Slechte gewoontes

Bron pica: http://www.z24.nl/

De afgelopen twee dagen heeft iedereen de gelegenheid gekregen om zijn of haar goede voornemens voor het komende jaar in de panelen te dumpen. Daarvan heeft vrijwel iedereen in hoge mate geen gebruik gemaakt. De voorspelling dat de hedonisten het gaan winnen van de Health Freaks is daarmee niet aangetoond en niet afgewezen. Tijd voor een vervolgonderzoek. De stelling van vandaag is dan ook dat de nietszeggende comments het in toenemende mate zullen gaan winnen van de on-topic-comments.

Vandaag een nieuwe vraag. In de hoop dat de stelling van vandaag wel kan worden onderbouwd:

Welke slechte gewoonte neem je mee het nieuwe jaar in?

CveD

197 Reacties to “Slechte gewoontes”

  1. LOL Het antwoord is wel erg makkelijk op deze vraag, Cookie.

    De slechte gewoonte die ik ga meenemen naar het jaar 2010 is het mild zijn voor de medemens. Ik besef elke keer weer dat daar grof misbruik van gemaakt wordt, maar ik kan gewoon niet onredelijk en onvriendelijk zijn tegen anderen.

    Gelukkig ben ik altijd ruim omringd door vrienden die me opvangen als ik weer eens over me heen heb laten lopen, me in de grond heb laten trappen of als mijn goede intenties keihard in mijn gezicht terugkaatsen.

    Het leven is hard voor een zachtmoedig mens als ik, maar het is tenminste nog een leven.

  2. Fipo

    Slechte gewoonte?
    Speciaal voor stivo sjunks ik blijf sigaren roken

  3. Kudt
    Bop me voor

  4. Slechte gewoonte bob

  5. @ Drempel

    Het hebben over slechte gewoontes is eigenlijk zelf al een slechte gewoonte.

    *geeft fipo aan Drempel*

    Kijk, zo ben ik dan ook wel weer.

  6. @Bob

    correct.
    *doet nog een sigaartje aanvlammen*

    En bedankt bob voor de Fipo

  7. *zet Seth Gaaikema-pruik op*

    En ergens vlak na de derde comment had je een PIPO!

    *zet beschaamd Seth Gaaikema-pruik af*

  8. Blijven krabben in 2010. Ook als de jeuk er alleen maar erger van wordt.

  9. *gooit sneeuwbal naar cookie*

  10. * bukt *

  11. @ Cookie

    Ik ben rein van geest en lichaam. Geen gekrab hier, of je moet het over het vlooien van anderen hebben. In dat geval zal ik je niet teleurstellen in 2010.

  12. *heeft net een bord yoghurt voor Cookie zijn hoofd gehouden voor hij bukte*

    Doekje om je hoofd schoon te maken?

  13. In mijn krabben ben ik nietsontziend

  14. Iemand Muesli j zich?

  15. @Cookie

    Ik wil nog even een goed voornemen plempen. Ik ga een paar slechte gewoontes aanleren in 2010.

  16. @Piquant
    Lijkt me een goed plan.
    En je bent daarmee zowel vandaag als gisteren on-topic. Hoe doe je het toch?

  17. @ Piquant

    Dat lukt je nooit in een jaar.

    @ Cookie

    Cornflakes ook goed? Zijn nog uit een kerstpakket uit 1976.

  18. @Cookie

    Komt omdat ik verder niets aan mijn hoofd heb en me dus helemaal kan focussen op jouw vragen.

  19. @cookie

    15 min laten zitten is prima gezichtsmasker.
    *geeft als bonus honig en banaan aan cookie*

  20. @ Piq 11.10

    Lijkt me een strak plannetje.
    Leer jezelf gelijk even aan hetgeen hier neergekwakt wordt minder serieus te nemen.

  21. @Omerta

    Dat is idd een slecht voornemen. Ik moet nog een keuze maken en neem je advies mee.

  22. @bob

    het is tomatensoep maar niet zeggen hoor

  23. @ Omerta

    Meen je serieus dat niet serieus nemen iets serieus is?

  24. Bon, ik heb de complete schijf van vijf inmiddels wel binnen.
    En in m’n haren. Ik stap eens onder de douche.

    Ik meld me weer zodra ik weer honger krijg.

  25. @ Drempel

    Tomatensoep met honing? Nog nooit geprobeerd, maar biedt mogelijkheden als ik de smaken virtueel nu alvast vermeng.

  26. goede voornemens?

    Waar is Casper?

  27. @drempel

    Het topic is niet (meer) goede voornamens.

  28. @Piq

    Daarom juist

  29. on topic:
    ik blijf gewoon off topic items posten die veel belangrijker zijn dan het topic
    http://video.google.com/videoplay?docid=6063340745569143497#

  30. @piq
    nog ff over vannacht: niet ík was op mijn teentjes getrapt, ik was gewoon rustig tegen deeg aan het vertellen wat hij zou moeten doen, dat doet hij zelf ook altijd tegen anderen.
    jóuw teentjes waren te lang

  31. @ Bob 11.19

    Ik ben van mening dat NIETS serieus genomen dient te worden inzake hetgeen hier neergekalkt wordt.

  32. @ Omerta

    Kijk…dan heb jij het wel begrepen.

    Er ligt een missie in het verschiet voor je.
    Overtuig anderen van het nietsige van het loggen.
    Wees hun verlosser van de serieusheidszonde, de door de vader van het internet naar het log gezonden zoon, de heiland van de commenters.

    Ja…ik durf zelfs wel te stellen; de Jezus van de digitale snelweg.

  33. Hahahaha, show him the finger!

    Hmm, grrrr, werk te doen hier.

  34. Alle slechte gewoontes gaan gewoon weer het nieuwe jaar in. En alle goede gewoontes gaan ook mee.

  35. Roken en zuupen gaan in ieder geval het nieuwe jaar mee in.

    Eens kijken, houden van ellendige muziek, die neem ik ook mee. Mensen vertrouwen, yep die gaat ook mee het nieuwe jaar in. Twitteren ook zo’n megaslechte gewoonte, yep gaat ook mee.

    En verder mijn allerslechtste gewoonte, van heel veel mensen houden. Die neem ik ook mee.

  36. Tja, wat zal ik hier eens op antwoorden. Mijn slechte gewoonte om meteen mijn mening te geven gaat ook mee naar 2010 want het is ook weer een goede gewoonte. Two flies in one klep🙂.

  37. fllltsssssssss.

  38. maar eerst iets anders.

  39. @Sytze

    Ik ben nieuwsgierig. Voor de draad ermee.

  40. @erl

    Bij de op/ontruiming van mijn moeder’s huis, vond ik allemaal blikjes rosebud. Darvoor nooit van gehoord en daarna ook niet meer. Tot jouw post van daarnet. Ik heb zo het idee dat je dat niet bedoelt.

  41. @ Piq

    op-/ontruiming van mijn moeders huis

    i.p.v.

    op/ontruiming van mijn moeder’s huis

  42. @ Piq

    vond ik allemaal blikjes Budweiser

    i.p.v.

    vond ik allemaal blikjes rosebud

  43. No Trespassing

  44. Oma’s persoonlijke variant op struisvogelpolitiek

  45. @Omerta

    Hmmm, zou het? Ik denk eigenlijk eerder dat het jouw dirty mind is dan die van Erl, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

  46. @ Piq

    Nou ja, ZEG!

  47. @Leo*

    Die heeft de laatste jaren maatje 36 of kun je dan toch nog een Rosebud hebben?

  48. Citizen Kane

  49. The Rose en butt?

    Kernfysica?

  50. Wenst het komende jaar tesaam met Erl een ieder versteld te doen staan
    bij de o zo simpele 2 voor 12 quizz.

  51. Nou, als zo een rozen bottem je pleziert? Je doet maar. Wat een ophef zeg. Sommigen hebben nu eenmaal meer gevoel op bepaalde plaatsen. Dat is nu eenmaal zo. Daar kun je hijgerig over doen, maar men kan het ook aanvaarden. Maar dat laatste gaat dus ff niet. De boer die vreet nu eenmaal niet wat die niet kent. Drom.

  52. @Mark Twain
    Wanneer ? Dat wil ik graag zien !

  53. @Mark,
    Als jij bij de VARA voor schut wilt gaan? Mijn zegen heb je.

  54. Toen het met Bob nog goed gong en alles op orde leek te komen;

  55. @Anti

    Waarom nu speciaal bij de VARA.? Last van het GS- virus?

  56. @ Twain

    Ik wens je al het succes bij 2 voor 12. In huize Plop zal er voor je geduimd worden.
    Weet jij het woord ook altijd al voordat ze aan de laatste minuten beginnen?
    Heb jij ook liever een leeg bureau in plaats van al die stoffige en overbodige boekwerken en computer voor je neus? Die belemmeren alleen maar het uitzicht op de boezem van Astrid Joosten.

    Maar nogmaals…toi, toi, toi!

  57. Bob. Dat milde he!? Zou je dat niet eens van je afschudden?

  58. Krijgen we dan een livestriempje hier op ’t blog?
    Lekker met z’n allen meejuichen.

  59. Jan en alleman plempen hier linkjes op de draad, maar de hilariese links die ik on topic in topic heb geknipplakt worden door geen hond aangeklikt.

    En ik doe zo mijn best. Eerlijk.

  60. @mark twain Zegt:

    woensdag 30 december, 2009 @ 23:25 bij 11:25 pm
    Ik dacht dat 2 voor 12 een VARA dingetje was.

  61. Eeks, Hedy d’Ancona op radio 1.
    Mag ik ff afhaken?
    Die heks.

  62. @ Soof
    wat is er mis met Hedy d’Ancona?

  63. Ik luister eerlijk gezegd liever een hele week naar Hedy d’Ancona dan naar die achterlijke top 2000.

  64. @ Soof
    Met welke steek haak jij eigenlijk af?
    Ik haal meestal een keer extra door en daarna festonneer ik er een mooi zoompje aan.

  65. Dames en Heren, morgen is er een speciaal topic, dus allemaal bij de les , oudjaar of niet.

  66. @Cookie,
    Het is vast persoonlijk. Maar die Hedy praat iewat ‘simpel’. Ze heeft weinig reflextievermogen, als je t mij vraagt. Ze praat uit haar ego. Dat is best goed, maar een beetje eenvoudig.

  67. @Cookie,
    Lol, je bent erg thuis op brei-gebied.🙂

  68. @ Soof
    Goh, dat hoor ik er eigenlijk nooit in,
    Ik kan me wel voorstellen dat het iemand is die je type niet is. Maar dat heeft dan meer te maken met uitstraling en stem dan met inhoud.

  69. Insteken, overhalen, af laten glijden.

  70. @ Raar

    Mildheid is my middle name.

    Hedy D’Ancona mag van mij trouwens op de brandstapel…levend. Als ze niet verbrandt is ze onschuldig. Als ze verbrandt dan is ze een heks,

  71. Nou leuk dat er iemand tenminste niet alleen op het uiterlijk afgaat, dat gebeurt al zo vaak in ons land🙂

  72. @Cookie

    Heb je het nu over breien of over wat anders ?

  73. @Cookie,
    Nee hoor. Ik ga voor de inhoud.
    Maar de inhoud is ook weer zó persoonlijk hé?
    Joh, ik weet het niet meer.
    (Denk ik) (Alhoewel???)
    Gottogot… Wat IS de waarheid?
    Tjsa.
    Ik weet het wel.
    Maar de waarheid is zo flexibel…

  74. @ Cookie

    omhalen

    i.p.v.

    overhalen

    Daarnaast vergeet je doorsteken.

    Dat wordt geen breiwerk, maar broddelwerk.

  75. @piquant, een speciaal topic??? Heeft dus niets met oudjaar te maken??

  76. doorsteken mag ook doorhalen worden.

  77. @Soof

    Ik denk dat je H d’Ancona erg onderschat en haar daarmee tekort doet. Ze heeft veel betekend in de tijd dat er nog veel te doen was en wat we nu normaal vinden. Alles in het tijdsbeeld beoordelen.

  78. @Piquant
    Ik zal een blik werpen morgen. Ben benieuwd !

  79. @ Piquant
    Ik zat even een muismatje te maken. Zo’n plastic ding is niks met dit koude weer.

  80. Als iemand welbespraakt is hoef je het er natuurlijk nog niet altijd mee eens te zijn!

  81. @Ramm
    Ik verwacht dat jij het met me eens bent.

  82. @ Bob
    Eigenlijk lukt alleen het af laten glijden echt lekker.

    Maar dan ook echt lekker.

  83. @Cookie

    Ik heb een muisvelletje. Als je dat goed uitstrijkt, is het groot genoeg.

  84. @Cookie, je kunt er ook een haken en dan plasificeren, blijft de warmte van je werk er vast wel in

  85. @Piquant
    I’ll be there, with a board and a bell.
    Ik weet nog niet hoe morgen gaat verlopen maar ik hoop gewoon thuis te zijn, ergens, ooit.

  86. Ik verwacht ook dat Ramm het met mij eens is.

  87. Tenzij het weer over houthakkers gaat natuurlijk.

  88. @Piquant,
    Je bent toch geen gelovige van de ‘emancipatie’ of het ‘feminisme’ hè?
    Want, eerlijk, dat zijn echt niet zulke vrouwvriendelijke bewegingen als zij plegen voor te stellen.
    (Ik zag op het Inet filmpjes die de emancipatie in een heel ander daglicht stelde.)

  89. @Soof

    Moeilijk discussieren met iemand die zijn negatieve mening al zo klaar heeft.

  90. Och enne “de waarheid” is wat wij mensen in staat zijn om te geloven

  91. @Piquant,
    Dan niet. Jammer.

  92. @Piquant
    Ik ga mijn best doen. Nooit op mijn rekenen, zijn al een paar man de bietenbrug mee opgegaan.

  93. Soof heeft een beetje een zeikbui.

  94. @ramm

    Nu heb ik het voordeel geen man te zijn🙂

  95. @ Soof 0:30
    Filmpjes met Ilona Staller?
    Dat zijn de beste. Op feministies gebied dan.

  96. @Piquant
    LOL !
    Ik ben een beetje een ongeleid projectiel in verband met de situatie bij degene voor wie ik zorg. Ik weet echt nooit how and when de stront de ventilator raakt.

  97. Toch is dat een mooie discussie, emancipatie, feminisme etc….ooit dan hé, hoeft niet nu

  98. @Cookie

    LOL Ik ken haar niet, maar voel je wel aan🙂

  99. O, mijn hemel. Meningen zijn er velen. Maar waarheid is er enkel. En de waarheid luidt: ‘Eten, drinken en een dak boven ’t hoofd, plus nog gezondheid en gezelligheid.’. Das al heel wat.
    De rest is zo uit het denken…

  100. @ nijnie
    Tenzij het slechte gewoonten behelst die men mee wil nemen naar 2010. Ik denk dat Soof het in dat licht bedoelt.

  101. @nijnie

    Die discussie heb ik al zo vaak gevoerd en op een enkele openminded man na, gaat het het beste met vrouwen. Zelfs als die het niet eens zijn met het onderwerp.

  102. @Rammstein,
    Dát is waar. Ik ben in een zeikstemming🙂

  103. @Piquant
    Och ja, filosoferen is ook mooi over diverse onderwerpen🙂

  104. @Cookie
    Slechte gewoontes neemt men volgens mij niet bewust mee naar het volgend jaar! Dan zal men zich er nog niet bewust van zijn misschien?

  105. @nijnie

    Over het feminisme en de reaultanten daarvan, hoef je niet te filosoferen. Het meeste werk in Nl is gedaan.

  106. Wat een smilies allemaal. Is er iemand met de poederdoos rondgeggaan?

  107. Emancipatie is een mooie hobby en in de basis goed. Het zijn alleen de voorvechters en uitvoerders die er een zootje van gemaakt hebben en Hedy is daar zeker een exponent van

  108. @aanvulling voor nijnie

    Natuurlijk moeten er nog wel wat mannen (meesten met een christelijke en islamitische achtergrond,) nog wel even hard worden aangepakt, maar daar doe ik niet meer aan mee. Ik heb op dat gebied genoeg gedaan, al zeg ik het zelf.

  109. @nijnie 0:43
    Mwa, ik ben het daar niet helemaal mee eens.
    Ik weet nu al dat ik ook volgend jaar weer te veel ga roken en drinken, te laat naar bed zal gaan. Allemaal dingen waar ik me zeer bewust van ben en allemaal dingen waarvan ik het positieve effect ken als ik ze achterwege laat.

  110. @nijnie
    Nou!
    Filosoferen is volgens mij o.a. de menselijke geest serieus nemen. En dat is wat we zijn. Geest. Uit een lichaam. Onze geest is geest plus lichaam. Mooi hé?

  111. @Piquant
    Ik had het ook over filosoferen over diverse onderwerpen, emancipatie etc. zou er dus nog wel degelijk een van kunnen zijn. Kan me voorstellen als je er al fanatiek mee bezig bent geweest dat dat dan een keer zijn keerzijde krijgt alhoewel? In hart en nieren, dan kruipt het bloed zegt men weleens….

  112. @Cookie, dat is dan een zwakheid, zo noemen wij dat in onze provincie, niet dat ik een heilig boontje ben, maar daar ben je zelf bij!!

  113. @Antisoof 00.38
    Yep.

  114. @nijnie
    Ik vind dat nu de mensen aan de beurt zijn die vinden dat de babyboomers overal een zootje van hebben gemaakt. Ik sta nu aan de zijkant, met een smile te kijken naar wat er allemaal beter gaat. Zoals agressie etc etc.

  115. @nijnie
    Slechte gewoontes die je niet afschudt zijn per definitie zwakheden lijkt me.
    En ja, ik ben er zelf bij. En ik laat het gebeuren.

    *nederig hoofd buigt*

  116. @Soof
    Je moet in principe altijd in den beginne de geest serieus nemen. Mensen zijn bijzondere wezens. De geest echter kan wel groeien toch!

  117. @Bob
    Emancipatie als hobby??

  118. Ja, emancipatie is een welvaartshobby. Hoe meer welvaart, hoe meer vrouwen aan emancipatie doen.

    Wat dat betreft is een economische crisis een zegen. Van mij mogen er nog wel een paar banken knallen.

  119. @ramm
    Soms kan een woord zoveel zeggen. Moet ik ook eens vaker doen. Ha toch een goed voornemen, met dank aan Ramm.

  120. Heleen Mees vindt overigens dat de emancipatie nog moet beginnen.
    Als ik Heleen Mees hoor , vind ik dat het maar eens afgelopen moet wezen met die emancipatie.

  121. @nijnie Zegt:

    donderdag 31 december, 2009 @ 00:51 bij 12:51 am
    Zeker!
    De geest kan groeien, godezijdank!

  122. Werkelijke emancipatie zit in gelijkwaardigheid, niet in gelijkheid.
    De beweging in Nederland heeft gezorgd dat vrouwen hetzelfde willen (zijn) als mannen en dat is het doel volledig voorbij schieten.

  123. @piquant
    De beste stuurlui staan aan wal, wisten we al toch🙂 Er zou nog veel mogen gebeuren in dit land, zeker wat agressie betreft. Sommige zaken zouden we zelfs misschien wel beter terug kunnen draaien om beter met elkaar om te gaan etc. enfin nieuwe tijden..

  124. @BobP

    Ik constateer dat je niet weet waar emancipatie over gaat.

  125. @Nijnie

    Als er nou een ding niet groeit.

  126. @mark twain Zegt:

    donderdag 31 december, 2009 @ 00:54 bij 12:54 am
    En wie mag die Helen Vogel dit of dan weer zijn, goedgelovige?

  127. @ Piquant

    En ik constateer dat jij niet bewust bent van wat de maatschappelijke ontwikkelingen zijn geweest…..wederom.

  128. Ankie van Grunsven kon wel wat . Maar Bonfire … Och laat maar zitten.

  129. @Mark
    Wat bedoel je met “als er nou een ding niet groeit”?

  130. Maar vertel me maar, Piquant, waar volgens jou emancipatie over gaat.

    *gaat in luie stoel achterover leunen en luistert*

  131. @Anti

    Helen Vogel is Helen Mees.

  132. @BobP

    Blijf lekker hangen in die stoel. Ik ga geen discussie hier met jou aan.

  133. @Nijnie

    Hersens; de geest. Sinds de Romeinen en de Grieken zijn we op dit gebied niets , maar dan ook werkelijk niets opgeschoten. Ik zou zelfs durven zeggen; we zijn er op achteruitgegaan.

  134. Bangepoeperd!

    Ongeemancipeerde!

  135. @ Bob 0:55
    Heeft gezorgd dat .. willen zijn.
    Dus het doel was niet de verandering maar de wil tot verandering?
    en dat schiet z’n doel voorbij
    dusssss:
    Uiteindelijk heeft het niet gezorgd dat .. willen zijn? Of heeft juist gezorgd voor een overmaat van willen zijn?

    Wat zeg je nou?

    @ Bob 0:57
    maatschappelijke ontwikkeling?

    De maatschappelijke ontwikkeling is geweest dat vrouwen gelijk zouden willen zijn aan mannen in een hogere of juist lagere mate dan wat de bedoeling van de beweging cq hobby was?

    Wàààt zeg je nou?

  136. Ik ben geheel en al voor emancipatie, al weet ik werkelijk niet wat het is.

  137. Och, lieve mensen,
    ik proef een groot verschil.
    En dat is triest,
    Vooral hier.
    Maar ook hier is het een afspiegeling der geesten.
    *Deze geest gaat rusten. Tabé*
    (Voor wie nadere uitlegt behoeft, Anti staat ter uw beschikking. (Ja, zoveel houd ik wel van dit menselijk geslacht.))

  138. @Cookie
    Ben jij of is Bob dronken?

  139. @Mark
    Ligt echt aan de ontwikkeling van de individu er zijn genoeg mensen die er echt wel wat mee opgeschoten zijn.

  140. Je kan beter een ongeëmancipeerde zijn dan dat je wartaal uitslaat.
    Over het al dan niet groeien van de geest gesproken.

  141. @ Cookie

    Gewoon lezen wat er staat, dan is het overduidelijk.
    Desnoods teken ik het volgend jaar voor je uit in Jip en Janneke-taal.

  142. @ Mark 1:04
    Sorry. Ik was even aan het begrijpend lezen.
    Zal het niet meer doen.

  143. * nog een keer lezen, dit keer niet begrijpend *

  144. @BobP
    Ik ben noch ongeemanicipeerd noch een bange poepert, maar ik ga niet in discussie als ik dat zonde van mijn energie vind. Zo wijs ben ik intussen wel.

  145. @ Piquant

    Al je rode stokpaardjes vind je de energie niet waard om over te praten. Die staan op een heilig voetstuk bij je, net als het rode geteisem dat het de maatschappij de strot door geduwd heeft.

    En dat mag hoor. Geen probleem.

  146. @BobP

    Dat bedoel ik nou, met zo’n vooringenomen veroordeelhouding, ga ik echt niet in discussie.

  147. @Cookie
    Daar had moeten staan ; Bob is Cookie nou dronken ? Of beter Cookie; is Bob nou dronken.

  148. *gaat beginnen met tekeningetjes maken voor Cookie om zijn geest te verlichten*

    LOL @ Piquant

    Pot, ketel…bladibladibla. Ik duik tussen het dons. Fijne voortzetting!

  149. Vraagt zich immer af waarom Bob degene, die Bob terecht een lul vinden, door Bob onmiddellijk rood geteisem genoemd worden.
    Het kan niet anders dan dat komt , omdat Bob’s papa vroeger communist is geweest.

  150. @mark twain

    Kun jij gedachten lezen? Ik heb het woord lul niet eens gebruikt🙂

  151. Okeee.
    Kijk, dat het in het leven om gelijkwaardigheid gaat en niet om gelijkheid, daar ben ik het wel mee eens waarde @Plop. Dat geldt in de breedste zin, niet alleen in emancipatie. Dat is ook een vanzelfsprekendheid die niet snel meer bestreden zal worden in de westerse wereld.
    Is de kous daarmee dan af?
    Nee, natuurlijk niet. Gelijkwaardigheid krijgt pas vorm als er kansen en mogelijkheden aan verbonden mogen worden. Anders is het een lege huls.
    Ware gelijkwaardigheid bestaat pas wanneer alleen de verschillen die er zijn de verschillen in kansen en mogelijkheden bepalen. Niet de verschillen die er niet zijn.
    Alleen maar zeggen dat iemand of een groep gelijk of gelijkwaardig is, is gratuite. Goddank maakt af en toe iemand, of een groep, zich tot hobby om aan anderen uit te leggen dat ze met gratuite lege hulzen niet weg komen. Boter bij de vis. Geen woorden maar daden. Voor vrouwen, negers, homosexuelen, etc. etc.

  152. Niet gaan liggen meuren Bob. Lezen!
    Reageren hoeft niet. Mijn @1:20 is finaal en maakt verdere discussie volstrekt overbodig.

  153. @Cookie

    Jij bent dan wel weer een man waar ik graag de discussie mee aanga en dan hoeven we het niet eens te zijn met elkaar. Maar mensen die anderen “geteisem”noemen op aannames ook nog, daar ga ik geen woord meer aan vuilmaken.

  154. @Cookie

    Ik vind het allemaal erg problematisch. Ik bedoel; gelijk; gelijlwaardig; gelijksoortig enz.
    Voor eenvoudige mensen,zoals ik, is dat allemaal niet te volgen.
    Ik kijk erg tegen je op.

  155. @Mark 1:26

    ?

    Er wordt hier tegen niemand opgekeken als het aan mij ligt.

  156. @Cookie

    Nu doe ik dat ook niet meer. Ik dacht dat ik je net even een duivels dilemma had voorgehouden.

  157. @ Mark
    Het is allemaal niet zo ingewikkeld.
    Bob is welliswaar gelijkwaardig aan de rest hier. Daar is helaas niets aan te doen. Gelijk is hij echter niet, dat mogen we vaststellen. Hij is zo ongelijk als een geamputeerde poot.

  158. En daar staat geen kwaad woord in als je het goed leest.

  159. Ik ga er tussenuit.

    Trusten voor wie nog op is.

  160. Gerechtigheid voor allemaal
    Slaap lekker Piquant

  161. @Cookie

    Het ging me in dit geval in het het geheel niet over Bob. Het gaat me over het probleem van gelijk;gelijkwaardigheid. Dat is niet zo eenvoudig als het wel wordt voorgesteld. Vandaar dat voorbeeld van tegen opkijken.

    Zo kijk ik bijvoorbeeld op Plop neer en daarmee is de gelijkheid reeds opgeheven.

  162. @Cookie;

    Ik ga nu ook slapen.

  163. @ Mark
    Dat onderscheid vind ik niet zo moeilijk. Maar goed, wellicht verschilt het per persoon wat de perceptie van de begrippen zijn.

    Zoals een dubbeltje wel gelijkwaardig maar niet gelijk is aan twee stuivers, is Plop wel gelijkwaardig aan jou maar zeker niet gelijk.
    Gelijkwaardig behelst voor mij dat er een verschil is, maar dat het verschil niet groter wordt gemaakt dan het is. Ongelijkheid mag consequenties hebben voor de mogelijkheden wanneer dit verschil in mogelijkheden ook door het verschil komt.

    Wanneer je in een automaat niet kunt betalen met twee stuivers, maar wel met een dubbeltje, dan mag je spreken van ongelijk maar wel gelijkwaardig. Wanneer iemand aan de kassa van de supermarkt je de mogelijkheid ontzegt om met die twee stuivers te betalen dan is er sprake van ongelijkwaardigheid. Daarmee is het onacceptabel.

  164. Goed, iedereen naar bed. Slaap lekker allemaal.

  165. @Cookie

    Ik vind het wel erg ingewikkeld; maar als ik het wel begrepen heb komt het er op neer dat maar beter is dat Bob zich beperkt tot een krantenwijk of papierprikken en dat ik en jij je met andere zaken bezighouden.

  166. @ Mark
    Mooier kan je het niet samenvatten.

  167. ok,

    gisteren en vandaag was de advokaat (Kurt Haskell) die het gespek tussen de baliemedewerkster en de goedgeklede man (Indisch type, ca. 50 jaar) die de flight-253-bomber aan boord hielp, heeft gehoord, samen met zijn vrouw in de radioshow van Alex Jones.
    Hij beschreef hoe een andere passagier (Indisch type, ca. 30 jaar) opgepakt werd omdat een van de drugshonden bij diens bagage ging zitten. Geen woord daarover in de media.
    En hij beschreef hoe de goedgeklede man doorverwezen werd naar de baas van de baliemedewerkster, hoe hij en de “terrorist” vervolgens verdwenen en hoe de terrorist later plotseling toch aan boord bleek te zitten. Hij beschreef tenslotte dat het veel mensen was opgevallen dat weer een andere passagier bijna de gehele vlucht juist de “terrorist” heeft gefilmd.
    Met alle beveiliging op Schiphol, waarom hebben we nog geen beelden mogen zien van de “terrorist” tijdens het gesprek bij de incheckbalie?
    Waarom zwijgen “onze” politici in alle talen en drukken ze de bodyscan er blijkbaar zonder enige tegenstand doorheen tijdens het kerstreces?
    Dit zaakje stinkt als een erl als hij weer eens in de beerput gespeeld heeft…

    Hirsch Balin en Ter Horst zijn fascisten, zien jullie dat nou echt niet?
    In plaats van dat ze opstappen omdat hun beleid duidelijk gefaald heeft, straffen ze alle burgers

  168. mijn mening: een smerig vooropgezet zaakje van een paar geheime diensten als de CIA en de AIVD

  169. Toch wel mooi om te zien dat Cookie het na een korte periode van laten bezinken toch wel snapt en nog duidelijk kan uitleggen ook. Nu nog kunnen toepassen en dan is de cirkel rond. (Hoeft niet dit jaar hoor, maar volgend jaar ook)

    Voor Twain zie ik, gezien het volgende topic, zware tijden op komst. Dat gescheld van die man is toch niet normaal? Het lijkt wel of hij aan Tourette lijdt.

  170. Nadat ik het zelf had uitgelegd begreep ik het opeens een stuk beter waarde Plop.

Reacties zijn gesloten.

