Aderverkalking in de oudheid (Piquant)

Of de farao’s wel of niet gezond aten, valt niet met zekerheid te zeggen. Wel is vast komen te staan dat het niet goed voor je hart was om een vooraanstaand Egyptenaar te zijn. Aderverkalking kwam heel veel voor.

Het was al bekend dat de aderen van een faraomummie uit het Museum van Egyptische Oudheden in Cairo ernstig waren verkalkt. Wetenschappers van de universiteit van Californie hebben nu 20 mummies uit de kelders van het museum gehaald en in een CT-scanner gelegd. Bij zestien mummies waren hart en aders nog te herkennen. En negen van hen bleken te lijden aan aderverkalking.

Bron: Scientific American

De Egyptenaren waren een beschaving, toen we hier nog in hutjes in de moerassen woonden en een ongeletterd; ongeciviliceerd volk waren.

Een ding is zeker, ze hadden er geen patat, chips, vette sausen, boter en alles waar je een verkalkte hartspier van krijgt.

‘Scientific American’  geeft geen aanwijzing waardoor die verkalking zou kunnen zijn ontstaan. Wellicht hadden de farao’s last van een levenlange stress? Iemand enig idee/ fantasie over hoe dit dan te verklaren is of moeten we ons maar gewoon niks aantrekken van al die waarschuwingen over slecht voedsel , want als de Egyptenaren al de welvaartsziektes hadden…..

214 Reacties to “Aderverkalking in de oudheid (Piquant)”

  1. Ongeciviliseerd zijn we nog steeds…
    😛

    sauZen!

    Ik denk dat die aderverkalking pas in de kist is ontstaan.

  2. Veel interesanter is het feit dat er bij Farao Ramses II resten van Tabak en Cocaine in zijn haar zijn gevonden.

    Tabak en Cocaine kwamen in die tijd alleen nog maar in het continent Amerika voor!

  3. @ Piq

    toen we hier nog in hutjes in de moerassen woonden en een ongeletterd, ongeciviliseerd volk waren.

    i.p.v.

    toen we hier nog in hutjes in de moerassen woonden en een ongeletterd; ongeciviliceerd volk waren.

  4. Wattttt?

    Geen Shoarma, geen Kebab geen vette knoflooksaus..

    Wat een buttijd alleen maar stress
    Stress en zorgt voor verhoging van de cortisolspiegels in het bloed
    een burnout kan het resultaat zijn.

    uhhhh

  5. beter nog:

    toen we nog ongeciviliseerd waren.

  6. @ Erl: Wij, de moderne Nederlander, zijn geen bloedverwanten van de Bataven!

  7. @ Sly

    Daar valt over te twisten op grond van wat men onder ‘geciviliseerd’ verstaat.

    Een geletterde samenleving hoeft nog niet geciviliseerd te zijn (denk aan Nazi-D, Thatcher-GB, Lubbers-NL, Bush-VS, Balkenende-NL).

    Een geciviliseerde samenleving hoeft nog niet geletterd te zijn (denk aan schriftloze culturen waar Nazi’s, Thatcherthugs, Lubberianen, Bushmen en Balki’s nog geen puntje op de i zouden kunnen zetten).

  8. @ _Al_

    Erl keek alleen naar de ongeletterde syntax en ongeciviliseerde stijl van Piq, niet naar de inhoud van haar liederlijke onzinnen.

  9. Over schoolvoorbeelden van ongeletterden en ongeciviliseerden edoch wèl gesyfiliseerden gesproken:

    Waar zijn Omerta & vluk?

  10. Erl heeft wel eens in zijn studententijd als amateur- (hoewel, amateur…)archeoloog een vakantielang gezocht naar de Kamer van Horus.

    Erl zou daar uren en uren over kunnen vertellen: over avonturen met monsterlijke voorwereldse schorpioenen, geestverschijningen, moordzuchtige concullega-archeologen en een achtervolging waardoor Erl zich niet meer in Erlgypte kan vertonen.

  11. @ _Al_

    Erl keek alleen naar de ongeletterde syntax en ongeciviliseerde stijl van Piq, niet naar de inhoud van haar liederlijke onzinnen.

    @ Erl dus je geeft nu je oppervlakkigheid eerlijk toe?

  12. @Lorre

    moordzuchtige concullega-archeologen
    Toen al ?

  13. Iemand interesse in Erls wederlwaardigheden in Erlgypte?

    Als uitsmijterl zal Erl dan ook verterllen over een prachtige gesluierlde schone uit de woestijn, een ware Sheherlazade.

  14. @ _Al_

    vorm dicteert betekenis, jij anaalfabete oetlöl.

  15. @ Dremp

    Erl voelt een gestage doch zekere moordlust opkomen richting jou.

    In Erlgypte lag je nu te drogen onder een vers gestorte betonnen drempel in de Ring Road van Caïro…

  16. Nou, iemand interlesse?

    Iemand?

  17. Erlimpressie van Drempel:

  18. @Lorre

    Nah.. eigenlijk niet.

  19. Erlfan vluk soms?

  20. @ Drempel

    Krijg een ongepolijste obelisk in je – edit –

  21. Omerlta dan?

  22. @Lorre

    *hangt een spiegeltje in kooi van lorre*

    Misschien hij wel?

  23. *ziet nog een plint van Omerta liggen*

    @ Erl: Inhoud *pets* dicteert *pets* intelect *pets* jij *pets* oppervlakkige *pets* gek_!

    *meent dat de didactische Methode van voor 1900, dus met lijfstraffen, het meeste succes heeft om Erl wat iets te brengen*

  24. *Gaat achter Al staan met loden pijp*
    Ik ben next om te slaan

  25. *Stapje op zij doet*

    @ Drempel: Ga je gang.

  26. Sterf dan in afgrondelijke onwetendheid, stelletje nitweters!

    O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavi

  27. Nemo me impune lacesset

  28. Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

  29. @ Piq

    Lapsus calami regina

  30. Volgens mij heeft aderverkalking net zoals bij het verkalken van je koffie-automaat te maken met hard water. En weinig bewegen.

  31. Ghe Ghe

    ik hoef niet eens te slaan en lorre schiet al in een stuip

  32. Nunc est bibendum

  33. Procul o, procul este profami!

  34. Denksymptomen bij Stress
    *Verlies van gevoel van humor
    *Gebrek aan creativiteit

  35. Emotionele Symptomen bij Stress
    *Prikkelbaarheid, snel geïrriteerd
    *Snel overstuur of gefrustreerd
    *Neiging om in woede uit te barsten

  36. stressloos dicky

  37. *Stopt Lorre in sarcofaag en spijkert hem dicht*

    Zeau, gooi maar weer terug in de woestijn.

  38. *zoekt nog een vrij(e)metselaar om een pyramide om de sarcofaag te bouwen*

  39. en zeg niet we we ongeciviliseerd zijn..

  40. Absentem laedit, qui cum ebrio litigat

  41. Hostes ad pulverem ferire Erlis

  42. I ad Graecum pi

  43. @drempel
    Pyramide? Graftombe kan ook. Ik heb , in de 9x dat ik Egypte heb bezocht, ik denk alle graven die er toen doen ,bekeken. De meest interessante liggen , in Luxor in het dal der Koningen; tientallen meters onder de grond (Toetankamon lag daar ook destijds, bij mijn 1e bezoek). Het dal der Koninginnen ligt ernaast en weer daarnaast, het dal der Kunstenaars. Dat waren de mensen die hun levenlang aan de graven werkten en die , om de geheimen die ze hadden over de graven, niet meer aan de overkant van de Nijl mochten komen en dus ook daar werden gegraven.
    Dussssssss een pyramide is wel heeeeel erg veel eer.

  44. @piq

    Maar voor lorre heb ik niet een heel grote pyramide nodig.
    Maar je hebt gelijk gewoon wat zand en een paar stenen is eigenlijk wel genoeg.
    *Schrapt erLorres kunstwerk*

  45. Oja,
    dal der koningen is ook te veel eer voor een hertog met zonder land en titel.

  46. @lorre

    Sit tibi terra levis

  47. Infinitus est numerus stultorum…

  48. Hodi mihi cras tibi

  49. Zeg, kan iemand het griekse woord Antis voor mij vertalen?

  50. @lorre

    Je gaat toch niet huilen he?
    *Stressymptoom*

  51. @ Dreumes

    In vroeger tijden zouden wij Erlkönigen jou na dagenlange kastijding en tortuur gekliefd hebben met het familielangzwaard en vervolgens voor de honden hebben laten gooien.

  52. @lorre

    Omnes eodem cogimur

  53. Multi sunt vocati, pauci vero electi

  54. @ Dreumes

    pyramietje

  55. *veegt mondhoekjes van Lorre schoon*

    Zeau en jezelf niet zo opwinden.
    Drempel heeft honger komt straks weer terug.

    *Plop*

  56. @ Dreumes

    Vade retro satana!

  57. @ Piq vrijdag 27 november, 2009 @ 11:15 bij 11:15 am
    ” (Toetankamon lag daar ook destijds, bij mijn 1e bezoek)”
    Maar wat zie je er dan nog jong uit!😀

  58. @ Toetankamon: Moeha, je ligt_!

  59. @FVonZ
    Na mijn eerste bezoek aan Egypte werd hij overgebracht naar het Museum in Cairo. Toen ik hem daar weer zag, was het zo ontluisterend. In zijn graf , waar hij duizenden jaren had gelegen, was het betoverend. In een glazen kooi was de magie verdwenen.

    Dank voor het compliment🙂

  60. I CAME HERE TO CHEW BUBBLEGUM AND KICK ASS ..

    AND RIGHT NOW, I’M ÁÁÁÁÁL OUT OF BUBBLEGUM!

    *PETS*

  61. @Omerta

    Alles goed met je ? *pakje Bazooka naar Omerta gooit*

  62. Jawel en zo, maar ondertussen heeft niemand me de neerlandse vertaling van het griekse woord Antis gegeven?

  63. @ Piq

    Alles kits, op een halsstarrige laptop na waar ik, na mijn desktop ter reparatie te hebben weggebracht, helaas op aangewezen ben.

    Traag, klein.. plus ik krijg mijn outlook-account niet werkend.
    Maar ik geef niet op.

    Ik ga mijn providergegevens even opdiepen.

  64. @Al_Caps
    Ik heb wel Grieks gehad maar ken het woord niet. Je zou toch denken dat Erl er als de kippen bij zou zijn…..:)

  65. @Omerta
    Zo kan ik mijn code voor de wireless ontvangst nergens vinden. Enig idee hoe ik dat kan opdiepen? O ja, en een week geleden ben ik 100% zeker hier in huis, onderweg naar boven mijn bankpas kwijtgeraakt.😦

  66. @piq
    Staat onder op je modem/router, als het goed is.
    Tenzij je de code met de hand hebt gewijzigd.

  67. @Rodney

    Nee, ik heb niks gewijzigd. Next question is natuurlijk waar ik dat kan vinden. Zal even op ‘zoeken’kijken. Thanks.

  68. @Rodney
    Wel modem-zaken te vinden, maar geen codes 😦

  69. joehoe🙂

    Ik neem nog een wijntje, dit voorkomt aderverkalking.

  70. @ Pikantje
    Aan de onderkant van je modem zit een sticker met allemaal gegevens zoals serienummer etc.. Daar staat ook dan een WEPcode van 13 cijfers en letters of een WEPA van 28 cijfers en letters…

  71. Pardon WPA ipv WEPA

  72. @piquant

    bankpas en wasmachine?
    vloerbedekking op de treden?
    tussen het hout?
    naja.. je zal wel een nieuwe hebben inmiddels🙂

  73. @All
    Een Goedenmiddag

    repel dingus?

  74. @Lorre

    joehoe drempel is er weer…

  75. @drempel

    drempeldingus?

  76. tjsa… ben al zoveel genoemd door jullie🙂

    Aderverkalking heeft met dementie te maken. Mijn vakgebied 25 jaar ervaring.

  77. Repel… Wat is er met je steeltje gebeurt?

  78. @hoedeman

    is weer aangegroeid🙂

  79. Steeltje wacht nog op goedkeuring😉

  80. @hoedeman

    Hoe is het in paapcity?

  81. @Steeltje

    Hoe staat stress in verhouding met aderdingus..

  82. Z’n gangetje…
    Niets bijzonders te beleven.

  83. hersteld. staartje is er weer.

  84. Geen helikopers meer?

  85. @steeltje

    waar had ik het net over…
    Of is dat tog Korzakov

  86. @drempel

    Er is geen aanwijsbaar iets, maar ik vind dementerenden over het algemeen heel erg gestrest. Logisch als je de weg kwijtraakt natuurlijk, maar er zijn maar weinig mensen die het ondergaan als ik het zo mag zeggen.
    Ik denk wel dat er een verband is tussen tress en dementie. Of je bent er op 1 of andere manier gevoeliger voor, omdat je met dat stress gen geboren bent..

    Ja, want laten we het er eens over hebben.. waarom heeft de 1 minder stress dan de ander. Dit is allemaal genetisch bepaald, daarnaast ook een stuk opvoeding, maar dan nog.. de 1 verliest zichzelf en de ander wordt wereldberoemd.

    Wat ik nu wel weet is dat een wijntje wonderen doet om je adertjes te laten stromen.. aan de anderke kant komt dan korsakow om de hoek kijken🙂

    Kip of ei?

  87. Nope… Lekker rustig😉

  88. @hoedeman

    Mocht je last krijgen van aderverkalking, dan ga je ze echt zien vliegen🙂

  89. @Steeltje of Dingus

    *Kijkt naar babyfoto drempel met joint en zonnebril*
    Duidelijk dus.

    *Kijkt teleurgesteld naar lorre’s kooitje met kapotspiegeltje*

  90. @drempel

    Waar kan ik die vinden dan?

  91. Repel, ik ben het erg met je eens dat rode wijn zeer goed is voor de mensch🙂
    Het bloed stroomt lekker door en is relaxende.
    Als ik niet al 35 jaar anderhalf a twee liter wijn per dag zou hebben gedronken dan had ik al lang een hartverlamming gehad😛

  92. Kijk, dat bedoel ik🙂

  93. *tapt nog een wijntje*

  94. @dingus zijn steeltje

    Helaas zijn de Drempel familieanalen niet voor iedereen toegankelijk.
    En het versturen van blote babyfoto met joint en bril isz…..

  95. jezus.. zuip jij ookal van die gore slootwater pakken?

  96. @Hoed

    Jij drinkt ook alles!

  97. @drempelverhogendmedium

    Vanavond zal ik een flinke opsteken, dan komen de beelden vanzelf?

    by the way.. waar koop ik dat spul?

    *repel grijnst alsof ze zo dom is als achterkant van varken*

  98. oh en even voor von zeikhoven.

    Ik bedoel soft drugs he?🙂

  99. @man met h
    Onder mijn laptop zitten idd stickers. Geen moment bedacht dat daar de oplossing is te vinden. Dank
    @Repel
    Leuk dat je er weer bent. Nope, geen traploper. Ik had het in mijn hand met een paar andere dingen. Toen ik boven kwam was het weg. Inmiddels 85x de route bekeken en alle (on)mogelijke plekken. Omdat het in huis moet liggen, heb ik nog geen andere aangevraagd maar het wordt nu nijpend.

  100. @ Repel
    Heau Heau!! Dat was slechts ter illustratie heh?
    De echte wijn neem ik mee uit Frankrijk, weliswaar ook in 10 of 20 literboxen maar dan direct van de wijnboer jah!

  101. @aangestokensteeltje

    toepasselijk ! wijnstraat?

  102. Pikantje
    Laptop? NeeHee…. Onderkant van je modem!

  103. Goh vind hier zo maar een bankpas.

  104. @hoed

    dat is voor een digibeet hetzelfde

  105. @piquant

    Op de eerste plaats errrrrrrrrrrrrg vervelend, maar gezien het onderwerp zou het niet kunnen dat?????
    Ik heb dit zovaak meegemaakt, mensen die gaan konfabuleren om die gaten op te vullen he?
    Weet je wel zeker dat je de trap opliep? Zoeken doet u met uw hoofd.. niet steeds op verkenning gaan, heeft weinig zin.

    en ach.. vraag gewoon een nieuwe pas aan en dan vind je hem de volgende dag. So what? Laat je niet gek maken🙂

    @hoedeman

    Slechte illustratie man whaaaah.

  106. @drempel

    Ik zou hier een moord voor doen. Jaaaaaaaaaaaaaaaaah de wijnstraat🙂

  107. Tja drempel, ik kan Pikantje ook wel uitleggen dat ze ‘bekabeld’ contact kan maken met de modem en dan ergens bij wlan ook die sleutel kan vinden maar ik ben bang dat ze het dan helemaal niet meer snapt😛

  108. *gaat even een joint bouwen voor repel*
    *plop*

  109. Volgens mij kun je een wpa aanmaken als je in je pjuter een nieuw netwerk aan gaat maken. Soort van wizzart , maar daar vraagt ze niet om geloof ik.

    Ach.. die wijn he?

    en drempel .. breng jij als de sodejota die pas eens terug.

  110. @drempel

    Helleloejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah space men.

  111. Goed…
    http://www.cannabis-med.org/dutch/bulletin/ww_nl_db_cannabis_artikel.php?id=128
    In dieren, maar dat is een goed begin…
    Hihi, stonede muizen zijn lievvvvv

  112. THC is dus de oplossing. Ik ga meteen een handeltje starten in het verpleeghuis🙂

  113. alhoewel spacecake een betere optie is voor onze bejaarden🙂

  114. Of gewoon, in hun sondevoeding…
    Easy does it…

  115. sonde🙂

  116. In een groter wordende mate van ergernis bevind mijn gemoed zich, en wel naar mate ik mijn scroll-wiel toucheer teneinde enige innerlijke bevrediging op deze rol te ontdekken.
    Wederom is verwondering mijn deel wanneer ik de desinteresse zie waarmee men hier teksten denkt neer te moeten zetten.
    Ik noem hier een Vlunk, dit portret presteert het om een onnavolgbare potpourri van taaldrek te produceren waar zelfs transseksueel Kelly nog tandenknarsend van naar het toilet rent ..
    Ik noem een Erl, die ons avond aan avond trakteert op de meest gruwelijke taalverkrachtingen en vervolgens een dergelijk comment bloedend achter laat ..

    Mijn vraag is: waarom?

    Is ordinair taalgebruik hier tegenwoordig de norm?
    Schelden, tieren .. het is kennelijk volstrekt geaccepteerd.

  117. *repel is weer naar de kinderen*
    fijne avond lieve mensen

    *repel zwaait*

  118. @Omerta
    Waarom kom jij in de mod. ??

  119. Ja, Omerta, leg eens uit…
    Waarom kom jij, oh brave inborst, in de mod. ?
    Hmm ??

  120. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/11/gemuteerde_versie_mexicaanse_g.html#comments

    Wat voor mutant ?
    Ik gok op een HIV-H1N1-recombinantje ??
    Wie neukt er dan ook onbeschermd een HIV-besmette mexicaan, of laat zich daardoor in de muil niezen ?
    Die vraagt er ook om…

  121. @Oakie
    HOAX, wat ik je brom. Hatsjie !!!!

  122. Tot die tijd…
    Muziek !

    Proost !
    *weekend inbiert*

  123. @Piq

    Het zou me niet verbazen als je pasje gewoon in je tas zit.

  124. @kipzkop
    Alle tassen omgekeerd en voeringen losgesneden. Als ik mijn pasje terugvind, moet ik sowieso weer een nieuwe tas kopen🙂

  125. @Piq

    Voeringen losgesneden? Waarom in godesnaam?

  126. piramy’tje

    i.p.v.

    pyramietje

  127. @kipzkop
    Om echt goed te zoeken en ik heb gelukkig meer dingen daarin gevonden die ik kwijt was.
    Kan ik iedereen aanbevelen. Lossnijden die voeringen van jassen, tassen en alles wat een voering heeft.

  128. JOEHOE!!!! *wuift*

  129. Vond iedereen het net als ik, een interessant programma , geleid door Witteman op ned 2?(Eigen schuld, dikke bult).

  130. @BB
    Om de een of andere reden denk ik dat het om dat “mietje”gaat.

  131. Seau, net thuis.

    What’s going on here?

  132. @Leo
    Gezellig zo samen hier.

  133. 800 kilometer achter de kiezen. Dat is, mijn chauffeur. In Teutonia.

    Bestaat NL nog?

  134. @Leo*
    Met dit rotweer ? Wie is je chauffeur? Jij bent wel een globetrotter als ik je zo lees. Is het niet over de oceaan dan is het wel naar het oosten.Leuk dat je je weer even meldt.😉

  135. @piq

    Ik vond het een meer dan waardeloos programma. En mijn 20 jarige dochter, die het zelden met haar vader eens is, vond het ook knap ruk.

    P:S; Het programma zou toch gaan over al dan niet vrije keus. Welnu ; het ging overal over , maar niet over die questie.

  136. @kipzkop
    Tja, dan verschillen we van mening. Heb je je dochter hard geknepen om het met je eens te zijn?

  137. @Piq

    De dochter van Kip is net zo slim als haar vader. Dat zegt niks; maar ik hoef haar in ieder geval niet te knijpen. Ik herhaal nog maar even; was
    een volstrekt waardeloos ruk programma. Die documentaire van van Dam was ook al ruk. Vond mijn dochter ook.

  138. @kipzkop
    Herhalen is niet meer overtuigend wat mij betreft. Zeg es iets over die vreselijke Eurlings. Misschien zijn we het daarover eens. Sorry Emile is Camiel.

  139. @Piq

    Mijn dochter en ik vinden dat een leuke man.

  140. @kipzkop
    Dan is alle discussie verder zinloos.

  141. Oeps… Agressief hoor, dat hallo!!!. Ik bedoelde, dag lieve engelehartjes van de mijne…, Hoest?

  142. Meteen is weer iedereen stil…
    Zeg, zó indrukkenwekkend is mijn verschijnen toch ook weer niet? Alhoewel… Ik moet er nog aan wennen.

  143. Die Hind! .. wat een genant wijf!

    Wat een armoede!

  144. Die Camiel Eurlings … wat een vréselijke kapper heeft die man!

  145. Wanneer de discussie stopt is de tirannie daar.
    Leve de verlichte tiran.
    Hoewel, zoveel liefde is ergens ook wel gênant.

  146. @Omerta,
    En wat vind jij van dat geile taaltje van hem?

  147. @Soof
    Camiel en geyl taaltje? *kots*. Geef mij dan maar Pieter-Paul.

  148. @ Soof

    Ja, wat kan ik zeggen ..
    Ik vind het een typje Rikje Bucklebaum, maar dan met echt werk en een zachte ch.

  149. ‘Of de farao’s wel of niet gezond aten, valt niet met zekerheid te zeggen. Wel is vast komen te staan dat het niet goed voor je hart was om een vooraanstaand Egyptenaar te zijn. Aderverkalking kwam heel veel voor.’

    @Piq, met respect maar
    Die conclusie deugt niet.

  150. Die Dubai man met zijn keaupen is ook niet sexy.

  151. En wederom in de moderatie ..

  152. @Piq,
    Ik vind hem ook véél te gladjes.

  153. @Omerta
    Niet zo snel mauwen😉

  154. @ Piq

    En wat vind jij van Jeroen?

    Die gaat er wel steeds meer uitzien als een bezemsteel met aids.

  155. @Soof
    Maak jij maar een andere/betere conclusie.

  156. En Paul Witteman is net mijn moeder.
    Maar dan zonder voeg.

  157. @Omerta
    Tja, vind ik wel een lekkere man, maar ook door zijn adremmerigheid. Ik zie hem wel eens lopen. Valt IRL niet tegen….. Deze discussie is moeilijk. Mannen kijken anders naar mannen en hetzelfde geldt voor vrouwen etc etc.

  158. @ Piq

    Een lelijke man is een lelijke man, ook vanuit de optiek van een man.

  159. @Omerta
    Het is dat ik weet dat je moeder dood is, dus ik maak geen grappen, tenzij je moeder een goede smaak had en Paul W je vader is.

  160. Jeroen Pauw schijnt alles te neuken wat maar een beetje op een vrouw lijkt.

  161. @Omerta

    Ook dat is subjectief, maar mensen worden (gelukkig,) niet alleen op hun uiterlijk beoordeeld.

  162. @Piq,
    Misschien is aderverkalking wel normaal? Ik noem maar wat. Wij denken dat gezond het beste is, maar dat ís niet zo. De natuur wil soms ook ongezond wezen.
    Ik bedoel dat wat we nu als ‘ongezond’ zien is in een groter perspectief misschien wel normaal.
    Alles is relatief.
    En denk nu niet dat ik filosofeer, ik probeer redelijk te zijn.
    Alles is relatief.
    En slechts het bewustzijn is waar.

  163. Ik laat even de naam Sammy Davis vallen. Kan er weer een tijdje
    gediscussieerd worden over wat al dan niet lelijk is.

  164. @ Piq

    Mijn vader is knapper dan Paul W.
    Ik weiger simpelweg zijn zoon te ziijn.

  165. @BobP
    Jaloers? Dat onderstreept de stelling dat het voor veel vrouwen een aantrekkelijke man is.

  166. Willem Alexander ; die is trouwens zeldzaam lelijk en je ziet ; het doet er niet toe. Als je maar slim bent en een aardig inkomen hebt.

  167. @Soof

    Alles is relatief, dat is waar, maar als ik alles zou relativeren , zou ik te weinig last hebben van pieken en dalen en minder genieten.(o.a)

  168. Engeleschepsels,
    Ik was hier.
    En ga weer.
    Gegroet.

  169. Neelie Smit Kroes .. dát vind ik een klassekip.
    Die wijdverwonderde ogen zouden het prima doen wanneer ik mijn kale wreker op haar schouder zou draperen.

  170. @kipzkop
    Zeldzaam lelijk is W.A nu ook weer niet. Niet mijn type man, maar slim is hij nu ook weer niet echt, dus het moet iets anders zijn. Maarja wat?🙂

  171. @Soof

    Zelfs jouw bestaan is relatief. Of toch niet?

  172. @Omerta
    Die mond van haar. Ik kan nauwelijks luisteren en ben gebiologeerd naar die mond aan het kijken, waar Katrien Duck een moord voor zou doen.

  173. @ Piq

    Nee, ik ben niet jaloers. Ik doe niet aan dat dierlijke gedrag. Daarvoor ben ik te beschaafd,

    Van mij mag hij doppen wie hij wil, zo vaak hij wil en op de manier die hem het best bevalt. Mijn bouwwerk van Lego, daar haal ik mijn voldoening uit. Hele constructies maak ik er van, zoals deze waar ik vandaag toch wel een paar uur geconcentreerd aan gewerkt heb

  174. @Piq

    Ja; spijker op de kop; maar daar lees je nooit eens wat over bij de kapper.

  175. Nina Brink .. die gaat op zeker aan het einde van het bed een beetje staan te dansen voor de sex ..
    Lijkt me een geweldig gezicht .. zo’n klein spierwit maasdobbertje in rode lingerie.

  176. @BobP
    Toch heb je die gele Lego, wel heel kunstzinnig neergezet en daar mag je dan ook wel een paar uur over doen.

  177. Daarnaast ben ik een nieuwe verzameling begonnen, die van de Appie met alle poppetjes uit Sneeuwitje.

    Tot nu toe heb ik Happy, Grumpy en van een kleuter afgepakte Sneeuwitje.

  178. @Omerta
    Eerlijk is eerlijk, zij heeft een hele goede plastisch chirurg of het zijn de facials van P Storm ?

  179. Nina Storms? Is dat die vrouw met die miljardenclaim aan haar reet? Dat wordt scheiden van Pieter binnen een jaar.

  180. @BobP
    Ik heb dat slimmer aangepakt en heb een uit de kluiten gewassen obesitas jongetje van 8 een zak patat beloofd als hij Sneeuwwitje (is het echt met 1 e?) te pakken zou krijgen. Hij is met elk kind op de vuist geweest en elke moeder die er iets van zei heb ik gezegd dat ze hun kinderen als hebberige k.. kinderen hebben opgevoed.

  181. @BobP
    Zolang zij nog iets in haar netpanty heeft zitten, blijft die golddigger wel.

  182. Voor de volledigheid; mevrouw Brink heeft haar eerste man ; Ben Ahka,
    volledig uitgekleed , waarna hij failliet verklaard werd.

    Het is ongelooflijk dat die mevrouw niet in de gevangenis zit.

  183. Nu zoek ik nog dat poppetje met die grote oren…Dopey van rijswijk

  184. @kipzkop
    Die mazzel heeft Storms als er moet worden uitgekleed is hij het die dat doet.

  185. @BobP
    Die schijnt heel zeldzaam te zijn🙂

  186. @Piq

    Ik denk het niet; mevrouw is op huwelijkse voorwaarden getrouwd en wel
    zo dat Storms aansprakelijk is voor alle schulden .

  187. @kipzkop
    Als er dan mannen zijn die zo dom zijn, moet ie ook niet huilie huilie doen, Maar laten we eerlijk zijn; het zijn wel twee overlevers bij elkaar en dat is dan een sterk team . (als ze blijven samenwerken).

  188. @PIq

    Ratten zijn inderdaad vaak overlevers. Verder is huwlijk binnen jaar naar de kloten. Zet ik een etentje op.

  189. @kipzkop

    Een jaar na nu? Deal.

  190. Noteert 28_11-2010 in agenda en gaat tevreden naar bed.

  191. Niemand he? dat dacht ik al.
    Ghe, leuk weekendpuzzeltje.

  192. @BobP
    Wat is dit voor ingewikkelds?

  193. Het zijn vijf bekende hoofden op poppetjes geplakt.

    Wie alle vijf raadt, wint een avond stappen met Piquant.

  194. @BobP
    Een avondje stappen met jou bedoel je? Ik geef alleen Piquanto’s weg.

  195. Neehee, een avondje met jou, een Piquurtje noemen we het maar

  196. @bobP
    Oké ik verzin ook wel iets waar ze jou kunnen winnen. Een Bobbejaan in dat geval.

  197. Ik wil alleen te winnen zijn door een vrouw van mijn gading of door Erl, zodat ik zijn mond een keer goed kan spoelen door hem een minuut of dertig onder water in zijn bad te schrobben.

  198. @BobP
    Nu niet zeiken, ik mocht ook niet vooraf voorwaarden stellen.

  199. 1 goed tot nu toe, Raar en 1 half goed

Reacties zijn gesloten.

