Dingen die niet mogen zijn…

medium_sadness1

Door: F. von Zeikhoven

Ik ken iemand die alweer wat jaartjes onder de categorie ‘chronisch ziek’ valt. Laat ik haar voor dit verhaal Willeke noemen. Het is gelukkig geen dodelijke ziekte, maar de impact is er niet minder om. Aan de buitenkant zie je er niks van, en inmiddels is ook aan het gedrag van Willeke niets bijzonders meer te merken. Willeke was een nogal getalenteerd scholier, werd altijd gezien als de slimste van de klas, maar haar rapporten lieten dat niet zien.

Willeke kon nooit bij de les blijven. Letterlijk niet. Was altijd met haar gedachten ergens anders, of zat ergens op de verkeerde plaats in het lesboek te lezen. Opvallend was altijd weer wel dat ze, àls ze er even bij kon blijven, altijd de goeie antwoorden gaf, of antwoorden waaruit bleek dat deze dame veel meer in haar mars had dan haar resultaten lieten zien.

Maar het waren de jaren 80, niemand die iets met zulke dingen deed. Dus werd het géén gymnasium voor haar maar haalde ze uiteindelijk een Mavo-D diploma. School had allang haar interesse verloren, ze was er nooit en bij de diploma uitreiking werd ze geprezen als de eerste leerling die op die school het college-systeem had geïntroduceerd.

Willeke zelf had ook niet in de gaten wat er mis was. Alhoewel ze er niet gelukkiger van werd, dat niet. Haar leven kabbelde zo voort, ze haalde via avondscholen uiteindelijk bijna haar Havo en VWO-diploma, maar daarin niet meer dan vier deelcertificaten. Het zou nog jaren zijn dat ze ervan droomde examen te doen. Alleen werd ze altijd wakker vlak voordat de uitslag bekend werd.

Ook in baantjes verliep het niet zoals het zou kunnen. Bij sollicitatiegesprekken werd ze altijd wel gezien als geschikte, veelbelovende en getalenteerde kandidaat. Naar haar CV werd vaak niet eens gekeken, Willeke had een leuke, vlotte babbel en kwam beslist niet dom over.

Eenmaal in de baan begonnen, kwam het concentratiespook haar na een tijdje steevast het werk onmogelijk maken. Overzicht houden was erg moeilijk voor haar, en ook ordening in haar werk verdween als sneeuw voor de zon.  Zelfs een baantje waarin alles via gestructureerde formuliertjes verliep, mislukte omdat ze simpelweg de rust niet in zich had om die vraag voor vraag af te werken.

Ze raakte in de wao en pas op haar 36e werd bekend wat ze had. ADD… Er kwam een behandeling, er kwam medicatie. Waarmee de weg naar een gelukkiger leven er voor haar nòg niet geplaveid uitzag. Steeds weer kwamen er kansen, ze bleek inmiddels ook hoogbegaafd en was getalenteeerd illustrator, maar nog steeds lukte het haar niet om haar werk goed genoeg te organiseren.

Door haar doortastende inzicht in allerlei zaken en een onverklaarbare helpende hand, bléven de kansen echter komen en steeds weer greep ze die met beide handen aan. Maar ze bezat de energie niet om ze blijvend te benutten. Het punt kwam dat ze moest gaan accepteren dat het niet anders was. De concentratie en de energie zouden er nooit meer komen, de pijn daarrond ging echter nooit meer weg…

183 Reacties to “Dingen die niet mogen zijn…”

  1. Ja Jezus Von Zeik. Dis wel erg veel op 1 dag!
    Ben je helemaal betoeterd!!??

  2. Wat een prachtige afbeelding bij deze kennismaking met Willeke. Het plaatje raakt het verdriet wat in het verhaal ligt op treffende wijze.

  3. Lekker stukkie FvZ.
    Maar wat raar zegt. En Anouk is altijd -π^∞.

    *met de halve drankvoorraad wegrent*

  4. @von Zeikhoven.

    Ik hoop dat Willeke snel haar weg zal vinden en niet in de éenzaamheid verzuipt.

  5. @ repel
    Tis een kwestie van ‘adem in…. adem uit’. Ik hoorde dat er desondanks genoeg overblijft.

  6. @F

    ghe ghe
    dat isz een 100% cpu belasting

  7. @JC
    FF op het graties abonnement. Dat betaal ik (voor deze ene keer), maar de enige echte prijs die je kan winnen, is een topic schrijven.

  8. Ja maar von Zeikhoven, u is toch zeker helemaal niet katholiek?

  9. “… omdat ze simpelweg de rust niet in zich had om …”

    Hmpfff.

  10. Ik ken Willeke niet hoor, maar wat ik wel weet is dat veel mensen met een chronische aandoening na verloop van tijd alles wat ze in hun overigens normale leven meemaken aan die ziekte gaan ophangen. Lijkt mij ook moeilijk om niet te doen, begrijp me niet verkeerd. Maar het worden wel zeikerds. Ik heb als gezond mens namelijk ook wel eens ergens geen zin in.

  11. BB

    Werldwijd bekend als secundaire ziektewinst…… (waarmee ik niet zeg dat alle…)

  12. @buffel

    Jammer dat je er zo naar kijkt. Er zijn legeo mensen die niet weten wat ze hebben en maar dolend rondlopen in de maatschappij. Al zwemmend net het hoofd boven water houdend en maar hopen dat ze niet verzuipen.
    Natuurlijk moet je het kaf van het koren scheiden.
    Zeikerts zijn er altijd, maar vlak de mensen niet uit die jaren hiermee te dealen hebben. Die hoor je meestal niet klagen.

  13. Volgens mij beschrijft u het gewone leven van gezonde mensen heel goed.

  14. Behalve dan ‘legio’ i.p.v. ‘legeo’.
    ‘Zeikerts’ schijnt te mogen.

  15. Wist u trouwens dat ‘de maatschappij’ helemaal niet iets schijnt te zijn waar je ‘in’ kunt?

    Dat staat in een boek getiteld “Denken in een tijd van sociale hypochondrie”. Lijkt bijna wel on topic!

  16. Volgens de schrijver van dat boek (Willem Schinkel) stellen wij ons ten onrechte voor te leven ‘in’ een maatschappij; een hypochondrische bovendien, waarin we te veel aan zelfanalyse doen en onszelf en ook de maatschappij als geheel allerlei kwalen aanpraten .

  17. @ Piq

    Je vraagt me iets en dan gooi je pijlsnel dat log dicht?

  18. Dus jij vraagt mij nu iets op een dichtgegooid log?

    Ik ga maar eens douchen…

  19. @ Piq

    Zet je hem wel koud?

  20. Zeik,

    Heeft Willeke een beetje leuke pijngrens?

    #ontopic.

  21. @bb

    Vergeef mij mijn taalvouten🙂 . Hypochondrie vind ik niet te vergelijken met mensen die jaren last hebben van eigen onkunde en niet begrijpen hoe dat komt. Hypochondrie is een ramp voor de patient, maar zeker voor de omgeving.

    Het blijft een lastig onderwerp, omdat er veel onbegrip is hiervoor.

  22. Drommels, drommels, drommels!! Nou is ‘ie er nog niet!!

  23. Ik ben ook hoogbegaafd, maar mooi dat ik dat nooit laat merken.
    En…. hopla!! OT.

    Kijk Kleaut, zo kan het ook… *Grijns*
    Zo jammer dat gescheld steeds. Jammer vind ik het.
    Gewoon jammer, benk eerlijk in.

  24. Onbegrip is ook een welvaartskwaal.

  25. “Ik ben ook hoogbegaafd, maar mooi dat ik dat nooit laat merken.”

    Met je klittebandtroetelbeertjeshuispak. Wel prettig voor je dat bij jou in de buur hoogbegaafdheid voornamelijk te maken heeft met het aantal moeilijkewoordenboeken die je op de tweede etage hebt weten te verzamelen.

  26. @ repel

    Hypochondrie .. tja .. het heeft te maken met grenzen.
    Je moet op een gegeven moment NEE tegen een glas bier en een kippenbout kunnen zeggen.
    Al neigen de meeste mensen naar deze afwijking.
    En maar blijven vreten .. vreten .. treurig.

    tjezus, ik heb ook werkelijk o-v-e-r-a-l kijk op.

  27. Eindeloos begrip is in principe prima, als je maar weet dat er uiteindelijk niks te begrijpen valt. De bovenste stupa is leeg.

  28. Wat in deze wel saillant is om te melden, is dat in 40-45 (hoho, niet meteen afhaken) verdomd weinig mensen depressief waren.
    Daar had men domweg de tijd niet voor.
    Overleven moest men. Elke aardappel was er één en werd met vreugde begroet.
    Kom dan maar eens aan met: Ik zit even in een dipje.

    Adhd had niemand ooit van gehoord.
    Nu heeft bijna ieder kind er last van (en hup dubbel OT) en zijn ouders dealers geworden.
    Wat is er mis met een goed glas sherry om een uur of elf ’s ochtends?
    Werkte bij de groene weduwen in de jaren 70 ook.

    Een fijne, ouderwetse oorlog zou Nederland goed doen. Weer zwetend en grommend je brood verdienen.
    Zou een hoop welvaartsziektes in één klap de wereld uit helpen.
    En wie niet werkt, die niet eet.

    Pathetisch gezever: Ik zie het niet meer zitten, ik ben hoogbegaafd en lijd ook nog eens aan ADHD. Ik denk dat ik maar eens een Wajong uitkering aanvraag (Nieuw nieuw nieuw Wajong, de nieuwe WAO!!).

    Tegenwoordig hoef je slechts pleinvrees te veinzen en je zit tot je 67-ste geramd.

  29. Zo vond ik dus kortgeleden tijdens een nachtelijke graafpartij een roestige douchekop met elf gaatjes erin.

    Maf, he?

  30. *gaat met handen in de zij voor Raar staan*

    En who the fuck ben jij, en waar is Raar?

  31. @Piq: Zie je nou wat je met me doet!? Met je OT!? Hm Nou?

  32. Omerta Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 17:06 bij PM

    Ja, hallo. Ik heb nooit gezegd dat ik het niet kan, OT reageren.
    Ik heb er gewoon geen zin an. Zit ik me hier ook nog op te winden.

    *wijst* Allemaal Piq haar schuld.

  33. @Raar ik heb het met verbazing gelezen…….

  34. RRRR,

    Al die moderne spasten met hun welvaartsaandoeninkjes moeten ze op Ameland droppen. Ga dan makkelijk handwerk doen ofzo. Nee, het moet weer lekker moeilijk en creatief. Van creatief ga je dood, want creatief en kunstig levert geen vreten op. Hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn om dat een beetje in de smiezen te hebben.

    Piq,

    Is er al een leuk topic?

  35. @Raar

    Maar ik weet niet hoe het voelt om hoogbegaafd te zijn noch adhd te hebben en al helemaal niet alle 2.
    Zou hoog productiewerk of graafwerkzaamheden (bv een gracht ,handmatig om , laat zeggen heel West Friesland graven, een goede bezigheidstherapie zijn? ’s Avonds kei moe.

  36. @Kleaut
    Ik keek net al in mijn mailbox, maar nog steeds niks….

  37. Piq,

    Verzin anders even je eigen OT mening ipv die van mij te stelen. Godverdomme, kan je dan echt helemaal niets zelf!

  38. @ Raar

    Ik denk dat het beter is dat wij *maakt een L, een O en een R-gebaar met zijn handen* even laten voor wat het is.

    Wij mogen met het oog op de Wet Op De Weerkorpsen niet langer onze hobby bedrijven.

    Het neigt naar buitensluiting, zo schijnt.

  39. @Kleaut: Op Ameland (ik kom er vaak, jaja) is hoegenaamd geen bijstand. Dat wordt daar niet geaccepteerd. Werken wie werken kan.
    Ik heb dat eiland zien groeien van pure armoede in de jaren zeventig naar pure welvaart nu.
    Gewoon door de handen uit de mouwen te steken.

  40. @Raar

    Van Ameland weet ik het niet, maar van Terschelling, Texel weet ik wel dat iedereen off season in de WW zit.

  41. Piquant Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 17:11 bij PM

    Volgens mij is het bos in de kop van Noord Holland in de jaren dertig aangelegd door werklozen.
    Zouden ze nu weer moeten invoeren. Werken voor je centen.

    Bestaat al he. Work First. Het aantal aanvragen ging met 50 % naar beneden.
    Wat?? Werken voor mijn uitkering??
    Briljant bedacht.

  42. @Piq: Niet iedereen. Echt flauwekul wat je nu zegt.

    @Omerta: Hm. Key. *gniffel*

  43. @Raar

    Je weet ( of niet) dat ik weet hoe de uitkeringswereld en alles wat er achter zit, in elkaar zit.
    Laatst heb ik er hier al mijn mening over geventileerd. Je wil niet weten wat voor mailverkeer ik daarover heb gehad en hoe schandelijk mijn mening is….
    Let wel, ik ben NIET tegen uitkeringen voor mensen waarvoor die bedoeld zijn. Ik ben wel tegen vreten uit de grote ruif “omdat ik daar nu eenmaal voor kies “en dan ook nog zielig doen.

  44. @ Raar

    Ik heb eens een paar dagen op Ameland vertoeft.
    Ik heb alleen maar in een kroeg gezeten, die later uiteraard werd uitgeroepen tot gezelligste kroeg van Nederland.

    Ja joh .. dat zijn gewoon van die dingen die ik dus beheers.

    Gebbetje hier .. geintje daar, af en toe een troostende schouder .. en hatsekidee .. op een voetstukje met die toko!

    Mijnheer Nobel heette die uitbater, geloof ik.

  45. @raar

    Als ik zin heb zal ik de gegevens van de uitkeringen op de eilanden eens opzoeken. Nee natuurlijk niet iedereen. Maar wat jij zegt is zeker niet waar.

  46. Zeg Piq ..

    Ik wil je iets vragen .. ja, ontopic dan, he?

    Ben jij een Bychoponder?

  47. “omdat ik daar nu eenmaal voor kies “en dan ook nog zielig doen”
    ..
    Eensch.

    Omerta Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 17:21 bij PM

    Hahaha. Ik zat er deze zomer nog!!

  48. Ik wou dat ik ook eens een uitkering kon aanvragen.
    Gewoon .. om eens te kijken hoe dat voelt .. bekennen dat je niet voor jezelf kunt zorgen.

  49. @Omerta

    Ja, ik ben Bychoponder, maar durf er geen topic over te schrijven.

  50. Gast, zou je gewoon een moeten doen. Voor de gein.
    Je komt in een hele andere wereld.
    Ga ik mee als je “steun en toeverlaat die van alles op de hoogte is”

    Gillen wordt dat!

  51. @ Raar

    Ik krijg helemaal niks, vrees ik.

    Ik moet eerst op mijn eigen vet teren, schat ik zo in.

    WW krijg ik ook niet, want ik heb geen arbeidsverleden.

  52. Ik vind gewoon dat iedereen, en dan bedoel ik ook echt IEDEREEN, recht heeft op een uitkering. Horen jullie me? RECHT heeft ja! Gewoon, als je het even niet meer ziet zitten, in een dipje zit zeg maar, hoppa een uitkering. En verder ben ik van mening dat de uitkeringen schandalig laag zijn. En het is helemaal van God los, dat als je een uitkering hebt, dat je dan ergens te werk gesteld wordt om werkervaring op te doen. Ik snap werkelijk niet hoe ze het DURVEN verlangen.

    Dus

    1. iedereen heeft recht op een uitkering
    2. de uitkeringen moeten zeker een procent of dertig omhoog
    3. de overheid moet je gewoon met rust laten als je een uitkering hebt.

    Zo!

  53. @ O
    En een arbeidsongeschiktheids verzekering is helegaar niet te betalen…

  54. Ik zit in een dip namelijk, dus ben ik zielig, dus vraag ik morgen alvast een uitkering aan. Uit te betalen vanaf 1 januari 2010. Waarom de rest van de wereld wel en ikke niet?

  55. @Omerta: Het gaat er ook niet om dat je wat krijgt. De aanvraag is al gillen.
    Die kamer van Koophandel sjek doen ze pas na drie weken ofzeau.
    Verzinnen we er nog wat bloedjes van kinderen bij en wat ali men tatie.
    En om het helemaal moeilijk te maken vinden jij en ik dat je ook nog recht heb op een stukje WW.
    Dat huis van je liegen we er wel van af.
    Je ligt in scheiding.

  56. @ DMMDH

    Nah, ik heb hem wel, maar lekker zit het me niet. (te duur, idd)
    Ook vrees ik dat indien ik er aanspraak op moet maken, de smoezen om niet uit te keren legio zullen zijn.

    Al vind ik wel dat de regering een bepaalde verplichting voor ondernemers zou moeten opleggen ivm aov.
    Je kunt het niet maken jezelf niet te verzekeren, en vervolgens je klauw op gaan houden als er iets gebeurd.

  57. @Piq: Nah, see what I mean? 10 bijstandsuitkeringen op bijna 3200 mensen.
    Reken jij het percentage even uit?

    En er zijn bijna geen negers he!? Dat scheelt ook (Gheghe, gebbetje, effe stangen *duikt weg*).

  58. @ raar

    Echt, gast .. ik word al depressief bij de gedachte dat ik die weg zou moeten bewandelen.

    Ik zou ook zo lang mogelijk wachten ..
    Eerst maar proberen iets anders te gaan doen.

  59. OT

    Willeke=Leo*
    Zij=hij

    Story of my life. En jawel hoor, bijna wintertijd en de zwarte moodswings kicken retestrak in. Gordijnen dicht, bel uit, antwoordapparaat aan, eten van Domino’s en 24/7 Discovery aan. Briljante gedachten en ideeen (trema hier of daar), maar je kunt ze met niemand delen. Je verslijt meer ochtendjassen dan gewone kleren. Stapels vuilniszakken op het balkon. En bij Gooise Vrouwen ga je je identificeren, en biggelen de tranen over je fletse wangen. Op een nog triestere morgen vind je de kanariepiet op zijn ruggetje in de kooi. Dood. Want vergeten water te geven en te voederen.

    Verlatingsangst is nog nooit een optie geweest, bindingsangst voorkwam dat.

    En dan kom je bij toeval op een blog, waar je IVL warmte en compassie denkt te vinden. In het begin is dat ook zo, maar al snel, en dat heb je eerst niet echt in de gaten, wordt je digitaal in de maling genomen.

    De pijn neemt alleen maar toe. Op de zeldzame ups realiseer je je, dat het allemaal virtueel is geweest, dat je niemand echt heb gekend, dat de gezelligheid opgebouwd is uit enen en nullen.

    Welke opties zijn er nog?

    *Wacom-tabletje en ArtRage 2.5 naar R schuift*

  60. @Omerta: Joh, ik vreet nog liever die stang aan de balie, waar je je aan kan vast houden, op.

    En toch ben ik niet tegen deze wet. Er zijn ook mensen die echt niet kunnen werken. En daar betaal ik graag belasting voor.

    Maar de uitvreters… Daarom houd ik ook zo van mijn werk.

  61. Dat mensen makkelijk ziek blijven komt grotendeels ook door de ziekmakende gezondheidszorg-industrie. Daarin gaan miljarden om, mensen beter maken betekent minder patiënten betekent minder productie betekent minder zorgbudget. En wie betaalt dan Arie z’n Ferrari?

  62. @ O @ 17:42 bij PM
    Inderdaad… Tè duur. Staat absoluut niet in verhouding tot met wat bij werknemers ingehouden wordt…

  63. Maar goed Raar… je hebt gelijk met al die gekke moderne ziektes…
    Zo had ik vroegah gewoon ouderwets astma, wat dan moderner later cara werd en in deze nieuwe eeuw nog moderner COPD… Man ik kan het allemaal niet meer bijhouden, ik krijg het er gewoon benauwd van😉

  64. Test

    Qua 17:48 swiffermode?

  65. @ Leo
    Een blog dat even een arm om je heen stlaat is buiten Japan technisch nog niet mogelijk, helaas. Maar een goeie poging kan zijn:

    http://www.youtube.com/watch?v=l9K4BKkLaCI

    Of anders deze:

    http://www.youtube.com/watch?v=3vUVJsfG3eA

  66. @ Leo 17.48

    LOL!

    Ja, echt.

  67. @Hoed: Ik las laatst (of zag het bij House, dat kan ook maar daar wil ik even vanaf wezen) dat indien met 10 mensen van de straat af plukt en men onderzoekt deze dat er dan acht wat mankeren.

    De reden waarom ik zo fel ben is het volgende:
    Een vriend van me heeft zuurstofgebrek gehad bij zijn geboorte. Hij kan bijna niet lopen, ziet scheel en heeft de eerste acht jaar in het ziekenhuis doorgebracht (tussen de volwassenen, zo ging dat toen nog).
    Deze gast kan du moment Wajong aanvragen en is de eerste die het krijgt.
    Maar hij verdomd het. Hij verdiend het zelf. Nu alweer dik 30 jaar.
    Ik bewonder hem daarom, enorm.

    En ik zie elke keer weer zijn gezicht voor me als ik van die pisvingers in
    de spreekkamer krijg die vanwege een gescheurde nagel bijstand komen aanvragen.

    Ik spuug echt op die profiteurs.
    Een groot deel van ons land gaat door dat soort zakkenwassers grondig naar de klote.
    Want het zijn niet alleen die uitkeringen die geld kosten, het is ook de verveling van die gasten die zorgen voor veel van die toestanden in onze prachtwijken” En alle andere voorzieningen die hun toe worden gestopt.
    Huurtoeslag, bijzondere bijstand, heffingskortingen, vrijstelling van de gemeentebelasting enz.
    Klauwen met geld kosten die kladlopers.

    En verder kots ik op het voorbeeld dat ze hun kinderen geven.
    Sommige baby’s kan je bij de geboorte al een aanvraag levensonderhoud opsturen aangezien ze toch in de bijstand komen.

  68. Leo* Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 17:48 bij PM

    Huldo’s! Prachtig proza!

  69. @F

    Bekend met: It’s not in my nature to kick a man when he’s down?

    OT

    Willeke=Leo*
    Zij=hij

    Story of my life. En jawel hoor, bijna wintertijd en de zwarte moodswings kicken retestrak in. Gordijnen dicht, bel uit, antwoordapparaat aan, eten van Domino’s en 24/7 Discovery aan. Briljante gedachten en ideeen (trema hier of daar), maar je kunt ze met niemand delen. Je verslijt meer ochtendjassen dan gewone kleren. Stapels vuilniszakken op het balkon. En bij Gooise Vrouwen ga je je identificeren, en biggelen de tranen over je fletse wangen. Op een nog triestere morgen vind je de kanariepiet op zijn ruggetje in de kooi. Dood. Want vergeten water te geven en te voederen.

    Verlatingsangst is nog nooit een optie geweest, bindingsangst voorkwam dat.

    En dan kom je bij toeval op een blog, waar je IVL warmte en compassie denkt te vinden. In het begin is dat ook zo, maar al snel, en dat heb je eerst niet echt in de gaten, wordt je digitaal in de maling genomen.

    De pijn neemt alleen maar toe. Op de zeldzame ups realiseer je je, dat het allemaal virtueel is geweest, dat je niemand echt heb gekend, dat de gezelligheid opgebouwd is uit enen en nullen.

    Welke opties zijn er nog?

    *Wacom-tabletje en ArtRage 2.5 naar R schuift*

  70. Omerta?
    Kan dit vind je?

  71. Geachte Piq,

    Je moet toch toegeven dat de dynamiek van het log geweldig draait als Raar ik en Leo er zijn.

    Ik wilde je vragen of er een kleine kans in is dat je je hand over je hart strijkt betreffende onze vierde partner in crime.

    Geen direct antwoord gaarne .. slechts een overdenking met later een reactie volstaat.

    Groet,

    Omerta.

  72. @Oh Merde

    Speak for your self.

  73. Ik moet ook eerlijk toegeven dat Leo* echt kan schrijven.
    Ik dacht eerst dat het een stukje van Omerta was. (Geen zieken dit keer).

  74. @ raar

    Ik heb het betreffende echte stukje gelezen en het filmpje gezien.
    Ik ben bekend met die wijk, ik heb het gebouwd zien worden.

    Ik word er werkelijk kots en kotsmisselijk van.

  75. @Omerta: Ik zie ze dagelijks in mijn werk. Ik praat met ze (soortgelijk dan he).
    Tuig.

  76. @ Leo
    Da’s mijn aard niet… Bedoeling van de filmpjes is om te (glim)lachen.

  77. @ Omerta
    Die roepen bij oom agent ‘vrij expressief improvisatie acteeroefening, meneer!” en worden vervolgens weer heen gezonden. Misschien wel ‘ns aardig om die mafkezen met die rooie baretten uit New York in 010 een abteilung te laten beginnen?

  78. @Von: Hebben ze al eens gedaan The Guardian Angels. In 020. Zijn de stad uit gehoond.

  79. @ Raar
    Misschien dan de mannen van de Van Ghentkazerne maar een tijdje mee laten rijden bij de RET…

  80. Politieke Barometer Week 43 – 22 oktober 2009

    Weinig electorale verschuivingen in herfstreces

    Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, dan zou het CDA de grootste partij blijven. De partij haalt twee zetels meer dan twee weken geleden en komt uit op 34 zetels.

    De andere twee coalitiepartijen PvdA en ChristenUnie blijven stabiel op respectievelijk 21 en acht zetels. De coalitie haalt hiermee 63 zetels; maar liefst 13 zetels te weinig voor een Kamermeerderheid.

    Vorige week heeft het kabinet een akkoord bereikt over verhoging van de AOW-leeftijd. Het blijkt dat de Nederlanders langzaam beginnen te wennen aan het idee van doorwerken tot 67 jaar. Met name de mening van CDA’ers en PvdA’ers lijkt op te schuiven naar het kabinetsstandpunt.

    Wilt u meer lezen over het onderzoek naar de houding ten aanzien van de verhoging van de AOW-leeftijd, klik dan hier.

    Tweede Kamer
    22 / 11 / 2006 Week 41
    8 / 10 / 2009 Week 43
    22 / 10 / 2009
    Partijen % Zetels % Zetels % Zetels
    CDA 26,5 41 20,9 32 22,1 34
    PvdA 21,2 33 13,0 20 13,5 21
    SP 16,6 25 10,4 16 10,3 16
    VVD 14,7 22 9,6 15 9,0 14
    PVV/Wilders 5,9 9 17,9 27 17,0 26
    GroenLinks 4,6 7 6,2 9 6,1 9
    ChristenUnie 4,0 6 5,3 8 5,7 8
    D66 2,0 3 11,6 18 11,5 18
    SGP 1,6 2 1,7 2 1,9 2
    Partij voor de Dieren 1,8 2 2,2 3 1,8 2
    TON/Verdonk 0,0 0 0,6 0 0,5 0
    Andere Partijen 1,2 0 0,6 0 0,6 0
    100% 150 100% 150 100% 150

    For what it’s worth.

  81. @ Raar @ 18:11 bij PM
    Natuurlijk mankeert iedereen altijd wel iets… Alleen de een gaat bij een kalknagel al de ziektewet in en gaat een ander met dubbel borstkanker, longkanker, tumortje in het hoofd en wat uitzaaiinkjes zo links en rechts gewoon door (dit is een rl voorbeeld van een familielid die de kerst niet gaat halen…) met werken.
    Waar het om gaat is de instelling, de rechte kijk de wereld in.

  82. @F Von
    Is altijd een surpirse als jij komt🙂

  83. @Sweetie

    17.43 zit er bij mij niet in. Wazzup?

  84. @ FvZ

    Je standpunt inzake mijn 18.23 ..
    Heeft dat soms hiermee te maken?

    http://www.dji.nl/

    Zomaar een vraagje ..

  85. De man met de hoed Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 18:38 bij PM

    Precies. Gewoon doorgaan.
    Al weet ik niet of ik in die omstandigheden die jij schetst door zou gaan. Misschien nog een half jaartje afscheid van de wereld nemen?

    Ik had er toen 1-tje die zei: Ik ga toch geen schoonmaker worden!!
    Weet je wel wat voor kudtwerk dat is…
    Ik: Ja, ik heb dat net zeven jaar gedaan..

    Had je dat gezicht moeten zien van die gast… Die dacht echt : Ow kudt! Dat was de verkeerde opmerking.. En dat klopte. Die stond ’s middags nog bij een slagerij. Hij wilde iets met dieren zei ‘ie.

  86. @Leo Vroeg je niet om @17.14 te swifferen? Ben er niet helemaal met mijn hoofd bij (multiasken)

  87. Ik ben eraf. Balletje eten.
    Laters!

  88. @P

    Lamaar, straks weer p******* broeken.

    Voor 200 euri coke meeneemt. Het komt goed.

    >>>>

  89. Mijn God .. ben je dan genaaid, zeg ..

    Van de site van Z24 een comment op de in het niets verdwenen overboekingen DSB de nacht vóór de definitieve sluiting:

    “Maandag 12 okt heb ik om 10.00 mijn geld van de depo’s ( geen achtergestelde) over laten boeken op de tegenrekeningen. De depo’s bij de DSB staat op 0 euro maar het geld is niet ontvangen !! Wat nu ?? ijn er wellicht een deskundige op dit gebied ?? Ik heb van de DSB een bewijs op papier van de beeindiging van de depo’s met vermelding van dag en tijd. Voor de 3000 euro kom je alleen inaanmerking als de rek. positief staat . Mijn rekeningen staan op 0,00 euro Jos Out 0657948099”

  90. @ Omerta @ 18:42 bij PM
    Ach, ik had er ook de Efteling.nl kunnen zetten
    (handig als die surpriseparties bij de buurvrouw zijn… ;))

  91. @ Omerta
    Die DSB-er (ook leuk woord, DSB-er) moet de BankGiroCentrale even bellen, die regelen het bank- en girale overboekingsverkeer toch?

  92. Allo? Allo?

    Ist da jemand?

  93. @ Erl

    Luister liever naar:

    – edit –

  94. @ Zeik

    bancaire en girale overboekingsverkeer

    i.p.v.

    bank- en girale overboekingsverkeer

  95. @ raar

    pafferige Pavlov

  96. @ raar

    bedorven huzarentoetje

  97. @ Piq

    Jij niet dan?

  98. @ Zeik

    Door wie?

  99. @ Piq juncto Zeik

    Beseffen jullie wel dat jullie beiden simultaan roodharig zijn?

    € in 23-delige medische encyclopedie naar ernstige consequenties en risico’s zoeken gaat €

  100. @Erl
    VonZ ook roodharig? Nou ja, die zit heeel ver weg .

  101. @von Zeik. Nee niet door jou.

  102. @Cookie
    jaaaaa

    @Repel
    Nu maak je ons nieuwsgierig🙂

  103. @cook

    Wat wil je weten versnaperingetje?

  104. Ik bedoel piq

  105. Exuseer beste mensen. Mijn telefoon klingelt en ga opnemen😉

  106. @ Erl
    Nope, mijn haarkleur past een donk’re Adonis…

  107. Zo, die Vaak is er zeker uit geschopt thuis? Staatie hier alweer aan de achterdeur!
    *plop*

  108. @Repel, sorry het duurde even (foon) maar ben er weer .

    @F Von Z

    dank voor je topic.

  109. @ Piq jo. Zeik

    Aber, kijk dan toch naar Zeiks avatar! KIJK!

  110. @ Erl

    Yo
    i.p.v.
    jo

  111. @Erl
    Ja ik heb het gezien. Und jetzt?

  112. hmmm, ik probeer me niet van de wijs te laten brengen, maar ben wel ff de draad kwijt, wie heeft er nu gewonnen?? Deze reactie si dus heel erg off-topic….. die andere zit al op slot😦

  113. @zeik

    weltrerusten klaaszeikhoven😉

  114. @F von Z,

    Woow, wat een liefde en begrip voelde ik terwijl ik je stukje lees.
    Tranen van herkenning welden op in mijn hart!
    Je gelooft het niet. Zo ging ’t bijna ook bij mij. Maar ja. Daar zit een werkgeverDt niet op te wachten, op een mens van vlees én bloed. Die willen een soort perfecte robot of zo.

  115. @JC

    Jij hebt gewonnen !!!! Een heel jaar gratis Piquanterieen.🙂 Gefeliciteerd.

  116. Wat typ ik hier toch slecht. Ja dat komt ook, beste mensen, omdat ik mijn schijfsel eerst in de tegenwoordige tijd schreef, maar er dan, bij nader inzien, tóch maar verleden tijd van maakte en het woord ‘lees’ vergat.
    Het is dus niet uit domheid of uit disrespect hoor.

  117. @ Soof
    Dat wisselt gelukkig wel een beetje per werkgever.
    Ik heb ooit in 2 jaar tijd ongeveer 5 werkgevers versleten en hang nu al meer dan 18 jaar bij één en dezelfde club. Een club die bol staat van de bijzondere karakters. Met en zonder handicaps en eigenaardigheden. Heerlijk.

  118. En die foto (of is het een schilderij) bij het topic is óók al zo wáánzinnig mooi.

  119. @Antisoof
    Maak je niet druk om de vorm. Het is de boodschap die telt en die komt over.

  120. @Cookie,
    Een gelukkig mens heeft en verdient een fijne baan. Ik gun het jou.

  121. @Piquant,
    Ik toon hier ook graag mijn ‘zwakke kant’.

  122. T’is wel HOT momenteel al die aandachts-/concentratiestoornissen, terwijl er een stukje cultuur is verdwenen in NL.
    Nou ja, zaterdag staat mijn dochter op barricades voor het onrecht dat woningspeculatie heet….

    Scum, beware you don’t try to lay a finger on her!

  123. @Anti
    “Sterke”mensen die alles beter weten en anderen graag de les lezen, zijn zoooooo boring…..

  124. @Sikkeneur,
    Dan heeft jouw dochter karakter.

  125. @Sikkeneur
    Hebben we nou zo veel ADHDertjes omdat er een stukje cultuur is verdwenen of andersom?
    En welk stukje cultuur doel je op? Het leeggehaalde Scheringa Museum?

  126. @ Soof
    Ik gun iedereen een fijne baan. Ik gun iedereen ook het lef om te blijven zoeken wanneer je geen fijne baan hebt.

  127. @Piquant,
    Daarom vindt in politiek eigenlijk een beetje erg dom.

  128. Tenminste, dat wat hedentendage voor politiek moet doorgaan.

  129. @Antisoof

    Doe worden er dan ook voor betaald, maar ik heb het over dat soort “verschijnselen”veel dichterbij.

  130. @cookie

    Het verdwenen stukje cultuur dat ‘kraken’ heet.
    Leuke anekdote: de krakersbeweging kraakte daags na de gewelddadige ontruiming van het Haagse plein een woning voor een gezin dat op straat stond. Wie weet een casualty of DS…..

  131. Oops vind ik.
    Ik, die weet dat taal moet voldoen aan de gulden sneden, wil de overkomen… Sorry. btw Als goedmakertje, de gulden snede komt wiskundig overeen met het getal pi.

  132. Ik, die weet dat taal moet voldoen aan de gulden snede, wil die overkomen… Sorry. btw Als goedmakertje, de gulden snede komt wiskundig overeen met het getal pi.

  133. @Sikkeneur en @Cookie ook
    Wat als nederlandse cultuur wordt genoemd, is verworden tot een bendeachtige (vooral uit Oost Europa komende) groep. Natuurlijk niet ‘alles over een kam”, maar het idealisme is er wel af.

    *duikt weg*

  134. Welnu, that’s all folks

    Morgen meer tijd…..*KLIK*

  135. @Piquant,
    Ik begreep je wel hoor.🙂

  136. @Anti
    De gulden schede is weer heel iets anders.

  137. “de gulden snede komt wiskundig overeen met het getal pi.”
    als in 1,68 is “ongeveer” 3,141528569268
    wat een gelul

  138. @Piq

    Die groep Oost-Europeanen kraken wel, maar horen niet bij een stukje folklore. Idealen bestaan nog, vaak vooral uit nood geboren….!

    Nu echt OUT.

  139. @Sikkeneur

    Je komt wel alrijd heel kort . Ongezellig😦

  140. @ Sikkeneur
    Ik sluit me graag aan bij @Piquant @23:17
    Kraken anno nu is niet vergelijkbaar met kraken in de jaren ’70 / ’80. Veelal zit er maar één ideaal achter: Eigenbelang.

    De link tussen kraken en aandachts-/concentratiestoornissen herken ik wel. Als ik even mag flashbacken naar een paar panden in 033 en 015 waar ik z’n 25 jaar geleden wat tijd doorbracht en het gezelschap waarin ik destijds verkeerde.

  141. @Piquant,
    ik denk dat de Gulden Snede overal in terug te vinden is. In schoonheid, in liefde, in God en in de gehele schepping, het totale universum en dus ook dus in de geschreven tekst. Dat is zo logisch.

  142. @Cookie
    Wat weet je het weer mooi OT te herleiden.

  143. Ik vraag me wel eens af wat er van al die gezellige krakertjes waar ik mee optrok terecht is gekomen. Naar ik vrees zit het grootste deel nu gewoon in hun doorzonwoninkje een bakje senseo te slurpen en op hun plasma-TV naar iets sbserrigs te kijken.

  144. @Cookie
    Ik ben er ook bang voor😦

  145. @ Piquant
    Op zich er niks mis mee natuurlijk. Maar het is lekkerder om je idealen een beetje vast te houden. In die tijd had ik duidelijk het ideaal dat ik op m’n veertigste een riante villa zou bewonen. Dat heb ik in elk geval voor de helft weten te verwezenlijken.

  146. @Cookie
    Verkeerd ideaal. Dat 40 heb je wel verwezenlijkt bedoel je?

  147. @ Piquant 23:39
    Daar gaat m’n grap.

  148. @Cookie
    Flash back… Mijn 40ste vierde ik in de woestijn vlakbij Soedan, met een geweldige sterrenhemel en een man die een taart (met 1 kaarsje) voor me had laten bakken. Dat is wel een mooi ideaal, in retrospectief dan.

  149. @Cookie
    Vandaag werd me al verweten , geen gevoel voor humor te hebben. Jij nu ook al *snik*

  150. Even terug naar die riante villa. Het is natuurlijk een onzin-ideaal. Maar de krakersscene in 033 zat op enig moment in een waanzinnig mooi pand uit het interbellum waar ik mijzelf wel eens in droomde als enige bewoner. Helaas (meer voor het pand dan voor mij) is het pand destijds in vlammen opgegaan. De idealen van de projectontwikkelaars sloten niet helemaal aan bij die van de krakers. En ook niet bij mijn blik op schoonheid in onroerend goed.

  151. @ Piquant 23:46
    Ik wrijf je helemaal geen geen gevoel voor aan.
    Dan had je m;n grap niet kunnen stelen.

    Gekkie😉

  152. @Cookie
    Ik ben nooit zo;n echte fan van kraken geweest (was in die tijd wel heel links, dus dat was het niet),maar het ergerde me nogal dat ik in 020 alleen maar mensen met een zachte G zag en die alleen maar op de mooiste plekken en de mooiste panden kraakten (en die meestal helemaal sloopten).

  153. @ Piquant 23:43
    Dat is mooi!

    Ik zat onder een bijzonder mooie sterrenhemel in de buurt van Ommen overigens. Soedan en omstreken ken ik niet. Maar van horen zeggen weet ik dat het nagenoeg net zo fraai moet zijn als Twente.

  154. @ Piquant 23:48
    In 033 was de scene klein. Vrijwel allemaal locals. En een redelijk strakke cultuur in het heel houden van het pand. D’r was een literair café, een poppodium en er zat een hele rij atelliers. Ik voelde me daar wel thuis, al had ik niet direct de behoefte zelf krakert te worden.
    In vergelijking met de scene in Hamburg (waar ik meer van heb gezien dan van b.v. 020) was het van een liefheid die toen in de efteling al niet meer te vinden was.

  155. @Cookie

    Ik geloof je, maar dat is allemaal verdwenen. Kraken is uit.

  156. Mooi. Kunnen we over naar een volgend onderwerp.

  157. Het kraken van mijn ledematen bijvoorbeeld.

  158. @Cookie
    Met welke beginnen we? We zijn hier toch maar alleen.


  159. @drempel
    hij is niet zo goed als terrorstorm, wel spiksplinternieuw
    nog geen 22 uur geleden vrijgegeven…

  160. @ Piquant
    Wat je alleen noemt🙂

    Ik zet er overigens eens een punt achter voor vandaag.
    Morgen weer tijd voor nieuwe idealen.

    * oventje *

  161. heb ik iets gemist?

  162. @Sytze’

    Niet veel en het is nu zo stil dat ik overweeg zo de kaarsen uit te blazen.

  163. klop klop klop….

    allo? allo?

    ist da jemand?

  164. Dan ga ik ook maar🙂

    *cognac leegt*

    kusje🙂

  165. Dag mensenvrienden,
    dag eenderen van geest.
    Tot ziens of lees’
    Dag bewusten van de dag,
    Doei.

  166. @soof
    1,68 < 3,14153856926835

  167. Aan dat afscheid van Antisoof heb ik niets meer toe te voegen.

Reacties zijn gesloten.

