Kerstpakketten? Nee bedankt!

Goed gedaan! Omdat u er dit jaar wéér een grotere puinhoop van heeft gemaakt, kunt u op 25 december meteen door naar start en krijg weer geen sinaasappelmarmelade, zes goudse kaarsen, een flesje chateau migraine en lange-afstandsrenpathé van twee jaar geleden. Had u dit jaar maar harder moeten werken voor uw baas, het is uw eigen schuld. Na dat hij eerder al van uw periodieke verhoging een periodieke onthouding maakte, wordt u door uw beminde werkgever nu u ook uw zuurverdiende kerstpakket door de neus geboord. En dat voor het twééde jaar achter elkaar! En zelfs volgens Google is er dit jaar nog steeds helemaal geen crisis! U kunt natuurlijk ook solliciteren bij de Voedselbank. Die geven tenminste iedere wéék een fijn pakket weg. Behalve met de kerst. Dat dan weer niet. Toch een kerstpakket dit jaar? Ontwaakt, verworpenen der aarde! Op naar het Malieveld!
F. von Zeikhoven

403 Reacties to “Kerstpakketten? Nee bedankt!”

  1. Kerstpakket me kudt.

  2. Kerstpakket me reedt.

  3. Die opmerking wil ik graag iets nuanceren:
    Kerstpakket me hoela.

  4. Kerstpakket het hele jaar door🙂

  5. Jezus, wat haat ik kerstpakketten.

    Tonnen aan goedbedoelde rotzooi door je strot geduwd.
    En het moet elk jaar weer origineler, hipper en duurder. Ondanks de crisis, hè, want godsamme, wat gaat het goed met de zaak.

    Nieuwste trend: Stel zelf on-line je eigen kerstpakket samen. Gelukkig zit er op die sites een knop “Doneer de hele tyfusbende maar aan een goed doel“.

  6. Drempel-dickey-preventie.
    Weer geen Kerstpakket.

  7. Kunnen we geen wet tegen kerstpakketten aannemen?
    Gewoon verbieden? Ik weiger ze toch altijd.

    Als je jood of moslim of jehova of anderszins behept bent, mag je zo’n pakket dan wel aannemen, eigenlijk? Is dat moreel niet verwerpelijk?

  8. @drempel
    Ingeval dat geen straf is, wordt het omgezet naar “wel een kerstpakket”.

  9. Mijn nieuwe Nokia (niet uit kerstpakket) is zo modern, daar komen zakelijke mailberichten al op binnen voordat ze zijn verstuurd.

  10. Geef mij maar geld.

  11. Geld geef je toch maar weer weg, Sytze. We zijn nu niet bepaald nooddruftig, met z’n allen.

  12. Als ik kerstpakkettenfabrikant was, zou ik alle pakketten opleuken met varkensvlees.

  13. Maar nu eerst moet ik een syllabus schrijven waar ik godverdomme niet uit kom…

  14. lol@9:52

    Syllabus niet gelukt vannacht, Sytze?
    Te weinig Berenburg, wat ik je brom.

  15. Ja ja, als het op het aannemen van geschenken aan komt, is God ubiquitair.

  16. Nieuwste trend: Stel zelf on-line je eigen kerstpakket samen.

    @Rodney: *Gaapje* Dat hebben we hier in 2002 al gehad.
    Ik opteer voor drie rollades dit jaar. Eén om op te eten, de andere twee om weg te gooien

  17. Ik vind dat een kerstpakket iets is van een crisistijd en met een beetje fantasie zitten we allemaal in een keiharde crisis.
    Crisispakket dient te hebben : wol en pennen om een paar sokken te breien.
    Potje vaseline; oorwarmers; ontbijtkoek en een blik houdbare boter ; aanmaakblokjes en een knijpkat.

  18. O ja en een catalogus van luxe zaken. Een mens moet toch iets hebben om zich aan te vergapen.

  19. Kadootjes krijgen is leuk🙂

    Zal ik mijn adres doorgeven, een iedereen die geen behoeft heeft aan een pakket weet ik wel een bestemming voor. Ik zal jullie verzekeren dat
    het goed terecht komt.

  20. Heeft iemand die Russische schlager al meegezongen trouwens?
    *zelf ook even een onverstaanbaar lied aanheft en lege fles Berenburger achteloos door het gesloten keukenraam van de benedenburen mikken doet*

  21. @F VonZ
    Als we in een crisis zitten en geen geld hebben om uit te gaan, moet een mens toch wat??

    *grmfff ik moet hier ook alles uitleggen “

  22. @ Piq
    Zou een flesje diesel ook werken? Ik verbaas me erover dat mensen petroleum op/aan/in hun lijf smeren. want da’s de Engelse naam, petroleum gelly…

  23. Ja, een crisis is een mooi moment om de schaatsen in het vet te zetten…

  24. @FVonZ
    Denk jij dat ik een kenner op dat gebied ben ? Nee toch🙂

  25. Wat zal ik nu weer eens op mijn verlanglijst zetten?
    keuzes, keuzes, keuzes

  26. Wat dacht je van een handige rugtas met wieltjes en uitschuifbaar handvat Drempel?

  27. Ik krijg dit van Sinterklaas:

  28. Ik krijg waarschijnlijk voor kerst dit jaar wéér een lege doos…

  29. Tja F.

    Ik zeg niets. De vorige crisis is ook helemaal niet ontstaan uit hebzucht. Ik zou zoiets nimmer durven beweren. Het zijn die verfoeide zakkenvullers aan de top die mensen dwingen om veel te hoge kredieten af te sluiten. Dat blijkt nu wel weer opnieuw.

  30. Zei ik “vorige crisis”?

  31. ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven ik moet schrijven

  32. @syts 10:56 am

    nah travelling down under is met zonder wieltjes en handvat.

    @F

    Een lege doos lucky U

  33. @F

    je zou hem maar eens in een half leeg of half volle doos moeten hangen..

  34. @ Sytze
    Ik schud die schrijfsels altijd zó uit m’n mouw. Heb jij dat nou ook?

  35. @ Drempel
    Ja, nee, dat past dan niet meer heej….

  36. goh wat een rust vandaag..

    waar is erl ?

  37. wat zet Lorre op zijn verlanglijst

    Ok verlanglijst -je

  38. @Repel 10:56 am

    hoe komt het dat jij denk dat jij een beter doel hebt dan het drempel platzakfonds?

  39. Welbeschouwd bestond het allereerste kerstpakket uit goud, wierook en mirre.

    Sindsdien is het liederlijk bergafwaarts gegaan met de inhoud van het pakket.

    Hoewel, soms zijn er lichtpuntjes: Erl geeft jaarlijks zijn huishoudelijke lijfeigenen een fraai Erlgedicht als kerstpakket.

  40. speziaal vor lorre

  41. @ De man met zonder drempelvrees

    Erl heeft reeds meer dan alles wat zijn hartje begeert.

    Het grootste geschenk dat Erl ebenso nog immer krijgen kan is de uitnodiging om te geven. Hetgeen Erl dan ook gulhartig doet aan alle nooddruftigen die zich met huid en haar (allusie op vorig topic) gloedvol verlangen aan Erl te onderwerpen.

  42. @ de man zonder land

    Zal drempel jou eens een uitnodiging om te geven doen.
    *hangt er een gedichtje bij*

    Het is kerstfeest Holland
    geen sneeuw, wel koud
    Binnen pronkt de kerstboom
    in zilver of goud………..

  43. Erl geeft jaarlijks zijn huishoudelijke lijfeigenen een fraai Erlgedicht als kerstpakket…

    Wat ben je ook een schraalhans he!?
    Waarschijnlijk bewierook je jezelf op schaamteloze wijze in die gedichten.
    Megalomaan

  44. @ De drempel met zonder man

    Hoe dúrf je Erl te tutoyeren en zo rechtstreeks aan te spreken?!

    € drempelmannetje zweepslagen en tepelklemmen geeft €

  45. Theologisch gezien is Pasen (de dood en herrijzenis van Christus) veel belangrijker dan Kerst (zijn geboorte).

    Hieromtwege zouden we liever voor een Paaspakket moeten opteren.

  46. @ raar de karpaat

    Heb je wel eens gehoord van de Kerstgedachte? Dat het niet om de materiële of monetaire doch de intentionele en inspirerende waarde gaat betreffende geschenken – voorzeker het Kerstgeschenk?

    € ook raar flaggelleert en tepelbeklemt €

  47. @klein menneke met gele poten en zweepje zonder achtertuin

    Om dat het mag en omdat het kan …
    *Geeft lorre en schop onder zijn hol*

    Kudt
    lorre,
    geef mij even mijn slipper terug

  48. Noem het kerstgedachte. Ik verdenk je ervan dat je moeilijk afstand kan doen van de centen die je aan zijn komen waaien.
    Ebenezer Scrooge

  49. @Ebenezer: Jij Timon van Athene.

  50. Ebenezer?

    Is mijn broer hier ook?

  51. @ man onder drempel

    Dat was raar die jij daar een holleschop gaf: kijk omhoog en je ziet Erl bovenop je drempel staan.

    € Afghaanse bermbom in drempel gooit en hard wegrijdt in Erls AM €

  52. @Drempel: Als jij Scrooge heet wel.

  53. @bermbom dwerg

    R is niet van racen!!
    *AM blijft helaas op drempel hangen*

    3
    2
    1

    Plop

  54. @ raar de huzaar met vettig haar

    Ôch, wat is dan toch dat kapitaal? Voor jou betekent het iets, maar als het er altijd al geweest is zonder dat je er iets voor hoefde of hoeft te doen en het meer is dan je ooit op zoudt kunnen maken: wat betekent het dan wérkelijk? Geld verveelt Erl, net als jij, Erls niet-waarde.

    € grijpstuiver naar raar gooit €

  55. Erl verveelt zich…

    Waar is vluk?

    € in gierput zoekt en vluk in diepte hoort spartelfoeteren €

  56. Is het kerstpakket als instituut nog wel houdbaar in een pluralistische samenleving waar niet ieder meer nominaal of praktiserend gristen is en ongodisterij en mammonetaire afgoderij juist meer en meer tot hét instituut verwordt?

    € het topicum enig reliëf en voortgang te geven poogt €

  57. Allo? Allo?

    Ist da jemand?

    € zich weder roepende in de woestijn weet €

  58. *Grijpstuiver in oor Erl ragt*

  59. Erlautocrrectie:

    verveelgoderij, ongodisterij en mammonetaire afgoderij

    i.p.v.

    ongodisterij en mammonetaire afgoderij

  60. € lieve duit in anus raar shovelt €

  61. En dan zeggen ze dat pecunia non olet

  62. Wélzekers indien in ano rario…

  63. Zouden we dan ook niet een offerfeestpakket moeten willen?

    Welke inhoud zoudt zulks vermogen te hebben?

  64. € uit gebrek aan zinnige dialoogpartners bij de pakketten neerzitten gaat en dan maar im Bad verglijdt (per ongeluk vol op badeendje vluk plonst) €

  65. Erlautocorrectie:

    i.p.v.

    Erlautocrrectie:

  66. Dat is toch de overtreffende trap van kers?

  67. Wijl Erl im Bad verwijlt, luister naar:

  68. Dan krijgen mijn mensen deze
    keer een kerser pakket dan vorig jaar, OK?

  69. Op valreep van Bad:

    @ Bedrijf

    Welk een liederlijk onspitsvondige taalvergrappingen durft U met droge ogen te plegen! Erl zou zich diep schamen voor zulk een niveau á la Sodomerta…

  70. € waarlijk im Bad verglijdt wijl luisterend naar de hemelse Vivaldi €

  71. retro-goddelijke dickie

  72. Zo, net even het kerstpakket uit 1952 (uit erfenis verkregen) opengemaakt. Gedoucht met Sunlight groene zeep. Toastjes met leverpastei als ontbijt met een flesje Joy. De Lach als lectuur erbij.

  73. @ Piq

    Und waarom duik jij pas op als Erl im Bad zit?

    Wil je er soms bij?

  74. @ Piq

    En wat heeft dit berichtje in Godesnaam te maken met kerstpakketten?

    Seksleven vrouwen gaat in ‘herfstslaap’

    ROTTERDAM – Het herfstweer heeft ook zijn invloed op het libido van vrouwen. Minder zin in seks, maar meer behoefte aan intimiteit en een warm lichaam om tegen aan te kruipen. Dat blijkt uit een onderzoek van 100% NL Magazine bij 500 Nederlandse vrouwen.

    14 procent van de vrouwen bekende seksueel het meest actief te zijn in de herfst. De zomer is het topseizoen (56 procent), verrassend genoeg gevolgd door de winter (34 procent).

    De lente scoort beduidend slechter, met 19 procent van de vrouwen die dan het vaakst onder de lakens duiken. Of mannen iets gelijkaardigs ervaren werd niet onderzocht.

  75. @Erl

    Omdat vrouwen weten dat een kind, geboren in de zomer, gezonder is. Een kind geboren als kerstpakket is een verstoring van het jaarlijkse kerstfeest et voilá.

  76. *tijd voor stoombadje nemen gaat*

    verse kerse,

    ver verser verst
    ver verder verderst
    vers verser verst
    verver ververs ververst
    kersvers kersverser kersverst
    kersvers kerservers kerstvers

    kerstvers: oh denneboom oh denneboom.

    *zelfovertreffende trap richting badkamer verkoopt*

  77. @Sytze’
    Stoom, stomst,stomerij,stomp,stommer. Melig, meligst en nog meligerer.

  78. mannen en neuken:
    zomer: 95%
    herfst: 99%
    winter: 99%
    lente: 100%

    oftewel: 393% van alle mannen neukt altijd.

  79. #gaat donatie aan Kringloopwinkel doen# (kerstgedachte en ik ben van overtollige spullen af).

  80. kom kom, eet een komkommer

    goede bekomkomst.

  81. @Sytze
    Topic maken over “pleasure dreams; machodenken; manipuleren met cijfers; wishfull thinking”?

  82. Wishfull thinking

    als uitsmijter een kersvers verder ververst kerstvers:
    oh denne-ipod oh denne-ipod

    Toedeloe.

  83. Vivaldi was de Dries Roelvink van de achttiende eeuw.
    Kreeg ook nooit een kerstpakket, overigens.

  84. @Rodney
    kerstpakket is zo decadent en bestaat alleen in landen waar mensen al volgevreten zijn en een kast hebben met overbodige spullen (champagneglazen zonder voet bv).

  85. @piq
    Oeh ja, die glazen ken ik.
    Het idee is dat je die in je hand moet houden, dat is “gezelliger”.

  86. @Rodney
    Ik heb wel bewondering voor de mensen die dat soort onzin bedenken en het dan ook nog op de markt krijgen. geni(t)aal.

    @Cookie
    *broodbonnen van overdatumbrood toewerpt*

  87. @ Piquant
    Ik zat meer aan kaviaarbonnen te denken. Zalmbonnen desnoods.

  88. @Cookie
    Voor recepten moet je bij Sytze zijn🙂

  89. Wie lust er hier wel of niet asperges?

  90. Wat zegt dit ons over de traumatiserende gebeurtenissen in de Kerststal?

    ‘Vader bij geboorte schaadt moeder en kind’

    ROTTERDAM – De aanwezigheid van de vader bij de geboorte verhoogt het risico op een keizersnede, een relatiebreuk en zelfs mentale ziekten, waarschuwt een Britse vooraanstaand gynaecoloog.

    De ideale omgeving voor een geboorte, is er een zonder mannen. Enkel een stille vroedvrouw die zich op de achtergrond houdt, is nodig.

    Gynaecoloog Michael Odent beweert dat een partner of mannelijke dokter in de verloskamer tijdens de geboorte de kans op een keizersnede verhogen.

    Uit onderzoek blijkt dat bij meer dan 90 procent van de bevalling in het Verenigd Koninkrijk gebeuren in het bijzijn van een mannelijke partner. Maar volgens Odent maakt dit de moeder meer gespannen, waardoor ze meer adrenaline produceert.

    “Dit vertraagt de productie van oxytocine, een hormoon dat vitaal is voor de geboorte en zo duurt de bevalling langer. Als een vrouw dit hormoon niet vrijmaakt, zijn de weeën minder hevig en verloopt alles moeilijker”, aldus Odent.

    “De bevalling wordt pijnlijker en moeilijker omdat de hormoonspiegel van de vrouw verstoord is. De stijging van het aantal keizersneden dat laatste jaren is voor een deel aan de aanwezigheid van de vader te wijden.”

    “Als er alleen een vroedvrouw zou assisteren bij de geboorte, zou het ter wereld brengen van kinderen veel makkelijker verlopen”, gaat Odent verder. “De ideale omgeving voor een geboorte, is er een zonder mannen. Enkel een stille vroedvrouw die zich op de achtergrond houdt, is nodig. Veel mensen die rondlopen, zeker als het om mannelijke figuren als echtgenoten en dokters gaat, bemoeilijken het proces. Na de geboorte kan ook de seksuele aantrekkingskracht tussen een koppel verdwijnen en zo tot een scheiding leiden. Sommigen mannen kampen zelfs met een postnatale depressie.”

    Critici zeggen dat er weinig bewijs is dat deze beweringen ondersteunt. Duncan Fisher werkt voor een adviserende website voor vaders: “Ik denk dat deze gynaecoloog verkeerd is. Niet alle mannen zijn nerveus bij de geboorte en veel vrouwen hebben meer stress tijdens de bevalling als hun partner er niet bij is.”

    Mary Newburn van de ‘National Childbirth Trust’ zegt dat er nu sociale druk rust op mannen om de geboorte van hun kind bij te wonen. “Er is een gevoel onder vrouwen dat ze de baby negen maanden hebben gedragen, zij moeten de pijn van de bevalling en de geboorte doorstaan. Dus het minste dat mannen kunnen doen, is hen bijstaan. Als de echtgenoot zich daar ongemakkelijk bij voelt, pech voor hen. Ik zou niet zo ver gaan als dokter Odent, ik denk niet dat mannen overbodig zijn bij de bevalling. Maar partners kunnen hun aanwezigheid bij de geboorte niet opeisen. Het is belangrijker dat de vrouw zich veilig, op haar gemak en gesteund voelt. Als ze liever er enkel een vrouw wil bij hebben, is dat prima.”

  91. Ik wil hier niet zijn met kerst. Ver weg van al dat gedoe🙂

    Ergens op een eiland in de stille zuidzee lijkt me wel wat. Ik neem genoegen met een cocosnoot en wat rijst.

  92. @El

    Dat een vader bij de geboorte aanwezig is , het zal allemaal wel. Wat denk je van vaders die aanwezig zijn met kerst? Een ramp, nog steeds een trauma van.

  93. @ Rotte Tronie

    Hoe dúrf je Vivaldi met Vies Koeldrink te vergelijken, ja, in één zin te noemen?!

    Luister en ontluister dan, jij ignorante karpatenkop!

  94. @ Reperl

    kokosnoot

    i.p.v.

    cocosnoot

  95. @Erl

    Ook goedemiddag🙂

  96. @Erl
    Je hebt gelijk, het spijt me.
    Ik had Dries niet zo mogen beledigen.

  97. @ Steeltje

    Heb je een Kersttrauma? Ah, kom maar even liggen en vertel alles maar aan Dr. Erl.

    € sofa aanschuift, bloknoot en vulpen pakt en achter liggende Repel plaatsneemt op Sodomerta dienstdoende als kruk €

  98. @Tepelstreeltje:

    Zat jouw vader in de bak met kerst?

  99. @ Repel

    Erl zei toch kokosnoot?!

  100. *Herfstpakket inhoudende het gehele euvre van Arijan van Bavel naar Erl schuift*

  101. @Repel

    Moet het speciaal stille zuidzee zijn?

  102. oh… beter lezen Sytz…

  103. @ RotDrol

    Als je in het befaamde en felbegeerde Erltestament had gestaan, had Erl je nu met één ferme klawatsch eruit geschrapt.

  104. Oh dank u Erl.

    Zat ie maar in de bak, dan was het nog wat. Nee, ik ga het niet verklappen. Dit bewaar ik voor op de bank bij Erl.

  105. *oeuvre als euvre geschreven als taalkundige wortel voor Erls neus houdt*

  106. @drempel

    Heb jij een beter plan?

  107. @Erl
    Godzijdank
    Anders zit ik met al die Vivaldi-cd’s opgescheept.
    Maarreh, testament? Was je van plan vroeg te sterven, Erl?
    *hoopvol kijkt*

  108. Lieve mensen. Ik ben er weer vandoor.
    Mondhygieniste gaat haar werk doen. Misschien kom ik straks terug
    met een taalvaardigheid die de weerga niet kent.

    Ik blijf proberen🙂

  109. € geretardeerd herfstpakket van DrolRot doorschuift naar De man met zonder drempel en riposteert met:

    http://web.mac.com/robvanbavel/Site/Welcome.html

  110. @repel

    Mwa,zat inderdaad wel aan iets tropisch te denken…
    maar bij stille zuidee komt het eerst Bikini (atol) bij me op…
    🙂

    Maar ik pas me graag aan.waar gaan we heen?

  111. @ Reperl

    Is de gelijkenis op de foto heel treffend, ma poupou repellante?

    € niets tegen een pondje of 200 meer heeft, zo op z’n tijd, edoch voorzorgshalve sofa stutten doet €

  112. @drempel

    Ergens waar geen kerstballen aan de bomen hangen.
    Wel en zeer belangrijk de “KOKOSNOOT”

  113. Alvast voor Kerstmis:

    Erl-acrostichon

    Er lijkt geen groter goed,
    Ruiterlijk toe te geven aan de dood.
    Lerft u zacht.

  114. Beste geachte Erl,

    Er moet toch wat te raden overblijven toch?

  115. @ RotDrol

    Und, heb je al geluisterd naar jazzmaestro Rob van Bavel op ’s mans site en ben je al in ootmoed stilgevallen op je ontblote knieën met het aarsje drie turven hoog?

  116. @Erl 2:11
    Kijk, daar heb ik meer mee.

  117. @Erl 2:16
    Zie mijn 2:16.

  118. Ik heb meer zin in een stille geile nacht😉

    en nu ben ik echt weg.

  119. @ DrolTot

    Dat vers heb je waarlijk ontvreemd uit het Erlkerstgedicht van vorig jaar!

    € integriteit Zsa Zsa scannen doet €

  120. *even sollicitant-intimideren-out*

  121. Nah ook mooi kudt

    Laat repel me hier staan met heej………

  122. Op de Valreperbahn: lol@Erl 14:18
    Net verzonnen. kzweerut.

  123. @ BotDrol

    “Kijk, daar heb ik meer mee.”

    Waar heb je meer mee: op je ontblote knieën met je aarsje drie turven hoog?

  124. Te koop

    Veul voor weinig —gehele euvre van Arijan van Bavel —

  125. Het pefecte kerstgeschenk…

  126. pefect is net niet perfect.

  127. I know….
    Daarom verkoop ik het ook.

  128. Geef je wel garantie?

  129. Drempelgarantie!!!
    *Ghe ghe*

  130. Dus er is toch een drempel😉

  131. Tja, hut is maar zoals je het bekijkt😀

  132. Net zo iets viessssssss meegemaakt. Zat op een terras een ciabatta met geitenkaas; pijnboompitten en honing te eten; een glas witte wijn erbij een mooi indian summer zonnetje erbij. dus je zou zeggen : “hemels”.
    Zitten er 3 middelbare vrouwen pal naast me, geobsedeerd over ziektes en kwalen te praten. Ik kon er niet omheen, van enge operaties , die beeldend werden beschreven tot kalknagels. Gétsieeeeeeeeeeeeeeeee. Pueg.

  133. @Piq

    Je heb het broodje toch wel me genomen?
    Kudt.. geitenkaas
    Ja als we nu toch over smerig hebben..

  134. @Drempel
    Ik heb het niet opgegeten. Misschien heeft een van de dames haar kalkteennagels er in gestoken.

  135. @Piq

    Achherm.

    *Kerstgedachte met zonder kerstpakket*
    bied piq een plaatsje aan de eettafel..

  136. @Drempel
    dan zal je wel moeten kiezen of kokosnoten eten in de Stille Zuidzee of mij aan de dis. * ik zou het wel weten*.

  137. Geeft Piq een kokosnoot met een rietje
    gooit de BBQ aan…

    Ik ben even een pakje sigaretten halen.

    *plop*

  138. ohoh, Drempel zien we nooit meer terug. Vroeger was dat trouwens toch ‘even sigaren halen’?

  139. *zich dis met Piq eraan op een kokosnoteneiland in de Stille Zuidzee voorstellen doet*

  140. @ Piq
    Heb je daar dan ook een Vrijdag bij?

  141. @FVonZ

    Alles is er VonZ , zelfs zij, wiens naam ik niet wil uitspreken🙂

  142. Zij, wier naam…

  143. Schrijf die naam anders even op, de lezers willen het erg graag weten…

  144. Overigens is een half uur geleden de ARES raket met succes gelanceerd en weer in de oceaan geplonst. De ARES X-1, zoals de testraket officieel heet, is de eerste van een nieuwe generatie ruimtebevrachters. Ze zijn de opvolgers van de Space Shuttles, die na april volgend jaar deel uit gaan maken van de mottenballenvloot in die Amerikaanse woestijn.

  145. Wat moet die raket in de oceaan?

  146. *plop*

    Zeau,
    effe sigaretten & sigaren gekocht
    goh zag net een raket in de sloot vallen is iemand iets kwijt?

  147. Van roken ga je dood.

    Stond er ARES op de zijkant Drempel?

  148. Raket kwam ‘maar’ 150 km hoog.

  149. @ Drempel
    Als er ISS opstond, moet je even de brandweer bellen

  150. @sytze 5:44

    Iedereen stopt eens met reauken

    isz x1 dacht ik.

  151. Zo dan, weer 6 gletsjers om zeep.

  152. @ Drempel
    Leuk filmpje, ik kijk meestal wel op Nasa.tv naar lanceringen, maar deze miste ik op 10 minuten…

  153. Wie is er al bezig met een kerststal?

    Neen, Sodomerta, niet zoals jij bezig IN een kerststal, zucht, pfff…

  154. @ Zeik

    Bent U niet enigszins off (eigen) topic bezig?

    Of wenst U dan echt uit alle macht dat Uw topic ook als een nachtkaAR(E)Sraket in zee dondert?

  155. De echte kerst valt toch op 6 januari?
    http://books.google.nl/books?id=PBiHdHBdUSYC&pg=PA37&lpg=PA37&dq=6+januari+jezus&source=bl&ots=E489cMg3gX&sig=IN6murI5aEASOz-f4jfG_PK-zJY&hl=nl&ei=foPoStrrHY3R-QbMqfT-Bg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5&ved=0CBQQ6AEwBA#v=onepage&q=6%20januari%20jezus&f=false

    Áls Jezus al geboren was, maar daar gaat het niet om – en dat Julius Ceasar ’s leven veel overeenkomsten vertoont met dat van Jezus is vast toeval, en het gegeven dat er veel militaristische woorden en gebruiken voorkomen in het NT vast ook- maakt ook niet zoveel uit want, eerlijk is eerlijk, op een aantal uitzonderingen qua metaforen na dan, is Jezus een verlicht prediker, en zijn boodschap snijdt hout, mits de sleutel van het boek bekend is.
    En wanneer dat een Kerstpakket ook maar een greintje overbrengt van de ware liefde van Jezus voor de mens, en wanneer er ook maar één ziel wordt aangemoedigd tot het lezen van de Schrift en het herleest en herleest, tot de lezer in stille beroering de waarheid een beetje begint te zien, dan is dat alle kerstpaketten waard.

  156. n, avond heren.

  157. Goedenavond, Repelsteeltje.

  158. *komt binnen en prakt meteen een banaan op Erl zijn voorhoofd*

    En hoppááá! ..!!!!

    Das alvast één, jij rulle kababiebikker!

  159. He gezellig. Nu al.

  160. Erlkönig Zegt:
    woensdag 28 oktober, 2009 @ 14:20 bij 2:20 pm
    Waar heb je meer mee: op je ontblote knieën met je aarsje drie turven hoog?

    Kijk… en tóch he!? Waar is onze erudiete misantroop inene gebleven.
    Waar is Erl zijn decorum?
    Gister die vieze mopjes (hihi) vandaag een tekstje die het proza van een marktkoopman niet overstijgt.

    Wat is er Erl, knelt dat ivoren torentje een beetje? Ja he!?

  161. @ raar

    Psst … kijk dat dan ..
    *knikt naar een brief op de bar*

  162. *Slaat hand voor de mond*

    Gaat Erl over dan!!??

    Huh?
    Maar hij kijkt al een jaar steeds af!!
    Neem deze en vorige week. Huzaar dit, karpaat dat. Heeft ‘ie allemaal van mij!!

    *pruillip trekt armen demonstratief over elkaar doet*
    Ik vind het niet eerlijk.

  163. Nou ..

    Dan zal Erl eerdaags wel bij zijn klasgenootjes bananen op het voorhoofd lopen te prakken ..
    En maar schreeuwen: je lijkt wel een Toekan!

    Handje schudden .. hallo, mijn naam is Erl .. ik ben origineel, mensééén!

  164. @Omerta: Ja, ohofff dat ‘ie hiervoor die kers gebruikt van zijn kommetje appelmoes bij van der Valk.

  165. Halloo!? Halloo!? Is da jemand?
    *Prakt zichzelf in arremoede dan maar een banaan op het voorhoofd*

  166. @ raar

    En in zijn rooie rib-broek maar de stud uit gaan lopen hangen ..

    Met van die venijnige danspasjes op zijn Elvis Costello-schoenen over het schoolplein:

    EEN, TWEE, DRIE .. TSJATSJATJSA!

  167. @ raar 8.18

    En maar schreeuwen:

    Ik ben een Toekan, ik ben een Toekan, ik ben een Toekan!

  168. Gheghe. Van die lulluke zwartwitte pipo de kloon schoenen.
    19.95 bij van Haren.
    Sie waren in die angebot!!

  169. @ Raar

    Die grote ongelukkige driewieler natuurlijk finaal voor de ingang van het schoolplein geparkeerd ..
    Iedereen kankeren ..

    “wat krijgen we NU weer?”

  170. en dan die open monden bij het zien van die orthopedische bonenstaak die daar voor een groepje meisjes van 11 jaar zich staat uit te sloven ..

  171. Hey, psst Omerta. Zullen we een piet piraat vlaggetje kopen voor bij Earl zijn drie wieler??

  172. Wild spastische bewegingen makend .. naar die ouders gillend: stelletje Karpatenkoppééén!!!!

  173. @ Raar 8.28

    LOL

    En zo’n ouderwetse pingpongbel op het stuur .. waar hij bij elk hobbeltje in de stoep met zijn ezelskin op knalt ..

  174. @Omerta

    Hey. Pssst, We kunnen die vlag ook wel een de zijkant van Earl zijn schoenen plakken. Ruimte zat…

  175. @ raar

    En dan met zo’n gezicht van achteruit de klas naar de juffrouw gaan zitten kijken ..

    Juffrouw: Erl, je maakt me bang!
    Erl: Karpaat!

  176. Effe tussendoor. Weet iemand nog een gratis driverscan&download.
    Zoiets als Radarsync maar dan zonder dat je op die vervelende aanbiedingen van radarsync moet ingaan?

  177. Seau mennekes,

    Gevalletje van voor eigen parochie preken?

  178. @ travestiete dwergnecrofiel

    travestiete dwergnecrofiel

  179. @ dikke karpatenhuzarenkop met zonder kip noch pik

    dikke karpatenhuzarenkop met zonder kip noch pik

  180. Nailed to the cross, dead for collective sin.
    We decide where, why, who, and when.
    Build our bibles to ONLY include the things
    we believe to be divine and true.
    This is our right.
    This is our life.
    Everyone homogenized.
    Sodomerta! Gomorraar!

    Smited into oblivion with blood, wrath, and disease.
    Sheep in shepherd’s clothing.
    Allah, Jesus, Muhammad.
    Their words have way more in common
    than than the Midwest or the Middle East like to preach.
    It’s a tragedy.
    It’s a strategy.
    To prey on contrast to not indulge fact.
    Divide, conquer, subcontract.
    The scriptures blind followers read are not as cryptic as they seem.
    Sodomerta! Gomorraar!

    The pages serve the sick and poor,
    not to serve the capitalists of endless war.
    Religion is the opium of the meek.
    Sodomerta! Gomorraar!

  181. @ Le(egho)o(fd)

    Wat een typetjes toch, he, die twee?

    Vind je ze ook zo lijken op reïncarnazi’s van de Mounties?

  182. @ Reperl

    Bist du da, Schatzi?

    € sofa weer aanschuift €

  183. @ Le(egho)o(fd)

    Of vind je Sodomerta & Gomorraar dan toch meer sprekend lijken op het Edvard Munch Duo?

  184. @ Reperl

    Schatzi? Wo bist du denn?

  185. @ Le(egho)o(fd)

    Kwik & Kwek dan – zonder Kwak?

  186. @ Reperl

    Müss Erl zich al ein bischen ungerüst gehen machen?

    € Reperls rondingen nog in indruk ziet in sofa €

  187. Krankzinnigheid door het denken.
    Ja, dat was de diagnose geweest.
    Iets met subroutines die niet helemaal zuiver waren. Argumenten die werden vergeten en verdraaid. En het hoofdprogramma begreep het dus allemaal niet meer.
    Nu was het programma dus kapot. De geest verloren in zichzelf.
    ff Formatteren en opnieuw installeren met de juiste versie, die nieuwste die een kennis hem had aangeraden.
    Ach. Taal. Vertel me niks meer.

  188. @ Le(egho)o(fd)

    Gebroeders Gé en Arie Temmes?

  189. @ Sof

    Je verstoort weer liederlijk op olifanteske wijze een Erldialogue intérieure á trois!

  190. @ Reperl

    Vertel Dr. Erl nu dan maar fluks over je kersttraumaatjes.

  191. @Erl,
    O, ga gerust je gang. Ik zei niks.

  192. @ Le(egho)o(fd)

    Erlimpressie van Sodomerta wijl Gomorraar gas geeft:

  193. @ Sof

    Percies, dat zei Erl al reeds langeweilig!

  194. @Erl,
    Ik zeg dus niks. Want als ik wel wat zou zeggen dan zou melden dat ik wel moest schateren bij die driewieler en die schoenen… Prffft. Maar dat zeg ik dan maar niet.

  195. @ Reperl

    Is jouw kersttrauma een species van een geboortekanaaltrauma?

    € psychopathologisch pakketje herkent als hij een psychopathologisch pakketje ziet €

  196. @ Sof

    Et tu, Sophus?

  197. @ Le(egho)o(fd)

    Zouden Sodomerta & Gomorraar het dp-probleem wellicht aan het oplossen zijn?

    Harharhar!

  198. @ Sof

    Een fotoberichtje van Sodomerta & Gomorraar speciaal voor jou:

  199. @Erlionus,

    Nou, die zien er wijs uit, vind je niet?
    Jeetje, mens. De boog kan niet immer gespannen zijn.

  200. On topic
    Als je niet meer in de kerstman gelooft, krijg je dan nog wel een kerstpakket?

  201. @ Sof

    Geloof jij nog in het kerstpakket?

  202. @ Zeik

    Waarom schrijf je eigenlijk sowieso eerst een topic over het kerstpakket, wijl de zak van Sint weder gans overslaand?

    Geloof jij dan nog stiekem in de zak van Sint?

  203. @Aerlionus (is beter dan Erlionus),
    Wat een aparte vraag. Waarom vraag je dat?

  204. @ Reperl

    Schatzi, Erl rufe dich an!

  205. Luchtige Leeuw roept Heilige groente aan.

  206. @ Sof

    Omdat dat het topic is van hedentendage, wellicht?

    Zucht…

    € Erlhanden tenhemelegeschreid vuistbalt €

  207. (Ik ondertitel maar even), geen dank.

  208. Erl verveelt zich…

    Waar is Piq?

  209. @ Sof

    Heb jij dan nog steeds niet de Mexicaanse Griep?

  210. @Aerlionus,
    Wat is dat, Mexidingus griep? Lul niet man. Een virus. Nou und?

  211. Aerlionus luistert teveel naar de massamedia. Ach. Gelooft Gij het?

  212. Hier liebe shatz.

  213. @ Sof

    Werkt ons verlangen welbeschouwd niet als een virus?

  214. Trouwens, er schijnt een mosseltje te zijn die de vogelgriep als ochtendmenu heeft. Dus vooral géén paniek. (Hoorde ik op de VPRO. Ja dan zit het toch wel goed, of niet?).

  215. @ Rekel

    Ah! Da bist du, ma poupou!

    Ga maar alvast liggen (op de Erlsofa, dat is), Dr. Erl moet eerst een andere eeuwige Erlpatiënt even nog de Erldeur uitwerken met een Erlkoan.

  216. @Aerlionus,
    Now we are on speaking terms. Aber deine Patiente ist da.

  217. Lol: Een Aerlioniussische Koan…

  218. Ich liege auf mijne smertz.

  219. shit meine

  220. @ Sof

    Kom jij maar weer terug als du de volgende Erlkoan endlöst hattetetet:

    Alle dingen keren tot het Ene terug, waartoe keert het Ene terug?

    € Sof boomloze bos instuurt €

  221. omdat dat de essentie is natuurlijk

  222. @ Reperl

    Has du denn wieder deine Tena Lady nicht angetan?

  223. @Aerlionus?
    Tot alle dingen? Is het goed??? Please. Ik mot trouwens pissen.

  224. meine lady braucht keine Tena🙂

  225. @soof

    Tena nodig Soof?

  226. liegen unter die sofa beim erl.

  227. Het ene keert niet terug, dommie. Het ene is. (Punt)

  228. Wel waar, draai ene maar eens om. Psies t zelfde hoor.

  229. Behalve als je er een punt achter zet. Dan klopt het niet meer.
    LEPEL. .LEPEL

  230. Euhhh, Repeltje, als jij Tena niet nodig hebt ik wel? Ahum tjsja… Je spreekt geen onduidelijkheid. Kusje dan maar.

  231. U had een nodig sprong nodig om urine te lozen las ik net. Ik weet niet wat je leeftijd is en hoe jij dat ding boven de pot hangt, maar weet wel uit ervaring dat richten bij mannen een zeer moeilijk issue is .

  232. ernaast Soof?

    Ik zeg: Dweilen.

  233. @Aerlionus, Repeltje vraagt je iets.

  234. Of niet zeiken🙂

  235. Erl ist wieder vom sofa verswunden.

  236. @ Reperl

    Jah, Sof kan hem door zijn tremor niet meer goed focussen – ondanks de kunstvlieg in zijn pot.

    Und können wir nur endlich ein Anfang machen mit deine Träumata?

  237. Mag het ook in het hollands?

  238. @ Sof

    Je antwoorden zijn alle niet alleen fout, maar fouter en foutst…

    Gaat heen en komt pas wider als je het waarlijk weet!

  239. @ Reperl

    Hollands

    i.p.v.

    hollands

  240. @ Reperl

    Ah, laat ons een aanvang maken dan.

    Laat ons beginnen bij het begin: wat is je gewicht?

  241. Er is geen goed of fout. Bestaat gewoon niet.

    Soof is soof en Erl is erl. PUNT

    Ieder zijn waarheid.

  242. @ Reper

    “Ieder zijn waarheid.”

    Als dit waar was, dan zou het niet waar zijn.

    Als dit niet waar was, dan zou het waar zijn.

  243. Haha Erl, dit vraag je een dame niet . Foei.

  244. @Repel, dat is waar, maar je analyse berust op een standpunt. En dat zeg jij dus ook, lieverd. Het gaat er vgs mij om wie de meeste liefde heeft. En als dat Erl is, God weet het.

  245. Ik heb de meeste liefde🙂

  246. Zeiken…… kan ik als de beste😉

  247. @ Reperl

    Waar is die dame dan? Sof houdt dan wel van travestie, maar om dat dan maar meteen een dame te noemen vindt zelfs Erl wel wat ver gaan.

    Ah, laat ons verder gaan met ons traumaonderzoek.

    Hoever zit je van je ideale streefgewicht?

  248. @Repeltje,
    Ik lees met aandacht jouw woorden.

  249. @ ikkeneur

    U heeft tremor noch kunstvlieg in uw pot?

  250. mmmmm….. uuuhhhhhhhhh 5 kilo?

  251. @ Reperl

    Laten wij vigilant zijn: Sof heeft net tevergeefs een sixpack Axe in zijn okselen gespoten en poogt nu predateus onze sofa te benaderen.

  252. Nope, gewoon een plain pleepot en een grote achtertuin enne…. Erl.
    Het is Ssssikkeneur…

  253. Kan die beter die sofa onderspuiten🙂

  254. @ Reperl

    Spreken wij hier over lunarkilo’s (factor 6) of aardse kilo’s?

  255. Nu ga je tever Erl. Foei.

  256. @Aerlionus,
    Gij, woordenverdraaierDt! Gij invullerDt!. Ach ik neem ’t niet eens je niet kwalijk (ke weet immers niet beter), ik duid ’t je niet euvel, snoodaerd!

  257. @ kkeneur

    Wat placht U dan gevoeglijk wél in uw grote achtertuin edoch níet in uw doorsnee plebejerpot te deponeren?

  258. Wordt hier niet meer geswifferd?

  259. repelsteeltje Zegt:
    woensdag 28 oktober, 2009 @ 22:59 bij 10:59 pm

    Dik dus. *Vijlt nagels, blaast*

  260. Erl.

    “Ieder zijn waarheid.”

    Als dit waar was, dan zou het niet waar zijn.

    Als dit niet waar was, dan zou het waar zijn.

    Daarom.. Ik zeg het je🙂

  261. @ Reperl

    Ah, Erl ziet het al: je weegt 5 kilo onder je optimale gewicht. Hoe voelt het aan om 5 kilo van je lichaam te missen?

  262. Volle blaas, erl, dat ge aan het zeiken bent?

  263. @ Reperl

    Zit de sofa lekker? Zal Erl je kussen (nog eens opschudden)?

  264. @Repeltje, Aer gaat nu op de evolutionaire-pikorde-fysiologische-toer, hoor). Ik zeg maar nix.

  265. Kan iemand even de stand van zaken sinds 13:30 uur voor me samenvatten?

  266. @Cookie: Erl verveelt een ieder. Verder het nalezen niet waard.

  267. @cookie

    Veel gezeik….

  268. @Cookie 23:13

    Dat kan; niets genmist

  269. @ Sikk

    Erl smeekt deemoedig met het edele hoofd nederwaarts Uw gratie af: het kwam door Sof, die chronische incontinenticus…

  270. @ kip met zonder kip juncto Gomorraar juncto Crookie

    Wie van jullie kan het verst plassen?

  271. Erlautocorrectie:

    kop

    i.p.v.

    kip

  272. Het kwam door die of die. Ja Ja. De slachtofferrol. Tsja. Ik vergeef een ieder, zou Jezus gezegd hebben in het kerstgeschenk. Een nieuwe dag een nieuw begin. En geen gezeik. Zand erover.

  273. @ Reperl

    Trek je maar niets aan hoor van al die vieze mannetjes: ze staan elke dag voor het raam van Dr. Erls praktijk.

    Kom, ga maar weer nederliggen en vertel Dr. Erl over je vroegste herinneringen.

  274. Iemand nog een kerstpakket?

  275. Alles okee Soof. Moet nog een beetje bijkomen van het aperitief, maar verder alles dik in orde.

    Bon, ik heb wel een beetje een beeld van het verloop van de draad. Dank allen.

  276. @ Sof

    Erl heeft een gesloten vraag voor jou:

    Drink jij nog dagelijks een vers glas pure ochtendurine?

  277. Iemand mij gemist of kan ik weer op mijn (volgegeten) lauweren rusten?

  278. @ Reperl

    Schatzi?

  279. @ Piq

    Schatzi!

  280. @Aerlionus, goed dat Gij me aan de Golden Shower herinnert. Tsja, het geheugen hè? Dat neemt niet altijd toe. Zucht. We kunnen nooit alles weten dus. Oh, wat voel ik me soms een beetje dom?

  281. @ Piquant
    Alletwee wat mij betreft.

  282. @raar

    Door die italiaanse kutschoenen van jou moest ik mijn browser weer opnieuw opstarten. Notabene zonder enig plaatje, ja een kruis. Vanwaar deze onzinnige moeite?

  283. @ Piq

    Wil jij op Erls sofa liggen? Reperl is remspoorloos verschwunden…

  284. @ Reperl

    Schatzi!

  285. @Piquant,
    Hoe kan men jou niet missen? Hoe kan men een vrolijke lentemorgen vergeten? Hoe kan men het gefluit der vogels vergeten? Schoonheid, kunnen we dat vergeten? Niet toch?

  286. Ik snap niet dat kerst al voor de deur staat. Het is goddomme nog maar oktober mensen.

  287. repelsteeltje Zegt:
    woensdag 28 oktober, 2009 @ 23:25 bij 11:25 pm

    Nah dat ligt aan je comp, niet aan het plaatje.
    Ik zou even een scan over je comp heen gooien. Wellicht heb je last van een virus.

  288. @Soof
    Jij bent wel heel erg goed voor mijn humeur, terwijl Erl alleen maar laat blijken dat ik B keuze ben😦

  289. @Raar

    Virus???????????????????????? Nee eg nie!!!!!!
    Ik vrij veilig.

  290. @ Sof

    Een nieuwe Erlkoan voor jou:

    Wat proef je als je de spits afbijt?

  291. @Piq,
    Tsja, wat der Aerlionus er van maakt… IK weer het ook niet. Ik zeg gewoon wat ik werkelijk meen. Ongeveer dat is.

  292. @Piq

    Je blijft de first lady hier hoor😉 Laat ze maar lullen.

  293. @Repel
    Voelt lang niet altijd zo🙂

  294. @Erl

    Wat proef je als je je eigen gezeik drinkt?

  295. @ Piq & Reperl

    Jullie moogt ook tesaam plaats nemen op Erls sofa.

    Wat zijn jullie vroegste herinneringen aan ‘fijn’ en ‘lekker’?

  296. @Piq & Repel: haha.

    @Repel: Zelf weten. Het is niet gewoon dat indien je op een plaatje klikt (gewoon via google afbeeldingen gezocht en gevonden) je je browser zich afsluit.
    Jij hebt weer vieze filmpjes zitten downloaden he!?

  297. Erl doe us lievur tegen piq? Please?

  298. @Piq

    wazeggedanou?

  299. @ Sof

    Toon Erl het gezicht dat je had voordat je ouders geboren waren.

  300. @Erl
    Chocolade schuitjes met slagroom en de geur van pas gemalen koffiebonen.

  301. @ Pig

    Is Erl dan niet immer liebhabend jegens jou?!

  302. @Raar

    Neen Rare man. Als je hier op een linkt klikt (zoals dat heet) en je denkt dat er onder een ander tablad ws nog piquanterieen te vinden is. Nou toen had ik het mis. Ik link dus naar die pagina. Zie een kruis (nee geen mannenkruis) en klik het weg. Veel moeite moeten doen om hier weer te geraken tussen jullie wondermensjes.
    En nee, ik heb GEEN virus. Zit wel aan de antibiotica.

  303. @ Piq

    Laat ons doorgaan op die ‘chocolade schuitjes’ en die ‘koffiebonen’.

    Vond je die ook wel eens in de buurt van je potje?

  304. Soof help. Heb jij nog een wondermiddel tegen mijn kwaal?

  305. @Erl

    Aan potjes heb ik geen enkele herinnering (zal wel heel erg zijn).

  306. @ Reperl

    Jah, zie je nou zelf hoe naar raar is?

    Laat hem maar rechts liggen en vertel Dr. Erl je vroegste herinneringen aan ‘fijn’ en ‘lekker’.

  307. @Repel: Ach so. Luistert dan en huivert, digibieletje *grijns*
    Plaats de pijl op de link, klik rechts en selecteer open koppeling in nieuw tabblad.
    Piq’s blog blijft gewoon open staan, en er opent zich een nieuw tabblad waar, ow wonder, de link naar verwijst.

  308. Fijn en lekker.

    Laat mij even denken. Vermoedelijk moet ik nu bij ou een NLP behandeling?

  309. Kan iemand ook alvast even de samenvatting tot 1 uur vanacht geven?

  310. @ Piq

    Je hebt dus de herinneringen aan je potje gans verdrongen? Ernstig, heel ernstig, jah.

    Welke associaties krijg jij als je de rorschachvormige comments van raar en Sof leest?

  311. @raar

    Dank je raar. Ware het dat ik geen digibeet ben .. whaaaaaah

  312. @Repel: In dat geval, mevrouw, zeurt u.

  313. @Cookie

    Het gaat om de kerstgedachte. Erl wil deze graag bespreken op zijn freudiaanse sofa met mij en piq. Ons pakketje moet openbaar worden, maar ik vrees dat wij beiden geen onthullingen doen vanavond.

  314. @raar

    Ik zeur met regelmaat. Jullie zeiken😉

  315. @ Reperl

    Dr. Erl werkt alleen (non-)verbaal en elektroshocksgewijs. Daarnaast biedt Dr. Erl de diepe anamnese waardoor de oorspronkelijke natuur weder wordt gerealiseerd.

  316. Kijk, een boek blijft bij één onderwerp.

  317. NON Linquistisch zeker🙂

  318. @Erl

    Grrrrrr oorspronkelijke natuur? Ik heb geld noch moeite en tijd bespaart om dat een beetje af te leren.🙂

  319. @ Reperl

    Dr. Erl bemerkt een stukje recalcitrane ontkenning en geanticipeerde vermijding in je stukje richting Crookie.

  320. @Aerlionus, 11:48 pm, das dan fijn voor jou, engerd!

  321. @ Reperl & Piq

    Hoe ziet jullie ideale kerstpakket eruit?

    Droom alles er maar uit: alles wat je hartje begeert mag und think big!

  322. Recal jippie. Leukste wat er is.

  323. @Erl

    Jij mag niet eens in mijn doosje kijken. Wat een banale vraag zeg over mijn kerstpakketje. Foei meneer.

  324. @Piquant Zegt:

    woensdag 28 oktober, 2009 @ 23:48 enz.

    Je oorsprong is toch je wezen?

  325. Volgens mij is die Earl de enige hier die middels een zelfontspanner een kiekje van zichzelf maakt en het een groepsfoto noemt.

  326. @ Sof

    Wat heeft Dr. Erl Ú nou dan weder misdaan?

    jij licht laxerende oeigoeroe

  327. gered door de bel🙂

    laterz.

  328. @Erl

    Qua “alles wat mijn hart begeert”denk ik klein (kleine doosjes met inhoud)🙂

  329. Nou ja, je oorsprong + je eigen identiteit natuurlijk.

  330. @ Reperl

    Dr. Erl mag dus niet kijken. Wel voelen dan?

    € zedenontverwildering hedendaagse jeugd meewarig aanschouwt €

  331. @Soof

    Is zo, maar terug naar “mijn wezen” wil ik niet.

  332. Ons analyserend kom ik tot de conclusie dat we een beetje mal doen.

  333. @ Piq

    Omschrijf je kleine doosje met inhoud dan maar zodat een ieder alhier een goede suggestie krijgt als je de volgende week weer eens jarig bent.

  334. @ Sof

    Mal in de zin van mal of mal in de zin van mál?

  335. @Piquant,
    Je snijdt nu een kernpunt van de filosofie aan; ‘de wil’ O, Witchenstein of Nietzsche lustte daar wel pap van.

  336. Ik ben dol op doosjes, vooral wanneer leuk verpakt🙂

  337. @Erl
    Is simpel, oud/antieke ring , roodgoud met Russische geslepen diamanten er in.

  338. @ Sikk

    Ja, maar Piq wil er dan wel enig inhoud in…

  339. @Aerlionus,
    Mal of mál? Gij zot! Mallerdt!

  340. Heb ik nog iets gemist?

  341. @ Piq

    U is nazate van de Romanovs?

    € kip zonder kop Fabergé-ei voor Piq leggen laat €

  342. De wil, bestaat die? Is de wil er eerder dan ’t brein beslist voor ons (niet dus). Is er een vrije wil? Niet dus. We zij slaven. Van …

  343. @ Sytze

    We hebben het momenteel over het doosje van Piq: zij wil graag iets daarin met een ring en ook heeft zij iets met Russisch.

  344. @ Sof

    Gaahaap…

  345. @Erl
    Ik zal eerlijk zijn; ik verzamel ze , dus heb er al een paar.

  346. @ Sof

    Je maakt weer een oorverdovende categoriefout. Zucht.

    In de zelfervaring kan afhankelijk van het geloof of ongeloof en daarmede dus ook wel of niet de ervaring ervan wel of niet sprake zijn van vrije wil.

    Dit laat onverlet dat er een neurobiologisch correlaat of zelfs dictaat is: dit doet geen enkele iota of tittel af aan de ervaring in de eerste persoon enkelfout.

    Het is gevaarlijk, onzinnig en contra-empirisch om de zelfervaring te reduceren tot een ander domein.

    Beide verklaringen zijn dus simultaan waar: ook hier is non-dualiteit.

    Erl dixit ~

  347. @ Piq

    Erl is gek op stijlvolle jehudische dames met gevoel voor klassiek Russische ringen met diamanten!

    Bent U ook van hoge adel?

  348. @Erl

    Ik wens mijn cv , in de letterlijke zin des woords,. niet te plempen hier. If you don’t mind.

  349. @Erlianus Maximus:

    Een cockring?

    @Sofius Anticus:

    Natuurlijk is er een wil, elke avond opnieuw.

  350. @ Piq

    Hmm, Uw laatste comment geeft Erl helaas al weder afdoende antwoord in negativum…

    € Boulevard of Broken Dreams opzoekt €

  351. @ Sytze

    Dat is wel zeer een schunnige gedachte, een ware dame (of zelfs Piq) of heer onwaardig!

    € twijfel aan Sytze’s baronschap knagen voelt €

  352. @Erl

    Dat is wel weer iets wat we dan gezamenlijk hebben (in letterlijke en overdrachtelijke zin).

  353. Ad topicam:

    Wie heeft er liever een kerstpakket dan vrije wil?

  354. @Erl
    Vrije wil, voor zover mogelijk, heb ik, maar een kerstpakket al jaren niet en eigenlijk heb ik daar ook geen behoefte aan, anders dan een klein doosje, waarvan de inhoud genoegzaam bekend is🙂

  355. @ Piq

    Suggestie voor het kerstpakket 2010: een tegoedbon voor het schrijven van een Piqtopic?

  356. @Erl

    Goed idee. Maak jij een lijstje van drie personen die daarvoor in aanmerking komen.

  357. @Sytze,
    Gij is pragmaticus? Okay, Hoewel ik uit eigen ervaring kan melden; je kunt je eigen realiteit kiezen, een beetje.. Amen.

  358. @ Piq

    Ah, je hebt ergens een klein eksterachtig karaktertrekje…

    Dat vindt Erl aandoenlijk – aantrekkelijk bovendien: weet je zeker dat je niet van hoge adel bent?

    Speciaal voor jou:

  359. @Erl:

    Toen Paul-Henri in 1777, op terugweg van Amsterdam naar Duitsland, mijn voorvader verwekte, zal hij waarschijnlijk niet stil gestaan hebben bij de vraag of zijn nageslacht zich immer netjes zou gedragen.

    Niettemin komen schunnige gedachten in alle lagen voor, dat zul je ongetwijfeld met me eens zijn.

  360. Doosje een geyl woord vind.

  361. @Sytze,
    Voorvaderen denken niks. Die zijn alleen geyl. Wee, ons geyle nazaten!

  362. @ Sytze

    Jaja, das stimmt, edoch in de HOGE adel gelden andere, keiharde maatstaven. Baronschap is dan wel geen hoge adel, edoch Erl had je toch wat hoger ingeschat qua onschund.

    Ebenso, dat dondert niet: het doosje van Piq blijkt nog immer op zoek naar een lorre of the rings…

  363. Ter nagedachtenis aan de voorvaderen: Laat ons allen geyl zijn.

  364. @Erl

    Mooie muziek, maar het mist voor mij iets. Ook meer voor de ochtend met een kop koffie .

  365. @ Sof

    Analoog aan geil versus geyl: wist je dat Heidegger een wezenlijk onderscheid maakte tussen Sein en Seyn?

  366. Op ieder doosje past een decksel…

    *te bedde gaat want weer een wil ontwaart*

  367. @ Piq

    Luister dan liever naar

  368. @Erl, ik denk er gaarne over na in mijn slaap. Weltrusten.

  369. @ Sof

    Doe dat dan wel naar eigen vrije onwil.

  370. @All die ten bedde varen; een mooie nacht.
    Ik luister nog naar de laatste plemp van Erl.

  371. @ Altegader altesaam

    Ook Erl gaat, moegestreden, zu Bette.

    Droom en lerf zacht ~

  372. € Piq Erlkusje toewuift en in koele meren duikt €

  373. @Erl
    Ik duik je zo na en wie weet komen we elkaar vannacht ergens tegen🙂

  374. @Leo*

    Ik bennog de enige hier die dat kan beluisteren en ga ik nu doen.

  375. @Leo*
    Mooie dagafsluiting .

Reacties zijn gesloten.

