Wat eten we met kerst. (Man met de hoed)

Al op de dag dat de Sinterklaas pakjesavond nog moet worden gevierd, worden in de supermarkten de schappen omgetoverd naar kerstsfeer. Eigenlijk twee weken ervoor waren er al geen chocoladeletters meer te vinden en werden de roomboterkerstkransen volop aangeboden. En dan net na Sinterklaas liggen nu de luxe etenswaren, waarvan meestal de uiterste verkoopdatums ruim voor de kerstdagen aflopen, in de koelschappen en het wordt volop ingekocht en thuis in de vriezer geknikkerd.

Ik kijk met grote verbazing naar de mensen die het gelijk inkopen. Niet alleen verbaast het mij dat ze kennelijk al net na Sinterklaas weten wat ze gaan eten maar ook hoeveel ze al nodig hebben. Hebben ze dan ergens eind augustus al besproken wie, waar en wat er op welke van de (in dit geval 3) kerstdagen aan de kerstdis komen?

Maar het verbaast mij ook dat de mensen zich zo laten foppen. Een simpele ‘hamrollade’ in de super van ca 8 euro de kilo is ineens niet meer in de schappen te vinden maar in plaats daar van ligt nu die zelfde rollade er als zijnde een ‘fricandeaurollade’ (exact het zelfde!) maar dan in een aluschaaltje met een zakje cranberrysaus kant en klaar te wezen om zo de oven in te schuiven. Leuke wikkel eromheen met het stempel ‘Exclusief’ en hoppa het gaat nu voor ruim 15 euro de kilo langs de kassa…

Maar het meest nog verbaast het mij dat de mensen bewerkte etenswaren inkopen waarvan de uiterste verkoopdatum ruim voor de kerstdagen verlopen. Gewoon ‘plat’ vlees kun je op de juiste wijze enkele malen invriezen en (gekoeld!) weer laten ontdooien maar invriezen van bewerkt vlees (kruiden, paneermeel, marinades, etc.) is absoluut slecht omdat de daarvoor gebruikte ingrediënten daar niet voor geschikt zijn en zelfs kunnen zorgen voor voedselvergiftiging! Heeft u de 3 weken geleden gekochte plakjes wildzwijnpaté ingevroren om op eerste kerstdag te serveren? Dan wens ik u veel plezier en een grootverpakking Wc-papier als kerstcadeau…

Maar goed, ik vraag mij dus het meest af waarom het gros van de mensen zo grotesk de kersttafel dekt. Het gaat er, volgens mij, namelijk niet om wat er op tafel staat maar wie er aan die tafel zit!

Natuurlijk kun je het wat leuker en uitgebreider maken als gastheer/-dame maar verder maakt het eigenlijk niks uit, als de sfeer maar goed is.

Wat eet of doet u de komende 3 kerstdagen?

212 Reacties to “Wat eten we met kerst. (Man met de hoed)”

  1. Precies: “men moet niet zo zeer letten op wat men eet maar met wie men eet”. Een van de gevleugelde uitspraken van Epicurus.

    0e kerstdag: te Gent
    1e kerstdag: te Friesland
    2e kerstdag: brunch met vrienden
    3e kerstdag: te Brabant
    4e kerstdag: in de sociëteit
    5e kerstdag: te Amsterdam

    Wat? geen idee!

  2. Ojah, dat zal dan ook wel aan mij gevraagd worden; “wat doe jij dan DMMDH?”

    Kerstavond; met alle kinderen plus aanhang en kleinkinderen. Jammer dat De jongen met de rode pet dan op Curacao zit maar die trekken we er on-line bij. Eten, gewoon wat Franse liflafjes (in NL luxe maar in FR ‘boerenkost’).
    1e kerstdag; (schoon-)zussen plus aanhang en schoonouders. Eten, Hollandse en Franse liflafjes in een bufet. Nix aan tafel maar gezellie door het hele huis heen.
    2e kerstdag; is flauwekul dus een gewone zaterdag en dus een lekker bakkie erwten- of goulashsoep.
    3e kerstdag; is een gewone zondag en dus draadjesvlees met stoofpeertjes en aardappelgratin.

  3. @MMDH

    De kerstgekte (en andere gektes) begrijp ik helemaal niks van , ook niet van dat gevreet (excusez). Simpel en lekker en rekening houdend met overbodig dierenleed.
    Ik heb nooit een kerstboom of andere onzin in huis. Ik heb mijn sfeer en mijn spullen en daar geniet ik het hele jaar van.
    Ik koop alle kranten; VN;HP etc etc. Ik luister naar mooie muziek en ga de 1e kerstdag ( je hebt gelijk er is maar een kerstdag) met vrienden uit eten.
    Ik heb ook gemakkelijk praten want heb geen familie (verplichtingen).

  4. @ De man met zonder voorbehoedsmiddel

    Wat betekent Kerst voor ú?

    Let op: Erl vraagt aldus niet met wie en wat u eet tijdens de Kerst, maar wat dit festijn voor ú persoonlijk betekent.

  5. @ De man met zonder voorbehoedsmiddel

    Wat vertelt het Kindeke Jezus dat straks weer op het punt staat symbolisch herboren te worden ú?

  6. @ De man met zonder voorbehoedsmiddel

    Wat vindt ú dan van Jozef?

  7. @ De man met zonder voorbehoedsmiddel

    Bent ú ook zo blij voor Maria?

  8. Erl, ik ben niet gelovig. Dus dat deel valt al af.
    Vroegah thuis, bij mijn ouders, was het meer een periode van overdenking zo voor het einde van het jaar. Met de hele familie bij elkaar werd er gesproken over de toekomst en verdwenen er ‘flappies’ uit hun hok die enkele uren later in een iets andere vorm op tafel verschenen🙂
    Ook ‘toen’ deden we al niet aan tweede kerstdag, er stond wel een kerstboom (met nog èchte kaarsjes) en dat was het.
    En zo gaat het nu nog steeds bij de kinderen van de vader De man met de hoed.

  9. pfffffffffffff

  10. @ Man met toupet

    Kunnen Jezus, Jozef en Maria dan slechts wat betekenen voor gelovigen?

    € hoofdschuddend op Christusnatuur in menselijke aard wijzen doet €

  11. € per ongeluk kerstboompiek in oor dremp ramt €

  12. @ Piq

    Bent jíj ook zo blij voor Maria?

  13. @ toupet

    “Vroegah thuis, bij mijn ouders, was het meer een periode van overdenking zo voor het einde van het jaar. Met de hele familie bij elkaar werd er gesproken over de toekomst (…)”

    Und, wat werd er zoal overdacht, wat was daar de output van en is de toekomst geworden wat je ervan overdacht had?

    € Dr. Erls sofa aanschuiven doet €

  14. @Erl

    Ik ben heel blij voor Maria. Voor Jozef ook en zelfs voor het kinderke Jezus. *gaat rond met beschuit met blauwe muisjes*

  15. € privé-Kerstman voor dremp besteld heeft €

  16. @ Piq

    Jij nitwit! Morona!! vrouwelijke vluk!!!

    JMJ staan voor de primordiale archetypische ubiquitoire universele menselijke relationele tragidynamiek tussen moeder/vrouw, vader/man en zoon/kind…

    Zucht…

    Pfff…

  17. € per ongeluk Nordman kerstboom in anus dremp optuigt €

  18. @Erl
    Die tragiek werd al beschreven door de Grieken.

  19. @ Piq

    Wie zullen we vandaag es fijn bannen, althans tenminste liederlijk ontvrienden?

    dremp dan maar, nu vluk niet in de buurt is?

  20. @erl

    Pestkop/stokerT/opruier.

  21. @ Piq

    Aber natürlich, Schatzi… Erl gaf al aan dat het een eeuwige en universele thematiek betreft… En voor de Grieken troffen we deze al aan in het faraonische Egypte en daarvoor reeds in donker Afrika (alwaarvandaan behalve het moeder-kind-afwezige-vader casu quo gebroken-kerngezin-achetype ook de tien geboden stammen).

    Zucht…

  22. @ Piq

    Ga vooral zo door en voor je het weet heb je een exclusieve Erlban aan je rok hangen, zus…

  23. @Erl
    *duikt bang weg* Enne , jij bent mijn broer niet🙂

  24. € lispelend: €

    Trakteer je vanavond Erl weer op een copieus en copuleus diner dans La Rive, ma poupou Piquante ravissante?

  25. Erl verveelt zich…

    Waar is de Heilige Geest?

  26. @Grooming Casper

    Test

    ..|.

  27. Welbeschouwd is het gebroken, vaderloze gezin de bron van het menselijke geslacht, de geschiedenis, de beschaving en Kerstmis.

  28. € per ongeluk kerststal in stoma dremp stopt €

  29. @Casper :09
    *drukt Glock tegen Caspers slaap*

    kan geregeld worden en druk af

  30. € katachtig kwiek en elegant opzij duikt waardoor rechtse kogel op zwarte achtergrond van Piqblog ricochetteert en vol in pisbuis dremp penetreert €

  31. @ De hoed met de man

    Vindt ú Sinterklaas sympathieker dan de Kerstman?

  32. @ Erl bij 1:20 pm
    Ik heb zelf een baard en een te kekke hoed en daarom vind ik mijzelf het sympathiekst.

  33. Cookie van eigen deeg Says:

    Ik heb op dit moment werkelijk nog geen idee wat ik met kerst eet. Naar ik vermoed die zaken die ik donderdagmiddag nog kan krijgen in de supermarkt.

  34. Cookie van eigen deeg Says:

    Ik denk dat het tijgersaté gaat worden.

  35. Het geitenvlees is in de aanbieding…

  36. Nu even een kopje thee met een Madeleine.

    *proest*

  37. @leo*
    Een echte Madeleine van een patissier is mmmmm.

  38. @P

    Ik ben al heel lang op zoek naar die verloren tijd.

  39. Gisrer een dronken rechter; vandaag een Officier van Justitie,die voor moest komen vanwege een poging tot doodslag.

  40. @Mark,

    nee, vandaag ging het over eten.

  41. @Cookie

    Ben je er al uit? Ik eet 1e kerstdag zuurkool met worst en de 2e worst met zuurkool.

  42. @Mark
    Donderdag (zoals gezegd) tijgersaté
    Vrijdag tijgerhaaspuntjes met stroganofsaus
    Zaterdag tijgerhaaievinnesoep

    Of zo iets.
    Het duurt even voor je zo’n hele tijger op hebt natuurlijk.

  43. He jakkes cookie je eet alleen maar tijger omdat er laatst eentje dood is gemaakt, daarom heb je vlees over. Maak er een mooie kerst van.

  44. Wij zouden het nog niet weten, wat te eten met kerst, het blijft gissen en zoeken en bedenken wat er al niet te vinden is in de winkels😉

  45. Ook dat mag, alles mag met Kerst mij zul je niet vinden!! Ben dan ook geen echt konijn, is maar nickneempje🙂

  46. Kerst is iets speciaals, vooral het licht wat binnen schijnt, de momenten van liefde voor elkaar, het samen zijn en het overdenken van alles wat nodig is voor eenieder. Vooral genieten van elkaar en veel drank😉

  47. Hé grrrlll is iedereen eten of slapen of whatelse!! Hahaha ik maak me niet druk hoor. Zijn Erl en Piquant eten in la rive? moet kunnen🙂

  48. @nijnie
    Jij jaagt gewoon altijd iedereen de stuipen op het lijf. Dan zijn ze meteen weg.

  49. @Cookie
    Nou bedankt, zo lust ik er nog wel een paar. Ben ik potverdorie de leukste hier en zo ongeveer de enige, zou ik iedereen wegjagen en dat met mijn mooie snoetje. Ik dacht toch van niet maar enfin Cookie jouw mening telt hier natuurlijk🙂

  50. @nijnie
    Wellicht moeten we het eens proberen met cranberrysaus. Lok je iedereen direct mee terug schat ik in.

  51. Nou Cookie vandaag ff gecheckt in de winkel, maar de cranberries waren uitverkocht, tenminste in de winkel waar ik was…grrr, want dat smaakt altijd zo lekker bij wild of andere vleesjes🙂 wild was ook zowat uitverkocht dus ik vermoed het ergste. Stamppot dan maar??

  52. En dan nu een bijdrage van onze reporter ter plaatse : Leo met het sterretje

    http://niemandsland.forumpie.nl/blog/viewtopic.php?p=81944#81944

    *kuch* 17.50 *kuch* goedkoop *kuch*

  53. @ CvE

    Straffen .. straffen wegens gebrek aan eigen inspiratie en inbreng.

  54. Uhnss als ik ff mag??? Ik vond het wel toepasselijk hoor! Lekker muziekje en aardig tekstje, luister er eens naar!!

  55. @Omerta
    Dan kunnen we net zo goed het hele Internet wel opdoeken.

  56. @oh Merde

    Vertel eens, mijn beste, wat is jouw probleem?

  57. Zit ik nou opeens in een AA meeting?

  58. Luisteren is het devies en het advies!!

  59. Omerta weer weg? Waarom dan, kom er gezellig bij mijn vriend

  60. @nijnie

    Niks La Rive vanavond. Ik moet gewoon zelf koken. Out. laterssssssss

  61. @ CvE

    Ik, als erelid zijnde van NL, acht het niet wenselijk dat Leo zich hier laat voorstaan alszijnde een brenger van nieuws, terwijl hij slechts als mirror dient van een log waarvan hij in de veronderstelling is dat dit niet door bezoekers van Piq gelezen wordt.

  62. Omerta je moet niet zeuren, iedereen mag zijn zegje doen dat is mijn mening dat is het kenmerk van een weblog!!!

  63. @ Leo 19.45

    Twitter je al?

    “Nou, mensen .. ik zie net op RTL Boulevard dat Ron Brandsteder een tumor van zijn klootzak heeft laten verwijderen, maar volgens mij was het een genitale wrat!!!”

  64. Hé Omerta how can you know?? ies niet zo’n leuk nieuws hoor als het je o verkomt!!! Maar enfin. Of Leo twittert boeit hier toch ook niet??

  65. @ Nijnie

    Probeer mijn aandacht niet te trekken door mij op quasi verontwaardigde toon terecht te wijzen.
    Het heeft iets treurigs.

  66. Waar treur je om mijn beste. Leo vermaakt zich anders prima volgens mij hier en elders, dus waarom treuren?? Omerta geniet van het leven. Ik probeer je niet terecht te wijzen daar ben je te eigenwijs voor haha en ik mag je uitspraken over het algemeen wel, maar er zijn grenzen🙂

  67. Oké Piquant, lekker koken is ook niks mis mee, geniet ervan meid en smakelijk eten…. Ik zie je mogelijk later!

  68. Omerta’s beeld van schoonheid sluit slechts gedeeltelijk aan bij mijn beeld daarvan.

  69. Beste Omerta, natuutlijk heb ik al gegeten en nu al gedronken. Wat zeur je nou met je plaatjes, het zal je maar overkomen, je moet er niet mee spotten. Zeker niet in deze dagen voor kerst als je dierbaren het niet halen of net niet mochten halen respect voor alle nabestaanden. Heeft overigens niks met Brandsteder te maken, die mag het zoals zovelen nog lang maken ook al ben ik geen fan.

  70. En nu zullen we maar zeggen enfin, smakelijk Cookie!!

  71. Eerste Kerstdag: Pizza
    Tweede Kerstdag: Koude pizza

  72. Waar is de gezelligheid gebleven?

  73. Hmmz pizza altijd goed!

  74. @ Rammsteijn

    Kun jij op GS eens even aangeven dat Georg Lassen door toedoen ene van Pruisen is geband?
    Dit, terwijl Georg een der meest aansprekende commenters bleek te zijn?

  75. Omerta je ontwijkt me! Waarom laten we niet gezellig doen zoals jij altijd kunt

  76. Huh Oakie?? 2010 pinkpop?? hoe moet ik me dat dan voorstellen!

  77. @ nijnie

    Ik ontwijk je niet, en ben van oorsprong totaal niet gezellig.
    Ik ben doorgaans grievend, provocerend en rancuneus.

    Wie heeft jou in godsnaam verteld dat je met mij kan lachen?

  78. Hee Oakie friend kerst heeft toch niks met pinkpop te maken!

  79. *zucht*
    Ramsteen gaat rokken op PP 2010.

  80. kuch doe mij maar een biertje, laatste voor vandaag dan iets zwaarders geloof ik ….Rammstein?? grappig i like it!

  81. @Omerta ik wil met je lachen daarvoor zijn we hier dus doe je best beste vriend, laten we er wat van maken zolang we hier ziijn!!!

  82. @Omerta
    Ik heb daar niet zo veel te willen hoor.

  83. @Oakie
    Ook al kaarten gehaald ?

  84. Oakie waar luister je nu naar??

  85. Nopee. Nog niet. Maar het gaat zeker weer gebeuren🙂

  86. Nu even naar Muse, zo meteen gaat er een deeveedeetje in.
    Laters !

  87. @Oakie
    Let op, dat het niet uitverkocht raakt en, misschien overbodig, alleen via de officiële verkoop.

  88. Ik luister nu naar onze lieftallige dame carla bruni heeft niks met rammstein te maken maar ook dat is mooi

  89. @nijnie
    Gelukkig niet ….

  90. Ik zie jullie later wel weer eens groetjes van deze nijn

  91. @ Ramm

    Je bent wel een der vlotste commenters aldaar.
    Dat is op zeker.

    Nou, ik ga Opgelicht kijken, altijd gillen.

    OUT!

  92. *kuch*
    Dit wordt m’n 19de Pinkpop.
    Geloof me, ik weet een beetje hoe het werkt…

  93. @Oakie
    Excuus

  94. Apologidingest.
    Ik ben er af, later !

  95. Ach Oakie na twee weet je ook al hoe het werkt toch??

  96. @Omerta

    Opgelicht is afgelopen.

  97. Ik vertrouw mensen niet die graag naar opgelicht kijken.

  98. @mark twain
    Ook weer een mooie en vooral diepe kerstgedachte. Kun je doortrekken naar veel programma’s. Memories enzo😉

  99. @Piq

    Daar zeg je wat. Ikzit nu al met spanning op de kersttoespraak van Hare Majesteit te wachten. Daar kan een mens weer een jaar mee vooruit.

  100. @Piquant
    Danke schön

  101. @mark twain

    Is me nog geen jaar gelukt die te bekijken. Vergeet ik altijd.

    @Rammstein
    Zo blij dat je er weer bent !

  102. @Piquant
    Vakantie !

  103. God, ik genoot vroeger van buitenactiviteit in de nacht.
    Krakend grind, schaduwen, tikken, kraken ..
    En dan, liggend in het onderste bed, mijn broertje wakker trappen en hem met de doodschrik in de stem persend vragen: ik hoorde buiten iets, jij ook?

    En dan vervolgens omdraaien en gaan slapen.

  104. @Omerta
    Je wil ons nu duidelijk maken dat je vroeger een nog grotere pestkop was ?

    @Rammstein

    Piquanterieen is een vakantieoord voor mensen die rust willen en vertroeteld willen worden. Onze Omerta is een van de verzorgers hier. 🙂

  105. Ik wens iedereen een baan bij Prorail. Smoezenboek ligt daar op ieders bureau.

  106. @ Piq

    Mijn zwager kreeg afgelopen vrijdag zijn ontslag bij Prorail na 30 jaar dienstverband.
    Sociaal traject>_________> exit.

  107. @Omerta

    De directie moet op staande voet ontslagen worden. Zonder zelfs maar een kille handdruk.

  108. @10:33

    Tja, en met dat gedrag vind je jezelf later terug, kaal, in 010 met een vale Alfasud.

    4WD? No way.

  109. @ piq

    Pesten mogen we het niet noemen.
    Ik was belast met het vormen van karakter bij mijn huisgenoten.
    Zo was een opsluitsessie in een pikdonkere gangkast noodzakelijk om weerbaarheid te krijgen tegen latere eenzaamheid.
    Helaas was Claustrofobie de bijvangst.

  110. Ik ga me eens verdiepen in de de nederlandse wissels. Wat een minkukels daar bij die spoorwegen. Ja;”” ik heb vorige week nog kontakt gehad met mijn duitse collega. “”
    GVD; net of het deze keer voor het eerst was.

  111. @ Leo

    Ik ben in het bezit van een vollere haardos dan jij, wedden?
    Gheghe ..

    Verder rijd ik in een 4.0 V6 4WD, wedden?

    Verder ben ik jonger en knapper dan jij, én weet meer over jou dan jij van mij .. wedden?

  112. @Omerta
    Zo mocht ik van mijn moeder (die ook vond dat zij mijn karakter moest vormen) , nooit mijn wanten aan mocht. Werd je een watje van. Bijvangst: nog steeds geen wanten/handschoenen aan.

  113. @Omerta
    Wat is toch de lol om IRL dingen van VL mensen te willen weten?

  114. @ Piq

    Wanten kun je uitdoen, karakter blijft.
    Ik zou je moeder wel gemogen hebben.

  115. Getver die Stef Bos heeft ook al stichtelijke boodschappen.

  116. @Omerta

    Ik heb van die wanten en de verwarming in mijn slaapkamer nooit mogen aanhebben, niet begrepen wat ik daarmee opschoot.

  117. @ Piq

    Waar was je vanavond? Erl zat voor Omerta-met-de-korte-achternaam Erlziel alleen in La Rive…

    € voor straf Piq veroordeelt tot deelname aan diner van vluk beneden de rivieren, ergens in het voorjaar €

  118. @Erl

    Ik woon zo dat ik La Rive uit mijn raam kan zien en heb gelet op zwaaiende mannen, maar niks gezien.

  119. Wie is Stef Bos?
    Nog nooit van gehoord?

  120. @ Leo

    Tja, knul .. toch maar even pas op de plaats .. hm?

    Hihi ..

    @ Piq

    Kennis is macht, vooral bij typjes als Leo.
    Die moet je kort rijden.

    *slaat Leo op de schouder*

    Hey, ouwe Wiilibrord-wannabee!

  121. @Omerta
    Willibrord-wannabee. Nooit van gehoord.

  122. @ Piq

    Je bent toch goed terecht gekomen?
    Wat krijgen we nu toch?

    @ Erl
    Was het weer zover?
    Heb je weer eens alleen en zwaar tevergeefs aan een tafeltje zitten wachten?

    *schud het hoofd*

  123. @Omerta

    Oooooooooooo door die wanten natuurlijk. *stom dat ik dat verband nooit heb gelegd*

  124. @ Piq

    Is dit iets voor jou?
    Voor achter je raam?
    Ipv dat lampje?

  125. Ik heb een mooiere en lampje is weg. Ben 1 verdieping naar boven gegaan. Moet je opnieuw streetviewen. *zo hou ik je bezig*

  126. LOL
    Ik las echt “Venlose”…

  127. Maar Venlo hep alleen een hell-way, dus dat kan niet…

  128. @ Oak

    Ook.

    Godver, wat een spraakverwarring weer.

    Goed, wie wil ik eens bevrienden op Twitter?
    Ik zoek vrienden, meelifters, een schare, zogezegd.
    Je hoeft niks tegen me te zeggen, als ik je maar kan toevoegen .. massa maakt de kassa, in deze.

    Geen flikkers en negers.

  129. Twitter…
    Om te leven hoef ik echt geen vlinder meer te zijn…
    *Boudewijn luistert*

  130. *de smaak te pakken krijgt*

    LOL

  131. @ Piq

    Nee?
    Gewoon Piquant?

  132. @Omerta

    ja (met kleine letter geloof ik)

  133. @oakie
    Interessante muzieksmaak en nuchter ook nog?

  134. Voor Rrrrrr

    Wir sind dabei und das ist prima !!!
    Bier !

  135. Ik word hier gewoon blij van🙂
    Mag dat ?
    Dank !😉

  136. Deze wordt dan ook gedraaid, een traantje, een zoen, een borrel…

    That’s live…

  137. v=f… sukkel !
    *traantje wegpinkt, en een borrel op wijlen mama drinkt*

  138. @ Piq

    Volgens mij zie ik je er niet bijstaan.

  139. En weer door🙂

    Heino heerscht !

  140. ik ben er echt en zelfs een groot deel van de avond

  141. Gadverdamme : Kerst.

  142. *doet stapje terug*

    Kerst komt er aan. Hebt lief zoals u geliefd wilt worden.
    De rust !
    —> out

  143. @laurencius

    Verrek, jij bent er ook nog🙂

    @Omerta

    Ik heb het Twitterprobleem opgelost *zucht*

  144. LOL@laurencius.
    Enjoy.
    —> outerdeout

  145. Jazekers, ik leef nog ondanks de naderende kerst, gelukkig is die kudt-sneeuw aan het smelten.

  146. @lLaurencius

    Zou het niet meer met je eens kunnen zijn. Verder alles oke?

  147. Mwoah, sinds vrijdagochtend tijdelijk vrijgezel t/m woensdagochtend: nog 11 uur te gaan….
    Zakenreisje of zoiets.

  148. Bloedstollend mooi valreepje…
    Ook van de vespers…
    Koop de Robert Shaw Festival Choir CD, die is (ik heb 4 of 5 versies van verschillende GOEDE koren) imho echt de mooiste…

  149. @Oakie : staat op de shortlist, dank u. Leuke muziek voor NA de kerst.

  150. Kerst: een echt familiefeest, wat te doen al je met 3/4 van de familie zwaar ruzie hebt? Nou ja, wie niet, tegenwoordig?

  151. @laurencius

    Is het zo slecht gevallen?

  152. @Piquant:
    Geheel conform de verwachtingen….

  153. @Laurencius
    Zelfs conform de mijne.

  154. @Piquant:
    Ach, ze wennen er wel aan, volgende kerst of zo. Verbouwing gaat ook al niet door: wordt nieuwbouw.

  155. @Oakie

    Trusten en dank voor je mooie muziek.

  156. Pech? Wat? Nieuwbouw of de famielje?

  157. @Laurencius
    Familie is gecalculeerd risico. Ik bedoel nieuwbouw.

  158. @Oakie: Laat maar, die shortlist, ik heb de CD al, niet die van Shaw overigens.

  159. @Piquant: Nee, eigen keuze en frisse start. Verbouwing zagen we uiteindelijk niet meer zitten en vonden een nieuwe locatie in beider smaak uiteindelijk beter.

  160. @Piquant: Pas verhuisd, bevalt de nieuwe locatie? ook alle ouwe meubels opgeruimd?

  161. @Laurencius

    Veel achtergelaten maar meubels gehouden. Ben aan mijn allegaartje van antiek en modern gehecht.

  162. Onze verhuizing laat nog wel op zich wachten tot de zomer van 2011 volgens eerste schattingen.

  163. Jullie zijn weer helemaal op de hoogte, jammer dat ik te weinig tijd heb om hier vaak te zijn (zelfs niet om te lezen….).
    Ik wens u allen een zo prettige mogelijke kerst toe en een goed 2010.

  164. Iedereen pitten? Nou, Happy Easter dan maar en tot kijk.

  165. @Cookie:
    Niet echt, ik was aan het monologiseren en Piquant is daarvan in slaap gevallen, blijkbaar.

  166. Net als de rest, overigens.

  167. @ Laurencius
    D’r zit een hele meute op GS old school te wezen. De rest is Twitteren

  168. Gebakken lucht en uitlaatgassen.
    *onder brug wonen doet*

  169. @Piquant
    LOL !!
    Mannen ….. grrrmmmpfff

  170. Hooooooi iedereen.

    Ik ben er weer. Was overal tegelijk en toen moest ik ook de comp nog herstarten. *uitgeput is*.

  171. @Piquant: Nee hoor.

  172. Nou ja, bijna dan: ik liep nog even langs alle openstaande vensters alvorens de PC uit te doen en ALLEEN naar bed te gaan.

  173. Nu dan definitief : OUT

  174. Oh ja, derde kerstdag …… Pizza Doos !

  175. De draad is behoorlijk opgedroogd langzamerhand.
    Geen vlunk te beleven hier.

    Morgen meer.

    * oventje *

  176. Computerergernissen. Meteen een idee voor een topic voor morgen.
    Elk nadeel etc etc.

    @All trusten.
    @Ramm
    *zucht* 3 dagen de winkels gesloten. Gelukkig hebben we een grote vrieskast buiten🙂

  177. Welterusten

  178. *Kerstkransjes hier en daar rond strooit*

  179. *even bijkomt*

Reacties zijn gesloten.

