Erfenis (Piquant)

man in cafe
Dus mijnheer Bovenkerk , vatte de notaris zijn betoog samen, heeft mevrouw Klein , uw oudtante u een bedrag van 21,4 miljoen euro’s nagelaten. Daarnaast haar huis in Aix en Provence , een appartement in Istanbul en natuurlijk haar grachtenpand in Amsterdam.
Uw tante had een kostbare collectie antieke poppen alsmede een collectie waardevolle schilderijen van Italiaanse meesters uit de Renaissance.
Hier heeft u mijn kaartje, als ik u nog ergens mee van dienst kan zijn, kunt u zich tot mij wenden.
Nog vragen? De notaris keek hem over zijn leesbril aan en M voelde dat hij misprijzend naar hem keek.
B. klemde zijn oude, versleten aktetasje tegen zich aan en nam het kaartje aan.
Hij gaf de notaris een hand, mompelde “dank u en tot ziens” en maakte zich zo snel als fatsoenlijk was uit de voeten.
Buiten gekomen stond hij minuten stil om op adem te komen en wilde ergens heen om te kunnen nadenken.
In het dichtsbijzijnde café bestelde hij een glas bier en bekeek de brief van de notaris voor de zoveelste maal.
“Geachte heer Bovenkerk” stond in de aanhef. Hij zag het al de eerste keer, er ontbrak een C. Zijn naam is Bovenkerck ; behalve een oude demente vader, is er geen enkel familielid meer in leven en zeker geen rijke oudtante.
De notaris had hem al uitvoerig verteld dat hij erg veel moeite had moeten doen een erfgenaam te vinden. Mevrouw Klein had vreemd genoeg, geen testament achter gelaten.
Bovenkerck wist nu zeker wat hij al sinds hij de brief kreeg, vermoedde. Hij heeft geen recht op de erfenis. In plaats van blijdschap, voelde hij zich miserabel.
Bovenkerck besloot om eerst maar eens zijn baas te bellen en een dag vrij te vragen. Zijn baas moest vandaag maar alleen de fietsenstalling beheren.

Wat gaat er nu gebeuren met Bovenkerck. Wie wil de volgende aflevering van deze feuilleton schrijven ?

175 Reacties to “Erfenis (Piquant)”

  1. Maar een vervolg schrijven is wel een uitdaging🙂 Moet dat voor morgen?

  2. Ik zou het niet erg vinden om voortaan mijn naam zonder een C te schrijven🙂

  3. En nu weten we ook hoe Pikant…

  4. *verder gaat met voorbereiden volgende feestelijkheid*

  5. *Dikkie geskoort heeft*

  6. Neeee natuurlijk hoeft het niet voor morgen. Ik stel voor dat we een keer per week een vervolg doen.
    @FVonZ dus jij de volgende ?

  7. @Sytze
    is een feestbeest 🙂

  8. Huh? Wat een dikke letters.

  9. Ik ze-heg: Wat een dikke letters!!

  10. Ze bennen hier geel…
    Topicschrijver is eindtag vergeten. Is wel vaker gebeurd.

  11. @Hoed: Tsss. Tis toch geen gezicht zo? Amateurs.

  12. Gnmpfff. Televaag praktijken.

  13. Deze notaris lijkt me niet al te bijdehand.

  14. Als meneer Bovenker(c)k overeenkomt met het mannetje op de pica mag hij wel opschieten om zich van die 21,4 miljoen euro los te maken, anders kan die notaris zich tot de Staat wenden….

  15. Grrrrrrrr , ik kan niet meer via de achterkant commenten.
    Raar heeft gelijk met zijn “stelletje amateurs” . Weet ik zelf ook wel.

  16. @Raar @13.09
    Ik kan ook de pica niet aanklikken. “Forbidden”wtf is hier allemaal aan de hand?

  17. En kun je ook niet meer inloggen om het artikel aan te passen?

  18. @man met hoed
    Kan ik proberen, maar wat moet ik dan doen?? Hellup.

  19. In de editor, aan het eind van het artikel na de vraagteken je cursor zetten en dan op ‘B’ (van bold/vet) klikken en saven. Daardoor komt de endtag (maar dan zonder spaties) die er voor zorgt dat niet alles meer ‘vet’ en geel is…

  20. Pffff…. Laat wp weer mijn voorbeeld niet zien:/

  21. @Sikkeneur

    Ik vind niet dat hij er terminaal uitziet. Kan nog best een feuillertonnetje mee.

  22. Pikantje, mail terug…

  23. Voor 21,4 miljoen euro’s wil ik best verder door het leven als Ookie van eigen deeg.

  24. Vanwaar overigens de n00bdiscussie op de draad?

  25. @Cookie
    LOL
    Een Oakie hebben we al…

  26. @cookie
    Omdat ik een nOOb ben *al blij is dat ze weet wat een nOOb is*

  27. Waarom wonen de mensen zoals man met en Ookie, die comp kennis hebben, zo achterlijk ver weg van de hoofdstad?

  28. @Piquant
    Zo. We staan weer op wit. Welke kleur zullen we hierna doen?

  29. @Cookie
    Verdiep jij je nou maar eerst eens in “wat we verder met de heer Bovenkerk gaan doen.

  30. Oakie computerkennis? Moewhahahaha

  31. @ Piquant
    Voor 21,4 Miljoen moeten Laura en Bertty toch bereid gevonden kunnen worden om een bijdrage aan het vrehaal te leveren lijkt me.

  32. @man met hoed

    Ik bedoel Ookie van Cookie🙂

  33. @Cookie
    Borrelnootjestijd
    Jammie.

  34. Ik zet wel even wat snacks op de P2P

  35. @Cookie
    Heel gemeen om tegen een nOOb P2P te zeggen.😦

  36. Kleine porties. Pino en Tommy hebben de rest van de bandbreedte nodig.

  37. @ Piquant

    In MSN
    Menu ‘Activiteiten’
    Item ‘Borrelnootje verzenden’

  38. @Cookie
    Oh, maar wat gaan we nu verder met Bovenkerck doen? Gaat ie alles verbrassen, met lekkere wijven, snelle auto’s dure horloges etc. Heeft hij een vrouw? Vragen vragen vragen

  39. @Piquant
    Ik ben wel voor de lekkere wijven natuurlijk.
    Snelle horloges heb ik niet zo veel mee. De dag is me toch al te kort.

  40. @Cookie
    De dagen zijn, in deze tijd van het jaar idd erg kort.

  41. Vechten om theekopjes
    de moeite
    niet waard

    soit

  42. @Strotgrondel

    Maar een Tintoretto ?


  43. Kunstig het zweeft

  44. @Stotgrondel

    Dat bedoel ik. Als je dat toch gewoon in je huiskamer of nog liever in je slaapkamer hebt hangen. OMG daar zou ik misschien wel een klein lichaamsdeel (blinde darm bv) voor willen missen.

  45. @CvED 3.41

    Vreemd ..
    Altijd gedacht dat jij een Refo-homo was, gast.

    Thans verbaasd in de positieve zin.

  46. Bon, ik ga eens een potje researchen wat je met een slordige 20 miljoen kan doen.
    Zelfs als je een paar flappen uittrekt om @Omerta de oren te laten wassen door een paar vrijwilligers van bedenkelijke komaf moet er genoeg overschieten om een leuk vuile ton (hihaho woordgrapje) te vullen.
    Later meerrr.

  47. *Komt binnenlopen*

    Hè gezellig

    *Loopt weer naar buiten*

  48. Ow

    Ik vind dat JPB naar Europa moet. Dan kan hij tenminste het etmaal met 2 uur verlengen tot 28 uur. Ik ben voor.

    out= want kudtbuurkoters vieren hun verjaardag.

  49. met 2 uur tot 28 uur.
    *…*

  50. *verder kook-voorbereidt*

  51. @Rodney

    een etmaal duurt 24 uur toch? verlengen met 2 uur word bij mij 28 uur.

    Heeft de heerlijkste linzensoep van de wereld opstaan. Met zonder salie.

  52. Ik denk dat ik binnenkom en al die schreeuwende kudtkoters eens flink bij hun arm pak en dan heul hard knijp. Of ik trek ze aan hun oor. Ook effectief. Of ik neem mijn bezem mee. En daar haal ik mee uit.

  53. Ha @Piquant,

    Is bovenstaand verhaal autobiografisch met fictieve namen, net wat Sytze ook al dacht?

    Of moeten we dat juist denken?😉

    Ik denk verder dat je je toch minstens moet legitimeren bij zo’n notaris en asl het geld op de bankrekening van ene Bovenkerck wordt gestort er wel lampjes gaan branden?

  54. *bitter-garnituurtje plempt; let op de mosterd, is echte scherpe Dijon*

  55. Zo .. straks lekker naar This Is It ..

    Genieten geblazen.
    Lekker constant gaan zitten zuchten, geeuwen, op de meest ontroerende momenten loeihard gaan zitten lachen, liedjes van Prince in de pauze gaan lopen fluiten en last but not least:

    vlak voor het einde telkens opstaan, even rondkijken, en weer gaan zitten.

  56. @Oh Merde

    A rising tide lifts all boats.

  57. Ik denk dat mijn paarse tok over een witte legging aantrek, daaronder roze Mexicaanse laarzen met witte sterglitters, een bruine lange lederen jas en een strak navel t-shirtje.

  58. @ Leo 5.42

    Heeft dit weer met gashandles te maken?
    Want ik kan nu niet veel hebben, hoor ..

    Ik sta zo strak als een snaar.

    Met de tram naar de Pathe .. misschien wel in de pauze een flesje bier ..

    God, ik trek het niet.

  59. Ik wou dat ik nooit had toegestemd.
    Ik ben toch wel wat nerveus.

    Weet iemand hoe je tegenwoordig in de tram afrekent?
    Is dat nog steeds bij de conducteur?

  60. Ja, en ik ben feitelijk helemaal geen fan van MJ.
    Meer van Tom Jones, zeg maar.

    Zo’n stoer behaarde mijnwerker met een krik in zijn rechter broekspijp gedrapeerd .. die loepzuivere oer-uithalen, dat coole kikkergedrag en dat terwijl die vrouwen daar voor dat podium uit alle gaten staan te lekken.

    Ja mensen, dan maak je wat los als man zijnde, dacht ik zo.

  61. @Oh Merde

    Qua hogeropgeleid, wordt er hier toch echt enig talent voor associëren verwacht.

  62. @Oh Merde

    Iets met.. kast.. uitkomen.. ? Puzzelstukjes vallen ineens op de juiste plaats.

  63. @ Leo

    Talent???
    Pff ..

    Ik barst er van.

    Ik bezit bijvoorbeeld de gave om ingewikkelde zinnen ragfijn en uiterst doeltreffend tot een pakketje schroot te fileren.

    Ook ga ik nooit achterom wanneer de voordeur open staat.
    Ik kondig mijzelf aan en neem de zaak doodleuk over.
    Tja, Leo .. dat zijn toch dingen die je niet aangeleerd krijgt wanneer je er de genen niet voor hebt.

  64. @ Leo 6.00

    Ja, luister eens .. ik ben zonder aanzien des persoons, Leo ..

    Ik heb er geen problemen mee dat jij mijn duidelijke manier van communiceren aangrijpt om er je voordeel mee te doen.

  65. Zo. Hallo.
    Jullie raadt nooit wat ik gemaakt heb nav een repo over echte pesto;
    Pesto. Nou, eindelijk is het gelukt. Jees wat is dat lekker.

  66. God, wat ben ik nerveus.

    Wat zou tegenwoordig een zakje popcorn kosten, mensen?
    Of zal ik aan de Hamka’s gaan?

  67. Omerta… Ik heb laatst gehoord dat Pathé je rugzakje controlleert. Meegenomen drank en etenswaren worden dan ingenomen! Dus je pauzepakketje kun je wel thuis laten…

  68. *kijkt in de spiegel*

    Hm ..

    Die tok is geen gezicht met dat naveltruitje.

    *doet de tok uit*

    Hm ..

    *gaat op zoek naar tape*

  69. @ DMMDH

    Niemand komt aan mijn zakje!

  70. Ik ga eerst maar even ergens wat eten met Saartje ..

    Laters!

  71. @Soof

    En ook niet moeilijk te maken en je koopt nooit meer potjes.

  72. @helen
    24+2 = 28.
    Ik heb te weinig wijn gehad, blijkbaar. Ik zie alles maar half.

    Linze3nsoep klinkt goed. Heb ik er ook een aantal van. Dal. Lekker.
    Varkensfilet met romige trappistenbiersaus en rozemarijnaardappeltjes met champignons aan deze kant vanavond.
    Ook zonder salie. Hoewel met varkensvlees de rozemarijn makkelijk door salie vervangen kan worden.

  73. *op dubbele snelheid wijn kantelt teneinde de mathematica zijn loop te laten*

  74. @piq
    Je feuilleton inspireert, maar het is wel zaak tevoren de auteur van het volgende deel bekend te maken, anders zitten wellicht drie personen tegelijk het volgende deel te schrijven, hetgeen de continuïteit niet ten goede komt, om het maar eens eufemistisch te omschrijven.

  75. @Rodney
    Je hebt gelijk. Tot op heden hebben jij en VonZ zich “aangemeld” Aangezien jij aan de beurt bent 🙂, wil jij voor volgende week (dagen wisselen) een vervolg schrijven ?

  76. @All

    Tendency hier. The message is the medium (sic!).

  77. #piq
    Ben ik aan de beurt? Als je mijn mijn regels leest, zul je merken dat ik me helemaal niet aanmeld. Of toch tussen de regels wel.
    Geef me tot uiterlijk aanstaande vrijdag voor het vervolg.

    *varkenshaas in de gaten houdt*

  78. @Rodney
    Liev🙂🙂 Kan het vrijdag er op denk je?

    Eet lekker.

  79. Vrijdag is goed.
    *bord opmaakt en eten fotografeert*

  80. @Rodney

    Pica voor Piq? Piqpica dus.

  81. Moehahaha!! This is it… Hoe krijgt je wijf dat toch steeds voor elkáár??
    Dat wil je toch niet?? 2 uur naar die neusloze kirkloot kijken.
    Hihiiiiii.
    Sjamon…

    Gast, ik heb oprecht medelijden met je.

  82. Is iedereen, muv Raar (die zit naar ik hou van holland te kijken) en ondergetekende naar This is it?

  83. De borrelhapjes en de drank zijn al op….?

  84. @Sikkeneur

    Ik ben net in de keuken en er komt zo een blad met van alles.

  85. Ook met Tommes Noir, Pikantje?

  86. @Piq
    Mooi, blijf ik nog even zitten.
    Kan er ook nog een Drambuie in?

  87. @piq
    mag drempel van hieruit reaguren zonder awaiting mode?

  88. @man met h

    Wat zijn Tommes?

  89. @Sikkeneur
    Doe mij een dubbele met 1 klontje ijs

  90. @Piq

    Comin’ up…

  91. Net werd er aangebled; ene heer Bovencerc aan de deur.

  92. Pikantje, tommes is meervoud😉 Maar zie:
    http://www.cniel.com/prodlait/LABEL/Label12.html

  93. @KzK

    Een ‘c’ teveel.
    Ik zou hem gelijk de deur wijzen.

  94. @man z hoed

    ja dat ken ik wel. Oke doe ik erbij.

  95. @kipzkop
    Wat zei Bovenkerck?

  96. Ouders die hun kinderen aan Halloween laten doen MOETEN dood. NU. Meteen. Urn op de schoorsteenmantel en klaar ermee. Veramerikaanisering *yukbleghbraakt*

    Mandje in. De rust blogtuig.

  97. @Helen
    Eens en ik hou wel van een cri de coeur.

  98. Wat een agressie Helen…
    Als alle ouders dood moeten die hun kind gekke dingen laat doen, dan wordt het een ‘stil’ land.

  99. @Piq

    Hij sprak inmiddels met dubbele tong, want bij dat ene biertje was het
    niet gebleven en vroeg om advies.

  100. @Sikkeneur

    Is dat geen heerlijke gedachte?

  101. drempel Bovenkerck is de naam
    tog

  102. @kipzkop
    Ik wil niet lullig doen, maar waarom wendt hij zich nu juist tegen jou?

  103. zo vanavond is .4 mil al op
    en heb nog dorst..

  104. @Piq

    Het nieuws nog gevolgd de laatste tijd?

  105. @Sikkeneur
    jazeker, heb ik jou gemist?

  106. @HelenZ,
    Das óók toevallig!
    Ze (die kinderen dan, onder begeleiding van ‘Goede vaders,’, je weet wel, van die sekte-types) waren hier vanavond aan de deur.
    Voor het eerst.
    Tsja, Veramerikanisering? Dat komt door de film enzo. Daar doe je niks aan. We worden oud, denk ik.
    btw. We hebben die kitz maar manderijnen en chocoladekoekjes gegeven.
    Je moet toch aan je naam denken?

  107. @Soof

    Ik zou ze zeggen op 11 november terug te komen/ Strax krijgen we hier ook nog Thamksgiving day.

  108. @Piquant,
    Dat zou me helemaal niets verbazen.
    En dat is ook weer raar.
    Weet je? Het ego wordt geleefd door de waanzin van de dag.

  109. @Soof

    Veveling en weer die verdomde ouders die geen nee tegen de kinderen durven te zeggen. “Anderen doen het ook “Bah.

  110. @Sikkeneur

    Ik ben benieuwd naar de strekking van je vraag aan mij.

  111. En ja, ook ik Vlunk, vind het naar dat de genetisch gemanipuleerde maïs in de E.U. toegestaan wordt. Jakkes laten die politici hun biologie opnieuw doen.
    Want de biologie zegt dat gemanupileer ernstige gevolgen kan hebben.
    Of de oorzaak van het negatieve handelen moet een andere bron hebben. Zoals zo vaak. Hebzucht.
    Das ook biologie, maar dan in spiritueel opzicht. Zeg maar de dimensie boven evolutie. Bijvoorbeeld;
    1. Materie. Voldoet aan de natuurwetten.
    2. Biologie. Voldoet aan de wet van de groei. Evolutie.
    3. Spititus. Voldoet aan de wet van het denken.
    4. Sanctus. Voldoet aan de wet van geluk.

  112. @Antisoof

    Het is ook noodzakelijk, anders is er niet genoeg voedsel, is er nu al niet voor iedereen,maar wordt nog erger.

  113. Oh, sorry Piq, was even afgeleid door een mailtje wat mijn aandacht vroeg.

    Ik bedoelde ophoging pensioenleeftijd, vergrijzing en al die flauwekul en meer…

  114. @Piquant,
    Noodzakelijk?
    Ik denk daar anders over.

  115. @Sikkeneur

    Spannend mailtje zeker?
    Ja ik heb het allemaal gevolgd. Ik heb er mixed feelings bij.Voor de groep die pas op ong 25 jarige leeftijd begint of is begonnen, is er wat voor te zeggen. Ik heb alleen 1 vraag en dat is, waarom in bv Italie al pensioen met 55 en in Frankrijk met 58 of 60. Ik hoor daar niks over verhoging van de leeftijd.

  116. @Soof

    Ik ken ook de standpunten van voor- en tegenstanders, maar waarom denk jij er anders over?

  117. @Man met hoed: Heb jij wel eens van malware gehoord genaamd “dropper”?
    Ik heb het vermoeden dat dit steeds mijn poorten openzet en allerlei shit binnenhaalt.
    Ik ben al vijf dagen bezig mijn top virus vrij te maken.
    Maar die shit komt steeds terug.
    Ik gebruik:
    – Spybot
    -Avast
    -Malwarebytes antimaleware
    -Hitman pro.

  118. @raar

    probeer comodo eens ipv avast

  119. @Piquant,
    Je zei dat het noodzakelijk was voor het aantal mensen op de planeet. Zoiets las ik uit jou zin. Ik denk dat er voldoende voedsel is voor de mensheid. Net zoals er genoeg voedsel is voor de vogels, de tijgers, de muggen en de konijnen. Alles heeft zijn grens en alles heeft zijn tijd en kent zijn evenwicht. Denk jij nu echt dat de mens in dat opzicht zou verschillen van de fruitvlieg of de eend? Ik dacht het dus niet.

  120. @Antisoof

    De gevolgen van de klimaatverandering op termijn, zijn desastreus voor de voedselvoorziening in de arme landen.

  121. en HijackThis maybe

  122. @Piquant,
    Joh, laat je niets aanleunen door die zgn ‘hoernalisten’. Die schrijven ook vaak maar wat.

  123. en piq,

    laat je toch asjeblieft niet zo voor de gek houden door de MSM (main stream media)
    Al Gore zelf is eigenaar van een groot oliebedrijf en heeft nu al aandelen in de bedrijven die binnenkort de handel in CO2 mogen gaan voeren.

  124. De realiteit is niet die die in de media wordt weergegeven. Noch die u denkt te beleven. De realiteit ís.

  125. @Piq

    Nou, zo’n spannend mailtje was het niet, wel droef.
    Nederland wil en zal het beste jongetje van klas willen zijn.
    In de 60’íger jaren wist men al van de aankomende vergrijzing en alle politieke partijen sloten hun ogen ervoor.
    Nu wil men er en issue van maken, trwij over – pakweg 20/35 jaar – al die babyboomers de pijp uit zijn. Er veel woningen vrij komen, de ziektekosten zullen dalen en er minder WAO uitgekeerd hoeft te worden.

    Veel blabla en iedereen leeft gewoon verder….

  126. @Vlunk
    Misschien allemaal waar, maar dat laat onverlet dat we niet zo kunnen doorgaan.

    @Soof
    Wat jij zegt is dat we de media niet meer moeten volgen of met een grano cum salis moeten lezen. Natuurlijk probeer ik kritisch te lezen, maar om achter alles en ook achter officiele onderzoeken een vraagteken te zetten…….

  127. @Drempel: Het ligt niet aan Avast. Ik heb een bestand geopend wat niet geopend had moeten worden.🙂
    My Bad.

  128. @Sikkeneur

    Dat ben ik met je eens. We hebben nu eenmaal het vierjaarsysteem van “vooruitkijken” en we hadden allang kunnen uitrekenen hoe en wanneer we een probleem zouden krijgen. Edoch, ik denk niet dat als de babyboomers (jij en ik) de pijp uit zijn, de problemen substantieel minder zullen zijn. We hebben een mer a boire aan 1e en 2e generatie (met de hoop dat de 3e het goed doet )nieuwe nederlanders , die grote gezinnen hebben, waar de kinderen laag van zijn opgeleid. Dat gaat, op termijn (en nu al)heel veel van de algemene middelen vergen en ook van de (goedkope) huizen.

  129. @Piquant,
    Mee eens. Er zijn veel positieve mensen bezig. Maar dat ontneemt ons niet het recht kritisch te blijven. Want twijfel is het begin van intelligentie.

  130. @piq
    wat is volgens jou het probleem dan precies?
    zijn er teveel mensen?
    te weinig voedsel?
    of wat dan wél?
    of is de verdeling die bepaald wordt door de degenen die al zo veel tig keer meer hebben dat geld hen niet interesseert, nogal niet zoals hij zou kunnen en moeten zijn?

  131. @raar
    ik heb HijackThis net gebruikt (drempel is hier) en het blijkt wel een tool wat ik al lang zocht
    Bovendien vertelt hij me nu net dat avast (antivir) meer doorlaat shit dan comodo (en is inclusief firewall)
    en inderdaad, hij is grootaandeelhouder van die firma

  132. @Vlunk

    Straks zal nog blijken dat Al Gore de broer van Pieter van Vollenhoven is en wat dan?

  133. @Piq

    En waar punt!
    Maar vele van de ‘nieuwkomers’ zullen ook beseffen dat hun toekomst alleen ligt in een goede opleiding.
    \de ‘lowlife’s’ die zo in de belangstelling staan ‘sterven’ ook langzaam ui…t

  134. @kzk

    Vlunk telt tot tien.
    Bijt nu op zijn knuistje

  135. @Vlunk
    Er zijn teveel mensen op bepaalde plekken en er is overconsumptie. De mogelijkheden om bv in Afrika voor betere landbouwgrond te zorgen, schijnen op veel problemen te stuiten (vervoer, weinig kennis, weinig mensen ect).
    Ik denk dat het voor een deel wel met geld heeft te maken, maar niet op micro niveau en aan de andere kant, zijn het juist de rijke landen die de plicht hebben te zorgen voor oplossingen. Kort door de bocht en een ingewikkeld vraagstuk, waarbij ook weer veel en ook onfrisse belangen kleven.

  136. @Antisoof 12:30

    Gary Kasparov denkt daar heel anders ov er al die C1-C3 zet.

  137. @kzk
    heb ik geleerd van drempel
    die bijt ook altijd in mijn knuistje

  138. @Cookie

    En war punt. Ook op taalcursus en wel direct.

  139. @Sikkeneur

    Daar ben ik nu nog niet zo optimistisch over ( heb wel mijn hoop op de derde generatie). Ik lees in de media ( ja ja Soof) en zie dat er nog steeds heel veel importbruiden komen en zeker kwamen. De arme kindertjes van die ouders , hebben een niet in te halen achterstand en dan ook nog de ouders die niet kunnen bijsturen en ook geen goede contacten met de scholen onderhouden.
    Ik weet dat het niet humaan is en dat het discriminerend is, maar die importbruiden en bruidegommen, onmiddellijk stoppen.

  140. @piq
    “Er zijn teveel mensen op bepaalde plekken en er is overconsumptie.”
    volgens wie dan?
    volgens degenen die geen benul hebben hoe het leven is zonder geld.
    Heb je het nieuwe rapport van de club van Rome afgelopen gezien?
    Weet wie er in de club van Rome zitten?
    Bea, Juan Carlos, de neven uit zweden, noorwegen, kortom de duitse (volgens henzelf europese adel)

  141. @Kip,
    Schaken is eenvoudig voor voor het brein, zeer overschat. Nee, die daar bovenuitstijgen zijn letterlijk meer bovenzinnelijk, bovenpersoonlijk. En die denken pas goed joh? Scherp ernzo. Dat noem ik de ‘vergeestelijkte’.

  142. Het is wel duidelijk. Sophia Loren is niet welkom in Nederland.

  143. @piq
    het gaat niet om “rijke” of arme landen, het zootje dat de wereld denkt te moeten besturen denkt al eeuwen internationaal en verdeelt de volkeren onder hen. Zij verdwijnen steeds meer uit beeld en blijven via hun aandelen in de multinationals de macht houden.

  144. @Vlunk

    Ik ken je pre=occupaties . Ik denk dat zelfs jij zal moeten toegeven dat er overconsumptie is en zelfs door jou. En of er in de club van Rome, nu sinterklaas himself en de maitresse van de paus zitten, zal me op dit moment worst wezen. Dat er wordt gemanipuleerd met info weet ik ook wel, maar dat alles wordt gemanipuleerd , gaat er bij mij nu ook weer niet in.

  145. @piq

    The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists. The American mind simply has not come to a realization of the evil which has been introduced into our midst. It rejects even the assumption that human creatures could espouse a philosophy which must ultimately destroy all that is good and decent.

    * The Elks Magazine (August 1956)

  146. @Vlunk

    Is een theorie en zo zijn er meer. MIJ lijkte het teveel op een reli met een bepaalde visie op de mensheid.

  147. Ghegheghe. Nope. Het ging om een bestand dat drivers update. Geen porno🙂

  148. @Vlunk,
    Die waarmeming zal best wel kloppen, maar wat ik vaak mis bij al dat negatieve nieuws is een positieve houding. Wat gaat er goed? Wat lukt? Welke mens hielp de ander? Welk mens hielp een dier? Welk ding was mooi? Welke zonsondergang was mooi? Welk bos? Strand? Zee? Mens? DIer?

  149. @All
    Ik blaas de kaarsen uit. @Sikkeneur sterkte en de rest ook en een goede nacht.

  150. oké nog een laatste drankje voor iedereen

  151. @soof
    me ontbreekt de tijd om dat allemaal te noemen
    ik probeer te zorgen dat je kleinkinderen dat over een tijdje ook nog kunnen zien/beleven.
    enniewees, trustuh dus

  152. @Soof
    Ben het wel met je eens. Als je alles negatief beschouwt, kunnen we maar beter meteen ophouden met leven.

  153. @all truste

  154. @Drempel en Vlunk
    Gezellig daar ?

  155. @ Raar bij 12:07 am…
    Sorry, was even met wat anders bezig.
    Nee nooit van gehoord.
    Maar start je PC eens op in ‘veilige modus’ en draai dan je AVprogje.
    Waarom ‘veilige modus’? Virussen en worms zijn ‘processen’ die meesttijds niet in ‘veilige modus’ kunnen draaien omdat ze geen ‘voorrang’ krijgen. Een goed (en vooral niet door een virus uitgeschakeld) AVprogje krijgt het er dan waarschijnlijk wel uit. Zo niet dan heb je een probleem…
    Dan rest; redden wat er te redden valt en KillDisk (www.killdisk.com) laten lopen en opnieuw windows installeren.
    Mail me maar als je hellepie nodig hebt😉

  156. @piq
    zekers
    drempel heeft al wel uitgelogd, dus hier blijft ’t bij

    mafzuh

  157. @ronzo
    BS
    sommige wormen starten ook in veilige mode

  158. Maar nu gaat ik slaapie doen…
    De Rust!

  159. Vlunk
    Dat zegt ik… FF goed lezen heh!
    *Nu echt kussen opzoekt*
    Toedeloe

  160. @Hoed: Die truc ken ik. “veilige modus” Maar ik kan de veilige modus al niet meer opstarten. Windows opnieuw installeren?

  161. De man met de hoed Zegt:
    zondag 1 november, 2009 @ 01:10 bij 1:10 am

    Ik heb even je mailadres weggegooid “onze laatste clash”
    Heb je die van mij nog?
    *grinnik*

Reacties zijn gesloten.

