Journalistje bedreigen? Reli-TBS!

Afgelopen oktober is de Marokkaanse Nederlander Abdelhakim B. uit Rotterdam door de Hilversumse politierechter tot een taakstraf van tachtig uur schoffelen veroordeeld omdat hij Nova-presentatrice Clary Polak tot twee keer toe per mail met moord bedreigd heeft. Hij dreigde haar ‘af te slachten’, zoals dat bij filmmaker Theo van Gogh was gebeurd. Die verwijzing naar het lot van Theo van Gogh maakt het voor de goede verstaander duidelijk dat meneer Abdelhakim B. zich in zijn geloofseer gekwetst moet hebben gevoeld toen hij in de pen klom om Polak van zijn toekomstplannen deelgenoot te maken.

Maar daarover mogen we het in 0031 nog steeds niet hebben. Want zie de omtrekkende column (mirror)van NRC-collumniste Merel Thie over de vraag of het goed is om het bedreigen van journalisten zwaarder te bestraffen. Merel Thie slaat met haar betoog de plank echter volledig mis.

Wat de rechter heeft gedaan, is niet zozeer het bedreigen van een journalist zwaarder bestraffen, maar een signaal geven aan de extreem-islamitische Marokkaanse jongeren dat hun religieus gemotiveerde bedreigingen niet langer al te licht gestraft blijven. Zonder dat hardop te zeggen, want dat stuit weer op problemen met het discriminatieverbod in de grondwet. Immers, onderscheid op geloof of afkomst mag niet van de grondwet en zou het vonnis in hoger beroep een eitje voor een advocaat maken.

Het gaat er dus niet om dat het bedreigen van journalisten strafverzwarend moet worden bij het vergrijp bedreigen, maar of de bedreiging an sich door religie gemotiveerd is.

Het maakt voor de bedreiger namelijk niet uit dat het doelwit journalist, rechter, politicus of de buurman is. De drang om te bedreigen komt voort uit een diepere, innerlijke gekrenktheid die de bedreiger ervaart doordat zijn religieuze overtuiging voor zijn gevoel wordt aangevallen. Al naar gelang die religie een visie op aanvallen heeft, kan of zal er overeenkomstig die visie door de gekrenkte gereageerd worden. Des te gewelddadiger de visie, des te gewelddadiger de reactie. Alhoewel het ook anders kan.

Gewelddadige reacties van islamieten, protestanten en katholieken kennen we, maar zo zal een Boeddhist zich om een aanval op zijn overtuiging waarschijnlijk eerder doodlachen dan dat hij naar de wapens grijpt om zijn gram te halen.

Ik zeg het nu even in een notedop natuurlijk, de materie die iemand tot het uiten van moordwensen drijft is complexer, maar daarover uitwijden zou dit wel een erg lang topic maken. Volstaat is de vraag of het niet zaak wordt om bepaalde religieuze belevingen en gedragingen die een ander individu schade kunnen berokkenen als wanen in psychiatrische (forensische) zin te gaan aanduiden en overeenkomstig te behandelen.

Het is helaas onwaarschijnlijk dat tachtig uur schoffelen het juiste, afdoende signaal naar de haatbaarden en andere geloofsfanaten is geweest. Het is dus niet de vraag of het bedreigen van journalisten zwaarder bestraft moet worden. Er is maar één vraag die er werkelijk toe doet.

Wordt het niet eens tijd voor Reli-TBS?

Update: Reli-TBS zit er voorlopig nog even niet in. Lidmaatschap Hofstadgroep levert je het voorarrest als straf op volgens een uitspraak van het Gerechtshof in Den Haag van vandaag.

F. von Zeikhoven | 11 november 2009 | 12:47 |

153 Reacties to “Journalistje bedreigen? Reli-TBS!”

  1. graag gedaan….

  2. Ik word binnenkort veroordeeld omdat ik niet alleen mijn al jaren geluidoverlast veroorzakende buurman bedreigd heb met een wielmoersleutel, maar vooral omdat ik naderhand 3 maanden voorwaardelijk heb gekregen wegens het dreigen met zwaar lichamelijk letsel omdat ik zakellende gemaild heb dat ik hem persoonlijk van het binnenhof af zou schoppen (letterlijk) als hij niet zou stoppen met zijn nepotisme (google tenaris).

    n.b.
    mijn buurman is een politieagent, toch staat die mij steeds als eerste uit te dagen over de schreef te gaan…
    en wellicht ga ik juist daarom over de schreef.

    tijdens mijn vorige arrestatie op 25 october j.l.,
    wegens geluidoverlast van mijn kant n.b., hebben ze een rib gekneusd en diverse wonden op mijn knieën, voeten en bovenarmen veroorzaakt, maar vreemd genoeg hadden de agenten die 2 dagen later een proces verbaal op kwamen maken geen foto camera bij zich om dat vast te leggen.
    dat heb ik een dag later laten doen door mijn huisarts.

    mind you
    toen ik “opgeleverd” werd op het hoofdbureau van eindhoven om ingesloten te worden, stonden alle collegae van mijn buurman bijna te applaudisseren voor de man die me begeleidde, dankzij mijn buurman, die hem ook nog ff persoonlijk bedankte voor het afleveren van mij aldaar.

  3. verder… moge die laffe joodse zak geert mak zsm dood in elkaar zakken.
    ik haat hem nog meer dan wilders

  4. ik heb dagelijks gevraagd om mijn medicijnen en kreeg die niet, elke nacht werd het licht aangelaten.
    de politie is er niet om te straffen, toch?

  5. A.A.A.G. de Beer
    dat is mijn buurman

    van het corps eindhoven, dus dat je niet gaat denken dat die enige relatie heeft met corps valkenswaard, al woont hij daar…

  6. vreemd genoeg heb ik pas problemen met hem sinds hij dat huis naast mij kocht, 8 jaar geleden. Hij heeft een vlotte babbel en daarom heeft hij mijn buurman aan de andere kant meegekregen, een achterlijke lompe boer met net zulke imbeciele kids, al blijkt dat pas sinds ze volwassen beschouwd mogen worden.
    Ik weet dat ik sociaal niet aanwezig ben, zelfs niet voor smalltalk over het weer etc., die politieagent en zijn zeug wél.

  7. toch zal ik de laatste zijn van ons drieën die gaat verhuizen…

  8. ondanks hun dreigementen dat ik binnenkort hier niet meer zal wonen…

  9. Ben jij nooit eens bang dat je in een kistje moet gaan wonen Vlunk?

  10. @sytze
    tuurlijk wel

  11. Je moet je dan ook afvragen of JPB van het Binnenhof afschoppen de meest geëigende weg is om de politieke situatie te veranderen. Ikzelf zou bijvoorbeeld opteren voor oppositie en uiteindelijk verkiezingen.

  12. maar OT:

    Mensen, journalisten, politici, wie dan ook bedreigen is nooit de geëigende weg om te krijgen wat je wilt. De dialoog en het debat zijn sterkere en evenwichtigere wapens.

    Geweld is het instrument van de machtelozen…

    Ik vind dan ook dat iedereen even hard gestraft moet worden, onafhankelijk van de status van het slachtoffer. Misschien is juist wel de gewone mens eenzamer in de bedreiging dan de politicus of de journalist. Die laatste twee vinden immers sneller en gemakkelijker steun bij de instanties.

  13. @sytze
    als ik “blazen” getypt had destijds, zou ik waarschijnlijk vervolgd zijn door de EOD

  14. @sytze
    mijn principes zijn belangrijker dan mijn huisvesting.

  15. ik kan zelfs in een kartonnen doos leven, als ik maar internet heb.

  16. @sytze
    “Ikzelf zou bijvoorbeeld opteren voor oppositie en uiteindelijk verkiezingen.”
    dan ben je te laat, schlemiel
    er worden nu dagelijks wetten aangenomen waar jij en ik het niet mee eens zijn, terwijl de coalitie nog nauwelijks 1/3 van de bevolking vertegenwoordigt.

  17. zie de valhelm voor fietsers: een obscuur onderzoek toont wat aan en binnenkort mogen we niet meer fietsen zonder helm, terwijl ik dat al ruim 42 jaar doe zonder enig hoofdletsel.
    net zo met de politie: een of andere omhooggevallen politiecommissaris bedenkt wat en een week daarna is het ingevoerd als wet door ernst hitler-stalin.

  18. excuus, dit topic moet ik nog uitschrijven. Doe ik zometeen!

  19. Het topic is anders duidelijk genoeg, Zeik.

    Als we nu iedereen journalist maken, dan is de rechtsgelijkheid in het land op dat vlak ook weer gewaarborgd.

    Journalisten moeten trouwens niet zo klagen. Een bedreiging hoort bij het vak, net als bij politici, sporters en ander nutteloos volk. Hadden ze maar een vak moeten leren.

  20. Overigens is “journalist” een vrij beroep. Iedereen mag zich journalist noemen. Alleen probeert de NVJ dan weer onderscheid te maken tussen journalisten en journalisten.

    @Vlunk: ik bedoel met kistje een kistje, als in een kistje met een tuintje erop.

  21. … en een zware steen.

  22. @Vlunk: Zolang je je huur netjes betaald wordt uitzetting erg moeilijk.
    Je moet je rechtvaardigheidsknop misschien iets minder strak afstellen.
    No offence.

  23. @Vlunk

    Als je de eeuw van mijn vader heb gelezen van Mak, moet je weten dat hij niet joods is maar gristelijk opgevoed. Maakt verder ook niet uit wat jij van joden vindt.

  24. Iemand een link naar de Rotschild/Bilderberg connecties van A.A.A.G. de Beer?

  25. Vlunk heeft ook een toegangsprobleem op NRC🙂

  26. Geert Mak is een gore lul, een freak, een gestoorde gek.

  27. A.A.A.G. De Beer… waar heb ik die naam eerder gezien?

  28. Check de update: Lidmaatschap terroristische Jihad-organisatie worrdt in 0031 bestraft met duur voorarrest wegens verzachtende omstandigheden!

  29. Sytze @ 1:49 pm

    Oh Jah Joh??

  30. Vervolg @ 2:05 pm

    Wedden dat ik daar de schuld van krijg?

  31. De man met de hoed Zegt:
    woensdag 11 november, 2009 @ 14:06

    Zit jij daarmee?

  32. Nou Sytze, niet echt. Maar als hij weer eens ergens ‘toegangsproblemen’ heeft op welk bog dan ook, waar ik dus helegaar nix mee te maken heb, dan stroomt mijn gmailbox weer vol met hatemail en dreigementen…
    En dan ben ik nog niet eens een journalist!😀

  33. Toch goed voor weer een avondje leesplezier.

    Over leesplezier gesproken, alsik Herma van Veen was, jeweetwel, die clown, zou ik een mooi boek maken van die hate mails.

  34. Mwah, leesplezier… leesplezier…
    Ik weet niet hoe het met jou zit maar als elk hoofdstuk begint met “Val kapot, smerig reptiel, zo niet zal ik daar binnenkort zo spoedig als mogelijk wel voor zorgen” dan heb ik zoiets van; ‘heej, dat had ik toch al gelezen?’

  35. Ik heb een mirror van de NRC-column in het topic gezet, probleem opgelost…

  36. @ vlunk Zegt: woensdag 11 november, 2009 @ 10:11 bij 10:11 am
    Over dat ontbrekende hoofdletsel zijn de meningen verdeeld….😉

  37. De ritmiek van de herhaling kan in literaire zin soms een bijzondere uitwerking hebben DMMDH😉

  38. @ Sytze
    Die was dus van ondergetekende :$

  39. Ongetwijfeld Sytze…

    Pikantje @ 4:13 pm
    Dat zou dan ikke moeten wezen te zijn😉

  40. Ik vind dat er een verschil bestaat tussen het bedreigen van een rechter
    en het bedreigen van een buurman, die toevallig ook rechter is.

  41. Maakt het dan ook nog uit of die rechter je linker of je rechter buurman is?

    bij een dreigende bedreiging:
    Zegt de linker buurman: “dag, ik ben rechter”
    denkt de rechter buurman: “ja daaahag, ik ben linker”

  42. @Sytze 16:48

    Beetje fauw. Vind je vast zelf ook wel.

  43. erg fauw zelfs.

    Waarom vind jij het fauw KzK?

  44. @ kzk
    Het is een denkfout van het gerecht om te kijken naar de sociale status van de bedreigde en niet naar de herkomst van de motivatie van de bedreiger. Een fraai voorbeeld is de bedreiging door een Heerlense middenstander van de minister van Binnenlandse Zaken Dijkstal in 2002/2003. De middenstander wilde gedaan hebben dat Dijkstal een gemeentebesluit terugdraaide waarin een tippelzone voor zijn bedrijf mogelijk werd. Toen dat niet tot resultaat leidde, volgden ernstige bedreigingen aan het adres van Dijkstal. De rechter veroordeelde de man op basis van het bedreigen van een minister tot een langere gevangenisstraf. Toen Dijkstal echter na de verkiezingen en de kabinetsformatie aftrad als (demissionair) minister, werd de bedreiger ineens vrijgelaten. Bij zijn vertrek uit de gevangenis zou die echter geroepen hebben ‘dat hij die Dijkstal nog wel zou krijgen’… De tijd heeft ons geleerd dat het gelukkig bij gebral is gebleven, maar het illustreert wel mijn betoog dat de sociale status van de bedreigde volkomen niet van belang is voor de bedreiger.

  45. @ Sytze
    Maar als vrouwe Justitia dus blind is, hoe wordt dan de bedreiger gevonden?

  46. @Sytze

    Ja; waarom is iets leuk of niet leuk. Ik trachtte men mijn onderscheid iets
    aan te tonen en duidelijk te maken. Namelijk dat het bedreigen van een
    persoon wat kwalijker is als je daarmee ook een instituut bedreigt en dat
    zulks niet het geval is als het om een willekeurig iemnand gaat.
    Daarom vind ik ook dat het bedreigen en molesteren van agenten zwaarder bestraft dient te worden.

  47. @FvZ

    Op de tast?

  48. @KzK:

    Wat FvZ zegt: sociale status zou niets uit mogen maken, bedreigen is altijd fout.

    Je zou ook de redenering (de mijne) kunnen volgen: agenten weten dat de aard van hun werk hogere risico’s met zich meebrengt.

    Maar los daarvan blijf ik tegen klassejustitie, of het nu om de dader of om het slachtoffer gaat.

  49. @FvanZ 17:04

    Het gaat me niet om de sociale status. Wat dat dan ook moge zijn.
    Het is mij te doen om het feit dat wij een aantal cruciale instituten en
    organisaties hebben, die beschermd moeten worden.
    Als wij straffen tot op zekere hoogte als effectieve middelen zien; dan zijn hogere straffen soms ook nog effectiever.

  50. Iedereen heeft recht op bescherming, ook het individu.

    Het gelijkheidsbeginsel, een van de mooiste resultaten van de verlichting.

  51. @Sytze 17:14

    In mijn reactie van 17:16 leg ik al uit dat het mij niet om iemands sociale status gaat.
    Agenten kunnen weten dat aan hun beroep risico’s verbonden zijn. Dat is juist een reden temeer om hun belagers extra te straffen.

  52. Het is helemaal hip in 2009 om te (be)dreigen. En aan de andere kant is het ook zo dat je er helemaal bij hoort als je (be)dreigingen binnen krijgt.
    Kijk maar naar onze ‘scheet’ Maik de Boer…
    http://www.ad.nl/ad/nl/1025/TV-Radio/article/detail/443568/2009/11/11/Maik-de-Boer-bedreigd-om-commentaar-op-KRO-boeren.dhtml

  53. @Sytze

    Ik geloof niet dat dit probleem iets met het gelijkheidsbeginsel, zoals door jou geformuleerd te maken heeft. Dat beginsel zou eventueel pas in het geding zijn, als jij voor het beledigen van een agent zwaarder dan ik gestraft zou worden.

  54. Onzin KzK!
    Elke vorm van bedreiging dient gelijk bestraft te worden. Ongeacht de status.

  55. @KipzonderKop

    Ik krijg jou nog wel, vuile klootzak.

    Was ondertkend KipzonderKop

  56. “Het individu is de maat der dingen”

    Waarom is het bedreigen van het instituut laakbaarder dan het bedreigen van het individu KzK? Zeker aangezien de bedreiging geuit wordt tegen een individu.

  57. @Sytze 17:27

    Je maakt een onjuist onderscheid. In het geval van het bedreigen van een agent wordt niet allleen de betreffende agent bedreigd, maar ook de organisatie. Bij het bedreigen van een willekeurig individu is daar niet in dezelfde mate sprake van.

  58. KzK, je KUNT die organisatie niet bedreigen… Bedreigingen zijn altijd op de man af n.a.v. handelen van de bedreigde wat verkeerd valt bij de dreiger.
    Er wordt dan gezegd; ‘ik ga je doodvermoorden agentje’. Er wordt niet gezegd; ‘ik ga jullie allemaal doodvermoorden agenten, inclusief je chefs’…

  59. Hoezo is dat onjuist onderscheid? Ik geef mijn mening, wat is daar onjuist aan?

    Ik VIND dat iedereen op een zelfde manier gestraft dient te worden als hij iemand bedreigt, afgezien van maatschappelijke status, publieke functie, ras, geloof of seksuele geaardheid etc.

  60. @De man met de hoed Zegt 17:47

    Het bedreigen en/of molesteren van een agent heeft impact op de
    rest van de organisatie, waar die enen agent een onlosmakelijk deel van is.

    @Sytze 17:48

    Een onderscheid al of niet maken is geen mening.

  61. KzK
    Het bedreigen en/of molesteren van mijn buurman heeft impact op de rest van de buurt/gemeenschap waar hij onlosmakelijk deel van uitmaakt…
    Dus… Wat is het verschil?

  62. Wat is dat toch dat bedreigen. Het lijkt wel of dat de mode is. Tja, dan maar liever de generatie die er niet meer toe doet🙂 en ook zelden aan bedreigen deed.

  63. @Deman met de hoed Zegt 18:06

    Ik denk dat zulks niet het geval is; maar dat terzijde gelaten; de politie en de rechterlijke macht zijn cruciale organisaties binnen onze maatschappij. Een willekeurige wijk is dat niet.

  64. @man met h
    Het is in Spanje (nog niet zo lang) en in Engeland al 100 jaar zo. dat een agent bedreigen forse straffen oplevert en raad eens? Daar worden agenten dus ook niet bedreigd en hebben ze gezag (teruggekregen in Spanje) wat ze moeten hebben om hun werk = bescherming burgers, te kunnen uitoefenen.
    Hetzelfde gaat hier ook gebeuren met bedreigen van ambulance personeel; hulpverleners etc etc. Ik denk, hoe treurig ook dat het nodig is.

  65. Overigens kent Engeland geheel terecht extra zware straffen voor het bedreigen/molesteren van agenten.

  66. Wat vinden Sytze en de man trouwens van het molesteren van een brandweerman tijdens zijn werkzaamheden? Ook weer gelijke monniken,gelijke kappen?

  67. Gelijke monniken ; gelijke kappen ben ik voor als zaken vergelijkbaar zijn. We hebben het hier over niet vergelijkbare zaken, maar las ik niet laatst van Sytze dat hij dat “gelijke monniken gelijke kappen”zo een domme uiting van links vindt?

  68. Pikantje, wat ik bedoel te zeggen is dat elke vorm van (be)dreigen flink bestraft moet worden. Het moet maar eens afgelopen zijn. En dan niet een bedreiger van een ambulancebroeder 1 jaar geven en de bedreiger van mijn buurman die een omgevallen fiets opraapt een 40 uur schoffelen geven omdat de bedreiger vindt dat ‘ie met z’n poten van die fiets af had moeten blijven…
    Gewoon dus allebei even zwaar en dus 1 jaar.

    Maar ach… of dat gaat helpen? In landen waar je hand wordt afgehakt als je steelt, wordt nog steeds gestolen…

  69. Gelijke straffen zijn trouwens nooit gelijk.

  70. @man met hoed
    Bedreigen van mensen in functie word je nu eenmaal zwaarder aangerekend dan een buurman bedreigen. Ik snap dat wel/ Zie hierboven. Imn Engeland, waar ook geen lieverdjes wonen en in Spanje (andere voorbeelden ken ik niet) helpt dat zwaarder straffen dus wel. Raar maar waar, want normaliter helpt zwaarder straffen niet. Kennelijk is men, i.t.t. andere misdrijven hierbij wel in staat na te denken en een risico berekening te maken.
    Ben het met je eens, dat bedreigen laf is en zeker als het virtueel in de mailbox komt.

  71. Ik vind eleke vorm van molesteren verwerpelijk.

  72. eleke = elke

  73. piquant Zegt:
    woensdag 11 november, 2009 @ 18:23 bij 6:23 pm

    Maar dat wil niet zeggen dat we dat dan ook meteen allemaal moeten vinden… Van mij mag iedereen die fysiek geweld gebruikt na het derde vergrijp accuut afgemaakt worden.

  74. @Sytze 18:23

    Daar zijn we het wel over eens; maar daar gaat het nu hier niet om.
    Zie mijn voorbeeld van de brandweerman, die bezig is met het redden van levens.

  75. Over die gelijke kappen:

    Mensen zijn niet gelijk, mensen zijn wel gelijkwaardig.

  76. @Piq

    Heb je trouwens al een nieuwe verbinding?

  77. KzK:

    Als een brandweerman tijdens het redden van levens wordt bedreigd etc., moet er meteen en fors worden ingegrepen. Desnoods sla je die bedreiger met een bijl de kop in. Maar… dat is een situationele reactie en heeft met het moment te maken en niet met de brandweerman.

    Als de bedreiger achteraf bestraft wordt, dient hij een gelijke straf te krijgen als iemand die een oude hoer van 88 bedreigd heeft omdat ze niet wilde pijpen.

    Vind ik…

  78. @sytze 18:27

    Passief misschien; maar actief niet. Omissie in het zogeheten Verlichtingsdenken, waar eigenlijk niks verlichts aan is.

  79. @Sytze

    Ik vind dat je die hoer ook met een bijl der kop moet inslaan.

  80. @kipzkop
    Was net op oude stek een virusbeschermer aan het downloaden (Norton), gaat alles op zwart en kreeg laptop ook niet uit. Uiteindelijk wel en nu krijg ik hem niet meer aan. Ben nu opp andere comp. @Man met h wje?????aar ben

  81. @Piq

    Eeen virusbeschermer, die je computer onklaar maakt? mooi is dat.

  82. @Sytze

    Allemaal aardig bedacht, maar ons systeem kent geen standrechtelijke executies. Straffen is in beschaafde landen (got zij dank) altijd achteraf. Dus ik vind je nu eigenlijk wel een beetje uit je nek lullen (excusez🙂 )

  83. @kipzkop
    Is net als een SOA oplopen van een condoom.🙂

  84. Beschouw het als een metafoor Piq…😛

  85. @Sytze

    Is “uit je nek lullen ook” maar wel gemeend🙂

  86. Het aardige van metaforen is dat het niet gemeend is Piq.

  87. Op deze comp zie ik geen icoon voor Gmail en weet dus niet hoe ik erbij moet komen .

  88. @Sytze
    Ik maak voor deze ene keer een uitzondering voor mijn metafoor .

  89. @Piq

    Wil niet flauw wezen; maar standrechtelijk wordt er toch ook wel meestal achteraf geexecuteerd.
    = wel flauw. Je snapt toch wel dat ik het (deze keer) met je eens ben en dan jaag je me meteen weer tegen je in het harnas? Tssssk

  90. Ook die hoer van 88 was een metafoor overigens

  91. @Sytze

    Die was dan wel weer grappig. (die hoer)

  92. @ranzo
    “Maar als hij weer eens ergens ‘toegangsproblemen’ heeft op welk bog dan ook, waar ik dus helegaar nix mee te maken heb, dan stroomt mijn gmailbox weer vol met hatemail en dreigementen…”

    waar slaat dat nou weer op, leugenaar

  93. Het wordt hier lastig . Krijg onenigheid met mensen die het wel en met commenters , die het niet met me eens zijn.

  94. @kipzkop
    Jij hebt die gave nu eenmaal.

  95. Pikantje @ 6:31 pm

    Ik ben hier… Achter het fornuis!
    Icoon gmail kwijt? Dan ga je toch naar http://www.gmail.com en dan daar je inlog invoeren? Of ben je die ook kwijt?

    Start je PC ook niet op in veilige mode?

  96. @raar 12:02
    wat nou huur, ik zit op de helft van mijn hypotheek, nog 15 jaar

  97. @man met h
    Hoe doe ik beveiligde mode?

  98. Man met h

    G mail is gelukt !

  99. @Vlunk
    Kan je dus niet je huis worden uitgezet, maar dat was het punt ook niet, heb ik begrepen.

  100. @Vlunk
    Is deel IV van het feuilleton al in de maak ?

  101. Pikantje @ 6:57 pm
    PC uit
    PC aan en gelijk op F8 drukken en dat blijven doen, F8 F8 F8 F8
    net zolang als je pc piept ‘wat moet ik doen?’
    Dan kiezen voor veilige modus.
    Duurt een tijdje voordat het opgestart is en dan…
    >Start > Programmas > Bureau accesoires > Systeemwerkset > Systeemherstel
    Kiezen voor een hersteldatum > gaan
    Laten draaien en na een tijdje start de boel weer vanzelf goed op.
    Zo niet dan hoor ik het wel😉

    Even fourneren nu!

  102. *hapje eten gaat*

    de ballen!

  103. Is bovendien voorstander van een wat andere kledij voor oom agent.

  104. @man met h

    Dank, dank/ Ga het zo proberen. Nu eten halen, maken, opeten etc.

  105. Liefst niet ontworpen door Molenaar of gelijksoortige homo.

  106. @kipzkop
    Als er geen homo aan te pas mag komen, lopen ze allemaal naakt, net als jij en ik.

  107. @Piq

    Ik loop thuis altijd in generaalsuniform.

  108. @kipzkop
    Grappig, ik in agentenuniform en helemaal als ik kook. Als ik gasten heb, zet ik mijn pistool op hun kop, nooit klachten over het eten.

  109. @kipzkop
    Net als jij en ik m/z OOK jij en ik. *hier zo op mijn woorden moet letten*

  110. @Piq

    Ben op weg naar bekende wapenhandelaar om het eten in prettige sfeer te laten verlopen.

  111. Het wordt in ons landje steeds gekker. Het eens zo rustige Nederland is sinds 9/11 en de politieke moorden geleidelijk aan veranderd in een land waar de sfeer steeds broeieriger wordt.
    Er is een sfeer van angst over de mensen gekomen die zich laat vertalen in een vorm van apathie jegens de overheid. En of dat nu komt door de onnoemelijk vaak herhaalde ‘terrorismedreigingsmantra’ of door de problemen met de nieuwe Nederlanders, het wordt maar erger en erger.
    En telkens komt er weer een Mantra bij. Nu is de griep aan de beurt. Elke gelegenheid wordt aangegrepen om de greep van de overheid op de mensen te vergroten en te versterken.

    Het voorbeeld uit het topic vind ik ook zoiets. Het is wéér een alochtoon die er voor zorgt dat de straffen hoger worden. En wie lijden hier het meeste onder? Juist, de goedwillende, maar geestelijkreeds lam geslagen men.
    En aangezien het tergend langzaam gaat wennen we er geleidelijk aan.

    Natuurlijk moet iemand die een ander bedreigt gestraft worden. Maar er moet geen onderscheid gemaakt worden naar beroep.
    Dat lijkt me wel zo logisch.
    Want dat werkt nóg meer ellende in de hand.

  112. @piq 19:05
    geen idee
    niet door mij in ieder geval

  113. @Vlunk,
    Vind je het wel verstandig iemands naam hier te noemen? Ik zou het niet doen.

  114. Owja, het strenger bestraffen van het bedreigen van personen met sociale of maatschappelijke status is een keihard staaltje van klasse-justitie. Voor de wet is namelijk iedereen gelijk. Kennelijk zijn we aan het afglijden naar een land waarin sommigen meer gelijk zijn dan anderen…

  115. @FvanZ 22:27

    Herhaalde onzin blijft onzin.

  116. *vraagt zich af of het Pikantje nog gelukt is haar schootdoosje weer aan te slingeren*

    Pikantje, ik heb de komende dagen geen tijd om naar Asd te komen en er naar te kijken.
    Tip:
    http://www.pcdokter.nl/amsterdam.html

  117. @Manzhoed

    mijn laptop kreeg ik niet aan , Ook niet met F8, had wel een blauwe vingertop van het ingedrukt houden. Bleek dat ik mijn stekker wel in een stekkerdoos had, maar die doos niet in het stopcontact. Dus accu was leeg.😦😦
    Verder ben ik erg hamdig🙂

  118. Whahahaha

  119. @Piq

    Vrouwen zijn goed in het multitasken.

  120. @kipzkop
    Vrouwen zijn in veel meer dingen goed.
    @manzhoed
    Ja, lach jij maar. Ik zit er dagelijks mee (met mezelf) . 🙂

  121. Klassiek gevalletje Pikantje…

    Helpdesk: Zit u nu achter de PC
    Klant: Ja
    Helpdesk: En wat ziet u nu?
    Klant: Allemaal draden
    😛

  122. @man met de h

    LOL (had ik kunnen zijn)

  123. @Man met h

    Zoals deze: Kunt u even dat programma aanklikken. Man: Ik ben GVD Bill Gates niet .

  124. Wat een schootdoos allemaal niet teweeg kan brengen😀

    Anyways: iedereen is voor de wet gelijk, alleen zijn er altijd al mensen geweest voor wie dat niet gold.
    Time will never change….

  125. @Sikkeneur
    Steinbeck schreef het al.

  126. De mooiste vind ik nog die reclamespot, ik weet niet van welk bedrijf, dat iemand zegt; ‘beweeg nu de muis naar de rechterbovenhoek en klik op het kruisje’ en dat dan die man de muis tegen de rechterbovenhoek van het beeldscherm houd, klikt en verbijsterd zegt; ‘het werkt niet…’😀

  127. @man met de h
    Touchscreen is een uitkomst !

  128. @Piq

    Ik weet het, wilde het graag nog een keer herhalen, opdat allen zullen weten….

  129. Lol.
    Dat doe me denken aan het begin van het computertijdperk. Het beeldscherm van een geroutineerde secretaresse zat toen vol met witte streepjes van de typex.

  130. De man met de hoed Zegt:
    donderdag 12 november, 2009 @ 00:11 bij 12:11 am

    Dat was geen reclame, dat was Wim Kok…

  131. Pikantje, dat is heul slecht voor je lichaam. Je zit steeds te dicht op het beeldscherm en in een verkeerd houding. Leuk voor even maar niet voor het dagelijkse werk. Kun je beter een tablet PC nemen…

  132. @Sikkeneur
    Zoals je hebt kunnen lezen, vannacht wordt het met de maatschappij alleen maar beter nu er een andere generatie de “macht”heeft en types zoals jij en ik niks meer te vertellen hebben🙂 Dus dat probleem wordt ook opgelost.

  133. Ik hoorde trouwens op de radio dat een bekende NL-er niet zo gauw de nor ingaat. Zijn straf zou dan relatief zwaarder zijn dan van een onbekende. Dát klonk toch wel logisch. Maar is dat ook niet ergens een vorm van klassejustitie?
    Ach. Ik ben blij dat ik geen rechter ben. Het blijft moeilijk.

  134. all animals are equal…

    Slaap lekker!

  135. @Sytze
    Klinkt kudt, maar ik ben ook pas een paar jaar met de comp bezig, want had een secretaresse die alles deed. Zo was het ook met W Kok (ben ik in het geheel niet mee te vergelijken hoor).

  136. @Piq

    Wishfull thinkin’, macht corrumpeert, dus ook die ‘nieuwe’ generatie gaat de maatschappij niet beter maken.

    “Vlekjes’ worden weggewerkt en aangepast, opdat wij alleen zullen weten…. dat er weinig zal veranderen.

  137. Oeh… Ik moet naar bed! Morgenochtend vroeg moet ik oppassen op mijn kleinhond…
    De Rust!

  138. @Man met h

    link is forbidden voor mij😦

  139. @Sikkeneur
    Ik denk er zo het mijne van en hou het voor me🙂

  140. @man met hond

    Kleinhond *proest* Wel; leuk!!!

  141. @Piq

    Wij zwijgen als het grag…😉

  142. link ff kopieeren > nieuw schermpje openen > link plakken
    Kut en peest, altijd feest😉

    Nu echt weg…

  143. M/z graf, dus enzo…

  144. @Sikkeneur
    Als wel, maar kan niet beloven “tot”.

  145. @Piq

    Men kan juist slechts beloven tot. Verzoekt Piq wat langer na te denken
    alvorens…

  146. @kipzkop
    Als jij nu ook eens gaat slapen….

Reacties zijn gesloten.

