Slechte auto’s (Kip zonder kop)

jaquair
Wee, de automobilist, die in de jaren zeventig een Alfasud kocht. Zo’n auto kostte een jaarsalaris en jawel na een jaar waren daar reeds de eerste roestblaasjes te zien. En na drie jaar was de Alfa tot stof weergekeerd.

Toch was die ALFA nog een betrekkelijk goede auto; althans in die tijd. De bezitter van een Jaguar was slechter af.
De belangrijkste kwaliteiten van die auto waren destijds dat alle mechanica uitsluitend op part-basis functioneerde en dat ieder onderdeel vroeger of later afbrak.

Men kon zich in die dagen ook een Delorean DMC-12 aanschaffen. Een aluminium sportwagen, die meer dan 80.000 pond kostte, waarvan de motor helaas zo zwak was, dat ie nog geen tentharing uit de grond kon trekken.

En wat dacht u van de Triumph TR 8; if this car was a Triumph, imagine what a failure would look like.

Al deze citaten komen uit Crap Cars een zeer lezenswaardig boekje van Richard Porter. Nog veel leuker is Tony Davis: Lemon!
Sixty Heroic Automotive Failures.

Daarin wordt het verhaal verteld over de Ford Pinto, waarvan de benzinetank de nare eigenschap had te scheuren bij een kopstaartbotsing.
Doordat de brandstof vervolgens over de hete uitlaat stroomde en vlam vatte en de deuren al waren vastgeklemd door de botsing , zaten de passagiers als ratten in een val.
Kans op overleven was nihil.

Ford weigerde de constructie van de benzinetank aan te passen, omdat de inzittenden vanwege de gebrekkige constructie van de auto de aanrijding toch niet overleefd zouden hebben.

Welke auto was de slechtste auto die u had of in hebt gereden?

314 Reacties to “Slechte auto’s (Kip zonder kop)”

  1. drie jaar jaar – jaar
    iuit -i
    ;; -;
    oo = of

  2. oeps
    en strooomde -o

  3. Goed opgelet, Vlunk ..
    Ik vind zulke knoerten van schrijffouten ook geen gezicht in een topic.

    Geeft tóch een beetje de tendens aan mbt hoe zo’n topicje even in elkaar is getrapt.

  4. @omerta
    ach ja
    vrijdag de 13e…

  5. on topic:
    landrover
    tocht als een gek

  6. hij kreeg trouwens geen kans om te roesten, ik schilderde hem altijd op tussen de militaire oefeningen door, als ik geen zin had om te biljarten, flipperen of film kijken, dat dan weer wél

  7. oh
    en de volkswagenbus waar ik mee op oefening moest om het bed van mijn passagier, de overste in te vervoeren wegens rugklachten.
    van hem in eerste instantie, ik moest dat bed elke dag in- en uitladen.

  8. op een zogenaamde ruk- en trekoefening, no kidding

  9. @piq
    ik vrees dat drempel in slovakijë woont intussen…

  10. @al caps
    ik heb een raadseltje voor je

  11. “Sylvie van der Vaart heeft laatste chemo gehad”
    may she r.i.p.

  12. @caps
    Nee,
    dat was niet het raadseltje, nee

  13. @all
    ok, jullie kunnen gewoon allemaal desnoods tegelijkertijd van het plafond afflikkeren nu, caps is er duidelijk niet en ik zoek slechts aangename afleiding.

  14. als in Johnny 5 “I need input”

  15. mind you, johnny 5 kon zelfs beaus worden

  16. *zugt*
    dan maar een vlunky op nuchtere maag?
    aan wie hebben we dat dan weer te danken?
    het doet me denken aan Van Gaal en zijn uitspraak over slim en dom.
    Zit ik nou te monologen of weigeren jullie te reaguren?

  17. Sorry, maar ik start nu pas de computer. Moest eerst een paar dubbele espresso drinken.

  18. en dan moet je nagaan dat we maar een uitermate beperkt soort energie kunnen “zien” als licht, in kleur, vergeleken bij andere dieren uitermate slecht kunnen ruiken en vergeleken met diezelfde andere dieren, overmatig goed kunnen voelen, al dan niet door aanraking, dat dan weer wél

  19. @bob
    lul
    en hoi
    jij had het over een schotel onlangs in verband met mijn buurt, wellicht heb je gemist dat ik je vroeg: “schotel?”

  20. @bob
    toch was ik al stiekum over de helft…

  21. @bob
    maarruh, wat ik natuurlijk eigenlijk wilde vragen is: “Welke auto was de slechtste auto die u had of in hebt gereden?”

    ik zie dat de typefouten in het tpoic aangepast zijn, graag gedaan, geen dank.
    nee echt niet.

  22. tpoic
    ghi
    ik bedoelde natuurlijk toipc

  23. maar geen enkele dank voor die correcties, niet eens via mail.

  24. @bob
    zou ik nu ook nog over de puntuatie van leestekens beginnen, of heeft dat ook volgens jou geen enkele zin?

  25. Achter je huis aan de muur hangt een mooie schotel. Omerta refereerde er ook al aan. Kijk je naar Al Jazeera en zo?

  26. @ Vlunk

    Voor interpunctionaliteiten moet je bij Ace zijn.
    Je mag hem vandaag de dag ook Van Pruisen noemen.

  27. “kocht .”
    “trekken..”
    “Tony Davis :Lemon”
    “botsing ,”
    “gereden ?”

  28. @bob
    gezien
    ik moet zeggen dat het het hele niveau qua grammatica én humor een stuk omhoog krikt daar

  29. dat mag je hem gerust melden namens mij

  30. Nah, ik ben niet zo’n boodschapper van berichten. Ik ben meer een piano player you shouldn’t shoot.

  31. Wat wagens betreft: ik heb er nog maar drie in eigendom gehad. Ooit begonnen met een Opel Corsa, daarna een Renault 5 en nu een Bmw.

    Over geen van de drie had ik te klagen, hoewel de Renault veel olie verbruikte, waar ik pas achter kwam toen ik met droge motor naast de weg stond en de motor naar de sloop kon brengen. De Opel Corsa had nog een ouderwetse choke. Die wagen heb ik aardig verzopen de eerste weken.

    De Bmw doet wat gevraagd wordt, zoals beoogd, gewenst en verwacht.

  32. 1980: Opel Ascona, kameelbruin met een donkerbruin kunststof dak, groot gat in de bodem waardoor de bestuurderstoel naar linksonder wegzakte (de schommelstoel), lek in de kofferbak maar een aquarium is altijd leuk. Lek remsysteem maar met een handrem kun je prima bijremmen en een lekkend oliesysteem maar af en toe een litertje wapenolie doet wonderen. Dat stinkt maar het rijdt. Gekocht voor 250 gulden. Hij reedt en bracht me waar ik wilde komen. Kapotgecrosst in de bossen van Oirschot en doorverkocht aan een dienstmaatje voor 350 gulden.

    Liefkozend noemde ik haar “de lekbak”, altijd ongesteld, altijd piepen, altijd kreunen. http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/7/7/art_large_144082.jpg

    Sindsdien zijn mijn eisen m.b.t. auto’s nauwelijks toegenomen. Alleen de betrouwbaarheid mag groter zijn.

    *wegtuft*

  33. @bob
    jij bent juist de pianoplayer they do shoot, all the time, ik had het wellicht niet zo rechtstreeks moeten suggesteren…

  34. @sytze
    dus jane is eigenlijk een opel ascona uit 1980?
    zou ze willen.

  35. @sytze
    maar “Hij reedt”?
    Hij? later was het een zij
    Reedt? verledten tijdt met dt?

  36. Ik rijd alleen maar ferrari tot nu toe

  37. @bob
    renault 5, heerlijk tuffertje met zijn dashboardversnellingspook

  38. @10:45
    in eigen bezit dan, de rest waar ik over lul zijn de auto’s van militaire dienst (ook nog een peugeot 305) en van mijn pa en ma (peugeot 305, renault 5, yamaha dingus, renault megane, suzuki swift) voordat ik zelf een auto had.

  39. @sytze
    honderd gulden “verdiend”, tenzij je die wagen kocht voor de beurskrach van ’87 en naderhand verkocht, dat dan weer wél

  40. oeps
    niks suzuki swift, een gewone
    3 cylinder 800 cc

  41. die tocht trouwens ook nogal al zit er een normaal dak op itt de landrover

  42. maar de suzuki alto (dat is het dus qua type) maakt wel zo’n mooi scheurgeluid terwijl je maar 20 cm boven de grond hangt, dat je denkt dat je 250 km/u gaat als je de derde cylinder ook op volle toeren inschakelt.

  43. Als je een Suzuki Alto wilt pimpen, ga je er gewoon met 4 man in zitten. Heb je meteen een verlaagd model waarvan de bodem bijna op de straat hangt. Verkeersdrempels zijn dan weer minder fijn en kun je halverwege blijven hangen alsof je op een wipwap zit.

  44. nou heb ik daarmee ooit een net voordien vers vervangen bougie verloren, zodat de 2 cylinders de 3e mee moesten trekken omdat die geen verbranding meer had.
    kwestie van niet goed genoeg aangedraaid, is ons nooit meer gebeurd naderhand.
    maar goed, destijds wilde het kreng niet harder dan 80 en maakte ook nog eens een hoop herrie.

  45. @bob
    drempels moet je altijd schuin nemen, dat vergt het minste van de stijfheid van je carrosserie

  46. @ Vlunk

    Ik maakte een verzendfoutje en verschaftte hierdoor abuise informatie, sorry.
    Het was een Renault 25 en niet een 5.

  47. vraag drempel maar met zijn mercedes 300 en porsche 911

  48. @bob
    ow
    dus je kent het pientere pookje van renault niet eens…
    autobarbaar.

  49. Nee, ik zat al even na te denken over de positie van de versnellingspook, maar die zat toch echt tussen de voorste stoelen.

    Ik zoek nog altijd de junk die het een keer geflikt heeft de ruit in te tikken en een overdosis cd’s uit de wagen te jatten. Ik wil hem nog een overdosis geven, maar dan van iets anders.

  50. de eerste keer dat ik in renault (19) reed, had ik nogal moeite de bochten te houden op de rout du soleil, dat kreng ging 190 en ik had mijn rijbewijs nog geen 2 weken…
    fijn dat die collega van mijn ma ons naar orange wilde brengen, iets minder fijn dat hij de avond daarvoor zo doorgezopen had dat ik het hele stuk heb moeten rijden.

  51. lol@overdosis cd’s

  52. Met een Renault door de bocht was altijd wel leuk inderdaad.

    Aan het werk moeten is minder leuk, maar moet ik nu doen.

  53. Ik heb wel bittere tranen geweend om de cd’s.
    Van veel cd’s heb ik nu of alleen de cd of alleen de hoesjes.

    Die junk gelukkig ook, maar dan precies contrair aan mijn situatie.

  54. @bob
    zo gauw de politie mijn pc teruggeeft, heb ik wellicht de muziek die je mist.

  55. ik heb al die cd’s doorverkocht, ik heb slechts de thuiscopie gehouden…

  56. ehhh, vergeten te verwijderen…

  57. Jaaaaaarenlang heb ik van mijn werkgever leaseauto’s gehad. Voordat de 2e bezinetank was leeggereden , stond de nieuwe alweer voor de deur, dus welke daar slecht van waren, ben ik nooit achtergekomen.

    Daarvoor allerlei 2e handsbakken en die deden het volgens mijn maatstaven prima.

    Nu heb ik wel de slechtste auto allertijden.
    Een Renault Kangoo 4×4. Geen idee wat ik kocht en pas toen ik hem wilde verzekeren, vond ik het wel duur. Kwam er later achter dat het een 4×4 was en daardoor ook duurder in de verzekering.
    Aan deze auto is altijd wat. Niet motorisch, maar of de techniek van de raampjes of de dop van de benzine of noem maar op, altijd is er wel iets stuk.
    Hij maakt veel lawaai en zuipt benzine.
    Ik rijd er zelden mee, dus veel last heb ik er ook weer niet van.

  58. Volgens Tony Davis is overigens de Kever de slechtste auto aller tijden.

  59. ik heb geen verstand van auto’s dusss

  60. @piq
    ik (Atos-Origin) moest dagelijks heen en weer rijden tussen eindhoven, best en veldhoven ter kilometervergoeding.
    Toen mijn baas een lease auto aangeboden kreeg en ons begon uit te leggen hoe dat financiëel eigenlijk nogal onaantrekkelijk was en hij een splinternieuwe stationwagon (wegens vervoer van allerlei materiaal) kreeg, heb ik hem verrot gescholden en hij schaamt zich nog altijd, heb ik uit betrouwbare bron. de hufter

  61. als hij wat bescheidener was geweest hadden mijn collega, ik en die hufter een lease-auto gehad.

  62. @Cas
    Jij hebt verstand van baby’s , vrouwen en poezen. Kan lang niet iedereen zeggen🙂

  63. ik weet dat er een vooroordeel bestaat qua IT-ers, maar degenen die voor de millennium-hoax al in het vak zaten worden nog steeds zwaar onderbetaald t.o.v. de bagger die toen rechtstreeks van school werd geplukt tegen salarissen waar ik nooit voor heb mogen tekenen met al mij jaren ervaring en al moest ik elk irg.-tje uitleggen hoe een muis werkte.

  64. @cas
    hoest met je puppy?

  65. heb je die ook al in de achterbak gelegd?

  66. @Vlunk
    Ik ken groepen professionals die jaaaaaaaaaaaren tijdens de lunch, als enig gespreksonderwerp , hun auto ; de kilomtervergoeding versus een leaseauto hadden.
    Je wil niet weten wat ze deden om aan te tonen dat ze een leaseauto of een nieuwe leaseauto nodig hadden. Daar ging ik over en o o o o o wat verlaagden ze zich om hun zin te krijgen. Bah.
    Het spijt me wel te moeten zeggen dat het mannen waren🙂

  67. het spijt mij ook te moeten zeggen dat ik al wel dacht dat je over dat soort dingen ging, lease-auto’s, kilometervergoeding…
    het kader weet heel goed wie men waar neer moet planten…
    daar worden ze tenslotte nóg veel meer voor betaald.

  68. @Vlunk
    Bah wat ben jij een zeikerige piskijker.

  69. @piq
    in een pyramidestructuur weet slechts de top waar men mee bezig is/moet zijn.
    dus don’t blame yourself

  70. @piq
    wat ben jij naiëf

  71. naïef ook vooral

  72. @Piquant ik was zarkasties hoor.. tss ik moet ook altijd alles uitleggen🙂

    @vlunk.. super goed.. #mooimeisje heeft ze van haar moeder uiteraard.. kan wel ff fotootje mailen

  73. @Vlunk
    Voordat het weer in je hoofd gaat vastzitten. Ik was niet alleen verantwoordelijk voor het uitdelen van auto’s. Zoals het hoort , ging de lijnmanager over alles en had het beheer en de verantwoordelijkheid over het budget.

  74. @vlunk,

    De Renault 5 had toch geen dashboardpookje?
    Dat was toch de Diane (Citroën)? Was ook een heerlijk heen-en-weer gaan met haar in die januaristorm van ’77.

    Ik weet nog van de Renault 16, die héérlijk reed met zijn stuurversnelling!

    Al met al zoveel merken en soorten auto’s gehad, maar ben nu tevreden met m’n Toyota.

  75. @Cas

    Doe effe hier die pica van Karel met Sophie.

  76. Waar is drempel als je hem mist? Die heeft ook iets met auto’s toch ?

  77. kijk naar bob bij missy die aantoont dat hij dan wel vrijmetselaar is, maar geen flauw benul heeft van het feit dat de echtgenoot van liesje II van engeland de wereldwijde structuur aanstuurt, flip, de mag-ik-niet-zeggen-van-piq ja.
    Zelfs al zou hij intussen hoger opgeklommen zijn zou hij nooit toegeven dat er meer dan 3 gradaties bestaan, ingewijden noemen dat de zogenaamde blue-grades, alles onder “secret master”.
    De sectes kennen gradaties van secret master tot knight, een slechte vertaling van “knecht”, zelfs in de orde van de kouseband aan toe zeg.
    Bush was een knight of Eulogia, Blair van Malta, geen idee welke titel die 2 psychopaten intussen hebben.

  78. @piq
    Delorean DMC-12 is van RVS

  79. Piquant ja lekker… zie je gelijk alle foto’s….

  80. @Cas
    Ik hoop dat kipzkop deze correctie leest.

    Waar blijft je pica? Zie @12.45

  81. en de adel, die daarboven meent te staan hebben alle rangen en standen onderling boven de 33, maar bea zit “gelukkig voor ons” in de rothschild-round-table, als 1 van de 13 familievertegenwoordigers aan die tafel.
    nou zsm die hele kliek onteigenen wereldwijd en we hebben weer een kapitalisme zonder al hun criminele monopolistische wetgeving.
    “Give me control over a nation’s currency and I care not who makes the laws”
    Mayer Amscher Rothschild

  82. ik zit te tellen maar heb toch iets van 24 auto’s gehad.. ongeveer…

  83. @cas
    dus dingus komt vanmiddag niet ff “aanwippen”?

  84. @vlunk

    Je moet er tcoh niet aan denken dat Piq destijds bepaald zou hebben in welke auto’s er gereden zou mogen worden. Had het personeel allemaal een Pinto gekregen.

  85. @Vlunk
    Waarom niet OT de auto’s van de mensen die je noemt bespreken ?

  86. @kzk
    spreek jij portugees?
    pinto is lul

  87. @kipzkop
    Als het aan mij lag, had bijna niemand een auto gekregen. Was niet echt nodig voor de functie, maar was secundaire arbeidsvoorwaarde (lees status). God wat heb ik me daaraan geergerd.

  88. of kuikentje, dat kan ook

  89. @Piquant begrijpelijk toch.. #hebbenenhouden

    @vlunk.. ik denk het wel… ze moet alleen even oppas vinden

  90. @piq
    god (dus niet piq), wat heb ik me geërgeerd aan de schijnheiligheid van mijn baas, de omhooggevallen techneut waar ze geen raad mee wisten, mijn persoonlijke biels.

  91. @Vunk,

    Ik voel me schandelijk verwaarloost door jou! Lees je selectief of ben ik van een andere stand dan jij?😉

  92. @cas
    ah, eindelijk
    ff wat water toevoegen aan de stofwolk in mijn ballen alvast

  93. @Vlunk
    I am surprised. Jij hebt je geergerd?

  94. Goeie auto’s wat voor een kleur hebben die ook al weer?

  95. @piq
    joh
    ik schrok er zelf ook van want dat gebeurt me haast nooit.

  96. @kipzkop
    Nu ik net van Vlunk heb geleerd dat Pinto , lul betekent had ik dat zeker gedaan, maar dan wel met de vertaling op de zijkanten gespoten🙂

  97. @drempel
    donkerblauw
    al wat op krachten gekomen vandaag?

  98. @Drempel
    Ha je bent er. Goede auto’s hebben de kleur zwart (laatste autorit)🙂

  99. @piq
    een griek heeft daar “papalamelullos” getatoueerd, wist je dat?

  100. @Vlunk
    Ik herkende je ook niet🙂

  101. ok, een beetje griek dan toch

  102. @Piq 13:03

    Trouwauto’s zouden die kleur moeten hebben.

  103. @drempel
    oh en junglegreen metalic

  104. @Vlunk

    Ik ken wel die van gup van die surinamer.

  105. @Piq
    ik gelukkig niet.

  106. @piq
    je maakt een slechte beurt bij drempel nu, besef je dat wel, al zei ik het je nog voor ook?

  107. @Kipzkop
    LOL dat filmpie
    Jaaaaaa en koetstjes, de truttigheid ten top, ook meteen afschaffen.

  108. @Vlunk
    Een beurt is een beurt of ie slecht is of niet🙂

  109. @piq
    dan ga ik de volgende keer wel naar de hema

  110. Zwart ah die heb ik al.

    Ik zag net een paar slechte finse auto’s
    http://www.iltasanomat.fi/videot/kotimaa/1762775

    Hun jaarlijkse optocht rond de studio..

  111. @Vlunk
    Waarvoor ga jij naar de Hema?

  112. @vlunk

    wat is er mis met donker blauw?

  113. @drempel
    wat deed jij VANDAAG (?!) in Helsinki op 1.12 met dat gasmasker?

  114. @drempel
    Leuke sokkenreclame. Goed gevonden.

  115. @piq
    voor de heerlijke rookworst

    @drempel
    juist niks

  116. @vlunk

    ik was in cognetietto moet je niet gelijk hier door vertellen.

  117. @Vlunk

    Pfff ben ik blij dat dat ie zwart is

  118. @Piq

    Ja je moet sokken toch op een manier aan de man brengen.
    Niet waar..

    Nu begrijp ik ook altijd waarom ik altijd mijn sokken moet uittrekken.

  119. @drempel
    doe ik volgende keer als ik in communicado zit.

  120. @drempel

    Altijd? Hoezo, wanneer en waar ?🙂

  121. *verder met verhuizen gaat. Wat wil zeggen, troep opruimen , zucht. *

  122. @drempel
    normaal zou ik vragen: “hé, lullo, heb je nog wat geneukt?”, maar dat laat ik deze keer achterwege.

  123. @drempel
    af en toe zou ik echt willen dat ik je niet overgehaald had hier wat vaker te reaguren…
    grrrrrrr

  124. @vlunk

    Heb ik deze keer toch weer een filmpje gemaakt..
    Ik had nog zo beloofd het niet te doen.

  125. @drempel
    voel je niet geremd, ik moest dat ff uitspreken

  126. @vlunk

    En nu?

  127. @drempel
    nou vind ik die andere 47 filmpjes veel interessanter, do you mind?

  128. @drempel
    en nu?
    een bavaria natuurlijk

  129. vrijmibo de 13e

  130. @Vlunk

    Ja maar je hebt die andere 47 filmpjes niet meer… tog?
    Of heb je hem weer?

  131. @Vlunk

    Bavaria word toch helegaar niet meer in braboland gestookt

  132. @Vlunk

    En doei he,

    gaat weer zalig niets doen

  133. @drempel
    lol
    nope, dat niet
    ik doelde op die 47 andere filmpjes die jij afgelopen week geschoten hebt, wijsneus.

    ennuh, hier is alles te krijgen behalve dommelsch

  134. @Piq 1:16 pm

    Waarom weet ik eigenlijk ook niet, commentaar is altijd dat doet mijn man anders nooit.

    Waar is ook zo’n goeie ik ben meestal zeau van de wereld dat ik het niet meer weet.
    Ik ben ook een van de weinige die ’s morgens de dom dom aanzet en het m’n huisadres selecteert

  135. @Vlunk 1:29

    zo zie je maar weer, korsakov is vroeg dit jaar

  136. Waar is Lorre?

    Misschien kan lorre iets vertellen over zijn (eastside) customized trike.

  137. grrr
    normaal duurt het uren om iets te posten, maar als je iets tegen probeert te houden ben je altijd “net te laat”

  138. @piq
    zou je de eerste vlunk@1:37 willen verwijderen?
    dank u

  139. http://welingelichtekringen.nl/het-joodse-volk-is-een-uitvinding.html
    en ze hebben zelf nog nooit een eigen automerk ontwikkeld, op ford, opel, volkswagen, lada, trabant etc. na

  140. @Vlunk

    Jawel een ‘Merkava’ is een israelische

  141. @drempel
    fuck

    ok dan, maar ze hebben nooit meer dan 1 merk zelf kunnen maken.

  142. @drempel
    hiroshima 1 t/m 22 en nagasaki 23 t/m 80 tellen nit mee.

  143. @drempel
    hiroshima 1 t/m 22 en nagasaki 23 t/m 80 tellen niet mee.

  144. grrr
    echt, dat scheelde nog geen seconde

  145. In het stukje moet part basis natuurlijk part-time basis zijn.

  146. Ik zit hier toch wel op het auto log?

  147. @kzk@1:59 bij pm
    zie drempel @1:48 bij pm

  148. @kzk
    ik hoopte dat je dat zelf intussen gezien had, jammer dan.

  149. Goedemiddag.
    Auto’s, ja daar is veel over te vertellen.
    Maar wat de slechtste was? Ik heb van alles meegemaakt.
    Eens had ik een oude 2CV. Daar viel de motor onderuit omdat de voorste ophangbalk was doorgescheurd.
    Ook bezat ik een Alfa Romeo. Nou, de roest vrat zich sneller door het metaal dan de auto kon rijden.
    En wat te denken van een Citroën GS die op de snelweg tijdens het inhalen plots niet meer remde. (slang kapot, gebeurde wel vaker bij dit model volgens de wegenwacht).
    Ik moet er wel bij vermelden dat wegens een smal budget de karretjes wel bijna allemaal op jaren waren en onderhoud? Nee, daar deden we in die tijd niet aan.
    Zo had ik ooit ook eens een mini. Daarvan was de tank lek. Dát was eng. Want toen ik dat in de gaten had durfde ik hem niet meer te starten.
    De slechtste auto id denk ik achteraf de Renault 5.
    Die zakte echt door zijn eigengewicht wegens roest door zijn assen.

    Goed dat er nu APK is.
    Want de auto’s waren vroeger vaak idd erg slecht. Vooral de oudjes.

  150. @Antisoof 15:28

    Klopt; vroeger werden er veel meer slechte en zelfs levensgevaarlijke
    auto’s op de markt gebracht.

  151. @Antsoof

    Probleem van de meeste hedendaagse auto’s is evenwel dat je ze zelf niet of nauwelijks meer kan repareren.

  152. @Kip vonder Kop,
    Inderdaad. Zo een auto zit hedendaags vol met rare kastjes met chips daarin. Wat ik best ook wel weer eng vind. Je bezit de auto niet meer écht, in wezen, want de garage alleen heeft kennis over sommige zaken.
    Zo las ik dat de sommige moderne auto’s expres te ruim staan afgesteld en te weinig van zijn volle vermogen kwijt kan wegens afknijpen mbv de elektonica.
    Daarom laten de liefhebbers de auto ‘tunen’. Dan is die daarna sneller en zuiniger. (In principe dan). Dit tunen is vaak alleen maar een kwestie van de programmatuur in de boordcomputer aanpassen.

  153. @Antisoof 15:43

    Overigens moest bij de afgebeelde Jaguar bij het minste euvel de
    loodzware motor getakeld worden, omdat de monteur of eigenaar anders nergens bijkon.
    Iedere reparatie kostte daarom al snel meer dan 1500 gulden.

  154. Heb zelf vroeger een tijdje in een SIMCA 1000 gereden. Bij windkracht 2
    dacht je dat je in een orkaan terecht was gekomen, zo zijdwindgevoelig was dat ding.

  155. @Vlunk

    Voor de israelische auto zijn vele opties.
    http://www.israeli-weapons.com/israeli_weapons.html

  156. Behalve de slechtste zijn er natuurlijk ook nog de lelijkste auto’s aller
    tijden. http://images.businessweek.com/ss/07/08/0824_uglycars/index_01.htm

  157. Soof @ 3:28 pm
    2CVtjes… Ik heb er wat gekocht en verkocht. Van saai beige tot knalgeel.
    Als ik er 1 kocht keek ik eerst naar de draagbalken en als die redelijk waren naar de bodemplaat. Die was meestal wel gescheurd. Kon je fijn een paar honderd gulden minder bieden🙂
    Dan doorrijden naar Piet de Lasser op de Veenkade en voor 5 tientjes was de bodemplaat weer gelast en met een bitumenlaagje.

  158. @De man met de hoed 16:58

    Met wind tegen en bergop waren ze niet echt het je ware. Als ik me goed herinner heb ik ook nog een Azam gehad. Die had een iets krachtiger motor,
    die bij gunstige omstandigheden 130 haalde.

    Bij lange ritten ging het gaspedaal in je reet zitten. Een stoeptegel bracht dan uitkomst.

  159. Een Azam is gewoon een 2CV-6. Inderdaad een ietsepietsje krachtiger, je hoefde daarmee berg op in Frankrijk niet eerst stil te staan om in z’n 1 te zetten en dan weer verder te kruipen zoals bij een 4tje…
    Ik heb ook nog een keer een Ami gehad maar dat was nix…

  160. Overigens kon je bij een 2CV 4tje best wel al rijdend terug schakelen naar z’n 1 met een beetje tussengas. Maar als je dat berg op deed dan stond je al stil😛

  161. Een klassieker over dit onderwerp is; Unsafe at any speed. Geschreven door
    Raph Nader. Onderwerp ;de Chevrolet Corsair.

    Nader zou er later voor zorgen dat niet Gore maar Bush jr tot president gekozen zou worden.

  162. Skoda is ook zo iets leuks,

    Het betekent zoals iets pech of schade.

  163. @De man zonderhoed,
    Lol, dat klinkt heel bekend.

  164. Ach Soof… Wat een tijd was dat. Op je dooie gemak over de N20 en N21 naar de Perigord tuffen.
    Ik heb in Frankrijk een ‘pompier rode’ staan maar ik zou van m’n levensdagen het niet meer aandurven ermee naar NL te rijden😉

  165. een eendje..
    Ook wel best veilig
    met 1 kreukelzone
    *van voor tot achter*

  166. oww top gear
    *plop*

  167. Ach Drempel, dat geldt nu hedentendage voor die nieuwe fiatjes 500…

  168. @drempel
    heb je nog geleerd hoe je moet bowlen?

  169. Simca 1000, haha. Heb ik een keer wat gewicht op de imperial geladen met de deuren open, kreeg ik ze niet meer dicht.

  170. Fiat 127. Goed karretje. Vele tiensuizenden kilometers afgeragd voordat-ie speling kreeg op de distributie en dat was het dan. Gelukkig stortte die net in voor de deur van een autosloperij in Hilvarenbeek. Van de opbrengst konden we met een taxi naar station “Telburruch” en toen was er nog net genoeg over om de treinkaartjes van te betalen. Had je in die dagen al zoiets als een vrijwaringsbewijs? Al sla je me dood.

  171. @vlunk 10:12

    nah, ik kan rekenen
    1 pin is genoeg om te winnen🙂

  172. Ami, ook gehad. Met die linke achterruit. Dat was afgekeken van de Ford Anglia, vonden wij. Maar goed, rijden deed het kreng niet natuurlijk. Heb er op de Groene Kruisweg nog eens de linkerkant van een gast mee opengehaald die mij er bij het invoegen niet tussen wou laten. Ritsen bestond officieel nog niet, dat is vrij snel daarna wel ingevoerd, waarschijnlijk door die gozer in z’n splinternieuwe Ascona… was jij dat Sytze?

  173. De-f-en-de-g-zitten-te-dicht-op-elkaar dicky?

  174. heel goed buff

  175. ik bedoel de bijna dick

  176. @Bedrijfgsbuffel Zegt:

    vrijdag 13 november, 2009 @ 22:44 bij 10:44 pm
    God, wat grappig.
    Ik heb óók een simca 1000 gehad. ‘Én een Fiat, zo een vierkante. Een 500 dacht ik. Die stuurde héél zwaar. De stuuras zat in rubbers en die waren wat stroef.

  177. Ja, die kleine klotetoetsenbordjesd op die smartfoons ook.

  178. Laatstelijk nog een SKoda Superb gereden. Geweldige auto.

  179. Skoda, ook gehad. Met een zak goudband voorin om het onderstuur te compenseren. Haha.

  180. Collega had ooit een simca pfffffff.

    Elke dag duwen want wilde niet starten.
    todat het een keer ver onder 0 was iedereen had problemen met starten had, behalve die schijt simca

  181. Een echt foute auto was de VW 1600. Ooit mee gereden terwijl ik nog
    slechts een los stuur in mijn handen had.

  182. En nu wil ik ook de beste even noemen, als ’t mag.
    Een;
    roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof, roffelroffelroffelderof…

    Een:

    BMW 320i.

    Jeetje! Wat een goede auto was dat zeg.

  183. Lol, die zak goudband!
    Bij ons deden ze een zak zand in de laadruimte van de Kever.

  184. Ok doet ik er ook nog een…

    een RoverT 2600

  185. Rover 620, iemand? Fluitend naar Italië. Op een of andere manier kreeg je met die auto nooit bekeuringen voor te hard rijden, en niet omdat je het niet deed. Volgens mij zat er bij het CJIB iemand die onterecht medelijden met ons had. Zo’n comfortabel ding heb ik nooit meer gevonden, en nogmaals: onvoorstelbaar sportief en uiterst vergevingsgezind aan het stuur.

  186. Ik parkeerde de meeste auto’s trouwens altijd bovenaan aan bruggetje, als het even kon. Vaak kon ik zo een fantastisch gratis starthulpje later dan, wegens een defecte accu, goed gebruiken.

  187. @Drempelloos 22:58

    Een rijdend – nou ja- stuk ongeluk.

  188. Het was eigenlijk een Honda natuurlijk. Maar dat verkocht niet, dus plakten ze er in Engeland een Rover embleempje op voordat ze naar Nederland werden vervoerd. Reputatie van Honda is inmiddels wat verbeterd, en Rover is kapoerewiet.

  189. Maar eerlijk is eerlijk.
    De Alfa Romeo Giulia (alleen die naam al!) was de beste qua rijden. Mijn hemel, wat reed die fijn. Houten stuurwiel, wijze pook. Té gave klokjes in een heel fijn interieur. O, dat waren nog eens tijden.

  190. @kzk

    Ach ja drempel kon regelmatig de kop vervangen.
    Bij kroymans vertelden ze drempel, die rover moet je niet over de 200 jagen vliegt de kop eruit..

    luisteren ho maar

  191. Is Honda eigenlijk een Rover?
    Lol!

  192. @soof

    toen begon het al.

  193. Alfa Romeos hebben twee keer geprobeerd mij dood te krijgen. Eerste keer kwam het achterwiel mij slingerend voorbij (omdat iets van de rem er nog aan was blijven zitten, dat slingeren dan hè) en de tweede keer brak op de Autobahn bij 180 de motor van twee steunen (eentje was al voldoende geweest, toch?).

  194. Die SIMCA wog 750 kilo . De motor 450 en was achterin geplaatst. Geen wonder dat het kreng niet op de weg te houden was bij windkracht 3.

  195. @anti
    die vierkante fiat was volgens mij de 124
    de 500 is een bolletje

  196. Over auto’s gesproken. Ik las eens in een redelijk betrouwbaar boek, dat mensen die een slipcursus hebben gedaan daarna meestal niet beter gaan rijden. Het schijnt dat zij het geleerde dan juist in de praktijk willen brengen of zo iets.

  197. oh ja
    honda civic
    in z’n 4 door de bochten

  198. ow, ZKH pieter van bolle-oren bij p&w

  199. Nissan Bluebird 2.0 SLX (hatchback)?
    Iemand?
    Was m’n eerste Japanner. Wat een ding zeg, heerlijk!

  200. @Vlunk,
    Ja, nu je het zegt.
    Dat is zo.
    Je had de 126 en de 124.

    Die laatste heb ik een benzine-infuus moeten geven eens omdat de brandstofpomp defect was.
    Toen reed in dus met een fles benzine (Op de hodenplank) die ik aangesloten had op de carburateur.
    Het was behelpen maar het ging.

  201. Bevriende journalist vouwde zijn Civic om een boom. Bleef niks van over, leek wel een gecrashte Kipcaravan. Hij werd verdacht van zelfmoord. Nou was hij wel depressief, maar zelfmoord durfde hij volgens ons niet aan. Daarom zal hij die van oorsprong goudkleurige Civic gekocht hebben.

  202. Heb eigenlijk veel plezier met mijn mini gehad
    Je kon hem in amsterdam precies tussen twee amsterdamertjes zetten

  203. @soof
    mijn pa reed daarna nog jaren Lada (russische fiat met dat model, vandaar)

  204. Franse auto’s hebben mij nooit kunnen bekoren, wielen braken af bij het inparkeren (na net met 120 van de snelweg te zijn gekomen) of de motorkap vloog over het dak….

  205. maar daar zat dan wel een uitgebreide onderhoudsset bij, inclusief slinger en fietspomp
    no kiddin’

  206. Messerschmidt? Keuze was: naast mekaar of achter elkaar.

  207. @drempel
    jij in een mini?
    *proest*

  208. Hey, Drempelloos,
    Er zitten allemaal drempels in de meeste wegen in Nederland!
    De firma Koni zit daar vast achter.
    Jeetje. Heel Nederland ligt er vol mee. En nu gaan ze ook overal rotondes aanleggen. Het lijkt me wel wat voor Vlunk. Vast een conspiricy.

  209. Lada 1000. Met looplamp. Een gereedschapsset van 100 kg. En een uit het Siberisch vertaald Vlaams handboek met het advies om de motor tijdens de winterstalling af te vullen met mazout.

  210. Ben ooit met vier man in een Mini naar het toenmalige Joegoslavië gereden.
    Bij een serieuze berg moesten er wel twee uit. Anders haalde ie het niet.

  211. Ik bezat ook een mini 750 GT. De echte. die liep 1 op 50. Qua olie dan hè? Roken dat moster!

  212. Wende was cool🙂

  213. Ik kreeg die Lada met geen mogelijkheid geparkeerd. Simpelweg te zwakke bovenarmen. Tot ik de banden liet vervangen. Die dingen kreeg je per stuk alleen met twee man weggedragen. Vorstvast rubber, gegarandeerd tot -20. Het brandde de hele middag trouwens.

  214. @vlunk

    Mijn eerst voiture was een mini.

    Ben met passagier door abcoude gefietst zag een aantal leuke dames lopen en zag inderdaad drempel niet.

    twee mooie deuken in het dak

  215. @kzk
    lol

    zo heb ik eens geprobeerd een vrachtwagen in te halen met eens 2 CV vanuit de slipstream
    en tegen de tijd dat we bij de cabine waren, liep de vrachtwagen weer op ons uit.

  216. “Simpelweg te zwakke bovenarmen.”
    LOL

  217. Lol Een Lada met looplamp! Geniaal. Daar moet je nu eens om komen. Ze vragen of je gek bent dan. Er zit bijna niet eens meer een reservewiel bij de auto’s van tegenwoordig. Ja, misschien nog een lullig thuiskomertje. Ik liet me vertellen dat er nu een compressor is ingebouwd plus een snelreparatie setje voor een lekke band.
    En je hebt tegenwoordig ook al zelfreparerende banden. Oh, nee, dat was die Mercedes van het vorige topic.

  218. Ja, lach d’r maar om.

  219. @soof
    +slinger
    die kon je echt nog aanslingeren als hij niet gewoon wilde starten

  220. Er was in mijn tijd een voetpomp bij. Type waar je nu een rubberboot mee opblaast.

  221. @Vlunk 23:21

    OOk lol. Ben wel eens bergopwaarts in een 2CV ingehaald door een tractor.

  222. Ik ben in onze 2CV bergop wel eens ingehaald door wandelaars.

  223. @Vlunk,
    Ja, dat is zo.
    Ik had ook auto’s met een slinger. Zoals de 2CV. En ik had een zweedse katterug. Een volvo dingus. Ik heb mezelf daarmee autorijles gegeven.

  224. @drempel
    en hoe is het nu met die dames?

  225. Mijn vader heeft lange tijd geweigerd om een andere auto dan zijn vertrouwde 2CV aan te schaffen. Omdat daar geen slinger bij geleverd werd. En je kon wel eens… etc.
    Hij droeg ook een dasspeld. Want dan kon die nergens tussen komen. Je kent het type wel: altijd teveel pennen in hun binnenzak.

  226. @vlunk

    Wel goed denk ik wij zaten achterstevoren dus we hebben ze niet geraakt

  227. @bennie
    zo ga ik nooit van huis zonder jas, al vallen de mussen dood van het dak
    als je zonder jas van huis gaat, krijg je autopech
    volgens mijn ma dan

  228. Ooit ging mijn krik dwars door de bodem van mijn 2CV heen.
    Til dan dat ding maar eens op om je rechterachterband te vervangen.

  229. Hond wil naar buiten. Maar nog eentje dan, daar moet ik u mee achterlaten: Reliant.

  230. Aangezien de Eend geen achterruitwisser had en deze wel regelmatig ondoorzichtbaar was wegens regen, besloot ik er een -van de sloop gehaalde wissermoter- op te monteren. Dus ik een glas-boortje gekocht met de juiste diameter. En toen maar boren. Opeens een harde knal. De ruit was helemaal in gruzelementen. Allemaal van die kleine stukjes. De hele garage lag er mee bezaaid.

  231. @kzk
    optillen met de ene hand en sleutelen met de andere
    simpel

  232. ‘Glas’. Dát was paar een raar automerk.
    Daar ken ik ook verhalen over.

  233. @ Bedrijfsbuffel 23:33
    Heb jij ooit een goeie auto gehad ? Ben jij ooit gelukkig getrouwd geweest?
    Ooit een keer geen miskoop gedaan?

  234. @soof
    mijn pa heeft ooit met de blikschaar van de brandweer een stuk uit het dak van zijn peugeot 305 geknipt om een zonnedak/-luik te monteren.
    Dat ging gelukkig wél goed, maar ik weet nog dat ik boos was dat hij het risico nam.

  235. paar moet zijn pas.
    Ik ben geloof ik écht een beetje dyslectisch.

  236. @vlunk Zegt:

    vrijdag 13 november, 2009 @ 23:38 bij 11:38 pm
    Lol!

    Maar dat was vroeger toch redelijk normaal?
    Je kon immers de glazen dingen kopen?

  237. maar nou voor iets compleet anders (slechte vertaling)…
    ik haal mijn huidige auto op, spiksplinternieuw, rij dolenthousiast naar huis via de MacD, laat ik 1 euri op de grond vallen bij de kassa.
    Dus ik doe de deur open om dat op te rapen, heb ik meteen de punt van het kassaluik in mijn deur zitten.

    *zugt…*

  238. Ach,
    De tijden veranderen.
    Als het aan anderen ligt hebben we straks allemaal een ding in onze automobiel waarmee we voor altijd te volgen zijn.
    Rare tijden.
    Wég vrijheid.

  239. @soof
    yep
    maar dat je eigen pa dat gaat “proberen” met jouw auto…

  240. @soof
    joh
    rekeningrijden is daarnaast niks anders dan tol heffen over oude wegen

  241. @Vlunk,
    Het was toch zíjn auto?

  242. @soof
    “onze” auto

  243. @Vlunk,
    Das net zoiets als oude wijn in nieuwe zakken. Tóch? Lol!

  244. @Vlunk,
    Respect voor je pa. Heel gewaagd. Ik vind hem een held qua auto’s .

  245. @soof
    I don’t drink and drive

  246. @soof
    als hij iets doet, lukt het hem ook

  247. wat dat betreft lijk ik meer op mijn moeder dus…
    geintjuh

  248. goeie aflevering van p&w trouwens, eindelijk

  249. de elite begint nu met de bliksemafleider “water op de maan”, de volgende stap is “aliens bestaan”, net zoals Werner von Braun al voorspelde kort voor zijn dood.

  250. “krijgt prins pils ook het beheer over het water op de maan als VN-poppenkastpop, zal hij zijn 3 dochters als eerste ritueel slachten als gebaar tegen de zogenaamde overbevolking? Confused? You won’t be after this episode of ‘Soap'”

  251. Gedicht De tijd.

    De tijd.

    De tijd heelt alle wonden
    En haalt ons altijd in.

    De tijd is ons gegeven,
    En het einde is haar zin.

    De tijd is onze bondgenoot,
    En onze beste vriend.

    Totdat zij ophoudt daar te wezen,
    In haar glorie en in haar pracht.

    Dan is het einde aangebroken,
    Deze, die de de tijd verkracht.

    De tijd, zij is altijd aan onze zijde,
    totdat het einde haar verkracht.

    De tijd
    Zij was immer aan onze zijde,

    Totdat het einde haar verkracht.

    De tijd,
    zij is.

  252. @soof
    jammer, voor dat soort ellenlange posts heb ik nu ff geen tijd.

  253. @Vlunk,
    Ik geloof dat je het begrijpt. Een beetje. Of zo. Lol.

  254. @Vlunkiepunkie,
    Kén je de defenitie ‘selffulfilling prophecy en de term cognitieve dissociatie uit de pschologie?
    Ik raad je aan om van deze defenities kennis te nemen, als je ze al niet kende. Want. Eerlijk. Het leven hoeft enkel eten, drinken en een dak boven ’t hoofd. Smeerlapperij is er altijd geweest, en zal er (denk ik) altijd zijn. Daarom; beleef het goede en laat de naarling maar aan-klooien.
    Het leven is het leven.

  255. – “We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.”

    David Rockefeller Baden-Baden, Germany 1991

    In his book Memoirs, published in 2002, David Rockefeller, Sr. made the following remarks, startling in their very frankness: “For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ‘internationalists’ and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure — one world, if you will. If that’s the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”

    – “My lifetime pursuits as an internationalist might best be summarized by one rather extraordinary day in 1995. October 23 was a busy day at the Council on Foreign Relations. The fiftieth anniversary of the United Nations had drawn almost two hundred heads of government to New York, and many had asked to speak at the Council. but even then the day was unusual for the diversity of the speakers: Jiang Zemin, president of the People’s Republic of China and heir apparent to Deng Xiaoping; Vaclav Havel of the Czech Republic… Yasser Arafat… and, finally, Fidel Castro…. With the exception of Havel, these men had vowed to fight to the death against imperialist America. Now, with the end of the Cold War, they flocked to the center of world capitalism, eager to meet and close deals with American bankers and corporate executives, or at least to be seen with them — even Castro…. ”

    -“For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as ‘internationalists’ and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure–one world, if you will. If that’s the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”

    David Rockefeller

    – “Today, America would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order. Tomorrow they will be grateful! This is especially true if they were told that there were an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well-being granted to them by the World Government.”
    Henry Kissinger, Bilderberger Conference in Evians, France, 1991

  256. “The drive of the Rockefellers and their allies is to create a one-world government combining super capitalism and Communism under the same tent, all under their control…. Do I mean conspiracy? Yes I do. I am convinced there is such a plot, international in scope, generations old in planning, and incredibly evil in intent.”
    – Congressman Larry P. McDonald, 1976, killed in the Korean Airlines 747 that was shot down by the Soviets

  257. “We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order.”
    – David Rockefeller

    “It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.”
    – Henry Ford

  258. -“We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected the promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world-government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the National auto determination practiced in past centuries”

    David Rockefeller in an address to a Trilateral Commission meeting
    in June of 1991

  259. @Vlunk,
    Natuurlijk spreek jij over werkelijke dingen, dat staat vast. Maar, eerlijk is eerlijk, er zijn zoveel rottigheden in deze wereld, dat als we ons daarop zouden concentreren, we meteen depressief zouden worden.
    Richt je geest eens op wat anders, zoals de natuur. Want altijd analiseren is. denk ik, ook niet goed. Snap je? We zijn eigenlijk een soort apen de een héél klein beetje kunnen nadenken. Daarom, laat het nadenken je niet overheersen.
    Dat denk ik.
    Emoties~!

  260. helaas zijn “the intellectual elite” psychopatische controlfreaks die ons als hun vee beschouwen

  261. on topic: Ford was een openlijke nazi

  262. @Vlunk,
    Dat geloof ik niet.
    Ook bij de ‘Elite’ zijn er die de liefde kennen.

  263. @soof
    als ik dit lees: “er zijn zoveel rottigheden in deze wereld, dat als we ons daarop zouden concentreren, we meteen depressief zouden worden.” en vervolgens dat ik me beter op andere dingen kan richten…
    ik ben depressief, daar heb ik pillen voor/tegen.
    Ik snap maar steeds niet dat men liever naar p&w kijkt dan dagelijks “onze” vertegenwoordigers een mailtje te sturen over wat ze nou weer volkomen fout doen.

  264. Maar goed. Een asperger tegenspreken is bijne hetzelfde als proberen de zwaartekracht om te draaien. Nou, er gaat niks zweven. En discussies zijn niks waard.

  265. @Vlunk,
    Ach mens.
    Jammer dat je pillen slikt.
    En je weet best dat het gepeupel een beetje dom is.

  266. als “we” dat gedaan hadden na het referendum over het uiteindelijke verraad van lissabon, zou zakellende nooit de moed hebben gehad zich als presidentskandidaat te beschouwen, de smerige volksverrader die beweerde dat het verdrag van lissabon heel anders was dan de grondwet war we redelijk massaal “nee” tegen hebben gezegd.
    volgens mij dan hè, dat dan weer wél

  267. @Vlunk,
    ALs je zegt ‘Ik snap nog steeds niet’ etc. dan bedoel je ws. Ik snap het wel van ze, maar maak me er druk over?

  268. @soof
    als ik die pillen niet slik, krijg ik gezeik met jusitie, zo erg is het hier intussen ook al.
    DDR^2

  269. @Vlunk,
    Politiek is voor de enkeling die daar lol in heeft.
    Ik vind het maar nix.
    Politiek is hedentendage de glorie en de roem van het ‘Ego’…
    En dat vind ik dus echt he-le-maal-nix.

  270. @soof @00:58 bij am

    bedankt voor je uitleg
    en doei hè

  271. en nee, je hebt niet gewonnen, debiel

  272. O, Moet je ze slikken, Vlunk? Dát vind ik helemaal raar.

  273. @Vlunk,
    Hé, wordt nou niet meteen boos?
    Ik geef gewoon woorden aan mijn gedachtes?
    Hoef je toch niet boos om te worden?

  274. @soof
    dat hoort bij “voorwaardelijk”

  275. @soof
    ik ben niet boos
    hooguit weer moedeloos

  276. @Vlunk,
    Liever boos dan moedeloos.
    Want das zoveel triester…

  277. Gut.
    Die Erl is wel kalm hè?
    Ja, dat figuur leert zo langzamerhand zijn plekje wel.

  278. athumos (moedeloos), maar dan op z’n oud-grieks zorgde er voor dat ik maar nét een voldoense haalde tijdens mijn laatste examen in dat vak en uiteindelijk voor gym-b koos.

  279. @soof
    lorre heeft financiële problemen
    niet verder vertellen

  280. @Vlunk,
    En dat is dan weer goed, toch?

  281. @Vlunk,
    Heeft die schavuit zijn kapitaal verspeeld?

  282. @soof
    alles belegd bij dsb…
    heb ik gehoord dan hè

  283. geintjuh
    hij mag zijn kapitaal beleggen in triple-a fondsen van bea zelf…

  284. @Vlunk,
    Middelkoop en dat chadrijn van BNR, ehhhh, dingus, hoe heet ie ook al weer? Euhhhh de Korte! Die is wel ok. (Kees de-)

  285. omg
    zelfs brinta maakt weer reclame
    de indoctrinatie via de tv voldoet niet langer, als men niet kalm wil worden dan maar gedwongen via het voedsel.

  286. chargrijn d.i.

  287. @Vlunk,
    Gekke conspicicy-analist.
    Geniet van de aarde, liever.

  288. @soof
    die lichamelijk gehandicapte kan dan wel vinden dat ze heel wat voorstelt gezien haar politieke positie, ze blijft een achterlijke manke zeug.

  289. hoe heet ze ook al weer, die knecht van donner?

  290. @soof
    gekke realiteitontkenner
    doe er wat tegen nu het nog kan.

  291. @Vlunk,
    Wat een woorden…
    Maar ik ga slapen.
    Trusten

  292. @soof
    have a good snurk (van kooten en de bie)

  293. ghi
    eurlings vertaalt het prijsverschil in auto’s tussen belgië en nederland in “mega-veel”

  294. Wij zijn materie,
    ook al bedachten we van alles en nog wat,
    zelfs geest te zijn.
    Het denken slaat op hol,
    Wanneer het zich

    bedenkt ook God te zijn.
    Hoewel???

  295. kip @ vrijdag 13 november, 2009 @ 23:35 bij 11:35 pm

    Ben ik eens een keertje on topic.
    Goed, jij wilt dat ik jouw onderwerp vermijd. Komt-ie (weer):

    * Rover 620 Si (je let slecht op trouwens, ook nog eens)

    * Saab 900 (Classic) Turbo – 3 deurs uitvoering (de mooiste ivm zijruiten achter, met die wegklaphaakjes)

    * Saab 9000 2.0i S (superwagen, prachtige leren zetels, ACC, retesnel, was van een Amerikaanse piloot in Duitsland geweest)

    * Volvo V40 T4 (meest onderschatte automobiel van Nederland, onterecht slechte reputatie, scheurbak die 200pk op de straat zet, comfort bovengemiddeld, nooit meer zo’n fijn ding gevonden, voor relatief weinig ook nog)

    * Volvo S80 (need I say more?)

  296. Filmpje, voor als je het geduld ervoor hebt:

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers op de volgende wijze: