Bevoorrecht (Piquant)

 

geldPaul Tang , financieel woordvoerder van de PVDA gooit de knuppel is net welbekende hok en vindt dat grote bedrijven als Shell en Unilever nauwelijks vennootschapsbelasting betalen  niet alleen oneerlijk, het benadeelt ook kleine en middelgrote bedrijven: tegen bevoorrechten is het moeilijk concurreren.

Hij merkt dat de top-10 van grote ondernemen in Nederland sinds de jaren zestig nauwelijks gewijzigd. Het bekende rijtje, met bovenaan: Shell, Philips, Unilever, Akzo en DSM. Daarin is Nederland, samen met Zwitserland, uniek. En dat is geen bepaald geen voordeel volgens Tang.

“In landen waar bedrijven in de top 10 vaak van plek verwisselen of uit de top tien vallen, is de economische groei in de regel beduidend hoger. De wisseling aan de top is vooral een bewijs voor dynamiek in een land. Bij de dynamiek hoort dat de grootste bedrijven concurrentie van opkomende bedrijven ondervinden: juist de opkomende, succesvolle bedrijven moeten in staat zijn aantrekkelijk en goede betaald werk te bieden en de talenten aan zich te binden.”

Op de tegenwerpingen dat deze bedrijven zoveel voor de economie betekenen en ook voor de werkgelegenheid, antwoordt Tang dat hetzelfde geldt voor alle kleine bedrijven (immers het MKB zorgt voor 80% van de werkgelegenheid *noot piq*) en die betalen de volle mep.

Tang pleit dan ook voor een snelle belastingwijziging en de verplichting dat multinationals in hun jaarverslagen vermelden waar ze (vennootschaps)belastingen betalen.

Zie voor het volledige artikel van Tang hierrrrrrrr

http://www.nrc.nl/opinie/article2395333.ece/Belastingvoordeel_multinationals_remt_concurrentie_af

Met dank aan het NRC.

221 Reacties to “Bevoorrecht (Piquant)”

  1. Ik voorzie een snelle zijdeur voor Tang.

  2. Ik sluit me aan bij de mening van F. van Zeikhoven die zit er niet lang meer!
    En ik betwijfel of gezonde concurrentie te bevorderen is met een ander belastingstelsel.
    Misschien wel met een waterdicht belastingstelsel, maar het ligt meer in de exploitaitedrang van dit soort bedrijven, end at gaat breder dan het belastingstelsel, dat is een cultuur die binnen de Raad van Bestuur opgelost moet worden. Daarbij moet je je afvragen wat het doet met de werkgelegenheid als je dit systeem nu wilt ombuigen!
    Trouwens volgens mij heeft Zwitserland een veel stabieler economisch klimaat dan Nederland, dus dat vergelijk vind ik ook wat marginaal.

  3. In deze discusie blijf ik neutraal_!

    Ja, het is oneerlijk dat dit soort bedrijven nauwelijks venootschapbelasting betalen, maar als 20% van de werkende bevolking er werkt, lijkt het me in de huidige economische situatie niet verstandig om ze daar keihard op aan te pakken.

    Ja, het mkb zorgt voor 80% van de banen, maar als daar 20, 30 of zelfs 40 bedrijven failiet gaan, betekent dat nog lang niet dat 20% van alle werknemers in NL in 1 klap op straat staan_!

  4. Ach, en zo gek is het niet om Zwitserland als voorbeeld te nemen… 1 op de 24 mensen in Zwitserland heeft minimaal 1 miljoen euro_!

  5. een goede morgen.

  6. begrotingcijfers lek..
    nu dit
    Wat moet men doen, om toch nog een beetje in de picture te komen

  7. Over geld praat je niet, dat is er gewoon.

    Behalve voor onbedaarlijke pummels als raar, Sodomerta AKA 010Necrofiel en vluk…

    Harharhar!

  8. @ Dremp

    Een goedemorgen.

    i.p.v.

    een goede morgen.

  9. bevoorrechte dickie

  10. Cookie van eigen deeg Says:

    Niet te verwarren met een goedendag beste Erlkönig.

  11. Cookie van eigen deeg Says:

    Wat is overigens het nut van het hebben van een bevoorrechte dicky?

  12. Cookie van eigen deeg Says:

    .
    .

  13. Cookie van eigen deeg Says:

    Daar had ik me maar zo twee punten op de maandagochtend.

  14. Calimero Tang is voorstander van een staatgeleide economie?

    Als ik het zo eens op het eerste gezicht beschouw, is Tang vooral voorstander van regelgeving waarvan iedereen de nadelen ten volle ondervindt. Stel je toch eens voor dat iemand ergens voordeel bij heeft. Dat is niet de bedoeling van neo-communistische regelgeving!

  15. Cookie van eigen deeg Says:

    Het is natuurlijk niet zo gek om eens de stofkam door het belastingstelsel te halen. Vreemd is wel dat er kennelijk een economische dip voor nodig is voor dat men daar aan denkt. Waarom komt dhr. Tang nu met zijn verhaal en niet b.v. al 10 jaar geleden?
    Het risico van het hanteren van de stofkam onder de huidige omstandigheden is dat deze wordt gehanteerd zonder er goed bij na te denken. Er moet immers nu direct geld worden gegenereerd.
    Voor je het weet worden er draconische maatregelen getroffen waar we op papier beter van worden maar die in de loop der jaren geen meetbaar ginstig effect zullen blijken te hebben. Dat risico ligt op de loer wanneer men de vennootschapsbelasting aan wil pakken, dat risico is ook in hoge mate aanwezig bij het hervormen van de AOW.
    Laten we bidden dat de heren economen en politici een beetje rust en kalmte bewaren. (/ijdele hoop)

  16. @ Cookie

    arbeider

  17. @ Cookie

    Zolang we bidden bestaat God.

  18. goddelijke dickie

  19. Cookie van eigen deeg Says:

    Nog geen 11 uur en nu al zo’n geweldige typo:
    ginstig effect

  20. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Erlkönig
    Ik geloof pas dat het een goddelijke dicky betreft wanneer Zsa Zsa dat hoogstpersoonlijk op de draad komt melden.

    en

    arbeider?

    en

    * out wegens sigaren kopen *

  21. Cookie van eigen deeg Says:

    smoking dicky

  22. Mwah, ik kan als liberaal niet anders zeggen dat ik in sommige gevallen wens dat sommige bedrijven gewoon staatsbedrijven moeten zijn.

    Van mijn part mogen OV bedrijven, energie bedrijven, farmaceutische bedrijven, water bedrijven allemaal staatsbedrijven worden.

    farmaceutische bedrijven met name om de kosten in de zorg te drukken, het is tenslotte debiel dat mensen met aids in afrika voor 10% van de behandelkosten kunnen worden behandeld terwijl in NL de zorg niet meer te betalen is_!

  23. Ik ga hier over de goddelijke dickies… Niet coockie of Erl, maar ik_!

  24. @ _Al_Fapsones_

    JIJ gaat helemaal nergens over, niet-vrind, JIJ dróómt slechts van goddelijke dickies, vulvaverveler van Stephanie – of heette ze Berendien?

  25. En Cookie met zijn wannabe-Clinton-klapsigaren certainement ook niet.

  26. neo-goddelijke dickie

  27. @ Piq

    Waarom vervalt elk topik alhier als perkje bij paaltje komt alras in fallusoïde blogdefloraties?

    Is er dan voor jou geen momentum om hier voor eens en immer keihard paal en punt aan te zuigen?

  28. @ Erl: Jaja schreeuw maar een eind weg, maar goddelijk was je dickie niet Erlgaster_!

    Ik heb overigens geen flauw idee wat de naam van je vriendin is, vind ik niet interesant want ze mag toch niet praten met der mond vol_!

    Der mond is dan btw vol met mijn goddelijke dick, en dan bedoel ik deze keer eens niet 3 reacties op rij aangezien ik van mening ben dat je op eet wat je opschept, maar gewoon mijn lul_!

    O, heb jij der donderdag avond nog getongd Erl_? EN, smaakte het goddelijk of niet_?

  29. @piq

    Optie:
    Ehhhh geef Lorre een ban.

  30. @ _Al_Crapsones_

    Eerstens, Erl heeft geen vriendin. Erl heeft vriendinnen.

    Tweedens, die vermeende Erlvriendin die de mond vol van jou zou hebben, is niemand minder dan de travestiete dwergnecrofiel AKA Sodomerta.

    Derdens, het verwarren van een tweedehandse voorbinddildo met een goddelijke dick is wel een buitengewone gotspe.

    Vierdens, Stephanie has just left the Casa Erliana; haar HEMA-ondergoed ligt nog bij het Erlbad; Zsa Zsa zal het vanmiddag bij haar terugbrengen vergezeld van een Italiaans desinglingeriesetje als Erlafscheidscadeautje.

  31. @Lorre

    design lingeriesetje

    i.p.v.

    desinglingeriesetje

  32. @ Erl: Wie is Stephanie_?

    *meent dat ze niet zo heel erg knap is, tenslotte ken ik haar niet*

  33. @ De man met zonder drempel

    Val Erl toch niet lastig met tedieuze taalconventies.

  34. @ _Bral_

    _Harharhar! _Is het alweer ‘uit’ met jouw Stephanie_?

  35. theïstische dickie

  36. @lorre

    .|..

  37. @ Erl: Zeg, hoe zou jij als heer van (bij)stand het on topic probleem aanpakken_?

  38. @ Drempel: Je ziet het, een ban voor Erl is niet nodig, gewoon een inhoudelijke vraag aan hem stellen, dan gaat ie vanzelf weg_!

  39. @Cappie

    Ik denk dat ie aan (bij)stand aan het googlen is.

  40. @ Drempel: Hebben we Erl dan al uitgelegd dat googlen een werkwoord is_?

  41. Ghe, dit vond ik als je bijstand googled_!

    http://www.debijstand.nl

  42. @Cappie

    Owwww
    helemaal vergeten.

  43. ghe ghe

    Lorre is zo terug
    schafttijd is over

  44. Ik denk dat Vlunk zich er erg thuis voelt_!

  45. Ik hoorde net op radio 1 Herman de Pley beweren dat Thomas van Aquino, volgens de Pley een wel heel erg groot denker, het kapitalisme ‘rechtgetheoretiseerd’ zou hebben en dat lenen tegen rente vanaf dat moment door de kerk min of meer goedgekeurd zou zijn.
    Zou Thomas dan al een soort spindokter geweest zijn?
    Ik kan me het me eigenlijk niet voorstellen.

    Ja hoor. Prediker zegt het al. Er zullen tijden komen waren recht krom gepraat en krom rechtgepraat zal worden.
    Maar, zegt hij ook, maak je niet druk en weet dat alles zijn tijd heeft.

  46. @ Soof: Aquino was toch van de elementen_?

    Mischien dat hij een leuke babbel had en filosoof was, maar zover ik weet is rente iets dat door de Tempeliers is geintroduceerd!

    net als het gehele bankprincipe van hun afkomstig zou zijn… Wat dan ook weer een beetje hun ondergang was!

  47. Ghe, die goeie oude tijd dat vuur nog een element was ipv een chemische reactie waar je je scheel aan betaald om je tegen te verzekeren_!

  48. @soof
    je meldt niet dat de zus van fidel castro toegegeven heeft dat ze al bijna net zo lang voor de CIA werkt als haar broertje(s) daar zogenaamd “uit alle macht” tegen strijden. Dat werd toch ook gemeld?
    Waarom vond je dan toch dat berichtje over thomas belangrijker?

  49. @soof
    geen critiek, pure interesse…

  50. @Vlunk,
    Dát bericht ontging me. Eerlijk waar.

    @Al,
    Ja, de Tempeliers schijnen ook de uitvinders van de check te zijn.

  51. @Vlunk,
    En ik melde dat bericht over Thomas omdat ik het wel in het topic vond passen. Belasting is een punt waar een Jezus, een Plato en andere denkers al een mening over hadden.
    Rechtvaardigheid is een groot goed.

  52. @ Soof: maar ik geloof dat de Tempeliers ook het profesioneel geld lenen hebben ingevoerd… Tenslotte had Fillip de Schone niet bij de paus gaan janken als hij niet tot over zijn oren in de schulden zat bij de Tempeliers_!

  53. Hey, is vlunk weer ontbant_?

  54. Cookie van eigen deeg Says:

    Rechtvaardigheid is vooral ook een subjectief begrip waarde Soof.

  55. En toch verdenk ik Erl ervan samen met zijn Tsja Tsja billensex te hebben.

    Jaja .. Erl vingert Tsja Tsja anaal.

    Erl: als ik dít doe .. vind je dat dan lekker?
    Tsja: Nou, Erl .. niet echt .. je bent een beetje lomp, een beetje horkerig.
    Erl: ZWIJG!! .. jij liederlijk vrouwmens! .. Erl gaat daar waar geen man durft te gaan!
    Tsja: ik vind het gewoon pijnlijk, Erl .. ik bedoelde er niks mee.

    Erl: Tsja .. kijk eens .. was dat nou?
    Tsja: Waarnaar?
    Erl: Naar mijn nagels .. ? .. is dat .. is dat poep?
    Tsja: *piepstemmetje* kweenie, erl ..

    Erl: JIJ LIEDERLIJK ZWIJN VAN EEN MENS .. JIJ MIN GLEUFDIER VAN EEN VROUW .. JIJ.. JIJ.. ERL-ONWAARDIG SCHEPSEL!!!

  56. @Cookie
    Ja, dat is misschien wel waar, wat is immers niet subjectief? Alles is relatief. Daarom denk ik dat de wet van de wederkerigheid nodig is. Doe een ander niet enz.
    Juist omdat het allemaal niets uitmaakt, dood gaan we toch, is het de kunst van de mens om er wat moois van te maken.
    Moraal is een liefdesdaad.
    En getuigd van beschaving.

  57. Cookie van eigen deeg Says:

    @Soof
    Het is juist dit punt dat belasting (waaronder ook de vennootschapsbelasting uit het topic) lastig te wegen maakt. Hoe setrek is de moraaal terug te vinden in het stelsel.
    Is het vermeende voordeel voor de vernoemde bedrijven in ons aller voordeel (werkgelegenheid, indirecte welvaart) of is het niet eerlijk (want anders dan voor anderen).
    Laat daar je gevoel voor rechtvaardigheid maar eens op los.
    Wie weet is het wel een daad van enorme liefde voor ons allen dat Shell een voordeeltje heeft.

  58. Ach ja, lieden .. het is wat met Erl.

    Deze ietwat labiele bonenstaak van het Piqlog.
    Onze kwebbelende ADHD-harlekijn .. de blabla-pinokkio.

  59. Kunnen we alweer offtopic? Mooi.

    *plop*

  60. Cookie van eigen deeg Says:

    Wie heeft het hek open laten staan?

  61. @Cookie,
    Daar denk ik verder niet over na. Ik vind dat daar rechters voor zijn.

  62. Cookie,

    Hoezo, ben je je puppy kwijt? Is je oma spoorloos?

  63. Ghe, dat het hek open staat is niet zo erg, maar welke idioot is vanmorgen vergeten om kloot zijn dwangbuisje aan te trekken_?

  64. Cookie van eigen deeg Says:

    Was het maar waar waarde Kleaut.
    Ik verbaasde me even over de binnenwandelende anale preoccupatie.

  65. Cookie van eigen deeg Says:

    Wat een weldadige rust hier.
    Iedereen zich teruggetrokken in de darkroom die men ook wel het brein noemt?

  66. Caps,

    Ze kleinekinderkijker. Is het niet beter dat jij je beperkt tot het koekeloeren naar de verzameling kinderfoto’s van reaguurders die je zo kirrend van vreugde aan het het aanleggen bent? Kunnen leuke mensen de leuke grappen maken en jij lekker je bekt dicht houden.

  67. *druk is*

    Sinds de ondergang van de aarde ruim 200 jaar is uitgesteld… pufff… boodschapjes en zo.

    *aluhoedje gladstrijkt*

  68. @ Sytze
    De ondergang van aarde is voorzien voor vanavond 18:23 uur. Gezien van het noordoostelijk halfrond van de zon, dat is….

  69. Cookie van eigen deeg Says:

    Ik betwijfel of het het einde van de aarde is wanneer Letland ons gaat ontvallen Sytze.

  70. @ Sytze
    Lijkt meer op een uit de hand gelopen karbietbus met teer ofzeau? Voor de hele lijst aardscheerderTs op http://spaceweather.com/ zie de lijst Near-Earth-Astroïds. Dat Letse ding staat er helemaal niet op. Nou zagen ze daar Matthias Rust ook niet aankomen, maar ja… Was het trouwens Rust niet met een remake van die vlucht van ‘m? Schijnt dattie ergens berooid op een flatje in Berlijn zit en bouwpakketjes in elkaar knutselt…

  71. @ Sytze & Cookie
    Er zijn opnamen gevonden van het brein achter Letland!
    http://www.youtube.com/watch?v=XVwzr8tDjHI

  72. Moewahahahahaaa_!

    Je begint in herhaling te vallen kloot_! Sinds Ruk me van mijn werk naar huis heeft gevolgd, en hij er achter kwam dat ik idd in de pijp woon, zijn jullie ideeen al snel op en val je in herhaling_!

    Of wilde je soms zeggen dat die pedo troefkaart nog niet op RonZo was gespeeld_?

    @ Iedereen: ik heb een vermoeden dat iemand een mail heeft gestuurd door middel van een soort shitzooi.nl

    Wil iemand me deze ff toe mailen, ik weet, ivm eerdere mailtjes die vanuit dit systeem zijn verstuurd, hoe je alles kan achterhalen en ik wil graag even zelf verhaal komen halen bij degene die hem heeft verstuurd_!

  73. Caps,

    Dus jij beweert met droge ogen dat jij me geen pica hebt gemaild met een kinderfoto van een reaguurder? je gooit het dus weer eens op een spookmailtje… Wat een slappe zak ben je Caps. Eerst een beetje blij in mijn mailbox lopen kirren dat je een kinderfoto van iemand te pakken hebt en daarna je er met een laffig excuus vanaf proberen te maken. Triest en treurig.

    Je bent een beetje een viezig ventje. Een achterbaks en laf eikeltje. Een zuigend sneuneusje. Een badmeestertje dat even bij de meisjes en jongens gaat kijken of ze zich wel braaf douchen na het schoolzwemmen.

  74. On topic
    Die multinationals hebben geld zat, dus dan is het toch een slimme zet om ze met een list naar 0031 te lokken? Belasting betalen moet je overal, dus waarom dan niet bij Kawouter Bosch? Ik zie het probleem niet. Het gaat om bedrijven die hier anders helemaal niet zouden zijn. Die drie of vier Nederlandse multinationals die dan ook meteen even een graantje meepikken, soi… Of we nou in perpernoten of belastingdienstverlening handelen, het maakt he-le-maal niks uit. Wat wel ernstig is, is dat die mafkees van de PvdA van het politieke spel een onderbuikgevoelsarena maakt waar het niet meer om de feiten maar om de collectieve verontwaardiging gaat. Die idioten van de PvdA zijn al mateloos met die Irak-enquete door de mand gevallen, ze hebben een geloofwaardigheid van -273 graden Celcius.
    Ik hoorde vanmorgen toevallig op bbcworld-radio een repo over Irak en de toeloop. Daar zit dan een verslaggever gewoon te verhalen dat ze er in Engeland mateloos ingeluisd zijn door MI-6, op voorspraak van de VS. En heeftie geweaun een ex-opperhoofd van de Spooks bij de microfoon die dat bevestigd ook! Ondertussen komt over enkele weken het Nederlandse inteelt-commissieonderzoek naar Irak uit. Ben benieuwd!

  75. Cookie van eigen deeg Says:

    * gaapt *
    Ik ga maar eens een uurtje op de bank liggen. Dat scherpt de geest beter dan het verloop van deze draad.

  76. F,

    Kawouter Bos!

    HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! *zucht* HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA! HA!

  77. @ Cookie
    Het is weer maandag. Hoe doet u de was eigenlijk?

  78. @ Kleaut
    Ja, ik wilde eigenlijk Angus de Boskawouter gebruiken, maar dat had u waarschijnlijk gansch niet overleefd…

  79. @soof
    de huidige bijbelse tollenaars heten tegenwoordig politie en justitie

  80. Oow… zeg dat dan_!

    @ Iedereen: JA IK BEN SCHULDIG_! Ik heb hem destijds van Ruk gekregen om kloot mee om zijn oren te slaan. Dat ik er in het verleden weinig gebruik van heb gemaakt komt omdat ik het gevoel had dat ik het in de toekomst nog wel eens nodig kon hebben_!

    @ Kloot: Je vind het vast niet erg als ik geintereseerden dat mailtje doorstuur om mijn onschuld te bewijzen_?

  81. @ Kloot: Je begrijpt natuurlijk wel dat ik je foto op geen enkele wijze voor sexueele actieviteiten heb gebruikt_?

    Nee echt, ik word verdrietig van je beschuldiging_!

    Ik ben absoluut geen pedo, maar als ik dat wel was geweest, dan nog vind ik het schokkend dat je me beschuldigt voor het hebben van een uitermate slechte smaak want zelfs nu, met een ongeschoren puistig gezicht dat getekend is door het harde Brabantse leven en zijn strijd tegen een hotelketen, vind ik vlunk aantrekkelijker dan een 5 jarige klootoog_!

  82. @cookie
    omerta heeft het hek weer eens geforceerd

  83. laat u zich vooral niet storen dat ik nogal achteraf ad rem reaguur, dat ligt volledig aan piq

  84. *pompidom*

    Twee postjes en Caps is al weer sputterend aan het spartelen.

    Heerlijke maandag, nu al.

  85. Het verwondert me toch altijd weer te zien dat er soms zo’n intense interesse in pedofilie opduikt in de loopgraven alhier. Je kunt aan je het front volgens mij veel beter in homosuele necrofilie verliezen. Materiaal zat voorhanden….
    (heej, een open doel?)

  86. *emmertje, schepje*

    F,

    Waar ligt jouw moeder? Nu het toch ter sprake komt, zeg maar.

  87. @ Vlunk: o ja, voor het geval je weer dronken achter je pc zit… Al_Caps maandag 26 oktober, 2009 @ 15:14 bij 3:14 pm is zeker geen compliment aan jou adres, maar een belediging aan dat van kloot_!

    Niet dat je zo meteen gedreven door je fantasie en alcohol allerlei liefdesmailtjes naar me gaat sturen_!

  88. @ Kloot: Hey hey, da’s niet netjes_!

    Ik wist vorige week vrijdag nog niet dat Omerta zijn moeder overleden was, en zelfs ik vind het te goedkoop om daar verder nog geintjes over te maken_!

  89. Caps,

    Dat is precies jouw probleem. Jij reutelt maar wat in de hoop dat de meute je een beetje leuk vindt. Ik doe mijn eigen ding. Bovendien was mijn vraag gericht aan F en bemoei jij je er, ongewenst, weer volkomen nutteloos tegen aan.

  90. @ Kleaut
    Eehhmmm, op dit moment? Onder de negroïde tuinman die even in het knekelhuis kwam schuilen denk ik.

  91. @ Kloot: Grappig dat je, met het doen van je eigen ding, mij tot 2 keer gevolgd bent naar zowel Mellow als hier bij PiQ_!

    Maar goed, waar ik ga volgen mijn fans, dat is niet anders. Nee, het zijn er geen 50 miljoen, maar bij mij zitten ze tenminste niet in mijn hoofd_!

  92. Caps,

    Dit is de vrije interwebs en voor zover mogelijk ga en sta ik waar ik wil. Dat jij daar allemaal lullige dwanggedachten over hebt is niet mijn probleem.

  93. Niet bang zijn kloot, zodra ik dwangedachten heb over jou die niets met het langzaam dood martellen van jou persoon te maken heeft, dan zitten er genoeg mensen in mijn netwerkje die me in een gesloten inrichting kunnen laten plaatsen, tenslotte ben ik eerlijk genoeg om mijn eigen fouten in te zien_!

    euh…zolang het maar geen spelfouten zijn dan_!

  94. En het is weer 4 uur_!

    Mazzeltof_!

  95. mwah
    de helft van mijn posts is toch toegelaten
    uren naderhand, dat dan weer wél.

  96. Overigens vind ik de titulatuur Dr. onder het artikel van Tang niets aan geloofwaardigheid toevoegen. Eerder andersom, het lijkt wel of Tang zich bewust is van zijn gereutel en dat wil verhullen door met zijn via vriendje Rick van der Ploeg vergaarde titel te wapperen.

  97. aldus mr. dr. ir. vliegen…

  98. @Sytze
    Ik ben niet verbaasd dat jij het er niet mee eens bent. Hetgeen niet wil zeggen dat Tang helemaal ongelijk heeft. Het is imho helemaal zo gek nog niet om van tijd tot tijd eens te bezien of alles wat we , in andere tijden hebben bedacht, niet eens herzien moet worden of op zijn minst eens te bediscussieren
    .
    Niet alles waar jij het niet mee eens bent , kan je zomaar afdoen als gereutel.

  99. Die sneer naar Tang, hoe hij aan een doctorstitel is gekomen,(misschien wel gewoon gepromoveerd of denk jij echt dat Van der Ploeg die titels verkoopt?* )maakt jouw betoog ook niet geloofwaardiger :))

    *Als dat zo is dan moet daar onmiddellijk een diepgaand onderzoek naar komen.

  100. Heeft Sytze überhaupt wel een titel ? Zo ja; is die via een erfenis verkregen?

  101. Met of zonder doctorstitel, wel een smakelijk hapje….:)

  102. Vooralsnog zijn de enige betogen die hier enigszíns geloofwaardig over komen, van ondergetekende zijn hand.
    Het dient feitelijk geen toelichting dat mijn artistieke ingevingen dit log als een zwoele wind beroeren, maar het kan maar gezegd zijn.
    Nochtans is er wrevel mijnerzijds.
    Mijn innerlijke rechtvaardigheidsgevoel vertelt mij dat er iemand moet boeten voor het feit dat een peer to peer-proces, waar ik de complete middag mijn duurzame energie in heb moeten stoppen, niet goed is afgesloten.

    *pakt Erl zijn glas*
    *haalt zonder dralen zijn penis te voorschijn*
    *zeikt Erl zijn glas tot aan de rand vol*

    Tot zover.

  103. Koninklijke Olie, Unilever en ook Phillips behoren al decennia lang tot de
    grootste bedrijven in de wereld. Dat is an sich al opzienbarend genoeg voor zo’n klein landje als Nederland. Het is daarom geen wonder dat die bedrijven
    ook al decennia in de toptien staan.
    Dan zouden we 6 of meer van dat soort bedrijven moeten hebben.

  104. @Omerta
    Ik ben wel heel blij met deze bijdrage in de discussie.

  105. Niet alles Piq, maar dit wel😉

    Waar denk je dat de uitdrukking “als een Tang op een varken” vandaan komt?

    @KzK: ik gebruik geen titels, zelfs niet in vakbladen (de enige plek waar het nog een beetje bruikbaar zou kunnen zijn, wat mij betreft)

    @foto: wat zit zijn haar leuk😛

  106. @ Piq

    Thx ..

    Het was geen enkele moeite.
    Voor nu en nog eens.

    Zie je overigens de schitterende zinsopbouw aan mijn kant in vergelijking met zo’n frutseltje wat kzk hier neer durft te kalken?

  107. @Sytze 18:33

    En toch is het wat vreemd dat dit soort bedrijven minder belasting betalen dan iemand, die moet werken voor het minimumloon.

  108. @Omerta
    Die “frutsels”waar je op doelt zijn wel doelgericht en vaak sgerp. Anders dan die van jou, die ook niet echt onscherp zijn, maar toch ook vaak vilein.

  109. YYIIIIIIIHAAAWWWW!

    *springt op KzK zijn rug en geeft hem de sporen*

    Draven .. jij eierknol .. DRAVEN zeg ik je!

  110. @KzK:

    Beetje kromme vergelijking, vind je niet? Bedrijven betalen helemaal geen inkomstenbelasting.

  111. *iets met appels en peren mompelt*

  112. @Sytze
    Die van een Tang op….. is wel leuk. Maar waarom kan jij nou nooit een objectief zijn en met argimenten komen, als het ook maar riekt naar iets van links. Zo jammer.

  113. @ Piq

    Hoe vind je 18.40?
    Om zeg maar even de kussens op te schudden, bedoel ik?

    Leuke metafoor toch?
    Ik .. zittend op die kip .. door de kroeg dravend .. en Kzk met zijn snavel wijd open, loeihard krijsend dat de wereld vol ongerechtigheden zit ..

  114. argimenten mogen dus ook ….(hoeven niet eens argumenten te zijn)

  115. @Sytze 18:45

    Bedrijven worden geacht 25% vennootschapsbelasting te betalen over hun inkomen. In feite betalen ze iets meer dan 1% over hun inkomen.
    Alleen heet dat inkomen toevallig winst.

    Vind het wijs van jou dat je niet vermeldt dat je gestudeerd hebt.

  116. @Omerta
    Welke kussens bedoel je? Die met kippenveren zijn niks. Eiderdons wil ik.

  117. Dr. Tang… Het zou net zo goed een tandarts kunnen wezen. Ghehehe

    Maar goed, als NL dat soort bedrijven geen ‘ruimte’ bied dan is er vast wel een ander (ei)land waar ze terecht kunnen. Dan maar beter hier.

  118. Niemand is objectief Piq, ook ik niet. Alleen geef ik het toe en velen niet😉

    Het argument dat ik tegen Tang heb is dat het geheel wederom ontstaat vanuit de onderbuikgevoelens, het zo vaak misbruikte “rechtvaardigheidsgevoel”. Daar moet eens een eind aan komen. Welke argumenten draagt Tang aan om zijn idee kracht bij te zetten? Welke rationele en desnoods objectieve argumenten draagt Tang aan? Nul komma nul mevrouw Piq. Zelfs de manke vergelijking met Zwitserland gaat mank (en da’s dubbelop) want de Zwitserse economie draait goed.

    Welke tegenargumenten moet ik inbrengen tegen geen argumenten?

    Maar eerst ga ik eten.

  119. @KzK: bedrijven hebben geen inkomen…

  120. @Stetson 18:47

    Toen de vennootschapsbelasting veel hoger was en ze effectief ook meer betaalden, zijn ze ook niet vertrokken.

  121. @Stetson c.s.
    Ik ben het langzamerhand zo beu ; al die chantageachtige, elke realiteit of voorbeeld missende , onzinargumenen. Äls we geen idioot hoge bonussen geven dan… Als we geen volkomen niet meer uit te leggen salarissen betalen dan… Als we geen draconische belastingvoordelen geven dan…..
    Kul.

  122. @Sytze 18:51

    Om met van Gaal te spreken; ben jij nou zó dom ….

  123. @Piq 18:53

    Zeer, zeer mee eens. Om een voorbeeld te noemen; de beste en meest solide banken zitten in Canada. En je raad het niet; maar die banken doen juist niet aan al die onzin dingen.

  124. @kipzkop
    Verbaast me niks. Er is genoeg over geschreven hoe dit soort onzin de status van feiten krijgen, totdat iemand er doorheen prikt, maar er zijn er zovelen die belang hebben bij dergelijke mist, dat het zal blijven bestaan en daarom vind ik het betoog van Tang de moeite waard eens te bezien of we wel een status quo situatie moeten willen.

  125. @Piq

    Zo zijn de Rolling Stones en U2 ook nederlandse bands.

  126. Fijne , korte zinnen Piq.

  127. Aanvullend op KzK 19:02

    Laat ook maar eens zien wat voor vreselijke hypocriet die Bono is.
    !

  128. @Piq 19:02

    De interpunctie was wel foutloos.

  129. @Sytze

    Wat Tang aandraagt, is dat er geen reden (meer) is om zo coulant te zijn tegen de multinationals en daarmee zegt hij dat hij vindt dat de staatskas, ook op een fijne en eerlijke bijdrage van deze bedrijven mag rekenen. Misschien iets om zaken te kunnen financieren waar nu geen geld voor is, omdat er miljoenen en miljoenen niet naar de algemene middelen vloeit?

  130. @kipzkop
    Het is teen of tander.

  131. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat Omerta hiervan vindt. Hij kan alles zo beeldend en krachtig uitleggen of zit hij achter de hollandse pot?

  132. omg, piq denkt eindelijk wakker te worden…
    helaas

  133. @ Piq

    Ik zit even mijn nagels te veilen.

  134. Zomaar een comment, gepikt van bovenstaande link.

    Anton van Oosten zegt:
    zaterdag 24 oktober 2009, 10:06 uur
    Dat een aantal grote bedrijven weinig betaalt was al duidelijk toen ruim een jaar geleden de koopkracht afnam terwijl de economie groeide! Het geld moet ergens blijven nietwaar. Wat gaat het macroeconomisch opleveren om dit aan te pakken? Waarschijnlijk ligt er al lang een studie bij het SCP, die door de politiek niet opgepakt wordt. Nederland moet concurreren met kwaliteit, niet met afbraakprijzen. Misschien kan JP na 8 jaar eindelijk eens de regie pakken?

  135. @Omerta
    Vijl maar door. Als ze gelakt zijn, kom je maar terug. Ik vind verzorgde nagels een must .🙂

  136. *legt nagelveiltje weg*

    Goed .. wat ik dus van de bovenstaande discussie vind, is kennelijk hier de vraag ..
    Wel, ik kan daar vrij kort in zijn:

  137. @Piq,

    ’t Is dat ik over een half uur ergens iets met politiek te doen heb, anders zou ik nog even doorpraten…

    Wat Tang doet, is een politieke mening verkondigen. Dat mag. Maar laat hem godverdomme die politieke mening niet verpakken als een wetenschappelijk feit. Dat noem ik bedrog. Heeft Dweil Tang wetenschappelijk bewezen dat het een “fijne en eerlijke” bijdrage is? Nope…

    En wat te denken van het idee dat de winsten die de bedrijven maken door de bedrijven zelf aangewnd kunnen worden om te investeren in ontwikkelingen, in nieuwe werkgelegeheid? Waarom moeten dat soort stimuleringen altijd via de “algemene middelen” van de overheid gaan, die er eerst 30% van afhaalt om nutteloze ambtenarenbanen te scheppen die dan dat geld moeten verdelen en vervolgens nogmaal 30%, die je voor ontwikkelingen in zou kunnen zetten, verkwanselen aan andere ontwikkelingen, met name in het buitenland door onze minister van ontwikkelingssamenwerking.

    Kortom, weg met die overheidsbemoeienis, weg met dat zinloos verkwanselen van goed (en goud) geld.

    @KzK (18:54): bedankt voor de jij-bak. Ik zal hem maar niet afmaken ten koste van jou hè?😉

  138. @ Piq

    Wist jij dat op het gemiddelde toetsenbord meer bacterieen zitten dan op de wc-bril van een kroeg?

    Hóógst opmerkelijk.

    Godsamme .. ik heb constant het idee dat ik vandaag volstrekt geen ambities heb om iemand te tergen.

    @ Piq

    Zou ik niet lekker zijn?
    Wat denk jij?

  139. @sytze
    “Maar laat hem godverdomme die politieke mening niet verpakken als een wetenschappelijk feit.”
    jij doet dag na dag niet anders

  140. @Sytze
    Zeg niet dat je een liberaal bent, je bent een gewoon een libertariëer en dat verklaart dan wel je manier van denken en dat maakt de discussie dan ook helderder.

  141. @sytze
    en vanaf wanneer ging jij je uurloon ook al weer met 30% inkrimpen?

  142. @Omerta
    dat wist ik niet, maar dan zijn het wel mijn eigen bacteriëen en daar ben ik resistent voor en niet voor de coli-bacterieen van anderen. Hoezo ben jij niet lekker; heb je koorts ?

  143. “In het laatst der dagen zal men vreemde gezichten zien”

    @ Erl

    Nah, laat ze maar lullen, hoor ..
    Jij hebt helemaal geen ezelskaak.

    Dat lijkt maar zo .. komt meer voor bij kinderen uit grote gezinnen.

  144. @sytze

    Jij hebt het idee dat als men het willekeurige individu/ de organisatie zijn gang laat alles ten goede komt. Welnu; dat heeft men in een ver verleden
    ook gedacht, Was de tijd van de industriele revolutie en de kinderarbeid.
    Ik kan je de boeken van Dickens aanbevelen. Daarin worden al de
    wantoestanden beschrveven, die een rechtstreeks gevolg zijn van het
    zogeheten vrije kapitalisme, waar jij zo’n warm voorstander van bent.

  145. @ Piq

    Nou, ik heb geen koorts, maar beetje rillerig.
    Ik denk dat ik zo eens een peentje warm ga maken.

  146. *gooit eiderdonsen dekbed over Omerta en maakt warme anijsmelk*
    OUT

  147. @kip zonder kop
    kapitalisme is nog nooit onvrij geweest
    echt vrij kapitalisme werkt volgens mij wel dégelijk.
    helaas hebben we al eeuwen te maken met een stel monopolisten die geld mogen drukken onder het mom van vrij kapitalisme

    “lord” keynes was ook al in dienst van het british imperium

  148. ehh vrij, onvrij was dubbelop

  149. “give me power of a nation’s currency and I care not who makes the laws”
    j.d. rockefeller

  150. @piq
    fijn
    nu lijkt het alsof ik het blog stilgelegd heb met mijn commentaar terwijl dat nu net pas na kwart voor 8 mocht verschijnen.

  151. Hallo! Nog iets interessants hier?
    ‘k Zag net een repo over kwadratisch denken en interpoleren.
    Wist je dat als je 70 deelt door een percentage per tijdseenheid je dan de verdubbeling weet?
    Stel je krijgt 10 % per jaar. Dan is je inleg in 70/10=7 jaar verdubbeld. Eigenaardig hè?
    Ach wiskunde is zo een onderschatte hersenactiviteit.

  152. @Piq,
    Sinds wanneer staat die tweede tijd bij de kop van een comment?
    Ik vind ’t toch zo raar… ; ’10:00 pm’
    Maar, ’t geeft me ook wel een internationaal gevoel. Grappig. Ies wel goed.

  153. @Soof
    Geen idee. Sinds de wintertijd?

  154. -313181.0049784374
    Eigenlijk moet de stardate er ook nog bij.

  155. @Piquant
    Logies. In de zomertijd was 22:00 uur nog gewoon 9:00 PM

  156. @Cookie,
    Neem jij Piek in de maling en niet Piq🙂

  157. @Piq,
    Ik weet ’t niet. Het viel me zomaar op.

  158. @Soof
    Mij was het nog niet opgevallen 😦

  159. Even de discussie wat meer body geven:

  160. Gut, ik ben weer in een filo-state of mind, zeg maar. Maar dat zal wel nobody interesseren? Toch?
    De punt die ik wil maken is deze. We zijn nooit dezelfde, dus gepraat is telkens van een ander standpunt, toch?
    Dat verklaart een hoop onbegrip.
    Zo. En dat wilde ík ff kwijt.
    En als je nu boos of verdrietig bent, ik begrijp het. Sorry.

  161. @Cookie,
    Jakkes wat een negatief plaatje.

  162. Altijd grappig om te zien dat mensen een blog beheren maar niet de kennis beheren de instellingen juist te krijgen😛
    RTFM!

  163. @Stetson
    Fijn dat jij erom kan lachen🙂

  164. Ghehehehe

    @ Cook
    Onder welk kleurtje val jij?

  165. Eigenlijk wilde ik je even een probleem voorleggen Stetson.

  166. jahaaa ranzo
    je had al gemeld dat je om websiteonderhoudswerkzaamheden verlegen zat.

  167. @Piq: noem het libertarisme, objectivisme, kritisch rationalisme.

    @KzK: in plaats van Charles Dickens lees ik toch liever Karl Popper, Ayn Rand of Epicurus (de bron). Of bedoelde je een andere Dickens?

    Maar goed, geen enkele stelling is een waarheid maar hooguit een werkbare hypothese.

    @Vlunk: ik werk met dagdeeltarieven. Dat rekent gemakkelijker en rondt zo lekker af.

  168. @sytze
    tja, moeilijk hè, 4 keer 271 euri 51 per 4 uur

  169. @Sytze 11:20

    En wat hebben Popper, Rand en Epicurus over de hoogtijdagen van
    de industriele revolutie op te merken? Niets.
    Wat heeft Popper van doen met mevrouw Rand? Niets.

    Terzijde merk ik nog even op dat Popper wel degelijk een voorstander is van een overheid, die ingrijpt.

  170. niet gewoon 1086 per dagdeel, neehee, afgerond 5 cent meer…

  171. Nog even addendum voor Sytze. Het llibertarisme in zijn meest zuivere vorm culmineerde uiteidenlijk in Robberspiere en Saint-Just en de
    guillotine.

  172. @KzK: desalniettemin lees ik ze allemaal liever dan Dickens want die schreef sprookjes.

    Leg me nu eens even uit waar de liberaal Popper (realpolitik pur sang) het ingrijpen van de overheid “verheerlijkt”? Oké, we zijn het er over eens dat de overheid in de ergste gevallen (nader te definiëren) moet ingrijpen. Maar op welk moment is zeer de vraag.

    @Vlunk: als ik jou niet had… had ik een Casio nodig.

  173. Heb jij, KzK, wel eens antwoord op mijn vraag gegeven waarmee jij je in het dagelijks leven bezighoudt?

  174. @Sytze

    Lees Popper maar niet meer . Is echt niet aan je besteed. Lees mijn comments ook maar niet meer. Ik ook al te lastig.

  175. @Sytze

    Ik heb je op die vraag al eerder een antwoord gegeven. Zie verder KzK
    23:44.

  176. En wat was toen jouw antwoord KzK?

  177. Volgens mij was dat toen de inschatting van Piq… KzK.

    Maar je bent dus advocaat?

  178. @kip zonder kop

    robespierre en al z’n vrinden waren vrijmetselaars. de franse revolutie was een uitermate beperkte uitdunning van de franse adel, het wachten is op de schotse.
    de vs heeft als enige land ooit een grondwet aangenomen inclusief een soort mensenrechtenlijst die als voorbeeld zou moeten dienen voor de VN.
    Nu blijft dat gewoon een door de rockefellers opgerichte stichting met zelfbenoemde leden die sinds hun gedwongen oprichting (wilhelmina was net zo’n kreng als haar moeder en haar kleindochter, juliana deugde wél) nog geen enkel gewapend conflict voorkomen heeft, hooguit veroordeeld.

  179. Het llibertarisme,
    Ik zag en hoorde daar verleden jaar een filosoof, of was ’t een historicus, dat weet ik even niet meer, en een pianist een recitel over geven. Mozart en Beethoven. Bonaparte en de revolutie. De schilderkunst wordt van ‘extravagante buigerij’ tot realisme. De muziek wordt van zoetsappige vleierij tot heftige emotie van het volk. Beethoven. Realist en vernieuwer.

  180. @Sytze

    Dat was een inschatting van HelenZ. HelenZ heeft toen antwoord gekregen en het beantwoorden van vragen kost geld.

  181. @Sytze’

    Ik zal je helpen. Het antwoord was “ja”. Geheel belangeloos en ooknog graties🙂

  182. HelenZ… mag ook. Ik hou dat allemaal niet bij KzK. Niettemin: het beantwoorden van vragen kost bij mij ook geld en ik ben geen advocaat.

    Geef nu eens gewoon een helder antwoord. Je draait er omheen.

    @AS: dat moet een boeiende ervaring geweest zijn.

  183. THX Piq😉

  184. @Soof
    Is Repelsteeltje nog steeds in slaap, na jouw adviezen?

  185. @vlunk 23:53

    Robbespierre , Danton, Marat, Demoulins en Saint- Just waren de
    verre voorvoorvaderen van Mark Rutte.

    Als je M. Rutte ziet en hoort zou je dat niet geloven, maar het is echt zo.
    Wacht trouwens altijd nog op openbare excuses van Bolkesteijn voor de
    10 duizenden slachtoffers , die de franse revolutie heeft gemaakt terwille
    van de blauwe blazers.

  186. Hoeveel % van jouw zaken win jij KzK?

  187. @KzK

    Bolkestein

    i.p.v.

    Bolkesteijn.

    Het is gewoon de jiddische variant hoor.

  188. @Piquant Zegt:

    dinsdag 27 oktober, 2009 @ 00:01 bij 12:01 am

    Euhhh, ik weet niet. Was dat gisteren?

  189. @Soof
    Nee, eergisteren. dus ik vraag me af wat jij met repel hebt gedaan en of ze niet wakker gekust moet worden🙂

  190. @Sytze 00:01

    Spong wint 5% van al zijn zaken. Daar doe ik het niet voor. In civiele zaken
    wordt 50% van alle zaken door iemand verloren. Daar doe ik het niet voor. Ik heb wel eens 26 kort gedingen op rij gewonnen, maar er ook wel eens twee achter elkaar verloren.

  191. Ik ga mijn graf in…

    Tabee snoodaards, let op uw spelling en controleer uw feiten.
    😛

  192. @KzK (00:08): dat was geen antwoord op mijn vraag… schrijf jij jouw pleitnota’s ook zo ontwijkend?

    *verveeld gaapt*

  193. @kip
    zin in een pro deo zaak tegen een politieagent die in zijn vrije tijd mensen uit staat te dagen om naar buiten te komen om te knokken?

  194. @Sytze
    Ik debiteer weinig feiten. Heb wel veel vragen en zoek naar antwoorden, maar die zijn voor bijna niets gemakkelijk te vinden.

  195. @Sytze 12:11

    Al je enige flauwe notie had, is het wel een antwoord en ook nog eens een precies antwoord.

  196. @sytze
    en dat uit jouw toetsenbord, de horror…

  197. Ah Kzk
    Dus je bent irl een zwarte kip maar ivl een zwarte kip met zonder kop…?
    Interessant…
    Vertèwl, vertèwl!!

  198. Aanvulling
    Meningen heb ik natuurlijk weer wel, maar vnl gebaseerd op empirisch onderzoek en door te leven🙂

  199. ranzo
    ze stelt zich wel voor als ze daar zin in heeft, ik ken jane al langer dan vandaag…

  200. Zo hebben we collectief toch aardig wat probleempjes op weten te lossen vandaag.

  201. ik zocht nog ff wat extra aanwijzingen om er zeker van te zijn…

  202. @Vlunk
    Nope, geen proxy. Ip adres ergens in NL.

  203. jane
    eerst altijd net doen alsof je niet begrijpt waar het over gaat
    vervolgens alles ontkennen
    daarna, als je echt niet anders kunt, slecht een gedeelte erkennen en moeilijk doen over de straf die daar op staat.

  204. @Cookie
    Morgen weer alle problemen oplossen hier. Ik reken op je !!!

  205. @Antisoof

    Ben je er nog? Er zijn drie Beethovens, zoals iedere muziekkenner weet.

Reacties zijn gesloten.

