Kapitalisme, maar dan anders (Piquant)

 

 

NoreenaIk hoorde een tijdje geleden van (weer) een nieuw boek, geheten The silent takeover. Auteur : Noreena Hertz (1967) en als je de foto’s van deze mverouw ziet, denk je dat het een model voor Gucci is.

Zoals zo vaak, schijn bedriegt, Hertz (econome;  hoogleraar aan de universiteit van Cambridge) pleit juist tegen het Angelsaksische hebzuchtige systeem, waarbij mensen zich liever in de schulden steken dan de laatste Guccitas of andere dure modetrents te moeten missen.

Zij voorspelde in haar in 2004 uitgekomen boek, IOU dat er binnen vijf jaar een finaciële crisis zou uitbreken. Hoon en kritiek werden haar deel, ook na het lezen van haar boek The silent takeover, werd zij door haar critici weggezet als een naiëveling.

Zij is van mening dat de wereldwijde crisis goed is en dat er bij topmensen bij bedrijven een tijd van zelfreflectie is aangebroken en openstaan voor een nieuwe vorm van kapitalisme.

In ons “oude” systeem, aldus Hertz, beloonden we zaken die niet goed waren/zijn voor de wereld.

Hertz voorspelt dat er een ander soort lapitalisme zal ontstaan , het coöp-kapitalisme, wat meer leidt tot samenwerken en de overheden terrein zal terugwinnen op bedrijven.

M.n. dat laatste is haar een doorn in het oog geweest. Zij waarschuwde jaren geleden al voor de steeds grotere macht die bedrijven kregen en de rol van de overheid langzamerhand overnamen, met geen ander belang dan winst maken.

Dat terugwinnen door de overheid is al begonnen door banken over te nemen en ze daardoor te redden. Overheden hebben nu een mandaat om te interveniëren en de belangen van de maatschappij te beschermen.

Het is geen pleidooi om de macht geheel aan de overheid te laten,  maar er is in het verleden onvoldoende nagedacht welke zaken te riskant zijn om aan de markt over te laten., aldus Hertz.

Zij pleit voor een nauwere samenwerking tussen bedrijven en overheden, waarbij innovatie, milieuzaken en zoals nu ook al gebeurt bij het ontwikkelen van software zonder broncode etc. Hertz vindt dat de overheid hiervoor subsidie aan het bedrijfsleven moet geven.

Zij ziet inmiddels wel hoopvolle samenwerkingsverbanden en acht het van belang dat de overheid, strenge regels opstelt voor bonussen die financiele risico’s stimuleren, klimaatverandering, gezondheid etc.

Hertz zegt nu al te zien dat de jongere generatie topmensen ,meer betrokken zijn bij de gevolgen van de klimaatverandering.

Vanaf 2010 staat ze  twee keer per week voor een streng geselecteerd gezelschap van toekomstige bankiers op de Duisenbergschool of finance.

343 Reacties to “Kapitalisme, maar dan anders (Piquant)”

  1. lieve piq, mag ik via deze weg nog wel aan drempel vragen of hij mijn post van gisterenavond gezien heeft?

  2. ik wil nergens deel van zijn, maar wil nooit accepteren dat ik ergens geen deel van uit mag maken

  3. on topic
    wim deugde en is volgens mij dan ook niet verdronken, maar verzopen

  4. wil ze niet wat vitriool “lenen” als natuurlijke E621-vervanger?

  5. Ja hallo. Twee dagen achter elkaar inhoudelijk ingaan op een topic (en bijna geen mens die op je woorden ingaat qua inhoudelijk, pffff) trek ik niet.
    Piq, huldo’s, mooie topic (OT).
    Voor de rest…..
    http://www.youtube.com/watch?v=olILVp-J7Y8

  6. Uw ervaring met schrijven op Piquanterieën herken ik niet als de mijne.
    Wat wel waar is: dat ik onwillekeurig over sommige schrijvers heenscroll. Misschien moet ik mijn beelden van bepaalde nicks eens wat vaker checken en eventueel bijstellen.

  7. Het is een lekker wijf maar iedereen die meent dat de rol van de overheid versterkt moet worden… is gewoon een smerige communist. Ik zou nog niet eens wíllen samenwerken met de overheid want het enige dat de overheid kan is regelen, regels maken. Waarom? Omdat de overheid daar voor is.

    Waar het om gaat is bewustwording en daar hebben we de overheid met strenge regels niet voor nodig, daar hebben we ondernemende mensen met hersens voor nodig.

    Wat een ongelooflijk ouderwetse en conservatieve gedachte dat je gedrag kunt veranderen door het met regels af te dwingen.

  8. Klinkt mooi, alleen bij de oproep om subsidie te verstrekken krijg ik jeuk. Bevoogdend. Zolang mensen ‘geen cent te veel hoor’ *kijkt Zeeuws* willen betalen voor hun producten, zal het bedrijfsleven zo goedkoop mogelijk willen produceren. Vooralsnog is zo goedkoop mogelijk helaas ook nog zo vervuilend mogelijk.

  9. @Sytze
    Dat kan wel, maar dan kom je al snel in een totalitair regime. Regels werken alleen als je ze controleert en handhaaft.

    Belonen werkt beter dan straffen.

  10. eeeeeks….

    Totalitaire regimes…

    (en dat is 6)

  11. Dat met die grotere invloed van de Overheid vind ik ook niet zo.
    “…er is in het verleden onvoldoende nagedacht welke zaken te riskant zijn om aan de markt over te laten.”
    Da’s dan wel weer waar.

    “…tegen het Angelsaksische hebzuchtige systeem, waarbij mensen zich liever in de schulden steken dan de laatste Guccitas of andere dure modetrents te moeten missen.”

    Ze is een interessante dame.
    Ik mag haar wel. Bovendien is ze Brits en niet amerikaans. Nu zul je zeggen “Daar voel je toch niks van?”, maar ik vind het toch een groot pluspunt.

  12. Ik moet ineens aan die 5 Britse tokkiewijven denken die een militair verrot trapten…

  13. @Rodney

    Of de hebzucht in het systeem in Nederland nou zo anders is dan in Angelsaksische systeem weet ik zo net nog niet. Zie DSB, zie de commotie rondom aFab.

  14. Hebzucht is voor iedereen een drijfveer (belonen is beter dan straffen). Alleen heeft de een er wat meer van dan de ander. Het lijkt me persoonsgebonden en niet zozeer regiogebonden.

  15. @Helen
    Ik denk dat het in Nederland juist precies zo is als het Angelsaksische systeem beschrijft. En daar is zij tegen, dus ben ik in dat opzicht vóór haar.

  16. @Rodney

    Wat ze zegt snijdt hout, alleen de oplossing die ze aanreikt is niet de mijne.

    @Sytze
    Eens, niet regio gebonden, meer tijd gebonden. Raar’s comment van gisteren dat er maar weer eens een fijne WOIII moet uitbreken is zo cynisch als wat, maar het lost in 1 x wel een hoop op😦

  17. Kudt denkt aan Plemps van Vlunk.
    Ok, hij heeft nog geen boek geschreven..

    Wie weet?

    *denkt aan korte armpjes & diepe zakken dicht*

  18. Precies, een gezonde portie ellende, om iedereen weer eens met beide benen op de grond te krijgen.
    don’t get me started…
    Al vaker columns over geschreven.

  19. Vrijdag onderbuikdag?
    ‘Casual’ betekent nog niet meteen dat je wel kunt ophouden met nadenken en verder alles kunt regelen op je gevoel, hoor.

  20. @drempel

    Prima toch. Zijn beloning voor goed gedrag is eerder vrij onder voorwaarden. Hou je je daar niet aan moet je gewoon terug. Lijkt mij niets mis mee.

  21. *kijkt een rond*

    Ik heb behoefte aan een leuke mening! RRRR? Waar is joe?

  22. Volgens mij is die gezonde portie ellende momenteel bezig Rodney. Toch zou ziets vaker mogen gebeuren, niet alleen in economisch opzicht maar ook in maatschappelijk en zelfs fysiek opzicht.

    Ik noem twee voorbeelden:
    1. Maatschappelijk: ik ben voorstander van een Picorni Park (vult u zelf maar in)
    2. Ik ben voorstander van epidemieën (que?)

  23. ziets…

    ?

    of zoiets…

  24. Ik verbaas me er altijd weer over dat de mens als enige diersoort in staat is om het proces van de “survival of the fittest” om te draaien.

  25. @Sytze 10:25
    Of evolueert de definitie van fittest?😉

  26. Sytze,

    En de panda dan. Om maar even een zich naar uitsterven evoluerende diersoort te noemen.

  27. Als fittest = “best aangepast aan zijn omgeving”, zijn we spekkoper, want wij maken onze eigen omgeving…

  28. @Kleaut,

    Ik vraag me nog altijd af waarom de panda vegetariër geworden is😉

    @Rodney:

    En daar gaat het fout😉 Een huisje bouwen en een snelweg aanleggen of zalfs een raketje afschieten kan de mens wel maar het stijgen van de zeespiegel tegenhouden vind ik wel een beetje hoog gegrepen.

  29. zalfs…

    ?

    zelfs dat gaat mis.

  30. Kleaut. Zegt:
    Friday 23 October, 2009 @ 10:14 bij AM

    Ja ik blijf aan de gang Kleaut. Straks denken ze hier nog dat ik over dingen nadenk.
    De gotspe zeg.

  31. Even iets anders; de Talisker is in de aanbieding dit weekend. Ik ga een Vlunkie doen en mijn weekend compleet vergallengallen. Gezellig.

  32. @kleaut: Je bent meploos dit weekend? #tempting.

  33. RRRR,

    Nee. Dat niet. Ik ben nooit meploos. Maar een glaasje Talisker past daar prima na. Al denk ik dat het dit weekend meer shibari gaat worden.

  34. @kleaut: Ow… lekker dan. Ik denk ik kom gezellig even langs vanaaf.
    Ik weiger echter om in de touwen te gaan hangen.
    Ik ben geen apekooi. Gnmpfff.

  35. Godver Kleaut, WAAR is de Talisker in de aanbieding?

  36. Bij de Gall en Gall.

  37. *even boodschapjes gaat doen*

  38. Mensen die zeggen tegen subsidies te zijn an sich, hebben het wat mij betreft mis. Het systeem van subsidies heeft van oudsher niets van doen met een communistisch systeem, maar bestaat al van ver voor Marx en Engels.
    Subsidies zijn soms nodig en dat is waar Hertz voor pleit, om het bedrijfsleven te stimuleren om meer te doen aan innovatie, meer te denken aan milieuzaken etc. . (Haar boeken zijn er helder in).
    Het is haar stellige overtuiging dat de maatschappij er beter van wordt als er een coöp- economie komt.
    Alle ideëen (en Hertz wordt in veel kringen serieus genomen), kunnen niet zondermeer worden afgedaan “als is mijn oplossing niet”zonder er een andere/betere tegenover te stellen.

  39. @Raar

    ja ja weer on topic. Je overtreft jezelf🙂

  40. Kan het zijn dat in het geval van Talisker de onthoudingsverschijnselen overeenkomen met de symptomen van overmatig gebruik?

  41. Ik doe een onderzoek naar de houding jegens subsidiebeleid onder ambtenaren en anderen wiens inkomen uit collectieve middelen wordt gefinancierd. Kan ik hier nog wat enquêteformulieren kwijt?

  42. @Dr.Oetlul
    Ik hield me in…..

  43. @Piq

    Er zijn miljarden geinvesteerd vanuit de overheid om bedrijven te verleiden te innoveren en milieuvriendelijker te gaan werken. Als er geen druk is vanuit consumenten gaat het nooit iets worden.

    Samenwerking hoeft niet altijd met geld gepaard te gaan. Dat is pas jaren 70 denken.

    @Dr. Oetlul, een enquete-tje in opdracht van de overheid?

  44. @HelenZ
    Het gaat niet alleen om samenwerken ,maar om samen doelen te bereiken die geld kosten wat de ondernemer niet kan of wil investeren. Niks jaren ’70. Lees haar boeken. Mevrouw Hertz is alles behalve een softie.

  45. Hertz is gewoon een neo-communist. Basta. Zo’n andersglobalist. Ze heeft een opinie maar daarmee heeft ze nog geen gelijk.

  46. Pol Pot, Castro en Mao dachten ook dat een staatsgeleide economie goed voor het volk en de wereld zou zijn…

    En dat is te merken.

  47. HAHAHAHAHAHA!

    Heeft die gekke malle piq even pech: http://twitter.com/piquant/status/5094643146

    *plop*

    He. Gezellig. Mooi weer en een middelbarebozeingezondebrievennaardemicrogidsschrijfter over de zeik.

  48. @Piq
    Als die niet wil investeren moet hij afgestraft worden. Niet vertroeteld

  49. @helen
    Niet vertroetelen, om maar eens een moderne term te gebruiken “win win”.

  50. Godver, ik ben zo aller -on-christelijk geyl.

  51. @raar
    Ik denk dat Kleaut wel wil.

  52. @Piq: Ik denk dat jij even je handjes vol hebt op Twitter poppekind.

  53. Ja. Eigenlijk wel. Je weet: ik houd van fitties.

  54. @Raar
    maar ik kan het alleen af🙂

  55. He, gezellig. We zijn hier.

    RRRR,

    Piq heeft een beetje een hekel aan me. Ze loopt de hele tijd tegen me aan te Janen dat ik “boos” zou zijn. Snap jij dat nou. Ik ben helemaal niet boos, ik ben gewoon heel direct en duidelijk.

  56. @Kleaut: Nah dat kan ik wel beamen dat je niet boos bent. Dan gaat het redelijk anders.

  57. @Kleaut
    Plemp even waar ik je beticht van boos zijn. Kleauter heb ik je wel genoemd.

  58. @Kleaut: Pik jij dat?

  59. @Piq: Pik jij dat?

  60. @Raar
    *trofee voor relnicht aan raar geeft*

  61. *Zoveelste speldje relnicht op prikt*

  62. @Raar
    is geen speldje maar een trofee om naast je bed te zetten als po.

  63. @Raar
    Zie Twitter.

    Wat?? waar??

  64. RRRR,

    Dat naamgrapje? Ik heb autistische kinderen van 5 leukere dingen zien verzinnen. Piq blijft flamen op het niveautje bozebrievenmicrogids, weinig imponerend, zelfs die manke gehandicapte nageslachtgenieter is beter.

  65. *Klettert voorover*

    @Piq: En bedankt he!?

  66. Problemen kan je best oplossen met andersmans geld.
    * bedenkt zich ineens heeft heel veel problemen*

  67. @Kleaut
    Je eigen scheidsrechter zijn ,is niet erg sterk. Laat anderen het beoordelen . Zwak, heel erg zwak om zelf een samenvatting te maken en natuurlijk een die mank gaat.

  68. Piq,

    Nou weet ik, dankzij de bakken fanmail, emmers vol DM’s en de ettelijke keren dat ik her en der met reaguurders, reagluurders en ander tuig ben gaan drinken, feesten, slempen en knokken, dat het met mijn mening aangaande jouw en mijn flame-kwaliteiten wel goed zit. Ik; leuk, bot, hard, gemeen en om te lachen. Jij: niet.

    Zeg eens eerlijk, ben je boos?

  69. Nah Kleaut was sterker in de afmaak. Eerlijk is eerlijk.

  70. @Kleaut

    Je kent me niet. Ik ben nooit boos om mensen zoals jij.

  71. Piq,

    Maar je lijkt zo boos. Je doet zo boos. Je komt met allemaal onleukigheden aan hinkelen en je maakt van die bozige opmerkingen.

    En mensen zoals ik? Joden bedoel je? Wat heb je tegen Joden? Kreeg je daarom ruzie met Janey, omdat je er een beetje laat achter kwam dat ze Joods was?

  72. *Zet een schaal tongen op de bar*

    Iemand eh… ?

  73. @Kleaut
    Die kaart moet je nooit trekken en zeker niet bij mij.

  74. *zet zichzelf even op de trein*

  75. Piq,

    Waarom niet? Jij zegt “mensen zoals jij”, als je nou eens nadacht voor je die domme scheur van je opentrekt, dan stond je niet de hele tijd zo voor lul.

  76. @Kleaut
    Ik vind het not done om hier te plempen wat op twitter gezegd wordt, maar als men even de moeite zou nemen, te kijken welke grappen jij meent te moeten maken over mijn overleden moeder, dan weet men genoeg.

  77. RRRR,

    Ouderwets gezellig.

    *lucky, weihe*

    Mensen zoals ik. Ghe. Die is best wel geinig.

  78. @Kleaut

    Ik zou er niet meer achter zoeken dan wat ik al op Twitter zei, dat je lijdt aan extractieve introjection. Dat is waarom ik niet boos op je kan worden en dat is wat ik bedoel met mensen zoals jij.

  79. *Roseetje tapt en ontspannen glimlacht*

    Bloggen zoals bloggen bedoelt is.

  80. @Raar
    Zoals jij en je kornuiten het bedoelen, bedoel je.

  81. Piq,

    En dat weet je natuurlijk omdat je me door en door kent.

    *proest*

    Wat ben jij een treurige vrucht eigenlijk. Een beetje tegen me aan zeurneuzen, deksel op je neus krijgen, gaan huilen dat ik je met rust moet laten en daarna, als klap op de vuurpijl gaan lopen janken dat ik je helemaal niet ken. Terwijl iedereen meteen kan zien dat jij een ontzettend suffige trul zonder enig humorbesef bent. Maar… zo blijkt later, jij kent me wel degelijk. Je weet namelijk van alles over me. Dat je ook hier de plank of hihahilarische manier misslaat gaat even compleet aan je voorbij.

  82. @PiQ: Ja, wie anders? *Verbaasd om zich heen kijkt*
    ..
    Nah vooruit..

    Komt ‘ie dan he?

    Kapitalisme is moord!!

  83. RRRR,

    Bezit is diefstal!

    Vrouwen zijn hoeren! Kinderen gereedschap!

    *lucky aanvlamt*

  84. @Raar

    Wéeer on topic. Je hebt je dag wel.🙂

  85. @Kleaut

    Ik ken je niet,maar ik herken wel symptomen als ze zo duidelijk zijn.

  86. @Kleaut

    Dat jij elke vrouw een hoer vindt, heb ik net ook al gelezen op Twitter.

  87. Piq,

    Ik vind niet elke vrouw een hoer. Het moet wel leuk blijven namelijk. Je hebt er echt zo verdomde weinig van begrepen dat het echt ontzettend om te lachen is.

  88. @Kleaut
    Ik begon er op Twitter al mee, toen jij uit je dak vloog omdat ik zei “weinig belangstelling van vrouwen” op je oproep, dat ik je graag een plezier doe, dus als je dan toch kan lachen, ben ik blij.🙂

  89. Piq,

    Misschien zou je, ipv, symptomen eens op punten en komma’s moeten gaan letten. Kom je meteen een stuk geloofwaardiger over, als je stukkies niet meer lijken op het tweevingertypkunstwerkje van een bozige medicijnkastlaaf.

  90. @Kleaut

    Ik ken het, mensen die gaan reageren op vorm en niet op inhoud.

  91. Piq,

    Tjeempie Piq. Ik weet niet, maar ik had je toen ook al verteld dat je geen enkel zicht op mijn DM’s hebt en je dus geen enkel oordeel over de belangstelling van vrouwen in mij, het Fenomeen Klootoog, kan vellen.

    Dat je een kneus bent is een, dat het zonder schaamte etaleert is een beetje jammer.

  92. @Kleaut

    Aah, ik praat tegen een fenomeen. Tja, daar kan ik niet tegenop.

  93. Piq,

    Als je een beetje had opgelet, wat je dus kennelijk niet doet, was dat niet nieuw voor je geweest. Het is gewoon zielig om te kijken hoe je je zelf constant voor lul zet. Zielepoot.

  94. @Kleaut
    Ik snap niet dat je jezelf steeds herhaalt. Mensen kunnen hun eigen oordeel wel vellen.

  95. Piq,

    Dat doet men bij kinderen, gehandicapten en geestelijk incapabelen. Blijven herhalen, net zolang tot dat de boodschap begrepen wordt. Immers, de kracht van de boodschap zit in de herhaling.

    En natuurlijk kunnen mensen hun eigen oordeel wel vellen. Moet je maar eens opletten hoe *gniffel* positief er over je gepraat wordt. Hoe *whahahaha* verschrikkelijk kapot iedereen er altijd van is als jij huilend je blogje weer even dicht gooit. Hoe *proest* enthousiast men altijd reageert als jij trillend van frustratie voor de tigste keer mensen vermaant het OT te houden. Nee, als ik op het oordeel van anderen af ga kom je er ook niet heel kosher vanaf. Dan ben je nog steeds een treurige mislukking. Een huilend moedermeisje. Een onbegrijpende muurbloem die oh zo graag met de grote meneren en mevrouwen mee wil doen maar keer op keer faalt.

  96. maar ze heeft wel smaak voor wat betreft stoelen: http://actueel.nl.pwc.com/media/images/536/Noreena%20Hertz.jpg

    (Eames)

  97. en dat is 5

  98. In de Buitenlands zijn Liegen, z’n dongel en z’n camera ook al niet meer welkom: http://failblog.files.wordpress.com/2009/09/epic-fail-pedo-fail.jpg

  99. Ja, het is godverdomme godgeklaagd Kleaut.

  100. Kijk liever naar

  101. ze zijn een beetje dom, bij de BNP…

  102. Oh nee, ze hebben alleen maar een andere mening…

  103. Ik bedoelde ook niet dat u naar de BNP zou moeten kijken om er iets van te leren (behalve dan dat extreem rechts voortdurend door de mand valt als bepaald-niet-vooraan-gestaan-toen-het-verstand-werd-uitgedeeld).

  104. Maar het blijven NSB-ers…

  105. Waar moeten we dan naar kijker Dr. O.?

  106. Naar Jack Straw bijvoorbeeld (en in uw oren knopen wat hij zegt).

  107. Dat kost bijna 8 minuten !!!one!!1!

  108. Wat ik goed zou vinden: als WordPress aan ingelogde gebruikers de optie zou bieden om de comments van een bepaalde nick niet meer te hoeven zien.

  109. @H

    En wie had u zoal in gedachten?

  110. Dat ga ik maar eens in de ideeënbus droppen, geloof ik.

  111. Kleaut en vlunk, voorlopig. Maar het lijstje zal in gebruik ongetwijfeld snel langer worden.

  112. Waar kwam die Leo* trouwens zo plotseling vandaag? Nou ja, ik ben de keuken in. Gegroet & plezier allemaal.

  113. Verder, behalve het feit, dat ik niets te melden heb, heb ik niets te melden.

  114. Van de duizenden voorspellingen van wichelaars en pisbuiskuikers komt er altijd wel een uit. De gelukkige kan dan roepen ; zie je wel en gaat vervolgens als goeroe door het leven.
    Vergelijk Middelkoop.

  115. @kipzkop
    Amen. Is dit over het topic i.c. Mevr Hertz ?

  116. @Piq

    Meer on topic kan een comment niet zijn. Vanwaar je vraag?

  117. @kipzkop
    Het gaat niet zozeer om haar voorspellingen , dan wel om haar visie voor de toekomst.

  118. Verder ben ik het in zoverre met mevrouw eens dat wel duidelijk is dat met name banken niet kunnen en mogen functioneren zonder verregaande controle van de staat. Eeen bank is namelijk niet te vergelijken met welke andere onderneming dan ook.

    Dit comment is naar de mening van Kip ook weer geheel on-topic.

  119. @kipzkop
    Zelfs ik vind dat het OT is, maar dat was not the issue. Ik begreep het niet helemaal.
    Dat banken niet te vergelijken zijn “met welke andere onderneming” is dat de enige reden en zoals het nu in NL is geregeld is onvoldoende ? Er wel vanuitgaande dat ze hun werk pro-actiever doen en niet achteraf zoals nu.

  120. Verregaande controle van de staat…

    AUW!

    Omdat er godverdomme één bank is die kutproducten heeft verkocht? Ik zeg met opzet HEEFT want in feite was het natrappen, wat Lakeman deed. Want daar is Lakeman heel goed in, in natrappen.

    Opgelicht worden is godverdomme een keuze. Ik vind dat al die mongolen die zich hebben laten oplichten onder verregaande controle door de staat geplaatst moeten worden. Dat soort randdebielen is niet in staat om normaal te functioneren en eenvoudige keuzes te maken. En als ze niet onder verregaande controle geplaatst willen worden dan kunnen ze wat mij betreft gewoon hartstikke creperen.

    PAK AAN!

  121. Ik verbaas me er altijd weer over dat de mens als enige diersoort in staat is om het proces van de “survival of the fittest” om te draaien.

  122. @Piq

    Daarom is het een noodzaak. Dan doet het er niet meer toe of er nog andere redenen zijn. Ik kan niet helemaal inschatten of het nu wel of niet voldoende is. Feit is dat er bij de DSB veel te laat is ingegrepen.
    Feit is ook dat de ING – met toestemming van de DNB – een balans heeft,
    die geheel uit het lood is geslagen. Iedere eigen euro is 44 keer uitgeleend.
    Bij de minste tegenwind valt zo’n bank om, met alle desastreuse gevolgen.

  123. @Sytze

    Het gaat natuurlijk en zeker niet uitsluitend om de DSB.

  124. En de panda
    (had-ie maar geen vegetariër moeten worden)

  125. Denk je dat de overheid het beter kan Kip?

  126. @kipzkop
    Ook de ABN/Amro past in dit rijtje. Zonder overheid was deze bank er niet meer.

  127. @Sytze 19:10

    Het is toch wel duidelijk dat die banken niet kunnen functioneren zonder toezicht . Kinderen hebben ook ouders nodig.

  128. @Piq 19:10

    Ik wil niet vervelend zijn; maar de ABN past juist nu weer net niet in het rijtje. Fortis Nederland juist weer wel. OOk de NIB is een goed voorbeeld.

  129. Nee, ik vind het nogal generaliserend en vooral ook nivelerend Kip. Laat ik zeggen: nogal secundum quid.

  130. @kipzkop
    Ik vind je (nu🙂 ) niet vervelend.

  131. @Sytze 19:17

    Volgens mij ben jij degene , die er zonder meer vanuit gaat dat de overheid altijd en immer een kwaad is en dat vrijheid pur sang altijd de beste resultaten oplevert. Daarover verschillen wij van mening. Voorlopig hebben de banken jouw ongelijk bewezen.

  132. Dat zie je verkeerd kip. Ik zie de overheid als instituut dat zich zo minimaal mogelijk met het leven moet bemoeien. Dat is liberalisme. De overheid dient zich alleen bezig te houden met zaken die niet door de markt opgepakt kunnen worden. Je gaat toch ook geen staatsbakkerijen instellen omdat een paar bakkers klotebrood verkopen?

    Ik zie gewoon helemaal niets in al dat gepamper.

  133. “Het is toch wel duidelijk dat die banken niet kunnen functioneren zonder toezicht . Kinderen hebben ook ouders nodig”

    Phoe! .. diep, hoor .. dit.

  134. @ KzK

    Kan jij even een bakkie gaan zetten?

    Ik ben er.

  135. De crisis komt niet alleen door de banken Kip. De crisis komt door de hebzucht van een aantal bankiers en door de hebzucht van consumenten. Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Maar nu zitten al die randdebieltjes het slachtoffer uit te hangen en ja, Barbertje moet toch hangen hè?

    Al die klootzakken die voor 0.3% meer zo nodig naar IJsland moesten… wat een zielepieten hè?

  136. @Sytze

    Ik heb het helemaal niet over staatsbanken gehad en een bakker om de hoek is nog even iets anders dan bijvoorbeeld de ING.
    Toezicht is geen gepamper.
    Het liberalisme is verder ongeveer wel net zo achterhaald als het Marxisme. Is niet vreemd ; want zijn beiden ongeveer even oud.

  137. Alsof ouders er zich van bewust zijn dat zij de verantwoording hebben voor toezicht mbt hun kinderen.

    Pff ..

    Hoevaak ik in restaurants al geen vork in zo’n krijsende schijtmachine heb willen drukken.

  138. @Sytze 19:33

    Ik heb het woord crisis niet genoemd. Ik heb het niet over consumenten gehad.
    Waar heb jij het dus over?

    Verder koken gaat.

  139. O ja, en dan ga je nu voor de sociaal-democratie pleiten Kip? Da’s gewoon uitgekleed marxisme.

  140. @ KzK

    Heb jij eigenlijk wel verstand van geld?
    Hm?

    Je lijkt me het type CNV-man.

    Beetje administratie ..

  141. Ja vlucht maar weer de keuken in😉

    Als de crisis en de consument geen rol speelt, is er helemaal geen reden om de banken onder strenge controle van de staat te plaatsen.

  142. *wijnhok invlucht*

  143. En waarom vind niemand deze man beter dan Steve Perry?

    Ik wel, iig.

  144. Steve wie?

  145. *weekend*

  146. Kijk, dan ben ik toch trots dat ik daar een vriend heb werken .. ja?

    http://www.telegraaf.nl/digitaal/5147202/__Pc_herkent_gemoedstoestand__.html?p=1,1

  147. @Omerta: Die kip zonder kop he… Heeft die wel vaker een negeerstand ?

  148. @ Raar

    Nou, als hij dus druk in gesprek denkt te zijn, dan wil het hem wel eens ontglippen dat hij feitelijk niets te vertellen heeft.

    En dan ga ik dus zorgen dat hij het wél door heeft.

    Altijd klaar staan voor je medemens, Raar .. áltijd!

  149. @Omerta: Uhuh, en daarom ben ik zo blij dat ik jou mijn internetvriend mag noemen. (En Leo* natuurlijk, maar dat mag ik geloof ik niet meer zeggen..).

    Maar nu even die Hens he? Heb je die gast zien lopen? Ja he!? Zou er nog stukje in zitten?

  150. Ghegheghe. Ik dacht dat ik in de moderatie zat.
    Had ik verkeerd e-mail adres ingevuld.

  151. Nou .. dan zal ik ook wel in het arrestantenhok zitten.

  152. Verdikke, en zulke leuke tekstjes. Kwijt! Nakkes! Weg.
    Je hebt geluk deze keer Hens.

  153. @Omerta: Mijn fail. Niks aan de hand.

  154. Gvd, Raar ..

    Ik schrik me rot ..
    Ja, het is niks .. maar dan moet ik gelijk naar mijn nest.

  155. Oeh! Fuck! Ik moet biljarten!
    Laters

  156. naar mijn nest… LOLOLOL!!

  157. Laters, gast ..

  158. Laters. Genoeg consternatie voor 1 avond.

  159. zeau lekker rustig

  160. @drempelloos

    Je bent me net voor.

  161. Hoi Piq

    Waar is iedereen?

  162. @drempel

    Heeeele spannende dingen aan het doen. Biljarten, (duur) uit eten, theater,feestje en zo meer. Ik kom net thuis; zet de TV aan en zie dat er “uitreiking TV ring is”.
    Dussssssssssss iedereen zit voor de buisssss.

  163. @Piq

    Alle dames aan het glotzen.
    Nah mooi is dat

  164. owww boer zoekt vrouw zit in de race

  165. ik begrijp het.

  166. @Drempelloos

    Begrijp ik helemaal niks van en van die “Vonneke”krijg ik pukkels. Die boeren zijn “gaaaaaaaaaaap” en die vrouwen die meedoen aan BZV zijn tja, hoe zal ik dat zeggen……Zielig.

  167. @piq

    tis natuurlijk wel uit het leven gegrepen.

    die boer dan bedoel ik

  168. Linda de Mol; op zich een mooie vrouw, begint steeds minder op zichzelf te lijken door alle botoxen etc. Kan haar mond al niet meer spontaan bewegen.
    (lekker roddelen zo met zijn 2en; ik dan)

  169. @Piq

    Ik heb al vele van die gasten in hilversum gezien.
    Zonder stuckwerk zijn de meeste erugggggh

  170. lache boer zingt en beweegt pffffffffff

  171. @Drempel
    \
    Uit het leven gegrepen. Ja dat bedoel ik. Ben jij daarin geinteresseerd?

  172. @Piq

    Uit het leven ach is meestel vermakelijk.
    Je zou er zo een topic aan kunnen wijden

  173. @Piq

    Zo iets als Blogger zoek vrouw?
    Of Gooise BloggerTs?
    Waar is de BloggerT

  174. @Drempel
    Tot mijn spijt moet ik bekennen, nog nooit Gooise vrouwen te hebben gezien> Misschien mis ik wel iets?

    Over bloggerts is wel een feuilleton te maken. Maar al die ego’s ………( nou niet allemaal)

  175. @piq

    Eigenlijk heb ik niets van die shit gezien, maar ik zat hier net voor de buis en dus..
    Ik ben geen soap liefhebberT

  176. NIEMAND gelooft me als ik zeg nog nooit ONM of GTST te hebben gezien.

  177. @Piq

    wasta?

  178. @Drempel
    Ha fijn, ben ik niet de enige.

  179. mrrr drempel gaat de schootdoos dicht doen.
    Moet morgen met nichtje shoppen…

  180. @Drempel
    Shop ze en leuk weekend.

  181. Ik ga morgen uitslapen.

  182. Cookie van eigen deeg Says:

    De mooie woorden van vandaag:
    Guccitas (dispuut van oud-ufjes met een voorliefde voor dure tassen?)
    en
    lapitalisme (stroming van voormalig VVD-ers die liever bij iemand op schoot kruipen dan dat ze naar een aandeelhoudersvergadering gaan?)

  183. @Cookie

    Er staan er meer !!

  184. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Piq
    Jaja, maar deze twee sprongen er voor mij ook los van de context uit.
    Of ik er on topic ook wat van vind ben ik nog niet uit.

  185. Er was op de Drift zo’n studentenhuis (vlakbij de UF) en daar kon je wel drie meisjes per nacht neuken.

  186. En op de Plompetorengracht idem dito.

  187. @Sytze
    Ik kan je vertellen over trefpunten in 020 waar je als vrouw, door wel 4 mannen per nacht kon laten neuqen.🙂

  188. Cookie van eigen deeg Says:

    Ik ben het met mevrouw Hertz eens dat de crisis goed is. De zelfreflectie moet echter nog op gang komen voor een goed deel van de bewoners van deze aardkloot. Tenzij je het uistellen van de aankoop van een nieuwe plasma-TV als zelfreflectie meent te kunnen beschouwen.

  189. @Piq: maar wil ik dat weten?

    @CookerT: wat is een plasme-TV?

  190. ma… ma… ma

    MA!

    plasma!

  191. ik heb een godvers lekker wijntje ingeslagen.

  192. @Sytze’

    Net zomin denk ik als ik die mededelingen van jou op @23.00 en @23.02 persé hoef te weten. Was een REactie.

  193. Cookie van eigen deeg Says:

    @Sytze
    Dat is een heel groot leptopscherm waar geen toetsenbord aan vast zit.

  194. Oh… oke… Piq…

    Een plasmaarscherm…

  195. Cookie van eigen deeg Says:

    Algemeen gesproken kan men stellen dat de crisis pas echt vorm aanneemt als er aanzienlijk meer geneuqt wordt. Dat is histories en statisties aan te tonen lijkt me.

  196. @Sytze

    Gelukkig ben je er nog. Zal even jouw wereldbeeld samenvatten;
    Hummer heeft ten allen tijde voorrang.

  197. @Cookie 23:09

    Het verbaast me dat je Durkheim gelezen hebt. Ik heb je hoog zitten; maar dit had ik niet achter je gezocht.

  198. Cookie van eigen deeg Says:

    @Kip
    Het was meer wisfull thinking dan historisch besef of literatuurlectuurkennis🙂

  199. @ Sytze

    Nog even; DSB is niet onderuit gegaan aan domme klanten; maar aan asymetrische financiering. Het is dat je het maar weet.
    Verder maar niet meer met bankzaken bemoeien en gewoon je geld in kous stoppen.

  200. @Cookie

    Tijdens crisis wordt er ook minder gezelfmoord.

  201. Hmm, meer geneuqt en minder gezelfmoord. Ik zie wel enig verband en ben vanaf nu een voorstander van een fikse crisis.🙂

  202. @Kipzk: Nog? Weer!

    Nee, Rechts heeft voorrang. Je moet niet teveel hineininterpretieren Kipzk, daar word je ongelukkig van.

    Jeweettoch: Sytze is een man van feiten, niet van emoties.

  203. @Piquant,
    Voor jou;

    En, I love Noreena Hertz. (What’s in a name?)

  204. In crisistijden minder gezelfmoord……?
    Dacht ut niet!

  205. @Sytze
    Lees je eigen @19.33 dan nog eens. Feiten? geen emoties?

  206. @Sytze

    Je bent een man van de en met de verkeerde ideeen. Verder zal je wel aardig wezen; maar het is allemaal wel heel erg simpel.

  207. Zelfmoord is heel erg. Een mens ontneemt zich dan de kans om God te zijn. Triest.

  208. @Soof

    Dank je, het doet me denken aan Simeon Ten Holt en ben ik een fan van.

  209. @Sikkeneur Zegt 23:24

    Is werkelijk zo. Crisis moet dan wel bij de buren plaats vinden.

  210. Meer vrijen is sowiezo goed.

  211. @Antisoof 23:26

    Op het moment dat een mens eigenmoord pleegt is ie God in zijn heelal. Het is dat je het maar weet.

  212. @Antisoof

    Is idd heel erg triest. Je moet wel heel erg niet in god en de rest van de wereld geloven en heel erg desperaat zijn. Moedig ook.

  213. Piquant Zegt:
    Friday 23 October, 2009 @ 23:25 bij PM

    Ja hallo zeg, dat zijn niet mijn emoties, dat zijn de emoties van de promieljagers. En dat is een feit.

  214. @Piquant,
    Yeah, Simeon ten Holts nummer Canto Osinato is weergaloos.

  215. en god bestaat niet.

  216. kip zonder kop Zegt:
    Friday 23 October, 2009 @ 23:26 bij PM

    Dat is jouw idee…

  217. @Piq 23:29

    Of verkeerde weddenschap afgesloten hebben.

  218. @kip zonder kop Zegt:

    Friday 23 October, 2009 @ 23:28 bij PM
    En op het moment dat een mens de touwtjes laat vieren is hij als god. Want dán pas leeft de mens. In vertrouwen.

  219. @Sytze’
    Wat ik erg in je betoog miste is dat de banken wel een wettelijke zorg en informatieplicht hebben. En wel graag de goede informatie. Je doet net alsof die mensen alles aan zichzelf te danken hebben. We hebben het niet over woekeraars die idiote risico;s nemen, maar over mensen (de meeste) die vertrouwen hadden in hun bank en niet doorhadden dat die aardige mijnheer het niet goed met hun , maar met zichzelf voor had.
    Eerder heb ikal gemeld dat ik het wel met je eens ben, dat mensen ook zelf kunnen nadenken, maar jij bent wel erg hard en dus ook emotioneel op dit onderwerp.

  220. @KzK

    De complete bevolking van Masada pleegde zelfmoord ten tijde van een crisis, om maar niet te spreken van diverse sekten. Niet dat er toen een crisis was, behalve een die ze voor zichzelf uit hadden geroepen.
    Ik kan nog wel even doorgaan…

  221. @Sytze 23:32

    Maar wat dacht je dan? Dat ik jouw ideeen zou beamen? Ik kijk wel uit. Ik wil niet voor dwaas doorgaan.

  222. @Soof
    Ik heb het 2x live gezien. Zen en kippenvel tegelijk.

  223. @Sikkeneur,
    Dat is vaak waar, denk aan die Amerikaanse sekte, de Jones nogwat. Hoewel, toen was de Amerikaanse regering wel degelijk een vijand. Dir doet me denken aan die revolutionair, die Jezus. Die wilde ook wel onder de Romeinen uit.

  224. @Sikkeneur
    Die sekte-idioten hebben niets met een financiële crisis te maken, wel met een folie en groupe .

  225. Over idioten gesproken. Zie Ratelslang bij Pen W

  226. @Cookie 23:24

    En toch schijnen mensen ten tijde van spanning en crisis minder geneigd te zijn om de hand aan zichzelf te slaan. Die crisis moet dan wel niet hunzelf treffen; maar zoals ik net zei de buren of andere omstanders.

    Voor de net niet slachtoffers is het een afleiding; geen verveling en dus spanning Zo zit het ongeveer in elkaar. Lees verder maar Durkheim.

  227. @Piq

    Dat zeg ik. Crisis?….. What Crisis?

    Voor de een dat een vingernagel is afgebroken, voor de ander verlies van miljoenen en een derde dat zijn huwelijk naar de knoppen is en het nageslacht maar gelijk meeneemt op de laatste reis.

  228. @Sikkeneur

    Mee eens. Maar ik dacht dat we het over de economische crisis hadden. In het voorbeeld van jou, heb je gelijk. Er zijn vele vormen van crises.

  229. @Cookie 23:40

    Ja; en het zal je maar tegelijkertijd overkomen.

  230. Tja Piq…

    Een gezonde portie achterdocht kan nooit kwaad.

    Ben ik hard? Nee, ik ben een realist. Toon mij aan waar de “banken” de informatieplicht hebben geschonden en ik ben om. Voorlopig is het vooral beeldvorming. De zielige hebzuchtigen zijn genaaid door de banken omdat ze dachten dat ze de banken aan het naaien waren.

    Toen alles begon te kwakkelen vorig jaar, heb ik veel verkocht. Boerderij in Friesland, een zootje auto’s en zo nog het een en ander en dat alles heb ik omgezet in goud (voorzover dat op dat moment nog te krijgen was). Ondertussen waren de echte hebzuchtigen nog bezig met het laatste promiel.

    Ja.. da’s hard… voor hun.

  231. Cookie van eigen deeg Says:

    @kip zonder kop @ 23:40 bij PM

    @Cookie 23:24…………

    Cookie spreekt niet @23:24
    Je doelt op Sikk neem ik aan.

  232. @Piq

    Ben het voor het eerst van mijn leven met Ratelband eens.

  233. Cookie van eigen deeg Says:

    * kip leesbril aanbeveelt *

  234. @Sytze

    Mijn laatste comment; ik wil simpelweg niet leven in een wereld waarin jouw ideeen gemeengoed zijn en ik hoop dat jij nooit het slachtoffer zult worden van je eigen waanzin.

  235. @Sytze

    Voorbeelden te over dat er mensen verkeerd zijn voorgelicht en er zelfs handtekeningen zijn vervalst.
    Ik kan alleen concluderen dat jij wat slimmer bent dan de mensen waar we het over hebben, maar de vraag wie hier hebzuchtiger is (jouw woord) is nog wel de vraag.

  236. LOL, Die Ratelband. Die lijkt wel op Fortuin, Janmaat en een Wilders. Die populisten van de Vara willen (kunnen hem dus niet, daar zijn T&W te dom voor…) dat maar niet begrijpen.

  237. @kipzkop@ 23.43
    We zijn het dus helemaal niet met elkaar eens.

  238. Verwacht overigens wel dat Ratelband straks namens de PVV in de kamer komt.

  239. Het gaat niet om hebzucht maar om verstand Piq.

    Onderste kan, lid, neus
    En dan ga je dood.

  240. Cookie van eigen deeg Says:

    Waarom nodigen ze die idoot uit bij P&W?

  241. @kipzkop @ 23.48
    Daar heb ik weer niks op tegen. Alle malloten bij elkaar is beter dan verspreid.

  242. @Piq 23:48

    Ratelband heft een punt als hij zegt dat homo’s allerlei pogingen ondernemen om niet te integreren.

  243. kip zonder kop Zegt:
    Friday 23 October, 2009 @ 23:46 bij PM

    Zelfmoord is een optie… Lees Durkheim…

  244. @Cookie,

    Wat vind jij idioot aan Retelband?

  245. @Cookie
    Omdat die man nieuws is door zijn achterlijke uitspraken en omdat Ratelslang mediageyl is.

  246. @Antissoof

    Ik wil geen kwaad woord horen over Janmaat. Die man was zijn tijd ver vooruit. Als er destijds naar hem geluisterd was hadden we nu geen last van Wilders en zijn aanhang gehad.

  247. @kipzkop
    De meesten werken, ze betalen belasting, ze spreken nederlands , ze zijn aardig voor hun omgeving, ze zijn goed voor de economie, hoezo niet goed geintergreerd?

  248. Ratelband probeert vooralsnog een beeld van zichzelf neer te zetten. Maar het blijft een krokettenbakker. Een domme krokettenbakker. Maar goed, dat is mijn mening.

    En ik ben nog steeds een fan van Piet Vroon. Gewoon, omdat we zo konden lachen met Piet, daar in Culemborg.

  249. O, o, o. We leven in een toren van Babel.
    Gesprek is zinloos, behalve als het om het éne gaat.
    Pas wanneer het éne begrepen is zal het meerdere begrepen kunnen worden.
    Daarom, laat ons spreken over het ene.
    A.S.

  250. @Kip zonder Kop,
    Jij bent eerlijk.

  251. @kzk
    Ik zie even zo gauw geen vraag.

  252. @KzK

    Janmaat nu was ws een graatje erger geweest dan Wilders, schat ik zo in.

  253. @Piq

    Ik doelde op de gayparade; ik doelde op Joling en Gordon; ik doelde op Verlinde; ik doelde op hun vreemde aanstellerige gedrag; ik doelde op die
    wel heel merkwaardiige Groningse sexpartijtjes en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

  254. @Sikkeneur,
    Die uitspraak kun je nooit hardmaken.

  255. @Sikkeneur
    Ik kan wel een beetje met kzk op dit punt meegaan, maar zijn presentatie was wel zo kudt en zijn uitspraken wel zo tenenkrommend dat het de pias in de politiek was. Al waren sommige van zijn ideéen misschien wel serieus te nemen (achteraf) dan kwam het niet over het licht omdat het een slecht politicus was.

  256. Dat zie je goed Sik, in het tijdsgewricht.

  257. Cookie van eigen deeg Says:

    Homo’s die wel of niet integreren?
    Waar gaat dat over?
    Mensen snappen het woord integreren niet eens meer.
    Hoe goed zijn mensen met een blauwe trui eigenlijk geïntegreerd?

    @Kip 23:52
    Er is geen verband tussen jantjemaat en geertje wee.
    Twee authentieke idioten, elk in hun eigen tijd.

  258. @kipzkop
    Zo kan ik ook wel voorbeelden geven van deviant gedrag van groepen hetero’s , zwarten en ga zo maar door.

  259. Doelde jij gisteren ook niet op David Carradine KzK, die gewoon geen homo bleek te zijn?

  260. Of was het eergisteren?

  261. Als er destijds beter naar Plato was geluisterd, dan had de jeugd zich vandaag de dag een stuk beter gedragen.

  262. @Sikkeneur 23:56

    In de tijd van Janmaat waren er nog maar – zeg 200.000 – moslims en
    gastarbeiders. Ik ben geen racist of iets van dien aard; maar het was beter geweest als die 800.000 anderen, die erbij zijn gekomen thuis waren gebleven.

  263. @Cookie
    Vond jij die travo’s in de Kerkstraat in 020 niet erg goed geintegreerd?🙂

  264. Plato was kut…

  265. Het gaat erom dat wat Janmaat ook zei en wat er evt. juist was in zijn ideeën, dat er daardoor een bepaalt gevoel in ons geraakt is.
    En dat gevoel is gemanipuleerd door de media, dat weet ik zeker. En dát klopt er niet.

  266. @ Piq 0:00
    Om over mensen met een blauwe trui nog maar te zwijgen.

  267. @Sytze,
    Hoezo was Plato kut volgens jou?

  268. @Piq

    Negers hebben niet erg de neiging om zich buitensporig aan te stellen. JHomo’s hebben daar een handje van.

  269. @Antisoof
    IK was destijds geregeld stoned. Het is allemaal een beetje langs me heen gegegaan. Ik wond me nergens over op.Was ik nu nog maar zo vaak …….

  270. bepaald…

  271. @Piq

    Boer Koekoek was de clown van Den Haag, Janmaat was weldegelijk zo veel erger of slechter dan Wilders vandaag de dag.
    Staven wordt idd moeilijk Soof.
    Maar ja, het is ook moeilijk hard te maken dat Hitler nog steeds zijn duizend jarige Rijk zou hebben als hij beter naar zijn generaals had geluisterd.

  272. @kipzkop
    ik vind het allemaal erg meevallen en als dat dan zo is, heeft het imho erg weinig te maken met slechte integratie.

  273. What’s in a nick.

  274. @Cookie 23:59

    Als er destijds naar Janmaat geluisterd was hadden we de problemen van vandaag niet. Als je nu naar Wilders luistert krijg je nog meer problemen.

  275. @Sikkeneur
    Zo komen we ook al niets te weten over wat er was gebeurd als Hannibal geen olifanten zou hebben gehad🙂
    Lou de Palingboer hadden we toen ook nog. Mijn got het was vroeger nog erger dan nu als je erover nadenkt.

  276. @ Piq 0:05
    Ten tijde van plato?

  277. @Cookie
    Ik was toen Plato of eigenlijk Platina.

  278. Sytze zegt: “atomisme”

  279. Dusss.
    Wie niet van aanstellers houdt doet er goed aan naar centraal Afrika te verhuizen.
    ?
    Moeten we ook nog wat over joden, feministes en bouwvakkers zeggen? Of hebben we het wereldbeeld al wel een beetje rond vanavond?

  280. Nou, ik zou nog wel wat over bouwvakkers willen zeggen…

  281. @Sytze
    Dat ze de WAO naar de klote hebben geholpen met dat gezeur over pijn in de rug? Stelletje niet-negers dat het zijn.

  282. Als we destijds beter naar de bouwvakkers hadden geluisterd, hadden we nu niet met al die feministes gezeten.

  283. Neu Cookie… je hebt goede en je hebt slechte bouwvakkers.

    En dat geldt ook voor joden, feministes en westfriezen.

  284. @Cookie
    Precies en als we allemaal niet persé een mooi plafond zouden willen,. hadden de stucadoors ook geen nek, arm en rugklachten.

  285. en mohammedanen…

  286. Lator @Soof

  287. @trusten

  288. Morgen naar de gibohut…

    Tabee!

  289. Howdy Sytze

  290. @Cookie

    Zijn we nog maar met zijn 2en??

  291. Ik geloof het ook Piq.
    Al heeft niet iedereen zich netjes uitgechecked.

  292. Wellicht moeten we een prikklok ophangen?

  293. @Cookie
    Daarom denk ik dat ze zo nog wel ff van het plafond lazeren.

  294. Ook de nachtploeg truste zegt.

    @Piq Mijn aanwezigheid is vaak kort, maar de bijdragen van een hoog gehalte😀

    Een goede Turk? http://www.youtube.com/watch?v=xjNyo7hXMDQ

  295. @Cookie
    Ik denk dat het wel een goed idee is, of bonuspunten geven bij aanwezigheid en extra bij leuk/interessant, posten.

  296. Vind P en Cookie tamelijk flauw en kinderachtig. Allebei met als dan enz…

  297. @ Piquant 0:30
    Jaaah. Een spaarsysteem: Piquanto’s

  298. *kuch*

    Owjah… En omdat ik vocht achter de longen schijn te hebben…
    *rochel*

  299. @Sikkeneur
    Daarom vind ik je aanwezigheid vaak te kort.
    Ik zal zo je filmpje kijken, maar mij hoef je er niet van te overtuigen dat er goede turken zijn.
    Zo heeft er een zwerver in 020 vorige week, een goed gevulde portemonnaie aan de eigenaar terug gebracht. Krijg ik dan wel een paar tranen van in mijn ogen.

  300. Zwaait naar Sikkeneur

  301. Come on Kip
    Wie kaatst kan de bal verwachten. Lees je eigen bijdragen er anders nog eens op na.

  302. @kipzkop
    Je bedoelt het goed, maar het kan zo bot uit je ontbrekende strot komen.

  303. @Cookie
    Piquanto’s hoe kom je erop. Laat het meteen als domeinnaam registreren.

  304. @ De man
    Wel je hoed voor je mond houden bij het hoesten graag.

  305. @man m hoed
    Klinkt niet lekker. Weet je dat sinds kort?

  306. Het punt van Kip is niet dat er goede of slechte Turken zijn . Het punt van
    Kop is niet dat er slechte of goede Marokkanen zijn.

  307. @kipzk@00.36

    Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt

  308. @ Pikantje
    Ja en ook nog eens een hartritmestoornis…. Maar goed, dat stoort me niet😉

    Wat me wel stoort is dat gekipzonderkopt over ‘buitenlanders’….

  309. @man met h
    En wat gaat er aan je klachten gebeuren?
    #kipzkop
    Zie ik vaak iets posten waaruit het tegendeel blijkt. Ik begrijp hem vanavond ook niet.

  310. Bon, laten we de besluitvorming maar tot morgen uistellen dan.

  311. uistellen

    ook al zo’n mooi woord.

  312. Heeft Cookie himself niet keurig uitgeklokt? tssssss

  313. Ik zit hier nog gewoon hoor.
    Ben m’n Piquanto’s aan het tellen.

  314. @Cookie
    We moeten dan wel een Piquanto verdiensysteem bedenken.

  315. @ Pikantje @ 00:42 bij AM
    Het meest snelle om van de klachten af te zijn, is gewoon dood gaan…
    Maar dat gun ik er een paar niet😛
    Komt goed.

    Wat ik ff kwijt wil is dat 1 van m’n beste vrienden een Turk is. Een kleine 40 jaar geleden door z’n ouders meegesleept naar Nederland omdat z’n pa goedbetaald werk kon krijgen waar ‘wij’ als Nederlanders geen zin in hadden.
    Ach…. Laat ook maar, Janmaat tot en met Wilders fanaten willen het toch niet horen/lezen. Die gaan alleen maar uit van een klein stukje ‘missers’ die we ook onder de ‘eigen’ bevolking hebben…

  316. Cookie van eigen deeg Says:

    Fipo – 1 piquanto
    10 on topic plemps in 1 draad – 3 piqaunto’s
    compliment aan de gstavrouw – 50 piquanto’s
    Topic aanleveren – 25 piqaunto’s

    Zo iets?

    En dan: Wat kan je er mee?

    Thermosfles – 25 Euro, of 100 Piquanto’s en 22,50 Euro
    Theeglas – 4,75 Euro of 50 Piquanto’s en 3,75 Euro

    Of ben ik nou in de war met iets dat al bekend is?

  317. @Cookie
    Dan moet ik een accountant in dienst nemen……

    @man met h
    Jij gaat zeker niet snel dood en mijn vraag “wat gaat er gebeuren”staat nog.

  318. Cookie van eigen deeg Says:

    * alvast de vloer aanveegt en een sopje over de bar haalt *

  319. @COOKIE

    ga ik vast aan een topic voor straks beginnen. (altijd laatste nipper)

  320. Cookie van eigen deeg Says:

    Zow. Alles weer netjes.
    Tijd voor m’n oventje.

    *uitklokt*

  321. @ Pikantje @ 01:07 bij AM
    Wat er gaat gebeuren?
    Gewoon achterover leunen vanaf het terras uitkijkende over het uitzicht. Af en toe en pilletje slikken en verder gewoon leven zoals ik altijd geleefd heb, een dikke peuk en een goed glas in de hand😉

  322. De Rust!

Reacties zijn gesloten.

