Verslaafde elite. (Piquant)

De Jellinek kliniek bouwt een alcohol – en drugsafkickkliniek voor de elite op Curacao. De kliniek is een zeer luxe resort aan zee en is bedoeld voor rijke nederlanders zoals managers, politici en artiesten.
Deze, meestal alcohol – of cokeverslaafden betalen per dag € 600,00. De behandeling duurt vier tot zes weken. Het resort heeft 24 appartementen en hebben uitzicht op de Caribische zee. De patiënten kunnen aan het strand liggen, snorkelen etc.
Twee weken geleden is men al begonnen met de werving van patiënten. Alle huisartsen zijn inmiddels aangeschreven.

Tot dusver allemaal nog te begrijpen. Maar het ministerie van Economische zaken (uit Nederland natuurlijk) geeft een subsidie van € 600.000,00.

Kan iemand dit uitleggen?

82 Reacties to “Verslaafde elite. (Piquant)”

  1. Lijkt me príma uit te leggen.
    Die mensen moeten uit hun omgeving vanwege het Albert Verlinde-klimaat in Nederland, en de Jager weet dat ook.
    De fiscus doet niets meer dan slechts haar kippen verzorgen.

    Verder acht ik het zeer wel mogelijk dat deze mensen daadwérkelijk voor een verslaving verkassen, en niet om aldaar dronken op een luchtbed te gaan drijven.

  2. Waarom mogen verslaafden niet in luxe leven als ze het kunnen betalen?
    We hebben toch ook vakantieprogramma’s voor kansloze criminelen uit het Rifgebergte?

    Ik zie alleen maar voordelen in dit project.

  3. WIE heeft mij een bloedspuwing gewenst? Nou??

  4. @BobP

    Precies. Als er werk/vakantieprogramma’s voor jongeren in het buitenland wordt georganiseerd is het gescheld op de (lokale) overheden niet van de lucht.

    Ik vraag me echt af waarom de nederlandse belastingbetaler hier een bijdrage aan moet leveren en er geen gescheld over is.

  5. 600 euri per dag is toch wel all-in?

    *begint te rekenen aantal lijntjes per dag plus de nodige flessen*

  6. @ Piq

    Investeren in onroerend goed is voor de langere tijd en verdient zich wel terug. Die reisjes voor dat tuig is een eenmalige verspilling waar je niets mee opschiet.

  7. Op zich mag dat tuig ook wel een reisje krijgen van mij, een enkele reis.

  8. @Plop

    Dat tuig betaald toch de dagvergoeding?
    wat is dan het probleem?

    Het verzorgen van overlast is meestal niet van de verslaafden die het kunnen betalen

  9. @BobP
    De investering is a fond perdu. Het is de private zorgmaffia die zich rotlacht.

  10. @drempel
    Waar ik me over opwind is de subsidie van de overheid. Als die niet zou bijdragen zou de dagvergoeding hoger zijn. Hoezo ‘het tuig’ (het zijn verslaafden en dat noem ik niet zomaar tuig) een hogere dagvergoeding moeten betalen.
    Ik kan me discussies hier herinneren dat er nogal werd geageerd tegen welke subsidie dan ook.

  11. @Piq

    Iedereen wind zich op als het om subsidie gaat en terecht.

    Maar is dat niet typisch nederlands.
    We hebben verslaafden en we verbieden harddrugs..
    Why.
    Laten de (rijke)junks zich maar laveloos spuiten of laveloos drinken.
    Who cares?

  12. @drempel
    Ik ben niet á priori tegen subsidies en er ook niet voor mensen aan hun lot overlaten (als ze om hulp vragen).
    Voor de goede orde: subsidies zijn niet typisch nederlands.

  13. Laat ik nou lezen, dat alle huisartsen zich al hebben ingeschreven.

  14. Waarom moet de dagvergoeding voor de welvarende hoger zijn dan voor de arme? Ons zorgstelsel maakt geen onderscheid tussen arm en rijk. Het barst al van de dure klinieken in de wereld om af te kicken. Waarom zou je die mogelijke inkomsten aan buitenlandse klinieken overlaten als je het via een investering in eigen zak terug kunt laten vloeien?

    Van mij hoeft de behandeling zelf niet gesubsidieerd worden, maar als het in onroerend goed is, dan is de vraag wie de eigenaar van het onroerend goed wordt. Als bij eventuele verkoop van het project de gegeven subsidie terug vloeit in de staatskas, eventueel vermeerderd met het percentage van de meeropbrengst, dan is het een goede investering.

    Persoonlijk ben ik van mening dat verslaafden of verplicht opgenomen moeten worden of gewoon laten mogen creperen. De huidige weersomstandigheden zullen de problematiek in het laatste geval snel doen verminderen en de uitvaartsector een economische boost geven. Dat is een situatie waarbij er voordeel is voor de maatschappij, voor de economie en voor het stoppen van verlenging van leed bij verslaafden.
    Dat halfslachtige wat nu in Nederland gebeurt is gedoemd te mislukken en kost klauwen vol geld aan hulpverleners die dweilen met de kraan vol open.

  15. @Piq

    Het gaat hier toch om een keus?
    Een verslaving kies je.
    *probeert al jaren van de drang en sigaren af tekomen*

    Als men wilt stoppen gaat men gewoon het reguliere circuit in zoals alle ander verslaafden.

    Klopt, Subisidies is niet echt nederlands maar klagen wel.

  16. Komt die 600.000 niet uit de AWBZ-pot?

  17. drang=drank

  18. @mark twain

    Van het ministerie van Economische zaken.

    @drempel\
    Ook klagen is niet typisch nederlands. (alhoewel ik ook vind dat er in NL teveel wordt geklaagd).

  19. @BobP

    Het is subsidie en niet een investering in onroerend goed waar de overheid een aandeel in heeft.

  20. Die subsidie zal wel gegeven worden voor werkgelegenheid.
    Curacao = NL
    Als ik in Groningen een pannenkoekenfabriek wil bouwen krijg ik ook subsidie…

  21. Hmm, lees ik dit ergens:

    “krijgt Jellinek een subsidie van 600.000 euro van het ministerie van Economische Zaken. Die is bedoeld om onder meer de werkgelegenheid op Curaçao te stimuleren.”

    Meteen kappen met die subsidie. Investeren in werkgelegenheid op Curaçao is water naar de zee dragen. Het plan om verslaafden naar de Antillen te sturen blijf ik wel ondersteunen, maar dan wel graag permanent, inclusief de minder bedeelde medejunk.

  22. @ MMDH

    In Groningen zijn al genoeg pannekoekenfabrikanten. Elke degelijke huisvrouw daar kan een gebakken plak bloem bakken, desgewenst met appel, rozijnen, spek, kaas of andere garnering.

    Tip: mocht je alsnog overwegen om het wel te doen, neem dan de Eemshaven als locatie. Daar willen overheden nog wel eens initiatieven financieel ondersteunen.

  23. En de jongen met de rode pet wil dat denk ik ook niet want die zit er net 3 weken😛

  24. Plop, ik begin helemaal nix meer in NL…
    Ik ben me wel aan het voorbereiden om een slakkenfarm in FR te beginnen😀

  25. @ MMDH

    Een slakkenboerderij? Als je nog iemand zoekt om ze elke dag uit te laten, dan wil dat wel serieus overwegen. Regel dan meteen een vijvertje met wat grond er omheen, dan word ik je buurman met een kikkerkwekerij. (en een klein moestuintje om de benodigde knoflook te telen)

  26. Okee Plop, ik zal kijken wat ik kan doen!
    Ow… Die slakken kun je gewoon los laten lopen hoor, ze hoeven niet aangelijnd😉

    *ff out*

  27. Eigenlijk is het wel een goed idee. Wij hebben zelf al jaren last van verslaafde Antillianen. Weten ze daar ook eens wat het is om last te hebben van verslaafde Nederlanders.

  28. @ Twain

    Kunnen we meteen kelderboxen huren om vanuit te dealen en minderjarige meisjes een rainbow te laten bezorgen. Ook kunnen we daar dan lekker werkloos blijven, crimineel worden of al onze criminele jeugd naar een tante op de Antillen sturen.

    Goed idee.

    @ MMDH

    Als ze goed luisteren, dan hoeven ze inderdaad niet aangelijnd worden. Betaalt het net als bij de hondenuitlaatservice vijf Euro per slak per dag?

  29. @BobP

    Ik begin een business (wel met subsidie uit het Europese fonds) voor slakkenpoepzakjes met geinige poeplepeltjes.

  30. @BobP

    Het gaat hier vnl om cocaine verslaafden. Vind ik wel goed bedacht. Curacao is een doorvoereiland vanuit Colombia. Lekker bij de hand die coke.

  31. @ Piq
    Voor slakken moet je bij MMDH zijn. Ik doe de kikkers en knoflook.
    Ik ben al bezig met het ontwerpen van een atletiekbaan voor de kikkers om wedstrijden hordenspringen te organiseren. Een wedkantoortje erbij kan geen kwaad.

    Ook zit ik te denken aan polsstokkikkerspringen zonder stok en kikkerverspringen. Eventueel een opleiding te beginnen voor kikkers om door hoepels te springen en voor kikkers die hun pootjes aan de culinaire wereld gedoneerd hebben wil ik een soort parakikkerlympics opzetten.

  32. Effe een info.
    Ik ken iemand die vorig jaar naar Curacao is geweest (ik was er ook langdurig maar kennelijk niet in het cokemileiu) en die kreeg/kocht dagelijks een cokeportie van raad eens? Ja hoor via de militairen die daar zitten om de cokesmokkel tegen te gaan.

  33. @ Piq

    Volgens de aankondiging is het voor alle verslavingen. De scheiding bij toelating ligt bij het BN-erschap, mogelijke imagoschade en financiële mogelijkheden.

    Zouden Felderhof en Sonja Bakker daarom nu al op de Antillen rondwaren?

  34. @BobP

    Daar zeg je iets. Die Bakker is niet voor niets een goede zakenvrouw en Felderhof is de innemende man die de contakten legt. Ook hebben ze een leuk maar totaal niet erotisch🙂 gezelschap aan elkaar.

  35. Ho ho, Sonja Bakker is geen goede zakenvrouw. Haar ex heeft alles gedaan. Het enige dat Sonja deed was op papier zetten wat ze vanuit de voorraadkast bij elkaar donderde.

    Felderhof zal wel snel op haar uitgekeken zijn. Die recepten van Sonja zijn niet aan (normale en gezonde) mannen besteed.

  36. @Piq 13:48

    Is een baantje bij de Privé niks voor jou?

  37. @BobP
    Als je van een groen blaadje houdt en in restaurants eet, hou je het lang vol hoor.
    Ik wist niet dat haar ex de zaken deed. Laten we het erop houden dat ze handig is en heel goed in haar PR en daar kom je ver mee, weten we.

  38. @mark twain
    Geen enkele baan is iets voor mij. Laat me lekker met rust.🙂

  39. *out om boodschappen te doen*

  40. en voor kikkers die hun pootjes aan de culinaire wereld gedoneerd hebben wil ik een soort parakikkerlympics opzetten.

    Roflol!

  41. @ Piq bij 1:46 pm
    Die militairen waren ‘vissticks’ (mariniers) en die zaten (en woonden) er soms langer dan 3 jaar.
    Nu zitten er zandhazen en die worden elke 4 maanden ververst dus geen mogelijkheid om een ‘lijntje’ aan te leggen😉

    @ Plop
    vijf Euro per slak per dag???
    Laat maar ik maar wel een omheinde uitlaatrenplaats voor ze!

  42. OK, effe de business case doorrekenen:

    24 kamers met een bezettingsgraad van 80%
    = 19 gasten @ 600 => dagomzet 11.400

    gemiddelde verblijfsduur 35 dagen = 21.000 p.p.

    hotelprijzen op Curaçao (http://tinyurl.com/yzqmzk9) viersterren variërend van 92 tot 367 p.p.p.d. mediaan = 136,50 p.p.p.d.

    Marge voor toegevoegde diensten: 463,50 p.p.p.d. = 8.807 per dag

    Verblijf staff (1 op 1) = 2.594
    Medicatie = 1.900
    Honorarium = 4.640 / 19 = 244
    Dat is een gemiddeld honorarium van 7.396 per maand

    Hoezo subsidie?

    * inclusief Googlen half uurtje werk voor de zwijnen werpt *

  43. Cookie van eigen deeg Says:

    * vinger op steekt *

  44. Het was zijn middelvinger, Benno.

  45. Dan komt dat plopgeluid zeker uit jouw achterste?

  46. Ik heb Cookie niet over een plopgeluid horen spreken.

    Zeg…jij zit toch niet stiekem tijdens het surfen met je vinger in je eigen kanaal te boren he? Men noemt het projectie als je dat op een ander probeert af te schuiven.

  47. Dan was het vast jouw middelvinger…

    * projecties reflecteren doet *

  48. Nee, Benno, zoals je kunt lezen is het, als het al niet je eigen vinger is, de vinger van Cookie

  49. Dus Cookie zit bij Benno in zijn binnenvoering?

    Ik vind het geen fris verhaal meer.
    En wat doet Benno dan?
    Draagt die de fakkel over aan Erl?

    Treintje spelen.

  50. Je bedoelt een kettingreactie?

    Aan de ava van Bennoo te zien zit er geen middelvinger dwars, maar minstens een duim.

  51. @ Bob

    Benno kijkt idd wat agressief.
    Beetje als een padvinder die van de hopman een keutel moet intrekken.

  52. Of die de keutel er niet uit krijgt, omdat de hopman de uitgang barricadeert vanuit zijn heupen.

  53. @ Bob

    Dus jij beticht Cookie van misbruik van zijn hopmanschap?

    Phoe .. dat is nogal wat.

  54. Erl lijkt me het type wat achter de tent in een dichtgevouwen washandje gaat staan te plassen, en het daarna gaat uitspoelen zonder dat iemand van de groep het ziet.

  55. Oei, dat is nogal wat, wat je daar suggereert.
    Zou hij dan wel zo slim zijn om het washandje van een ander te gebruiken?

  56. Joh..
    Helen en Raar weer terug op het nest?

  57. Happy Hour..
    de bar is open!

  58. Duas capirinhas por favor

  59. então, duas caipirinhas pra a senhora…

  60. * Om de hoek kijkt *

    * Snel weer terug rent naar de verslaafde elite *

  61. Elke dag een zuur mandarijntje eten.

  62. Ik hou het bij limoentjes
    *met suiker en ijs en..51*

  63. Komt er na de Simpons nog iets leuks?

  64. @cookie

    Mag ik er op wijzen dat uw contributie voor de C.V.V.E. nog niet voldaan is.

  65. @Cookie

    Ik kom het zo wel even persoonlijk innen…

  66. @ drempel
    cvve?

  67. @Cookie

    pfff….
    Club Van Verslaafde Elite

  68. @drempel
    Ah, zo.
    Ik zat hier eigenlijk te wachten op dat stukje subsidie. Ik ben wel toe aan een paar weken Curacao

  69. Ook subsidie aanvraag voor CVVE is weg.

    *Als stichting moet dat toch wel lukken*
    *Doet ook vast Curaçao boeken*

  70. tja, de caipirinha is op

  71. tenminste… de limoenen
    en met het vocht van zure haring smaakt ’t toch ff wat minder

  72. @Vlunk
    Ik zit aan de limoncello. Ook lekker

  73. ach
    cachaça 51 met cola smaakt ook

  74. drempel ligt al te pitten, de slaapzak
    de mafkees

  75. wat is limoncello?
    dat klinkt alsof je het niet zelf uit hoeft te persen eerst en toch limoensmaak heeft…

Reacties zijn gesloten.

