Wie?(Piquant)

turnen
Waarom al dat geturn ?
G. “Haar lichaam, haar uiterlijk beheerste haar leven. Het moet iets met haar zelfbewustzijn te maken hebben. Alsof ze de hele dag aan haar lichaam werkte, het was min of meer haar levensvervulling. Daarom kleedde ze zich ook de hele dag om. Zes, zeven keer soms wel op een dag. En voor wie ? We hadden niemand voor wie we aantrekkelijk zouden moeten zijn. Toch bleef ze zich omkleden. Alle nieuwe kleren droeg ze twee, hooguit drie keer, dan gaf ze ze weg, aan haar zus G, en ook wel aan mij.”

Wie wordt hier bedoeld?
Hoofdprijs: winnaar mag een topic voor Piquanterieenschrijven.

126 Reacties to “Wie?(Piquant)”

  1. Nah, die hoef ik niet eens te googlen.
    Ik herken de Nederlandse tekst niet letterlijk, maar hetgeen geschetst wordt heb ik eens in een Duitstalige (hint-hint) biografie gelezen.

    Frisse morgen, overigens. Dat wel.

  2. Agnes Jongerius?

  3. Haha! Je zit er dichterbij dan je denkt.

  4. Dan heb ik wel een braun vermoeden…

  5. Inge de Bruin?

  6. Gertraud Weisker over nicht Eva Braun.

  7. Slaap ik een keer uit, zijn er al weer een paar vroege vogels die me zijn voorgegegaan met googlen.

  8. @Cookie: Ik heb de aflevering gezien. Een of ander geschiedeniskanaal.

  9. GOetmurning

    Wie heeft er gewonnen?
    Maw wie bakt hem het bruinst?

  10. Heren, ik geef toe dat ik geen fut mee had voor een topic en me er gemakkelijk heb afgemaakt , maar met jullie is er ook geen lol aan.
    Als ik het weer eens gemakkelijk doe en “raad es wie”doe, dan ga ik toch echt iets heeeeeel moeilijks verzinnen.

  11. Aaah Kudt, die laatste zin had ik niet gelezen in mijn haast.
    #topic schrijven.

  12. @Raar

    Gefeliciteerd!!!! Inleveren binnen 1 week🙂🙂

  13. @Piq: Dat stond er niet bij. Maar ik zal eens kijken.

  14. @Raar

    Die week neem ik niet erg strikt . Zo ben ik ook wel weer.

    *zo blij dat Raar de winnaar is *

  15. Laat ik nou denken, qua pica dan, Nadia Elena Comăneci op een Janssen + Fritsen balk.

  16. Leo*!! Vriend!! *Drukt Leo* aan den boezem*
    He gezellig. Nu al.
    ..
    @Piq: Heks! Maar oké. Ik flans wel wat in elkaar.

  17. “Veroudering kun je niet tegenhouden, vernieuwing wel”.

    Hans van Mierlo

  18. Hierboven heb ik nog een raadseltje neergezet. Antwoord op dit topic, please.

  19. Snel genoeg gevonden Piquant?

    Er kan overigens niet gepost worden onder het volgende citaat.

  20. @Leo*

    Dat was de vraag niet, maar misschien heb je gelijk. Alhoewel…. was Nadia blond?

    @Raar
    Heks gna gna

  21. @Piq

    ghe ghe,
    raden en dan zeg jij ik reken het goed…

  22. @Drempel

    Je kent me beter dan ik dacht🙂

  23. Ik weet er ook nog een:
    “wat is dit nou weer voor ’n shit!”

    Iemand?

  24. @Cookie
    Dank voor de link. Ik heb de uitspraak gewoon uit Het Parool van 20 okt.
    Wel heel sportief van je, want je bent idd aan de beurt voor een topic.
    Binnen twee weken oké ??
    🙂

  25. @Cookie

    Ja, ik weet het antwoord. Jammer dat ik hors concour ben.😦

  26. @ Piq
    Ik zal eens kijken of er weer wat aan mijn pen wil ontsnappen.

    Antwoord op mijn citaat mag ook gerust in de meel. Ik ben benieuwd.

  27. Nog een dan:
    Geloof een gerucht pas als het officieel ontkend wordt
    -piq-
    Er zijn geen prijzen meer te vergeven.

  28. * out wegens werken *

  29. Omdat het vandaag hugthursday is……
    Laters

  30. ROFLLOL@Omerta,

    Wie is wie? dat ik dat even weet qua hiney’s

  31. @Omerta
    Geestig zijn ze wel (ook die van gisteren). Zonder verbaal “geweld” toch een stuk leuker.

  32. @ Helen

    Nou, dat zal ik gelijk even verklappen:

    Ik ben uiteraard de meest linkse , de middelste is Leo en daarnaast zien wij Raar staan.

    Het (diepzinnige) gesprek ging op dat moment over de oneindigheid van het heelal.

    Leo gaf namelijk aan s’nachts niet te kunnen slapen omdat hij tussenin lag, en daarom graag naar sterren lag te staren.

    Raar kwam hierop wat kort uit de bocht door zíjn ster als verboden gebied te verklaren voor Leo.
    Zelfs staren was niet gewenst.

    Hierop reageerde Leo zeer adrem door te claimen dat hij heterosexueel was en geen behoefte aan Raar zijn sterretje had.

    Een bulderende lach van zowel Raar als ondergetekende was het gevolg.

    “hahahaha … die Leo .. yea, right!”

    Daarna zijn we een ijsje gaan eten.

  33. @Omerta

    Ik las even de onenigheid in het heelal . Dom dom.

  34. The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it. -W. M. Lewis

  35. Action may not always bring happiness, but there is no happiness without action. BD

  36. A smile is an inexpensive way 2 improve your looks. J. Rohn

  37. Weet u wat het is, zaad is dikker dan pis. O.Merta.

  38. The meaning of life is not aranged in a program, nobody knows where it go’s ..
    O.Merta.

  39. It’s no art to puke in a public space, it’s just nice.
    O.Merta.

  40. Ja joh ..
    Zó uit de mouw.

    Soms vragen mensen mij: zeg Omerta .. kun jij eens een gedicht voor mijn vrouw schrijven?
    Begin ik niet aan ..

    Schei eens uit.
    Ik laat me niet voor het karretje spannen.

    Kijk, als Inge de Bruin nu op me af zou komen en zou vragen:
    Omerta, wil jij Kika eens een hart onder de riem steken?
    Ja, dan is het natuurlijk even wat anders.

    Dan klim ik in de pen.

    Maar zo even een gedicht voor iemand?
    Neuh .. dacht het niet.

    Al zou Leo ook een kans maken .. maar dat is natuurlijk bijna familie.

  41. Life is a bitch, and then you die!

    H.Z. Smith

  42. Zo parelend fris als een frisdrank, die de dorst op een zomerdag lest;
    Zo knapperig als een zakje chips dat op kraak en smaak is getest.
    Mag zo onze vriendschap wezen al is wat ik voor je voel;
    Veel minder broos en breekbaar en ook veel minder koel.

    *ghe*

  43. pffffffff

    ja ja, mooi rood is niet lelijk

    *gaat rustig aan het plafond hangen*

  44. @ Helen 13.13

    En dat allemaal naar aanleiding van een hecht vriendenclubje.

    Mooi, he?

  45. Met veul drank in het lijf zie je weldra in iedere vrouw een HelenZ

  46. Waar is onze goede vriend en internetkameraad eigenlijk?

    He Omerta! Er zijn dit weekend in Lutjebroek de Westfriese kampioenschappen oud-Hollandsche spelen.
    Zullen we Leo* gewoon meenemen?
    Ik beloof je dat we met een grote boog om Amsterdam heenrijden.

  47. Ik raak nu een beetje in de war.
    Drie topics om te reaguren.
    Ik word er divergent scheel van.

    *droge witte kantelt*
    Helpt wellicht om de boel wat scherper te zien.

  48. *kijkt*
    Nee… niet gelukt.

  49. @Rod: Hier is het erg gezellig. Omerta, Leo* en ik.
    De drie muskustiers van de interneps.
    Veel leuker maak je het niet mee.

  50. @raar
    Hé, is er een Jolly boys’ outing?
    Ik wil ook mee!

    Oud-Hollandsch bamzaaien op topniveau.
    Onbetaalbaar.

  51. *spandoeken verft*

  52. @Rod: Ja, Leo* moet even kunnen, maar dan gaan we helemaal los dit weekend.
    En ja hoor, je mag mee, maar dan moet jij rijden.
    ..
    ..
    JO!! Omerta!! Ik heb vervoer!! Let’s Binge!!

  53. @ Raar

    Zou jij Rodney willen negeren?
    Ik vind hem geen .. uh, ja .. geen ouwe jongens krentenbrood-uitstraling hebben.
    Ik denk dat wanneer jij Leo en ik in een kroeg zouden zitten en Rodney zou binnenstappen, er direct een “alleen voor leden” sfeertje zou ontstaan.
    Denk je niet?

    Ik sta er gewoon niet open voor.

    En Leo ZEKER niet.
    Terwijl ik Leo dus wél direct een typetje vond wat dus bij ons zou passen!

    Trouwens: LORR is ook geen gehoor.

  54. @Rodney
    Ik waarschuw je wel even. Het enige wat Scheer ( koosnaampje in N-H) deze week niet heeft gelogen, is dat West Friezen altijd blijven vechten.
    Attentie: Neem dat net zo letterlijk als het er staat!!!!!

  55. Met F. von Zeikhoven en zonder mij wordt het ROFL, da’s ook niks.

  56. @Omerta: Léés dan even man! Wij zijn LOR.

    Rodney rijdt ons heen en terug.
    Die gaat daar zitten bamzaaien, das met lucifers.

    Jij, Leo* en ik gaan aan het echt werk: Koekhappen, sjoelen, bier en rose drinken.
    LOR is en blijft, daar komt niemand tussen, ouwe. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet Leo*

  57. #piq
    Bendert Jellema is dit jaar favoriet bij het kolven!
    Mag ik niet missen, als rechtgeaarde bijna-West-Fries.

  58. @VonZ
    Weer een mooi (maatschappelijk) topic. De ellende druipt eraf en JC (onze nieuwkomer) heeft gelijk; die pica. Gruwelijk(mooi) beeld.

  59. Ow god. Tante Pikant is op een blauwe maandag met der 2CV ook de provincie eens ingereden en heeft ter hoogte van Medemblik effe der raampje opgegooid.
    Nu is ze ervaringsdeskundige…

  60. @Drempel
    Laat ik eens gul doen….

  61. @Raar
    Breek me de bek niet open😦

  62. @Rodney
    Wat is een bijna-West-Fries ?

  63. @ Raar 15.02

    Hm ..

    Ik weet het niet ..
    Ik wil geen gedonder met Leo hebben.
    Die gozer is echt goud voor ons ..

    Als Leo akkoord gaat, ben ik er ook wel voor te porren .. maar eerder niet.

  64. goes

    i.p.v.

    go’s

  65. @piq
    Geboren en getogen in Alkmaar. Op het randje, dus.

    Wikipedia:
    Een gedeelte van de gemeente Alkmaar valt binnen de Westfriese Omringdrijk. De binnenstad van Alkmaar behoort niet tot West-Friesland.

  66. @BB

    Heb jij je rooster met Erl afgestemd? Het is natuurlijk wel fijn als we 24×7 een corrector hier hebben.
    Er is wel nog een openstaande vacature voor souffleur.

  67. @Omerta15.08 : Jij bent toch fijngevoeliger wat dat betreft, jij bent wel behept met dat je nais se qua hein!?
    Oké, ik volg je gevoel in deze.

    Leo* is inderdaad een beetje kopschuw.
    Laten we een beetje voorzichtig met hem doen.

  68. @Rodney
    Dan ben je een echte (vechtersbaas)> Alhoewel het echte vechten meestal op de jaarmarkten/kermissen omgeving Volendam, Hoorn, Medemblik etc is, maar dat heb ik uit mijn 2CV niet heel goed kunnen beoordelen.
    Ik weet weer meer van de gevechten tussen de voetbalclubs (hooligans avant la lettre) van Landsmeer en Oostzaan en dat ging door bij jachthaven Robinson.
    @Raar, ja ja ik ken mijn klassieken🙂

  69. @Piq: Gheghe. Jaja. Je bent eens op een feestje geweest waar je wat verhalen hebt gehoord.

  70. @Raar

    Feestjes, noem dat maar feestjes. Vechtpartijen !

  71. *plop*

    Hey RRRR, hey Omerta.

    *drukt zijn lucky in het oog van Bernhard uit en richt zich tot de rest van de aanwezigen*

    Hallo kneuzenvolk.

  72. @piq
    Ik heb meer “eerste deuntjes” meegemaakt dan me lief is.
    Jarenlang reserveroadie bij een kermisband geweest!

  73. @Rodney

    Aha nu snap ik je nick. Reserverodney…..

  74. Piq,

    Jeumig. Wat ben jij eigenlijk ongrappig. Reserverodney. Je moet er maar opkomen.

  75. @ Raar

    Luister eens .. ik had het volgende in gedachten.
    Het onderstaande schema geeft even de verhoudingen aan die ik wens tav van onze verhuoding met Leo.
    Ik vind dus dat Leo op ieder moment Rodney moet kunnen wegtrappen.

    Klaar ..

  76. @Kleaut

    Ik ben een realist en heb me er allang bij neergelegd dat ik niet de brille en het hoge niveau van jouw plempsels, incl je gevoel voor humor zal kunnen halen.

  77. HEY KLEAUT!!!

    @Omerta: Teken Rodney even in een autootje anders.
    Dan is het af.

  78. “eerste deuntjes”

    Kijk, nou weet ik iig dat Rodney echt wel in deze contreien heeft rondgezworven.

  79. @Omerta
    Zelfs voor een ongrappig iemand als ik (zie Kleaut), is het te zien dat het grappig is.

  80. @Raar
    “Samen”gewoond in Middelie, telt dat ook?

  81. @ Kloot

    Ja gast .. je ziet het, he?
    Wij hebben hier een wereldtijd.
    Vrienden .. een eigen club .. vrouwen ..

    Ik ga hier nooit meer weg.

    @ Raar

    Ja, ik weet niet of het je is opgevallen, maar ik bibber nogal, ouwe ..
    Ik zit al met pijn en moeite die tekstjes erin te knoeien.

  82. Ik kan wel een Japanner lenen.
    Er kan altijd iemand in de schoonmoederbox op het imperiaal, als het nodig is. Of met het bovengebit aan de trekhaak.
    Ik heb overigens geen rijbewijs, maar dat is nog nooit een belemmering geweest.

    *voordrinkt*

  83. Piq,

    Probeer het dan ook niet. Het staat zo lullig. Net een manke Oezbeek die zich gehuld in een Wibra pakje meld bij de kwalificaties 100 meter sprint. In dit geval is het misschien beter dat je je in je oren knoopt dat niet meedoen belangrijker is dan verliezen.

    RRRR,

    Hoe ga jij naar het Endeskurren in Tynaarlo? Ik als Panzerfaust.

  84. En ik neem snoepzakken mee. Voor Kleaut.

  85. @kleaut
    \
    Ik ben niet alleen realist maar ook hardleers. Ik blijf het proberen of je het goed vindt of niet.

  86. Piquant Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 15:31 bij PM

    Nope. Middelie doet nergens echt mee. Das het eind van de wereld. Die vallen hier overal buiten.

  87. Piq,

    Je gaat je gang maar. Verwacht er gewoon niet te veel van.

  88. @Kleaut
    Als jij mij nu eens in de negeermodus zet, zijn we allebei tevreden.

    @raar
    Tssssssss

  89. Omerta Zegt:
    Thursday 22 October, 2009 @ 15:32 bij PM

    Damn!! Heb ik ook!!
    Zouden die rillingen afkickverschijnselen zijn omdat Leo* zo lang wegblijft??

  90. Naar Endeskurren?? Als leernicht, net als elk ander jaar.
    Hoe denk je dat ik anders aan die @#$%^&* Rose-tic ben gekomen??
    ..
    Wel altijd de lachers aan je broek. Daar doek het voor Kleaut.

  91. Ja zeg niet dat we niet gezellig zijn he!?
    Al drie dagen in a row de dijenkletsers van het log.
    .
    Moet je bij Sytze mee aankomen.
    Ja, nee, jaa, ik heb net de nicht van Hans van Mierlo gesproken.
    Lache joh.
    .
    Maar hier zal Bennie het wel weer niet mee eens zijn.
    .
    Nee dan Leo*. Altijd in voor een lach, een kwinkslag en een goed woord.
    LEO. Toppiejoppie hoor.

  92. RRRR,

    Leernicht? Je bedoelt een homofilistische medemens in een opleidingstraject? Of de dochter van de broer/zus van Hans van Mierlo?

    *verwarring*

    Ja. Altijd lachen. Heerlijk. Lachen. Mooi. Zo leuk ook. Lachen.

  93. Tssss. Doe moeilijk.
    Zo loop ik er elk jaar bij. Tynaarlo is niet veel gewend.
    Maar zeg nou zelf. Hier is toch niets mis mee???

  94. *zucht eens diep*

    Je weet heus wel dat de tepelpiercing na Prinsjesdag verticaal gedragen wordt. Homo.

  95. Is het echt veel te hoog gegrepen voor sommigen hier om eens on topic te reageren/ Zo ja, begin gewoon je eigen “gein”blog.

  96. @ Piq

    Misschien kun jij samen met Helen en Jane ook een clubje vormen?
    PHJ bekt niet, dus ik zit meer te denken aan een wat stoerdere naam .. iets heldhaftigs .. een groep met ballen, zogezegd ..

    The Clits ..

  97. @Omerta
    Laat mij er ff buiten ja?

  98. @ Piq

    Waar staat dat topic dan?

    Staat dat helemaal bovenin??

    Lieverd, zo hoog kom ik echt nóóit!

  99. @piq
    Nah, die link van Kleaut was in de buurt, moet je toegeven.

  100. Piq,

    Was er een serieus topic om op te reageren? Niets van gemerkt. Wat ben je kribbig trouwens. Misschien kan je even een bicje en een notitieblokje en en je activiteiten beperken tot het noteren van aanwijzingen over het maken van geslaagde grappen. Kunnen we met een beetje mazzel Q3 2011 de eerste van jou verwachten.

    Dat gezeik over ontopic trouwens. De reden dat iedereen elkaar kent, uit het GSSC waar je niet bij was met je lauwe gejank, en zo leuk met elkander omgaat is omdat we echt nooit maar dan ook echt nooit ontopic zijn. Dat had je moeten en kunnen weten. Duffe domme kudt dat je bent.

  101. Heul dicht in de buurt.

  102. @Omerta

    Het is je misschien in de loop van der tijd niet opgevallen, maar dit is MIJN club en met wie ik wil ‘verkeren’maak ik liever zelf uit.

  103. @ Helen

    Nou zeg .. doe niet zo boos.

    Ik stelde alleen maar wat voor .. puur omdat ik een beetje het idee krijg dat Piq wat moeite heeft met de band die Leo, Raar en ik hebben.

    Althans, het uitdragen daarvan.

  104. @kleaut
    Het is mij bekend hoe je denkt , maar het is niet het GSSC en nog een keer schelden en je bent eraf!

  105. Ik ga er even af. Het wordt me teveel hier zo zonder Leo*

  106. Yay! Helen is er!
    *radslag-flicflac-dubbelerietberger naar de tribune maakt, maar dan in het Duits, wegens on-topic*

  107. OK, on topic dan: “Ze was heel sportief, en vond het heerlijk met haar lichaam bezig te zijn. Zwemmen, turnen, skiën, ze kon ook aardig kunstrijden op de schaats.”

    Vraag: voor welk consumentenproduct werd deze reclametekst geschreven?

    * opgewonden reacties uit de jongenshoek verwacht *

  108. @Rodney
    Mijn oproep over” eens ontopic reageren”is omdat ik het jongensclubje , na 3 dagen wel erg monomaan vind worden.

  109. @Rodney,

    Ik ben er ook weer af………

  110. Piq,

    “Het is je misschien in de loop van der tijd niet opgevallen, maar dit is MIJN club en met wie ik wil ‘verkeren’maak ik liever zelf uit.”

    Zeg drilledruip, dan flikker je de boel toch met veel gejank weer voor een paar dweken dicht. Tot dat je weer overvallen wordt door dat eenzame gevoel. Het gevoel dat je koud en kil duidelijk maakt dat de enige reden dat mensen je tolereren je verlepte logje is. En dan gooi je, met een hoop gejank, je logje weer open en begint het opnieuw. Misschien moet je Janey even mailen voor wat kekke soundbites, dat was ook al zo’n sneue aandachtshoer.

  111. @ Piq

    Maar stel … ja STEL , dat ik jou zou vragen om als eerste vrouw in LOR te komen ..
    Hoe zou je daar tegenover staan?
    Zou je jezelf vereerd voelen?
    Zou je je thuis voelen?
    Zou je lachen?
    Zou je huilen?
    Zou je zeggen dat ik een .. nah, lamaar ook ..

    Dit wordt niks.

  112. LOL @ HelenZ

    * mannen met twee horloges aan sowieso verdacht vindt *

  113. @Piq

    Monomaan?
    MONOMAAN
    -Persoonsbenamingen -waanzinnig -persoon die lijdt aan één waanidee

  114. Houdt zelf wel van wat monomanie op zijn tijd.

  115. @Omerta
    Kan ik kort over zijn. Ik hou niet van clubjes en ergens bijhoren.

    @Kleaut
    klap klap klap (nagelapplaus).

  116. @ Piq 16.13

    Je zou hier dus een topicje van kunnen maken ..
    Jaja .. kijk, ik denk wél even mee, he?

  117. Ik had je begrepen, piq.
    Maar Helen is nu weg, dus mijn leven is voorbij. Tenminste tot morgenochtend.

    *conferentie-evaluatie-out*

  118. Omerta,

    Ik zou ook wel eens lekker ontopic willen reageren. Hop, beetje meninkjes doen en een kwinkslagje hier en daar. Zonde dat je daar hier voor, d.m.v. een leuk topic, helemaal de kans niet voor krijgt.

  119. @ Kloot

    Jij bent dus rijp voor het schrijven van een topic, kloot.

    Ja, en ik bedoel hier dus GOED RIJP ..

  120. @Omerta
    Jij hebt het door. Heb zo de pest aan mensen die op bezoek komen en nooit iets meebrengen en maar zeiken dat de gastvrouw ze niet bevalt. Wat zou jij doen in zo;n geval?

Reacties zijn gesloten.

