Kerstboodschappen (Piquant)

Vandaag geen topic en daarmee volg ik het advies van Omerta op (dank).

Elke dag een topic is soms ondoenlijk. Ik heb een drukke tijd achter de rug en een drukke week voor de boeg, dus neem een baaldag.

Kerstboodschappen , ik moet er niet aan denken dus ben ik niet mee bezig en ga ik ook niet doen. Vond het wel een leuke titel.

Doe vandaag wat je leuk vindt. Ik gluur af en toe wel even.

Bye !

165 Reacties to “Kerstboodschappen (Piquant)”

  1. Laat ik het topic dat geen topic is eens ombuigen naar een topic dat wel een topic is. Of in ieder geval naar een topic dat gegeven de standaarden in de blogosfeer de twijfelachtige eer mag hebben een topic genoemd te mogen worden.

    Volgens mij is een voorbeeld van een bijzonder korte topic:

    “wanneer is iets een topic?”

    Dames en heren, de panelen staan open voor uw definitie.

  2. Een topic? Een onderwerp en een mening daarover? Met een stellingname ter verdere discussie. Kerstinkopen nu al? Sint is nog maar net weg. Zelf gehoord van m’n autistische buurjochie. Want die heeft het zelf gezien. Zegtie. Hij zegt ook dat de marsmannetjes eergisteren vertrokken zijn. Daar stondtie ook weer bij vooraan met z’n stomme giegel. Hij steekt trouwens overal z’n neus in, dat rotjoch. Oh, daar zal je’m net hebben. Momentje…

  3. n.
    L [topica < Gr ta topika, title of a work by ARISTOTLE < topikos, local, concerning < topoi, commonplaces < topos, place < IE base *top-, to arrive, goal > OE thafian, to endure]
    1 [Historical] a) a class or category of considerations or arguments on which a rhetorician may draw b) one such consideration or argument
    2 the subject of a paragraph, essay, speech, etc.
    3 a subject for discussion or conversation
    4 a heading or item in an outline
    —SYN: SUBJECT

  4. Dus kunt u naar analogie van het Old English, als iemand het eens niet met u eens is, geheel OT terugzeggen: “Tough!”

  5. Mijn cupmaat is een topic.

  6. http://www.onzin.com/games/cupmaat_raden.html

    * Omerta weer een tijdje van haar lijf houdt *

  7. Kudt
    8 fout

  8. Supergrappige teksten! Overigens trek ik op basis hiervan wel de conclusie dat de Hollywood bazen het in overwegende mate voorzien hebben op 34C.

  9. Briljant, met die syncopating bass erachter: “Whitney Houston: yikes, take that goddam’ hand of that G-D crack pipe!”

  10. God, wat ben ik toch een ras-entertainer.
    Eén fotofuckje, en mijn naam staat gelijk aan de oorzaak van de economische crisis.

    @ Plennie

    Fijn, he? ..

    http://www.nujij.nl/travestieten-zijn-niet-ziek.4068837.lynkx

  11. @ cupmaatje

    Hoeveel zat je ernaast?

  12. @ Vlunk

    Maar jij beweert dus dat deze mensen met een skippybal op jouw balkon terecht zijn gekomen?

    Hm .. apart.

  13. @Omerta
    Ik vind het altijd leuk als mensen een nieuwe hobby hebben. Je kan gaan skippyballen, honkballen, voetballen, met gehandicapten gaan wandelen maar fotoshoppen wordt het h e l e m a a l in 2010.🙂

  14. @Omerta
    Misschien is dit ook een leuke hobby voor je. Is heel rustgevend om te doen.

  15. @ Piq

    Google streetview is waarlijk een geschenk.
    Je ziet de meest vreemde dingen.

  16. @Omerta
    Ik heb jouw aanleunwoning nog niet kunnen vinden😦

  17. @ Piq

    Blijven zoeken.
    Ik zit in een 42 onder één kap.

  18. @Omerta
    Toch weet ik niet precies welke flat/aanleunwoning.

  19. @ Piq

    Wacht eens even, jij was toch net toevallig niet hier bij mijn brievenbus, he?

    Dat zijn geen kerstboodschappen meer, piq!

  20. @Omerta

    Jij bent wel heel slim zeg. Ik dacht dat je mijn handschrift niet zou herkennen.

  21. @Omerta
    Ik kreeg deze niet door je brievenbus.

  22. @ Piq

    De materialen voor je nieuwe tas heb ik bij je voor de deur gelegd. Kun je even open doen?

  23. @BobP
    LOL . *gek op cadeautjes is*

  24. @ Piq

    Probeer deze eens?

  25. @BobP
    Ben je al begonnen aan het maken van je kerststukjes ?

    Ook handig met je haarroos, scheelt glitter kopen🙂

  26. @Omerta
    Deze gaat naar Valkenswaard !

  27. @man met de hoed
    Ik doe al jaaaaaaaaren niets anders. Het huis ziet er spik en span uit. Ik laat het nu weer opnieuw schilderen. Is pas nog gebeurd , maar 3x per jaar is wel het minimum voor een schilderbeurt🙂

  28. Weet Omerta dat ook?

  29. @de man met de h

    My lips are sealed. Mevr Omerta weet van niets🙂

  30. @ DMMDH 1.06

    Dat is al geruime tijd aan de gang.
    Ik profiteer er dankbaar van.
    Volgende week moet ik naar Valkenswaard voor een enorme klus op te gaan nemen.

    Schijnt een adembenemde vrouw te zijn.
    (volgens haar mailtje)

    Al vertrouw ik het niet helemaal ..
    Alleen al die openingszin:

    “Zo, vuile schufter! …”

  31. GVD, PIQ!

    Je was me voor!!!

    LOL

  32. LOL bij 1:13 pm 😀

  33. Sorry, ik ben een tijdje weg. Een tuinman staat te wachten en die wil vooraf betaald worden. * de beroerdste niet is *

  34. KudT Streetview…
    Als je op mijn keukenraam inzoomt zie je een 10 literbox rode wijn in de vensterbank liggen😛

    *ook even weg wegens knutselen aan een PCtje bij een mevrouwtje thuis*😀

  35. Beetje vaag meeltje (voor de verandering eens geen concrete details):

    Good Day,

    I apologize as we do not know before ,but let me start by introducing
    myself. My name is Barrister Eustace O.Annan ,a resident bank attorney in Ghana west Africa.I am contacting you seeking your partnership in this important project which involves Twelve Million United States Dollars($12,000,000) .I need your quick reply so that I will give you more details .

    Please reply to my private Email box : annaneustace@gmail.com

    Best regards,
    Honorable Barr.Eustace O.Annan
    Telephone: +233-246417285

    Iemand anders trek?

    * zelf voor minder dan 9 nullen niet meer uit zijn bed komt *

  36. Kijk, zo kan het ook (is aan de andere kant weer een beetje té misschien):

    PERSONAL MESSAGE
    Dear,
    There are many crisis happening here in Africa,You may be surprise to believe,but it is real fact,I do not need anything from you rather than your assistance with seriousness and honest.I wish to solicit your help, My name is Kenneth Williams and Juliet are the children of Late General Alexander Williams the former General Manager of the Sierra Leone Diamond mining operation(SLDMC ). I am contacting you to seek your good assistance to transfer and invest USD 18Billion belonging to my late father which is deposited in a bank.This money is revenues from solid minerals and diamonds sale which were under my fathers possession before the civil war broke out. Following the brake out of the war, almost all government offices, cooperation’s and prostates were attacked and vandalized. The SLDMC was looted and burnt down to ashes, and diamonds worth billions of dollars was stolen by the rebel military forces who attacked my fathers office. Regrettably, my father was captured and murdered along with half brother in cool blood ,My mother sustained very sever bullet injuries which resulted to her untimely and painful death.Before our mother died, she told us that our father deposited this money which he made from diamond sales and contracts at this bank here in Ivory Coast. She advise me to find a trustworthy foreign business partner who would help us to transfer and invest this money in profitable business venture overseas. She told us to do this quickly so that we can leave the Refugee camp Ivory Coast, then settle down abroad. She gave us all the bank documents to prove the deposit and then told us that my father used my name as the only son to deposit the money in the bank .She told us that this is the reason why we came to Ivory Coast. My mother died afterwards. May her spirit rest in perfect peace. I have gone to the bank to make inquires about this money and I spoke with the director of International remittance who assured me that the everything is intact and promised to help me transfer this money to my foreign partners bank account as soon as I provide my partners foreign bank account for them. However, the director is very concerned because of my age, I am 21 years and as such promised to help me and he would like to speak with my partner to ensure that this money is invested wisely in business because of his personal interest and sympathy for me. Please note that I can only offer you 25% of the total money as compensation for your noble assistance in accordance with my mothers advise. I am interested in any profitable commercial venture which you consider very good in your country and you would also get a school for me and my little sister so that we can finish our college education. Please we need your help now because we are alone in a totally strange country without parents, relatives or any body to care for us at our tender ages. If you are serious and ready to assist us,indicate your interest to enable us give you more details. Thanks, and I await your immediate response. Yours sincerely. KENNETH AND JULIET WILLIAMS

    Erg hè? Deze goudeerlijke General Manager hield 18 miljard over aan de verkoop van mineralen die hij ongetwijfeld zelf met hard werken onder de meedogenloze tropenzon had opgegraven, en toen brak er weer zo’n donderse burgeroorlog uit… wat willen die gasten nou toch eigenlijk de hele tijd? Enfin, hier is vast wel iemand die deze veelbelovende wereldburgers bij hun tijdelijke moeilijkheden een helpende hand wil toesteken, niet?

    * zelf het strijkgoed voor de werkster nog even klaarleggen moet *

  37. Ik doe de kerstboodschappen altijd in augustus.

  38. @BB

    Je kan natuurlijk achterdochtig en cynisch zijn….. Je kan ook denken; komop het is bijna kerstmis en laat ik eens wat mensen in donker Afrika helpen. Steun ze in hun hopeloze strijd en laat zien dat er in het rijke westen best nog goedgeefse mensen wonen.🙂

  39. Zo… Dat was een vluggetje…

  40. @Rodney

    Ik altijd na de kerst met heeeeeeeel veeeeeeeel korting en weck de groenten en vries de ganzen en kalkoenen in. Elk jaar met kerstmis toch een goede maaltijd. Ennnnn natuurlijk sta ik vooraan met een gamel bij de Leger des Heils soeppotten.

  41. @de man met de h

    hihihihi mijn tuinman wil pas na de winter verdergaan , maar de termijnen vooraf , per maand ‘betaald’ hebben. Ik ben akkoord gegaan, want waar vind je nog en goed uitziende tuinman nowadays ?🙂

  42. *vinger opsteekt*

  43. Vooral grasmaaien gaat mij goed af

  44. Ik ben geen troll

  45. en neuken.

  46. Hoeveel bomen moeten er omgehakt worden Piq?

  47. @omerta @12:18

    LOL

  48. http://www.fd.nl/artikel/13761404/griekse-regering-bezweert-tekorten-pakken
    na ijsland valt griekenland om en daarna ierland, portugal en spanje

  49. pessimist😉

  50. naïeveling😉

  51. @Vlunk 19:07

    En wanneer zijn wij aan de beurt?

  52. @Vlunk

    Wanneer is Nederland aan de beurt?

  53. Maar met een brede lach😛

  54. oh ja, wilde ik nog ff melden:
    http://www.kilometerheffingnee.nl/
    al ruim 107.000 ondertekenaars in 3 weken.

  55. @Vlunk

    Wanneer is Nederland aan de beurt?

  56. Ja goed hè?


  57. slechts 137.000 bezoekers en 3 van de 4 bezoekers ondertekent.
    We moeten dus zorgen voor nog meer bekendheid van deze site.

  58. @twain
    niet
    zolang bea hier nog zit

  59. Ik krijg helemaal een warm gevoel van Vliegen en Vlunk.🙂

  60. @sytze
    die site is van de VVD, dus niet onafhankelijk.
    Vandaar dat die maar op de helft zitten van die andere site en heeft bijna iedereen die daar getekend heeft, ook getekend op http://www.kilometerheffingnee.nl/

  61. Samen komen we een heel eind Vlunk.

  62. Dus nog geen 2% van alle automobilisten wil een referendum?

  63. Met Oh Merde en mijn dierbare vriend v***k kerststukjes voor eenzame bejaarden maken lijkt me ultiem.

    Wel uitsluitend in reformatische tehuizen, dat dan weer wel.

  64. Ik denk overigens dat kabouter Wesley niet echt meetelt in de poll Vlunk. En Boze Buurman niet en ammenooitniet ook niet, me dunkt.

  65. ik kan me namelijk nog ene annemarie jorritsma (VVD) herinneren, ene neelie kroes (VVD) die nogal aan de wieg stonden van het hele idee van rekeningrijden…

  66. @Mark Twain: hoeveel (die hard) automobilisten zijn er in Nederland?

  67. @twain
    nee, slechts 3% weet van het bestaan van de site af

  68. Oh maar Vlunk, “rekening rijden” op zich (hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt) is op zich ook een heel liberaal uitgangspunt. Maar wat daarna gebeurt, met extra geffingen, het niet terugdraaien van alle vaste belastingen, het vrij snel verhogen van de lasten, dat is dan weer minder liberaal.

  69. *”or” cadeau geeft @leo**

  70. geffingen ja…

  71. Ha die Leo*

  72. @sytze
    BULLSHIT
    als jij meer benzine slurpt per kilometer dan ik, stoot je ook meer co2 uit, dus zou je gewoon meer moeten betlen per km dan ik.

  73. simpeler kan ik het niet maken, leuker ook niet…

  74. Precies Vlunk, dan zijn we het eens. Meer per kilometer als je meer slurpt en meer als je meer kilometers rijdt. Verrekening via de benzine zou op zich de eenvoudigste vorm kunnen zijn. Meer variabele lasten, minder vaste lasten.

  75. @sytze
    die km-prijs gaat nog wel zakken om het gemor te verminderen, het is het kastje in je auto waar ze op uit zijn.
    Zo gauw dat er zit is alles mogelijk op z’n tijd. Tot jaarsalarissen van sommigen per km.

  76. Heb als hobby een vintage automobiel, UK-originated. 1 op 6.

    Ben ik nu een monster?

  77. @leo
    dat was je toch al

  78. @sytze @19:49
    ongelofelijk, maar we zijn het een keer echt eens

  79. @piq
    en nu?
    *helemaal in de war is*

  80. Ach, ik zou ook graag een benzineslurper willen hebben. Zo een hele dikke bak. Want als je aan het mieljeu moet denken dan kan je het vliegen ook wel vergeten. En de ruimtevaart, vooral de plezierruimtevaart. En het gezellige vuurwerk. Ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Dan blijft er niks meer over. Want dan mag die fijne kerstverlichting zeker ook niet meer zeker.
    Nee, laat ’t volk eerst maar aan de tl-lampen.

  81. Ik wist wel dat Vlunk liberale karaktereigenschappen heeft🙂

  82. Leo: een racemonster😉

  83. @Vlunk,
    Als je niets te verbergen hebt dan heb je niets te verbergen.

  84. @Vlunk,
    Geintjuh.

  85. @soof
    inderdaad
    dat wil niet zeggen dat de overheid op elk moment moet mogen kunnen checken of je niet toch iets te verbergen hebt

  86. @soof
    als het voor iedereen zou gelden had ik er mogelijk (?!) wat minder problemen mee, maar degenen die dit allemaal bedenken weten dat zij al die regeltjes niet hoeven te volgen vanwege hun positie en macht.

  87. of dat het voor henzelf toch geen enkele impact heeft

  88. neem nou een Donner
    die heeft nog meer vernietigd voor de gewone man dan De Geus voor hem al.

  89. maar ja, die is zelf zo stinkend rijk vanwege zijn familie dat hij nog nooit 1 dag in zijn leven gewerkt heeft.

  90. @Vlunk,
    Sinds ik Herodotus’s Historiën las kijk ik niet snel meer ergens van op.

  91. on topic
    die weet niet wat kerstboodschappen zijn, die komt nooit in een supermarkt

  92. @soof
    het vervelende van iets moeten lezen (Historiën van Heródotus) om het te vertalen (latijn-Nederlands) is dat je naderhand niet meer weet waar het hele verhaal nou eigenlijk over ging…

  93. of heb ik dat moeten lezen in oud-grieks?

  94. @Vlunk,
    Nou ik heb uit de bibliotheek de Nederlandse vertaling gehaald. En bij de Slegte kocht ik er een.

  95. Dus kon je het twee keer lezen Soof?

  96. @soof
    het is heródotes, een griek.
    enniewees, ik heb hem ooit mogen/moeten vertalen.

  97. @Sytze,
    Ja. Maar dat kon ik natuurlijk al. Maar sommige boeken vind ik leuk als hebbedingetje. Je weet wel. Staat leuk in de kast.

  98. @Vlunk,
    Ja, dat zag ik net ook op Wiki. What’s in a name hè? Heródotos is beter, denk ik.

  99. @Vlunk,
    Het héle boek? Jeetje das wel véél werk.

  100. @soof
    je hebt gelijk, alle griekse namen eindigen op “os”, zoals pappalamelullos
    die ex-president

  101. Wie leest er wel eens een boek van het eind naar het begin?
    Dat is soms vaak veel beter.
    En nu heb ik het niet over speciale boeken hè?
    Gewoon Nederlands of zo.

  102. @Soof

    Ik ben een verwoede lezer en neeeeeeeee hoe kun je nu een boek van het eind naar het begin lezen. Het gaat mij om de literatuur en het verhaal. Waar gaat het jou om ?

  103. ik lees kees van kooten heel anders dan wolkers

  104. bijvoorbeeld “de moeder van david s.” heb ik in één “ruk” gelezen

  105. “het rookoffer” ook, “witte sneeuw” dan weer niet

  106. en “Gödel, Escher, Bach” heb ik nooit uitgelezen

  107. verder heb ik “in de ban van de ring” en “Duin” vrij snel gelezen, niet in één keer, ik moest tussendoor ook nog eten en slapen en naar school en zeau.

  108. Max Havelaar, Catcher in the rhy, Joan of Arc, A Clockwork Orange, allemaal gelezen omdat het moest

  109. heeft niemand hier dan werkelijk ooit wat gelezen of wat is er nou weer mis met mijn posts?
    joehoe!

  110. @Vlunk
    Het kan toch niet je bedoeling zijn dat ik alles wat ik heb gelezen hier opsom? Zijn we wel even bezig en heb ik ook geen zin in.

  111. Ik had “The Police” op mijn lijst staan bij Engels in 1982, urenlang alle liedjes regel voor regel opschrijven omdat die teksten destijds nog niet vrijgegeven werden of op de binnenhoezen gedrukt.
    Ik had al genoeg bladzijden met wat al op tv was geweest onder de naam “The Jordaches” (Rich man, Poor man), dus dat soort frivoliteiten mocht toen nog.

  112. @piq
    nee, maar wellicht heb je iets gelezen dat ik al noemde.

  113. @piq
    ja sorry hoor, nu er geen topic is, vraag ik me echt af waarom je in je schulp kruipt.

  114. @Vlunk

    Het maakt niks uit wel of geen topic. Ik in mijn schulp? Hoezo?

  115. @piq
    je doet zo verdedigend en afwijzend
    ik probeer slechts een soort van discussie over boeken op gang te brengen.

  116. @Vlunk
    Oké op mijn nachtkastje ligt nu:
    Loving Frank (Frank is Frank Lloyd Wright)
    Leon de Winter: Recht op terugkeer. Ik ben geen fan van L de W maar wel van zijn boeken. Ik vind hem een onderschat schrijver.
    Belle van Zuylen : Cécile (al gelezen maar lang geleden en nu in de herlezing)
    Belle van Zuylen : De edelman (waarvan ik niet weet of ik het al heb gelezen).

  117. @piq
    ik zei “probeerde”
    en doei hè

  118. @Vlunk

    Handig voor je lange tenen🙂

  119. @Piquant,
    Het gaat mij erom wat de schrijver probeert te zeggen. En als ik een boek (al is het voor de 2e keer) van achter naar voren lees, dan zie ik soms hele andere dingen in dat boek dan anders.

  120. n.b.
    Kattebelletjes zoals een tijdschrijft lees ik meestal van achter naar voren. En reclamefolders ook. Dat bladert nu eenmaal makkelijker ook.

  121. @Soof

    Ik lees alle comments achterste voren🙂

  122. @Piquant,
    Birkenstocks zijn écht heel goed. Wel jammer dat ze niet zo sterk zijn.
    *Birkenstock-pantoffels bekijkt*

  123. @Piquant,
    Birkenstocks zijn écht heel goed. Wel jammer dat ze niet zo sterk zijn.
    *Reeds-met-bisonkit-gelijmde-Birkenstock-semi-pantoffels bekijkt*

  124. Piquant Zegt:

    dinsdag 8 december, 2009 @ 22:02 bij 10:02 pm
    “@Soof

    Ik lees alle comments achterste voren”

    O, wijs🙂

  125. @Soof

    Wat doe jij dan met je Birkenstocks? Ik vind ze onverwoestbaar.

  126. @Piq,
    Je hebt mail.

  127. @Piq,
    De Birkenstocks zijn een zegen voor mijn gevoelige voeten. Maar ze hebben , wegens mijn al te brede voeten, aan de zijkant wat losgelaten, daar waar de stof van de banden de zijkant raakt. ’t Is een detail hoor. Verder zijn zo nog toppie.

  128. Ik ben geen fan Leon de Winter . Ik ben geen liefhebber van zijn boeken .
    En verder vind ik zijn vrouw een heks.

  129. Aaanvullend; er schijnt een lijsteje te bestaan met de beste 10.000 boeken aller tijden.
    Geen van de prulwerken van Leon is natuurlijk op die lijst te vinden.

  130. @mark twain
    Misschien is jouw vrouw ook wel een heks. Wat heeft het een met het ander te maken?

  131. @BB
    Ik hoop huilend van het lachen. Hoe verzinnen ze het. hahahaha

  132. @Piquant

    Mijn vrouw is nog wel zo verstandig dat ze geen dingen doet , waarvan ze weet dat ze daarvoor geen enkel talent heeft. Haar man doet dat evenmin.
    Het echtpaar Winter heeft daarentegen de wel zeer onaangename eigenschap om de rest van de wereld voortdurend lastig te vallen met hun overbodige opnies en meningen en hun nergens toe diende prulwerken.

  133. Het is hier inmiddels net zo druk als bij de contra club.

  134. Ach, zo vult een ieder zijn brein vaak met de bij hem/haar passende informatie. En dat noemt men dan ‘Dat vind ik een goed boek, of dat een goede film’.
    Maar in wezen is dat is dus wel ego-bevestigend hè? Natuurlijk zoek je naar hetgeen wat het beste voor je voelt. Maar dat wil niet zeggen dat dat het beste is.
    Tóch?

  135. @Cookie,
    Das waar ook. ff kijken daar…

  136. Hier kan je in elk geval nog tegen jezelf praten🙂

  137. @Cookie,
    Bij die vrijheidsclub mag je nu ff niet meer vrijspreken. Ze zijn dicht.

  138. Tegen mezelf praten is mijn hobby. Men noemt dat denken. En daar heb ik weinig voor nodig.

  139. @ Soof
    En zo hoort het.
    Eén dag vrijheid lijkt me voldoende.

  140. Nou, ja je hebt kennis als brandstof voor het denken nodig plus kritiek voor het slijpen van de foutjes.

  141. @Trusten,
    Cookie😉

  142. Denken wordt zwaar overschat waarde Soof.
    Een keertje niets denken, dat is wat de mensen nodig hebben.

  143. Niets denken is ook denken😉

  144. Mensen die ‘mediteren’ zeggen te streven naar niets denken en in Japan schijnt iemand dat stadium bereikt te hebben door dertig jaar op z’n hurken te zitten. Wittgenstein kon zich er niets bij voorstellen.

    * over zoveel domheid hoofd schudt *

Reacties zijn gesloten.

