Verspilling (Piquant)

Het is nog niet eens zo heel erg lang geleden (15-20 jaar?) dat  wij zuinig omgaan met wat we vroeger zondermeer als afval weggooiden. In de meeste huishoudens zullen  papieren zakken worden hergebruikt. Zelf vind ik het al zonde een  mooie papieren zak weg te gooien, maar dat is uitgesteld weggooien, want na verloop van tijd  gaat de berg zakken toch weg.

Papier, plastic en glas scheiden we allemaal.

We vinden het heel begrijpelijk dat we in de supermarkt moeten betalen voor een plastic boodschappentas en zo zijn er nog vele voorbeelden die we in de loop der jaren normaal zijn gaan vinden.

Mijn jaarlijkse irritatie heb ik net weer gehad. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we elk jaar een nieuwe Gouden gids en een telefoongids krijgen en dat in het tijdperk dat zelfs opa en oma van 80 internetten. Wie kijkt er nog in een telefoonboek ?

Kilo’s verspild papier per huishouden en dan heb ik het nog niet over andere verspilde materialen en het milieuvervuilende vervoer hiervoor.

 

papierbergHet enige positieve wat ik aan deze jaarlijkse verspilling kan bedenken dat het wel werkgelegenheid oplevert, ook om de overvolle papiercontainers van de gemeentes te legen,  maar kan me niet indenken dat dat de reden voor de ongevraagde gidsen is.

En ook al kan papier hergebruikt worden, het meest milieuvriendelijke is natuurlijk wanneer er geen papier gebruikt wordt. Papier kan ook niet oneindig gerecycled worden: na zo’n 5 keer recyclen is de vezel simpelweg versleten. Hij is te kort. Bij papierproduktie blijven nieuwe verse houtvezels van gekapte bomen dus nodig.

Is het wellicht een idee om aan mensen te vragen of ze de jaarlijkse gidsen willen en zoja, of ze daar een vergoeding willen betalen? Mijn gezonde verstand zegt dat er dan niet meer dan een paar honderd telefoonboeken en gele gidsen nodig zijn.

De bomen zouden dan opgelucht ademhalen en dat is weer heel erg goed voor de zuivere lucht.

 

 

211 Reacties to “Verspilling (Piquant)”

  1. wasted fipo

  2. Hoe laat is het ?

  3. Cookie van eigen deeg Says:

    Zo is het maar net Piquant.
    Milieu is fasion. Aan de oppervlakte doet iedereen zijn best, individuen, bedrijven en overheden. In werkelijkheid doen we vrijwel niets.
    Een mooie gedachte om de zondag mee te beginnen.

  4. Mogge allemaal

    En hop nu even lunch halen bij de mac🙂

  5. Het is een grapje😉 Nee, gewoon lunch thuis is beter.

  6. Waarom klopt de tijd hier niet?

  7. Is er nog iemand die een mening heeft over de telefoonboeken en gouden gidsen of is dat ook alweer teveel gevraagd? *zucht*😦

  8. Kijk, neem dan Raar, die heeft in ieder geval wel altijd een OT mening. Het is niet altijd de mijne, maar geeft wél altijd meteen een geweldige schwung aan de discussie.

  9. Welke discussie ?
    Piq, zet de tijd even goed, wil je, ik schiet nu al in een depressie…

  10. LOL @Oakie, kijk naar de tijd bij je reactie. Het is bij jou opeens een uur vroeger! Das wel handig als je de tijd zelf kunt instellingen.

  11. Gut.
    Nu ben ik een uur vervroegd, lekker dan, nah ja, beter dan een uur te laat…
    *wacko*

  12. @helen
    Ik zag t ja.
    En nu ga ik -op tijd- helpen bij een verhuiering.

    –> out 4 now

  13. Vroeger bracht ik oude kranten naar een bedrijf en daar kreeg ik dan geld voor. Dat bedrijf heette PaMeTex. Staat voor papier,metaal en textiel
    Afhankelijk van de dagprijs bracht het papier tussen de 4 en 12 cent de kilo
    op. Was toch een aaardige bron van inkomsten op 8 jarige leeftijd.

  14. @Piquant,
    Helemaal mee eens. Weg met die stomme telefoonboeken. Ik heb er ook een liggen, maar gebruik hem hoogstens nog 3 x per jaar. Ik ben voor stoppen van de milleuverloedering, maar ik heb al lang geleden besloten om me daar niet meer druk over te maken. Want het eind is zoek.
    Net werd er hier weer een pakket nutteloze info (folders) in de bus gedeponeerd. Dat is al bijna een pakket van een telefoonboekdikte. De mensen vernietigen het oerbos, en dat in zo een duizelingwekkend tempo, dat je er bijkans misselijk van wordt. Vliegtuigen vernietigen dagelijks het milieu. Niet alleen door het opstoken van zuurstof, maar ook door verbranding van ontelbare hoeveelheden kerosine. Verder verspreiden de vliegtuigen microorganismen wereldwijd en zo wordt het leven verziekt. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
    En als dan een stelletje minderbegaafden ons bijvoorbeeld de gloeilamp wil ontnemen door ons massaal in het ijskoude tl-licht te zetten. Ze doen het gewoon expres.
    De aarde is verloren als paradijs omdat de mensen verdeeld zijn. Hun ego wordt continu opgehitst door de grote verdelers op de aarde, die intussen in hun vuistje lachen.

  15. @KipZK,

    Ja, vroeger deed ik dat ook. Ik bracht de kranten naar de voddeboer, iemand waar ik me op een of andere manier instinctief veilig bij voelde. Ik kreeg trouwens maar 7 cent de kilo.

  16. Kijk, de verschillen worden zichtbaar. Ook ik haalde oude kranten op. Eerst op mijn autoped en later met allerlei karretjes gemaakt op onderstellen van kinderwagens, maar wij deden dat voor een vereniging. In eigen zak stoppen? Dat was asoluut not done. Dom misschien? Ach, sinds net heb ik daar nooit over nagedacht, dus ik zo heb ik het in ieder geval niet ervaren.
    Nu opeens schiet me te binnen dat de man aan wie we het brachten, een “echte”Jehova’s getuige was en dat toen zijn zoon overleed, hij zijn kist psalmenzingend naar het graf bracht en tegen iedereen die hem met zijn verlies condoleerde, zei “het is de wil van god en daar ben ik niet verdrietig van maar blij om. Vanaf toen mocht ik van mijn ouders geen krant meer naar hem brengen.
    Dat was dan ook het einde van mijn eerste “liefdewerk oud papier”.

  17. @Piquant,
    Wat een triest verhaal. En mooi ook.

  18. Is iedereen nu oud papier aan het inzamelen voor het goede doel?

  19. Helemaal eens met het voorstel mensen zelf te laten beslissen of ze ’n gids willen of niet. MAAR niet voor laten betalen!
    Herkenbaar van die mooie papieren zakken die je uiteindelijk toch weggooit:)!
    En de banen die verloren gaan met het minimaliseren van het distribueren van de gidsen komen via een omweg weer terug(ICT).
    Conclusie: gedeeltelijk weg met de papieren telefoongidsen!

  20. @Piq

    Voor het goede doel? Welk goed doel was dat dan wel?

  21. Ovrigens kan je met een Tracx al fietsend je eigen computer van stroom voorzien, terwijl je de Mont Ventoux beklimt.

  22. Ik bracht juist krantjes rond. Eerst een wijk, toen twee. Later werden het er drie maar dat liet ik door een vriendje doen en ik betaalde hem twee cent per krantje minder dan dat ik ontving en na een jaar had alle wijkjes in mijn stadje. Tegen die tijd bracht ik de krantjes zelf niet meer rond natuurlijk want daar had ik geen tijd meer voor.

  23. @Sytze,

    Lol, het ultieme verhaal van ‘van krantenjongen tot miljonair’.

  24. Nou… dat van die krantenjongen klopt wél Rosalie😉

  25. @Sytze,

    De rest niet, al is het dan niet met kranten?

  26. Zo ver ben ik nog lang niet… helaas.

  27. Ik ben bezig een ooooverheerlijk soepje te maken, een snertsoepje zogezegd. Wie heeft er trek?
    Weliswaar met roggebrood maar ik ben out off katenspek.

  28. Wat betreft die telefoonboeken: helemaal achterhaald.

    Laat ze, inderdaad, maar vragen of je die boeken wilt. Dat scheelt een hoop.

  29. Ooit kon je het telefoonboek op CD-rom kopen. KOPEN!

    Ik heb nooit begrepen waarom de CD-rom betaald moest worden en het boek niet. Je zou in de loop der jaren een ommekeer verwachte hebben.

    Mag ik bedanken voor het soepje Rosalie? Zo met dat namiddagzonnetje wil ik nog niet teveel aan de winter denken.

  30. Tja, tis inderdaad nogal zomerweers hier ook, maar ik stoor me nooit aan het weer als ik ergens zin in heb qua koken.

    Wat betreft die CD’s kopen.
    Weet je dat CD’s minder lang meegaan dan de videobanden van vroeger?

    Ik heb hier bijvoorbeeld Betamaxbanden die nog perfect beeld geven, waar gebrande cd’s het al af laten weten ?

  31. Zelf gebrand of professioneel gebrand?

  32. @Piquant,

    Leuk geschreven topic hoor, maar dat gescheiden ophalen van afval.

    Onzin.

    Ik weet bijvoorbeeld dat wanneer je afval netjes gescheiden aanbiedt, je je afval gewoon in container 1 kan dumpen. Ongeacht gescheiden of niet.

    Tis gewoon onzin.

  33. @Sytze,

    Gewoon zelf gebrand. Die nulletjes en eentjes vervagen naarmate de tijd vergaat. Kijk maar eens naar een zelfgebrande cd van een jaar of 3 geleden.

  34. Dat zijn dan vast van die goedkope Ritek ceedeetjes…
    Tayo Uden geeft 100 jaar levensduurgarantie en op de ‘Gold’ ceedees zelfs 300 jaar…
    Kost wat maar dan heb je ook wat😉

  35. Het is ook wel te verklaren eigenlijk.

    Na de videobanden en platen komen met cd’s en dvd’s.

    Totdat die markt verzadigd is en dan?

    Volgens mij is veilig opslaan via mp3 ofzo de beste opslag voor langere tijd nu.

  36. Toch blijft papier het geduldigst…
    🙂

    *borrelen en eten*

  37. @de man,

    De ‘ veiligste’ opslag lijkt mij nu idd. via chips.

  38. Nee hoor Roos, dat is nog steeds de aloude datatape…
    En daarna de Gold ceedees.
    De chip in je usbstick kan net als een HDD crashen.
    Dat gebeurt vooral als je het dingetje regelmatig zonder ‘veilig verwijderen’ uit je PC rukt.

  39. @De man,

    ik bedoel met veilig, wat het langst op je schijf/band blijft staan. Dus gewoon wat je opgenomen hebt, je nog ziet.

  40. Ach, de levensduur van alle opslag is afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte materialen maar óók de behandeling door de gebruiker er van.
    Ik zwee bij Gold ceedees…

  41. +r

  42. Het allerleukste vind ik het om glas gewoon hup! in de zak te gooien. Heeerlijk.
    Ja en spullen kopen waar zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal om zit.
    En batterijen, kilo’s batterijen. Ook zo hup! in de zak.

  43. @hoed,

    De kwaliteit van cd’s is gewoon minder dan van de videobanden van weleer.

    Ik heb videobanden en cd’s. Daar zijn veel verschillen tussen qua houdbaarheid. De videobanden zijn bv. veel ouder dan die gebrande cd’s!

  44. Veel eten weggooien. Dat mag ik zelf graag doen. En dan met een sardonische grijnz aan de kindjes in Dafour denken!

  45. @Helenz: Uhuh *knikt hevig* Das inderdaad ook leuk.

  46. Klopt Raar… Heb je wel eens die vrachtwagen gezien die de glasbakken komt legen?
    Sta je daar wit bij wit, groen bij groen en bruin bij bruin gescheiden in die bakken te dumpen en die kraan pleurt gewoon alles bij elkaar in de laadbak😛

  47. @Raar
    Ik vond het dan ook jammer toen de klikko’s ingevoerd werden hier. Ik mocht graag stukken glas in mijn vuilniszak gooien. Maar dan wel geniepig, op scherp zal ik maar zeggen, zodat je zeker wist dat dwars door de werkhandschoenen heenging. En dan met een uitgesteken snoet voor het raam staan en zeggen dat je helaas geen pleisters in huis had.

  48. @Helenz,

    Dat kan ik niet. Met een sardonische grijnz aan de kindjes in Dafur veel eten weggooien!

  49. Nee Roos… Dat heeft echt te maken met de kwaliteit van de gebruikte materialen. Een Ritek CD gaat geen 5 jaar mee, een Moser Baer gaat ca. 25 jaar mee en een Tayo Uden 100 jaar.
    Net als bij schoenen… Die van geperst leer van Bristol nog geen jaartje en Clarks 5 jaar😉

  50. @Rosalie, het is ook niet iedereen gegeven.

  51. Maar even OT
    Als je een NEE – NEE sticker op je brievenbus hebt krijg je ook niet ongvraagd een telefoonboek, zo is mij gebleken.

  52. @ Rosalie juncto Z

    Darfur

    i.p.v.

    Dafour

    of

    Dafur

  53. @ dmmdh

    ongevraagd

    i.p.v.

    ongvraagd

  54. @Kitty K @14.41

    Heeee Kitty, ben je er eindelijk en ben ik er niet. Je hebt uuuuren in de mod gestaan. Leuk je mening hier te horen. !!!

  55. @ Piq

    Leuk je mening hier te horen!!!

    i.p.v.

    Leuk je mening hier te horen. !!!

  56. @ Erl @ 17:41
    Eiglijk had ht moetn zijn: ongvraagd een tlefoonboek, zo is mij gbleken…
    Let maar op, over een paar jaar is het gheel ingburgrd😛

  57. @man met de hoed

    Ik heb en zo’n sticker en een telefoonboek.
    Die sticker haal ik er in nov en dec wel af, want anders mis ik al die leuke kerstboekjes.🙂

  58. n
    i.p.v.
    een

  59. @Rosalie

    Heb jij dat nou echt niet dat je extra eten kookt , om weg te gooien? Dat is iets wat HelenZ en ik gemeen hebben.

  60. @man met de hoed

    Ik ben wel blij met je verbetering . Ik dacht nog zal ik……

  61. Al die leuke kerstboekjes, Pikantje, is zo nog vervuilender dan een telefoonboek!
    Nee dank je wel! Ik breng al genoeg oud papier weg met al die bag-in-box wijnen😉

  62. Uiteraard haal ik dan wel eerst de (alu)plastic bag er uit…

  63. @Piq
    Ik heb net de jongste 2bij2 erop uit gestuurd voor 2 rookworsten en 2 x mager spek zodat ik van elk één verpakking kan weggooien.

  64. Vanmiddag aan het verven van muren geslagen. Kent iemand dat, dat je denkt “he wel leuk om te doen”. Vooraf dan, want tijdens vind ik het al snel niks.

  65. @HelenZ

    Heel goed. Ik vraag aan de kaasboer ook altijd de kaas te sealen, omdat ik dat dan meeneem (ahem) naar het buitenland. Doe ik ook alleen maar om thuis lekker dat dikke plastic weg te kunnen gooien.

  66. @ Pikantje… Vergeet niet de lege verfblikken bij het chemisch afval te zetten!

  67. @man met de hoed
    Ben je mal. Zo de vuilniszak in. Gelijk met de batterijen🙂

  68. Pikantje, stop er dan gelijk de kapotte spaarlampen bij heh?!

  69. @ Piq

    Erl heeft nog nimmer een hand of vinger uitgestoken in het huiselijk houden of zich bezondigd aan doe-het-zelf-aanstellerij.

    Daar zijn immers allerhande pummels voor: Sza Sza voor het koken en het stoffen en wat dies meer nodig zij in Casa Erliana, en voor het schilder- en overig kluswerk de vlukachtige familiefirma – edit reclame -.

  70. In Frankrijk is het sinds kort, verboden de as van gecremeerden te verstrooien. Zou dat om milieuvriendelijke redenen zijn? En zo ja, is lijkvocht in de grond, dan wel heel erg milieuvriendelijk?

  71. @Erl

    Er zijn idd grenzen. Schoonmaken doe ik ook niet zelf. Al moet ik de resten van HelenZ uit de vuilnisbakken halen.

  72. @ Pikantje, heb jij daar in Frankrijk ook maar 1 afval ton?
    Moet je je voor de gein eens inschrijven als bedrijf… Dan krijg je gelijk 5 containers!😛

  73. @ Z

    Heb je enige impressie van de immense ecologische voetafdruk en de klimaat-niet-neutraliteit van jouw huishouden en voedselbeheer?

  74. @man met hoed
    Neeeeeeee daarvan maak ik een object ‘d art en verkoop dat voor vet geld aan Philips. Ze smeken erom.

  75. @ de man met zonder hoed

    U is een obnoxe opposant van groenbewust en duurzaam leven?

  76. @man met hoed.
    Bij ons in de streek daar , heb ik een afvalbalbak voor papier en plastic ; een voor “overig” ; een voor tuinafval en een voor te lang gebleven bezoek. Die laatste krijgen alle buitenlanders van de gezamenlijke verzekeringsmaatschappijen, omdat dat vele malen milieuvriendelijker is dan steeds zo’n lijk vervoeren per vliegtuig.

  77. @ Erl

    Duurzaam leven.

    Harharhar!

  78. Zo, even de groentetuin van de buren ondergepiest. Dat zal ze leren die groentereli’s

  79. @Erl
    Ik hoop dat ik een ENORME voetafdruk achterlaat. Dan hebben generaties na mij ook nog wat aan mij.

    @Piquant
    Volgens mij is as (van verbrande mensen dan) chemisch afval van de hoogste catergorie.

  80. @ Piq

    Lijkvocht is goed beschouwd navocht.

  81. @Raar

    Je moet niet piesen. Je moet er een *grote bah* op doen. En dan beleefd bedanken als ze aankomen met hun eigen geteelde prei.

  82. Erl
    Zelfs ecologisch bouwen. Ies errug IN in Frankrijk, krijg je ook subsidie voor😛

  83. @helenZ
    Is dat zo?
    Vreemd dat juist Franlrijk daar dan in voorop loopt .

  84. @Erl
    Ik moest even nadenken, maar ik snap em. * viespeukje*

  85. Ja maar Helenz als ik een “grote bah” doe in het openbare zet ik er altijd een vlaggetje op. Dat is sterker dan mijzelf.
    Ik verraad mezelf altijd.

    Jij bent overigens een tuk geestiger dan Piq. Heeft iemand dat al eens tegen je gezegd? *hoofdje schuin, intresseert kijkt*

  86. Wat een stellentje vandalen. Shame on you.

  87. @ Z

    Hmm, dat zal dan dus in jouw geval een enorme stilettohakafdruk zijn…

    Net als die van raar, die dikke bedorven huzarentoetje, harharhar!

  88. Ah gut, die karpatenkop is er ook weer.
    .
    @Erl: Je moeder.
    .
    Ps. Die bedorven huzarentoetje? Taaltechnisch niet helemaal correct vind je ook niet mijn onwaarde?

  89. Ah… Straks staat de bezorgchinees voor de deur. Altijd weer veel te veel èn veel verpakkingsmateriaal…
    *ziet de ‘vullisbak’ al grijnzen*

    ff weg

  90. @Raar

    Dan koop je een vlaggetje van een ander land. Dan beloof ik je *zweer, spuug* dat niemand het merkt. Wel een beetje heet eten eten voordat je dat doet. Tactiek der verschroeide aarde toepassen😉

    geestiger dan Piq? Ik? Raar wat heb jij gedronken, gesnoven of gespoten?

    *hoofdje schuin, wimpers wappert, geïnteresseerd kijkt*

  91. @ laal

    Val Erl toch niet lastig met tedieuze taalconventies, jij pafferige Pavlov.

  92. @Helenz: Ja! Echt. Veel geestiger. Net dat stukje rel wat Piq node mist.

  93. @ pik zonder sop

    Zie Erl 6:26

  94. @Erl: Jaja. Dat ipv die. Storend foutje vind je zelf ook niet?
    Je lijkt wel een allochtoon die niet gehinderd door enige taallessen mee probeert te praten.
    Jammer…

  95. @ raar

    stridulerende airguitarist

  96. @Erl: Piano ongewensteintimidator

  97. Google kent tedieuze niet. Wel tendieuze

  98. @ raar

    annoyante anuskrabber

  99. @ Z

    tedieus = vermoeiend

    Zucht, pfff…

  100. @Helenz 18:32
    Jups, was me ook opgevallen, maar dat inkoppertje was te makkelijk.

  101. Tedieuze een woord gebruikt op een weblog van Marokkanen?!

  102. Dan is het een *pssssttt Raar hoe heet zo’n leenwoord uit het Engels ook al weer?* Anglo nog iets. Foei Erl. Jij gebruikt Anglonogietsen.

  103. @ Piq

    Verspilling is een liederlijk gebeuren. Reeds Onan én de Here wisten dit.

    Verspilling is welbeschouwd dan ad fundum ook iets typisch vrouwelijks – ook al was Onan een niet-vrouw.

  104. @Helenz: Is een Engelse term slecht verhaspeld naar onze trotse taal.
    ..
    @Erl: Taalverhaspeler.

  105. Cremeren of begraven?

    As is as .. begraven is stinkend tot je oksels in het grondwater en na 15 jaar de knekelput in.
    Herbegraven, noemen ze dat .. tuurlijk ..

    Begraven is stapelen, stouwen.
    Zonder een gekocht graf word je constant (totdat de vierde of vijfde man bijgestapeld is) gestoord in je zogenaamde “rust”, en lig je als sigarendozen bij elkaar.
    Als je de eerste bent, word je vijf keer voor het publiek weggemoffeld met een kleed.

    Na een jaar of vier zak je door het houtverrottingsproces bij je buurman/vrouw door het plafond om een kleine 10 jaar later door een stalen klauwbak met zijn allen in één haal uit de drab te worden getrokken, om ruimte te maken voor de verse ploeg.

    Ik wil gecremeerd worden .. als de wind goed staat, ben je eerder thuis dan de familie.

  106. @ Z juncto laal

    U is beiden liederlijk obnox, zo hedentendage.

  107. @Erl
    Onan vertegenwoordigt juist de lol van verspilling. Ook de natuur is heel erg verspillend. Zelf ben ik dan weer geen verspiller, maar wel leuk om te doen “alsof”.

  108. Daar krijg je nou de scheit van. Is net m’n kringloop pleepapier weer vol. Help. Iemand?

  109. @Omerta
    Soms hou ik van je.

  110. Of wast nou schijt en Scheiße…

  111. @ Oma Rita

    Verkeert U gezien Uw status mentalis welbeschouwd niet al reeds lange tijd niet meer onder de levenden?

  112. @Von Zeik: Omkeren die handel en de achterkant gebruiken.

  113. In de jaren ’90 razend populair: De Vrekkenkrant. Ze hebben het hele archief analoog online gescand: http://www.hannekevanveen.nl/html/vrekkenarchief.html

  114. @ Piq

    Het “doen alsof” is reeds verspilling: het verspilt het zijn ten gunste van de schijn.

  115. @FVonZ
    Die vrekkenclub had wel zulke vervelende en zeikerige leden, waarvan de stank van ongewassen kleren (kost nl geld, wassen) vanaf droop , dat ik het een vreselijk cluppie vind. Zijn vast mensen die van dat goedkopen, schuurderige bio wc papier kopen of lenen.

  116. @VonZ

    Zeg nou zelf. Die Hanneke van Veen…..

  117. F. von Zeikhoven Zegt:
    Sunday 25 October, 2009 @ 18:43 bij 6:43 pm

    *grijnst @high5

  118. @Erl

    Helemaal waar, maar doe jij nooit eens “alsof”; bv hier op Piq? Nou ??

  119. @ Piq

    Verspilling is in essentie een diep en diep erotische daad – maar tegelijkertijd of juist daarmee ook een expressie van onze eeuwig wederkerige poging aan de dood te ontsnappen.

    Ze is onontkoombaar, net als ons leven dat in de sleutel van onze dood staat: de ultieme verspilling.

  120. @ Erl
    De dood is dus de spil van het leven?

  121. @ Piq

    Iederéén houdt van mij ..
    het geeft lusten, maar tevens lasten.
    Al draag ik het als een man.

    @ Erl

    Jij lijkt me het type wat zich door neuro-linguïstisch programmeren heeft wijsgemaakt dat één op de tien mensen nooit sterft.

    Hé Erl .. newsflash .. ook jij krijgt een kurk in je reet op de dag dat je als een opgemaakte flikker met je scheiding aan de verkeerde kant ter inzage ligt.

  122. @Erl

    Mooi gezegd. Leven is al een ultieme verspilling…

  123. @ Zeik

    Ja. Maar ook vice versa.

  124. in de sleutel van onze dood staat…

    Tsja. Als taalpurist ga je hier ook weer gierend de bocht uit.
    Misschien kan je een clupje oprichten met Al Caps.

  125. @Omerta
    Het kan zomaar zijn, dat je scheiding , al is het maar voor even , dan eindelijk eens goed zit.

  126. @F. von Zeikhoven 18:53

    Van Zeik; wat had jij dan voor ogen?

  127. € blokje WC Eend in mond van vuilgebekte Sodomerta laat hangen €

  128. @Helenz: Anglicisme is het woord dat je zocht. En Erl is er behoorlijk mee besmet.
    En dat is wel beschouwd een beetje sneu, in het Engels kan hij zich ook maar matig uitdrukken (Zou Erl het neefje van Rammstein zijn?).

  129. Lachen .. als Erl de Pijp inlevert gaan we de avond ervoor met hem de kroeg in.

    “Ik moet pissen .. Raar, hou jij Erl even vast!”

    Haha .. A weekend with Erly!

  130. @raar 18:57

    Jij bent ongeveer de laatste die zich met taal zou moeten bemoeien en de
    eerste , die zich nergens mee dient in te laten.

  131. Ik blijf het niet herhalen hoor, maar dode mensen moeten als voedselhulp naar Afrika gestuurd worden om negers eens iets anders dan vliegen te voeren.

    Om ze in Afrika nog wat vers vlees te gunnen ben ik ook bereid om bejaarden vanaf een jaar of 67 alvast op een permanente cruise om Afrika heen te laten gaan om na de laatste ademhaling meteen in het meest nabije plaggenhuttendorp kado te doen. Eten ze daar ook eens Chinees of Indisch.

  132. @Omerta,
    Thanks… dankzij je beschrijving weet ik nu zeker dat ik ook gecremeerd wens te worden.

  133. @HelenZ

    Om milieuvriedelijke redenen, raad ik een groepsverbranding aan. Een keer per jaar als bonfire.(bv op moederdag).

  134. @ Piq 6.57

    Hihi ..

    Wie weet ..

    *ramsteinmodus*
    A men has got to go when a men has got to go*

  135. @Oh

    Doe ff cross-plempen bij M****.

    Hoge nood!

  136. Spamleo******
    Kost je 3 Piquanto’s.

  137. Ahhhh, Leo* heeft dus meer autoriteit dan hij bij sommigen van hier kon vermoeden. Als een schoothondje achter leo* aan .

  138. @ Leo

    Nee, ik blijf vandaag maar eens hier ..
    Ik heb namelijk een vreselijke hekel aan dat voetbalgeleuter.

  139. @ Piq

    Neen, Moeder Natuur verspilt: zij verspilt en verkwist leven en dood. Nieuw leven groeit op het oude. Ook in erotische zin: sex en voortplanting leiden tot de dood van de voortplantende wezens.

    Wijl wij weten dat wij ooit sterven zullen, pogen wij doorgaans uit alle macht dit neurotisch, existentieel én rationeel te verhinderen: door veilig, duurzaam, gereguleerd en getaboeïseerd trachten te leven. hierdoor worden wij helaas slechts nog meer bewuster van ons nakende verscheiden. Dit leidt ogenschijnlijk paradoxaliter simultaan tot het verlangen naar overschrijden van de grenzen der redelijkheid om zulkweegs onsterfelijk te worden: de verspilling in al haar facetten.

    Dit is de dubbele natuur van de mens.

    € Oma Rita schop onder hol geeft gewoon omdat het kont €

  140. @Erl
    Ik heb meer de indruk , dat de mens er veel aan doet om het sterven sneller dan Magere Hein in gedachte had, dichterbij te laten komen.

  141. @ Helen 7.01

    Ténzij je een aangekocht familiegraf hebt, he?
    Dan laten ze jou en je geliefden met rust, aangenomen dat je flink vooruit hebt betaald.

    Probleem is dat er na verloop van tijd niemand meer is die het graf onderhoudt.

    Ik ken een graf van ene familie Hulsinga, een steenrijke familie op het vroeger eiland Ijsselmonde, wiens familiegraf zo verweerd en versleten is dat je bij het juiste zonlicht door de gescheurde grafplaten heenkijkt en zo de hele mieterse bende ziet liggen.

  142. @ Sodomerta

    U is necrofiel?

  143. @Omerta
    Heerlijk gevoel voor voyeuristen. Zelfs na hun dood nog te kijk liggen.

  144. @Erl

    Ik heb al een zin van een topic klaargezet over necrofilie. Ik zoek eigenlijk iemand die dat met hart en ziel kan afmaken. Iemand??

  145. @Omerta
    Ik heb begrepen dat je dan ook niet langer dan 25 jaar blijft liggen.

    *wat heb ik toch een tering hekel aan voetbal* #StudioSport

  146. In het kader van de verspilling, ga ik nu voor de tweede keer douchen, vandaag.
    Laters

  147. @ Erl

    Sinds begin dit jaar kom ik regelmatig op dit kerhof.
    Ik geef mijn ogen daar de kost .. ik zie steeds meer bekenden.
    Schoolmaatjes, huisarts, oude buren etc.

    En het geeft me geen onrustig gevoel, sterker .. ik voel me daar redelijk ontspannen, vriend.

    Het geeft me de zekerheid dat ook zweefvliegers ooit naar beneden komen.

    Voel je hem, Erl?

  148. kip zonder kop Zegt:
    Sunday 25 October, 2009 @ 19:00 bij 7:00 pm

    K.I.R.

  149. @ Helen

    Ik heb familiegraven gezien die al ouder dan 100 jaar zijn.

    Plenty ..

  150. @Piq? voor de tweede keer maar? Ik zeg ga minimaal een keer of vier per dag in bad. Zoals Erl, dan schiet het pas echt op met de waterverspilling.

  151. @HelenZ
    Door telefoon vertraagd, kan ik voor het douchen nog reageren.
    Ik ben juist voor waterverspilling. Ik probeer de stijging van de zeespiegel zo een beetje tegen te houden. (ondertussen loopt de douche al vanaf dat ik dat aankondigde🙂 )

  152. @ Helen 7.28

    Erl wast alleen zijn eikel en zijn anus, om vervolgens al in de bedstede stappend tegen zijn TsjaTsja te zeggen: ruik ik nu jouw voeten, jij liederlijk vrouwmens?

  153. @Omerta

    Dat is echt heul smerig!

  154. @ Helen

    Ja, idd ..
    Mensen zijn ranzig.

    Zoiets verzin je niet.

  155. Al kan ik veel maken.
    Ik ben erg geliefd.

  156. *ramsteinmodus*

    It’s allright to be a junkie, but i’t’s filthy to keep your underwear three days on a row.

    *einde ramsteinmodus*

  157. And now nice people I’ve must to fly.
    I am already over time.

  158. @Omerta

    Nah ja, je zou ook kunnen stellen dat een dirty mind een joy for ever is.

  159. @ Sodomerta

    U is necrofiel.

  160. @ Piq

    Afhankelijk van jouw persoonlijke waterverplaatsende capaciteit is er een warm plekje voor je weggelegd in Erls bad.

    Niet voor Oma Rita, daar er geen water meer in het bad resteren zou als zij erin zou stappen.

  161. *verveelt zich*
    Heeft er nog iemand een leuk websaaitje te (verher)bouwen?

    ……

    Iemand?

  162. Eerste varken met varkensgriep gevonden!

    Uit voorzorg worden er 5 miljard mensen geruimd.

    http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/eerste_varken_met_varkensgriep_gevonden

  163. @ dikke huzraar

    It’s alright to be a junkie, but it’s filthy to wear your underwear three days in a row.

    i.p.v.

    It’s allright to be a junkie, but i’t’s filthy to keep your underwear three days on a row.

  164. @ Erl
    Ha
    Ha
    Ha

    Als je werkelijk leuk had willen wezen te zijn dan had je dat domeinnaampje even snel moeten reggen…

    Voor nu; Onleuk…

  165. Erl verveelt zich…

    Waar is vluk?

  166. Erlimpressie van De man met de hoed:

  167. Erlimpressie van vrouw van de man met zonder hoed:

  168. Erlimpressie van niet geheel verknipte dochter van de man met zonder hoed en de vrouw van de man met zonder hoed:

  169. @ Erl 21:49 bij 9:49 pm
    Is dat niet Mata Hari?

  170. @ Zeik

    Neen: Hara Kiri.

  171. Erlimpressie van de heimelijke minnares met zonder hoed van de man met zonder hoed zonder medeweten van de vrouw van de man met zonder hoed:

  172. Overigens is zij tevens de moeder met zonder hoed van Omerta AKA 010Necrofiel.

  173. Erl in z’n badje…
    http://erlkoenig.imailbox.nl/

  174. @ Hoedini

    Erlimpressie van Erls bad (hier zonder badeendje vluk):

  175. Erlimpressie van Z’s bad:

  176. Erlimpressie van De man met zonder de hoed met Libelle:

  177. € De man met zonder de hoed flagelleert wegens liederlijke verspilling bandbreedte en Erlaandacht €

  178. Erl… Je bent nu ècht beledigend bezig! Ik een ordinaire cap? Nooit! Hoor je? NOOIT!! Als is’tie van Stetson… N O O I T ! ! !

  179. @Erl

    Ik hou van schoenen, maar dit is zelfs mij te liederlijk en verder lijkt dit bad mij niet lekker liggen.

  180. Jij durft, twee spiegels en dat met zo’n karpatenkop.

  181. Vraagt zich af waarom Erls bad gecapitioneerd is. Dat doen ze toch alleen in psychiatrische instellingen om ervoor te zorgen dat men zich niet bezeerd?!

  182. @ Hoedini

    is ’tie

    i.p.v.

    is’tie

  183. @ HelenZ
    Ja, met van die bloemenstickers erin, voor tegen het uitglijden…😀

  184. @ Z

    gecapitoneerd

    i.p.v.

    gecapitioneerd

  185. psst, next nieuwswaardig topic… ——->

  186. @ raar

    karpatenkipzonderkop

  187. Riep iemand mij?

  188. @Erl, knap dat je toch wist wat ik bedoelde.

  189. @ Z

    karpatenZ

  190. Ghegheghe. Een huldo voor Helenz.

    Glij je vaak uit in bad? Ouwe dokter Bibber.

  191. @ raar

    omertafluisteraar

  192. @ Piq

    Wil je s’Erl vous plaît een DNA-sproeier boven jouw veelgeplaagde blog installeren om daarmee dikke bedorven huzarentoetjes als raar af te schrikken?

  193. @ raar

    wannaBonoVox

  194. @Earl

    Badkamerkabouter

  195. Ah, ik ben toegelaten?

    Nog maar een keer dan.

    Riep iemand mij?

Reacties zijn gesloten.

