Toch niet dood…

Een Britse vrouw die dacht dat ze ging sterven, heeft zich diep in de schulden gestoken om haar gezin nog zoveel mogelijk te verwennen tijdens haar ‘laatste’ levensmaanden. De 47-jarige Suzie Grogan uit Wellington spendeerde bijna 45.000 pond (50.000 euro) sinds bij haar borstkanker werd vastgesteld in augustus 2006. Uiteindelijk werd ze genezen verklaard. Grogan en haar man Peter (48) gingen met hun twee kinderen meermaals op vakantie, kochten een nieuwe wagen, verbouwden hun huis en gaven een smak geld uit voor Kerstmis. Dat alles betaalden ze met geleend geld, dat ze nu echter moeten terugbetalen. “Ik gedroeg me als een lottowinnaar, hoewel ik de lotto nooit had gewonnen,” zegt ze in de Daily Mail. Haar man heeft nu zelfs twee banen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen…

Gek genoeg, geloof ik dit bericht niet. Als mevrouw wel was doodgegaan was het gezin ook de financiele afgrond in gedonderd of er moet een flinke verzekering op haar dood zijn afgesloten. Dat staat er dus niet bij.
Vraag: Wat zou jij doen als je hoort dat je dood gaat ?

193 Reacties to “Toch niet dood…”

  1. Dat is simpel. Gewoon doorleven tot ik dood ben.

  2. Precies Helen😉

    Volgens mij zijn er betere manieren om van je laatste momenten te genieten… en die betere manieren kun je ook inzetten op de momenten dat je nog volop leeft.

    Maar toch, zo zie je maar: armoede is een keuze!

  3. Tja, onmiddellijk verhuizen en verder gewoon doen wat ik nu doe.
    Een triest mens, trouwens, uit dit stukje, maar dat terzijde.

  4. Toch wel heel wat extra uitgeven.
    50.000 € pffffffff

  5. KudT
    iedereen gaat deaud..

  6. Goed aan kanker hoef je niet deaud te gaan.
    foutje in de regie

  7. @ Piq

    ook de financiële afgrond in gedonderd

    i.p.v.

    ook de financiele afgrond in gedonderd

  8. Erl leeft per kwartaal op zeventien malen zo grote voet als deze mevroi, alleen is het bij Erl geen geleend geld en ook gaat Erl niet dood.

  9. Allo? Allo?

    Ist da jemand?

    Of is iedereen van pure armoede overleden?

    Luister in dat geval liever naar

    http://www.youtube.com/watch?v=TEPsP2dor0w&feature=player_embedded

  10. Ja maar nee maar uh ja Erl…

    Maar jij bent eraan gewend, dat scheelt een hoop. Een pistool in de hand van een getraind schutter is vele malen veiliger dan hetzelfde pistool in de handen van een psychisch gemankeerde, iemand met een geestelijke uitdaging, zoals dat sinds kort zo aardig heet.

  11. @ Sytze

    Leuk he, dat upgraden van de menselijke mankementen.
    Het zal me niet verbazen als we binnenkort niet meer over Down syndroom spreken, maar het Up syndroom gaan noemen om de lijders een hart onder de riem te steken als ze ’s ochtends met het busje opgehaald worden zodat ze weer met neus, tong en binnenkant handen tegen het raam kunnen plakken.

    Die vrouw uit het topic is een asociaal wijf om zo egoïstisch de potentiële nabestaanden in de schulden te schoppen. Als het familie van mij was, zou ik haar iets door het eten geven om verdere schulden te voorkomen.

  12. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Bob Plop is boos.

  13. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    En Bob is niet de enige.

  14. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Er zijn veel boze mensen in de wereld tegenwoordig.

  15. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Boze bloggers.

  16. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Spuug op je scherm.

  17. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    Tip: ga eens voor een spiegel zitten.

  18. Klokkenluider zonder Klepel Says:

    En lach!

  19. En verder is het inderdaad een asociale troela. Maar haar man is ook niet helemaal zuiver op de graat. Of geloofde die dat ze door haar ziekte opeens ponden scheet? *je weet het niet tegenwoordig*

  20. @ KzK 11:06

    De dag dat Plop boos is, zal de Maya-kalender al afgelopen zijn.

    Boos zijn is zonde van de energie, omdat je alleen boos kunt zijn vanwege je eigen onmacht iets te kunnen aansturen of beïnvloeden. Aangezien de persoon op wie de boosheid geprojecteerd wordt meestal lak heeft aan die boosheid, kun je de tijd nuttiger besteden aan het oplossen van een Sudoku of het schrijven van een verslag van de notulering van de samenkomst waarin de agenda besproken werd voor aan aankomende vergadering over de agendapunten tijdens de bijeenkomst later dit jaar.

    Maar weer even on topic: het is dus duidelijk dat je mensen met kanker alle bankpasjes en credit cards moet afnemen en gewoon een tientje zakgeld per week in het knuistje moet duwen. Dat moet genoeg zijn voor persoonlijk vermaak. Als ze meer geld willen, gaan ze maar werken. Kankerpatiënten zijn al duur genoeg.

  21. @BoBP

    Ik zeg alle chronisch zieken NIET op vakantie. Een keer per jaar een tripje met De Zonnebloem is meer dan genoeg.

  22. @Plop
    De meeste kanker patienten hebben jarenlang extra belasting betaald op hun sigaretten enzo. Dus niet miepen dat ze duur zijn. Wat ik heb betaald aan accijns op sigaretten daar kan er echt wel een chemo-tje of 2 vanaf.

  23. En verder kan ik altijd heel goed boos zijn op anderen. Eerlijk waar. Meestal trekken die anderen zich mijn boosheid ook nog wel aan ook.

    *Is nogal uitgesproken boos*

  24. @Piq,

    Met met de zonnebloem én verplicht Heintje luisteren. Of Gordon ofzo. Dat zal ze leren die chronisch zieken.

  25. Even een anekdote om te laten zien hoe slecht sommige mensen zijn. Ik werke bij een bedrijf waar in de CAO stond opgenomen (allang afgeschaft gelukkig), dat je max een week per jaar vrij kon krijgen voor vrijwilligers werk.
    Ik had een vrouw op mijn afdeling die daar elk jaar gebruik van maakte , o.a. om idd met de net genoemde Zonnebloem mee te gaan. Om de een of andere duistere reden, vertrouwde ik dat niet (ze had al jaaaaaaaren van dit voorrecht gebruik gemaakt, via mijn voorgangers). Enfin ik liet het uitzoeken en jaaa hoor, mijn gevoel bedroog me niet. Het vrijwilligerswerk betrof haarzelf.

    Natuurlijk heb ik haar ontslagen, was nog een hele hijs in die dagen.

  26. @Helen
    Ook drankgerelateerde ziektes zoals keelkanker (Ramses) zijn al voorgefinancierd door de patiënten zelf.

  27. @Piq
    Het is niet afgeschaft, het heet nu alleen anders. Mantelzorgdagen of zo.

  28. @HelenZ
    Maar ik mag toch hopen dat die bedoeld zijn om directe familieleden te ondersteunen en niet zomaar iets vaags als de speeltuinwip verven etc. ?

  29. @Piq,

    Volgens mij reikt mantelzorg nogal ver en hoeft dat niet perse familie te zijn. Als je maar een *zorg* relatie kunt aantonen.

    Het verven van speeltuin wippen als vrijwilligerswerk is overigens niets mis mee.

    Gisteren in DWDD een liedje gehoord van Ramses wat ik nog niet kende. Hij bezong de onderdelen van een lijf en hoe lief hij die had. Laat het een bel rinkelen bij iemand??

  30. @HelenZ
    Voor de goede orde, ik ben een voorstander van vrijwilligerswerk. God verhoede als dat niet meer gebeurt, maar waar ik van opkijk is dat er mensen zijn die daar betaald verlof voor willen hebben. Al kan ik me dan wel situaties voorstellen waar dat zeer wenselijk is. Ik gaf het voorbeeld van het verven van een wip omdat ik me weer niet kan voorstellen dat je voor dat soort zaken betaald verlof wil hebben. Dan noem ik het nl geen vrijwilligerswerk meer.

  31. Een beetje chemokuur betaal je niet binnen een paar jaar aan belasting.
    Eigenlijk zou je moeten terugrekenen wat iemand aan belasting heeft betaald om een mogelijke chemokuur te bekostigen en toe te staan.

    Het uitgespaarde geld bij de kapper na een kuur kan natuurlijk ook aangewend worden om de kosten van die kuur naar beneden te brengen.

    Daar kunnen nog leuke reclameslogans uit komen:

    “Deze chemokuur werd mede mogelijk gemaakt door kapper Serge. Kapper Serge, geknipt voor ieder model!”

    of

    “Met kapper Maurice zet ook u de schaar in de chemokuurkosten”

    of

    “Met een pruik van Haarhuis van Galen, blijft u ook na uw chemokuur stralen”

    *rent vol schaamte naar zijn werkplek*

  32. Aangezien ik al meer dan dertig jaar ongeveer een pakje per dag rook, praten we hier niet over een paar jaar of over een paar sigaretten, maar om een zeer substantieel deel aan accijns.

    @Piq,
    Ik snap ook niet dat je het zorgen voor zieke kinderen in de baas zijn tijd en van de baas zijn geld wilt doen. We barsten in 031 van de vakantiedagen. 24 tot 28 dagen zijn geen uitzondering. Dus… En Shaffy had toch slokdarmkanker? Krijg je dat van drinken? Dat wist ik niet.

  33. Slokdarmkanker kun je krijgen van drank, roken, rood vlees en nog wel meer. Het geneesmiddel voor vrouwen met slokdarmkanker is zorgen dat er langere tijd eiwitten geslikt worden. Het liefst twee maal daags een kleine portie met eventueel na inname een pepermuntje.

    Preventieve inname door vrouwen wordt ook door bijna de helft van de wereldbevolking aangeraden.

    Voor mannen is nog geen remedie gevonden.

  34. *klapt in handjes*

    Dan heb ik dubbel zoveel kans op de hoofdprijs in de kankerloterij!

  35. Sabbatical… Ook leuk.
    De vrouw met de sjaal had vorig jaar een sabbatical ‘opgenomen’ en kreeg gewoon per maand de helft van haar netto salaris doorbetaald.

  36. @ MMDH

    Er zijn mensen die hun hele leven sabbatical hebben. Dat heet een uitkering.

  37. Een pepermuntje? Onzin, bekken na iname. Kleine moeite groot plezier.

  38. Gelukkig iemand met gezond verstand na die gekte van het bestuur van stadsdeel De Baarsjes in 020.

    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1322960.ece/Baarsjes_schrapt_jongerenreis_New_York

  39. Gisteren in DWDD een liedje gehoord van Ramses wat ik nog niet kende. Hij bezong de onderdelen van een lijf en hoe lief hij die had. Laat het een bel rinkelen bij iemand??

  40. @Helen
    “Heerlijk”, toevallig?

    http://www.musicfrom.nl/songteksten/shaffy,_ramses/heerlijk.html

    Gezongen door Paul de Munnik (origineel vind ik niet zo snel):

  41. Ik weet al meer dan 40 jaar dat ik dood ga, daarom doe ik ook al 40 jaar gekek domme dingen

  42. @ Treiner

    Met het openbaar vervoer gaan is inderdaad wel redelijk gek🙂

    Is dood gaan al bij lichamelijk sterven of pas na in de vergetelheid geraakt te zijn?

  43. Wie met de trein gaat, spoort niet…

  44. En wie met het vliegtuig gaat, ziet ze vliegen…

    *grinnikt*

  45. tricky dicky

  46. crime de la crime!

  47. ‘Boos zijn is zonde van de energie, omdat je alleen boos kunt zijn vanwege je eigen onmacht iets te kunnen aansturen of beïnvloeden. Aangezien de persoon op wie de boosheid geprojecteerd wordt meestal lak heeft aan die boosheid, kun je de tijd nuttiger besteden aan het oplossen van een Sudoku of het schrijven van een verslag van de notulering van de samenkomst waarin de agenda besproken werd voor aan aankomende vergadering over de agendapunten tijdens de bijeenkomst later dit jaar.’

    Ploppers, bedankt!🙂

  48. @Rosalie
    Als ik boos ben vraag ik me altijd af of het eigenlijk wel de moeite waard is om er boos over te zijn en in 9 van de 10 gevallen is dat niet zo.
    Gekwetst zijn is iets anders maar dan heeft alleen praten zin.
    Jajaja wat BobP zei is zeker iets om over na te denken.
    HelenZ denkt dat haar boosheid wel effect op anderen heeft, maar zegt er jammer genoeg niet bij, welk effect😦

  49. Hopla
    Wat een kl..tzakken die H.C ’s van politie en maar zeuren dat ze te weing geld hebben. Als ze nu eens meer op de werkplek zijn om te managen dan is extra geld niet nodig, maar dat is meestal het probleem. Geld is zelden een oplossing voor slecht management.

  50. O ja, ik ben dus boos op de HC’s. Heeft geen enkele zin dus. Verandert helemaal niets.

  51. Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

    Klinkt bekent in de oren?😉

  52. @ Piq

    Ik zou nu graag bij je op bezoek komen om je woede te temperen, maar mijn chauffeur uit Maastricht kan hier niet op tijd zijn en alle hotels met vijf sterren voor zijn overnachting zitten vol, dus ik moet het uitstellen.

    Nu had ik natuurlijk een nieuwe Corvette kunnen huren om zelf te rijden, maar door de vele en dure declarabele wijn mag ik nu niet meer rijden.

    Misschien dat Klokkenluidende Kip zonder Koploze Klepel je kan bijstaan in deze moeilijke momenten van wiebelende emoties.

    Is er nog een ergens een kloek in de reagerende kudde hier? Het gaat de komende dagen emotioneel regenen en ik wil schuilen.

  53. @ Hoedje

    Die tekst over teleurgesteld zijn in plaats van boos is zo laag bij de grond om tegen kinderen te gebruiken. Voor mij is dat dicht bij psychische mishandeling.

  54. t =d
    ….

  55. Hahaha Ok Plop
    Dan ben ik wel weer gewoon boos😉

  56. @ Hoedje

    Boos? Pfff, kom nou maar een keer die saté happen, dan gooien we het wel in de groep🙂
    Met een beetje geluk zal Erl ook een paar keer langs rijden en kunnen we naar hem zwaaien of een pintje in zijn knuistje duwen.

  57. @Piq
    Welk effect mijn boosheid heeft op anderen, tsja, daar ga ik dus weer niet over. Dat kan verdriet zijn, of geretourneerde boosheid, of minachting of zoals Plop stelt onverschilligheid.
    Een actie brengt een reactie voort. Altijd en overal.

    En en verder een bekentenis voordat Plop het doet.

    *IK BEN EEN MOEDERKLOEK*

  58. Ow shit… Dat had ik vandaag wel even kunnen komen doen. Ik was in Rotjeknor!

  59. Ik ben geen moederkloek, nooit geweest en word ik ook niet. Wel een goede vriendin (zeggen mijn vrienden) en daar ben ik best trots op.

  60. @HelenZ
    Dat jouw boosheid effect op anderen heeft geloof ik graag, maar de vraag is ;is het ook effectief?. (maar misschien is dat een ander topic).

  61. @ Hoedje

    Grrrrr, moet ik je er soms met de weinige haren bij trekken?
    Hoe kan ik nu weten dat jij in Rotjeknor bent? Bel dan!

    @ Helen

    Het laat me niet onverschillig, maar een rationele benadering van een ander zijn of haar boosheid is meestal niet het gewenste resultaat waar de bozerik op zit te wachten.

    @ Piq

    Is een vriendin iets anders dan een vriend? (en dan bedoel ik vriend in algemene zin, dus niet de manvariant)

  62. @Piq
    Een vriendin zijn of vriend @Plop is wellicht de mooiste rol die je kunt hebben.

    En ja vrienden zijn anders dan vriendinnen. Beide even waardevol. Maar andere modus.

  63. Ik heb maar één vriend, en dat is Vlunk.

    @ Piq

    Mag Vlunk een permaban?

  64. Ghe… Hans Mulders blijkt zich tegenwoordig Hans Kazan te noemen. Nieuws van de avond, bij DWDD. Laat ik nou ook z’n adres weten. Heeft-ie immers zelf gepost (bij Missy, op 4 september) …

    * pdf’je zoeken gaat *

  65. Ter afscheid van Vlunk: het ga je goed, gabber.

  66. Balen zeg… weer een illusie armer.

    * nou helemaal geen vrienden meer over heeft *

  67. @ Omerta

    Ho! Vlunk is niet je enige vriend. Zo ken ik nog een Amsterdammer, ergens op een bovenetage die ook van je warme aandacht geniet.

    @ Piq

    Als je Vlunk een permaban geeft, lijkt het me niet meer dan redelijk als ook alle nicks die KzK als initialen hebben ter virtuele aarde besteld worden.

  68. Volgens 020babe ben ik vanavond recalcitrant.

    *slaat beide handen voor haar mond, doet 10 vingers intappen en is hier out*

  69. @ Bennie

    Tja, Vlunk is niet zo moeilijk te vinden. Doet hij ook niet moeilijk over.
    Maar vertel eens…ben jij nu wel of niet Pleunie?
    Ik heb een fotoshop gezien en ik vond je er best wel op lijken.

  70. Mijn vraag was an Bennie he!

  71. @HelenZ,
    Ik vond je juist plezierig om te lezen. Laat je niks wijsmaken, joh.

    Allen,
    Hoi intellectuelen. Alles goed?

  72. Ghe, de ex van Kip heeft een liedje opgenomen. Hij schijnt haar toch te missen.

  73. Als ik zou horen dat ik dood zou gaan dan zou ik uhhh. tsja… Euhhh

  74. *Er worden geen bans op verzoek uitgedeeld.
    *Een vriend is n.m.m. hetzelfde als een vriendin, alhoewel mannen een andere insteek/aanpak/taal hebben , zijn mijn vrienden mij ook waardevol.

    Verder nog vragen/wensen/tips/ideëen?

  75. @ Bob

    Bennie wil mijn vriend niet zijn .. ik ben te min.
    Mijn vriendje want tegenover dat slachthuis in 020 woont is ook niet meer geinteresseerd in mijn vriendschap.
    Raar is twitteren, jij bent druk .. Vlunk blijft over.

    En die krijgt een permaban .. nou, ik ben dus alleen.
    God, wat ben ik weemoedig.

  76. @ Soof

    Zeg…eh…jij als erudiet persoon met kennis van de wereld. Ik heb een vraag.

    Kan iets of iemand zonder hoofd denkvermogen hebben?

  77. @Piq,
    Wat weet je toch weer aardig te melden dat mannen ‘anders’ zijn…

  78. @Soof
    Vrouwen zijn ook anders. Beter zo ?🙂

  79. @ Omerta

    You just call out my name, and you know where ever I am. I’ll come running.

    Hmmm, klinkt goed. Misschien een liedje over maken.

    @ Piq

    Makkelijk hoor, natuurlijk hebben mannelijke vrienden een insteek, maar alleen als ze er een gat in zien.

    Ik ben er niet uit of vrouwen en mannen wel diepe vriendschappen kunnen hebben zonder elkaar ook vleselijk te lustigen.

  80. @Omerta
    Troost je , ik heb hier ook geen vrienden. Wel vijanden🙂

  81. @Bob,
    Goede vraag.
    De essentie, vaak. Ik zou haast zeggen; wat is denken? Bewust zijn en bewust manipuleren van abstracties? Waar zit het bewustzijn?
    Allemaal open en onbeantwoordde vragen.
    Ik weet het niet.
    Naar aanleiding van diepergaande lectuur zou ik zeggen; alles denkt. Alles is.

  82. @BobP
    ik kan je meedelen dat ik echte vrienden heb zonder dat gatgedoe.

  83. @Piq,
    Het was als plagerijtje bedoeld, hoor.

  84. @ Bob Plop

    Ik neem aan dat je vraag aan “Bennie” voor mij bedoeld was. Ik weet niet waar je geleerd hebt om ongevraagd amicaal te doen tegen vreemden, maar op je studentenvereniging stampten ze iemands zak voor minder tot moes.

    Terzake. Hoewel… was jij indertijd niet één van de stoere gasten die hier langs de kant stonden mee te joelen toen Bernhard Bang door 020babe een huilbaby werd genoemd?

    * trage denkers zo vermoeiend vindt *

  85. He, die Bernard,
    Das lang gelêe.

  86. Met een h Antisoof, met een h…

    * het kennelijk zeggen moet blijft *

  87. @ Bennie

    Je zou toch moeten kunnen weten dat ik niet meehuil of -joel met anderen, jij snoodaard! Wel grappig om te lezen dat jij klaarblijkelijk als student zo vaak een punt van een schoen in je scrotum gekregen hebt. Mij was dat fenomeen nog onbekend.

    Deed het lang pijn en heb je er een trauma aan overgehouden?

    @ Omerta

    Kijk….nog maar net bedacht en nu al op muziek gezet.

  88. Oeps, ik ZAG het te laat.
    Bernhard.

  89. Ik noem jou toch ook geen Antisooph?

    * het eigenlijk geen goede vergelijking vindt *

  90. Even een vraagje. Het is het eerste jaar sinds het bestaan van Piquanterieen dat we samen Sinterklaas kunnen vieren. Lootjes trekken voor een gedicht ? Of zal ik , om pragmatische redenen vragen, wie wie wil bedichten?

  91. *Wel mooi vind staan, Antisooph :)*

  92. @Piq,
    Ik ben voor lootjes trekken.

  93. Wat ik wel aandoenlijk vind, is dat hier sinds kort, de liefdesverklaringen tussen BobP en Omerta heen en weer vliegen. * er een warm gevoel van krijgt*.

  94. @Soof
    Wie wil jij trekken ?

  95. @ Piq

    Een gedicht? Ik heb al wel een liedje voor Bennie de Bejaarde. Vraag me niet waarom, maar de dames kwamen er spontaan mee toen ik zijn naam noemde.

  96. @ Blop

    Je leesvermogen is omgekeerd evenredig met hoe hard je moet lachen om je eigen gedachten…

    * er jaloers op zijn kan *

  97. Gooit nog even haar eigen naam in de hoed van de man met de hoed

  98. @Piq
    Wie ik wil trekken?
    De makkelijkst kwetsbaarst en het grootste ego. Want daar kan ik lekker op losgaan.
    Maar waarom vraag je dat?

  99. @HelenZ
    Wil jij door de man met de h bedicht worden of gebruik je alleen maar zijn hoed? Ik had meer een zak in gedachten🙂.

  100. @Soof
    Dan verwacht ik een gedichtje op 5 december van je voor iemand die jij in gedachte hebt🙂

  101. @ Piq

    Doe eens niet zo raar over Omerta en mij. Iedereen die normaal doet wordt door mij benaderd zoals ik Omerta benader. Je verwacht toch niet dat ik Bernhard de Bejaarde, de geriaat met vluchtdrang, vriendelijk bejegen als hij zo nurks doet? Hij lijkt wel een van de muppetbalkonzitters, wel een warme hand achter in hem gestoken, maar dan zonder humor in de uitlatingen.

  102. Voorgaande mijner vingers was ironisch bedoeld hè? (Ja ik zeg het maar even, anders kom ik wel héél bot over (bij sommigen)).

  103. Oog…splinter…

    Was er ooit een luier landmachtonderdeel dan het ‘regiment’ Van Heutz?

    Was er ooit een dommer studentencorps dan Minerva?

    Was er ooit een saaiere werkgever dan de Europese Commissie?

    * het na ‘connecting the dots’ weer eens voor gezien houdt *

  104. @Soof
    Ik vond je plemp van @22.33 geweldig !

    @BobP Raar over jou en Omerta? Ik vind het ontroerend. Een oase na al dat gevit en gezeur wat ik vaak lees.

  105. Waar is Sinteraars eigenlijk gebleven? Dié kon pas rijmen!

    Helenz
    Mijn hoed is géén lootjestrekhoed😦

  106. LOL. Bennie kan googlen!

    Op je eerste twee vragen kan ik bevestigend antwoorden. Op je derde moet ik even broeden, maar ik denk dat ik vanuit mijn ervaring die vooralsnog moet ontkennen.

    Ik ben benieuwd waar je de volgende keer mee op de proppen komt, opa!

  107. @BB

    Google is toch een prachtig fenomeen. Daar krijg je toch maar enorme ideeen van. Als je mijn voor en achternaam googled, dan krijg je als eerste iets te zien van iemand die mij inhoudelijke helemaal gelijk geeft, maar mij qua taal totaal en helemaal afzeikt. Wat zegt dat? Dat ik gelijk had of dat ik de taal niet beheers.

  108. Over een compleet andere boeg, maar op een metafysische manier OT. Je moet dan wel naar de laatste strofe luisteren.

    Kijk zelf in hoeverre het op jou slaat.

  109. @MmdH

    Sorry je hoed is ff geconfisceerd voor een hoger doel.

    *Deelt lootjes uit*

    Bennie heeft Plop, Plop heeft Kip, Mmdh heeft Rodney, Rodney heeft Omerta, Omerta heeft drempelloos, Drempelloos heeft Piq, Soof heeft Erl en Erl heeft Helen, Helen heeft Piq en Piq zal een gedicht voor ons allen moeten schrijven. ghe Raar en Oakie hebben elkaar en Vlunk heeft ook iedereen.

  110. @Plop
    Of je nou over de vijftig bent of begin veertig. Googlen is altijd een no no.

    *grijnst*

  111. Helenz
    Dat lootjestrekkerij verloopt vals😦 Niemand heeft mij en meerderen hebben pikantje…
    Dat ik Rodney heb komt mooi uit, ik heb wel een paar flesjes wijn over😀

  112. @ Helen

    Nah, niet helemaal een no no, maar als een Bennie dat doet, dan moet je oppassen. Die man is zo goed en zo gewiekst, daar is Peter R. de Vries niets bij

  113. Trouwens… “hoed is ff geconfisceerd voor een hoger doel” Ow??
    Het hoogste doel is toch echt mijn hoofd hoor…

  114. Ik ontken ten stelligste dat ik twitter.

  115. Godver, is Bennie de Bejaarde net weg, komt Raar binnen.

    @ Raar

    Nu heb je Bennie weer gemist, tenzij je net als Bennie uitgelogd bent en weer als Raar binnen bent gekomen.

  116. @Leo*

    Lotchen wo gehen wir hin? Prachtige tekst. Prachtige vertaling ook. Lotje weet je nog.

  117. @Mandiezijnhoedafstondvooreenhogerdoel

    Ow ruk, help me dan ook even. Ik ben van mijzelf niet heel georganiseerd.

  118. Nah Plop, ik Bennie echt nooit gemist.
    Zou die hand in zijn reedt koud zijn geworden?

  119. Bennie, de dode homo, Neyman heeft Lotte in de Nederlandse vertaling gezongen. Je hoort er niets van dat hij homo is, dus is het veilig om aan te horen.

  120. @HelenZ,
    Je lotererij was mij niet geheel onwelvallig, trouwens.
    Lol.

  121. @ Raar

    Bernahrd, Bennie, Benno…of gewoon “Opa” voor vrienden, ja, die ouwe baas kan ik wel missen, zoalng het maar niet met de .45 hoeft.

    Ik denk dat hij de hand in zijn bips door veelvuldig winden afgekoeld heeft.

  122. Ja hoor. Ik Oaki *lotje verkreukt*

  123. Kudt, Wat een homofoob gedoe hier zeg!. Alhoewel. Ze hebben wél weer een punt. Ach de menselijke lust is als dieren zo sterk. Maar de mens heeft een verstand. En das weer minder qua sxualiteit, toch?

  124. En die ‘e’ verzin je er zelf maar bij, die spreekt.

  125. @Bob Plop Zegt:

    woensdag 2 december, 2009 @ 23:07 bij 11:07 pm
    Moet dit leuk zijn, of zo? Ik vind het maar saai.

  126. @Bob: De hele dag je aambeien föhnen, het zal je hobby maar zijn.

  127. @H

    Nederlands is mijn 3th native tongue. Teutoons 2e.

    Vertaling mist de quintessence.

  128. @ Antisoof

    Zalig zijn de anti-homofoben! Inderdaad heeft elk mens een verstand, alleen gebruikt een deel der bezitters de materie maar zelden.

    Ons denkvermogen beperkt ons inderdaad in onze voortplanting. Waar honden, katten en …tja, welk dier eigenlijk niet,…waar dieren gewoon aan hun sexuele behoefte gestand doen, daar beperkt de mens zich tot de gelegenheden waar er niet gecompromiteerd wordt, het licht meestal geen ingang krijgt en alle vleselijke acties aan het menselijke oog onttrokken worden. UItzonderingen daargelaten.

  129. @ Soof 23:09

    Over iets zo serieus als Bennie maakt een fatsoenlijk mens geen grappen. Ik zou het dan ook niet wagen om te pogen leuk te doen over hem. Daar is het veel te ernstig voor gesteld met hem.
    Excuses mocht ik die indruk gewekt hebben.

  130. @Bob,
    Ach,ik zeg maar zo ‘Als ’t maar lekker voelt…’, want dan zal ’t wel goed zijn hè?

  131. Jokkebrok… Het meest ernstige behoeft juist humor. En andersom.

  132. *slaat beide handen om het gezicht van Soof, en drukt haar neus tegen zijn neus, omdat ik je zo leuk vind Soof*

    @Raar, je doet het er maar mee relnicht, met je @managementslut volgen. ViezerT.

  133. 🙂

    Vrijheid, blijheid, zeg ik altijd, zolang ik er maar geen last van heb en het binnen de grenzen van wat ik betamelijk acht gebeurt.
    Daarbuiten is ageren wel gerechtvaardigd, door een ieder.

  134. Het is anders wat, dit inernet! Uwer Soof wilde nog ff wijzen op de directe geestesverbindingen wederzijds qua menselijke geest, planeetsgewijs dan hè? Great!
    Sorry… Was ff melancholiek…
    En toch??? ’t Is toch zo?

  135. @ Raar

    Aambeien zijn vervelend. Je zult er maar mee zitten.

  136. @HelenZ,
    Ik zeg nix meer. (Kan ik lekker gaan slapen)

  137. HelenZ Smith Zegt:
    woensdag 2 december, 2009 @ 23:19 bij 11:19 pm

    Ach kom *gniffel*

  138. Bob Plop Zegt:
    woensdag 2 december, 2009 @ 23:22 bij 11:22 pm

    Daar hebben ze weer heerlijk zittende rubberen bandjes voor.

  139. Somewhere, sometime, somehow we drifted apart. You and me.

    No sense of urgency anymore.

    Beetje lief zijn voor elkaar.

    *@P…Picpoul…Gitane…Bek…CU*

  140. @Leo*
    Die pianist is ook perfect hè?

  141. @Soof slaap lekker.

    @Raar, grijnst terug.

    @Plop, op aambeien zit je. Daar zit je niet mee, je zit erop. Letterlijk.

  142. Aambeien kunnen ook inwendig zitten. Vooral als ze op je kringspier zitten heb je een probleem. Neem dan nog maar eens een eetlepel sambal bij je rijsttafel. Je gilt het uit de volgende dag….zeggen ze.

  143. @Helenz: Op 1 van die pica’s lag ze op het strand en zocht ze haar portemoneetje. Maar om daar nou de hele dag je beursje te stoppen.

  144. Valt er nog wat te neuken?

  145. @Sytze
    Niet met mensen met aambeien denk ik.🙂

  146. @FZ

    Leo* Zegt:
    woensdag 2 december, 2009 @ 22:47 bij 10:47 pm

  147. Lotte?

    neuhhhh

    @Piq: je kont is om te peopen, niet om te neuken.

  148. het gaat goed met goud🙂

  149. Heeft Bob nog steeds last van ploppende aambeien?

    Harharhar!

  150. @Sytze
    Er is een Twittersite met alleen maar positieve berichten. Ik verdenk jou ervan dat die van jou is. Vind je het niet stoer om nooit iets te melden wat een beetje minder is / gaat ?

  151. Wat minder ging Piq, is dat mijn aannemer een hartaanval heeft gehad en ook nog aan reuma blijkt te lijden. Noodgedwongen stopt hij eind van het jaar. Maar zelfs dat is niet erg want de oplevering is op 18 december. Zo zie je maar, als je je niet druk maakt om de dingen die minder gaan, gaan ze vanzelf ook weer voorbij.

    Ja… best wel stoer om dat te melden…

    O ja, en ik heb een blauwe plek van de griepprik. Balen.

  152. @Sytze
    Wat een tegenslagen idd. Dan heb ik wel weer bewondering dat je zo positief blijft.🙂

  153. Hebben ploppende aambeien nog steeds last van Bob?

    Harharhar!

  154. Vertraging van 2 maanden Piq. Wat een tegenslag. Gelukkig hebben we een goede boeteclausule opgenomen.

    Maar goed, de verhuizing is pas omstreeks maart.

  155. @ Piq

    Ben jij van origine ook niet een Almelose?

    Almelose verandert in seksverslaafde tijdens slaap

    ALMELO – Belle Floor, een 32-jarige vrouw uit het Nederlandse Almelo, lijdt aan een zeldzame aandoening die haar in een seksverslaafde vrouw verandert tijdens haar slaap. Floor lijdt aan sexomnia, wat betekent dat ze tijdens haar slaap allerlei seksuele handelingen uitvoert maar zich daar de dag nadien niets meer van herinnert.

    Voor sommige mannen lijkt het een godsgeschenk, maar haar 47-jarige ex-vriend kon niet overweg met de aandoening en verliet de vrouw. Misschien omdat ze haar activiteiten ’s nachts tot zichzelf beperkte?

    “Mijn vriend heeft nooit echt geloofd dat ik geen controle heb over mijn eigen lichaam”, zegt Floor. “Ik heb nadien nog wel enkele afspraakjes gehad, maar iemand laten overnachten durf ik niet. Ik ben bang om mezelf in verlegenheid te brengen.”

    Ontkenning
    Floor kreeg een jaar of tien geleden lucht van haar bizarre aandoening, toen haar vriend vanuit het niets opeens vraag waarom ze ’s nachts steeds met zichzelf speelde. “Ik ontkende natuurlijk alles, omdat ik het me niet kon herinneren”, vertelt Floor.

    Doktersbezoeken en visites bij de psychiater hielpen haar geen stap verder, omdat niemand had gehoord van de aandoening. Ze kreeg een tijdje spierverslappers voorgeschreven, wat hielp, maar daar stopte ze mee omdat ze niet haar leven lang medicatie wilde nemen. Ze startte dan maar een website en na verloop van tijd vond Floor steun bij lotgenoten. Daar putte ze moed uit. “Ik heb nu eindelijk mijn zelfvertrouwen terug”, zegt ze. “Ik heb geweldige vrienden, een leuke job en ik geniet van het leven.”

    02/12/09 19u24

  156. @ Sly

    Heb jij geen 32-jarige ex-vriendin luisterend naar de naam Belle Floor?

  157. Erl verveelt zich…

    Waar is Soph?

  158. @Erl
    Vaak kan ik je gedachtensprongen volgen, maar nu ben ik je even kwijt. Vanwaar deze relatie met mij ??

  159. € van ploppende aambeien naar sexomniastische Almelose geen kwijtrakende gedachtensprong vinden doet €

  160. @Erl
    dat nou ook weer niet maar dat je dan meteen aan mij denkt is dan wel weer tja, hoe zal ik het zeggen…..

  161. U is soms géén – al dan niet wannabe- – sexomniac?

  162. @Erl:

    Neen, wel twee maal Floor. Een van inmiddels 41 en de ander van 38 thans. Oh, wat kon die laatste neuken, daar op de Admiralengracht.

  163. @Erl
    Ik denk dat je even last hebt van projectie. Geeft niet gaat wel weer over. BTW heb je al gekeken naar HelenZ’s verdeling van de lootjes voor een rijmelarij op 5 dec. ?

  164. @Sytze
    Ik vraag me wel eens af , als ik of een andere vrouw hier zo over neuken zouden praten…..

  165. Ga vooral je gang Piq, deel je ervaringen.

  166. On topic & on pic:

    “Vraag: Wat zou jij doen als je hoort dat je dood gaat ?”

    Erl beschouwt zichzelf en zijn medewezens in navolging van De Grote Traditie als golfjes in de oceaan (het flankerende plaatje is ditmaal onbewust zeer juist gekozen!). Allen hebben we een vorm: een golfje dat rijst en daalt in het water waar het ad fontes uit bestaat. We komen op en we vergaan, we krijgen vorm en we verliezen die weer – maar we blijven water en daarmee vormen we alles en allen bij elkaar samen de oneindige oceaan waarin telkenmale weder golfjes verschijnen en verdwijnen.

    Ander gezegd: we hebben een eindige én en oneindige dimensie. Eindig is ons gegeven zijn, oneindig is onze wording: ons Zijn. Zoals Spinoza dat stelde: we zijn modi van de substantie. Of zoals de Daoïsten dat zien: we zijn bimodaal van aard: simultaniter eindig en oneindig. Foucault: we zijn empirisch-transcendentale dubbelwezens. Musil: we zijn realiteits- én mogelijkheidsmens. Levinas: in ons eindig gelaat gloort de Oneindige.

  167. Waarom heeft Erl juist of all blogpeople Sof moeten trekken?!

    € reeds vaak genoeg aan Sof als aan dood bewustzijnspaard getrokken heeft €

  168. Ik bedoel Piq, vind jij het ook niet spannender om bovenop te zitten? De pony te berijden?

    Is voor jou het alternatief niet vooral dat je op zijn hondjes genomen wordt? Lekker passief genomen worden op de knietjes?

  169. @Erl
    Er kan over de uitslag van HelenZ’s verdeling gecorrespondeerd worden🙂

  170. Is vluk opgeroepen als kanonnenvlees voor Afghanistan?

  171. @Erl
    Vlunk heeft mij per mail te kennen gegeven dat hij mijn blog “kapot gaat maken”. Ik denk dat hij daar nu druk doende mee is.

  172. Het ziet er al aardig kapot uit….

    Of nie?

  173. @ Piq

    Duidt Sly zijn liederlijke viezeouwemannenpraat maar niet euvel: hij staat buitenkijfs onder venereuze invloed van de thans volle maan.

  174. Heeft Vlunkie een ban? En zo ja, waarom nu weer?

  175. @Sytze
    Vlunk heeft -ten onrechte- geen ban.

  176. @ Piq

    “kapot gaat maken”?

    Hoe dan: door zijn schotel als archimedische spiegel te richten op jouw blog?

    Gnarharhar!

  177. Dan heeft Vlunk ook geen reden om deze blog te slopen. Het zal ook wel meevallen…

  178. @Erl

    Is het volle maan? Goed dat je het zegt….Kan ik vannacht tenminste gelegitimeerd weervolven.🙂

  179. @Sytze
    Ik denk ook geen moment dat ik bang voor wie dan ook moet zijn en zeker niet voor Vlunk.

  180. @ Piq

    Ook Erl staat al zijn hele leven onder zware invloed van de volle maan: Erl krijgt dan de onbedaarlijke neiging om iemand tot bloedens toe af te ranselen.

  181. IK denk dat het tijd voor de laatste ronde wordt.

  182. *blaast de kaarsen uit en CU all.*

Reacties zijn gesloten.

