K buurt (Piquant)

spuiten, naalden, condooms

spuiten, naalden, condooms

De K buurt in Amsterdam Zuid-Oost, in de volksmond de Bijlmer genoemd, is een van de meest problematische buurten van de Bijlmer, dus van Amsterdam.

Deze buurt komt vaak (alleen maar) negatief in het nieuws wegens drugsoverlast, roven en schietpartijen. Onlangs is er nog een rapper doodgeschoten. Veel adviseurs, politie , ministers en alle andere politieke figuren hebben al van alles geprobeerd de buurt veiliger en schoner te maken. Niets maar dan ook niets heeft geholpen. Er zijn mensen die vinden dat de problemen niet zijn op te lossen.

Maar nu is er dan het ei van Columbus ingezet. Portiekportiers, die ervoor moeten zorgen dat het en schoner en veiliger wordt.

Je zou denken, dat dat mensen zijn met veel levenservaring,over  excellente sociale vaardigheden beschikken, niet bang zijn , veel bevoegdheden hebben en een gedegen opleiding hebben gevolgd.

Niks van dat alles. Kinderen tussen de zeven en twaalf jaar zijn de nieuwe portiekportiers. Ja je leest het goed. Kinderen met als taak de buurt en schoner en veiliger te maken. Hier zit een geniale geest achter….

De kinderen vinden dat natuurlijk een leuk idee en weten heel goed hoe ze mensen moeten aanspreken. “Beleefd blijven en niet brutaal zijn” zei een van de kinderen, desgevraagd.

Ik zie het voor me. Staat er iemand met een pistool op het hoofd van een drugsdealer en zegt Danny van 8 jaar. “Mijnheer dat vind ik niet leuk dat u dat doet;  dat mag niet van de politite en ik ben hier de portiekportier, dus wilt u daarmee ophouden” .

Danny laat het enige gereedschap wat ze hebben gekregen, een vuiniszak, vallen ; kijkt hem met grote smekende ogen aan ;  de overvaller laat zijn pistool vallen en belt zelf de politie.

Ik denk dat de kinderen een maand of 2 nodig hebben maar in ieder geval voor de kerst van dit jaar, is de K buurt  schoon zonder heroinespuiten en -naalden en ander zwerfvuil en het criminaliteitspercentage is gezakt onder het landelijk niveau. Kortom een goedkoop maar vooral een riant plan.

172 Reacties to “K buurt (Piquant)”

  1. *hang naar jolijt deelt met KzK*

    Maar ook duidelijkheid😉

    OT!

    Ieder idee om de maatschappij te verbeteren moet benut worden. Alleen… iemand een button geven met “portiekportier” is hetzelfde als iemand decoreren met de term “stadswacht”, iemand uitrusten met een politiepet. Twee vragen:
    1. Heeft iemand met stigmata ook meteen gezag?
    2. Kan iemand met een relatieve machtspositie verleid worden tot het misbruiken daarvan?

    Kortom, wat trekt een crimineel zich van een jochie aan als hij niet eens ontzag heeft voor de politie?

  2. jochies inzetten..
    een volwassene zou het niet willen doen..
    *zucht*

    /*calimero modus on
    het is niet eerlijk hij is klein en ik is groot
    /*calimero modus off

  3. Kinderarbeid_!

    Maar ik denk idd dat je op deze manier kinderen leert om gaan om in de buurt hun verantwoordelijkheden te nemen.

  4. @ Drempelkuiken: Doorwerken, of we zullen je met meneer stok wat tucht en dicipline bijbrengen….en die tijd die we daar voor nemen zul je met overwerk goed moeten maken_!

    Ghe, op die leeftijd kunnen ze geen lid worden van de vakbond….kinderarbeid heerscht_!

  5. Ghe Ghe cappie

    wat is overwerk? moehahahaha
    wat is een vakbond???

    Pffffffff

  6. @ Drempel: Ja dahaaaaaaaaag, als ik je vertel wat overwerk is, dan wil jij dat ik er voor ga betalen_! Dat zeg ik dus lekker niet.

    Ik wil je wel vertellen wat een vakbond is. Een vakbond is een organisatie waarvan je redelijk zeker kunt stellen dat ik je ontsla als je er lid van word_!

  7. @cappie

    luister ik begrijp het niet, ik ben maar een paar uur per dag aanwezig.
    Ok ik werk niet maar hoe zit dat nou?
    heb jij geen personeel dan?

  8. Ik werk ( nog) niet voor mezelf, dus heb ik geen personeel_!

    Ik moet er wel voor zorgen dat mijn collega’s hard werken…..dat doe ik door de hele dag te reageren opdat mensen denken dat ik hard werk en zo het goede voorbeeld geef_!

    Maar eigenlijk werk ik alleen op woensdag hard…..althans, die uren dat ik niet in file ergens in de buurt van Neerlands kontgat, verder te noemen Eindhoven, sta dan.

  9. @cappie

    neerlands k-buurt?
    dus jij bent een van die sjunks die op woensdag gebracht word en de parken daar condoom vrij moet maken..

  10. Nee, ik hou het M.L. Kingpark in Amsterdam al junkvrij met twee Mechelse herders_!

  11. Pff, doet me inderdaad aan een soort stadswachten in het kwadraat denken.

    Ik zie het echt helaam voor me. Ambtenaar in zo’n denktank die na drie flessen dubieuze Chardonnay roept: “Jezzzus man, ik weezzut. Gozzamme. We moezen, nee, luizer nou evun man, we moezen petiekpetiez hebben. Dat moezen we. Puber-petiekpetiez. Goed, man. We zijn ezzuit. Goed bezig.

  12. Over Chardonnay gesproken…
    Zijn er nog bitterballen?

  13. *kind de keuken in schopt om bitterballen voor Rotje te halen*

    opschieten of anders…..

  14. Wat zou er gebeuren als je stormfront-aanhangers die functies van portiekportier zou geven?
    Je zou denken: Probleem opgelost. Maar dat zeg je niet, natuurlijk.

  15. Heel goed, Al, onder de duim houden, anders nemen ze een loopje met je.
    Wel halalballen, hè?

  16. Nah, dit soort wijken vormen echt een lastig probleem. Over de stad verspreiden om gettovorming te voorkomen schijnt niet zo goed te werken.
    Met als gevolg dat niemand anders daar nog wil wonen.

    Ze zijn nu bezig een aantal van die wijken op te pimpen en yuppen het idee aan te praten dat ze daar moeten gaan wonen omdat dat hip is.

  17. We kunnen ook in die hele wijk gratis de nieuwe cd van Frans Bauer door de brievenbus proppen.

  18. Is vlunk al weer van de strafbank, trouwens?

  19. Ah, hij loopt zich warm langs de zijlijn, zie ik.

  20. Die frans bauer cd, zou het einde voor het intergratie debat beteken_!

    Ik denk dat de nieuwe Nederlanders dan, geheel terecht overigens, weigeren de neerlandse taal te spreken_!

  21. maar goed, dit is sinds tijden weer eens een aktie van de gemeente waarvan ik wel het nut in zie.

    Mag ook wel eens gezegd worden.

  22. @Al_caps

    Ik zie geen ander nut dan dat kinderen wel leren dat de bossages niet zijn bedoeld om je vuil in te plempen. Een ander nut zie ik niet.
    Welk nut zie jij , wat ik niet zie ?

  23. Ghe typisch, waar Erl een punt zet eindigt het gesprek_!

  24. @ PiQ: Dat ze leren dat ze ook een onderdeel van deze maatschappij zijn EN dat ze mede verantwoordelijk zijn voor de leefbaarheid van hun buurt.

  25. @Al_Caps

    Hmm dan zie ik nog wel mogelijkheden voor een paar volwassenen die niet door hebben dat ze ook iets voor de maatschappij kunnen betekenen.

  26. NEE_!

    Ik gooi mijn vuil express op straat opdat we deze wijze les aan kinderen kunnen blijven geven🙂

  27. Heeft dus niets met aso of makkelijk gedrag te maken… Ik vervuil om educatieve redenen_!

  28. @Al_Caps
    Ik neem aan , dat je om educatieve redenen , ook geen poepzakjes voor je herders gebruikt?🙂

  29. he is erl weer terug uit de nachtdienst?

  30. nee, ik gebruik geen poepzakjes omdat onze lieve heer me die wel had gegeven als zijn hogere plan de tekst “Uw honden mogen niet op straat poepen want dat is onnatuurlijk gedrag”

  31. @Drempel
    Erl nachtdienst? Nee, ik denk dat hij nog in bad ligt en zijn computer automatisch een non post genereert🙂

  32. @piq

    het valt me wel op sinds je ’s avonds het blog sluit lorre niet mehr da ist.
    vroeger zei m’n pa altijd ’s nachts zijn meestal pliezie, temeiers en pimps wakker(jong en onschuldig) nu weet ik dat Lorre geen pliezie is en geen pimp?

    Dus moet ie wel in de nachtdienst zitten. tog

  33. @piq

    Let maar niet op Drempel hij heeft weer gezopen

  34. @Erl
    Geserreerd of snorkerig?
    Neem een beslissing. Nu!

    Persoonlijk zou ik snorkerig kiezen. Geserreerd past niet bij je teksten. Nou ja, behalve die punten dan.

    Bovendien klinkt snorkerig zo lekker als snob en horkerig.
    Nu ik erover nadenk, verbaast het me dat jouw naam niet er niet bij vermeld staat in het woordenboek.
    Toch een schoolvoorbeeld.

    *het evenwichtige klavier beluistert*

  35. @Am
    “Let maar niet op Drempel hij heeft nog niet gezopen”
    im Platz von
    “Let maar niet op Drempel hij heeft weer gezopen”

  36. beter:
    “Let maar niet op Drempel, hij heeft nog niet gezopen.”

  37. Nog beter:
    “Nog niet gezopen”

  38. Nog beter:
    “niet”

  39. Best:
    .

    Ik begin Erl te begrijpen!
    Mondriaan après la lettre!

  40. @Rodney
    LOL

    @Drempel
    Met deduceren kom je er uiteindelijk wel.

  41. @Roddy

    Yep, Not

    *Hipps, gaat even oogje sluiten*

  42. Is er nog wat gebeurd hier, de afgelopen dagen?

  43. Blijkbaar niet, ga ik maar weer eens verder.

  44. @Laurencius

    Hoe bedoel je “blijkbaar niet” ?

  45. @Drempel
    Wat knap die laatste. Zo kan ik ook nog wel een prachtige tango dansen🙂

  46. Piq is helderziende?

  47. @Rodney

    Neuh, ik heb wel een goede kristallenbol met GPS.

  48. @Drempel
    @14.49
    Neeeeeeee, ik kan het met 2 benen.🙂

  49. Nu las ik vanochtend in de krant dat er in september is ontdekt dat 15 kinderen tussen de 7 en 11 jaar gedurende een half jaar grensoverschrijdend sexueel gedrag hadden vertoond.

    Als kinderen dat al kunnen, dan moet zo’n portiekfunctie voor een 8 jarige
    een fluitje van een cent zijn.

    Ik weet overigens niet wat grensoverschrijdend sexueel gedrag is.

  50. @kip z kop
    Grensoverschrijdend sexueel gedrag, zonder pressie is niks mis mee. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen en niet laat genoeg mee stoppen.🙂

  51. @kip z kop
    Hoezo een half jaar maar. Zeker weer verboden?

  52. @Piq 15:13

    Daarover vermeldt de krant niets. Wel dat de instelling voor jeugdzorg
    Commujon in Almere een onafhankelijk rapport heeft laten opstellen.

    De rapporteurs vonden geen aanwijzijngingen van dwang, misbruik of
    betrokkenheid van volwassenen. Lees; niets aan de hand dus.

  53. @kip z kop
    Idd niets aan de hand zou ik zo zeggen. Gewoon doktertje gespeeld en een vooral op het gebied van gynaecologie.

  54. 7 vind ik erg jong, maar vanaf je 11de is het toch niet zo vreemd dat kinderen met sex gaan expirimenteren_?

  55. expirimenteren = niet goed geschreven🙂

  56. @ Al_Caps 15:43

    Geeft niks; kinderen van die leeftijd schrijven ook expiriementeren.

  57. @ KIP: ben jij dezelfde persoon als Kippie_? Je weet wel, die Kip die niet van me kan winnen met schaken?

  58. @Al_Capsones 15:41

    Ik denk het niet. Verder vind ik het fijn voor je dat met schaken van Kip kan winnen. Echt waar.

  59. nee, dan ben je haar niet, de echte kip had me de 3-0 overwinning van haar flink in het gelaat gewreven_!

  60. Mwah, het is niet geheel onplezierig als er een tong met metalen knopje zachtjes over je eikel likt_!

    Die puntjes zoals je ziet uit de wangen, die moeten ze verbieden_!

  61. @Al _Caps

    Puntjes uit wangen ?

  62. @Piq 16:33
    De volgende keer kijk ik niet meer naar jouw links.

  63. @kip z kop
    ’t Is maar dat je het weet. Weg met je piercings !

  64. Ja, die op de pica van het artikel_!

  65. @Al_Caps 16:42

    Die kop krijg je er wel bij.

  66. Nee, daar komt het een en ander niet echt van omhoog_!

  67. Verder herhaal ik nog maar eens dat ik van oordeel ben dat Sven Kokkelman nooit meer op de buis of de radio zou moeten verschijnen.

  68. Laat ie maar portiekportier worden.

  69. @kip z k

    Als ik mag zeggen wie er allemaal niet meer op de buis mogen verschijnen , dan heb ik er nog wel een paar.

  70. @kip z kop
    Wat is er zo erg aan hem? Ik bedoel erger dan vele anderen?

  71. Dat heb ik nou met dat verschrikkelijke wijf van Lingo_!

  72. @Piq

    Hij wilde de hele dag met zijn naam op teletekst en vond het daarom reuze
    fijn dat Lakeman juist bij hem zijn belachelijke oproep deed. De
    consewuenties waren hem een worst. Sterker hij nodigde hem min of meer uit om die gewraakte uitspraakte doen. Hoe slecht kan een mens zijn.

    Bovendien mag ik de man niet. Dat is voor mij al reden genoeg.

  73. @Al_ cAPS

    Heeft die mevrouw dan ook iets over de DSB gezegd?

  74. @Piq

    En Frits Barend wil ik ook nooit meer zien. Zijnj dochter trouwens ook niet.

  75. Ja, de hoer zei dat DSB geen 5 letters bevat_!

  76. @kip z kop
    Nou vind ik de Barendjes ook behoorlijk vervelend. Ben het wel met je eens.

  77. Niet dat het veel uit maakde, ik had het al fout gespeld en zo, maar toch_!

  78. @kip z kop
    Nu is het ergste dat dochter Barend . sinds deze zomer, met haar snufferd op AT 5 zit. Hebben wij weer *zucht*.

  79. @Al_Caps

    Lol; maar aan de andere kant; het verbaast me niks. Met 3-0 van Kip verliezen zegrt heel veel.

  80. @Piq 17:52

    Kijk ; dat vind ik nou weer wel fijn.Hebben alleen die vervelende Amsterdmmers last van haar.

  81. Eigenlijk heb ik verder niets te melden over K-buurten. Dan maar een plaatje: http://www.youtube.com/watch?v=2vAAWk7f2L4

    Zo!

    *uit eten gaat*

    Dag!

  82. @Sytze
    Als je nu even in K buurt uit eten gaat.

  83. @kip z kop
    Ik weet het niet, maar het bekt niet lekker, Eten in de K buurt.

  84. Roti is meestal wel te kanen in de K-buurt

  85. Kan iemand me helpen?
    Ik wil een safari boeken door de Bijlmer om negers en negerinnen in het wild te zien, maar ik kan nergens boeken…zelfs niet bij die Russische reisbureaus die je beloven met een trofee voor aan de muur naar huis te komen.

    Ik hoef niet per sé te schieten in de Bijlmer, hoewel het wel bon ton schijnt te zijn, maar gewoon een busreisje langs de vervallen pauperhuisjes van geïmmigreerde Antillianen en Surinamerianen wil ik best wel een zondagmiddag aan besteden, al was het alleen maar om daarna in en publiek debat dat rode geitenwollensokkenrapalje van repliek te dienen.

    Mocht iemand een zakelijke kans ruiken….ik wil niet meer uitgeven dan 100 Euro per neger, maar dan wel zelf geschoten en door de reisorganisator geregelde opzetting zodat de kop niet aan de muur begint te rotten.

    Offertes naar bobplop@gmail.com

  86. @Bob Plop
    Nu je het zegt. Zeker 25 jaar geleden, toen Harlem nog als gevaarlijk werd beschouwd, ben ik met een busje rondgereden. De chauffeur riep steeds dat ik het raampje niet mocht opendraaien; laat staan uitstappen. Dat maakte het pas echt spannend.
    Ik denk dat er wel business inzit. Over dat schieten moet ik nog even iets regelen, maar dat zal niet moeilijk zijn. Hmmm 100 euro p p en er kunnen 12 mensen in het busje. Ik zal zelf chaufferen, want kan heel hysterisch gillen als iemand ook maar dreigt aan het raampje te komen.
    Uitstappen mag wel; graag zelfs.

  87. @ Piquant

    Negers mogen niet aan busjes komen. Voor je het weet is je achteruitkijkspiegel weg.

  88. @Bob
    Ik doe in ieder geval geen kralen om.

  89. Ho…stop…even een correctie.

    Ik lees net dat er een neger is opgepakt die verantwoordelijk is voor 14 van de 22 schietpartijen in de Bijlmer dit jaar.

    Ik verlaag mijn aan bod van 100 Euro naar 22-14/22 = 8/22 = ongeveer 40 Euro, maar dan wil ik wel een gitzwarte op de korrel krijgen, zo’n in het donker zwevend gebit tijdens het lachen. Zo eentje waarvan je bijna zeker bent dat hij vers uit de jungle komt en zijn rokje van bananenbladeren net ingewisseld heeft voor een bij een Bijlmerjunk gekochte jeans.

    @ Piq

    Ben je helemaal belazerd om in de Bijmer mensen een bus uit te laten stappen?
    Weet je wel hoe gevaarlijk dat is? Daar lopen Antillianen los rond!
    Schaam je voor je onwetendheid en wees blij dat ik je nog net heb kunnen corrigeren.

  90. @Bob P
    Waarom denk je dat ik vind dat jij wel mag uitstappen. Omdat het veilig is ????

  91. Wil jij me dood hebben?
    .
    .
    .
    Binnen 30 meter loop ik daar in mijn blote reet, mijn zwembroek, hawaiihemd van mijn lijg gerukt, mijn zonnebril gejat, mijn bagage verdwenen en niemand die ik om hulp kan vragen, omdat niemand mijn taal spreekt.

    Ik kan echt niet geloven dat je dit serieus meent…pfff, mij het busje uit laten stappen. Weet je wel hoe gevaarlijk een Bijlmerneger is?

  92. Oh ja, ik heb geen lijf, maar een lijg….schijnt.

  93. En nu ga ik de volledige serie van Het kleine huis op de prairie kijken, dus ik zie iedereen over een lange tijd pas weer.

    Prettig weekend!

  94. @Bob P
    Ik mail je als ik de tour heb geregeld.🙂

  95. De combinatie ‘naalden’ en ‘condooms’ roept vragen op.

  96. @hens

    Welke vragen? Vraag kan ik me voorstellen, maar vragen ….

  97. *heeft sterk de indruk dat een niet bij name te noemen rechter ruim meer dan een ton op een DSB rekening heeft staan*

  98. @man met hoed
    Noem es een naam ? Of bedoel je de rechter die steeds uitstel verleent? LOL

  99. Ja die ja😉

  100. @De man met de hoed 22:54

    Hoeft niet; maar dan wel graag het rug- en bankrekeningnummer.

  101. Ik ben inmiddels wel Scheringa-moe, maar ook wel geintrigeerd door zijn persoonlijheid.

  102. Waar blijven de vragen van Hens ?

  103. @ kip zonder
    Het is zomaar een onderbuikgevoel😉
    Maar het uitstel kan natuurlijk ook zomaar liggen aan gewiekste zetten van Dirk.

    Ik dacht zomaar aan mijn eigen faillissement, jaren terug. Tijdens de zitting kon ik aantonen dat een Frans bedrijf meer dan inteesse had maar dat werd met 1 hamerslag weggeveegd terwijl de rechter zei geen vertrouwen had in een buitenlands bedrijf.
    Maarja, toen was er nog geen Europese vrije handel natuurlijk….

  104. 2e had = te hebben
    uiteraard…

  105. @De man zonder hoed 23:11

    Alle gevoelens zijn onderbuikgevoelens. Overigens is er in dit geval geen sprake van dat er maar een rechter is, die beslist.

  106. @man met hoed
    Als je heden ten dage in Frankrijk een faillisement kunt afwenden omdat een Nederlands (of een ander europees )bedrijf geinteresseerd is , dan zal er ook met een hamerslag……🙂

  107. @kip z kop
    Bestaan er in jouw opvatting, geen gevoelens van het hart?

  108. @ Kip zonder
    Dan hebben alle rechters meer dan een ton op een DSB rekening staan😛

    Ow, en Lakeman mag voor mij ook een hartritme stoornis krijgen… Wat een eng manneke is dat zeg! Brrrr

    @ Pikantje, ik denk dat dat teghenwoordig wel meevalt.

  109. Even voor de duidelijkheid; teghenwoordig is oud Nederlandsch. Dat je het ff weet!

  110. @man met de hoed
    Whisfull thinking of weet je het zeker? Ik vind ze nog steeds xenofoob en erg protectistisch. (is dat wel een goed woord?)

  111. @man met hoed
    Ik leer elke dag🙂

  112. @ Pikantje, inderdaad zijn ze bijzonder protectistisch maar als een Frans bedrijf kan blijven bestaan door ‘hulp’ van buiten Frankrijk dan is dat geen probleem. Ik kan daar meerdere voorbeelden van noemen.

  113. @man met hoed

    Oké ik geloof je.

  114. Protectionistisch? Ach wat maakt het uit… Behalve voor Erl natuurlijk😛

  115. @man met hoed
    Ja, hij moet echt off line zijn, want dit is “spekkie voor zijn bekkie “.

  116. Je kan van minister Bos vinden wat je wil, maar hij is wel helder en (voor mij) geloofwaardig.

  117. @ Pikantje @ 23:28 bij PM
    Ik wil even niet in detail er op ingaan maar je kent onze plannen in FR…
    Behalve met de Poolse bouwer hadden wij ook contact met een Franse bouwer. Polen kon geen Garantie Decennale afgeven en die Franse bouwer wel maar was errug duur. Die Franse had echter problemen maar is kortgeleden overgenomen door een bouwer uit Lithouwen en is de ‘Fransman’ een ‘Agence’ geworden. Voila, werkgelegenheid gewaarborgd, bouwer in Lithouwen kan door de ‘Fransman’ een Garantie afgeven en last but not… Lithouwse prijzen🙂

  118. @man met de hoed
    Bofkont !!!

  119. Ach…. Bofkont…. De CU is nog steeds niet rond ;(
    In november weten we meer maar het schijnt dat de DDE een fittie heeft met de burgemeester van het dorp en dus CU’s tegenhoudt of frustreert…
    Een ander soortgelijk stuk grond maar een stuk lager gelegen krijgt geen nieuwe CU omdat het ‘te dicht langs een bocht in de weg ligt’…

  120. poep🙂

  121. @sYTZE
    🙂🙂 Lucht het op ?

  122. @man met de hoed
    Er zijn heel veel stukken bouwgrond. Het komt altijd goed en je zal zien als dit niet doorgaat, dat er een veel beter stuk komt…

  123. Zoiets lucht op…

  124. @Sytze
    Ik hoop dat je net zo lekker hebt gegeten als ik🙂

  125. Tadalidom, tadalido,
    O o, ik leef en dat verwoord ik dan maar zo;
    ff een versje van AntiSoof;

    Ach levende, gedenk te leven,
    Want het sterven duurt al lang genoeg.
    Vergeet de zeikdingen, want die tellen niet.

    Vergeet de feitjes en de meningen,
    Want die geven maar al te vaak alleen nog maar nog meer verdriet.
    Het leven duurt niet lang genoeg.

    Om te zeuren en te klagen,
    Om te zeveren en te zuigen,
    Over niks dan niemandalletjes en verder niets.

    Die kunnen bogen op verlossing,
    En geluk,
    Die kunnen leiden tot eeuwig leven in verrukking en verder niets.

    Ach stervende,
    Vergat je niet le leven?
    Of herinnerde niemand jou daaraan?

    Vergat je niet te leven?
    In stille eenvoud en in gelaten rust?
    Vergat je niet de last te laten voor wat het was?

    Wat kon pleiten voor ontlasting,
    Van de veelgeplaagde ziel?
    Zodat het leven werd hervonden?

    Maar ja,
    Dit zijn enkel woorden
    En die zijn het leven niet.

    Gedenk daarom te zijn,
    In het Nu en het Nu en het Nu.
    En weest gegroet.

    Ach, stervende, gedenk te leven,
    Want naast dit leven,
    is er vgs. mij dus ook al niets.

    Gedenk daarom te zijn,
    In het Nu en het Nu en het Nu.
    En weest gegroet.

    Aanvaard het geschenk dat leven heet
    En geniet ervan zolang het kan,
    Want het eind ligt nu al, haast tast- en zichtbaar in het verschiet.

  126. Ach Pikantje, als er geen CU op komt kopen we het toch. Het is dan nog maar 50 a 75 cent de m2 waard maar de grond is te mooi om te laten lopen. Je weet maar nooit of er later toch een CU op te krijgen is…
    En in 47150 hebben we een soortgelijk stuk grond in optie😉

  127. @Antisoof
    Echt van jouw hand? Chapeau!

  128. @man met de hoed
    Ik maak me dus nu helemaal geen zorgen meer over je.

  129. @Inclusief de ‘spelfoutjes’.🙂

  130. @Antisoof
    Ik ben onder de indruk en ach spelfouten….. We hebben vanavond geluk dat Erl er niet is🙂

  131. Ik eigenlijk ook niet😉

    De Rust!

  132. @man met de hoed
    Bonne nuit !

  133. vraag 1: is het niet verstandig om condooms een beetje uit de buurt te houden van scherpe voorwerpen?

  134. vraag 2: was het niet zo dat heroïnisten ‘m niet meer zo goed omhoog krijgen?

  135. @Hens
    Gut en daar heb je zo lang over moeten nadenken? Ja is beter.

  136. vraag 3: zijn twee vragen genoeg om de meervoudsvorm te rechtvaardigen?

  137. @Hens’

    Zeggen ze, maar ze zeggen zo veel…..Als de kwaliteit van de horse goed is, schijnt het allemaal mee te vallen.

  138. De Griek op de Neude is altijd ok!

  139. anders vraag 4: waren heroïnehoertjes dan niet degenen die het zonder deden?

  140. vraag 5: als je de naalden al apart kunt weggooien, waarom zou je dan de spuit niet bewaren?

    Maar goed, dit is een vraag die niks meer met condooms te maken heeft.

  141. @Sytze’

    O ja, jij bent een liefhebber van de Griekse keuken en spiritualieen. Onbegrijpelijk imho.

  142. uitgevraagd achterover in bed en in slaap valt.

  143. @Hens’
    Die vraag kun jij beter beantwoorden, dan ik.

  144. @Hens
    je bent al in slaap gevallen, dus ik hoef je geen goede nacht te wensen.

  145. Piquant Zegt:
    zaterdag 17 oktober, 2009 @ 00:25 bij AM

    Hoezo onbegrijpelijk?

  146. @Sytze
    Ik ken veel soorten keukens , maar eerlijk gezegd kan ik de Griekse niet waarderen. Natuurlijk is het niet onsmakelijk, maar om nou te zeggen wat een smaaksensatie, nee.

  147. Ik weet ook al niet, wat er zo bijzonder aan die keukens uit griekenland is.

  148. De keukens uit Waalwijk; die schijn je te moeten hebben.

  149. @Sytze

    Doe mij maar een Boffi keuken.

  150. Ik heb het liefst de keuken , die voorkomt in de zinsnede huis, tuin en keuken.

  151. @Piq 0:42

    Het is geen patatje met. Doe mij maar..

  152. ok

    maar voorlopig ga ik voor Poggenpohl!

    Truste

  153. @kip z kop
    Doe mij dan maar keukenprins.

  154. @Sytze

    Kip met yoghurt schijnt wel lekker te zijn. Is Grieks. Zal het voor je opzoeken.

  155. @kip z kop

    Doe mij maar een goedenachtrust toewensen dan.

    @Sytze
    Trusten

  156. @Piq

    Was even de twee vliegen modus.

  157. @kip z kop
    Heb je het tegen mij?

  158. @Piq

    Ik schreef slaap ze. Was en voor jou en voor Sytze.
    Vandaar de de tweevliegen in een klap modus.

    Hier moet je trouwens alles drie keer uitleggen.

  159. Ik ga trouwens zelf nu naar bed, want moet morgen vroeg op.

  160. O, trusten, Kip en Sytze.
    En een ieder een zeer goede nacht toegewenst.

Reacties zijn gesloten.

