Heel even dan… (2½)

Niet alleen omdat er mensen zijn die ons regelmatig vragen wanneer Piquanterieen weer open gaat, maar vooral ook omdat Cookie en ik het leuk vinden om ons blog (we zijn met zijn tweeën begonnen) voor één keer weer open te stellen.

De rest van dit artikel vind je hier…

Verder gaan met los gaan hier onder……

218 Reacties to “Heel even dan… (2½)”

  1. F*** Cookie, je doet het erom.

  2. Hier is het ook best gezellig.
    Straks.

  3. Het is niet verboden om op de vorige pagina nog even alle filmpjes te kijken hoor.

    Maar het is of huilen om het behoud van de pagina, of huilen om het tempo waarin WordPress de pagina in beeld brengt.

    #bikkelhardbeslissingennemen

  4. En verder: Boeie! (Gewoon verder gaan met filpjes plempen)

  5. Ik wilde net Novecento laten zien.

  6. @Erlk
    Ah, tijd dat de meute een beetje opgevoed wordt.
    Vergast ons eens op een moppie klassiekers Erlk.

  7. Dit instrument klinkt een beetje alsof er twee skeletten op een plaatijzeren dak met elkaar de liefde bedrijven. Maar Bach roeleert eindeloos, dat dan weer wel.

  8. De techniek van heden ten dage staat inderdaad voor niets.

  9. Alweer Bach?

  10. @marktwain
    Ja, wat is daar mis mee?

  11. @Cookie
    Hoe dan ook: Huilen dus.

  12. Op woensdag 29 december, 2010 @ 19:31 bij 7:31 pm:
    A star is born!

    *Naar Erl en Piquant zwaait en even kat uit de boom kijken gaat.

  13. Wist je dat je in WordPress ook hyperlinks kunt posten in de comments?

  14. @rode bosduivelin @erl

    Ik kijk even om een hoekje en zie jullie. Welkom !!!! Straks (over ong 45 min) ben ik hier weer full-time.

  15. Nee, daar had ik geen idee van eigenlijk.

  16. @ Dulcinea

    Alleen Gij – Erl herhaalt tweemaal: alleen Gij, alleen Gij – moogt een sigaar smaken in Erls salon alvorens U zich bij Erl in Erls boudoir in Erls landhuis vervoegen en liederlijk nedervlijen doet.

  17. @ Jos

    Luister liever naar

  18. @ Piq

    fulltime

    i.p.v.

    full-time

  19. @Piquant, ies goe.

    @Koning der Elfen:

    Meesterlijk 1e comment!
    De 2e ook.

    *Vreugdedansje maken doet*

  20. Ik denk dat ik zo eens een prequel maak, wat vervolg van deze draad betreft dan.

  21. *Erl’s scootmobiel buiten even grondig affikt*

    Yo, piklikker .. ik zou vast aan die roestige Katrijn vragen of ze je straks
    thuisbrengt nadat je je laatste colaatje tik naar binnen hebt geslobberd.

    *kruk onder Erl wegtrapt*

    Wegwezen, geen kruk op mijn kruk.

  22. @ rode bosduivelin

    Dus jij bent Erl’s neukaliptaatje?
    Ik begrijp even niet wat hij in je ziet, slons.
    Je toont als wrakhout op het strand van Ameland.

    Gnmpf..

  23. @ Dulcinea

    Zsa Zsa zal ook U bedienen en de druiven zullen ons zoet smaken deez’ nacht.

    Carpe nocem ~

  24. Nou, ook even een kerstkaartje van mij dan.
    http://twitpic.com/3kxogv

  25. @ vanpruikem alias Oma Rita

    Buigt!

    Buigt voor de Reine Rode Bosmaagd uit het Eeuwige Heilige Woud!

    Jij insipide pummel!

  26. LOL @alfagrl
    Of @TLatSF

    weet ik veel.

  27. @ Dulcinea

    Erl heeft bitt’rzoete minnetranen voor U geplengd op het Buurtcaféblog:

    Erl, december 29, 2010 bij 8:05 pm

  28. @ alfagrl

    Hahahaha .. wat een multifunctioneel fotofuckje heb ik toch
    ooit gecreëerd.

  29. *Op de leeg gekomen kruk naast Omerta gaat zitten*

    Weet je….Vrouwen begrijpen mij gewoon niet.

    Als ik het over seks heb willen ze knuffelen en als ik zeg dat ik geborgenheid en zorgzaamheid zoek, willen ze over gevoelens praten en blijf ik met de afwas zitten!

  30. @ Erl

    Alfagrl wil zitten.
    You know the drill .. knietjes, handjes .. nu!

  31. Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat er een maagd in deze kroeg hangt? Zijn de barkrukken weer eens te groot?

  32. @ Al

    Je bent een complex mens.
    Accepteer het.

    Heb je me gemist?

  33. Uiteraard, maar ben nooit een groots darter geweest😉

  34. Ik heb laatst in een deuk gelegen om je stuk over Pruisen, mijn complimenten!

  35. Ik voel een momentje van bezinning aankomen.
    Daar kunnen we natuurlijk niet aan toegeven.

    Jos, gooi even een nieuwe koe op de plaat, wil je?

  36. RT @alfagrl: Ik voel een momentje van bezinning aankomen.

    Het getver.

  37. @alfagrl

    Spatiefucking kerstkaarten gaan het helemaal worden.
    http://twitpic.com/3kxy71

  38. Joehoe . Ik ben er weer .Daar hebben we Al_Caps ook. Alsof we nooit zijn weggeweest met zijn allen, maar gelukkig zijn er ook een paar leuke nieuwe vrouwen bij. Kan dit blog wel gebruiken. Go lady’s !

  39. Hmm @Piquant
    De rode bosduivelin is al met succes de tent uitgejaagd door ene van Pruikem geloof ik.

  40. @ Piq

    Go ladies

    i.p.v.

    Go lady’s

  41. Bad TLatSF, bad!
    *gierend en naar buik grijpend onder de bar wegzakt*

  42. Ah. We hebben een eigen spellings nazi.
    Haast jammer dat dit tentje maar voor één avondje open is.

  43. @Rode bosduivelin laat zich natuurlijk niet wegjagen en @vanpruikem jaagt geen vrouwen weg. Sterker: hij jaagt misschien wel mensen tijdelijk op de kast, maar grootmoedig als hij is, wil hij ze natuurlijk niet weghebben. Leer mij @vanpruikem kennen.

  44. @ alfagrl

    spellingsnazi

    i.p.v.

    spellings nazi

  45. ha die @Erl. Toch heb ik je gemist.

  46. @alfagrl Gun @erl zijn rol als taalopletter/verbeteraar. Hij is best oké.

  47. @Piquant
    Het kan ook zijn dat het hem (vanpruikem) om de barkrukken te doen is. Hij heeft al drie keer iemand van z’n kruk geschopt.

  48. @Erl

    Goo girls

    i.p.v.

    Go ladies

  49. @Cookie van eigen deeg Beetje virtueel machtsvertoon. Maakt niet uit. @Rode bosduivelin Oehoe, hier is een barkruk op een hele mooie plek. Tussen Cookie en Erl in.

  50. Het zijn trouwens bijzonder zware tijden voor procrastineerders.
    Al die maanden van denken: dat komt volgend jaar wel…
    Die hoop wordt aanstaande vrijdag met honderden duizendklappers weggevaagd.

  51. Sorry alfa, je verzoek wordt z.s.m. gehonoreerd.
    *fluks een koebeest de nek doorsnijden gaat*

  52. @ alfagrl

    Ik heb zo’n zin om 2010 voortijdig een enorme rotschop te geven. Met of zonder procrastineerders.

  53. @piquant

    Dan verklaar ik bij deze het jaar gesloten. *plechtig kijkt*

  54. @alfagrl Je kan me geen groter plezier doen. *fles champagne voor jou*

  55. Mooi zo!
    Happy nieuw year.
    *@alfagrl en @Piquant vette pakkert geeft*

  56. Kwa go girls en foute muziek…
    *muntje in jukebox gooit en staart boven hoofd slingert*👿

  57. @Piquant

    Zullen we de tent eens sluiten zo? We hebben ons punt wel gemaakt.

  58. Goed, nu het al weer een minuutje of wat 2011 is, gelieve uw goede voornemens in de daarvoor bestemde bak te deponeren.
    Op eigen risico, dat dan weer wel.

  59. @Cookie van eigen deeg Neeeeeeee.🙂

  60. @alfagrl

    ROFL Ook zo vreselijk, goede voornemens= de eerste teleurstelling bedenken.

  61. Ik denk dat we de huisregels hier ook eens aan moeten scherpen: http://www.deachteruitgang.nl/?p=931

  62. @Cookie van eigen deeg Het valt hier eigenlijk wel mee met het overtreden van de ‘huisregels’of ben ik nu te aardig ?

  63. @Piq
    Dat klopt wel. Maar onze mildheid en openheid kan echt niet meer.
    Het is wel 2011 hè!
    Er is onvoldoende repressie en regelzucht op dit blog.

  64. Is Erl weg? Ik maak nog wel de meest gruwelijkste taal- en stijlfouten voor hem om te corrigeren… Gnmpf.
    Dan neem ik nog maar een homp rauwe koe.

  65. *zwaait even naar Piquant en Cookie*

    Zetemop mods!

  66. Zwaait keisnoeihard terug naar @Warner

  67. @warner

    Het is harder werken dan ik me herinner maar het is wel de moeite waard.Het had zomaar gekund dat we hier voor de kat z’n fiool zaten.

  68. Goffur wat is iedereen braaf hier.
    Heftiger dan een paar taalfoutjes is het vandaag nog niet geworden. We hadden ook Erlk wel mod kunnen maken.

  69. @Vieze Tonnie Pas je wel op met al die knallers? De reageerders hebben wel alle 2 hun handen en 10 vingers nodig.🙂

  70. @ cookie

    Ja, maar er komen ook alleen maar respectabele oude namen, als newbie kan ik die toch maar niet zo over mijn kling op de kast jagen?

  71. @Piquant, zoals ik type niet.

  72. Dus. Tadaaaaa. Waar is die gepelde nazi?

  73. @Tweet_lozing

    Hee, ik hier?

  74. @alfagrl
    Ik reaguur hier vandaag voor het eerst in mijn leven. Gooi de schroom van je af, gooi een strijker.

  75. Loos in de huis!
    Ga zitten, schenk ik een borrel in.
    Wat zal het zijn? Pro secco, anti secco, pro humido? Zeg het maar.

  76. Ik begrijp dat alle domme vragen al wel gesteld zijn, aangezien ik pas na 10 uur kom aankakken hier, maar wat is precies het verschil met twitter? Ik zie @alfagrl, @Piquant, @Cookie etc, en oever_Loos gezwets. Now tell me..?

  77. Ah. jij verzorgt @Tweet_lozing al zie ik. Ik wilde me net op @vanpruikem storten. Waar is ie gebleven? Zo laat nog aan het eten ?

  78. @ Vieze Tonnie

    wat wil jij drinken ?

  79. @Tweet_lozing

    1) Geen limiet van 140 karakters
    2) Lekker joeptoepjes embedden
    3) Een wonderschoon geschreven topic bovenaan de draad (waar niemand het over heeft)
    4) Gewoon, omdat het kan
    5) Omdat men hier bij @Piquant en @Cookie op visite is. En dat is leuk

  80. @Cookie etc
    Doe maar iets met bobbels. Eh bubbels.

  81. @Piquant Iets sterks zonder ijs. Dank.

  82. Van Pruikem komt niet meer, hij heeft de schurft aan mij. Vindt me vies ofzo mwahah.

  83. @Tweet_lozing
    Bijkomend voordeel is dat ik van iedereen het IP-adres en nog wat andere gegevens binnen weet te harken zo.

  84. *laat een enorme vieze uien-bonen-spruitjesruft*

  85. @Vieze Tonnie Alle 2 een Courvoisier ?

  86. @Vieze Tonnie
    Ik denk dat Van Pruikem druk is met het moderaten van alle comments op zijn blog *mwoehaha*

  87. @Cookie etc

    Meer dan 140 karakters? Meer dan 1 tweet. Anders zou ik geen Lozing heten.
    Joetjoepjes werken bij mij op den eifoon toch al kut.
    Je topic? Ja, cool!

    Ok. De visite is leuk. Waar staan de pindaknabbels?

  88. @Piquant Heel goed, ik doe mee. En iets luchtverfrisserigs.

  89. prik voor loos
    Glaasje prik voor @Tweet_Lozing

    Pwoost dear.

  90. @Tweet_lozing* Macadamia noten neerzet*

  91. @Vieze Tonnie Met @alfagrl kunnen we wel blijven spuiten.

  92. @tweet_lozing Zie je nu het verschil met twitter ?

  93. @Piquant
    Die schroom van haar stinkt als hel..

  94. @Piq
    Wat hebben we in de huisregels staan over het verspreiden van stank?
    cc @alfagrl

  95. @piquant

    Ik ben dol op mannen die maar steeds blijven spuiten.

  96. @Loos
    Hier hebben we smilies😉

  97. @alfagrl Als ordinair oversekst wijf ben jij vast wel geinteresseerd in NL 2 (zo) waar een issue is over een (vermoedelijk) aan wurgseks met 2 mannen, overleden pastoor. Ik hoop niet dat er hier katholieken zijn, want dat is zielig🙂

  98. * vol walging bij het zien van de kinderdoder en z’n enge bosheks binnenrent *

    even wat oude bekenden hallo zeggen: Hallo!

    Nou, dat was het wel weer.

  99. Smilies!😯😯😯😯😯😯
    Niehiet!

  100. @Maddog Heeeeeeeeeeeeeeee wat een verrassing. Niet zo snel wegrennen jij ! Drink wat van ons.

  101. @ piquant
    Als ik over herenseks wil bijlezen kijk ik altijd bij onze Jaap de Paap.
    Die weet dat erg sappig te vertolken.

  102. @alfagrl Herenseks vind ik net een tikkie anders dan een trio met een priester met wurgseks. Maarja ik ben ook een groentje🙂

  103. @ Piquant,

    Tsjintsjin dame. Maar zo gauw die griezel zich weer laat zien, brrrr

    zeg ‘s, wie zijn je nieuwe vriendjes en vriendinnetjes (naast een paar oude bekenden die ik al herkende natuurlijk)

    Prima topic trouwens, maar ik begrijp dat het tijdelijk is?

  104. @Piquant @Alfagrl
    Het is alweer twee vriendinnen geleden dat ik voor het laatst aan wurgsex heb gedaan.

  105. Nu doe ik alleen nog dingetjes met plakjes ham.

  106. @Maddog
    Voor 1 dag. Wat is het vermoeiend. Onbegrijpelijk dat we dat 365x24x7 hebben volgehouden. Maar het is wel heel leuk om al die oude bekenden weer te lezen en die nieuwe vriendjes/vriendinnetjes zijn twitteraars. Leuk zijn die ook he?

  107. @Cookie etc
    @Piquant

    Thanks voor de macade Mia’s en de bobbels!! En dat gratuit en voor niks!

    En dan nu de ham vraag: achter, gerookt of gegrild?

  108. @piquant
    Boys will be boys…

    Ik had op m’n 12e een uitleenhandeltje van de prOncollectie van mijn vader.
    Daar wist hij niks van.
    Een gulden per boekje voor een week, drie voor een knaak.
    Dus ik kijk niet zo gauw meer ergens van op.

  109. Heeft iemand mijn vrouw gezien?
    En m’n hond?

  110. @alfagrl

    oooooo wat leuk maar wel duur was je.

  111. De vrouw van Wim Heitinga Says:

    Joehoe Wim!
    Ik zit hier, tussen twee leuke kerels. Maddog en Tonnie of zo iets.

  112. Draagt vanpruikem alias Oma Rita nog steeds geen Tena Lady?

    € 65+urinespoor langs barkruk lopen ziet €

  113. @ Piquant,

    Het gaat nu wel erg hard met de comments. Ik ken ze niet allemaal, maar het is evengoed een feest der herkenning, ghehe

    @ Wim,

    * woef *

  114. De hond van Wim Heitinga Says:

    @Wim
    Zal ik ze in de enkels bijten baas?

  115. Severe kees van multitaskeritus.

  116. @De vrouw van Wim Heitinga
    Sssst, poten thuis laat me ff voetbal jaaroverzicht kijken.

  117. @Erl

    Wat ben je toch een grapjas🙂 Maar eerlijk is eerlijk, jullie /wij zijn allemaal niet veranderd. Zonder nicks zou ik jullie blind herkennen.

  118. Mensen, ik voel zo veel LIEFDE hier…
    Er borrelt spontaan een lied bij me op.

    *op de bar springt*

  119. Nou. En toen ik er eindelijk achter was wat de nulruimte was wilde ze het niet meer weten. Dus ik heb hef maar opgeschreven en toen heb ik de wc doorgetrokken. Maar dan zul je altijd zien dat het nog uren in je hoofd blijft zitten. Niet dat dat nu het geval is maar je weet niet hoe de avond zal lopen. Dus toch maar even medelen hier, dan weten jullie waarom ik vandaag de wereld zo goed begrijp. En waarom ik de wc spontaan ben wezen doortrekken.

  120. Vlo op de hond van Wim Heitinga Says:

    Godver, wat een jeuk

  121. Taart en champagne voor iedereen. * 432.243 views all-time
    * 2.000 views today

  122. @alfagrl Chapeau voor je muzieksmaak. P:

  123. Een simpele staartdeling leert dat dat best veel is.

  124. De hond van Wim Heitinga Says:

    @Cookie van eigen Deeg

    Het delen van een staart is gemeen.

  125. @cookie
    Als je het nou gewoon even uitrekent dan weten we het zeker.
    *champagneglas leegklokt en naar de naaldloze kerstboom in de hoek smijt*
    KLANGGGG

  126. Ik mis nog een paar mensen:

    020babe
    Antisoof
    Bernhard Bang
    Bertus Betonsloper
    cas ferrot
    cugel
    drempelloos
    Einde van de Domheid
    F. von Zeikhoven
    hiebeknons
    Iko Nal
    Interflow
    Jawatje
    K1100
    Klokkenluider zonder Klepel
    koerbagh
    koffiemuts
    Kuskip
    Maaier
    Missy Impossible
    mvg
    Nemo
    nijnie
    overVecht
    Rammsteijn
    Ristretto
    Rodney Trotter
    RonZo
    De man met de hoed
    Rosalie
    seven
    sijtjeboes
    Sikkeneur
    Stef
    stop
    Stroopdoos
    Strotgrondel
    Sulfuric Acid
    Sytze Vliegen
    vlunk
    Witte Flip

    Voor de rest liggen we op koers.

  127. @Cookie wat ben je goehoed. #allesbijhouder.

  128. @ alfagrl

    Nou, eh

    2000 / 432.243 \ veel
    dinges
    zussemezo

  129. de enige echte Wim Heitinga Says:

    Hierbij wil ik graag even aangeven dat ik dat getrol wel heel erg 2008 vind.

  130. wanneer sterft het hier weer af?

    zomaar een vraagje hoor, want niemand hier snapt wat van goede muziek, lekker eten, laat staan de schone kunsten…

    maar idd wel een leuk stekkie voor die wanna-be goethe adept,

    wat dat betref graag even open houden…

  131. @Lettera Ventidue
    Long time etc. Nee we zijn er voor 1 dag. Je bent net op tijd🙂

  132. @Özcan Akyol

    Ik heb de huisregels er even op nagelsagen, maar dat mag hoor.

  133. Gelukkig. Wij zijn niet overal welkom. In de Top 2000 zijn wij negers bijvoorbeeld niet aanwezig. Goed, ik overdrijf een beetje. Maar geen enkele neger is te bekennen in de top 50, echt waar. Dat is toch raar? Terwijl wij negers toch kekke muziek maken.

  134. @Özcan Akyol

    Zing eens een liedje voor ons dan.

  135. Özcan Akyol Kan niet waar zijn. NegerTs maken de beste muziek, behalve RAP daar vind ik niks aan.

  136. Alles, alles wou ik voor je doen,
    alles maar het ging je alleen maar om mijn poen.
    En er komt een tijd dan heb je zeker spijt
    van alles wat je mij hebt aan gedaan het is te laat dus jij kunt gaan.

    GA maar weg, ik zeg je ga maar weg.
    je hebt me iedere keer belogen besodemieterd en bedrogen
    Ga maar weg ik zeg je ga maar weg, het is voorbij al heb je spijt van
    alles wat je hebt gezegd

    Voorbij, voorbij is alles, alles tussen jouw en mij. Voorbij en naar al
    die jaren ben ik weer vrij
    M’n hart was van steen dat kwam enkel door jouw. Het gevoel dat heb je
    nooit gekend wat ben je voor een vrouw?

  137. @Özcan Akyol Tranen rollen over mijn wangen van deze smartlap.

  138. En dan had je toch ook nog die Defenz… en verder die rare cokesnuiverT van Propria Cures?

  139. U ziet, wij negers staan muzikaal ons mannetje wel.

  140. @ Cookie

    er even op nageslagen, maar

    i.p.v.

    er even op nagelsagen, maar

  141. *ziet een verweesde koffer bij de bar staan*

    Waar is hier de nooduitgang eigenlijk?

  142. Lees even de eerste zin van mijn post nog een keer😉 @Dr. Oetlul

  143. @Erlk

    Ik saag nagels als ik sin heb om nagels te sagen.
    So simpel is dat.

  144. Hahaha @alfagrl Multitasker en opletter jij !

  145. @ Cookie van eigen deeg: woensdag 29 december, 2010 @ 23:07 bij 11:07 pm

    Oh ja, die mis je niet… ik zag Jane Doe er ook al niet tussen staan😆

  146. @Dr. Oetlul
    Over geheugen, opletten en vilein gesproken …..

  147. Nu kan ik alles aan @LeoKoning gaan vertellen en daarna lekker slapen…

  148. Ik vind jullie niet zo aardig. Elite-racisten! Alleen omdat ik zwart ben, hè?!

  149. Özcan Akyol Zwarte Turken, zijn we gek op hier . #rariteitenkabinet

  150. €Özcan Akyol, van jimi hendrix en aanverwanten heb je geen kaas gegeten?

  151. dat comment stond al een uurtje ofzo onder de ‘enter’
    dus geen harm, ik heb geen zin om terig te lezen…

  152. En waar is @vanPruikem gebleven?
    *heft nog maar een smartlap aan*

    Mijn liefde was de inzet voor jouw spel,
    door mij liet jij je ijdelheid graag strelen.
    Je wilde niet, dan wilde je weer wel.
    Ik was verblind, ik liet maar met me spelen.
    Je liet je zo maar door een ander stelen
    en mijn geluk ging zo maar voor de bijl.
    Maar mijn verdriet kon jou niet zoveel schelen
    en dat was toch beneden alle peil.

    Prinsheerlijk lig je in een anders bed
    en maakt hem met je lichaam dwaas en dronken,
    wat in geen enkel opzicht jou belet
    achter zijn rug om weer naar mij te lonken.
    Bedriegen ligt nu eenmaal in jouw stijl,
    je hebt je in het geheim aan mij geschonken,
    maar het is toch wel beneden alle peil.

  153. En sorry voor die n00b-url, ik dacht gewoon een aardig plaatje te laten zien.

    * kwispel *

  154. Dag dog Maddog Leuk dat je er was.

  155. wat een nichtenlog is dit ook, sorrie maar ik kan het niet anders verwoorden

  156. @alfagrl
    Ik las op twitters dat @vanpruikem ergens boos over was. Ik kon het niet invoelen maar dat is ook persoonlijk.

  157. is Erl er al eigenlijk?

  158. Nog een half uur en deze leuke blogdag met allemaal leuke mensen en geen onvertogen woord, is ten einde.

  159. @Lettera Ventidue
    Ik hoop dat (ook) @erl nog even voor 00.00h komt.

  160. *Piquanterieen weer binnen danst, bij het langslopen geheel per ongeluk met naaldhakken op tenen van Van Pruikem wilde gaan staan, die toevallig nét zijn laarzen had uitgetrokken, maar die zie ik nergens. Dan maar op staart van Maddog gaat staan, vervolgens wijntje pakt, muzak opzet en tussen Piquant en de Koning der Elfen zitten gaat.*

  161. Ik plemp er gelijk nog maar 1

  162. @Piquant
    Laat dat invoelen maar aan Van Pruikem over. Die is daar veel beter in dan jij en ik😉

  163. @Rode bosduivelin
    Jij bent een leuke gaste. Vrolijk ook.

  164. Doe ik deze ook nog ff.

  165. @Cookie,

    wordt ik gemist? *volkomen in de war is nu*

    Maar wel een leuk dagje, lees ik zo terug. Jammer dat het zo vroeg begint.
    Piquant feliciteert met haar succes.

  166. Jullie gaan verrrrrr, Patrick, je weet toch.

  167. Het zal niet waar zijn.
    Is er een post van vlunk, moet ik ‘m uit de spambak tillen.

    Dat is echt helemaal het werk van WordPress vlunk!
    Alle poorten staan hier open.

  168. @piquant:
    Heb wel leuke muzak meegebracht toch?😉

  169. @K1100 We zijn pas om 12.00h begonnen en we sluiten om 00.00h, dus blij je nog te treffen.

  170. @rode bosduivelin Dat niet alleen…. Waar is @erl ?

  171. @Piquant,
    meestal begin ik pas na 00:00. Dan komen de interessante mensen binnen, zoals Erl😉

  172. Jongens, ik vond het gezellig.

  173. ik ga slapen, die kermis-intellectueel komt toch wel…

    Ciao, sogni bene!

  174. @alfagrl Wij/ik ook met jou ! Tnx

  175. Wat in Erlsnaam heeft dit filmpje met deez’ veelgeplaagde doch ebenso liederlijke reünionis zu machen?

  176. @rlk

    nog net een onvertogen woord…

  177. @Lettera Ventidue Trusten !

  178. @rlk
    je zei vlunk tegen me…
    foutje?

  179. @vlunk

    hahaha zo ken ik je weer . Dat moet @erl ook kunnen waarderen. (hem kennende)

  180. Nog een paar minuutjes. Wat vliegt de tijd.

  181. Ik vind de nachtploeg op twitter gezelliger. Wat een azijnpissers zeg.

    @cookie
    Zet de afwas maar op de vloer, kan het vast inweken…

  182. @Cookie van eigen deeg

    Toch de kers op de taart @vlunk en @erl bij de afsluiting .

  183. Pffff nog net op tijd? Geloof dat het een succes was Piquant🙂. Het ging niet over kinderen en broodjes kaas waar het wel over ging is me al scrollende ook niet duidelijk. vooral veel fun. Vaker openzetten dit blog! Greetz

  184. ..heb eigenlijk best wel trek in een broodje kaas…

  185. @Ni_Nua Ooooo wat leuk dat jij ook nog even om het hoekje kijkt !

  186. Garum

    Waarom zou iemand zelf garum (zoute vissaus uit de klassiek Romeinse keuken) gaan maken? Nou, gewoon omdat het kan. De bereiding is nog best veel werk en de keuken ruikt zeker een maand (of twee) naar vis. Na afloop van het hele proces heb je overigens wel een redelijke hoeveelheid eigen garum. Eigenlijk moet de vis wekenlang fermenteren in de Mediterrane zon, maar gelukkig bestaan er snellere recepten zoals onderstaande.

    Ingrediënten:
    1/2 kg visafval (afsnijdsels, koppen, ingewanden)
    375 gr (zee)zout
    1/2 el van de volgende (verse) kruiden:
    selderij
    munt
    peterselie
    koriander
    bonenkruid
    dille
    venkel
    wijnruit
    oregano
    1/2-1 tl tijm
    1 tl lavas

    Neem zo veel mogelijk van de genoemde kruiden en doe deze met de vis in een pan en zorg dat alles net onder water staat. Kook de vis+kruiden zo’n 15-20 min. Maak dan met een houten pollepel de vis kapot en in stukjes. Kook verder totdat het mengsel iets indikt. Zeef het mengsel na de kooktijd door een grote groffe zeef en een fijne theezeef. Filter de troebele garum zo vaak door een koffiefilter of doek totdat ze helder is. De ervaring leert dat het eerste vocht dat door het koffiefilter komt minder helder is dan wat er later doorheen komt. Als je dus enig vocht hebt opgevangen zet dan een vers potje of kom onder het filter en vergeet vooral niet het filter in een trechter te doen tegen het scheuren. Het filteren door een papieren filter gaat erg langzaam dus je hebt enig geduld nodig.

  187. *doet de deur dicht, knipt licht uit*

  188. € per ongeluk twee asperges in neusgaten van vluk steken doet… €

  189. @Piquant,
    misschien dat je wat gasten van hier kunt redirecten naar het Buurtcafé?
    Hoe meer zielen…..

  190. Piquant, ik werd voor het blog gezet als het ware…
    Kreeg visite, dus kon er niet eerder op reageren.
    Erl is er nog zie ik.

    Op den valreep nog even wil zeggen dat ik de layout heel mooi vind, het leuk voor jou/jullie vind dat er zoveel reaguurders langs zijn gekomen en het jammer vind dat dit maar eenmalig is.

    CU!

  191. @piq en cookie
    thanx

  192. @Piquant,
    je bent over tijd😉

  193. @K1100
    De deur klemt. Ligt een dronken reaguurder tussen.

  194. Ah! Ah! Ah!

    O Kuise Onovertroffen Dulcinea!

    Erl bezingt U dag ende nacht, met en zonder woorden, in ende uit bad!

  195. € op valreep ook twee asperges in neusgaten Knul steken doet €

  196. 2272 views tot 00.00h . Een topdag dus en niet te vergeten alle bezoeken van onze oude club en dat vermengd met nieuwe bezoekers, was het een hele geslaagde dag voor Piquanterieen. @Cookie van eigen deeg en ik hebben ervan genoten en danken jullie allen. We gaan voorlopig weer op slot maar we kunnen elkaar allemaal op twitter volgen en daar weer treffen. Voor nu slaap lekker en zie jullie allemaal hier of daar op het net.
    Kuz voor iedereen en hug voor Cookie.

  197. @ alfagrl

    Luister liever naar

  198. Ik hoor nog net een laatste flard muziek door de kier van de deur.
    Maar die deur zit nu dicht.

    Ik ga met Piq aan de afwas > https://piquanterieen.wordpress.com/2010/12/30/dat-was-dat/

    Het was me een genoegen. À la prochaine tweeps en andere peoples

Reacties zijn gesloten.