.

    Wat denken jullie?

  276. Ik ben de docu op 2 aan het kijken. Ben dus stil.

  277. @C
    Doen !
    Ik ben er af.
    Sleep well @ all

  278. @oakie

    Langzaamaan
    gaan de glazen
    hier steeds
    sneller leeg

  279. Mag je je eigen hond opeten als je geweigerd wordt bij de voedselbank?
    Het is maar een vraag.

  280. wisten wij reeds
    wat wij morgen
    weten zullen
    dan zouden
    wij
    nu
    niet minder weten
    dan
    gisteren

  281. Dronken wij reeds
    wat wij morgen
    drinken zouden
    dan zouden
    wij
    nu
    euh

    weet niet
    meer

  282. als de maan
    zeggen kon
    wat de zon
    zeggen kan
    zou zij dan
    nog
    de maan
    zijn?

  283. als de maagd
    zeggen kon
    wat de zondige
    zeggen kan
    zou zij dan
    nog maagd
    zijn?

  284. als de man
    zeggen kon
    wat de zoon
    zeggen kan
    zou hij dan
    nog
    de man
    zijn?

  285. 🙂

    Truste!

  286. als de moeder
    het kind
    baart
    baart
    het kind
    dan de moeder?

  287. als Piq
    vluk bant
    bant vluk
    dan Piq?

  288. a P
    v b
    b v
    d P?

  289. @Erl

    Een delete optie zit er helaas niet, anders was het aantal comments een stuk lager met mijn innemen….

    Truste voor straks ;-D

  290. @ Siq

    Die neiging tot deleten is niets meer dan een kryptocalvinistisch uitvloeisel.

    Beaam liever liederlijk de verspilling en de overvloed en zeg met Erl:

    JA, ik beaam de verspilling en de overvloed!
    JA, ik beaam de verspilling en de overvloed!
    JA, ik beaam de verspilling en de overvloed!

  291. verspillen
    verse pillen
    verspelen
    overspelen
    overspel
    toverspel
    toverpillen
    tovervloed
    overvloed

  292. In onheb hot Got beshaffen dem himmel un die erd. Un die erd iz geven vist un ledik, un fintsternish iz geven oifen gezicht fun tehom, un der geist fun Got hot geshwebt oifen gezicht fun di wassern. Hot Got gezugt: zol weren licht. Un es iz geworen licht. Un Got hot gezen dos licht az es iz gut; un Got hot fanandergeshedt zwischen dem licht un zwischen der fintsternish. Un Got hot gerufen dos licht tog, un di fintsternish hot Er gerufen nacht. Un es iz gewe’en uvent, un es iz gewe’en frimorgen, ein tog.

  293. 00.14 Piquant @

    Heftig hè ?

  294. @Ramm
    De docu? Jaaaaaa . Leuk dat je er weer bent.

  295. @ Rammelaarsteijn

    ja, heeeel heftig, om te huilen zelfs.

    Laat ons samen bidden.

  296. Met dank aan HelenZ voor haar indringende topic, sluit ik voor vandaag, het blog.

Reacties zijn gesloten.

