Robin Hood maar dan modern (Piquant)

In Duitsland is een vrouw niet zwaar veroordeeld voor malversaties.
Zij werkte als manager bij een bank en toverde/manipuleerde met rekeningen. Als zij zag dat mensen die zij niet kende en die haar niet kende, in moeilijkheden dreigden te komen wegens het niet (op tojd) afbetalen van hun schulden, boekte zij tijdelijk geld van vermogende klanten naar de in gebreke blijvende schuldenaren.
Zij kende de data dat de bank de periodieke doorlichting verrichtte van de debiteuren.
Zo stonden de mensen op die data niet in de min en werden ze gevrijwaard van incasso’s. Na de kritieke data boekte zij de gelden weer terug naar de rekeningen van de rechtmatige eigenaren van het geld.
De mensen die zij beschermde kende zij niet.
Toch liep zij tegen de lamp en werd ontslagen. De bank deed aangifte. De rechter gaf haar een lichte (voorwaardelijke) straf en nam in overweging dat zij het niet deed om zichzelf te verrijken.
Zij leeft nu zelf in armoede.

236 Reacties to “Robin Hood maar dan modern (Piquant)”

  1. Schande, het mens had de bak ingemoeten.
    Oninteger links dievengedrag!

    En die rechter moet ook op non-aktief!

  2. Tja, laat me gokken: Nu vindt bijna iedereen haar geweldig?
    Oké, ik mag niet jatten, maar als ik het voor iemand anders doe mag het wel?

    Sytze, gap jij even een gratis nieuwe notebook voor me, ik zit er dringend om verlegen. Snaai ik morgen even een kek plasmaatje voor jou.
    Voorkeuren?

  3. Wel weer terug geven als ‘ie stuk is, hè, anders is het echt stelen.

  4. Dat lijkt me een goede deal RT! Uiteindelijk worden we er geen van beiden beter van toch? We doen dat voor een ander toch? Bij de MediaMarkt hebben ze er toch genoeg dus die missen dat niet.

  5. *uit stelen gaat*

  6. Niet slim van deze dame.

    Zo iets doe je een keer.
    en nartuurlijk gelijk goed en vertrek dan met de noorderzon.

    *kijkt nog even in het zwarte boekje*

  7. @ Piquant

    Ik wil dat je deze pica van mij onmiddellijk verwijdert. Het plaatje komt uit een photo shoot waarvoor een cliënt van mij (Omerta, hier wel bekend) behoorlijk diep in de buidel heeft moeten tasten. Hij en ik vertrouwen erop dat de exclusiviteit gewaarborgd blijft. Ik moet er niet aan denken dat straks de rest van de serie op dit blog te zien zal zijn…

  8. Heel goed!
    Dat gedoe van “Ik wil iets, dus daar doe ik iets voor” moet maar eens afgelopen zijn.

    *iPod Touch van medewerker rausjt*
    Hé, niet zeiken! Is niet voor mij, maar voor m’n vriendin, ja?
    Die zit zwaar in de stress thuis, zo zonder muziek. Beetje medeleven zou wel zo gepast zijn.

  9. @Pleunie

    Volgens mij heeft oma deze pica geschonken voor het goede doel.
    Tog.

  10. Als ze het nou van haar eigen geld had gedaan…
    Dat had ik wél mooi gevonden.

  11. *Mompelt nog wat van, dat kan tog niet zo duur zijn*

  12. Er schuilen geen Robin H’s in de mensen hier *snik*. Misschien alleen in Pleunie maar dan moet zij meer vertellen over het hoe en waarom deze pica van haar is genomen.

  13. @ Piq

    U bent meer dan abuis: Erl is een inverse Robin Hood.

    Eeuwen en eeuwen hebben Erls nazaten van de armen gestolen en aan de rijken (zichzelf) gegeven.

    Erl plukt daar nu de liederlijk zoete vruchten van, tot groot en tot gekmakens verdriet van pak hem beet een vluk of zo.

  14. @Piq

    Hoods wel
    geld dat niet?

  15. voorzaten in plaats van nazaten

    Zo oud is Erl nu ook weer niet…

    Pfff…

  16. € drempel met schop onder kont onder drempel schopt gewoon omdat het kont €

  17. @Erl @9.25
    LOL. Maar ik zie de comments van V al voor me.😦

  18. Wie ziet – net als Erl – een pervers invers verband tussen Robin Hood en Weert Gilders?

  19. En wie vindt minaretten aan de Hollandsche polderhorizon minder lelijk dan windmolens?

  20. @Erl
    Zelfs met een beetje fantasie…… Nee.

  21. € ijdelhaftige poging doet tot verheffing van veelgeplaagde debatniveau ter Piqblogge €

  22. @Erl

    Als de minartetten wieken krijgen en er buiten allemaal klompen staan ipv slippers, dan wel.

  23. @ Piq

    U heeft een Zwitsers levensgevoel?

  24. @ Piq

    Percies, ma poupou!

    Net als Erl ziet u de oplossing van zowel het islamiseringsprobleem alsook het energievraagstuk: minaretten als windmolens.

  25. @ Piq

    Wat zijn overigens ‘minartetten’?

    U doelt op Madonniaans puntige minartieten?

  26. *doet vannavond een sinterklaas bezoek brengen*
    Delluft?

    *doet loden pijp alvast inpakken*

  27. € drempel nog verlossende doodschop na verkoopt gewoon omdat het kont €

  28. @Erl
    Minaretten niet alleen uitrusten met wieken maar ook alle zendmasten en andere masten op de top. De geluidsinstallatie ook gebruiken voor het omroepen van de file’s en de beursberichten. Kijk dan zijn we goed bezig🙂

  29. Lorre trek eens wat aan!
    het is geen gezicht zonder veren.

    *Stopt de laatste 4 veren in lorre -edit-*

  30. @ Piq

    Sommigen zien Mr. T als een ReliRobin Hood: hij zou bedrieglijk vrijheid van westerlingen (de rijken-aan-vrijheid) stelen en schenken aan de muzelmannen (de armen-van-geest).

    Grote Quatsch uiteraard: het Westen weigert de ideologische gang van de wereldgeschiedenis te accepteren en blijft dromen van een monocultureel paradijs dat te vurig zwaard beschermd worden moet tegen de nieuwe barbaarse Hunnen.

  31. @ Piq

    Harharhar!

    U is pragmatica?

  32. @ Dremp

    Shoo! Shoo!

  33. @ Piq

    van de files en de beursberichten. Kijk dan zijn we goed bezig.🙂

    i.p.v.

    van de file’s en de beursberichten. Kijk dan zijn we goed bezig🙂

  34. Recept tamme Lorre,

    1 Lorre, 500 g magere, dun gesneden runderfilets, 3 plakken gekookte ham, 3 hardgekookte eieren, 1 grote gesnipperde ui, 2 dl ingekookte runderbouillon, 100 g gesneden champignons, gesnipperde peterselie, 500 g bladerdeeg, 1 ei.

  35. @Erl
    In de Pijp in 020 is enkele jaren geleden het initiatief genomen om op 5 dec. bij de moskeeen
    sinterklaassnoepgoed in de schoenen te doen (tijdens het gebed). Deze geste werd in hoge mate gewaardeerd door de moskeebezoekers. Ik stel voor dit jaar de letter W of G in de schoenen te doen🙂.

  36. @ Piq

    Zou de weerstand der westerlingen niet eerder onbewust subliminaal en libidineus penisnijdig van aard kunnen zijn: de angst voor nieuwe fallussen die extatisch in de inmiddels ontblote hemel stoten?

  37. @ Dremp

    Ga zo door en Erl stuurt een heel weekend uitgehongerde vluk op je af…

  38. @ Piq

    De G van Gohammed?

    De W van Woslim?

  39. € dremp in eigen stoofpotje gaarkookt en aan ongelovige honden voeren doet €

  40. @Lorre

    Vlunk laat zich niet sturen🙂

    Maar Drempel doet meestal ter ere van kerst een buffet waar mensen kunnen aanzitten

  41. Erl verveelt zich…

    Waar is Sof?

    € zich vandaag nog méér vervelen wil €

  42. @ dremp

    Ter ere van Kerlst?

    Harharhar!

  43. *hangt strang erlampjes om lorre*

  44. *schuit piek in -edit-*

  45. je bent traag vandaag lorre!

  46. gaat maar effe en bakkie doen

    Laterz

  47. Zo… weer genoeg gestolen🙂

    *aan het werk gaat*

  48. @dremp
    Bakkie pleur kun je voor je laten stelen bij StaarBuks door Erl.
    Niet zelf doen, hè? Dat mag niet.
    En alleen halal koffie, maar dat spreekt. Qua Miena-Reten.

  49. Godsamme, wat is die Snieklaas-vreetzooi smerig.

  50. *driedubbele droge witte achter taaitaaitaai-zooi aankiept ter compensatie*

  51. Werken is ook stelen, Sytze, volgens sommige mensen…
    Welke mensen? Geen idee, ik begeef me niet in dat soort kringen.

  52. @RT

    Dremp gaat nooit naar StaarBuks.

    *Geeft Lorre een strap on zijn aars, en ga nu gauw een bakkie pleur voor dremp lenen*

  53. Maar intussen moeten we toch maar weer een manier vinden om van die kudT-sint af te komen.

    Elf november al goed bezig geweest, met de lampionoptocht. Thermische lans achter de deur, geen probleem.
    Elf november is de dag, daahaat mijn…
    WAF! In één seconde zo’n kudTkind tot verkoold hoopje gereduceerd.
    Kan zo aan de dönerspies in de shoarmatent.
    Ja, want ik doe wel aan integreren, hè?

  54. “Lenen” is een goed eufemisme, in dit geval.

  55. Ook zo’n nodeloze do-gooder tegen wil en dank, die sint.
    Eikel.

    *Schimmel onder de hol schopt*

  56. Moge al zijn pieten met onmiddellijke ingang van het dak vallen, met hun rug in een punthek.

  57. PaardeNlul.
    Onder het mom van “die lieve kindertjes”…
    Jaja.

  58. *vraagt zich af of sint ook in Dafur langs gaat*

  59. Sint brak een been,
    Van Piet,
    Hij reed er met zijn schimmel overheen.

  60. @Rodney
    Je bent echt goed bezig. Ga door met het oplossen van problemen. Weg met al die kudtkinderfeesten. ook met de vader en moederfeesten. De rest komt nog.

  61. @piq
    Is er een rest? Welke rest?
    Feesten voor kinderen, vaders, moeders, huisdieren, secretaresses (nou ja, voor hen maak ik wellicht een uitzondering, vanaf cup C)…
    Allemaal welvaartsziekten.

  62. Ik wil wél pleiten voor een dag voor cowboys in een rolstoel die niet kunnen jodelen.

  63. En dan zeggen ze dat ik niet maatschappelijk gegeneerd ben.
    Of geëngu.. gega… Nou ja, u snapt het wel.

  64. @Rodney
    De rest? Wat te doen met die ongelooflijk lullige paashaas bv. ?

  65. Dag van de leerplicht, dag van het Downsyndroom, bloeddonordag, veteranendag, systeembeheerdersdag, dag van de diëtist, Alzheimerdag (wanneer was dat ook weer?)…

    Ja, dit bestaat gewoon allemaal, hè?

  66. Paashaas?
    Genadeloos anaal laten visiteren door Erl.

  67. Oh, dag van de witte stok, bestaat ook.
    Overdwars in die haas janken, die stok, zou ik zeggen.

  68. Weg met de vader- en moederfeesten!

    Maar vooral weg met die linkse straatspeeldag (een straat is om op te rijden) en die linkse autovrije zondag (zondag is om te doen wat je zelf wilt). Dat die organisatoren maar een pijnlijke plek met vocht achter de longen mogen krijgen!

  69. Hebben jullie al zilver gestolen? Gaat goud waard worden namelijk!

  70. Zo armoedig om een dag niet zonder auto te kunnen. *het tegen niemand in het bijzonder heeft*.

  71. Kijk, zo los je op een verloren maandagochtend met een paar intelligente mensen, zo tussen neus en lippen door, toch erg efficiënt een aantal prangende vraagstukken op.

  72. Nog armoediger is het om een dag geen keuze te hebben🙂

    Ik bepaal zelf wanneer ik een autovrije dag heb, zoals gisteren bijvoorbeeld. En vandaag, met uitzondering van vanavond.

  73. Eiegenlijk heb ik vandaag een semi-autoloze dag.

  74. Ik heb auto noch rijbewijs, dus ik kan er niet over meepraten.
    Is er ook een treinvrije zondedag?

  75. Een quasi-loze dag.

  76. @Rodney
    Maar hoe los je de maandagochtend op ?🙂

  77. Zo “werk” ik bijvoorbeeld 3 x 11 uur… scheelt mooi 110 kilometer per week.

  78. Maar goed, was die Robina Hood getrouwd, eigenlijk?
    “Zij leeft nu in armoede”, dus het zal wel.

  79. Lege treinen vervuilen een hoop.

  80. Gelukkig val ik niet op blond.

  81. @Sytze
    Ik gebruik mijn auto zelden. dat is het fijne van in een stad wonen en met de meeste vrienden of fiets- of taxiafstand. Maar ik leen mijn auto vaak uit aan mensen zonder auto. Zo is die vandaag in Den Haag, meegegeven aan een vriend die een eerste exemplaar van een boek aan de MP overhandigt. Zo komt mijn auto nog eens ergens. *erg autovriendelijk is*.

  82. Misschien dat Robina vaak belangeloos genaaid gaat worden de komende tijd. Verkrachting uit compassie.

  83. Maandagochtenden moet je niet oplossen, die moet je koesteren.
    Iedereen zeikt er maar over.
    Droge witte erbij, of een single malt, beetje afdrinken na het weekend.
    Af en toe iemand aan het werk zetten.

  84. Dat is erg autovriendelijk Piquant. Echter… een stilstaande auto is niet het probleem, de rijdende is. Niettemin ben ik warm pleitbezorger voor autodelen. http://www.greenwheels.nl met name!

  85. @Sytze
    Door die paashaas met die stok, natuurlijk.

    Doet me ineens denken aan de laatste show van Bert Visser:
    Mijn grootouders hadden geen geld voor anticonceptie, oma slikte M&M’s. Ze hadden veertien kinderen in zes kleuren.

  86. @Rodney
    Of zoals ik nu. Met een muziekje een beetje bloggen. Een boek over een vrouw die een loveaffaire had met Frank Lloyd Wright en een kop koffie erbij. Is te doen zo.

  87. @Rodney

    Bert Visser daar word ik zo nerveus van. Zelfs die grap vind ik dan weer zo mwa, laat ik zeggen niet echt heel erg grappig. Zo zie je maar er is altijd wel weer iemand die het niet met jou (of mij) eens is.

  88. Franky Lloyd maakte verschikkelijk mooie gebouwen. Jammer dat het een amerikaan was.
    Zijn werk had bijna van Alvar Aalto (mijn held) kunnen zijn.

    http://www.youtube.com/watch?v=gKwrx5dm81o

  89. Ik zit een nieuw businessmodel uit te werken. Is ook wel relaxt.

  90. Ik mag Bert Visser wel. Ik mag sowieso graag genieten van mensen voor wie zelfspot niets teveel is.

  91. De Vis mag blijven, wat mij betreft. Het hoeft niet altijd even gecultiveerd. Ik lig vaak dubbel om hem. Alle dvd’s meerdere keren gezien.

    Net als Jochem Myjer, trouwens.

  92. @Rodney
    Qua smaak van architectuur hebben we dan wel weer een overeenkomst. Ik moet je wel zeggen dat ik zelden een cabaratier leuk vind. Ik vind er wel een paar goed, maar leuk is iets anders.

  93. Mijn helden in de architectuur en vormgeving zijn vooral Eames, Mies van der Rohe en Le Cobusier.

  94. @Rodney
    Nabrander. Meyer vind ik dan wel een graadje leuker dan B Visser, maar ook van hem word ik nerveus en krijg ik jeuk.

  95. Enfin, ik kijk nu even naar buiten. Zie ik mijn overbuurvrouw naar buiten komen en in haar Saab Cabrio stappen. La veuve Duisenberg…. Als ik van iemand jeukerige pukkels krijg. Getver is het toch nog een kudtmaandagmorgen geworden.

  96. Duitenberg…

    *kotst*

  97. Sekretta Duitenberg…

  98. Volgens mij heb ik nog een Aalto stoel in de studio staan… Kan ook een Breuer zijn trouwens.

  99. @Sytze

    LOL. Alweer veel leuker dan B Visser.🙂

  100. @Sytze
    ik ben pas echt onder de indruk als je die stoel als autostoel gebruikt.

  101. @Sytze
    Hier heb ik net een meubel van gekocht (online). Regelmatig heel aardige dingen.

    http://www.topvintage.nl/nld

  102. Da’s altijd handig voor de studio Piq😉

  103. nee, die vintagesite…

  104. Die stoel komt in de woonkamer.

  105. Jaja…

    Er komt een hoop moois op de tweedehandsmarkt🙂
    Daar zal de grenzeloze generatie wel blij mee zijn😉

  106. Nederlanders met migratie-achtergrond, heet dat.

  107. Maar goed, ik moet nu even een gerookte zalm laten jatten door een willekeurige voorbijganger, al dan niet met migratie-achtergrond, want een mens moet ook lunzen, tenslotte.

    *Najib Amhali modus*
    “Hey Mo, doe er ook een flessie Pinot gris bij, ja man, flessie! Flessie! Pinot gris! Flessie! Ja!”

  108. Hey gelukkig toch nog mijn schuld allemaal. Ik loop een topic achter:

    http://www.nu.nl/binnenland

  109. @Piq,

    Ze verkopen geen meubels op die site van jou. Heb er van het weekend nog drie jurken besteld😉

  110. @helen
    Laat ik er nu toch een 1,5 sits bankje hebben gekocht.

  111. @helen
    *schaamrood* verkeerde link/site.

  112. @helen
    Nu bezoek, ik zoek het straks op.

  113. Ghi Ghi,

    De ene gaat er op zitten de ander draagt het

  114. Wat doet Ine Dales met haar oude jurken?

  115. Die draagt ze🙂

  116. Of was het Ien?

    Of Dicky?

  117. Verkopen op de website?

  118. Glasbak zo goed als nieuw slechts een keer gedoogd..

  119. Goh had ien het eisernes Kreuz?

  120. Uiteraard, elke rechtgeaarde PvdA-er heeft er een, verdiend dan wel onverdiend.

  121. Shit he,

    Als liberaal zitten we dan wel mooi verkeerd.

  122. Liberalen hebben parelkettinkjes😉

  123. en gauwe ringâh

  124. Bling..Bling

    gauwe ringâh
    Waar?

  125. *Pakt vast de looie pijp*

    Trekt Lorre aan zijn oren achter de bar vandaan.
    Hep jij gauwe ringâh???

  126. *Slaat lorre weer achter de bar*

    Kudt is lorre geen liberaal?

  127. @ Dremp

    jij eindeloze vlerk met een etterende moedervlek op je – edit – en rond je – edit –

  128. HEREN
    Wie van u gaat het niveau hier weer een klein beetje (heel klein beetje is al genoeg) opkrikken ?

  129. *krikt Robina Hood de hoogte in*

  130. @piq
    Wat denk jij wel niet van je gasten?
    Hier komt alleen net volk, toch?

  131. @ Piq

    Welk niveau?

  132. @ Rottweiler

    Wharf! Wharf!

  133. Niveautje, Erl.

  134. @Rodney
    jaaaaaaaaaaa leuke gasten hier.

  135. @ Rot

    Dus jij vindt dat het drempelmannetje WEL enig niveau fourneert, alhier?

  136. @ Piq

    Hoe leuk vind je Erl in relatie tot dremp & trot op een schaal van 1 tot en met 10?

  137. @Erl

    Drempel is (ook) lievvvvv.

  138. @Erl
    Iedereen heeft zijn/haar “moments”. Ook van jou geniet ik zeer regelmatig.

  139. moments suprème…

  140. @ Sly

    moments suprême

    i.p.v.

    moments suprème

  141. momentje voor dremp:

    memento mori caudex cunus maior

  142. Owww..

    Waarom heb ik vier schermen vanmorgen waren het er nog twee.
    *mompelt iets met Proletarisch shoppen*

  143. @ dremp

    gepredestineerde proleet met sambalboleet in anus

  144. Kudt wijn..

    nooit meer een Château Mouton Rothschild 1982

  145. @Erlkönig

    beste lorre.
    Ik wil u niet nog maals in de woestijn onder een berg zand kwijtraken.
    Het amaturistische latijnse gekeuvel van u is eigenlijk best wel vermakelijk.

    Imperare sibi maximum imperium est

    In limine

  146. amateuristische

    i.p.v.

    amaturistische

    Pfff…

  147. suprêêême…

    .l..

  148. @Drempel

    Mouton moet je nooit, nooit, nooit langer dan een jaartje of wat laten liggen. Die Phillipe is de meest overgewaardeerde opgepoetste azijnbagger ter wereld.

    En die 1982 koop je voor minder dan 3 tientjes…

    Een mooie vrouw leg je toch ook niet 10 jaar in de kelder?

  149. Ik kan op grond van eigen praktijkervaring voorspellen dat uw laatste vraag door diverse heren met een welgemeend en doorleefd “jawel hoor” zal worden beantwoord.

  150. @Pleunie
    Tien jaar een mooie vrouw in de kelder bewaren?

  151. @ Sly

    U heeft nog nimmer aan een Château du Cave Papi Fritschl van Oostenrijkse bodem genipt, dunkt Erl?

  152. @Erl

    Zo uit mijn geheugen: neen. Maar het staat u vrij mij uit te nodigen om te komen proeven.

    @Pleuni

    Bizar!

  153. hoewel… Fritzl…

    yuck!

  154. Pleegdochter Bloedwijn?

  155. @sytze

    Kelder uhhh vrouw uhh
    zit wat in.

    @lorre
    of bedoelde ik eigenlijk autistisch.

  156. In tegenstelling tot mooie vrouwen zit op wijn een kurk.

  157. Maar goed, die kunnen er ook af en dan weer erop.

  158. soms noem ik een schaap met een touwtje ook een kurk

  159. 24 jaar hoor!

  160. @ Bennie 5.36

    Doe je dat vaker?
    In jurkjes rondlopen?
    Lekker?

    Wat zegt je vrouw ervan?

    Hihi ..

  161. Ja lieden .. het kan verkeren.
    Bennie, onze alom gerespecteerde voorzitter, zakenman en buitengewoon succesvol webloghouder, hult zich in vrouwenkleren.

    Vind ie leuk!

    @ Bennie

    Laat je jezelf ook al door transeksuelen afzuigen?
    Zo na een avondje werken, hm?

  162. @ Bleunie

    Ik zei toch al dat ik je een vrouwelijk smoeltje vond hebben?

  163. @ Piquant

    Zie je nou wat er van komt? Schiet-ie gelijk helemaal in de ontkenning!

  164. @Pleunie

    Wie schiet in de ontkenning en voor wat ?

  165. @ Piq

    Heb ik nou iets verklapt?
    Jasses, dat heb ik nou altijd.

    @ bennie

    Wat zeg jij nou als je vrouw thuiskomt, en jij zit in haar panty en bh achter je laptop hitsige Pleunie uit te hangen?

  166. @ Bennie

    Hihi .. dit zou zo maar een initiatief van jou kunnen zijn, qua bezoekersaantallen, he?

    http://www.transman.nl/

  167. Ja, dat van die photo shoot natuurlijk, dat ik m’n pijlpunt in de witte latex moest dopen en dan kantmotiefjes langs het randje moest sjabloneren.

  168. Aaaaargh !!!!

    Rond 1.10 1n na 1.30… Zo lievvvvvv

  169. @Oakie
    Lievvvvver dan lievvvvvvvv

  170. Soms, heel soms, als de drang de rede overvleugelt, loopt Leo* in slechts een Pamper een een tut in de mond door de huiselijke stede rond.

    Gek he?

  171. QUDT !
    TimeWarp uitverkocht…
    Goedver !!!

  172. Dan maar DWDD kijken…
    Laters !

  173. @Leo*

    Helemaal niet zo gek; kan veeeeeeeeel gekker😦

  174. Goed dat er nog rechtvaardige rechters bestaan. Want het is toch wel een ‘ernstig’ misdrijf hè? Hoewel??? Wanneer de rechter nóg rechtvaardig was geweest dan had de vrouw een nog meer passende straf gekregen (zeg zichzelf eens een week lang goed laten verwennen of zo). Trouwens, wanneer worden de échte witteboordencriminelen óók eens rechtvaardig gestraft?

    Tsja, en travestie? Is dát nou zo een punt? Lol.

  175. @Soof
    Heerlijk weer eens een OT post. Ik ben het met je eens. Mevrouw heeft niemand benadeeld, alleen zichzelf. Ik hoop dat zij net zulke lieve mensen tegenkomt als ze zelf is en dat die haar iets toestoppen.
    Travestie als dat al zo is, is al zooooo Maartje het Hart dat het niet eens meer interessant is.

  176. @Piq,
    Ik vind travestieten wel reuze interessant, nou ja, redelijk interessant. Ze hebben iig een heerlijk zelfbeeld en houden van schoonheid.

  177. @piq
    Met haar acties werkt ze wangedrag in de hand.
    Maar goed, het dringt niet door, geloof ik.

    En soof, “wanneer worden de échte witteboordencriminelen óók eens rechtvaardig gestraft” is een tu quoque, en dus geen argument.

    Ik ga een film kijken. Tampopo.
    *weg is*

  178. valrepel: Ze heeft wél mensen benadeeld, namelijk de banken, die gedurende die periode niet over het geld konden beschikken en dus rentederving hadden. Kun je lachen over het feit dat banken ook niet zo kosjer in elkaar zitten, maar dat heeft er niks mee te maken.
    En uiteindelijk berekenen de banken dat gewoon door aan hun klanten.
    Puh.

  179. Wie zoudt Ú redden?

    Man kiest voor vrouw, zoon verdrinkt

    AUCKLAND – Je hoopt nooit voor de keuze te komen te staan, maar een man in Nieuw Zeeland stond het afgelopen weekeinde wel: kiezen tussen het leven van je vrouw of van je zoon. Hij redde zijn vrouw…

    De Mazda MPV van het gezin belandde in de avonduren na een ongelukkig manouevre van zijn vrouw, die achter het stuur zat, na een val van een tien meter hoge klip in het water van de Whanganui Rivier op het Noord-Eiland van Nieuw Zeeland.

    Stacy Horton was enkele minuten na het ongeval ter plaatse en zag in de diepte alleen nog de achterlichten van de auto en hoorde zijn vrouw hartverscheurend schreeuwen. Zijn zoon zat achterin de auto en die lag al onder water.

    Hij zag de hond en een vriend van zijn zoon uit het water op de rivieroever klimmen. Zijn zoon zag hij niet, die zat vast in de auto.

    In een flits moest hij kiezen, naar de zinkende auto duiken en zichzelf in gevaar brengen door op de tast zijn zoon te zoeken of zijn vrouw redden die al uit de auto was.

    Hij redde zijn vrouw Vanessa, 35, terwijl hun zoon Silva (13) verdronk.

    Horton: ,,Ik zat met Vanessa biddend op de oever. Meer kon ik niet doen.”

    Politiewoordvoerster Kim Perks: ,,Ik had niet in zijn schoenen willen staan.”

    De hulpdiensten probeerden wel bij de auto te komen om de jongen nog te redden, maar in het donkere diepe water lukte dat niet. (PO)

    30/11/09 13u35

  180. Omerta? Of toch dremp?

    Man laat tepels op billen tatoeëren

    LONDEN – Een Britse man is zo geobsedeerd door borsten dat hij tepels op zijn kont heeft laten tatoeëren. Lily Allen stond model voor zijn tatoeage, althans een topless foto van de zangeres uit een magazine, meldt The Mirror.
    Laat ons hopen dat hij alvast nooit een borstvergroting overweegt.
    30/11/09 18u33

  181. Omerta? Of toch vluk?

    Brit leeft heel jaar zonder één cent

    TIMSBURY – De Brit Mark Boyle leefde opzettelijk een heel jaar zonder een cent uit te geven, door zijn eigen groenten te telen en kledij uit vuilbakken te recycleren. Hij zegt dat dit de gelukkigste periode van zijn leven was en zijn Freeconomy-levenswijze wil volhouden.

    Ik zie geen enkele reden om terug te keren naar een wereld die enkel om geld draait. Deze levenswijze is echt bevrijdend. Het afgelopen jaar was een uitdaging, maar ik had ook geen stress door mijn rekeningen, files of lange uren op kantoor

    De 30-jarige Mark Boyle leefde het afgelopen jaar als een ‘freeconomist’ in zijn caravan in het kleine Britse dorpje Timsbury. Hij teelde zijn eigen groenten als veganist en hergebruikte afval van anderen. Boyle verplaatste zich op zijn fiets, gebruikt zijn telefoon enkel om binnenkomende telefoontjes aan te nemen en douchete met water dat door de zon verwarmd werd. Hij teelde zijn eigen groenten en vond zijn kleding in vuilbakken. Boyle zegt dat hij geen cent uitgaf, zo een gelukkiger persoon werd en zweert vandaag verder te leven zonder geld.

    Boyle is een economist van opleiding en voormalig zakenman, hij heeft een blog die hij bijhoudt met zijn laptop die op zonne-energie werkt. Internet krijgt hij in ruil voor zijn werk op de lokale boerderij. “Ik zie geen enkele reden om terug te keren naar een wereld die enkel om geld draait. Deze levenswijze is echt bevrijdend. Het afgelopen jaar was een uitdaging, maar ik had ook geen stress door mijn rekeningen, files of lange uren op kantoor. Het moeilijkste was het sociale contact met vrienden, dat heb ik wel gemist. Maar in plaats van op café te zitten, maakte ik kampvuren, speelde ik muziek of ging ik wandelen”, aldus Boyle.

    De ‘freeconomist’ probeerde van Bristol naar India te wandelen met de goede wil en vrijgevigheid van anderen. Na een maand moest hij echter al in Frankrijk opgeven door problemen. “De komende twintig jaar zullen mensen moeten nadenken over hoe ze leven en wat ze consumeren. Mijn prioriteit is afval te hergebruiken”, daarom zal Mark de levensstijl Freeconomy promoten op zijn blog. Op ‘Freeskilling’-evenementen zal hij mensen leren te leven op zijn manier.

    29/11/09 16u03

  182. @Pleunie Zegt:

    maandag 30 november, 2009 @ 20:26 bij 8:26 pm
    Dank jou🙂

    @Erl,
    Je twee verhalen (die van 8:20 en vooral die van 8:25) zijn indrukwekkend.
    Die van 8:20 is een oude psychologisch paradox, maar mbv het evolutie-dogma is het logisch dat hij voor zijn vrouw kiest. Daarmee kan hij immers (wanneer zij nog vruchtbaar is, tenminste), nog nieuwe kinderen baren, met de zoon niet.

    En je tweede verhaal is geënt op een Boeddhist in het nu en van het nu, dus heel modern. Schitterend!

  183. @rodney trotter Zegt:

    maandag 30 november, 2009 @ 19:57 bij 7:57 pm

    Heel scherp.
    En ik ben het dus met je eens.
    Recht is recht en krom is krom.
    Wanneer de wet niet gehandhaafd blijft, is het onrecht spoedig daar. Ook al lijkt het hard, zachte heelmeesters maken stinkende wonden en onrechtvaardigheid kweekt pijn en verdriet. Hoe wrang het ook klinkt.

  184. @rodney trotter Zegt:

    maandag 30 november, 2009 @ 19:55 bij 7:55 pm
    Nee, das lekker zeg.
    Je verwijt mij ergens impliciet een schijnwaarheid te verkondigen. Niet zo serieus, hoor. Ik redeneer ook maar wat. Maar, je hebt vast gelijk. Mijn dank voor je opmerking.

  185. Stelt even tussendoor vast dat Rodney een tweede soort Gerrit Zalm is en ook al niets bankieren begrijpt.

  186. Ter toelichting bij laatste comment; het gedrag van mevrouw had geen enkele invloed op het saldo van de kortlopende verplichtingen van de bank.

  187. Mooi verhaal.
    Om met kerst voor te lezen aan de kleine van deegjes.

    En daarna… (op tojd) naar bed🙂

  188. @Kip,
    Dat snap ik niet. Leg eens uit?

  189. Hoewel, Kip, doe maar niet. Ik snap je bij nader inzien wel.

  190. Als ik trouwens ga skieen, wil ik geen minaretten zien.

  191. Wanneer ik oproep tot gebed, wil ik geen skies aan.

  192. Herinnert een minaret de tegenstanders onomstotelijk aan hun impotentie?

  193. @Cookie 23:16

    Even serieus; het zicht op zo’n minaret levert toch niet het ware wintersportgevoel op. Stel je eens voor dat je straks bij het rijden van de
    Elfstedentocht moet afstempelen bij de moskee in Stavoren.

  194. @ Soof

    “Recht is iets kroms dat recht gebogen is” (Marten Toonder)

  195. Welbeschouwd is een minaret ten principale een vuurtoren (van het stamwoord ‘manara’ in het Arabisch).

    Een minaret wijst dus – al dan op skies – dolende zielen De Weg.

    @ Piq

    ‘Tariq’ betekent De Weg, en zo is het vierkantje weer rond.

  196. @Erl

    Minaret betekent gemeenschap.

  197. @ Pleunie

    Wil jij woordvoerster zijn van aksiegroep de Dolle Minaretten?

  198. @ Cookie

    Erl haat haat.

  199. minaretdicky

  200. @ Erlk
    Owkay.

    Wintersport is me wat te koud.

  201. Jenever daarentegen kan me niet koud genoeg zijn.

  202. @ Cookie

    En winterlsport?

  203. @ Erlkönig

    Neu.

  204. @ Erlk 23:46
    Is dat iets met geyle elfjes in de sneeuw?

  205. Ik wil trouwens wel even stilstaan bij het woordvoerster. Een woordvoerder is iemand die het woord voert. Komt van het werkwoord voeren, zoals men ook een discussie kan voeren, of een paard. Daarvoor moet men de leidsel ter hand nemen. In dit geval de leidsel van het gesprokene. Ik heb er een beetje moeite mee om te denken dat de d mannelijk is en de st dan zou wijzen op een vrouwelijke voerder. Eventueel kan ik – om redenen die uw fantasie zullen voeden – wel meegaan in een analogie met de begrippen ‘berijder’ en ‘berijdster’, maar dan zou uw uitnodiging aan mij toch het woordvoerdsterschap moeten betreffen. Kortom: ik ben onzeker over uw formulering (maar niet over mij reserve jegens de aangeboden positie).

  206. woordvoerster = woord voerster

  207. Voor alle duidelijkheid: Pleunie heeft geen dickie.

  208. @ Plönie

    Uw woorden vormen voer voor psychologen.

    Dr. Erl wil U wel in behandeling nemen tegen een schappelijke wederdienst.

    € erlenlang pleuniebetoog verwacht over letterlijke interpretatie van “in behandeling nemen”, pfff… €

  209. @ Erlkönig

    Even dacht uw fantasievoedster dat u suizebollend in slaap was gesukkeld tijdens het lezen van wat ik u voor de nacht had meegegeven. Droom lekker verder, rare Bachdraaier, ik volg u richting Morpheus, en morgen zullen we wel zien wie wie onder handen nemen gaat. Lärf etc.

  210. @ Pleu

    Laat Erl U vervoeren gelijk Orheus: Morpheus kan wachten.

  211. Orpheus…

    Pfff…

  212. Zij met de zeegroene ogen overzag het veld der sterfelijken en lachte uitgelaten naar haar vader, Zeus. Zij vroeg hem: ‘Mag ik hen verder vervoeren in het verderf, o, lieve vader?’ En zij wist zijn antwoord al.
    De Guru werd nog voordat Zeus kon knikken belichaamd door de ziel en lachte naar het volk. Hey, stervelingen!, riep hij luid.

  213. @ Sof

    Heb je je pilletje nog niet gehad vandaag?

    € Sof 125 cc Quietude injecteert €

  214. @Erl,
    O, gij, ach. Nee, hoezo?

  215. @Erl,
    Je praat wel raar, met je injecties.
    Hoe komt dat?

  216. Ja, oneindig. Das een goed punt. Niemand weet wat oneindig is en niemand begrijpt ook het niets niet, evenals het alles. En dat gepeupel praat over een God?
    Laat me niet lachen.
    Ze begrijpen hun eigen auto of vrouw of kinderen nog niets eens, misschien niet eens hun eigen huisdier.

  217. Nee, het verstand alleen is ook weer niet zo goed te te vertrouwen, zoveel is haast wel aannemelijk. Blijft ook nog het gevoel.
    Het gevoel samen met het verstand, gelijk een yin en een jang, het mannelijke en het vrouwelijke samen.
    Evt. nog aangevuld met de lesbische-, de homo-, de travestieten-, en evt andere geaardheden-liefdes.
    Ja, het is er sinds betere kaders niet eenvoudiger opgeworden.

  218. Dussss… Soof…

    Als ik jouw vrouw neuk terwijl jij dat niet weet…. is er niets aan de hand?

Reacties zijn gesloten.

