Omgangsvormen (Piquant)

Bron Pica: http://www.guzer.com

Omgangsvormen spelen overal waar je mensen ontmoet een belangrijke rol. Ze bepalen de structuur van de communicatie en de kwaliteit van het onderlinge contact. In de eerste plaats zijn taalgebruik en naar elkaar luisteren essentieel voor het onderhouden van goed contact met elkaar.

Dat er op blogs andere omgangsvormen gelden dan IRL is me wel duidelijk. Dat is ook een van de leuke dingen van Internet. Je communiceert met de hele wereld over van alles en nog wat. Je kiest je eigen netwerk op Twitter, Hyves, op blogs, op Piquanterieen.
Je kan daarbij zelfs een andere identiteit aannemen als je dat wilt.
Daar heb ik geen enkele moeite mee. Zolang de omgangsvormen niet te ver van die van mij liggen heb ik er plezier in. IRL of IVL, het gaat mij om het hebben van goed en leuk contact.

Zelf een blog runnen is nog weer wat anders dan alleen maar deelnemen aan alle netwerken op Internet. Ik moet opeens iets vinden van de omgangsvormen die ik tegenkom op mijn eigen blog. Ik ben immers niet alleen deelnemer, ik ben vooral ook gastvrouw.

Op Internet doe ik me niet anders voor dan IRL. Ik houd er niet van te verkeren met mensen die het leuk vinden anderen te pesten of beledigen.
Als ik hier wat zeg van dit soort omgangsvormfouten krijg ik strijk en zet te horen dat ik niet zulke lange tenen moet hebben, niet alles serieus moet nemen, moet begrijpen dat het om de lol gaat en meer van dat soort ongetwijfeld goedbedoelde adviezen.
Jammer voor alle adviseurs, maar ik laat me geen normen en ideeën aanpraten die de mijne niet zijn.

Misschien begrijp ik niets van het bloggen, ben ik er totaal ongeschikt voor. Dat kan allemaal, maar ik erger mij de laatste tijd vaak aan het, wat ik noem, onfatsoenlijk benaderen van mijn gasten op Piquanterieen.
Wat anderen er ook van vinden, ik moet er op zijn minst zelf plezier aan beleven en dat is nauwelijks nog het geval.

Daarom ga ik doen wat ik allang wil doen. Ik ga wat ik lees toetsen aan het beeld dat ik heb van goede omgangsvormen. Daar waar bezoekers de toets niet doorstaan zal ik ze de toegang op Piquanterieen tijdelijk of blijvend ontzeggen.
Iedereen die zich hier niet in kan vinden kan beter wegblijven. Mocht dat het einde van Piquanterieen betekenen dan is dat zo, dan ga ik iets anders met de vrijgekomen tijd doen.

262 Reacties to “Omgangsvormen (Piquant)”

  1. oww gaat ava aan de wilgen hangen

  2. Alles foutloos gespeld en met vlekkeloze interpunctie… wij zijn hier getuige van iets heel bijzonders, mensen. Dé grote vraag waarmee dit prachtige jaar voor ons besloten lijkt te worden is: moeten wij Piquant nog langer haar passie voor het kantklossen misgunnen?

    * er maar aanstaan gaat *

  3. Precies zo hoort dat Piq!

    Jouw bloggie, jouw voorwaarden.

  4. Piquant is de beste gastvrouw die op Internet te vinden is. Dat ze er zelf ook plezier in moet hebben staat voor mij als een paal boven water.

    Ik sta dan ook volledig achter het bovenstaande artikel. Zelfs als dat betekent dat geen Bob Plops, Omerta’s en Vlunks anderen meer mag beledigen.

    Piquant voor president!

  5. @ Cookie

    Ja…..inderdaad….hieperdepiep…hoera.

    Mag van jou iemand als Twain, die steeds duidelijker vormen van Tourette laat zien, wel dan op wat meer krediet rekenen? Ik smeek het Piquant om de scheldkanonnades van Mark Twain met de mantel der liefde te bedekken.

    @ Piquant

    Ik weet dat je het in je hebt om met je hand over je hart te strijken. Zou je dat willen doen? Ik vraag dit niet voor mij of om mij, maar voor Mark Twain. Het zou zo jammer zijn als hij zijn enig overgebleven hobby ook nog zou verliezen. En je weet; bejaarden hebben het al zo moeilijk in deze tijden van kou, feestdagen zonder familie doorbrengen en zo weinig zonlicht.

    Heb erbarmen, Piq. Ook Twain is een mens.

    *gaat weer aan het werk*

  6. Ja mensen, ze staan voor die van Blop in de rij hoor…!

  7. Kantklossen is eigenlijk mijn grote passie maar daar durf ik nooit zo voor uit te komen.

  8. @ CvE

    Zet Erl, Twain, Leo en Bennie ook even in de doorstreepmodus wegens beledigingen en provocatie.
    Hypocriet gezeik van de eerste orde.
    Dit log gaat niet tenonder aan kietelen of treiteren, dit log gaat ten onder aan zelfmedelijden en eigengeil.
    Er is hier iemand nodig waar met de vinger naar gewezen kan worden, anders dooft dit hier.
    Al weken wordt er hier geklaagd en slap geouwehoerd over de boze brigade, terwijl er hartstochtelijk wordt gebedeld om terug te komen wanneer bijv. ondergetekende er even niet is.

  9. @ Omerta
    1) Het lijstje was niet limitatief.
    2) Het lijstje is mijn lijstje.

    Bijjzonder overigens dat jij jezelf rekent tot onderdeel van een zgn. boze brigade. Ik heb het je al vaker gezegd: Je bent van jezelf leuk genoeg. Daar heb je geen enkele brigade voor nodig.

  10. Kunnen we overigens omgangsvormfouten bombarderen tot woord van het jaar?
    Ja dat kunnen we.

  11. Kunnen we het kinderachtige naar elkaar en anderen wijzen, achterwege laten? Ik weet zelf wel wat ik buiten mijn grenzen vind gaan. Dank u.

  12. *Out* om nog wat van de schrappen in de supermarkt te schrapen.

  13. @piq
    graag gedaan

  14. ach gut, net nu ik toevallig weer in awaiting moderatormode sta

    – edit: Wondere wereld. Vanzelf in de am, vanzelf er weer uit –

  15. @ CvE

    Waarom dan deze facade tot een oudejaars-tearjerker omvormen?
    Het melodrama druipt eraf, het lijkt wel een bedroevend slechte soap van de Mol.
    Als er mensen niet gewenst zijn, maak dat dan duidelijk en HANDEL.
    Dit is werkelijk van een bedroevend niveau, slappe knieënretoriek.

    Overigens ben jij moderator en schaar ik jou bij de mensen die hier op de brug staan.
    Ik denk volledig terecht.

  16. @Omerta

    Het topic is door mij geschreven. Dat jij het een tear-jerker vindt, is dan maar jammer.

  17. @ Piq 14.23

    Als dat zo is, dien je dat beter in bewoordingen uit te drukken en geen ruimte voor speculaties te laten dmv een dergelijke draak van een topic te plaatsen.

    Spreek je dan gewoon uit en noem man en paard.
    Je vraagt om discussie dmvdit topic, en vervolgens ga je je verschuilen achter je zogenaamde grenzen.

    Slappe vertoning.

  18. @ Omerta
    Er staat er hier maar één op de brug en dat is Piquant zelf.
    En volgens mij staat er redelijk duidelijk in het topic welk handelen er op handen is. Spannend voor ons allen is wie de toets wel en niet gaat doorstaan.

    Op een slechte soap lijkt het hier overigens al tijden. Meer op de draad dan in de artikelen als je het mij vraagt. Te veel B-acteurs.

  19. Ten eerste moet ik denken aan het woord ‘beschaving’.
    Beschaafd met elkaar omgaan is slim.
    Maar ik heb het idee dat hier soms een spelletje gespeeld wordt. Het lijkt er dan op dat er toneelstukjes opgevoerd worden.
    Uit een ‘schrijvers oogpunt’ is dat begrijpelijk.
    (Wanneer je een boek schrijft, dan bepaal je je eigen grenzen. En de lezer bepaalt of hij het boek leest of niet. Zo kun je dan de meest walchelijke dingen neerpennen.)
    Maar of je op zo een poetische manier moet bloggen?
    Ik weet het niet.
    Trouwens, persoonlijk ben ik hier niet zozeer beledigd dat ik me daar ernstig gekwetst door voel.
    Maar ik denk dat het ego van de mens nu eenmaal niet, of althans zeer moeilijk te beteugelen is.
    Dus het zal lastig worden.

    O/T Op de radio valt me vaak op dat er gemanipuleerd wordt met geluid. Wanneer er bijvoorbeeld iets zeer ernstig verteld wordt, dan blijkt de telefoonlijn opeens van zeer slechte kwaliteit. Is dit mijn verbeelding?
    (Dat zou ook zomaar in een boek kunnen voorkomen)

  20. Afkorten is overigens te leren.
    Het zou moeten zijn CveD, niet CvE.

    Maar goed, ik wil niet op alle slakken suiker leggen.

  21. @ Piq 14.35

    Dat was me al volledig duidelijk, ja.
    Ik reageer slechts, net als jij, met de maat der onduidelijke algemeenheid.

    Je moet niet snel vluchten, Piq .. jij wilt discussie, voer die dan ook.

  22. ‘gespeeld wordt’ moet zijn ‘gespeeld worden’.

  23. @ CvE

    Jij bent CvE.
    Leuker kan ik het niet maken.

  24. @ Soof
    D’r hoeven toch ook geen ego’s beteugeld te worden. Dat lijkt me onbegonnen werk. Gewoon net als thuis: De mond van je broer met Ducktape dichtplakken en je schoonmoeder buiten de deur zetten.
    Veel gekker moet je het niet maken als bloghouder M/V denk ik.

  25. @Cookie (14:44),
    Dat is zo, maar ik wilde het voor de volledigheid toch maar gezegd hebben.

  26. Wat je wenst Omert.
    Een enkel klein omgangsvormfoutje deert me niet.

  27. * Emmer water boven op de deur zet *

    Ben benieuwd wie als volgende binnenkomt.

  28. @ CvE 2.37

    Piq is kennelijk niet in staat om dit log te beheren, want het geklaag en gefoeter is een beeld wat al het hele jaar een terugkerend beeld vormt, waarbij ze zélf heeft gekozen om dit log in het voorjaar weer op te starten.
    Geen enkel probleem, maar wees dan eens duidelijk wat je wel en wat je niet wilt, en ga niet de verontwaardigde schooljuffrouw uit lopen hangen.

  29. @ Piquant
    Mag dat (CveD@14:49) nog wel?

  30. ik probeer slechts uit te vinden wie nu het grootste probleem heeft met het scheiden van ivl en irl…

  31. de meeste tijd sla ik omerta het liefst UIT elkaar, toch gaan we binnenkort een keer bikken samen

  32. @ Omert 14:49
    Niet in staat dit blog te beheren? Het blog bestaat toch? Daarmee is en wordt het beheerd.
    En wat betreft het geklaag en gefoeter: Dit topic omvat een duidelijke klacht. Het klagen zijn een aantal frequenterende bloghooligans hier een stuk beter in dan @Piquant. Lees je eigen 14:49 maar eens na met die bril.

    Wat er verwacht wordt is mij wel duidelijk. Maar dat zal komen omdat ik zo enorm invoelend en intilligent ben wellicht.

    Genoeg hier over. Ik ga een oliebol eten.

  33. @deeg
    ik was nog binnen, duidelijk?

  34. @vlunk 14:53
    Simpel
    IVL > Zwarte kliko
    IRL > Groene kliko

  35. @deeg
    had de afgelopen dagen niet zo op je strepen gaan staan en overaanwezig geweest en we zouden een heel ander topic gehad hebben vandaag.
    voor moderatorship moet je gevoel hebben…

  36. @deeg
    ik heb maar 1 kliko
    met 2 vakken

  37. @vlunk
    je account doet weer eens lastig. Tegen alle regels in beland je in de spam.
    Heb je nog een reserve-account?

  38. @omerta
    nou schijn ik vanaf morgen al mijn plastic afval appart in te moeten leveren maar ik heb nog geen enkele info ontvangen van mijn gemeente over hoe, wat, waar, wanneer en waarom dan wel niet.
    jij wèl?

  39. @deeg
    nevermind,
    ik reken er op dat jij toch niks beters te doen hebt tot het voorbij is…

  40. Maar goed.
    Over Piquants mening dat er niet gepest en beledigd zou moeten worden op haar blog, valt niet te twisten.
    Waar wel over getwist kan worden is wat pesten en beledigen precies inhoud.
    (Ergens vind ik plagen bijvoorbeeld wel leuk, maar op een blog komt dat soms helemaal verkeerd over. In het dagelijks leven zie ik plagen als een vorm van humor.)
    Of denk ik nu te ver? (Ja vast wel.)

  41. appart met zonder 1 p

  42. @ Antisoof
    Je kan wel twisten over wat wel en niet pesten en beledigen is, het hoeft echter niet. Het gaat er nadrukkelijk om dat de toest is wat Piq pesten en beledigen vindt.
    Heerlijk toch, hoeven wij er niets van te vinden.

  43. @vlunk
    Het kan maar zo dat ik opeens wat anders te doen heb.
    Niet om zaken te frustreren, maar gewoon omdat ik zin heb om wat anders te gaan doen.

  44. Doet een ieder alvast een goed uiteinde wensen.

    *Eauk Casper*

  45. @Cookie van eigen deeg,
    Dat is zo.
    En het zij zo.

  46. @ Vlunk 15.00

    Pletter het bij die politieagent in zijn tuin met de mededeling dat hij, als ambtenaar zijnde, dit best wel in goede banen kan leiden.

    out.

  47. @soof @15:01
    spijker, kop en zo
    hier kun je iemands gelaatsuitdrukking niet zien tijdens het posten.
    veel te veel speculatieve reacties.

    neem zwammstein nou die me onlangs verweet dat ik korte tenen had, terwijl ik in ABN tegen deeg zat te vertellen wat ik vervelend aan hem vond en wat hij anders zou moeten doen. Piq nam dat meteen aan als feit, van die korte tenen en ik hield die keer verder wijselijk mijn mond maar.

    Nou scheld ik regelmatig Jan en alleman volkomen verrot, al wordt dat echt steeds minder, bijna logaritmisch, maar we zitten hier met een scherm vol tekst, veroorzaakt door allerlei mensen om allerlei redenen, wil je een levend blog of een blog dat ten dode opgeschreven is op den duur?

    @jos
    kom er maar in als nieuwste buitenstaandert

  48. @omerta
    done
    spoedig uiteinde enzeau…

  49. @vlunk
    Ik ga zo echt even wat anders doen.
    DE keuze is aan jou: Even een ander accountje testen of je posts lekker laten oppotten in de spambak.

  50. …ikel

  51. @herr bauer
    prettige jahrwechselung

  52. heeft iemand nog mijn comments gelezen op het vorige topic?
    ik wil je best hier nog ff herhalen, maar ik vermoed dat o.a. piq liever heeft dat jullie gewoon ff op het vorige topic klikken en daar ff lezen wat er zo belangrijk is dat ik dit hier allemaal zo wellicht nogal omstandig uitleg in ABN, wederom.

  53. je = het

  54. hoppa, binnenkort hebben we ook bodyscanners in de winkelcentra en vervolgens in elke straat, zie finland.
    en zeer binnenkort ook de vs

  55. @vlunk
    Treurig dat dat moet. Ik had ook liever de jaren terug dat er nergens beveiliging was, maar ja, die tijd is over.

  56. @piq
    wel als je je er bij neerlegt.

  57. @piq
    denk maar niet dat hirsch balin of ter horst zelf ooit door een bodyscanner gaan, die beschouwen zichzelf openlijk als “elite”.

  58. @vlunk

    Het is het gevolg van…….. Ik leg me erbij neer, want er is geen andere keuze dan alle gekken opsluiten. Wel lekker rustig wordt het dan weer. Geen files, geen rijen meer bij de kassa’s etc.🙂

  59. @vlunk

    Ik ken Ter Horst uit 020 en we kwamen elkaar in een circuit wel eens tegen. Zij heeft/had geen kapsones en of zij en Hirsch Balin nu wel of niet door een scanner gaan, zal me mijn reedt roesten. Ik hou me liever bezig met de oorzaken dan het gevolg van.

  60. @piq
    weet je dat er talloze psychiaters zijn die beweren dat eigenlijk de gehele wereldbevolking volslagen idioot is op een paar syndroom-van-aspergers na, omdat dat de enige mensen zijn die situaties en problemen emotieloos op kunnen lossen, met de grootste rechtvaardigheid.

  61. mozart, einstein, bach waren aspergerts
    @piq
    ik begin er nu zelf weer ff over, anders doet lorre het toch wel weer over een paar dagen.

  62. @Vlunk

    Om een probleem te kunnen oplossen, moet je er boven staan en er niet in blijven hangen. Ik heb de indruk dat jij in ieder geval, maar ik weet niet of dat een asperger probleem is, erg blijft hangen in een probleem en dat er dan van oplossen weinig terecht komt. Je maakt het probleem in ieder geval niet kleiner.
    Met alle gekken , bedoel ik gevaarlijke gekken en lang niet alle gekken zijn gevaarlijk.

  63. @Vlunk

    Van Einstein is het mij ook bekend. Mozart had Gilles de la Tourette heb ik me laten vertellen en van Bach neem ik het van je aan. Net als met de gekken, is het natuurlijk ook zo dat niet alle Apergers genieën zijn.🙂

  64. @piq
    1-0

  65. ippon

  66. en nee, ik heb het er zelf zeker 4 maanden niet meer over gehad, dat was lorre steeds met z’n humorvolle zinspelingen.
    maar goed

  67. @vlunk
    Mijn japans gaat niet verder dan ippon, dus net het goede woord. *high five*

  68. @Vlunk

    Om een probleem op te lossen moet je er boven staan, zei ik net. Maar ik beloof je, dat als je er geen aanleiding voor geeft, ik erl op zijn vingers zal tikken als hij ermee begint. *toch een goed voornemen*.

  69. en bennie…

  70. Ik dacht dat van Einstein vooral bekend was dat ie maar een ondeduidend
    klerkje was.

  71. @twain
    tot hij erkend werd door collegae als niels bohr

  72. En van Bach weet ik alleen dat ie steevast om klokke 17.00 naar de kroeg ging.

  73. @piq
    lorre heeft de boodschap intussen zelf al begrepen, wedden?

  74. En van Mozart weet ik ook niet meer dan dat jij uiterest smerige brieven schreef.

  75. @twain
    wie?
    ik?

  76. @Vlunk

    Maar toen zat hij wel al in de USA aan een universiteit toch ?Ik heb gelezen dat een aantal universiteiten hem en anderen weigerden, omdat het joden waren. Hebben ze later veel spijt van gehad.

  77. bach was doof en aan de coke

  78. jij = hij en uiterst i.p.v. uiterest

  79. @piq
    amerikaanse universiteiten weigeren vooral nooit joden.

  80. omg, een nieuwe wordpress-ban met deze nick?

  81. @eigenlijk_toch _vlunk zegt :16:09

    Van jou weet ik niet dan dat je Vlunk bent. Ik wens jullie allebei alvast het beste.

  82. niet = niet meer.
    Ga volgend jaar leren tikken .

  83. niet, dus, dan zal ik het woord j-o-d-e-n wel niet mogen typen in reactie op piq @16:09

  84. @Vlunk

    Ik weet het heel zeker dat , ik dacht Yale, gesloten was voor joden. Ik las het in het boek “a beautifull mind”.

  85. @Piq

    Je bent in de war. Einstein heeft zich op geen enkele universiteit willen laten inschrijven. Waren allemaal veels en veels te slecht.

  86. 2e poging:
    @piq
    amerikaanse universiteiten weigeren vooral nooit j-o-d-e-n.
    Ik heb sinds Eisenhouwer elke amerikaanse president een keppeltje zien dragen, al dan niet uit “beleefdheid”, maar niet alleen in synagogen.

  87. *in*

    @ ALL

    Hele fijne jaarwisseling en alvast een goed 2010 toegewenst!

    *out*

  88. @piq
    jij moet nog heel veel leren over de thora, families als rothschild, rockefeller, bush, kennedy etc.
    echt

  89. @dmmdh
    don’t let the door hit you on the way out…

  90. Heren

    Lees “a beautifull mind”en het wordt allemaal erg helder. Nee Einstein werd uitgenodigd, maar door , naar ik net zei, ik dacht Yale niet (in ieder geval een zeer vooraanstaande uni), om de reden die ik net vermeldde en gelezen in dat wereldberoemde boek. Film is een zeer slap aftreksel van het boek.

  91. @piq
    a beautifull mind ging toch over een aspergert?

  92. @Vlunk

    Nee, over iemand ,laat ik nou zijn naam kwijt zijn, die nadat hij jaaaaaren later, uit zijn psychische stoornis was, waarvoor hij jaren en jaren in inrichtingen had doorgebracht, de Nobelprijs in ontvangst kon nemen. Een natuur/wiskundige.

  93. @piq
    dat was geen aspergert
    dat was nou een psychopatische controlfreak, net als balkenende, hirsch balin, ter horst, verburg, beatrix, prins pils en prinses champagne, al gore, barry satoro en de rest van het gebruikelijke lijstje.

  94. *in*

    oppassen met bommetjes vanavond!

    *wat rondzoent*
    *out*

  95. * Kwijl van @Sytze uit baard poetst *

    Jelui ook een goede jaarwipseling Sytze/Man met hoed

  96. @Sytze en @DMMDH

    Zie jullie, in goede gezondheid terug. have fun !!!!

    @Vlunk]

    Jammer dat je er nu weer iedereen bijhaalt die niets met het onderwerp van doen hebben.

  97. @piq
    we leven in een wetenschappelijke dictatuur
    alle techniek wordt TEGEN ons gebruikt door de mensen die ons zogenaamd zouden vertegenwoordigen

  98. @piq
    dat waren schoolvoorbeelden van het type dat ik schetste

  99. @Vlunk

    Advies: Zie in 2010 eens de pluskanten van de medaille. Wetenschap is ook en vooral vooruitgang.

  100. @Piq

    Het was Nash, die overigens aan schizofrenie leed.

  101. @piq
    als het aan bovengenoemde mensen ligt kan ik binnenkort niet meer luisteren naar de alex jones-show, al ben ik betalend lid.

  102. Holy smokes: heb ik a priori al een perma-ban qua in het nieuwe beleid qua op dit blog.

  103. @piq
    niet voor voor de “gewone man”
    wij liggen qua wetenschappelijke kennis minimaal 50 jaar achter op de regeringen met hun defensiegeheimen.

  104. @eigenlijk_toch_vlunk 16:22

    Raad Vlunk het werk van Habermas aan. Die heeft in ieder geval vroeger ongeveer hetzelfde beweerd.

  105. @twain
    q.e.d.

  106. @Laurencius

    Sorry. wordpress denkt zelfstandig en dat heb ik liever niet. Hoi!

  107. Toch goed van Crosby en Stills dat ze daar mee om konden gaan.

  108. arthur nash

  109. Zit elders of wifi en wist mijn email niet meer: sorry hoor.

  110. @piq

    Kan inderdaad zo aan 2 voor 12 meedoen. Desnoods zonder Erl.

  111. @laurencius
    no problem
    maar wil je dat nooit meer doen?

  112. op wifi, bedoel ik: nou al teveel gezopen….

  113. Eigenlijk_toch_Laurencius Says:

    Nieuwe trend?

  114. @Cookie
    Verder was Crosby een alcoholist en Stills een autist. Zo onbegrijpeleijk zou het dus niet geweest zijn.

  115. werkt niet; als ik weer thuis ben komt het BMW logo ook wel weer terug.

  116. @Laurencius

    Zolang ik achter de LT zit, werkt het, zij het met vertraging, wel.

  117. Ik had begrepen dat dit blog ging sluiten, hedenavond om 24.00.00 uur, maar dat valt dus weer mee?
    Wel een (nog) strenger regime, begrijp ik.

  118. ff een field-test:
    kudt
    neuqen

  119. @laurencius

    Mijn probleem is dat ik niet streng AT ALL ben geweest.

  120. Nou heb ik zeker een perma-ban, minstens?

  121. crosby, stills, nash and yusuf islam

  122. @Laurencius

    Gilles de la Tourette ?

  123. @omerta
    roflol

  124. @Piquant
    Nog even over het eigenlijke topic. Natuurlijk is het zo dat jij de gang van zaken hier bepaalt. Ik heb nog geen enkel fatsoenlijk argument gezien, waarom zulks niet geval zou zijn.

  125. @mark twain

    Ik ben het ook erg met mezelf eens.

  126. Ik ben het ook erg met mijzelf eens.
    Maar dat was al wel bekend geloof ik.

  127. *Steekt giegel om de hoek*

    *Wenst iedereen een 2010 waarin een deel van je dromen uitkomen*

    *Knuffelt Pig*

    *trekt giegel weer terug*

  128. Pig?

    Ik zou d’r wat van zeggen Piq.

  129. @twain
    precies
    het draait om de uitvoering en dus het humeur van een (paar) m.i. nogal ongelukkig gekozen moderator(s)

  130. @Piquant 16:38

    En ook geen enkel argument waarom het anders zou moeten zijn.

  131. @twain @16:38
    nou…
    heb je nog ff tijd?

  132. @Piquant:
    Gij zijt de enige kapitein op dit schip, koersen uitzetten en bijsturen horen bij de taken van de kapitein. Bovendien staan de best stuurlui altijd aan wal.

    Ikke Gilles de la T. ? Neen, teveel gezopen, nu al, zou kunnen.

  133. grrrr
    @16:43
    de klok van mijn magnetron liep weer eens achter…

  134. @vlunk
    Jij bent toch al heel lang geen moderator meer op dit blog?

  135. omg
    sytze zit te trollen…

  136. @deeg
    al heel lang

  137. @HelenZ

    Jij ook veel lol en geluk in 2010

    @laurencius

    *Piq zet haar kapiteinspet op* Staat best goed eigenlijk

    @mark twain

    Mijn topic is ook niet bedoeld als een discussiestuk. Het is een mededeling.

  138. @deeg
    destijds wilde ik het niet en heb ik degene die het me gaf dan ook 3x geswifferd

  139. ene “z”

  140. gelukkig toch nog goed nieuws
    volgens rtl-7 is het goed weer voor vuurpijlen.

  141. ik heb die van mij allemaal op het slaapkamerraam van mijn beide buren gericht…

  142. @eigenlijk_toch_vlunk Zegt: 16:53

    En? Voor hoeveel heb je ingekocht? En? Allemaal straks richting buurman?

  143. @twain
    moet ik langzamer typen?

  144. Nou jongens en meisjes ik ga oud en nieuw vieren, d.w.z. : zuipen, vreten, schreeuwen, neuqen, ruzie maken met diverse familie-leden, zelfgemaakt vuurwerk laten ontploffen en meer van dat leuks. Ik wens u allen een goed en gezond 2010.

  145. @laurencius

    Dat klinkt heel erg leuk. Veel lol en tot snel.

  146. @laurencius
    neuqen, ruzie maken met diverse familie-leden?

  147. @ ALL

    Prettig uiteinde en een voorspoedig 2010.

    Groeten, Omerta.

  148. @Omerta

    CU en hug. Have fun.

  149. @……Vlunk:
    er staat niet voor niets een komma tussen… Of ik het zelfgemaakte vuurwerk laat ontploffen tussen voornoemde familieleden moet ik idd serieus in overweging nemen.

  150. @twain
    o

  151. @twain
    k

  152. Iedereen die zich alvast afmeldt wens ik een bijzonder aangename jaarwisseling en een gezond, goed en uitermate beschaafd 2010.

  153. @laurencius
    sterkte dan
    kom je gauw weer eens terug (moest ik vragen van piq)?
    ff zonder flauwekul
    ik wens je alles wat je mij ook wenst

  154. @deeg
    en de anderen dan?

  155. Ik ga geen vuurwerk afsteken. Ik steek om 12 uur een hand vol telemarketeers in de fik denk ik.

  156. @vlunk
    de anderen wens ik een goed uiteinde tegen de tijd dat ze zich afmelden. Of tegen de tijd dat ik me afmeld. Of tegen de tijd dat die anderen of ik een perma-ban oplopen.

  157. @piq
    kijk
    dat is nou een typisch verschil tussen deeg, jou, je vrinden en mij.
    “Ik steek om 12 uur een hand vol telemarketeers in de fik denk ik.”

    Ik zou gezegd hebben: dit en dat is mijn adres, kom maar langs als je wilt knokken.

  158. Piq gaat nu 1,5 kg garnalen pellen. Niet dat het iemand boeit, maar weet dat ik een tijdje niet aanspreekbaar ben.

  159. @deeg
    uiteindelijk mogen we elkaar wél
    alleen die bennie, dat is een heel ander verhaal
    ja sorry hoor, piq

  160. @Vlunk

    Ik zie daar niks ergs in. Gebbetje van Cookie. *geheimpje; doet hij niet*.

  161. @Piq:
    Da’s toch geen werk voor een kapitein, meer iets voor een dek-knecht…

  162. @Laurencius

    Ik heb nu eenmaal geen personeel al denkt vlunk dat er hier een batterij volonteers aan de knoppen zit.

  163. @piq
    zorg je wel dat ze allemaal dood zijn voor je ze pelt?

  164. ik kan niet tegen garnalenleed

  165. *gluurt nog even om een hoekje* Mijn 3 poezen vreten ze waarschijnlijk onder mijn handen vandaan*

  166. @vlunk
    We mogen elkaar zeer zeker wel.
    Dat komt vooral door mijn enorme geduld met jou natuurlijk. Maar datr doe ik met liefde.

  167. @Piq 17:09

    Krijg je van garnalenpellen een slecht humeur? Dat wist ik niet.

  168. ik vreet tegenwoordig bijna alleen nog maar poolse garnalenpelsters trouwens…
    en nee, ik maak ze niet eerst deaud

  169. Garnalen pellen lijkt me best lastig met z’n haak.

  170. @deeg
    heaumeau

  171. @deeg
    k.o.
    zo’n belediging van mij aan jou en dan toch nog zo’n compliment teruggeven
    petje af

  172. @vlunk
    Het is en blijft mijn queeste om liefde en vrede over het ganse Internet te brengen.

  173. en alu-hoedje op…

  174. @deeg
    “Het is en blijft mijn queeste om liefde en vrede over het ganse Internet te BRENGEN.”
    Nu zou ik iets kunnen zeggen maar tot opluchting van piq doe ik dat nu ff niet.

  175. @vlunk
    Jouw queeste ook al?
    Geweldig vlunk!

  176. @deeg
    u hoort nog nader van ons, don’t call us, we won’t call you

  177. * Steikum garnalen van Piq weer terugsteekt in losse pantsertjes *

  178. http://nos.nl/artikel/126128-politie-justitie-en-defensie-waken-tijdens-jaarwisseling.html

    pardon?
    defensie?
    dat was toch bedoeld ter verdediging tegen buitenlandse mogendheden, of om zandzakken te vullen bij overstromingen?
    weer een grondwet met voeten getreden…

  179. Tijd voor wat anders

    Wie ik niet meer spreek: Een zalig uiteinde. Hasta ana nova.

  180. Zo…even pauzeren van het werk om deze ledigheid te doorploegen.

    Best nog wel druk hier voor een oudjaarsdag. Dat zal wel snel veranderen als Piq de rug recht kan houden en gaat uitvoeren wat ze (voor de zoveelste keer) aankondigt.

    *geeft Piq twee maten*

    Is cadeautje. Kun je volgend jaar weer verder mee meten.

    En om geen spelbreker te zijn qua eindejaarswensen: ook ik wens sommige hier wel een goed 2010 toe. Niet iedereen, dat zou tegenstrijdig zijn, onmogelijk zelfs qua realiseerbaarheid.

    Adios!

  181. Prettige jaarwisseling voor iedereen en ik wens iedereen voor 2010 wat ze mij toewensen.

    @Piquant De Beste Wensen en dat dit blog JOUW blog is en blijft.

  182. Oh en Piquant, always remember: de beste stuurlui staan aan wal.

  183. Mocht iemand zich vannacht in onbewolkt gebied bevinden: er is blauwe maan vannacht.
    Enjoy !
    *aus*

  184. Mag het nog?
    Ja het mag nog.

    Met twee maten meten, dat neemik me voor voor 2010.
    Ik heb de twee maten al uitgezocht ook.

  185. @ Cookie

    Je gaat dus gewoon verder in 2010 waar je in 2009 gebleven was.
    Is ook een keuze en nog consequent ook.

  186. Zouden de meeste geniale mensen volgens de ‘gewone’-mensen-maatstaf niet meestal ook een beetje geestelijk gestoord zijn?
    Ik denk dat de natuur zorgt voor afwisseling en diversiteit onder de mensen, anders zou het immers niet goed zijn. Dat is evolutionair gezien redelijk invloelbaar. Pfff. En omdat we nu in een opgedrongen keurslijf van de techniek (idd, Vlunk, de techniek vind ik ook vaak stuitend en onmenselijk wreed) leven, is alles afgestemd op de ‘normale’ mens.
    En dit niet willen inzien is ook wreed. Maar die wreedheid komt dan voort uit onnozelheid.

  187. Hoe groot is het tijdsverschil tussen Brabant en het vrije westen eigenlijk precies. 52 jaar en een uur of 51 jaar en 2 uur?
    Ik wil vlunk en Sytze wel een beetje op tijd een gelukkig nieuwjaar wensen.

  188. De garnalen zijn gepeld; de oliebollen gebakken . Nu nog even snel mayo maken en de happen klaarzetten. Ik heb voorlopig nergens trek in, want de oliebollen waren TE lekker.

  189. Kunnen jullie iets rustiger doen? Ik ben aan het werk en kan me zo niet concentreren.

  190. *Schiet gillende keukenmeid en een duizendklapper naar BobP*

  191. @ Piq

    Kun je alstublieft even met je zelf in gesprek gaan over het onheus bejegenen van mij? Of gaat dat morgen pas in?

    *spuit deursloten van Piq vol met lijm*

    Dat zal je leren, dekselse schavuit!

  192. Gooit een schaal met oliebollen van vorig jaar tegen de ramen van BobP. Appeldeflap, ik zal je leren.

  193. @ Piq

    Als het een hele schaal is, dan zal de ruit nu wel gesneuveld zijn.
    Das kudt, daar valt niet tegen te stoken morgen.

    Dat geweld van je zou je toch een keer hulp voor moeten zoeken. Dat heeft een meisje als jij niet nodig.

  194. Oh fijn, we zijn bijna in oorlog met Venezuela. Dat winnen we toch makkelijk?

  195. @HelenZ

    Ik heb niks gehoord. Chavez is wel gek en voor gekken moet je oppassen.

  196. Ik wens iedereen (zonder uitzondering, ook Omerta @ 16:59) maar vooral Hugo Chavez en zijn vrienden een heerlijk 2010 toe.

    * vol overgave en al een beetje dronken de zoveelste gefrituurde bal gluton besuikert *

  197. @BB

    Ik was even in de veronderstelling dat Helen al te diep in het glaasje heeft gekeken, maar jij begint er ook al over. Wat had ik (hadden we) moeten weten over Venezuela en NL?
    Ik verkeer nl in de veronderstelling dat de knallen buiten, vuurwerk is, maar voor hetzelfde geld is het afweergeschut.

  198. Is het op oudejaarsavond spelen van stomme spelletjes ook een omgangsvorm?

  199. Kijk Piquant, je wenst iemand iets goeds voor de toekomst als hij er in feite niet te best voor staat. Anders slaat het nergens op. Iemand die net 27,5 miljoen Euro in z’n schoot geworpen heeft gekregen, die ga je geen voorspoedig 2010 zitten wensen. Toch?

    En laten we eerlijk zijn: Hugo en de zijnen staan er niet best voor. Mooie vrouwen en een boel olie, dan heb je het wel gehad. Dus wens je die mensen het beste. Tegen beter weten in, maar daarom juist.
    Waarmee wel even gezegd wil wezen dat Hugo voor miljoenen Venezolanen een zegening is. Maar dat gaat niet duren natuurlijk.

    Verder niks. M’n Paddy staat warm te worden.

    * zich aan JanJaap ongans te ergeren zit *

  200. Ben naar Ned 3 aan het kijken. Mooi muziek programma.

  201. Ben het nieuws aan het volgen: http://tinyurl.com/yac8jny

    * dit hot vindt *

  202. @BB

    Ik ga binnenkort vliegen en hoop dan zo op een uitgebreide visitatie en bodyscan.

  203. Ik wens de bevolking van Venezuela het allerbeste en Chavez de tyfus…
    Gelukkig zit zoon met de Rode pet nu op Curacao het land te verdedigen😛

  204. @DMMH

    Ik heb niks van Venezuela gehoord, maar het zal je toch niet gebeuren dat juist als jouw zoon daar zit…..

    Ik wens alle gasten van Piquanterieen een leuk, spannend en gezond 2010 !!!!! Hug en kus voor een ieder.

  205. Ik ga nu mijn Stalinorgel naar buiten. Even een geschilletje met de buurman beslechten.

  206. Cookie van eigen deeg Says:

    Gelukkig nieuwjaar allemaal.
    En een dikke kuz voor Piquant!

  207. @ ALL
    GELUKKIG NIEUW JAAR!

    @ Pikantje bij 11:58 pm
    Tja… Dat is z’n werk heh…

  208. Ik wens al de genen die hier hun brein luchten een zeer voorspoedig en ook vooral een Zalig (en natuurlijk gezond) Nieuwjaar.

  209. Ha gezellig er zijn nog mensen wakker en kennelijk niet al te dronken.

  210. Moge Piquanterieen nog een lang leven beschoren zijn.

  211. @Piq

    Kijk; ook als ik straalbezopen ben komt er nog wel wat uit.

  212. @mark twain

    LOL en jij ook🙂

  213. Krijg nu helemaal de ziekte. Zie ik een aantal nepnegers Aretha Franklin nadoen.

  214. Iedereen een gelukkig en piquant Nieuwjaar wenst!

  215. @Jos

    Jij ook, vooral dat piquante !

  216. Wat me opvalt is het gehalte aan siervuurwerk. De gewone man heeft de charme daarvan geloof ik ingezien. Jeetje wat was het mooi zeg! Ik zag zelfs luchtballonnen. Dat was erg mooi.

  217. Slaap allen.

    Wie had trouwens ooit gedacht dat Anti vuurwerk leuk zou vinden? Nu al weer wat geleerd.

  218. @Soof

    Ik zit hier op een plek waar ik alles kan zien. Zo mooi idd.

  219. Slaap allen.

    Anti; ik had nooit gedacht dat jij een vuurwerkliefhebbert zou zijn.

  220. Gelukkig Nieuwjaar !!!

  221. Ik ga mijn eerste nacht van 2010 in en wens iedereen sweet dreams.

  222. @Piquant
    Welterusten, sweet dreams.

  223. Ik ga natuurlijk niet weg voordat ik Ramm een jaar met heel veel mooie concerten heb toegewenst !

  224. Slaap allen wel.

    Anti; jij een vuurwerkliefhebber?

  225. @Piquant
    Hear, hear !!
    Dat al je wensen mogen uitkomen.

  226. Mark,
    Als het mooi is echt wel.
    Slaap lekker!

  227. @ramm

    Hoop ik niet, want kan ik net zogoed de pijp uitgaan. Moet iets te wensen overblijven of is dat calvinisme ?

  228. @Slaap lekker, Piquant.
    En welterusten Rammstein.

  229. @Piquant
    Calvinisme Schmallvinisme
    Er blijft altijd iets te wensen over.

  230. Rammsteijn, bedoelde ik.

  231. @ramm

    Ik wens jou een night met “the Boss”toe🙂

  232. @Piquant
    Eentje maar ? Maar weinig kans dit jaar, maar Rstein gaat dat weer opvangen/opvullen.

  233. @Rammstein

    OOit een keere naar Bruce geweest. Heel , heel lang gelden. In de Rai; waren maar 250 man . Was geweldig en daarna is het helaas alsmaar minder geworden.
    En tegenwoordig ook al een moralist.

  234. @Ramm

    Ook bij Bruce in de Rai geweest?

  235. Hee allemaal die nog wakker zijn tenminste. De allerbeste wensen voor 2010 gewenst!

  236. Ook voor degenen die niet wakker zijn, de allerbeste wensen voor 2010!!

  237. Wie gaat er overigens op nieuwjaarsnacht al zoooo vroeg naar bed😉

  238. Hips, hik: Ghelukkug en hik gesondt 2010 voor iedereen….. blergh… oh, hik, pardon.

  239. Het jaar begon al goed: om 12.10 werd mijn linker bovenbeen getroffen door een verdwaalde vuurpijl, hij ontplofte gelukkig niet, dan had ik helemaal kunnen lachen denk ik. Heb nu al een donkerblauwe plek van 5 cm op mijn been. En nee, het was niet een van mijn zelfgemaakte projectielen.

  240. Dan heb je geluk gehad zullen we maar zeggen laurencius

  241. Zeg Nijnie: is iedereen nou aan het fuiven of zou iedereen nou al bezopen in zijn/haar/elkaars nest liggen?

  242. Nou Laurencius ik snap er eerlijk gezegd geen bal van, als je net thuis bent of thuis bent en het is inmiddels afgelopen met het geknal dan wil je in deze nacht toch nog niet naar bed toch? Ikke niet althans, ik luister nog lekker een muziekie etc. dus ik vermaak me wel, babbel ondertussen wat etc.

  243. Wij zijn bij vrienden, mijn vriendin staat beneden nog te swingen op Madonna live, dacht ik. Ik ben niet meer so swinging met een zere poot. Maar ik lig op nieuwjaarsochtend zelden voor 5 uur in bed, eerlijk gezegd. Nu even rustig surfen enzo op de logeerkamer, na Madonna zou de jonge dame naar bed komen zei ze.

  244. Alle tijd van de wereld toch laurencius🙂 Laat de jonge dame ff lekker genieten, tis tenslotte een feestavond, de laatste weer voorlopig zo lekker openlijk, geniet ervan.

  245. Tja, ik strompel maar weer eens naar beneden, kan ik nog wat kletsen met niet dansende en niet al te bezopen personen…
    Trusten allemaal (voorzover nu al niet pittend).

  246. Geniet ze nog ff laurencius, slaap lekker voor straks

  247. Cookie van eigen deeg Says:

    Morgen weer een nacht.

    Slaap lekker allemaal.

    * oventje *

  248. eigenlijk_toch_vlunk Says:

    iedereen al naar bed?
    gut, ik ben net weer thuis

  249. eigenlijk_toch_vlunk Says:

    FUCK BEATRIX, THE ROTHSCHILDS, DE ROCKEFELLERS EN DE WINDSORS
    verder de beste wensen voor alle anderen!

  250. eigenlijk_toch_vlunk Says:

    @piq
    of is beatrix ook een van je irl-vrienden?😉

  251. eigenlijk_toch_vlunk Says:

    @drempel
    cheers

Reacties zijn gesloten.

