Erfenis III (HelenZ)

man in cafe

‘Elders in het Friese dorp schonk notaris Venema zichzelf een glas 25 jaar oude Glendronach single malt whisky in, wierp zijn voeten op het ebbenhouten bureau, leunde comfortabel achterover en liet zijn kalfslederen stoel met een nauwelijks hoorbare tevreden zucht de stemming van die dag verwoorden.’
Hij grabbelt in de binnenzak van zijn op maat gesneden kostuum en pakt zijn – voor de gelegenheid aangeschafte – mobiele telefoon. Pre-paid dus niet traceerbaar. Sms-en gaat hem nog niet goed af en hij vloekt hartgrondig terwijl hij de boodschap met onhandige vingers intoetst. Hij leest zijn bericht terug en knikt tevreden terwijl hij op verzenden drukt. Hij grijnst vilein, zet het glas aan zijn mond en drinkt, genietend van zijn laatste slok whisky.

De nieuwkomer kijkt rond in het gehuurde appartement. Schoon is het wel, ze kan niets anders constateren. Ze ademt diep in en ruikt de wanhopige spruitjeslucht van de jaren 50. De lucht van iedere week dezelfde fantasieloze gerechten die in de muren is gaan zitten. De geur van nooit iets nieuws, van een avontuurloos bestaan. Ze zal het er voorlopig mee moeten doen. Opgewekt – ze laat zich niet zo snel uit het veld slaan – begint de 50 jarige aan haar werk. Het creëren van een veilig nest. Een plek waar ze opnieuw kan beginnen. Een plaats waar ze zich senang zal voelen. Ze is creatief en uitbundig en weet precies hoe ze die kneuterige jaren 50 lucht moet uitbannen. Ze bindt heur lange haar in een nonchalante paardenstaart en gaat – de ramen wijd open – luid zingend aan de slag. De winterse frisheid is precies wat ze nodig heeft voor een flinke stoot energie.

Jan Bovenkerck loopt zijn dagelijkse rondje, zijn handen op zijn rug, het toonbeeld van bescheidenheid, de rust zelve. Maar in zijn hoofd is het een woeste maalstroom van gedachten. Met zijn besluit om het geld te accepteren is de jarenlange dam van bescheidenheid gebroken. Bovenkercks gedachten lijken op hol te slaan. Alles is opeens mogelijk. Lang verstopte dromen en verlangens steken hun kop op, doen hem, de bijna zestig jarige man, zelfs blozen. Met zijn hoofd nog iets dieper gebogen loopt hij door en slaat automatisch de hoek om het vage geluid van gezang achterna.

Terwijl ze de raamkozijnen in de felle azuurblauwe verf zet, zingt ze met galmende uithalen: ‘Zeeuuuur niet, zeur niet, zeur niet.’ Ze ziet opeens de man beneden op straat staan, die peinzend naar boven, naar haar kijkt. Ze lacht, niet in het minst genegeerd en steekt haar hand met daarin de knalblauwe verfkwast op in een halve groet. De man schrikt en loopt snel door. Ze pakt haar telefoon en verstuurd met snelle handige vingers die ervaring verraden een sms. Met een tevreden glimlach haalt ze haar schouders op en gaat door met haar schilderwerk.

142 Reacties to “Erfenis III (HelenZ)”

  1. Kwistig met attributieve adjectieven bouwde ze een welhaast onwwerstaanbare spanning op.

    Ik zou tussen “nauwelijks hoorbare” en “tevreden” een komma plaatsen, me dunkt. En zo nog wat dingetjes.

  2. *zich bewust van de gemaakte typefout wijzigde hij het reeds geschreven snel in “onweerstaanbare” en hoopte dat het niemand zou opvallen*

  3. @Sytze
    Ik ook, zien bedoel ik😉 Verschil is wel dat dit in de tegenwoordige tijd geschreven is. Iets wat ik normaal gesproken probeer te vermijden😉

    *Ziet The Gauntlet in het midden van de kamer liggen*

  4. Maar maar maar Helen; in de tegenwoordige tijd moet ook ademd met een T😉

  5. Mwah Helenz. Dit smaakt naar meer. Leuk geschreven… Hoe heet ze eigenlijk?

  6. Och heden!

    Ik zou toch zweren dat er een D stond😉 Ik zou, als je toch aan het verbeteren slaat, van “zichzelf” ook nog “zich” maken. Dat tenzij je er voor kiest om “voor” voor “zichzelf” te zetten. Alhoewel, ik heb dat hele gedoe rondom het reflexief pronomen altijd al een beetje flauwekul gevonden.

  7. Bekijk het eens als volgt:

    “Elders in het Friese dorp schonk notaris Venema zich een glas 25 jaar oude Glendronach single malt whisky in. De man legde zijn voeten op het ebbenhouten bureau en leunde comfortabel achterover. Onderwijl verwoordde zijn kalfslederen stoel met een nauwelijks hoorbare, tevreden zucht de stemming van de dag.”

  8. @Raar

    Aan jou de eer om haar een naam te geven wat mij betreft. Wel een beetje spannende naam. Een naam met een twist zeg maar.

    *grijnst naar Sytze*
    Gaan we nou een stukje dat Rodney geschreven heeft, dat Omerta veranderd heeft en waar ik als knipoog mee begonnen ben constant herschrijven?

  9. Dat lijkt me een uitdagende vingeroefening Helen😉

    *zich afvraagt hoe wanhopig spruitjeslucht kan zijn*

  10. @Helenz: Ghe. Een vijftig-jarige met een spannende naam #isookeenuitdaging.

  11. *raar aan een grote vuurpijl bind en deze uit Piquant schiet*

    @ Iedereen: Ghe moet je nu eens opletten, die pijl kost 150 euro_!

    *Naar een exploderende raar kijkt die met een oorverdovende explosie in duizenden stukjes word geblazen*

    @ Iedereen: Nee echt, 150 euro, maar dat zie je volgens de verkoper er ook echt wel aan terug_!

    *Terwijl de rook langzaam optrekt word steeds meer de brandende tekst “Al_Caps is here” zichtbaar*

  12. @ Helen: Leuk geschreven, ik ben zelfs een beetje jaloers op je_!

    Ghe, ik heb laats eens gezien hoe een meisje van rond de 14 sms-de, maar ze was zelfs op een gewone telefoon een stuk sneller met het schrijven van een sms dan ik op een blackberry_!

  13. @ Sly

    “Elders in het Friese dorp schonk notaris Venema zich een glas 25 jaar oude Glendronach single malt whisky in. De man legde zijn voeten op het ebbenhouten bureau en leunde comfortabel achterover. Onderwijl verwoordde zijn kalfslederen stoel met een nauwelijks hoorbare, tevreden zucht de stemming van de dag.”

    Nog korter:

    “Drank maakt meer goed dan je lief is.”

  14. @Sytze

    Volgens mij is het veel leuker om een vervolg te schrijven.

    @Raar
    Ik zweer je, ze is spannend. Heul spannend, zelfs voor een veertig jarige. 2x zo knap als ik en 3 x zo vilein😉

  15. @Raar
    Daarmee wil ik zeggen dat ze er minimaal 10 jaar jonger uitziet.

  16. @Helen

    Ik krijg een thrillerig gevoel bij je leuk geschreven vervolg en ben benieuwd wie je DURFT op te volgen.
    We hebben al 2 liefhebbers. Omerta en Raar . Wie kan er nog meer worden bijgeschreven op de vervolglijst?

  17. @Helenz: Ik denk er over na #spannende namen.

  18. @Raar

    Wacht in gepaste spanning af.

  19. Nah, doe dan Omerta maar_!

    Raar vind ik altijd een beetje stoffig en saai, en Omerta heeft tenminste voldoende tijd_!

  20. Erl mist een stukje flagellatie met een zweep in het verhaal…

  21. @ erl: Dan moet je de “negerhut van oom tom”een lezen_!

  22. Wordt dit dan de o zo smachtelijk langverbeide rentrée van perverse Laura und gewillige Betty?

    € reeds rode oortjes invetten gaat €

  23. Kijk, dat bedoel ik nou_!

    Raar denkt nu al een uur lang over spannende namen, maar hij komt er gewoon niet op_!

    Spannend is gewoon raar’s ding niet, maar als een gemiddeld iemand een gemiddeld interieur zoekt in het nogal gemiddelde Almere, dan is raar in zijn element, en zal niemand hem in zijn gemiddeldheid kunnen overtreffen_!

  24. @ _Bral_

    Als welk gemiddelde zie je raar percies?

    Zie je hem als het getrimde gemiddelde, het gewogen gemiddelde, het harmonisch gemiddelde, het meetkundig gemiddelde, de mediaan, de modus, het rekenkundig gemiddelde of het Winsorgemiddelde?

    Het zou overigens zeer bijzonder zijn als raar het absolute en volkomen gemiddelde zou zijn van de Nederlandse populatie: dan is hij toch wel weer uniek, op zijn eigen rare manier…

  25. Erl verveelt zich…

    Waar is _Al_ níet?

  26. Raar is het ge_eikte gemiddelde_!

  27. @Al_Caps
    Mag gelikte gemiddelde ook?

    @Erl
    Ook Raar (net als de andere gasten hier) voldoet niet aan het gemiddelde, alhoewel alles een gemiddelde kent. Dat wel weer…

  28. @ Piq

    Hoe ziet jouw gemiddelde eruit?

  29. God kan iemand die gehandicapte zijn vingers afhakken?
    Ik heb er de kracht niet meer voor.
    Hoe onleuk kan je zijn?

    Al Caps Noord Hollands kampioen vervelio.

    *Gaapt even verveeld en zet de scroll-modus aan*

  30. @Erl

    Als je de “uitbijters” buiten beschouwing laat, dan nog is er geen gemiddelde van te maken🙂

  31. Moewahahahaaa_!

    Nu gaat Raar de “ik heb er geen kracht meer voor” van Gerard Joling citeren om zijn gemiddelde wat op te krikken_!

    Dat doet me denken van die keer dat raar zijn in elkaar stortende feestje nieuw leven in wilde blazen met… nee is niet verzonnen… Corry Konings_!

    @ Raar: Maak mijn dag is eens compleet_? Zeg een “I like him to… the salami” Als ik je op traditionele Arabische manier begroet_?

  32. @ Helen: Mee eens_!

    Laatst tijdens het circus wilde raar zijn gezicht als een clown laten sminken, maar eenmaal met een gesminkt gezicht kwamen we beide tot de conclusie dat smink debet is voor zijn grappige gezicht_!

  33. ‘Raar is het ge_eikte gemiddelde_!’
    ‘@Raar is leuk. Punt’

    Ik denk dat Raar ‘leuk’ lijkt omdat zijn teksten ‘gemiddeld’ lijken op Omerta’s plemps.

    Maar Raar blijft gemiddeld leuk.

  34. *Gaap*

    Nog zo’n onleuke.

  35. Is het topic nu veranderd in is Raar leuk of niet?
    We kunnen vooraf vaststellen dat wat de een leuk vindt , de ander niet te pruimen vindt.
    Zo vinden heel veel mensen Youp van ’t H leuk. Ik kan niet eens een mondhoek omhoog krijgen van hem. Zo gaat dat met iedereen.
    Alleen Groucho Marx, kijk daar kan niemand niet om lachen.

  36. Ja nou hoor, ik ga niet mijn adem inhouden totdat raar met een naam komt.

    Waar is Rodney nou?

    *Gaat stuk met de hond lopen. Lekker in de regen! Laarzen aan en sjokken maar*

  37. Tja, het was even een reactie op voorgaande plemps over Raar’s leukheid.

    Ik denk daarbij dat de ‘leukheid’ van iemand sterk verbonden is met hoe je over iemand denkt. Vind je iemand ‘leuk’ of sympathiek dan ‘zijn’ die plemps al gauw grappig.

    Heb je daarentegen bedenkingen over iemand, is niet alles meteen grappig wat hij/zij zegt.

    I say.😉

  38. @Rosalie

    Het is met alles zo. Als je iemand leuk/aardig/lief vindt, is hij/zij geestiger etc en kan je ook meer van iemand hebben. Zo gaat dat nu eenmaal en gelukkig maar. Stel je voor dat we allemaal dezelfde mensen leuk en aardig vinden en omgekeerd ook.😦

  39. Aanvulling
    Dus wat Helen zegt “Raar is leuk, punt” . Kan niet zo absoluut gezegd worden.
    Waarbij ik niet zeg dat ik raar niet vaak wel grappig vind. (snappen jullie me nog) ?

  40. Rodney is even in niemandsland.

  41. @Rodney
    Waar is dat?

    *gaat verder met dozen boeken inpakken pffffffffff*

  42. Ik ben eruit hoor. Angelique. Angelique Tremers.
    Mja. Zo heet ze dus.

  43. Ah. Moderatie.
    Ik wacht wel.

  44. @raar

    Toch niet een bestaande naam? Nah zo ben je niet🙂

  45. @Piq: En zie!? Hoe realistisch. Geen bestaande naam.

  46. @Raar

    You’ve won.Gefeilicteerd. Vierde aflevering wordt gemaakt door Raaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr🙂

  47. @Piq: Gheghe. Ik hoefde slecht de naam te leveren.
    Heb ik nu alwéér een topic schrijven gewonnen??

  48. *Proeft naam op haar tong*

    Angelique Tremers.

    @Raar, maar daar ergens niet een accent op, op die achternaam? Tremers klinkt als Cremers, maar dan anders

  49. Heheh,

    Jaah Raar, ga jij nu eens een vervolgtopic schrijven.
    Doe es mij versteld staan!

  50. @Rodney, kom jij eens heul snel terug.

  51. Is dat de zus van Dilerium Tremers?

  52. *A9 -> A2*

    gewoon, omdat dat kan.
    (’t is bijna weekend)

  53. Rosalie Zegt:
    maandag 9 november, 2009 @ 14:47 bij 2:47 pm

    Joh, is niet echt mijn hartenwens om jou versteld te laten staan.
    Trek jij lekker je ugg’s aan, de paden op, de lanen in en laat je “verstellen” door God’s wonderen der natuur.
    Dieper moet jij het echt niet zoeken.

  54. @Raar
    dat was ik. Alleen heb ik geen Ugg’s.

    En moet er geen trema ergens op Tremer? Trémer. Of Tremér.

  55. @Helenz: Nope, dat was jij niet.

    Tremér(+s)
    Dan is het af.

  56. *geeft Raar een ferme handdruk*

    Goed gedaan jochie!

  57. Lokt Rodney met ‘Bloemendaalse gele’

  58. *Neemt handdruk met opgeheven kin in ontvangst*

    Kijk ik ben dan ook niet over 1 nacht ijs gegaan he!?

  59. @Raar een goede naam voor deze dame. Heb je ook nog een uiterlijk in de aanbieding?

  60. @Helenz: Tikje ordinair geyl. Jups. Maar wel klasse, dat je dat meteen ziet zeg maar.
    Donker haar, niet zo’ n saaie blondine. En een afgetraind lichaam. Niks uitgezakte veertiger met een slagroomsoeslijf.

  61. @Piq

    Ik spreek altijd alleen en enkel voor mezelf. Dus Raar is leuk. Punt kan heel goed zo stellig gezegd worden. Tenslotte staat er boven. HelenZ Smith zegt:

  62. @Raar dan zul je ordinair geyl met klasse wel moeten definieren. Pfffft

    *krijgt al een opvliegerT als ze er aan denkt om dat op te moeten schrijven*

  63. @Raar
    en dat is geyl met klasse? Ow!

  64. Het verschil tussen geyl met klasse en geyl zonder klasse daar zit wel een topic in.

    *wie zullen we daar eens voor benaderen; ideeën iemand?*

  65. *ff druk was*

    @ Rosalie: Omerta moet dan wel gewoon zijn bek houden, maar raar mag hopen dat hij op zijn best het gemiddelde niveau van Omerta haalt_!

    Fijne avond_!

  66. @Aspasia

    Vandaag een slechte dag. De mod heeft een vrije dag.

  67. @Al_Caps

    Ik weet niet waarover je post, maar ook jij een leuke avond.

  68. Aspasia?
    ???

  69. @man met de hoed
    Ik heb geen idee…..

  70. Dus feitelijk ben ik hier enorm geliefd?

    Kijk, beste mensen .. dat schenkt de burger dan weer moed, denk ik dan maar.
    De prangende vraag van het moment is echter of dat ondergetekende copyright moet gaan aanvragen voor zijn teksten, temeer ik vrees dat er eerdaags sier met mijn creativiteit wordt gemaakt.
    Hier later meer over.

    Ik wilde nu even ingaan op het feit dat sommige lieden alhier exact schijnen te weten wat humor is.
    Dat is nogal wat, zeker gezien het vanuit mijn optiek maar aan weinigen gegeven is om het daadwerkelijk in te zetten
    Humor mag in vele vormen komen, er zijn er hier maar enkelen die het daadwerkelijk (kunnen) toepassen.
    Ik noem de namen niet, dat gaat u namelijk doen.

    De kunst van het commenten is niet gelegen in een tekst typen, en er vervolgens een uur analytisch naar gaan zitten staren eer op verzenden te meppen.
    Slijpen en poetsen aan een tekst is een zwaktebod in een snel interactief gebeuren als een weblog gelijk Piquanterieen.
    Het improviseren, aanpassen en inspringen is iets wat tevens de kracht van een log kenmerkt.
    Lange, eindeloze modderbrijen vol zelfverheerlijkend wetenschappelijk getoetst eigengeil slopen de funderingen en werpen een drempel op.

    Ik doe mijn ding en hoef mij er niet bovenmatig voor in te spannen.
    Ik reageer slechts op wat ik zie, en weet dat ik in staat ben om er mijn stempel op te drukken.

    Ik wil best gaan slijpen, maar dan rammel ik, als simpel bouwondernemer, u allen het snot voor ogen.

    Doet u toch vooral uw eigen ding .. doe ik het mijne.

  71. @Omerta
    Ik noem in ieder geval geen namen, want ik moet enige objectiviteit betrachten. Soms wel eens moeilijk, want niets is lekkerder dan helemaal voluit te gaan. Maar wat ik in ieder geval niet onder de noemer humor vind vallen is andere mensen bewust kwetsen. Verder kan het me dan niet dol genoeg zijn.
    *wat zeg ik nu weer*

  72. Op weg naar restaurant. laters

  73. Dus feitelijk ben ik hier enorm geliefd?

    Triest om te zien dat voor sommigen hun realiteit de realiteit is.

  74. @ Piq

    Kwetsen is van alle tijden, al vind ik bijvoorbeeld een Leo, meer storend.
    Kwetsen heeft tevens te maken met macht.
    Leo weet dat hij mij niet meer met IRL info kan bestoken, want dan draai ik mijn geschutsluiken ook even open.
    Dat is macht.

    Dus : Leo – IRLinfo = 0

    Qua taalgebruik en spitsvondigheid is Leo al kansloos, laat staan als er humor mee de ring ingenomen moet worden.

    Feitelijk mag Leo zich dus rekenen tot de lagere gewichtsklasse, en dient hij niet te denken dat ik ook maar enige genade ken indien hij met mij de ring in wenst te stappen.

    Leo moet gewoon leuke engelstalige onelinertjes te blijven opzeggen .. dat gaat hem het beste af.

    Leuk, he?

  75. moet is dient ..

    Wat leo ook goed kan (en ons veelvuldig laat zien) is vet gedrukte teksten/woorden gebruiken.
    Daarmee neemt hij de positie in van een soort scheidsrechter.

    Zo’n dikbuikig zaterdagmiddagklassertje, wat hijgend met een fluitje in zijn mond op stoute jongetjes afstapt.

  76. Ik voel tóch de opwelling het aan Leo te gaan vragen ..

    @ Leo

    Huil je?

  77. Hm, leuk om te lezen dat men mij een Omerta imitator noemt en mag hopen dat ik zijn niveau haal.
    Dit terwijl ik toch al jaren mijn ding doe.
    En afgaande op inspiratieloze jankertjes als kipkop en Alcaps doe ik toch iets goed.
    Jij nog een poeplap Leo*?

  78. IRL-info plempen doe ik nooit, lees nooit. Dat heet beschaving. Dat kan deze lutserT niet zeggen.

    Verders, de reacties bevestigen de stelling.

    En met iemand in de ring stappen doe ik alleen als er een kleine kans is, dat de tegenstander wint. Dat heet competitie.

    In jouw geval, out-of-the-question.

    *tennissen kan ook met tweeen of zelfs met vieren. Moet je eens proberen.*

    **dikbuikig? 193 en 82. Queteletindex=61**

  79. @Omerta

    Hoe vind jij nou dat Angelique (kudt hoe heet ze ook al weer van achteren) eruit zou moeten zien?

  80. @Helenz: Tremèrs

  81. Out wegens snaren plukken onder begeleiding.

  82. @Raar

    Het was Tremér. Met een accent de gue.

  83. Hij ligt.

    Leuke IRL dingen gaat doen.

    Howdoe!

  84. @ Helen

    Een Angelique behoort er stijlvol uit te zien.
    De naam geeft toch wel wat aan, dacht ik zo.

    Al was mijn buurmeisje (met dezelfde naam) qua uiterlijk gelijkwaardig aan een drachtige waterbuffel.

    Dus het kan verkeren.

    @ Leo

    Buiten het feit dat je een hilarisch slecht vertolker van je eigen gevoelens bent, ben je ook nog eens een notoire leugenaar.

    Nadat je wat van me gevonden had, wist je niet hoe snel je een account bij Niemandsland moest nemen om mij er mee te confronteren.

    Nu ik meer van jou heb dan jij van mij, probeer je weg te draaien, laffe schoolfrik.

    Verder, geef maar niet te veel van je uiterlijk weg .. ik zit hier naar een foto van je te kijken.

  85. @ Leo

    Weer huilen?
    Ja, he?

    Tja, gast .. kun je toch zien dat het leven bij jou er een beetje overheen is geweest, he?

    Ja, niet dat je dat aan je foto ziet, hoor ..!

    Welnee, .. ách welnee ..

    Hihi ..

  86. Hihi .. ik heb een snotneusje op Leo zijn toetje geshopt!

    Nu nog even een scheidsrechtersfluitje vinden ..

  87. Hm .. nee .. dat is geen gezicht.

    Net een Sharpei die zijn tong uitsteekt.

    Hm ..
    Moeilijk .. Leo zijn gezicht is eigenlijk nét een beetje over the top om er iets fris mee te kunnen doen.

  88. Nou … ik heb nu zo’n beetje alles geprobeerd, maar het enige wat Leo feitelijk goed past is toch écht dít:

    Ja, óf een integraalhelm ..

  89. Toch spijt het mij dat de beste humor uit het voor schut zetten van mensen is.
    Ja, het beste vermaak is leedvermaak. Maar dát vind ík dan weer goedkoop.
    Nee, ik wil niemand kwetsen, ik wil alleen iets stellen.
    Humor is voor mij alleen écht leuk als het slachtoffer er niet te zeer onder lijdt en zich kan verdedigen.
    Ach. Kan mij het ook eigenlijk schelen.

  90. @HelenZ,
    Met genoegen las ik jouw stukje feuilleton.
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

  91. @Soof

    Thanks! Nog niemand heeft de handschoen die er ligt opgepakt.😦

  92. Kolere, de spanning wordt wel opgebouwd zeg.
    Vanaf welk deel wordt er geneukt?

    Wel een lekkere, volle stijl HelenZ.

  93. @HelenZ,
    Ik dacht dat er al kandidaten waren?
    btw ik had ook zo een wending in gedachten. Alleen bij mij was ze véél jonger…

  94. Hé, een handschoen
    *handschoen op pakt en kroeg weer verlaat*

  95. Brekend

    handschoendief slaat weer toe

  96. Is iedereen nou achter vlunk aangerend om die handschoen terug te halen?

    /joehoe

  97. @Cookie, ik was je ergens anders aan het lezen😉

    @Piquant, je hebt een schrijferT voor het vervolg. VLUNK

    Enorm benieuwd is.

    De rust blogtuig

  98. @HelenZ

    Lekker hè, om mekaar te multifollowen.

  99. @HelenZ,
    Slaap goed. Droom liever niet.

  100. @Cookie

    Neuquen? Oh moet er ook pron in? Een thrillerpronstreekbouquetreeksroman. Kan!

  101. *handschoen door het raam weer naar binnen werpt*

  102. @ HelenZ
    Oh moet er ook pron in?
    Dat lijkt me wel. Anders is het geen feuilleton maar een documentaire.

  103. NabranderT

    @Cookie ik heb heul wat feuilletons gelezen zonder pron😉

  104. Kudt

    Vlunk gooit de handschoon weer terug.

  105. @ HelenZ 23:34 a
    Jawel, maar hier niet

    En nu mag je naar bed…
    Slaap lekkers

  106. @z
    die was voor een rechterhand en ik heb slechts 2 linker-

  107. *briefje op bar legt voor de man met de hoed*

    Kroepoek met gestampte anijsmuisjes…. gewoon een keer uitproberen bij de koffie na een wilddiner.

    Of maak eens een ganzenleverpaté met cacao…

    Zomaar doen😉

    *tukken gaat*

  108. We verliezen terrein aan Twitter.
    Ik stel voor dat we met een aktieplan komen.
    ASAP stakeholdersoverleg!

  109. @Cookie
    Nodig ik Bert K uit🙂

  110. @ Piquant
    Mag die de stake ook even holden

    Maar serieuX. We moeten wat doen!

    – Meer porno
    – Niewe leden een gratis bureaustoel

  111. – Grotere Soofzeepjes
    – Man met hoed petjes in meerdere kleuren en met verbeterde klep

  112. @Cookie
    Jij bent directeur PR. Doe er wat aan !!!

  113. *ziet briefje op de bar liggen*
    *gluurt even*
    Heej… Leuk, een briefje voor mij!
    *leest*
    *leest nog een keer*
    *pleurt briefje in de briefjesprullenbak*
    *mompelt; Die Sytze is ook echwel gek zeg*

  114. @ Cookie
    Mag ik je er even op wijzen dat Hoed ruime ervaring heeft met produceren van alle mogelijke promotionele zaken?

  115. Begrijp ik het goed dat Vlunk en niet Raar de volgende is voor de feuilleton? Leuk!!!

  116. *met tandenborstel in mond om hoekje gluurt, man MDH aankijkt*

    kad vaaf kookles fan Sistermans…

    Sorry!

  117. @ Man met hoed
    Okee, we nemen je meteen op in de taskforce

  118. Is goed Sytze… Ligt ook een beetje aan mijn smaak. Ik hou niet van zoet bij zout, zeg maar. Simpel voorbeeld, een boterham met pindakaas en hagelslag. Daar draait mijn maag van om bij alleen al de gedachte.
    Maar… Een plak Foie Gras de Canard met toast, boter en een glas Sauternes, dat fietst er weer wel in😉

  119. @Cookie:

    Mind the gap!

  120. @ Man MDH:

    Het lijkt me geen straf om te Frankrijk een toastje met jou te moeten nuttigen😉

  121. @ Cook
    Stickers? Bierviltjes? T-shirts? Caps (zonder Al natuurlijk!)? Jacks? Body Warmers? Zeg het maar…
    Geen bedrukte pennen natuurlijk want niemand schrijft meer.
    Muismatten? Muizen? Keyboards?

  122. *nu echt meuren gaat*

    hasta!

  123. Sytze, we moeten eens een datumpje prikken.

  124. Man met..
    Kijk, dat is nog eens ideetjes pluggen. Wat een flow.
    Morgen eerst maar eens een leasebak en een secrearesse met de hoed regelen. Daarna zien we wel weer verder.

  125. De Rust! Sytze.

  126. @ Cook
    Een secrearesse??
    Mag het ook een secreTaresse zijn?
    En dan ook graag een met een sjaal…
    Secretaresses die een hoed dragen, daar heb ik het niet zo op. Ze hebben vaak ook nog eens zwarte kousen aan… Ja, nee, met zonder jarretellen ook nog heh! Brrrr.

  127. @ De man..
    Alles kan geregeld lijkt me.
    Zolang je je targets maar haalt.

  128. Mooi! Laat die lease bak dan maar, ik gooi wel gewoon wat magnetische autostickers op mijn Mazdaatje 6. Een eurootje of 1 per kilometer lijkt me dan wel genoeg en ik beloof je niet meer dan 50.000 kilometer te rijden…

    Gaat ik nu even de hond uitlaten.
    *doet hond een dekje aan met op de ene kant http://twitter.com/piquant bedrukt en op de andere kant http://twitter.com/Cookie_veD*

  129. @man met hoed

    LOL. Je hond nemen we in dienst🙂

  130. Mooi, dat is allemaal weer geregeld

    Even de kengetallen bijwerken en dan…

    * oventje *

Reacties zijn gesloten.

