Teken de petitie ! (Piquant)

Copy past van e-mail. Je hoeft geen aanhanger van de Partij voor de Dieren te zijn om het eens te zijn met deze oproep.
De komende dagen worden tienduizenden drachtige melkgeiten geofferd op het altaar van de economie. De dieren zijn gezond, maar de regering heeft er het geld en de tijd niet voor over om te testen welke dieren gezond en welke besmet zijn. De Q-koorts epidemie die al sinds 2007 woedt, is nu opeens aanleiding om de geiten en hun ongeboren jongen te doden. Dat had gemakkelijk voorkomen kunnen worden wanneer de minister begin oktober gehoor had gegeven aan het verzoek om een dekverbod voor de geiten, maar dat wilde ze niet.
Na de MKZ crisis zijn varkenshouders massaal overgestapt op melkgeiten, waarbij het opgeven van 300 varkensplaatsen kon leiden tot wel 900 melkgeiten als vervanging op één bedrijf. Inmiddels zijn er in ons land 40x meer melkgeiten dan in 1995, inmiddels 400.000 dieren, opeengepakt in overvolle stallen, veelal zonder dat ze ooit buiten komen.
In 2001 zei Henk Jan Ormel (CDA) nog dat hij als dierenarts de politiek was ingegaan om te vechten tegen de ruiming van gezonde dieren. De commissie Wijffels adviseerde in datzelfde jaar een einde te maken aan de intensieve veehouderij en Harm Evert Waalkens (PvdA) zei dat de intensieve veehouderij ‘op een hele hoge helling moest’. Niemand in de politiek wilde de beelden van de koeien en de varkens in de grijpers van kraanwagens ooit nog meemaken.
En toch is het weer zover.
De regering houdt de adressen van besmette bedrijven nog steeds zorgvuldig geheim, vanwege de ‘privacy’ van de geitenhouders. Daardoor kunnen zwangere vrouwen en anderen in risicogroepen niet eens weten of ze in de buurt van een besmet bedrijf wonen of recreëren. Inmiddels zijn duizenden mensen ziek of zelfs chronisch ziek geworden en er zijn zelfs doden onder mensen te betreuren als gevolg van de Q-koorts.
Zo kan het niet langer. We moeten nu de handen ineen slaan om een einde te maken aan de uitwassen van de bio-industrie.
Teken onze petitie tegen de ruiming van gezonde dieren en stuur deze mail door naar alle mensen in je omgeving van wie je weet dat ze oog hebben voor de belangen van dieren, natuur en milieu!
Samen kunnen we voorkomen dat deze schande zich ooit nog opnieuw kan voltrekken!
Met strijdbare groet,
Partij voor de Dieren

102 Reacties to “Teken de petitie ! (Piquant)”

  1. Dat we met een zootje incapabele kutministers opgescheept zitten, is al wel duidelijk. Maar om daar nu mensen in de omgeving van de Q-koorts-haarden de dupe van te laten worden gaat wel een beetje ver. Dus hup, ruimen die geiten.
    Die emotioneelgristelijke debielenclub van Thieme slaat uiteraard meteen door en wil allerlei verboden en weet ik wat niet meer. Het is net de PVV: de analyse klopt maar de oplossing slaat nergens op. De keuze is op dit moment helder.

  2. Tekst van trage denkers die verward zijn geraakt in hun eigen hersenspinsels. OK, intensieve veehouderij is slecht voor het dierenwelzijn en zelfs de volksgezondheid is ondergeschikt aan het bedrijfsresultaat. Tada!

    Vraag: Gaan Hans en Sandra Engelsman viezere geitenkaas kopen in biowinkels waar het stinkt en het bedienend personeel zwarte nagelsrandjes heeft en alles wat je daar twee keer zo duur koopt bovendien een dag later beschimmeld in je koelkast ligt?

    Antwoord: Nee, dat gaan Hans en Sandra Engelsman nog steeds niet doen. Hans en Sandra Engelsman kopen hun geitenkaas bij de supermarkt, waar zij zich wild ergeren aan het feit dat ze als consument medeplichtig worden gemaakt aan een ziekmakende landbouwsector, maar bij ontstentenis van een behoorlijk alternatief zullen Hans en Sandra Engelsman hun gedrag niet veranderen. Hans en Sandra Engelsman zijn niet alleen en laten dit samen met vele honderdduizenden consumenten al sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw via allerlei marktonderzoeken weten aan het bedrijfsleven en de politiek, maar zien geen merkbare verbetering. Hans en Sandra Engelsman zijn niet gek en bezitten derhalve hun ziel in zaligheid.

    En van dromers liggen zij niet wakker, als u begrijpt wat zij bedoelen.

  3. Hans en Sandra Engelsman hebben de kaartjes eens goed bekeken. De kaartjes die met donkere plekken aangeven waar de maffia van Jos en Karien van Gennip heerst. Als de maffia van Jos en Karien van Gennip dezelfde streken uithaalde met chemische fabrieken, dan stond het hele land op zijn achterste benen. Maar omdat veel mensen het verband niet leggen tussen een harige viervoeter met lange wimpers en een chemische fabriek, zijn zij vatbaar voor oproepen om de bron van alle ellende toch vooral niet aan te pakken. Het zijn dezelfde mensen die uitgebloeide snijbloemen in de groencontainer stoppen… word toch eens echt wakker!

  4. Het blijft fascinerend. Eerst zijn we begaan met het dierenwelzijn, en dan knallen we ze ab en vreten ze op.

  5. Ze moeten Verburg ruimen, die achterlijke lesbiënne met haar belachelijke blonde geitenwollensokkenlok.

  6. omg, waarom sta ik nou weer in moderation mode?
    heeft al caps geklaagd donderdag?
    of omerta weer?

  7. @piq
    ach gut, heeft ranzo weer gezeurd?

  8. intussen wordt 25 jaar na Bhopal hier compleet genegeerd door onze media…
    wij maken ons druk om geiten, als het ons belieft.

  9. zijn 400.000 geiten meer waard dan 25.000 mensen?

  10. @piq
    ik teken slechts petities waar ik achter sta.
    better luck next time wellicht.

  11. Merkwaardig is wel dat mevrouw Verburg gewoon mag blijven zitten.
    Ik vind dit nu een sprekend voorbeeld van algehele imcompetentie.

  12. Vreemd stukje van de PVDD.

    D’r staat van alles over wat is voorgevallen en wat anders had gekunt. Maar waar de PVDD nou precies tegen is staat er pas op het einde in. Eén sumier zinnetje. Je leest er zo overheen. Ik dacht eerst dat het een petitie tegen Henk Jan Ormel en Harm Evert Waalkens betrof.
    Verder mis ik een beetje waar de PVDD dan eigenlijk precies VOOR is. Ik mag toch hopen dat ze van mening zijn dat een deel van de bevolking onnodig gevaar loopt. Zelfs al betreft het voornamenlijk Brabanders, dat kan natuurlijk niet.

    Tot slot mis ik een linkje. Mocht ik in de verleiding komen…

  13. En dan nu…

    … een glaasje warme geitenmelk.

  14. Mmm,
    bij nader inzien

    * iets over Brabanders mompelt *

  15. Heel de Piquanterieënkliek naar het MegaPiratenSlotFestijn?

  16. Is de petitie nu en masse getekend?

    @Cookie
    De link linken weet ik weer niet hoe dat moet, maar de website van de PvDD vinden, kan ik zelfs🙂

  17. Zijn er al mensen, net als met de kippen tijdens de vogelziekte destijds, een geit op zolder hebben.?

  18. “Het valt te hopen dat consumenten in elk geval gangbare geitenmelk en gangbare geitenkaas definitief in de ban zullen doen.”

    Read more: http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/2803#ixzz0ZVdSrmVW

    * de met EU-subsidies kapotgemaakte Sub-Sahara herdersvolken gedenkt *

  19. @Vlunk
    Sorry namens wordpress. Elke dag is er hier iemand de pineut en zit automatisch op het strafbankje. Jammer genoeg ben jij het weer eens.

  20. @BB

    Geen geitenkaas, -melk en -sokken meer kopen ? Geitenneukers ook in de ban doen?🙂

  21. Thieme c.s. zijn geen knip voor hun neus waard. Ik moet de eerste behoorlijke sectoranalyse van die boze burgertjes nog zien, laat staan dat er bij die lui enig benul leeft van hoe de wereld in elkaar steekt. Daardoor leggen ze continu de schuld bij de verkeerde partij. Typisch…

    * achterhoedegevechten zó helemaal van deze tijd vindt *

  22. @BB

    Wat is de goede partij volgens jou dan?

  23. @ Piquant

    Heb je trouwplannen dan?

    * al jaren van stemming onthoudt *

  24. @BB
    Neeeeee geen trouwplannen. *Ook al jaren geen goede partij meer kan kiezen* 🙂

  25. hé, mijn posts van vanochtend staan er nu ineens toch…

  26. @Vlunk
    Zie mijn post van @21.50

  27. Subsidiepolitiek in het rijke westen is een bewuste strategie om de arme landen eronder te houden. Er zijn ongeveer 50 landen met bij elkaar zo’n 100 miljoen inwoners die tezamen de wereldpolitiek bepalen. Daarnaast zijn er in de middencategorie een kleine 100 landen (waaronder China en Brazilië) met bij elkaar zo’n 2,5 miljard inwoners en in de armste categorie nog eens zo’n 60 landen (waaronder India en de Afrikaanse ellende) met eveneens 2,5 miljard inwoners.
    Voorbeeld terzake: in de jaren ’90 werd de complete veehoedercultuur van Noord-Afrika door bewuste EU-politiek van zijn afzetmarkt beroofd. En dan moeten wij hier nu een petitie van de PVDD gaan steunen om het ruimen van de geitenexplosie in Brabant tegen te gaan?

    * het graag wel een beetje in proportie zien blijft *

  28. @BB
    Ik weet en ken de feiten van de schandalige houding van de rijke landen t.o.v. de arme landen en dat wij (rijke landen) niets doen zonder er zelf beter van te worden, wat het ook betekent voor de zwakkeren. Echter….. ik heb toch moeite met het ruimen van gezonde geiten en alleen maar omdat de politiek (Gerda Verburg) de zaak onder het tapijt heeft willen schuiven en de rest van de verantwoordelijken overigens ook heeft zitten slapen op het pluche.

  29. @Piq
    gezien
    ’t kan verkeren

  30. @bennie
    Nu in Kopenhagen wordt de definitieve uitroeïng van de armsten juridisch vastgelegd.

  31. Om het even in proportie te corrigeren: die eerste categorie van 50 landen heeft tezamen natuurlijk veel meer dan 100 miljoen inwoners. Ze worden gesteld op 950 miljoen en ik had dat naar boven willen afronden en kreeg een fout vonkje in mijn hoofd… daar had dus 1 miljard moeten staan.

    Overigens ben ik het met vlunk eens dat Gerda Verburg hoognodig geruimd moet worden. Haar sexuele geaardheid en haar – inderdaad bespottelijke – uiterlijk doen wat mij betreft niet terzake, maar qua verantwoordelijkheidsgevoel is zij merkbaar te zwak ontwikkeld om haar nog langer het ministersambt toe te vertrouwen.

    * voor vandaag wel weer eens uitgeblogd is *

  32. zo lost de elite de wereldarmoede op:
    niet door het helpen van de armen, maar door te zorgen dat de armen zsm kreperen.

  33. zoals verburg met dieren omgaat, zo gaat de elite met ons om.
    ik begrijp dat veel mensen dat zich niet voor kunnen stellen (zoals de waard is en meer van die onzin…), hun woorden stroken niet met hun daden.

  34. @ vlunk

    Vergeet daarbij niet te vermelden dat de middengroepen in hetzelfde tempo naar de leeggevallen plaatsen worden gedrukt, dus die zijn steeds banger en durven inmiddels niet eens meer te kijken.

    * graag nog even the obvious explaint *

  35. @bennie
    de huidige elite is tegelijkertijd bezig elke soort van middenklasse uit te roeien.

  36. lees Aldous Huxley en niet alleen zijn “brave New World”
    z’n broer was de eerste directeur van Unesco

  37. Unesco bepaalt wat de kinderen op onze scholen mogen leren qua geschiedenis…

  38. en dan nu… muziek

  39. @piq
    sorry voor de overlast…

  40. Ik heb geen link, maar weet wel zeker dat de nederlandse boeren nog niet zolang geleden mevrouw Verburg verkozen hebben tot de allerdomste
    minister aller tijden.

  41. En toch stem ik geen pvdd

  42. Verburg zelf een geit?😉

  43. @mark twain
    Zowel het CDA als ook Verburg hebben hun (meeste) stemmen aan de boeren te danken.

    @Vlunk het is kudt, voor ons alle 2.

  44. Je zult er maar last van hebben van die q koorts, maar onschuldige dieren doden is niet het juiste om te doen.

  45. @piquant ha die haai!

  46. @nijnie
    Haaaai, baaaai🙂

  47. muziekje dan maar🙂

  48. Volgens de Chinezen ben ik uit het jaar van de geit. Ik krijg door de huidige situatie in Nederland wel een opgeruimd gevoel.

  49. @BobP
    Jij boft ook altijd…

  50. @ Piq

    Nah, ik geloof niet in astrologie, dus ook niet in die Chinezenlogica.
    Wat het ruimen van dieren betreft; doen, zeg ik. Mag ook met mensen die aan Mexicaanse griep kuchen. Is ook besmettelijk. Laten we dan meteen beginnen met de zwangere mensen of drachtige mensen. Aangezien die bij de dieren een stip op het lijf geschilderd hebben gekregen, neem ik aan dat we met de Hindoestanen gaan beginnen.

  51. @BobP
    Het eerlijkste is beginnen bij de A en dan de B etc etc…. 🙂

  52. Volgens mij worden mensenvrouwen niet drachtig aan de hand van het alfabet, dus zou dat niet werken.

  53. @BobP
    We doen gewoon alle, zonder onderscheid des persoon en met of zonder virus, net als bij de geiten.

  54. @bob @23:29
    sterk argument

    @piq
    per alfabet is juist niet eerlijk omdat dan steeds dezelfde mensen als eerste aan de beurt zijn…

  55. en dan iedereen tegelijk. Het lijkt me dan makkelijk om Sarin te gebruiken. In Amsterdam kunnen we iedereen in de Noord-Zuid-lijn laten gaan en dan afsluiten.

  56. Sinds mijn postaan het begin van de avond heb ik twee dingen zitten doen:

    1) Ik heb de site van de pvdd gezocht. En gevonden. (bedankt voor de tip Piq)

    2) Ik heb nagedacht over wat ik er van vind. Ik vind er nog steeds niets van eigenlijk.
    Dat economische belangen niet zwaarder mogen wegen dan dierenwelzijn is natuurlijk gelul. Dat doen ze uiteindelijk altijd. Behalve bij veganisten, maar daar zullen er hier niet veel van zijn op de draad en zelf ben ik er zeker geen.

    Hoe groot zijn die economische belangen?
    Hoeveel haast hebben we?
    Hoeveel tijd en geld kosten alternatieven?

    Ik weet het niet en op de site van de pvdd krijg ik geen helder antwoord op deze vragen. Daarmee biedt de pvdd geen helder alternatief, slechts een kreet en een hoop losse eindjes.
    Lui als ik ben ga ik zelf niet zitten googelen naar de antwoorden en teken ik de petitie dan ook niet.
    Gemiste kans voor een clubje dat zich zelf als serieuze politieke partij wil profileren. Nu is het niet meer dan de mening die ik ook van een willekeurig gevoelig pubermeisje had kunnen horen. Die had mijn handtekening dan nog eerder gekregen.

    Politiek is serieuze bizz. Of hoort dat te zijn past beter in dit geval.
    Ik neem politici zo serieus als ze zich zelf nemen. Vandaag even niet.

  57. @Vlunk
    Kan me niet schelen. Ik ben pas bij de P en jij bij de V is prima toch ?

  58. Klolere zeg.
    Was ik on topic of was ik on topic?

    – Geitenkaasje aan gaat snijden –

  59. @Cookie
    Je was heel erg goed OT en zoals altijd weer een eigen mening en zo moet dat ook. Er zijn kuddedieren genoeg. Ik heb wel getekend, maar alleen maar omdat geiten zelf niet mee kunnen discussieren en ik denk dat ze niet dood willen als ze gezond zijn……

  60. Kan een ieder geitenkaas met portsaus aanbevelen. Bij het opruimen zou ik in dit geval bij de g beginnen.

  61. Even iets anders:

    Zou het zo kunnen zijn dat bewust gewacht is met alle publiciteit en het instellen van maatreglen tot na het offerfeest?

  62. @Cookie
    Zijn dat niet voornamelijk schapen ?

  63. @Piq

    Ik denk dat zo’n geit het he;lemaal niet zo naar zin heeft, met 3700
    soortgenoeten in een toch zeer beperkte ruimte.

  64. @mark twain
    dat zou ook zomaar eens kunnen, maar ook mensen verkiezen liever dat dan een spuitje. He bah. luguber zo vlak voor het slapen gaan.

  65. @All
    Trusten en maak elkaar niet af😦
    @Vlunk doe dan @niet_vlunk verder vandaag.

  66. @ Piquant
    Daar heb je een punt @23:47
    En wellicht moet ik de rol van de pvdd in dat licht ook anders bezien.
    Wanneer je de pvdd als spreekbuis voor de geiten mag zien, is het het billijk dat ze alleen komen met een protest en niet met een alternatief. Ze hebben zich daarmee dan wel tot belangengroep gebomardeerd, hetgeen iets anders is dan wat een politieke partij zoo moeten zijn.

  67. @ Piquant
    Schapen verspreiden ook Q-koorts

  68. @Cookie
    Opkomen voor de dieren is ook hun taak…. Maar nu ga ik slapen. !!!!!

  69. @Cookie
    Dan heb je gelijk met de timing.

  70. Als ik in een slecht bui ben kan ik ook van alles verspreiden.

  71. Trusten Piquant

  72. @Piq

    Sorry; zit vermoedelijk nu op 49,8%.

  73. @ Mark
    Ik verspreid voornamenlijk liefde

  74. LOL @ Vlunk 23:40

    Ik moest er even over denken, wat je tegen Piq zei, maar hij is ijzersterk.

  75. @ Cookie 23:56

    Ook onder de heren?

  76. “Soortgenoeten” vind ik wel het woord van de dag eigenlijk

  77. Cookie van eigen deeg Says:

    @ Bob
    Heren hebben ook liefde nodig lijkt me.

  78. Cookie van eigen deeg Says:

    Niet te verwarren met herenliefde

  79. Cookie van eigen deeg Says:

    ( dicky bewust achterwege gelaten @ 0:02 )

  80. @bob
    had je dat nog nooit zelf bedacht dan?

  81. Eigenlijk zou Klink alle Hivvers moeten laten ruimen.

  82. @bob
    en meteen daarna de facebookers

  83. En de twitteraars daarna en als laatste de mailers.

  84. @bob
    oh
    de HIV-vers

  85. @bob
    eigenlijk zouden we het binnenhof en misschien wel heel Den Haag moeten ruimen.

  86. behalve de Schilderswijk dan natuurlijk

  87. We kunnen ook gewoon niets en niemand ruimen. Dan regelt de natuur het uiteindelijk zelf wel.

  88. @bob
    ga ze dat in kopenhagen ff vertellen.
    die willen dat liever regelen door sterilisatie via het drinkwater en voedsel.

  89. Wat ik me altijd dan afvraag. Als er al zo beslist zou zijn om het water en voedsel te bewerken, dan hebben we naast de bedenkers ook de uitvoerders nodig en daar zouden dan toch wel loslippigen tussen moeten zitten. Zoiets houd je niet onder de pet.

  90. @bob
    met 1 miljard zou men het hele drinkwaterprobleem in Afrika op kunnen lossen.
    Niet per jaar, maar gewoon éénmalig 1 miljard.
    De conferentie in Kopenhagen kost bijna net zo veel…

  91. Ja ho even. Als de drinkwaterproblemen in Afrika worden opgelost, is er minder reden voor mooie natuurreportages uit dat werelddeel. Daarnaast hebben we minder bingo-avonden bij de omroepen om geld in te zamelen voor Afrika, hebben liedjesschrijvers geen reden om samen een “We are the world” te zingen en zijn vakanties onder het mom van ontwikkelingssamenwerking ook niet meer mogelijk.

    Nee, laat maar lekker bestaan, die watertekorten en dergelijke.

  92. @bob
    opnieuw: sterk argument
    Kan ik op jou stemmen ergens binnenkort voor het één of ander?
    Je zegt het maar hoor, ik sta 120% achter alles wat je zegt.

  93. ik hou ook zo van die flimpjes uit afrika met prins bernhard en zeau waarin hij olifanten en neushoorns afschiet.

  94. @bob
    dat andere blog, ik blijf niet heen en weer -hoppen

Reacties zijn gesloten.

