Respect (Piquant)

respect_Full

Wat kan dat snel gaan, een woord wat heel gewoon was in onze taal en altijd een positieve lading had, is verworden tot een woord met een negatieve connotatie.

Vroeger  was respect  iets wat je vanzelfsprekend betuigde aan ouderen. Voor iedereen zonder grijze haren was respect toch iets wat je moest verdienen. Je moest iets moeilijks kunnen, iets moeilijks hebben gedaan. Of je moest iets bijzonders zijn. Respect krijg je als je uitzonderlijk moedig was – in een oorlog, of in een andere situatie waarin wegkijken of wegrennen gemakkelijker was geweest.
Wijsheid, dat gaf ook recht op respect. Als iemand veel had gelezen, veel wist, of als iemand anderszins wijs was – een wereldreiziger, een zenboeddhist of een priester.

In de tijd van onze (groot)ouders  was dat nog weer anders. Toen werden eerbied en respect ook voorgeschreven door gezagsverhoudingen. Er was respect voor vaders, priesters en dominees, voor burgemeesters en ministers. Maar na de informalisering en individualisering die in de jaren zestig doorzetten, werd respect meer en meer een functie van prestatie.

Begin deze eeuw was daar iets geks mee aan de hand. Op straat liepen jongens van soms nog geen 15 en die EISTEN respect.
Daarin zat om te beginnen al een tegenstrijdigheid. Het gedrag waarmee je respect eist, kan tot van alles leiden, maar niet tot respect.

Want de nieuwe lading werd geïntroduceerd door Nederlandse jongens van wie de vader meestal in de Marokkaanse Rif was opgegroeid. Hun onzekerheid vertaalde zich naar een gebiedende wijs: ik eis respect.

Ook de jongeren die aanleunen tegen de RAP-cultuur bedienen zich graag van deze stoere taal.

Ik vraag me af, ligt het aan mij en wennen we al aan de manier waarop anderen hun “recht”op respect opeisen en daarmee hun onzekerheid proberen te verbloemen of is die manier van “communiceren” aan het afnemen en gedragen de jongeren van nu zich anders (meer aangepast aan ‘onze’ manier)  dan hun vaders?

307 Reacties to “Respect (Piquant)”

  1. Kinderen doen na wat ze van hun ouders geleerd hebben. Dat was vroeger de gedachte. Tegenwoordig kun je ‘ouders’ rustig vervangen voor ‘MTV’. Gerard Cox kreeg jaren terug het halve land over zich heen, maar hij had wel keihard gelijk toen hij even opmerkte dat die ‘negermuziek’ de jeugd een slecht voorbeeld stelde. Kennelijk is het normaal dat meisjes zich als hoeren gedragen en jongens als pooiers. Of als met-steroide en silliconen opgepompte Ken’s en Barbie’s. Eigenlijk zou er, net zoals bij de nachtelijke sexad’s op tv bij MTV standaard een waarschuwing door het beeld bij clips moeten lopen: “Deze vertoning is gebaseerd op gebakken lucht, en heeft helemaal niks met de werkelijkheid te maken”. Respectloze tv is het geworden, MTV. Waar is de tijd van Music Box gebleven…

  2. goede morgen lieve ledbuiskinderen!

  3. Percent of global Internet users who visit piquanterieen.wordpress.com:

    7 day avg 0.00003%
    1 month avg 0.000012%
    3 month avg 0.000004%
    3 month change -60%

  4. @F

    ‘-60%’ huhh

  5. http://www.alexa.com/siteinfo/geenstijl.nl die doen het dan toch beterder. Nou ja, we doen ons best…😉

  6. Ik heb een tijdje terug een nieuwe website gemaakt voor een vakantie-oord en flink aan het SEO-en geslagen. Resultaat +130%!
    De opdrachtgeven had alle respect (OT) voor m’n werk😉

  7. @ Drempel
    Komt door de zomersluiting… Je kunt ook zeggen dat we sinds de zomersluiting weer 40% gewonnen hebben.

  8. Kinderen zijn de toekomst. Respect?
    Tegenwoordig zijn ze liever lui dan moe. Hebben wij dit toch weeer
    mooi veroorzaakt.

  9. AH, hoor net dat Alexa een soort Maurice de Hondt is… Nou ja, zou er ook een hoe-heet-dat dingesson marketing intelligence bureau ook al weer voor op na kunnen slaan?

  10. Kijk 40 % winst dat noem ik respect

  11. Ach steeltje… het begrip respect begon aan de aftakeling toen we zelf eind jaren 60/ begin jaren 70 op de middelbare school bijna verplicht de leraren bij de voornaam moesten noemen onder het mom van iedereen is gelijk…

  12. @ Man met hoed
    tnx, handig om Piquanterieen mee op te stuwen in de vaart der volkeren.🙂

  13. Kids hmmm.. respect..

    Ligt inderdaad aan de ouders/opvoeders

    voor de rechter dagen

  14. pfff heeft iemand nog een heeeele sterke kaffee-tip?

  15. @ Repel
    Zitten jouw kids dan nou alwéér niet in de schoolbanken vandaag?

  16. @F

    een doppio ?

  17. @Zeik

    Vandaag netjes in de schoolbanken en sinds gisteren nu allebei een baantje. Werken zullen zij, dit schorem.
    Nee, uit het laatste jaar ervaring weet ik dat er bij veel kinderen respect ver te zoeken is, dat hamer en timmer ik bij mijn kroost met regelmaat uit.
    Heb respect voor je moeder!!!!!!😉

  18. @ Zeik bij 10:02 am
    Dat gaat aan de ene kant niet lukken bij wordpress omdat je niet in de broncode kan zitten friemelen maar aan de andere kant wel weer een beetje door nog meer tags bij een topic te knallen.

  19. @von Zeik

    Koffie staat klaar😉 Tip1. Stap in auto.

  20. Ik merk dat de jongeren tegenwoordig geen cent meer te besteden hebben. Het abo voor gsm kunnen zij anders niet meer betalen, terwijl zij overal gratis meesurfen op het internet.
    Waar ben je tegenwoordig nog zonder mobiel? Nergens.

  21. Nog even ter aanvulling bij 10:10 am
    Zorg dat er bij elk topic hier altijd een stuk of wat tags het zelfde zijn, bijv. over wat piqblog voor staat te zijn. Deze tags zorgen er dan voor dat de zoekmachines deze steeds weer voor de kiezen krijgen en dus een hogere ranking. Daarnaast zet je dan ook wat tags er bij over de inhoud van de topics.

  22. REPSECT BITCHES!

    “Ook de jongeren die aanleunen tegen de RAP-cultuur bedienen zich graag van deze stoere taal.”

    Er is geen “rap-cultuur”. Aan de ene kant is er Urban, een conglomeratie van diverse muziek stromingen en jongeren cultuurtjes en aan de andere kant is er de Hip Hop cultuur die sinds het eind van de jaren 70 bestaat.

    Piqje geeft maar weer eens aan dat ze zich het beste op haar plek voelt als ze een beetje inhoudsloos voor zich uit kan pruttelen.

  23. @ Steeltje
    Mijn kinderen kregen geen abo maar een vooraf afgesproken beltegoed. En daar moesten ze het maar mee doen, op = op.
    ‘slimmerik’; ja maar pa, als ik nou eens een keer dringend 112 moet bellen dan kan dat niet…
    Ja hoor jongen, dat ies graties en werkt altijd😛

  24. @hoedeman

    Zoontje van 4 wist het nr van de pliesie. Hij bellen met vriendje en lachen.
    Het lachen is hem later snel vergaan toen ik het andere nummer belde en excuus moest maken.
    Sorry, pliesie , sorry. Je had die koppies moeten zien🙂

  25. Hallo! Houden we het even lekker ontopic?

    Beetje respectloos om voor 11-en Piq met pijn en moeite in elkaar gehuilde topic helemaal te vertiefen.

    *zuchtende hoofdschud*

  26. @ Steeltje
    Uhm… Ga jij me vertellen dat je zoontje van 4 een eigen mobieltje heeft?
    *schudt hoofd*

  27. Moslims worden door hun geloof geindoctrineerd om dat van een niet moslim te eisen_!

    Althans volgens de huidige Koran dan, ik zat laats met een moslim te praten die wat verder kijkt dan zijn neus lang is en had opgemerkt dat de versen slechts een editje geweest zijn van Saoudische koningen en Ayathola’s, maar dat de volledige geschriften van Mohammed veel meer liefde predikte dan we van dat inteelt-volk gewend zijn.

    Het zijn dit soort mensen die me weer ietswat vertrouwen geven in dit theorietje over het hierna maals, maar veel is het niet, want katholieken zijn ook nog steeds overtuigd van de bijbel, maar die zijn wat pasiever in het opdringen van hun geloof…Al is dat ook niet altijd zo geweest_!

    ben trouwens overtuigd dat het met de Thora ook zo is, maar dat speelde zich in het geheel af in een tijd dat schrijven nog niet veel gebeurde, en er zijn dus geen oude documenten die mijn punt kunnen bewijzen_!

    Dus eigenlijk heb ik alleen maar respect voor geloven die me verder met rust laten.

    Wacht maar… Nog 3 geboden en 12 dicipellen, en ik begin mijn eigen geloof daar kun je, door al je geld aan mij te geven, de zonden van ongelovigen af kopen… Wat natuurlijk het eerste van mijn geboden is 01 “Gij zult de zonde van ongelovige afkopen”

    Uiteraard gevolgd door een subje 01.01 “u dient dit uiteraard a contant vooruit te betalen”

  28. Piqje geeft maar weer eens aan dat ze zich het beste op haar plek voelt als ze een beetje inhoudsloos voor zich uit kan pruttelen.

    @ Kloot: Tuurlijk joh, daarom is jou log destijds ook zo’n mega succes geworden… Althans, het word de laatste tijd nogal veel gebruikt door een intelectueel_! Althans de laatste 4 reacties kwamen bij mij zeer inteligent en sterk onderbouwd over_!

    Maar goed, schrijven kan je toch niet, maar af en toe zorg de tocht er voor dat je waakvlammetje geluid maakt waardoor je denkt dat je aan het flamen bent_!

    BIATCH_!

  29. @hoedeman.

    Nee, zoon van 4 belde pliesie en had geen gsm. Nu hij 13 is en
    met regelmaat op pad, heeft hij zelf een superdure gespaard.
    Het gaat niet meer om het bellen, maar om de mp3, de fotocamera
    en de status op het schoolplein.

  30. Caps,

    Ik noteer even dat jij voor de zoveelste keer op een negatieve wijze mijn aandacht zoekt. Dat we dat even duidelijk hebben.

    Ik zie trouwens geen enkel verband tussen de lulligheden die Piq debiteert en het 42ste? Dat jij die kennelijk wél ziet is tekenend voor de waanbeelden waar jij je leven mee inricht.

    Ghe. Grappig trouwens dat jij mij, qua waakvlammetje en iemand er van betichten niet te kunnen flamen, gaat napraten.

    Zo, kan je wel weer even mee vooruit hè? Succes er mee.

  31. @Kleaut

    Wilt u niet tutoyeren? Ouwe mopperkont.

  32. Rpsje,

    Ik doe wat ik wil mop, en dat doe ik goed.

    *koggie, lucky, poten op tafel*

  33. @ Al C
    Wist u dat de bijbel een politiek compromis vormt van onderhandelingen van ene keizer Constantijn en zijn bijna opstandige christenlegionnaires. Constantijn bleef aan de macht, de gristensoldaten gevrijwaard van het moeten vervolgen van hun gristenbroeders. En ook hebben die gristenhonden even bedisseld dat de Roomse tolerantie voor andere geloven ten einde kwam… L’histoire se repète…

  34. Respect krijg je in het leven als je het niet meer hebt en het daarna moet missen.

  35. @ Repel
    Respect krijg je dus als je deaud bent en het leven daarna moet missen? U komt in de hel terecht?

  36. @von Zeik.

    Ik kan mij er iets bij voorstellen, mocht je dood zijn en je hebt je leven niet geleefd. Dat je respect gaat krijgen als dode voor de mensen die hun leven wel leven🙂

  37. shit.. staat weer vol onintelectigente taalvouten.😦

  38. @ Repel
    Dus als u dood bent gaat u respect krijgen voor levende mensen? U word zombie?
    *Knoflook inpakken doet en autosleutels weggrist van keukenkastje*

  39. Wat is beter. Een levende dode of een dode levende?

  40. @von Zeik.

    Wie weet kijk ik later vanuit den hemelen nog eens naar benee een met volle respect zie ik jou door de rivieren van de bieshbosch peddelen.😉

  41. @ Repel
    Een necrofiele homosuele eend zou voor de dode levende gaan.

  42. @ Repel
    Precies. Door. Niet op…

  43. @von Zeik

    Die eend?

  44. Ik krijg beeld, maar zet het snel uit.

    *gaat koffie zetten*

  45. Afgezien van het feit dat “ik eis respect” volgens mij geen imperatief is: respect is allang dood. Ad patres gegaan. Overleden. Gestorven. Ontslapen. Geëxpireerd. De weg van alle vlees gegaan.

    Leef ermee (wél imperatief), of volg zijn pad en sterf (idem). Maar heb niet de illusie dat er nog iets aan te veranderen is (hé, alwéér imperatief).

  46. Respect?

    Da’s al aan devaluatie onderhevig sinds ik Sjors moest zeggen tegen mijn docent maatschappijleer. Het tijdperk van Joop den Uijl, zeg maar.

  47. F. von Zeikhoven Zegt:
    donderdag 29 oktober, 2009 @ 11:07 bij 11:07 am

    Gheghe, die documentaire heb ik op radio gehoord. Was echt geweldig.
    Onderzoek uit Delft toch?

  48. Citaat van een ventje dat ik onlangs in de trein aansprak op minder sociaal gedrag: “Hé, een beetje respect, ja! Anders klappen!

  49. Rodney,

    Daar moet ik altijd hartelijk om lachen, om dat soort zaadjes.

  50. @rodney

    De mensen roepen maar wat in eigen spiegel tegenwoordig.

  51. Hey Kleaut!! *ROS*
    Alles flex ouwe?

  52. RRRR,

    *boks*

    Ontzettend! Ik zit me hier helemaal kapot te respecteren!

  53. @kleaut
    Ik ook, en ik jank ‘em natuurlijk meteen een hoek van mijn heavy duty 17″ notebook tussen zijn ogen, maar toch. Geen respect meer, tegenwoordig.

  54. @Kleaut: Ja he!?
    Ik denk overigens dat het wel meevalt met respect. Het begrip is weliswaar gedevalueerd door opgeschoten capuchonnetjes, ik zie echter geregeld veelvuldige uitingen van respect tegenover bijvoorbeeld oudjes.
    Het beeld dat hier boven wordt geschetst herken ik niet zo.

    Lijkt me meer een gevalletje van napapegaaien wat er in de televaag uitgebraakt wordt aangaande het begrip respect.

    Wat jij lieve Kitty?

  55. @ Von Z: Ja, dat wist ik. Sterker nog, de mooste Evangelie/boodschap die ze te bieden hadden ( Fillipus, maar dat heb ik al vaker gezegd) hebben ze er buiten gelaten omdat die de massa niet aanstuurde maar juist verkondigde dat alles tussen jou en god persoonlijk is.

    Ze hebben juist zijn minste dicipellen ( Sterker nog er is een vermoede dat Johannes en Petrus slechts Jezus zijn bodygard waren) in de bijbel gegooid omdat deze echt tegen Jezus op keken en als een schaap achter hem aan liepen.

    Maar ja, de eerlijkheid, schoonheid en wijsheid van de evangelies van Phillipus, Judas en Maria, kon er niet voor zorgen dat mensen als een kudde achter de Herder genaamd de Paus aan liepen. Phillipus zou de functie van voorman hebben gehad, Judas zijn grootste dicipel, en Maria zijn vrouw stonden veel dichter bij Jezus en die zagen hem gewoon als mens.

    Maar ja, Constantijn kon te weinig macht en geld uit de mensen slaan als die leefde met de gedachte dat ieder zijn eigen priester was, terwijl schaapjes nog achter een herder aan lopen als deze het slachthuis binnen wandelt.

  56. @raar

    Bagataliseer het niet hoor. Momenteel zit ik midden in de puberleeftijd en merk wel dat de woordenschat van deze genereatie totaal anders is , ook de houding t.o.v. ouderen. Dit moesten wij vroegah niet flikken.
    De kloof die wij nog kenden wordt kleiner, ze zien ons meer als een gelijke en “fouten” worden tot in den treure besproken.

    Vingertje wijzen , zoals kleuters dat doen is aan de orde van de dag.

  57. RRRR,

    Het lijkt me dat er hier, door er even de devaluatie van het begrip “respect” bij de haren (onweektopic!) bij te sleuren, gezocht wordt naar een semikosjere manier om even lekker onderbuikend los te gaan op anders-gepigmenteerden, dan wel anders-culturelen. Beetje jammer en van weinig respect getuigend. Want is het niet zo dat respect ook betekent dat je anderen behandeld zoals je zelf behandeld wil worden?

    *bril recht, pijp rookt, knabbel knabbel*

  58. @Repel: Ik zit ook tussen de pubers, zoals jij dat zo mooi verwoord.
    Die van mij gaat op respectvolle wijze met ouderen om.
    Wat ze echter niet doet is zomaar alles voor waar aannemen. En indien er aan haar rechtsgevoel wordt getornd, zegt ze wat van.
    En daar is niks mis mee.

  59. @kleaut

    Ja, en dat betekend dat ikzelf ook behandeld wil worden, zoals ik anderen behandel.

    Er is ergens toch iets misgegaan.

    *krabbelt even achter oor*

  60. @Kleaut

    Ik snap je punt en onderschrijf deze. Ene J. van Nazareth heeft ooit zijn licht daar nog wel eens over laten schijnen. Me dunkt dat er enkele zijn die nog geen nota hebben genomen van die blijde boodschap.
    Het kan zoveel beter hier.

  61. @Raar.

    Altijd erg mooi om te zien “die van mij”

    We leven in een tijd dat het niet alleen die van mij zijn, maar ik had
    een paar van die bonuspubers erbij. Deze lappen meer regels aan hun laars dan eigenkroost.

    Bloedband kun je meer van hebben
    Bloedband heb je meer energie voor
    Bloedband zie je minder nare eigenschappen van

    Stief kun je minder van hebben
    Stief heb je minder energie voor
    Stief zie je meer nare eigenschappen van

    Ik heb het niet verzonnen, dit is biologisch bepaald.

  62. RRRR,

    Dat is een Jood toch? Die J. van Nazareth? Want als er ergens een volk is dat bijkans overloopt van het respect en nimmer voor problemen zorgt, hoogstens voor wat drukte in een openbaarvervoersgelegenheid her en der, dan zijn het de Joden wel. Respect voor de Joden, het mag ook wel eens gezegd worden.

  63. @Kleaut

    Amice je bent op dreef vandaag. Weer ben ik het met je eens.
    Gelukkig rijden de treinen tegenwoordig op tijd.
    Dat is ook wel eens anders geweest.
    Respect voor de reiziger.
    En hoppaa: weer een voorbeeld dat het met die respect reuze meevalt tegenwoordig.

  64. @Repel: Ik heb geen stiefpuber. Voor rest ga je niet echt in op wat ik zei, maar kom je met wat nieuwe gemeenplaatsen.

  65. @raar

    Had ik inhoudelijk op jou reactie moeten reageren? Ik ga er vanuit dat wat jij schreef ook niks mis mee is. Dat gebeurd hier ook.
    We hebben allemaal ons referentiekader en vullen in wat wij vinden wat respect inhoud.
    Misschien draaf ik door, maar heb mij gisteren respectloos laten behandelen en vond dit niet fijn.

  66. RRRR,

    Ik hoop niet dat ik je kwets als ik je mededeel dat ik Rpsje een beetje respectloos met jouw mening vind omgaan. Jammer. Ik zou dat graag anders zien.

    Bij mijn vrienden van de vethut, die sans uitzondering afkomstig zijn uit een woestijnachtige streek nabij de Middellandsche Zee, barst het ook van het respect. Fijne servertjes, lekkere shoarma en service met een glimlach.

  67. @Repel: Dan moet je ook niet om 12.10 de deur nog eens keer open doen.
    Goed volk komt niet zo laat (teken van respect, hihi en weer on topic)

    (Ik refereer aan je ” saved by the bell ” van gisteravond.)

  68. @ Repel: Wie deed er vervelend tegen je dan?

  69. @Raar

    Dat was de telefoon joh “;)

  70. @Kleaut: Ik wordt door mijn lokale kebabsnijder ook altijd uitermate correct behandeld. Op verzoek snijdt snijder het vlees lekker fijn en dun, de broodjes zijn immer uitermate vers en als service krijg ik van hem altijd een kauwgompie (verpakt in cellofaan).
    En aardig die meneer!

    Moet je eens mee aankomen in het gemiddelde restaurant gerund door allochtonen. Chagrijnig personeel, luie langzame service om over het voer vaak maar te zwijgen.

    Nee dan mijn lokale kebabsnijder. Ik heb hem hoog.

  71. @Repel: Jaja, kleine dondersteen.

  72. @Al

    Een uit de kluitengewassen snotaap die vind dat hij de uitvreter van de eeuw mag zijn.

    Hij verdomd het zelfs Nescio te lezen, sterker nog dat snapt ie niet🙂

  73. Tussen nu en 5minuten gaat echt mijn deurbel.

    *koffie is klaar*

  74. @ Steeltje
    Motten we wel even weten waar je deurbel zich bevind. Rotterdam is groot…

  75. Tja Raar… ik bedoel, weet je hoeveel deurbellen daar zijn? Dat red je nooit in 5 minuten om ze allemaal aan te bellen om te vragen of Steeltje daar woont… Toch?

  76. @Hoed

    Nee inderdaad, tsja, die huisvrouwtjes van tegenwoordig denken dat iederéén alle tijd van de wereld heeft.
    Beetje respectloos als je erover nadenkt.

    *Duikt weg*

  77. Dat bedoel ik!

  78. @raar

    Dit is echt respectloos.

    A.: Ik ben geen huisvrouw
    B.: Je moest eens weten🙂

    En als jullie beiden goed lezen, dan licht het raadsel van de deurbel heel erg voor de hand.
    follow the leadah

  79. @Repel: Zit je nu wel of niet op een doordeweekse werkdag om 12.00 uur met de koffie klaar? Nou dan!

  80. RRRR,

    Dat zie je vaker bij wijven, dat je ze verdomde weinig respect hebben voor mannen. Dat trim ik er meteen in bij die wijven, respect. En dat ik bier en weinig gezeik aan mijn kop wil.

  81. @raar

    Dat is toch voor de de glazenwasser

  82. @raar

    Hier staat altijd koffie klaar. Respect man🙂

  83. @Drempel: Kopje neuken?

    *Duikt weer weg*

  84. follow the leadah??
    Met alle respect hoor maar je bent Rammstein toch niet?

  85. *shud hoofd*

    *denkt*

    *mannen, zucht*

  86. Ik zie het licht van het raadsel van de deurbel niet… Sorry.
    Heb je het lampje wel aangedaan?

  87. Het is het raadsel van de “koffie”. Wel lezen he heren.

  88. *ghe ghe*

    ‘Denkt ‘ pfffffffffff

    *Tring*
    -De glazenwasser-

    *plop*

  89. Ow wacht ff… Je werkt bij Van Nelle!!
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Nelle

  90. Leuk stukje, maar erg onnozel natuurlijk om te suggereren dat het `ik eis respect´-gedeuns zou zijn geïntroduceerd door islamitische jongens uit het rifgebergte. Ik vind het veel meer iets van streng gereformeerde, naar spruitjes stinkende ‘haar in een scheiding’ jaren ’50 vaders en dito leerkrachten uit die tijd.

  91. Jullie gaan niet door voor het broodrooster

    *en nu gaat echt de bel*

  92. Over broodrooster gesproken…
    *gaat brood toasten*
    Is lekker met een paar plakjes Foie Gras😛

    http://www.nu.nl/economie/2111565/geen-foie-gras-meer-in-restaurants-heerenveen.html
    Pffff… Geen respect meer voor de Foie Gras producenten daar!

  93. @Kleaut: Ik wordt door mijn lokale kebabsnijder ook altijd uitermate correct behandeld.

    @ Raar: Me dunkt, je hebt zijn halve familie al op fraude betrapt, en probeert je nu te paaien om de bouw van hun vila in Marokko niet in gevaar te brengen_!

  94. Hee Raar… Jij luchtgitaarspeler…
    Wat dacht je van deze gast?
    🙂

  95. Dus ik moet met die koffie naar Rotterdam. De Gastronoom maar doen dan?

  96. De term ‘respect’ is wellicht omzeep geholpen door jonge lui. Het begrip respect is om zeep geholpen door een veel grotere groep, waaronder individuen die de jonge lui tot voorbeeld hadden kunnen zijn. Blader maar eens door de comments op een willekeurig blog.

  97. Steeltje… Ik zit al een uur aan de rode wijn!

  98. REPCEST voor Kabouter Wesley…

    * er verder niks mee te maken hebben wil *

  99. Acrostichon

    Rekel, dwaas, ellendeling,
    Ezel, aso, lelijk ding,
    Stumper, zak, kanninefaat,
    Puienzeiker, gay-castraat,
    Eikel, droplul, bilnaadkier,
    Crackhoer, kontspiermusketier,
    Tyfusteringkankerslet.

    Kwestie van progressieve desensibilisatie.

  100. Pff, doe mij nog maar een droge witte, monsieur chapeau.
    Ik typ nog steeds niet foutloos.

    min een ‘n’ in kannninnnefaat, dus.

  101. *ghe ghe*

    Uh, repel
    ik ga voor de koelkast.

  102. @rod

    Ik vind puienzeikerT en kontspiermusketier wel heer erugh mooi.
    Cappie af

  103. Over joden gesproken.
    Voorhuidreconstructie, ik wist niet dat het kon, ik zweer het.
    http://www.penisailments.com/foreskin.htm

    Zouden ze ook vrouwenbesnijdenissen ongedaan kunnen maken?
    Qua respect en dergelijke?

    Ja, ik kwam natuurlijk puur ongeluk op die site penisailments uit, hè.

  104. Respect, dremp, ouwe darmgaswildebras.

  105. @Rodje

    had jij misschien een telefoonnummer van die bouwvakkers?

  106. Darmgaswildebras?

    heej…
    Ik heb altijd een gasmasker op

  107. @ Rodney
    Voorhuidreconstructie? Ik geloof er geen ruk van.

  108. Maar weer OT_!

    Respect is een Syniem voor o.a.

    achting, bewondering, consideratie, eerbied, eerbiediging, hoogachting, ontzag, waardering

    Dus wat is nu respect_?

    Ik bewonder een Oude man niet, want ik wil wel oud worden, maar zeker niet zijn.

    Aan de andere kant heb ik vaak ontzag voor hetgeen ze aan kennis en levenservaring hebben, eerbied dat ze van dit land een baken van vrijheid hebben gemaakt en waardeer ze voor hun harde werk wat ons zoveel voorspoed bracht.

    Tja, en als dan consideratie betekent dat alle moslim marokaanen morgen vertrekken, dan kan ik best een keertje respect voor ze hebben_!

  109. @Reeperbahntje 1:35
    Gheghe, ik heb geen idee, ik lees het alleen maar.
    Bovendien ben ik genitaalsgewijs in relatief ongemutileerde toestand, dus mij boeit het verder niet.

  110. @cappie

    Je mag soms best wel eens respect voor ouderen hebben!
    Neem nou als voorbeeld Lorre…

  111. Baken van vrijheid? Meen je dat nou, AlCaps?
    Of ben je je ironie-tag vergeten af te sluiten?

    Baken van zelfcensuur, misschien.

  112. Alhoeweldrempelheeftrespectvoorcupcdendubbeldd

  113. Balkenende naar Europa: respect (duim omhoog) of off with his head dan wel good riddance (duim omlaag)?

    Je weet het niet, hè, je weet het niet.

  114. Ik zit bekneld in een soort Fr@nky-modus, volgens mij.
    Waar blijft die wijn, hoed?

  115. Iemand nog koffie? Koekje erbij?

  116. @repel

    Heb je niet iets naast behalve een koekje?

  117. @repel
    Ikke. Maar doe er dan wel een flinke scheut rum in.

  118. @Drempel
    Een lekkere deegmassage?

  119. Vooruit *trekt Flask.*

    Sorry rod alleen whisky op voorraad.

  120. @Repel

    een lekkere massage..
    nah zeg ik geen neen

  121. *extrabrede deegroller voor Drempel pakken doet*

  122. Ok, ik is wel breed maar niet zoauwwwwwwwwwww breeeeed

    *vlucht naar een eiland met veel zon en zee*

  123. respect …

    is ver te zoeken

  124. @ Drempel: Lore is zo’n twijfelgeval zoals wc papier_!

    Aan de eene veeg ik er mijn reet mee af, wat dan weer redelijk respectloos is, maar aan de andere kant waardeer ik wel dat het er is_!

  125. @cappie

    Touché

  126. Respect? Ik heb respect voor iemand die mijn vader een stok aanbiedt wanneer hij niet meer zo goed kan lopen. Maar ik heb voor diezelfde persoon geen respect meer wanneer hij diezelfde stok heeft gestolen van een andere oudere. Respect, betekende dat in vroegere tijd in wezen niet ‘ontzag’? Ontzag voor de macht van de leraar, de arts, de militair? Respect betekent tegenwoordig ook “Iemand in zijn waarde laten”. Wanneer ik jou respecteer, respecteer je dan ook mij? Als jij je aan de huisregels in mijn huis aanpast, dan conformeer ik me aan de regels van jouw huis.
    Beschaving is m.i. je houden aan de regels die we samen hebben afgesproken. Geschreven en ongeschreven regels. En dát is nu juist het probleem.
    Onder invloed van de media, denk aan TMF, MTV, rap-filmpjes op het Net, zijn de jongeren beïnvloed om juist géén respect te hebben voor de ander. Moeders worden afgeschilderd als Bit@@ en vaders als MotherF***. Geweld wordt verheerlijkt en liefde wordt ten toon gesteld als egoïstisch seks. Er wordt door die media ingespeeld op de onderbuik gevoelens van de jongeren. Zoekende pubers willen een voorbeeld en zij willen zich nu eenmaal afzetten tegen de ouderen. En wanneer de pubers dan ook nog worstelen met identiteitsproblemen (denk aan allochtonen) dan is het niet vreemd dat zij zich graag laten inspireren door hen-naar-de-mond-pratende rappers, zangers en andere lieden.
    Tegenwoordig draait de wereld om geld lijkt het wel. Politici kraaien het hardst over economie. Geld moet er komen, zegt men. Want het leven draait om geld, denkt men. Het leven zelf is bijna vergeten.
    En geld kent geen respect. Geld is macht. Deze tijd heeft het mogelijk gemaakt dat de mensen geknecht zijn door het geld. Er zijn mensen die het presteren om miljarden van anderen afhandig te maken en er dan nog mee weg komen ook. Het leven van een mens wordt uitgedrukt in geld. Ik dacht dat we in NL zo een 20.000 E waard zijn. In de U.S. 2miljoen.
    Er zit iets goed fout in onze wereld.
    Wanneer er geen respect meer is, dan is er ook geen naastenliefde meer.
    En of dat nu komt door de onverantwoorde massa-integratie of door de verregaande economisering van het leven, zonder naastenliefde, of ten minste enig respect voor elkaar – doe een ander niet dat gij niet wilt dat u geschied- is het leven maar saai en grijs.

  127. ‘Respect’ betekent gewoon dat je nóg een keer moet kijken… niet altijd denken dat de wereld verlegen zit om het oordeel wat je meteen klaar hebt. Dan komt er misschien wat meer ruimte voor andere mensen om zich ook zo gek te mogen voordoen als ze echt zijn (en dat ‘ook’ slaat dan op jezelf).

    * ook best een muntje met touwtje door het gaatje om zijn nek hangen willen zou *

  128. Dus die mokrootjes hebben het helemaal niet zo erg bij het verkeerde eind hoor, als ze wat meer respect eisen…

    * tegenwoordig wel met portieren op slot door de stad rijdt *

  129. @Soof

    Ik heb respect voor jou geschreven stuk. Mooi omschreven en zo vreselijk waar.

    *gooit deegroller in de kast na heftige massage*

  130. @ Trotter bij 1:48 pm
    Sorry, was even nieuwe kopen…
    Hou je glas bij! Of wil je gelijk een pichet?

  131. *repel in der bil knijpt*

    @ Antisoof: Ik geloof dat je je vergist met de waarde, de cijfers zijn correct, maar dat geld ben je, naar ik meen, dmv de staatschuld schuldig.

    Een mens is in NL rond de 80k waard… Althans, zoveel mag je ziekenhuisbehandeling maximaal per jaar kosten, alles daar boven is of uit eigen zak, of dikke pech_!

  132. @Repelsteeltje,
    Massage is ook een intieme vorm van respest. De apen vlooien uit respect en de mensen knuffelen elkaar. Ik hoorde van de week een reportage over masseren in het klaslokaal. Wanneer de kinderen elkaar aanraken enzo dan krijgen ze respect van en voor elkaar. En ze komen een beetje tot rust, die schaapjes.

  133. @Al,
    Je hebt vast gelijk. Dank je voor de verbetering.

  134. @antisoof

    Aanraken kan je elkaar ook mee manipuleren. Vroegah waren er van die dames in mijn klas die je overal en everywere moesten betasten, huggen en complimenteren. Helaas was het slechts een pose en had geen diepgang.
    Ik laat het aanraken heel langzaam groeien. Veel respectvoller dan die mensen die binnen de eerste ontmoeting al veel te dichtbij komen.

    Daar gaan mijn haren van overeind staan. brrrrrrr

  135. *repel een handje geeft en weer in der bil knijpt*

    Aangenaam;)

  136. @Al

    IEEEJJJKSSSS

  137. @ Soof: Niet denken dat ik alleen maar kritiek heb, want ik ben echt onder de indruk van je donderdag 29 oktober, 2009 @ 14:44 bij 2:44 pm

    Echter… Je zei:

    Beschaving is m.i. je houden aan de regels die we samen hebben afgesproken.

    En dat is nu precies het probleem dat is veroorzaakt door de huidige politiek. Heel weinig mensen hebben nog vertrouwen in die politiek, en het voelt ook niet meer alsof WE die regels samen afspreken.

    Neem het rookverbod. In de laatste officieele meeting wil Nederland minder EU, en zeker minder regels van de EU, een jaar later zegt die balkenende dat hij genoeg signalen heeft opgevangen dat we het nu wel willen en dat een nieuw referendum niet meer nodig is en nog even later heb je een rookverbod.

    Dat kan je een boel mensen mischien flikken, maar geloof me dat ik TOTAAL lak heb aan hun collectieve afspraak, want ik hoor blijkbaar niet bij het collectief dus waarom zou ik me aan die afspraak houden?

    Ik rook overigens gewoon stug door hoor, en als iemand er last van heeft ben ik netjes genoeg om hem uit te maken, tenzij het de eigenaar of politie is_!

  138. @Al

    IEEEJJJKSSSS

    @ Repel: Jaja, playing hard to get_?

  139. *hoedman hartelijk dankt en zich gretig laaft*

  140. @Al_Capsones,

    Ik begrijp je natuurlijk. Opgelegde regels zijn natuurlijk vaak een vorm van onderdrukking. Maar daar had ik het niet over.
    Regels van respect bijvoorbeeld kreeg ik niet van de politiek maar van huis uit en natuurlijk speelt de opleiding ook een sterke rol in deze.
    In het grote boek van Herodotes dat ik toevallig las, staat trouwens een leuk verhaal over een tiran die zóveel regels verzon om de burgers te treiteren dat men ze wel móést overtreden.
    Nee, politiek en regels, dat is vaak voor de burgers een ongelukkig huwelijk. Maar, ja. Als je teveel regels maakt dan snapt niemand het meer. En soms zijn de regels een beetje eng. Denk aan inenting of donorschap. Of aan geboorteregeling. Alsof de politiek het beter weet dan de natuur.

  141. Trotter bij 4:06 pm
    Respectvol wijntje heh?😉

  142. @al

    Vanwaar het vraagteken al?

  143. @hoed
    Man, ik respecteer me een stuk in m’n kraag.

  144. Rookbeleid of niet. Ook ik rook. Gisteren ben ik met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik moet stoppen.
    Wat erg deze verslaving. Mijn gezondheid lijd hieronder en toch is het zo verdomde moeilijk niet meer te roken. Heb ik eigenlijk wel respect nog voor mijzelf als ik stug door blijf gaan?

    Ik denk het niet, maar ben ook nog niet gestopt.

    Momenteel antibiotica, geen wijntjes voor deze dame. Snif.

  145. Bestaat er wel iets als ‘respect’voor een bloghoudster die elke dag maar weer zorgt voor een topic (samen met de lieve lieve gastschrijvers) .?

  146. Wat ik zo grappig vind is dat die mensen die telkens los gaan op die fucking respect-demanding brown people dezelfde mensen zijn die Amerikanen zo dom en kortzichtig vinden. Moet je kijken hoe dubbelop dát niet klopt:

    Respect… my ass. Voor je het weet moeten we weer netjes met twee woorden gaan praten tegen mensen die het niet waard zijn om serieus te nemen. Rot op.

  147. Reaucken..

    Yoh repel das kei slecht voor je.
    Egt ik meen het!
    Net zoals alcohol kei en kei slegt egt

  148. @Piquant,
    He, waarom denk jij dat ik hier van die juist geformuleerde zinnen probeer te schrijven en meedenk met de topics?
    Maar, respect wil ik het liever niet noemen. Want dat woord is té vaak misbruikt. Ik heb wel bewondering voor je. Maar nee, das ook zo overdreven. Ik vind het gewoon leuk.

  149. @Soof
    “Respect stond tussen ironieaanhalingstekens en omdat ik OT wilde reageren. Niets om serieus te nemen. Evengoed dank voor je compiment en Piq zonder Soof is als een verse bruine boterham met boter , maar zonder hagelslag. 🙂

  150. Heeej. Koffie?

  151. @ Steeltje bij 4:15 pm
    Ze roepen al jaaaaaren dat ik mot stoppen met roken, krijg m’n hele leven al kuurtjes en die slik ik lekker weg met een glas wijn😀

  152. @ man met hoed
    Ziet u wel? Kuurtjes helpen niet tegen roken, en van wijn wordt je ook al niet gezonder

  153. @ Repel
    Lekker? Nog niet gehad vandaag. Ben niet in Rotterdam geweest…

  154. @hoedeman

    Slikt u met de wijn meteen uw losse tanden door?

  155. @von Zeik

    Ik wist niet dat koffie je hersencellen dusdanig konden aantasten.

  156. Ja, Nee, Zeik… Ik zal alles ff lekker laten staan en elke dag een uurtje gaan sjoggen. Denk dat ik dan eerder deaud ben. Nee, gewoon zo door gaan, dagelijkse flinke wandelingen met de hond en gezond (faoi gras) eten, dan komt het ook goed😉

  157. Steeltje… Die zitten zo vast als een huis geschroefd.

  158. kudt… foie gras natuurlijk😦

  159. @Hoedeman

    Nog wel. Ik heb de schrik van mijn leven. Met alle respect, heb jij nog voor jezelf respect?
    Of ben je net zo dom als ik. Als het te laat is gaan mekkeren.

  160. Ik word zo moe van dat gezeur over respect. Dat verdien je, of niet. En het willen krijgen begint met respect geven. Makkelijk zat.

  161. @helen

    Ook goedemiddag. Zo moe?
    Waarom lees je het dan?

  162. @repelsteeltje

    Mijn kwalificatie gezeur sloeg op respect eisen en/of vragen. Niet over het topic.
    Lezen is een kunst.

  163. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Brekend nieuws: De bestuursvoorzitter van de stichting die afstand moet creëren tussen kroonprins Willem-Alexander en zijn investering in een Mozambikaans vastgoedproject (Harold Fentener van Vlissingen) blijkt zelf ook te beleggen in het vakantieproject.

    Respect!

  164. @KlzK

    Heul veel respect voor zoveel gejok. Echt briljant bedacht. Snap niet waarom er geen intelligente voorlichter is, die daar vooraf vragen over gesteld heeft.
    Hebbie een linkje?

  165. Steeltje bij 5:00 pm
    Ik heb het hier en elders wel vaker gezegd, ik maak zelf wel uit wat ik met m’n omhulling doe. Ik leef zoals ik wil leven, uiteraard rekening houdende met anderen om mij heen, maar ik zal nooit mij bemoeien met andermans levensstijl. Dat verwacht ik ook niet van een ander t.a.v. de mijne.

    Wat ik zo gek vind is dat je wel je eigen uitvaart mag regiseren, met alle mogelijke uitspattingen van dien, en daar heeft dan iedereen inene respect voor maar je eigen leven regiseren…? Neuh… Je mag niet roken, je mag niet drinken, moet sporten, je moet aan de lijn, je moet voldoen aan de *kuch* maatschappelijke beelden van deze tijd, en ga zo maar door…

    EchNie!

  166. Fock, wordt hier gezellig.

    Hooligans verzamelen zich nu op de hoek van mijn straat.
    Gaat een heerlijk avondje worden.

    Geen respect voor hooligans bah.

  167. Oh ja.
    Die toezichthouder (HvFV) is een clubgenoot van de Prins uit z’n Leidsche jaren.
    Dit verder geheel terzijde, qua onafhankelijkheid.

    Hee, was ik in ?
    Dan ben ik nu out 4 borrel, debat en eten.

    —-> out 4 now

  168. Gaan nepotisme en respect samen? Zomaar een vraagje.
    Waar is dat geweldige PR bureau van de prins?

  169. @Piq

    Het PR – bureau van de prins heeft ook een naam opgebouwd als
    Wikipedia – vandaal.

  170. @kipzkop
    Is dat bureau van Mabel dan ?

  171. @kipzkop
    Aretha verdient respect met de hoofdletter RRRRR

  172. @ Steeltje
    Ah… Dus je woont niet in Rotterdam maar bij mij aan de overkant van de ‘greppel’?

  173. @hoedeman

    Echt?

  174. @Repel
    Ik woon in 020 . Als ik elke keer bang moet zijn als er hooligans in de stad zijn….. (en nee ik woon niet in een buitenwijk).

  175. @kippie

    Vanmogen Aretha ook geplaatst😉, maar blijft mooi.

  176. @Repel
    manzhoed, wandelt elke avond met zijn hond over de greppel.🙂

  177. @piq.

    Volgens de krantenberichten is de verzamelplaats van de hooligans om de hoek hier.
    Voorheen woonde ik echt naast het stadion. Belief it or not, soms was het echt geen pretje.

    Na de rellen op het strand in Oostvoorne ben ik niet zo blij met deze aanhang. De meeste feyenoordaanhangers wonen dan ook in deze stad.

  178. @ Steeltje…
    ‘Denk het. Mijn (NLse) huisje staat in Papendrecht😉

  179. @Repel

    Gewoon respect tonen en ze eten uit je hand🙂

  180. @hoed

    Grappig. Kom je me redden als het hier knokken wordt?

  181. Het feit dat Fentener nu ook zelf in het project zit en in de Stchting, bewijst dat zowel onze onze toekomstige koning en de toekomstige voorzitter
    van Europa te stom zijn om de meest simpele problemen op te lossen. Allebei kwibussen in het kwadraat.

  182. @piq

    Oh ben jij zo’n vrouw. Naah is niet mijn ding hoor😉

  183. @kipzkop
    Alle (voor)oordelen , in een klap bevestigd.

  184. @drempel
    breng je een cinquenta-e-um mee morgen?

    ik haal desnoods nieuwe limoenen

  185. @ Steeltje bij 6:36 pm
    Mijn jongste zoon werkt op koopavond in het centrum van Dordt en die ga ik vanavond ophalen voor deze keer.
    Bel maar😉

  186. Binnenkort op de buis. Dion Bartels – advocaat met verkeerde kop – blijkt ook ladelichter te wezen.

  187. @hoedeman

    Dit komt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel dichtbij. Waar werkt je zoon?

  188. @kipzkop

    Graag nadere info, wanneer en waar.

  189. In Eenvandaag. Morgen of overmorgen.

  190. @ Steeltje
    Voorstraat, bijna bij Zwijndrechtse brug. Verder maar even geen ander irl info😉

  191. Overigens zijn er paar cliënten van mijnheer , die 92.000 Eu van hem terug willen, omdat ie voor dat bedrag helemaal niets gedaan heeft.

  192. @drempel
    breng je een cinquenta-e-um mee morgen?

    ik haal desnoods nieuwe limoenen.

  193. @kipzkop

    Zit een topic in🙂

  194. @man met hoed

    Dus als ik man met hoed door de stad zie zwalken, dan trek ik aan je jas.🙂

  195. Zo…. De vrouw met de sjaal kwam net binnen en ik had het eten nog niet klaar. Gelukkig had ik de deegroller verstopt😉

    ff weg

  196. Valrepelsteeltje…
    Is goed!

  197. @man met hoed

    * zwaait nog even na*

  198. @De man met 18:54

    En jij gaat Repeltje beschermen? Nou, nou…

  199. @kip

    Moet hij wel eerst door die greppel en hooligans natuurlijk😉

  200. *rolt een kop naar binnen*

    @ KZK

    Opzetten, en je muil dicht houden.

    @ Repelsteeltje

    Dus feitelijk ben jij een repelkuiltje?

  201. Leo*

    Pooltje?
    President van Europa. OMG; hij wordt het ook nog.

  202. Helikopters boven het huis. Politie voor en jongeren door de brandpoorten.

    Zooitje zeg.

  203. Niks op het journaal over helicopters, hooligans etc.

  204. Nee, natuurlijk niet. Dat zien we pas morgen. Balkenende en de EU waren belangrijker😉
    Maar was al aangekondigd hoor…
    http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/439122/2009/10/22/Massale-politie-inzet-bij-bekerduel-FC-Dordrecht—Ajax.dhtml

  205. ik zoek een programma waarmee ik a4-tjes op a0-formaat og nog groter kan printen kan printen op een a4-printer, iemand een suggestie?

  206. @Hoedeman

    Het is allemaal zo zinloos en wat een geld gaat hier in om.
    Maarrrrrr…. volgens mij hebben ze ons wel gespot vanuit de
    kopter;)

  207. Nah, mij hebben ze niet gespot want De vrouw met de sjaal moest nog even op de Voorstraat zijn dus neemt zoon mee terug…
    Hmmm *trekt aan goatie* Ze zijn nog niet terug!

  208. @man met de vrouw van de sjaal

    Ik kan een gil geven, maar ben bang dat niemand mij gaat horen.
    Ach, we lezen het morgen wel in de kranten.

  209. Ze zijn er al🙂

    *ff bijbabbelen gaat*

  210. Blair wordt het niet, want hij zou overgekwalificeerd zijn. Inderdaad; ze moeten het in Europa hebben van volstrekt ongekwalificeerde incompetente
    malloten.

  211. kipzkop
    Wat een respectloos comment🙂. Eerlijk gezegd vind ik Blair ook iemand van de one man show, maar natuurlijk wel meer exposure dan onze Balkenende. Mij verbaast het helemaal niet dat qualiteit niet het belangrijkste is.
    Iemand die niet in de weg loopt en geen rare dingen gaat zeggen. Gewoon doet wat hij geacht wordt te doen. Is niet alleen in de politiek zo.

  212. repelsteeltje Zegt:
    donderdag 29 oktober, 2009 @ 19:43 bij 7:43 pm

    In wat voor kansenwijk woon jij in godesnaam??

  213. @Raar

    Hé raar. Respect graag he?

  214. *Repel flinke pets op de billen geeft*

    Tuurlijk Repel, niets dan respect.

  215. Repel zit nog even na te genieten.

  216. @raar

    repel heeft weer een kopter boven haar huis.

  217. Waar zit je dan? Want zoon heeft geen kopter gezien of gehoord… Maarjah, je wilt ook niet weten hoe hard de muziek is die ze daar in dat winkeltje draaien😛

  218. @man met de hoed
    Het blijft stil. Zou repel zijn opgehaald door de heli ?

  219. Hahaha
    Beam me up Scotti!!

  220. @Repel: Oeh, spannend!!! Hang uit het raam, schreeuw naar de buren, maak je kinderen wakker!! Doe iets!.

  221. Ik kan de lichten van het stadion zien. Voor en na de wedstrijd cirkelt er een heli rond en mijn huisje zat psies in het rondje.
    Het lijkt nu rustig te worden.

  222. -i maar +Y

  223. Te vroeg gejuigd. Ze komen terug. Aliens.. brrrrrrr…
    Wat een takkeherrie en mijn zoon snort hier gewoon doorheen.

  224. Toch mooi alweer 250 posts Piq.
    RECSEPT!

  225. Je kan er ook SCEPTER van maken😉

  226. @repel
    Doe ik ook altijd met woorden.🙂

  227. Tot zover mijn – zeer gewaardeerde – inhoudelijke bijdragen voor vandaag.
    Respect allemaal.

    *oventje*

  228. @Cookie
    Alleen al het feit je er was🙂

  229. Jou naam Quani, maar weet niet waar de P heen moet😉

  230. excuus quanti natuurlijk

  231. Steeltje bij 11:40 pm
    Als het goed is is die kopter nu terug naar Rotterdam. Zag ‘m net over komen.

  232. @repel
    Leidt dat wel af van die heligeluiden?

  233. @hoedeman

    Het is nu stil inderdaad. Ik moet toegeven dat ik hier heel slecht tegen kan. Beetje angst voor rellen enzo.

    @piq

    Haha, ja lekker met lettertjes bezig zijn leid af. Spelletje doen?

  234. @man m d hoed

    Er gebeuren wel heel spannende dingen daar he? *jaloers is, in 020 gebeurt nooit iets *

  235. @repel

    ben ook aan het chatten,maar ik doe wel mee. !!!!

  236. @Piq

    Tjsa, Amsterdam mag je ook geen Nederland noemen he?

  237. @Piq

    Een crypto of wat anders?

  238. repel
    FF iets anders. Wil jij (eindelijk🙂 ) ook eens een topic maken ?

  239. Pikantje bij 12:03 am
    Met alle respect maar daar in 020 gebeuren er dagelijks zoveel spannende dingen, dat het je niet eens meer op valt.
    Hier staat een auto-inbraak uitgemeten in het plaatselijke leugenaartje😉

  240. @piq

    Kan, maar kan het morgen. Mijn vermoeidheid neemt toe.
    En ja. In Amsterdam gebeurd alles al, dus niets nieuws onder de
    zon.

  241. @repel
    Ik snap het , na alle opwinding ben je bekaf🙂
    Morgen is oké en een topic?

  242. @piq.

    Verbaal ben ik niet sterk. VonZeikhoven probeert mij ook over te halen.
    Een linqui-beet zal ik maar zeggen😉

  243. @repel
    Ik denk dat het aardig meevalt, laat VonZ er even naar kijken. Kan ook.

  244. @piquant

    Haha, dus je wilt een stukje hoe wij dorpelingen Amsterdam ervaren?
    Echt, ik kijk er met een andere bril naar:)

    Wil je mij geloven dat ik pas op mijn 13e een neger zag?
    En op mijn 18e een trein?

  245. @Repel
    Ik geloof alles. Zelfs dat jij nog maagd bent na je 2 kinderen.

  246. @Repel 00:15

    Ik heb nog nooit een neger in een trein gezien; maar ik reis dan ook wel eerste klas.

  247. @kipzkop

    LOL . Die zitten misschien ook niet in de stiltecoupé ‘s.

  248. Neger is trouwens wel een woord dat alleen nog in de Achterhoek gebruikt wordt. Ook missionarissen nemen het nog wel eens in de mond.Vroeger
    hadden die het overigens over de zwartjes; maar dat is heel lang geleden.

  249. De Rust!

  250. @manzhoed
    Ik hoop het voor je😦

  251. @kip

    Oje, laten de Amerikan jou reactie maar niet lezen. Dushi ligt ookal onder vuur.

    @piq.

    Ik ben niet als maagd de trein in gestapt. Dat dan weer niet🙂

  252. @Man zonder .
    In Amsredam komt er in de krant dat het het er voor het eerst geen honderd op een dag waren.

  253. @kipzkop
    Ik noem “ze”dan ook altijd, de witte mens met een rare kleur🙂

  254. @hoedenensjaalmeneer

    De lichten van het stadion gaan niet uit. Help jij ff mee een kei te gooien?
    Ik wil nu toch wel gaan slapen.

  255. @repel
    Ik raad ook niemand aan om als maagd de trein in te stappen.

  256. @Repel 00:24

    Wat the fuck!! Ik heb nog nooit een neger gezien. Ja!! Dat kan toch.
    Wat is daar mis mee?

  257. @piquant

    Het voelde heel erg maagdelijk moet ik zeggen.

  258. @kippie

    Niks mis mee, maar ik schrok me een hoedje toen ik dertien was. Wist niet dat het in het echt bestond.🙂 Daar is toch ook niks mis mee?

  259. @repel
    Ik kan me het maagdelijke gevoel met de beste wil van de wereld niet meer herinneren.

  260. @piquant

    Doe jij nooit meer iets voor de eerste keer?

  261. @repel
    Of daar niks mis mee is…….

  262. @Repel

    Zo’n commentaar als dat van Piquant 00:27. Dat gaat echt alle perken te buiten. Ik bedoel ; je zal maar een jaarabonnement bij de NS hebben en zoiets onder ogen krijgen.

  263. @Repel
    jazeker, maar niet faken dat ik ontmaagd word.

  264. @kippie

    Oef, dat is dan wel erg veel van het goede.

    *hakke hakke puf puf*

  265. @Repel 00:28

    Dus toen jij nog heel, heel klein was, zeg 4 of 5, toen had jij al wel in de gaten dat die enge zwarte piet geen neger was. Klopt he.

  266. @piquant

    Faken? Wie heeft het hier over faken. Weet je hoe het voelt als je voor het eerst parachute springt?

    Ik niet, maar heb mij laten vertellen dat dit hetzelde gevoel en nog beter gevoel geeft dan klaarkomen.

  267. @kippie

    Zwarte piet is zwarte piet. Iets anders zag ik niet😉

    Naja. Wil ik een keer serieus iets vertelluh. Nemen jullie mij weer niet serieus.

    *kruipt alvast onder het dekbed*

  268. En kippie, sindsdien denk ik dat iedere vent met een baard sinterklaas is.

  269. @repel
    Ik ken die vergelijking van die sprong en een orgasme, maar ik ga niet springen, want ik vind een orgasme al lekker genoeg , veiliger en ik hoef niet eerst in een vliegtuig, wat een gedoe zeg…

  270. @piquant

    Een mens wil toch altijd van beter naar best?

  271. Hier haak ik af. Parachutespringen = klaarkomen. Wel te rusten allen.

  272. @repel
    Ik ben een realist en weet inmiddels wel dat “genoeg genoeg “is.

  273. @Repel

    Best is een verschrikkelijke plaats in Brabant, wat weer een verschrikkelijke provincie is. Die provincie ligt In Nedetland. Dat zegt genoeg. Ik wil dus zeker niet naar Best,

  274. @kipzkop

    Trusten

    BTW ik mis Soof en maak me zorgen dat hij ziek is. Morgen een topic van zijn hand !!

  275. @piquant

    Deze woorden zijn een mooie afsluiting van deze dag😉

  276. @Kipzkop
    Ik las toch dat jij naar bed gaat en niet naar best, dus overbodige mededeling🙂

  277. @Repel

    Ik blaas de kaarsen zo uit en CU morgen.

  278. nighty night

Reacties zijn gesloten.

