Interim-babe is een bitch. (door Pleunie)

Interim-managers zijn niet populair bij het kantoorvolk, dat is bekend. Ze hebben de naam om alles maar te willen veranderen om het veranderen, voorbij te gaan aan de aanwezige kennis, geen oog te hebben voor het personeel en louter in hun eigen belang korte termijndoelen na te streven.

Lezers van Platform A, het ledenblad van Abvakabo/FNV, spraken zich uit over hun interim manager: 37% vindt hem of haar een ‘botte hark’, 21% een ‘beetje bot’, 17% ‘best menselijk’, 14% ‘neutraal’ en 9% ‘heel menselijk’ (2% zat kennelijk net even te masturberen).

Tekenend: hoe lager de functie, des te vernietigender het oordeel. Slijmballen drijven omhoog.

Interessant: vrouwelijke interimmers scoren beduidend slechter dan hun mannelijke collega’s. De slechtere score van vrouwelijke interimmers is volgens de onderzoekers vooral te wijten aan het negatieve beeld dat medewerksters van hen hebben. Van vrouwen wordt een harde stijl minder geaccepteerd, denken ze. Mannelijke ondergeschikten zouden geen onderscheid naar sexe maken.

Pleunie weet wel beter: kantoorpikken kruipen het liefst op bevel van een vrouw.

Fijne maandag verder samen.

99 Reacties to “Interim-babe is een bitch. (door Pleunie)”

  1. Nu de Dom van Milaan in Berlusconi’s gezicht is geramd, gaan mijn gedachten uit naar onze Balkende…

    * wat je allemaal wel niet met de Dom van Utrecht doen kunnen zou bedenkt *

  2. suggestie:

    http://www.happyheartcandles.nl/producten_kaarsen.htm

    Domkaars, brandend, anaal…

    On Topic:

    Lezers van Platform A… da’s vragen om een gekleurde mening. 89% van de lezers van het Feyenoord clubblad vindt Ajax een kutclub. Niet dat ze ongelijk hebben maar de mening is toch gekleurd.

    “Hoe lager de functie, des te vernietigender het oordeel”
    Of: hoe lager de functie, hoe minder het begrip voor de taken van de interim manager.

    Zijn de vrouwelijke interim managers bot? Welnee, er zijn maar weinig mensen die met een zakelijke en resultaatgerichte vrouw kunnen omgaan. De meesten verwachten een huisvrouwtje.

    “Het lijkt wel alsof het moeilijk is om de interimmer op menselijk gevoel te betrappen, zo vindt 9%”.
    Dat betekent dus dat een ruime meerderheid van 91% dat niet moeilijk vindt.

    Broddelwerk, dat onderzoek. Tendentieus broddelwerk. Typisch links tendentieus broddelwerk.

    Fijne dag voor het overige!

  3. Evengoed werk, dat broddelen. Wat is het eigenlijk? Klinkt als iets waar vooral vrouwen goed in denken te zijn.

  4. Broddelwerk

    Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. [geen meervoud] slecht werk.

  5. Er zijn zo veel mensen niet populair op de werkvloer.
    De reetlikkers, de verlinkers van collega’s, de uitslovers , de altijd ziek of onderweg types etc etc.

    Iedereen die iets meer te zeggen heeft dan de ander.

    En ga zo maar door.

    Broddelen kan iedereen, zowel mannen als vrouwen erg goed. Alleen heet het bij mannen kennelijk anders, want zoals Bedrijfsbuffel zegt, is het iets voor vrouwen.😦

  6. BRODDELEN
    -hannesen -hoetelen -kliederen -klungelen -knoeien -krukken -vorm van broddel -morsen -mosen -Nederlands werkwoord -prutsen -spraakgebrek -vaardigheid -slordig werken -slecht -kennis

    Abstract: Een taalstoornis die wordt gekenmerkt door een hoog spreektempo, een zwakke formulering, het weglaten, verplaatsen of omdraaien van klanken en het verkorten van woorden en het herhalen van delen ervan.

  7. @Sytze

    Hahaha, er staat dus niet bij dat het vrouwenwerk is??

  8. Ik zie de link met vrouwenwerk niet meteen Piquant😉

  9. Hoetelen…

    ???

    Klinkt geil

  10. @Sytze
    Hoetelen is ook nieuw voor mij. Klinkt dat geil? Hmmm moet ik even over denken. Niet meteen in ieder geval. Wel een leuk woord om te gaan bezigen.
    Sytze ik heb altijd een hoetelgevoel als ik je lees. Zoiets??

  11. Zolang je maar niet hoeteldeboetel wordt Piquantje😛

  12. @Sytze

    LOL

    Ik moet zo naar buiten hoetelen. Brrrrrrrr k k k koud.

  13. Ik moet nog wat flessen beerenburg halen… dat hoetelt een stuk gesmeerder.

    *even weg is*

  14. Eerlijk is waar, ik heb ooit (begin ’90) als werknemer te maken gekregen met een interrimmerTse die het bedrijf weer helemaal op de juiste weg heeft gezet.
    Ik ging dan wel met een, voor die tijd, bijzonder goed gevulde envelop de deur uit, en dat vond ik eigenlijk helemaal niet errug, maar het bedrijf bestaat nog steeds en draait nog steeds als een tierelier…

  15. “Interim-managers zijn niet populair bij het kantoorvolk”
    Wat is er mis met een frisse kijk op een ingesukkelde business?

  16. ik haat sneeuw!

  17. I love snow.

    We rijden weleens naar de Ardennen, alleen voor de sneeuw.

    De verandering van de seizoenen maakt het jaar.

    In San Diego is het altijd zomer. Dull!

  18. Ik vind vrouwelijke interimmers bloedje geyl eigenlijk.

    Mag dat ook Pleunie?

  19. hallo, daar ben ik weer en ook ik ben een (ex interim) manager. @Cookie ???

  20. @Cookie
    Het ging erom of je álle vrouwelijke interimmmers…..😦 Gebbetje !!!

  21. @Cookie
    In mijn waarneming (niet geheel objectief natuurlijk), zie ik dat macht erotiseert als het mannen betreft, maar bij vrouwen net het omgekeerde. Het lijkt wel of er veel mannen bang zijn voor vrouwen met macht😦

  22. Daarom heb ik ook altijd admod willen worden🙂

  23. Mijn @ 23:34 was niet een reactie op Piq’s @23:33 maar een aanvulling op mijn eigen @23:32

  24. @Cookie

    Zie je nou wel, ik krijg meteen gelijk met mijn mening op @ 23.33. 🙂

  25. Onzin Piquant
    Waarom zou macht bij vrouwen niet erotiserend werken.

    Mannen uiten zich vaak onbeholpen als ze dat eigenlijk proberen te laten merken. Verder lopen ze mogelijk liever een blauwtje bij de koffiejuf dan bij de baas.

  26. @Cookie

    Jij denkt niet zoals de meeste mannen. Daarom ben je ook zo erotiserend.

  27. Het kan bijna niet anders dan dat een aantal reaguurdertjes hier ernsitig onder de indruk is van Piquants macht als opperwezen van dit blog.
    Ook hier geldt helaas dat ze dat nogal eens op een wat vreemde manier laten merken.

  28. Hè, wat zitten we lekker te erotiseren hier met z’n tweetjes.

  29. @Cookie

    Dat ik de enige ben wil nog niet zeggen dat ik een opperwezen op dit blog ben….. Wel wat kort door de bocht deze redenering🙂

  30. @ Piquant
    Zullen we een willekeurig comment swifferen?
    Gewoon omdat het kan.
    En om de sǝɾʇɹǝƃuɐɥpuoɟɐld even een erotisch momentje te gunnen natuurlijk.

  31. @Cookie
    Doe jij er een stuk of twee, drie. Ik kan uit die honderden comments van vandaag, moeilijk kiezen.

  32. Die Sytze

    Daar worden een aantal reaguurdertjes ook altijd zo lekker opgewonden van.

  33. @Cookie
    LOL
    We kunnen ook alles swifferen.

  34. @ Piquant 23:49
    Dat is wel het toppunt van macht!
    Ik vrees dat er dan een orgie uitbreekt🙂

  35. @Cookie
    Is een pragmatisch voorstel. Elke dag weer een leeg topic.

  36. We kunnen ook een workshop empowerment overwegen.

    Zal je zien dat het één grote geyle bende wordt hier.

  37. @Cookie

    Zo overweeg ik een topic van lang geleden weer te plaatsen. Ik denk dat niemand het merkt en hoef ik me niet elke dag in bochten te wringen om er een topic uit te persen.
    Zoek jij er een uit voor morgen ???

  38. @Cookie
    Dat workshop empowerment van jou klinkt al zo geil dat die 2 woorden alleen al genoeg zijn….

  39. Wat is er nu weer met mij?

  40. @Cookie
    Beantwoord jij Sytze even ??

  41. @ P 23:55
    Goed plan.
    Plaatsen we meteen de originele comments er ook weer bij. Kunnen we vervolgens allemaal eens wt anders gaan doen.

  42. *vlinderstrikkie afdoet*

    Het is weer de tijd van het jaar voor allerlei etentjes en borrels…

    *tekort smokingshirts voorziet*

    Slaap lekker snoodaards, swifferen is een vak apart😉

  43. @Cookie
    De originele comments pietsie ietsie veranderen. Is veel leuker.

  44. Met dit topic https://piquanterieen.wordpress.com/2009/01/23/macht-is-opwindend-of-niet-soms/ sluiten we meteen aardig aan op de huidige draad.
    Laten we er een themaweek van maken.

  45. Slaap lekker Sytze

    Voorts: Er is niets me jou. Behlave dan dat je ook een erotiserende factor van belang bent.

  46. @ Koekie van eigen Zopie

    Baklava

    i.p.v.

    Behlave

  47. Erl verveelt zich…

    Waar is Sof?

  48. Typo’s werken ook bijzonder erotiserend Erlk

  49. € bermbom onder drempel van drempelloos plaatsen doet €

  50. En daar wil ik het graag bij laten.

    Morgen weer een nacht.

    * oventje *

  51. @ Cookie

    Ôch, wat is een erectie dan in het licht van de eeuwigheid?

  52. @Erl
    Niet zo agressief jij. Bermbom tsssssssk

  53. € bermbom weghaalt en anti-personeelsmijn onder drempel van drempelloos plaatsen doet €

  54. Zo, is die Cookie weg?

  55. @Pleunie
    In zijn oventje op 180 gr.

  56. € per ongeluk cluster-napalm-combo-bom boven hoofd van Omerta ontploffen laten doet €

  57. Ah! La Pleuni, poupou adorable d’Erl!

  58. @Erl
    Ben je nu alle commenters aan het uitroeien ?

  59. @ Piq

    Alleen de reeds kalenden.

    € kabinetvuurpijlen in anus _Al_ schieten doet gewoon omdat het politiek kan €

  60. @Erl

    Hou je er rekening mee dat Piq, kale mannen vaak sexy vindt?

  61. On topiq:

    Over bitse babes gesproken: waar is 020babbe geblieben?

    € en passant brisantgranaat in shoarmatent van 010vmbonobob rollen laat €

  62. @ Piq

    Hou je er rekening mee dat Piq kale mannen vaak sexy vindt?

    i.p.v.

    Hou je er rekening mee dat Piq, kale mannen vaak sexy vindt?

  63. @Erl
    Wat heb je gegeten of gedronken ?

  64. Bedoel je de man met zonder hoed?:

  65. Erl heeft zich vandaag weder liederlijk laten fêteren op een copieuze vernissage van vrinden met een landgoed in de 070bossen. Erl omlijstte het geheel op passende wijze met Schubertiana en madrigalen van Monteverdi.

  66. @Erl

    Ik ga naar bed, niet voordat ik heb gekeken of er een bermbom of een booby trap onder mijn bed ligt. Trusten !!!

  67. @ Piq

    Ah! je valt meer op drempelachtige kaloïden?:

  68. Ik peer ‘m ook. Vond er niks an vandaag.

  69. @ Plöny

    Ôch, wat is ergens niks an vinden dan in het licht van de eeuwigheid?

  70. Erl verveelt zich…

    Waar is vluk?

  71. Voor allen die boobyloos slapen gaan:

  72. Booby trap als kerstcadeau voor dremp:

  73. Piq is vandaag vast aan haar trekken gekomen. Andre Agassi was maar
    in liefst drie programma’s te zien.
    Behalve kaal, ook nog uiterst eloquent en intelligent.

  74. Aanvullend; ongeveer het tegenovergestelde van een Raar of Omerta.

  75. Ôch, liever eloquent dan delinquent…

  76. Aanvullend; Raar en Omerta hebben natuurlijk nog nooit iets gewonnen.

  77. Zijn Omerta en raar dan niét kaal?

    Certainement zijn ze eloquent noch intelligent.

  78. Aaanvullend; Raar en Omerta zijn natuurlijk kaal en Omerta heeft Raar wel eens verslagen met blaasvoetbal. Dat is namelijk de sport voor kaalhoofdige 45jarigen.

  79. Aanvullend: Raar en Omerta hebben geen tennisarm gekregen in navolging van Andre, John of Björn, maar van Onan.

  80. Aanvullend: het wordt zelfs betwist of Raar en Omerta wel überhaupt een hoofd hebben.

  81. Erlimpressie van Raar en Omerta:

  82. Twain is vrouwlijk
    ja
    kudt
    balblazen is
    een
    kunst

  83. Niet
    wist
    ik
    veel
    ??
    lul!

  84. Nou ja
    omerta
    en zelfs
    frenkie
    een
    pique,
    een jane.

  85. Latorr,. Op naar de Telegravin.

Reacties zijn gesloten.

