Wereldliteratuur (kip zonder kop)

boeken

En nu eens een keer iets totaal anders. Kip heeft een aantal zinnen uit de wereldliteratuur verzameld.
Wie ze allemaal kan thuisbrengen, krijgt 15 Piquanto’s.
Daar gaan we;

1: De Keizer was sigarenfabrikant.

2: I record that I was born on a Friday, at twelve o,clock at night.

3:There was things which he stretched, but mainly he told the truth.

4:Ca a débuté comme ca. Moi, j’avais rien dit. Rien. C’ est Arthur Ganate qui má fait parler.

5.When shall we three meet again. In thunder, lightning,or in rain?

6 :Is vertaald; Eh bien, vorst, Genua en Lucca zijn inmiddels niet veel meer dan landgoederen,landgoederen van de familie Bonaparte.

7:Ik ben makelaar in koffi.

8:Dagenlang zwierf hij rond op zijn vlot, zonder drinken.

9:Wir liegen neun Kilometer hinter der Front.

10:It was love at first sight. The first time Yossarian saw the chaplain..

Allen succes toegewenst en ik ben benieuwd.

330 Reacties to “Wereldliteratuur (kip zonder kop)”

  1. Wir liegen neun Kilometer hinter der Front. Gestern wurden wir abgelöst; jetzt haben wir den Magen voll weißer Bohnen mit Rindfleisch und sind satt und zufrieden.

  2. 9. Im Westen nichts Neues von Remarque, Erich M.

  3. Hermans, Desmond, Elsschot, Multatuli, Shakespeare, Dickens, Remarque,
    Tappman, uhm… Tolstoj ennuh… Twain?

  4. In willekeurige volgorde dan…

  5. Deez’ contest is een liederlijk affront jegens de Erlkennis: de antwoorden op deez’ quiz wist Erl reeds op 11-jarige leeftijd, toen hij reeds de halve wereldbibliotheek had verslonden.

    Raadt liever

    “Dharmakshetre Kurukshetre …”

  6. Und:

    ‘Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar, ieder ongelukkig gezin is ongelukkig op z’n eigen manier.’

  7. hey,
    is dickie dik er ook?

  8. 1) Elsschot-Een ontgoocheling
    2) Dickens-David Copperfield.
    3) Twain- Huckleberry Finn
    4) Celine- Voyage au bout de la nuit
    5) Shakespeare- Macbeth
    6) Tolstoj- Oorlog en vrede
    7) Multatuli-Max Havelaar
    8) Hermans- De donkere kamer van Damocles
    9) Remark- Im Westen nichts neues
    10) Keller- Catch 22

    Dharmakshetre Kurukshetre = Vyāsadeva- Mahābhārata

    Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar, ieder ongelukkig gezin is ongelukkig op z’n eigen manier = Tolstoj- Anna Karenina

    wereldickie = Erlkönig- Piquanterieen

  9. Jammer, hier moet ik me op voor bereiden_!

    Tenslotte is het net je boekenlijst van school, je hoeft geen boek te lezen zo lang je jezelf goed voorbereid_!

    Het eenige wat je moet doen is er achter komen welke van de boeken op de lijst nog niet door je leraar zijn gelezen, met die kennis haal je met een ruime fantasie en een stalen gezichtgewoon een 6-je als je die boeken bespreekt, waar anderen met een jaar lang lezen met een 7 wegkomen🙂

  10. @ Vmbob Plop

    Googlen op wereldse zinnen kan elke vmboy; als U wérkelijk wist waar
    U het over had, dan wist U dat U het met ‘Dharmakshetre kurukshetre’ over de fameuze openingswoorden van het roemrijke leerdicht der Bhagavad Gita – na de Bijbel het meest vertaalde boek dezer wereld – had in plaats van dat U het over het minder bepaalde raamwerk en de vermeende auteur had – ietsgeen dat zoals reeds gezegd élke vmboy zoals U opgooglen kan.

    Ebenso had U in dat geval geweten dat die twee zinnen de kortste samenballing vormen van de essentie van dit roemrijke leerdicht dat elk waarlijk weldenkend en liederlijk ontwikkeld mens tot zich genomen heeft – quod U non.

  11. What can I do, Submitters to God? I do not know myself.
    I am neither Christian nor Jew, neither Zoroastrian nor Muslim,
    I am not from east or west, not from land or sea,
    not from the shafts of nature nor from the spheres of the firmament,
    not of the earth, not of water, not of air, not of fire.

    I am not from the highest heaven, not from this world,
    not from existence, not from being.
    I am not from India, not from China, not from Bulgar, not from Saqsin,
    not from the realm of the two Iraqs, not from the land of Khurasan
    I am not from the world, not from beyond,
    not from heaven and not from hell.

    I am not from Adam, not from Eve, not from paradise and not from Ridwan.
    My place is placeless, my trace is traceless,
    no body, no soul, I am from the soul of souls.

    I have chased out duality, lived the two worlds as one.
    One I seek, one I know, one I see, one I call.
    He is the first, he is the last, he is the outer, he is the inner.
    Beyond “He” and “He is” I know no other.

    I am drunk from the cup of love, the two worlds have escaped me.
    I have no concern but carouse and rapture.
    If one day in my life I spend a moment without you
    from that hour and that time I would repent my life.
    If one day I am given a moment in solitude with you
    I will trample the two worlds underfoot and dance forever.

    O Sun of Tabriz, I am so tipsy here in this world,
    I have no tale to tell but tipsiness and rapture.

  12. @ _Al_

    vmboekenlijstlezert

  13. @ Erl

    In dat geval is er geen schrijver bekend cq erkend en vermag deze queste niet gevoerd worden.

  14. @ Vmbob Plop

    Quatsch.

    De kipzonderkopdracht in de aanhef is als volgt:

    “Wie ze allemaal kan thuisbrengen, krijgt 15 Piquanto’s.”

    Hij eist niet dat de schrijver bekend casu quo erkend is.

    U dwaalt weshalve weder op de voor U o zo karakteristieke wijze buitengewoon liederlijk.

  15. @ vlk

    onheilsproleet die denkt dat hij een heilsprofeet is

  16. Aanvullend: zoekmachines zijn er om gebruikt te worden. Ergo; niets verkeerd aan.

    In het verlengde kan anders ook gesteld worden dat Erl naar de beek loopt om te drinken, omdat de kraan gebruiken te makkelijk is. Erl doet ook niet aan gebruik van geld, omdat dit te makkelijk is. Erl doet slechts aan ruilhandel en rekent driftig met de vingertjes het mogelijke positieve resultaat uit van de ruilverhouding tussen een gevonden schelp en een ongepelde witte ui.

    Erl ontzegt zich ook het gebruik van een toiletpot voor het verwijderen van verteerd voedsel en poept gewoon dagelijks op de composthoop achter zijn stulpje om later zijn eigen moestuin te bemesten. Immers, waarom makkelijk riolering gebruiken als het ook moeilijk kan door de meur achter het pand te vergroten of makkelijk groente in de winkel kopen als het ook Erliaans kan en zelf geteeld kan worden. (met het keurmerk dat de groente geteeld is met eigen poep!)

  17. @ Erl

    Als ik ze allemaal ga thuisbrengen, heb ik ze dubbel. (op Remark na, die heb ik niet)

  18. @ Vmbob Plop

    U hanteert alweder en ditmaals met recht op Uzelve het argumentum ad hitlerum: wat Bob Plop doet, is per definitie fout. U gaat echter grotesk in de fout door dit ebenso te projecteren op Erl.

    Erl weet wat reeds Karl Jaspers wist: “Hij die slechts namen roept, maakt zich schuldig aan pseudokennis op grond van terminologie.”

    jij pseudokenner van wereldliteratuur

  19. @ vlk

    obscurewebsitesgelovert

  20. @erl
    hoe heette die indiaan uit tom sawyer?
    meteen antwoorden

  21. @ Al_Capsones Zegt:
    maandag 16 november, 2009 @ 11:39 bij 11:39 am
    Je kan ook geen boek lezen maar met uitspraak, luistertoets en tekstverklaring toch met een acht op je eindlijst wegkomen. Zoals Von Zeikhoven deed…

  22. @ vlk

    U heeft ooit wat stripboekjes gelezen van de wereldliteratuur?

    Zucht…

  23. Day:Monday(Somvar)
    day of creativity, day of spontaneous thinking, day of prevailing feelings, of receptivity. Buy new stuff (esp. clothes, accessories and jewlery); get married; make walks; think spontaneously; adopt decisions based on feelings; look for approval from women; do things related to intuition, changes, mothers, water, milk. Don’t adopt tough dececions (cause feelings are prevailing now); don’t do haircut and manicure.

  24. @erl
    vreemde naam, zelfs voor een indiaan
    fout dus

  25. Tithi:Amavaasya
    Inauspicious day almost for every activity, except spiritual practice.

    Naxatra:Visakha
    Activities, related to houses and estates; making jewels; architecture (sculpture, construction); making the means of transportation; taking medications.

    Nakshatra has a mixed spirit. It’s possible to perform the routine activities, day-to-day duties, but it’s not recommended to start new important deeds.

    Yoga:Sobhana
    Good for all Auspicious Deeds

    Karana:Naga
    Work with immovable objects, using the power, competition, cruel deeds.

  26. @ Zeik

    U zegt dus eigenlijk dat die 8 van U slechts een 4 waard is?

    Erl heeft immer summa cum laude zijn cijferlijsten doen omkleden.

  27. “but it’s not recommended to start new important deeds.”
    ah, *zich nog een keer omdraaien doet*

  28. @ Erl
    Zie F. von Zeikhoven Zegt:
    maandag 16 november, 2009 @ 12:51 bij 12:51 pm😀

  29. @ vlk

    Welbeschouwd zijn Brabo’s de aboriginals en daarmede de Indianen ten onzent.

    Vanaf heden zult U dan ook heten:

    Bukkende Complottenmetaspergekoekenbakkert

  30. @ Vmbob Plop

    U bent ook een braboriginal?

  31. @ Erl hihi..
    Ik had de boeken best willen lezen, maar ja, die suffe ADD… En dan te weten dat ik boeken verzamel… Zomaar @ random, dat dan nog weer wel. Maar je kunt me straffen door me met vijf euro De Slegte in te sturen. Overigens heb ik dat een paar jaar geleden een keer gedaan, kwam ik na anderhalf uur weer naar buiten met ‘De Lof Der Traagheid’ van Pierre Sansot…

  32. Nieuwe – indianen – naam van Zeikhoven:

    Blote-Ruiser-in-het-Struikgewas

  33. Die ik dan overigens nog steeds niet uit heb.

  34. @ Erl
    Hoe weet u dat wij hier opt Nationaallandschapseiland eigenlijk allemaal bloteriken zijn?

  35. @ Blote-Ruiser-in-het-Struikgewas

    Lees liever ‘De Lof der Botheid’.

  36. @lorre
    dat bepaal jij niet

  37. @ Bukkende Complottenmetaspergekoekenbakkert

    vlukvluk

  38. @ Arghlll

    Plop is een mondiaal met achtergelaten geboorte-DNA in het mooie Groningen, in casu provincie alsmede stad.

  39. Erlsuggestie voor passende indianennaam voor Piq:

    Jong-Meisje-Met-Rode-Haren-Op-Haar-Hoofd-En-Haar-Edit

  40. de indiaan heette trouwens Joe

  41. @ Boob Poop

    U bent dus een ingroningieuze bastaard met indociele tempo doeloe-chromosyndromen?

  42. En toch blijf ik de indruk krijgen dat Erl ergens achter gesloten deuren zit, de laptop van het afdelingshoofd te pakken gekregen heeft en lustig zit te typen terwijl hij om de vier minuten een rondje over de afdeling rent en heel hard bij elke open deur “Kiekeboe, tuut, tuut, ik kan lekker vliegen” roept.

  43. @ vlk

    En verplaatste hij zich per taxi?

  44. Dat tempo doeloe kom je aardig de goede richting mee op. Ook de oriëntaalse roots bewegen zich nog door me heen, Sundanees om precies te zijn.

  45. @ Böbba

    Ôch, “too far East is West”…

    € Bob al weder driftig wereldliteratuurzinnetje opgooglen doen ziet €

  46. @ Bob P.
    Uw erlservatie kan ik niet van enige realiteitszin ontdoen…

  47. @ Male Boobs Poops juncto Blote-Ruiser-in-het-Struikgewas

    Erl is reeds jaren gedehospitaliseerd en ziet slechts alle deuren wijds opengesperd.

  48. Ik blijf visioenen krijgen van Girlkönig.

    juncto Erl belt met zijn mama

  49. Erlimpressie van SundaBob:

    juncto Bobs lieftallige mère:

  50. Bobs ouders bezig met integreren:

  51. Bob vlak voor zijn sollicitatie bij de shoarmatent aan het Schouwburgplein:

    € zelfverveelde gaap nauwelijks onderdrukken kan €

  52. Zeau, tzijn er toch al aardig wat, zo boven de woestijn daar in Texas. Officieel komen die Leoniden pas morgenochtend vanaf een uur of negen langs…

  53. Mijn bijdrage van de grote Dante.

    Lasciate ogni speranza, voi ch’entrate
    Vertaling: Gij die hier binnentreedt, laat alle hoop varen, het opschrift op de poort van de hel.
    Divina commedia, Inferno, Canto III, regel 9

  54. Drempel bijdrage

    Boven de hemelpoort:
    De maagden zijn op!

  55. @Piq 15:36

    Meest gebruikelijk is overigens ;voi ch’intrate.

  56. Cetero mihi opinio afficiat 010 delendam esse.

  57. Kut.
    M´n gin is op…
    —> slijter out

  58. van wie is:

    ‘Er komt in dit rijk een nieuwe politieke cultuur.’?

  59. Maandag is magertjes qua post op heden Fvon…

  60. De nieuwe Nieuwspoortagenda is binnen, dat dan weer wel.

  61. Arrête ! C’est ici l’empire de la mort.

    Ies geen boek maar wel bekend(?).
    Waar komt het vandaan?

  62. @Sytze 16:57

    Van A.H. en anders van G.W.

  63. Ach, laat ook maar… Google vepest het weer:/

  64. +r ergens…

  65. @KzK: bijna goed😉

  66. @MMDH: Delille?

  67. @KzK; S en W en om precies te zijn L.

    voor hert overige: de knekelgangen van Parijs inderdaad.

  68. waarbij hert = het

  69. KzK
    Paris ja…. De catacomben.
    http://www.catacombes-de-paris.fr
    Zeeeeeer indrukwekkend.

  70. indrukwekkend maar o zo dood😛

  71. Nog eentje dan. Van wie is; “Maar de uitspraak”kunst mag niet elitair zijn
    hoor je alleen van heel akelige mensen.

  72. Ik heb overigens nog een leuke pica van de jongen met de rode pet in z’n gothictijd, volledig zwart, grijnzende staande onder de spreuk boven de ingang. Jongen met de skatehelm wilde na de Nederlandse vertaling NIET verder🙂

  73. In die boekenkast van de Pica is trouwens geen fatsoenlijk boek te zien.
    Piq. Is dat jouw boekenkast?

  74. *tijd voor broedermaal*

  75. @kipzkop een slag tegen zijn/haar cloaca geeft. (opm 17.29)

  76. @Kipzkop @17.23
    Vandezelfde akelige mensen is de uitspraak dat de grootte er niet toe doet😦

  77. @man met h
    Doe es die pica ?

  78. @Piq 17:34

    Sinds wanneer worden vreindelijke vragen hier met klappen beantwoord?

  79. Virginia Woolf. Een van mijn favoriete schrijfsters.
    citaat: “De ogen van anderen zijn onze gevangenissen; hun gedachten onze kooien.”

  80. @ Pikantje @ 5:40 pm

    Mot ik ff opsnorren op de BU-schijf en dan meel ik ‘m wel…

  81. @kipzkop
    Als ik jou ooit op een vriendelijke vraag betrap, krijg je 10 piquanto’s.🙂

  82. @man met h
    Kannie niet in het openbaar ? Ja dan helemaal graag mailen🙂

  83. @ Piq
    *kuch* leuk heej, zo’n een-eiïge tweelingeditor? :$

  84. @ Piq
    Wie heeft die punten nou gewonnen, en wat kannie durmee?

  85. @F.vonZeikhoven 18:13

    Dat beslist de jury.

  86. @FVonZ
    Er kan niet gecorrespondeerd worden over de uitslag.

  87. Zeg Piquant,

    Wist jij dat onze Ace Bucklebaum tegenwoordig als van Pruisen bij GS rechts-voorgekookte topicjes schrijft?
    Wat vind jij daar nu van?
    Ik bedoel, is dat nu niet link?
    Stel dat er paar van die linkse diehards gelijk Volkert vd G achter zijn adres zouden komen na zo’n beledigend en grievend PVV-topicje?
    Hoe zou iets dergelijks aflopen, denk jij?
    Zou hij dan, net als bij Al Caps, pijlsnel achter zijn bankje duiken?

  88. @Omerta
    Ik vind het leuk dat Ace (eindelijk) werk heeft . Dat hij rechts, reactionair is is geen nieuws en verder interesseert het wel en wee van Ace , mij persoonlijk buitengwoon matig.

  89. @ Piq

    Dus het interesseert je wel íets?
    Buitengewoon matig, dat is toch altijd wel een klein beetje.

  90. Maar Piq, hád hij dan geen werk?
    Nee, ga je me nu vertellen dat hij op mijn zak teerde?
    Dat is nieuws voor mij, eerlijk.

  91. @Omerta
    Ik wilde toch nog een klein beetje vriendelijk overkomen .

  92. Ik zal het even toelichten.Vervelende stukjes over marokkanen schrijven
    kan tegenwoordig toch iedereen.

  93. Tjongejonge ..
    Ik ben me toch een illusie armer, zeg ..
    Wil je niet wéten!

  94. @Omerta @18.56
    Ik had je slimmer gedacht….

  95. @Piq

    Rechts en reactionair? Denk je dat? Als de mode morgen anders is, draait hij om als een blad aan een boom.

  96. @ KzK 6.57

    Ja, een echt literair hoogstandje hoeven we niet in een topicje van GS verwachten.
    Maar dit .. dit aan de lijn op commando blaffen .. dat is toch om in huilen uit te barsten, sorry.
    Mijn bier slaat dood.

  97. @kipzkop
    Kan zijn, maar ik beoordeel mensen voor het gemak maar hoe ze vandaag denken.

  98. @ Piq 18.58

    Dat soort dingen vertelt men niet tegen mij, schat.
    Ik ben daar namelijk nogal uitgesproken in, weet je.

  99. @Omerta
    Ik wil er nog een ding over kwijt. Desperado, opportunistisch en hoog in de bol.

  100. @Omerta
    Ook niet tegen mij, maar je hoeft geen rechercheur te zijn om te kunnen abstaheren, objectiveren en deduceren.

  101. @Omerta 19:02

    Ik zou zeggen. Schrijf zelf weer eens wat. O ja; ik heb niet zoveel
    pretenties. Ik vond het wel een aardig onderwerp.

  102. @ Piq 19.05

    Ah, juist.
    Al mag die eerste titel er wel af, ik heb daar namelijk een ander beeld bij.
    Een desperado gaat niet achter zijn paardenzadel zitten.

  103. @Omerta @19.05
    Ik begrijp deze post niet, wat is achter een paardenzadel zitten? Lees het straks wel want moet eten maken. Laters.

  104. @ KzK

    Het spijt me .. maar als je bedoelt dat ik in staat moet worden geacht een liederlijk stuk rechts fanatisme neer te pennen, moet ik je teleurstellen.
    Het huist niet in mij.

  105. “Nou moe!”

    Eitje voor de belezen lezer…..😉

  106. @ KzK

    Stond er in jou 19.06 net geen schrijffout?
    Vreemd.

  107. In mijn 19.24 staat er nu iig ook een ..
    Eens even kijken of deze ook vanzelf verdwijnt.

  108. @kzk
    een willekeurig lijstje zie ik niet als een topic.
    Had je werkelijk verwacht dat niet bijvoorbeeld een bob bijna de hele zooi zou googelen?

  109. @omerta
    piq beweert dat zij als enige kan moderaten hier.

    ja en ik ben brad pitt

  110. @plop
    anders had ik het gedaan

  111. @ Vlunk

    Een klein deel moest ik inderdaad googlen. Het mij onbekende boek van Remark en de dicky van Erl. De rest was oplepelen.

  112. @bob
    niet nodig om dat toe te geven
    volgens mij dan

    vond je het niet zielig voor lorre dat hij mijn simpel te googelen vraag niet eens wist te beantwoorden?
    wat een uitvreter per definite en zelfs die van Nescio.

  113. @bop
    Hij kost de belastingbetaler nog meer dan ik (volksverzekering, dus al lang betaald via premies na zoveel jaar) en denkt nog steeds een grote waffel open te mogen trekken…
    ongelofelijk, binnenkort uitgeroeid, cq. onthoofd, al moet dat mijn laatste goede daad zijn.

  114. *royal steak gaat braden*

  115. euhhh
    moet = mochte

  116. @bob
    waarom mocht de “Max Havelaar” van de elite wél het daglicht zien, al werd het door nmiemand gekocht in eerste instantie?
    omdat het voore Ornaje-elite een excuus was voor hun werkelijke misdaden, zie nou ook eens in dat zij gewoon blijven handelen in mensen, drugs, wapens en co2-belasting sinds kort.

  117. lorre kan nog zo briljant blijken te zijn, ooit, dat soort dingen weigert hij gewoon te bespreken, wedden?

  118. zijn familie veroorzaakt al ruim 5 duizend jaar niks dan oorlog te eigen gewin en het wordt tijd dat desnoods hij persoonlijk daar onderhand op afgerekend wordt.

    Wij worden nu via de voorstellen van kopenhagen verantwoordelijk gehouden voor de vervuiling in 3e wereldlanden, maar china en india, waar de globalistische elite alle fabrieken uit amerika en europa heen verplaatst (voor de huigide werknemers geld het aanbod dat ze daar naar toe mogen verhuizen tegen een lokaal “salaris”) hoedft toevallig als grootste vervuilers op dit moment niet mee te betalen, terwijl de globalistische elite juist daar nu hun econimie geconcentreerd heeft, tegen 0,66 euri per uur voor de laagstbetaalden met een vorm van contract…

  119. “devide and conquer” zou allang bekend moeten zijn als “divide and be a cancer to humanity”

  120. @ Kip

    10 keer geen idee waar het vandaan komt.

    Wat heb ik gewonnen?

  121. Sluipt stilletjes naar binnen, werpt een stukje muziek voor de voeten van de geachte aanwezigen; http://www.youtube.com/watch?v=yZPrxvJ69zE&feature=fvw

    En verdwijnt weer.

  122. 5000 jaar is best wel lang…

  123. O ja, was ik nog die ene pepernoot nog vergeten, die die de de deuren naar het Ene even opent; http://www.youtube.com/watch?v=gFQl3-RcYdk&feature=related

    Go with the flow en spartel niet tegen.

  124. @Sytze,
    Heerlijke muziek.

  125. Yupzzzz Soof🙂

  126. @Vlunk

    Daar had ik wel rekening mee gehouden en ik heb er ook rekening mee gehouden dat Bob het googlen niet beheerst.

  127. @mvg
    ik begin intussen te begrijpen wat het betekent als def zijn gelijk denkt te moeten halen, desnoods door 170 mails en 40 telefoontjes…
    wat een randdebiel die eindhoven beweert waar hij roermond bedoelt.

  128. Zo zijn er nog wel heel wat wereldliteratuuryoutubefilmpjes.

  129. Het gaat altijd om dilemma’s. Dilemma’s en andere keuzes.

  130. Hey psssst, KzK:

    Het antwoord op mijn maandag 16 november, 2009 @ 16:57 is:

    *tromroffelt*

    Suske en Wiske!

  131. @sytze
    ik houd van frisdrank

  132. @ Pluimvee zonder porem

    Het was inderdaad wel erg makkelijk om te gaan googlen indien dat nodig was geweest. Als Remark niet al gegeven was, had ik je die niet kunnen antwoorden.

    Ik heb er ook eentje:

    In welk jaar stond Piquant voor het eerst op de Buhne met de volgende songtekst?

    “Dus heb ik worstjes op mijn borstjes
    Preitjes op mijn dijtjes
    Karbonades en salades op mijn bil
    Ja, worstjes op mijn borstjes
    Bietjes op mijn knietjes
    En op mijn hoofd een haantje uit de grill”

  133. @sytze
    dat was dan uit een album na nummer 203

  134. Lekker plaatje Vlunk, dat eerste.

    Maar waar is Def? Leeft dat stukje opgedroogde kots nog?

    *tegen vogelkooitje schopt*

  135. @bob
    paul de leeuw?

  136. @blop:

    Rita Corita?

  137. @sytze
    hij heeft me net een paar keer gebeld, een keer zelfs met zijn vaste nummer…
    sinds ik hem dat meldde al 4 keer via z’n 06

  138. intussen schijnt hij door te hebben dat ik kan zien wie er belt en dat ik toch niet meer op neem in zijn zielige geval.

  139. Oh my lord Vlunk, ik heb medelijden met je.

    Advies: koptelefoontje, Pierre Moerlen, afsluiten… Mike Oldfield eventueel.

  140. Mensen herkent men aan het taal gebruik. Er zijn er die koptelefoon zeggen als zij hoofdtelefoon bedoelen. Zo zal zo een mens ws vaker ‘stoplicht’ ipv ‘verkeerslicht’ zeggen wanneer hij

  141. Oeps.
    Moest nog achter komen; wat ouder is.

  142. en ook hier!

    Werpt een handschoen en schreeuwt Anything you can do I can do better

  143. Neehee, niet Paul en niet Rita.
    Ik vroeg om een jaartal, niet om een naam.

    Denk nou eens goed na…jaren zeventig, studentenopstand, Piquant en dan die tekst.

    Wel jaar en op welke lokatie zong Piquant die tekst?

  144. @ HelenZ
    En waar roep je dat allemaal nog meer dan?
    Dat had ik moeten zien als proffesioneel cyberstalker.

  145. @HelenZ,
    Than, you do it.
    (Eindelijk rust…)

  146. @Bob P

    Dat was ver voor mijn dood.

  147. @ Piquant

    Dat weet ik niet, want toen was ik nog niet geboren

  148. Ondanks de hulp van Google is niemand nog in staat geweest om de puzzel van Kip op de juiste wijze op te lossen. Het tijdstip waarop men oplossingen kan insturen is bij deze bepaald op 23:45.

  149. Ria Valk zal het ook wel niet zijn dan…

  150. @KzK; welk vraagstuk?

  151. @Cookie
    Close bij de 15 piquanto’s.

  152. @Sytze

    Morgen schrijf ik een stukje over de onzin van de evolutietheorie. Mag jij weer roepen dat ik het niet bij het rechte eind heb.

  153. Grunberg?

  154. @Cookie;
    Hij gaat goed; nog 8 te gaan.

  155. @Sytze
    Grunberg zit er niet bij.

  156. Als het op feiten gebaseerd is, mijn beste KzK, zit je dicht bij de waarheid…

  157. @Sytze
    En is ook niet het juiste antwoord op mijn andere vraag.

  158. Wat was je andere vraag ook alweer KzK?

  159. *Reve opwerpt*

  160. @ Cookie;

    Opschieten; je kan nog altijd tot winnaar worden uitgeroepen. Ik had zelf overigens een fles wijn uitgeloofd.
    Piq heeft daar iets anders van gemaakt.

  161. dôh…

    “als liefde het antwoord is, wil je dan de vraag nog eens stellen?”

  162. @Sytze

    Heel goed. Mits je het over de beste van de twee hebt.

  163. 8) De donkere kamer van Damocles, WFH

  164. De schijdsrechter bepaalt nu dat de speeltijd om 23:47 eindigt.

  165. Nu klinkt het laatste fluitsignaal.

  166. Mooi, dan heb ik gewonnen!
    Niemand heeft meer goed dan ik en niemand was eerder dan ik met dat juiste aantal.

    KOm maar op met die wijn. Graag een rode, een goedkope Merlot is prima.

  167. net te laat CookerT

  168. Kip gaat nu bedroefd naar bed. Ondanks allerlei manhaftige pogingen is – zelfs met behulp van Google – niemand er in geslaagd om de juiste antwoorden te vinden.
    Het onderwijs is inderdaad al jaren niet meer wat het vroeger was.

  169. Stk, net te laat!

    Leuk weetje: Bij bijna alle fragmenten geeft Google dit blog als een van de eerste hits.

  170. @Cookie

    Heb ik ook gezien. Leuk he.

  171. @ Kip
    Wil ik wel graag weten wat ik fout had.
    Wat was No. 6?

  172. Als Pluimvee zonder porem gaat mierenneuken over een tikfout dan…dan…dan mag hij van mij een koploze kip zonder lijf worden en navenant reageren.

  173. ik denk dat ik defenz de hele nacht wakker ga bellen

  174. Nummer 6 was correct

  175. @sytze
    ik durf het bijna niet toe te geven, juist omdat jij het bent, maar tubular bells it is als afsluiting voor vanavond, straks

  176. * vlag uithangt *
    * borrel ronddeelt*

    Wereldliteratuureluur schopt konDt!

  177. En nou moet ik alle boeken weer terug in de kast zetten…
    * zucht *

  178. Tolstoj…

  179. @Vlunk: hebben we toch nog iets gemeen😉

  180. @ Sytze
    Ga jij ook de hele nacht met def bellen dan?

  181. Ik wil een second opinion.
    Van iemand die van mening is dat ik gewonnen heb.

    Joehoe Piquant, waar zit je?

  182. LOL @ Cved

    Nee, dat dan weer niet. Ik ga slapen. Maar het is altijd prettig om een voorkeur voor muziek met iemand te delen.

  183. De uitslag
    In overleg met de topicschrijver kipzkop.
    Heeft Bob Plop bijna goed gegoogeld. Keller opschrijven getuigt van dom. Is natuurlijk Heller. Remark is Remarque, voor een beetje belezen mens is dat evident.

    Sytze heeft zeer waarschijnlijk niet gegoogeld , weet veel, maar heeft ook niet alles goed.
    Aan beiden worden acht Piquanto’s uitgedeeld.
    Van harte want bij vijftig Piquanto’svolgt een beloning.

  184. Ik denk dat ik 7 of 8 uit 10 heb…

  185. Desmond en Tappman zijn in ieder geval fout, maar wel heel boeiend als auteurs.

  186. @sytze
    officiëel 0 uit 0

  187. ehh, uit 10, natuurlijk

  188. Wil je mijn piquantos hebben Cved?

    *in slaap sukkelt*

    Tabee snoodaards.

  189. Grrr, toch op tikfouten selecteren. Die fout van Remarque kwam omdat ik die te vlug meenam. Schandalig om de suggestie te wekken alsof ik google gebruikt zou hebben. Bah!

    Wil iemand anders ook een hotdog?

    *duikt de bedstee in*

  190. @Cookie

    Jij hebt alles goed. Buitengemeen knap. Maar ik vermoed dat je alles hebt afgekeken van Plop.

  191. Ik ga geeveedee gewoon mijn eigen Piquanto’s drukken als het zo moet.

  192. verder heb ik dat boek van celine al lang, ik ga het echt niet op zijn frans lezen…
    wat een kudttaal

  193. @ Kip 12:09
    Plop?
    Was die ook op de draad dan?

  194. het waarschuwt slechts net als huxley’s brave new world en orwell’s 1984 voor wat ons burgers te wachten staat zeer binnenkort…

  195. Zo vreemd dat de gedeelde tweede plaats niet echt wordt gewaardeerd. Ondankbare honden🙂

  196. @bob
    heb je mijn duif opgegeten weer?

  197. @Vlunk
    Je valt in herhaling🙂

  198. @Bob Plop

    Even een testje. “Een lekker flesje voor de sergeant””

  199. @piq
    met welke post precies dan?

  200. Die 11:27 van Plop is later ingevoegd. Ik zeg fraude!
    Bovendien was elk normaal mens toen nog aan het werk.

  201. Voorts weet ik zeker dat Plop Celine Dion bedoelt.
    En dat is natuurlijk fout.

  202. @piq
    ow
    sytze 7 à 8 piquantjes?
    waarom dat dan wel precies?

  203. @vlunk

    Ik schat je hoog; maar ook jou zal dat niet lukken.

  204. @Cookie
    De wereld en zelfs de blogwereld is een grote corrupte bende. Vraag maar aan Vlunk.

  205. @Cookie

    Zou Plop die dan wel kennen?

  206. Het is dat ik zo enorm goed tegen mijn verlies kan.
    Anders.

    Celine Dion. Tssk. Hoe komt Bob d’r (pl)Op?

  207. @ Vlunk

    De bout zit om de moer…..ik herhaal….de kip zit in de ren.

    Out!

  208. @piq
    dat maakt het nog niet minder waar
    als jij 3 keer luistert naar de reclame, ga jij dreft kopen en coca cola, dat is bewezen al voor schiklgruber aan de macht kwam met zijn radiopropagandamonopolie.
    dus:
    het waarschuwt slechts net als huxley’s brave new world en orwell’s 1984 voor wat ons burgers te wachten staat zeer binnenkort…

  209. @piq
    moet de verdeling dan niet 14-2 zijn ipv 8-8?

  210. @Vlunk
    Ondanks alle reclame, gebruik ik nog Sunlight, Soda en maak schoon met zand. Wat lul je nou?

  211. ik bedoel: je hebt geen mailadres gegeven dat NIET voor correspondentie over de uitslatg beschikbaar is, waar moeten we dan klagen?

  212. @ Toktoktok zonder snavel 00:12

    Nee, die ken ik niet

  213. @Vlunk @ 00.19
    Bij de nederlandse bank. Die is de uitgifte van Piquanto’s aan het onderzoeken. Dus zijn blij met klachten.

  214. @piq
    je liegt dat je barst

  215. @Vlunk

    Ben je jaloers dat ik wel kan liegen ?🙂

  216. @bob
    trap er niet in als het niet minimaal om whiskey gaat…

  217. @Plop

    Ook die al niet. Zei ik niet al eerder iets over de teloorgang van het onderwijs.

  218. Krijgen we nu weer het wekelijkse uurtje welles nietes?

    ook een mooi spel.

  219. @piq
    nee, niet bepaald jaloers

  220. @ KzK

    Ach, je kunt niet alles gelzen hebben. Zo had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord van de winnares van de Nobelprijs voor literatuur van dit jaar, iets wat eigenlijk wel vaker door mij ervaren wordt bij het vernemen van de namen van Nobelprijswinnaars.

    Ik zal je nog iets verklappen. Ik heb ook nog nooit een Harry Potter gelezen en de Koran kom ik maar moeilijk doorheen.

  221. @Vlunk @00.25
    Die is meesterlijk.

  222. Bonusvraag:

    Ecoutez-moi!
    Pour moi je ne demande presque rien
    (behalve een handvol Piquanto’s dan)
    Mais pour tous ceux qui n’ont rien

  223. @piq
    tja
    ík weet wél wat humor is

  224. @Bob
    Ik denk dat kipzkop op stok is. Herken alles in wat je net schreef, maar laat onverlet dat het wel aan te raden is, iets van de wereldliteratuur te weten. Je weet nooit …..

  225. @Vlunk
    ja dat weet je wel. Ben je nu blij ?

  226. @Bob

    Ik kan je een hand geven. Van die mevrouw had ik nog nooit gehoord en ik heb me er ook over verbaasd dat een xtal zeer oude zweedse mannen
    klaarblijkelijk al haar werk wel gelezen hebben.
    De Koran is inderdaad onleesbaar. Daarom begrijp ik ook niet dat er meer dan een 1000.000.000 mensen zijn die dat boek klaarblijkelijk wel van het begin tot het eind hebben doorgeworsteld en vervolgens tot de conclusie zijn gekomen ; ja dit is het je ware.

  227. @Cookie
    Bob zegt nou net dat hij Harry Potter niet heeft gelezen.

  228. @ Kip 0:34
    Net zo iets als Kluun en Heleen van Royen daarmee.

  229. @Cookie
    Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord. Echt waar !

  230. @Cookie 00:35

    Dat komt ervan. Vroeger werden boeken uitsluitend door mannen gelezen. Nu zij het de dames, die boeken kopen en bespreken. Dan krijg je Kluun en van Royen.

  231. bonusvraag
    “Omdat sommige van mijn beste vrienden zèlf honden zijn, wilde ik het eens met u opnemen voor de trouwste der viervoeters, dat daar eens een beetje anders tegenaan wordt geken en dan vooral met het oog op de hondepoep, want die weet wat.”

  232. grrrrr
    geken = gekeken

  233. @kipzkop
    Het is al decennia zo dat de boekhandelarenkunnen bestaan dankzij de (wat oudere) vrouw. Maar wat wel waar is is dat de Bijbel; de Koran en de Talmoed vnl door mannen wordt gelezen en voetbal International natuurlijk en oja, de Playboy.

  234. @Vlunk
    Ik doe eenn goed woordje voor de varkens, ook al heb ik ze niet onder mijn vrienden.

  235. “He went back to Vienna. Where, in the face of a court order, the desks and file cabinets were being moved to an office Max had found, two small rooms in a run-down building in the Fifteenth District”

  236. “‘afkappen, niet doorvragen,’ hoorde ik Kees weer zeggen, maar desondanks vroeg ik: ‘Met wie ben je daar? Moet híj dat geld van je hebben?'”

  237. @Piq 00:41

    Het zal wel komen omdat het wat later op de avond is , maar mannen hebben altijd voorgelezen uit de Bijbel; de Koran en de Talmoed.
    De vrouwen luisterden dan met teneergeslagen ogen en deemoedig toe.

  238. @kipzkop
    Die luisterden niet maar hadden ondertussen geyle fantasieën.

  239. @ Piquant
    Ik ondertussen ook wel.
    Bijna bedtijd denk ik.

  240. “If you really want to hear about it, the first thing you’ll probably want to know is where I was born, and what my lousy childhood was like, and how my parents were occupied and all before they had me, and all that David Copperfield kind of crap, but I don’t feel like going into it.”

  241. Toedels allemaal, het was me weer een waar genoegen.

    * oventje *

  242. @Cookie

    Zal ik nog wat uit de Koran voor je citeren?

  243. nabrander @kip
    Nee dank je, ik ben al hitsig genoeg nu.

  244. Piq
    voor jou misschien
    ik hoop dat bijvoorbeeld een lorre één van die boeken ooit gelezen heeft.

  245. resp. koot droomt zich af
    de moeder van david s.
    de boys from brazil en
    catcher in the rhye

  246. @vlunk

    Lorre kan natuuurliijk geweldig opscheppen. Daar moet jij toch ook wel eens
    om lachen.

  247. @Vlunk 00:57

    Ik geloof je niet. Een enkele keer is genoeg.

  248. @Vlunk
    Ik ben het met kipzkop eens. Je laat je opnaaien, elke keer weer.

  249. Intussen is wel de bondscoach van Schotland ontslagen en traint Ronaldo al weer.

  250. Kan ie nooit meer naar het vhttp://www.youtube.com/watch?v=FWfRQDIEXxc&feature=relatedolgende luisteren

  251. @piq
    fijn
    jij laat hen mij opnaaien, elke keer weer

  252. @piq
    pardon?

    “kip zonder kop Zegt:
    dinsdag 17 november, 2009 @ 00:55 bij 12:55 am

    @vlunk

    Lorre kan natuuurliijk geweldig opscheppen. Daar moet jij toch ook wel eens
    om lachen.

    vlunk Zegt:
    dinsdag 17 november, 2009 @ 00:57 bij 12:57 am

    @kzk
    constant”

    waar slaat jouw opmerking van 0:02 dan in godsnaam op?
    nahhh, dat hoef je mij niet uit te leggen, dat weet ik al sinds je overname van jane’s blog.

  253. @piq
    ik dacht dat ik juist lorre nogal ontziin had van(gisteren)ochtend met zijn veel te ver gaande beledigingen aan mij gericht

  254. @piq
    ik dacht dat ik juist lorre nogal ontzien had van(gisteren)ochtend met zijn veel te ver gaande beledigingen aan mij gericht

  255. @piq
    ik wil best verdwijnen hier onder de voorwaarde dat elke verwijzing naar mij of duidelijke zinspeling op mij dan ook zsm ongeacht de inhoud te verwijderen.

  256. te verwijderen = wordt verwijderd

  257. ik bedoel, voor mij is er toch nauwelijks lol geweest hier sinds jij het blog van jane over dacht te kunnen nemen met jouw achterlijke censuur.

  258. lekker slap ouwehoeren in de hoop dat je posts binnen een uur of 10 alsnog gepost wordt…

  259. @piq
    ik wens je veel leden die je liever niet wil
    en doei hè, achterlijke zeug

  260. en hij woont te 0*, r*******d dus

  261. @omerta
    help dan, lamlul, ik weet werkelijk ff niet meer hoe die maandverbandovergrootverbruikert volgens jou en ace heette

  262. die achterlijke heks die vond dat het licht op de maan uit moest als zij ging slapen

  263. een soort piq ja

    was het merkel? nahhh.
    preach en …, het schiet me werkelijk niet meer te binnen…

  264. behalve kleine jongetjes in het geval van preach en de man met de hoed, dat dan weer wél.

  265. @zeug van preach, hoe heette je ook al weer?

  266. met je turbobezemsteeltje

  267. we weten allemaal dat je hier al sinds het begin meeleest, dingus

  268. het begint volgens mij met een o en het is niet omerta, noch obama.
    o-dingus dus

  269. okra
    zo heette ze

  270. @omerta
    ja, bedankt voor je hulp

  271. @omerta
    als ik je ooit net zo goed kan helpen hoef je het maar te vragen, ok?

  272. net geen vlunky…
    @lorre
    dat heet nou zelfbeheersing.

  273. vlunk, chilll….
    trusten…

  274. ik blijf m* stalken de komende dagen

  275. en niet alleen meer via telefoon vanaf vanmiddag

Reacties zijn gesloten.

