Heel even dan…

Niet alleen omdat er mensen zijn die ons regelmatig vragen wanneer Piquanterieen weer open gaat, maar vooral ook omdat Cookie en ik het leuk vinden om ons blog (we zijn met zijn tweeën begonnen) voor één keer weer open te stellen.

Niet dat we het heel erg missen, want Twitter is ook leuk.
Leuker eigenlijk.
Op Twitter ben je lekker allemaal je eigen moderator. Je kan mensen volgen en ontvolgen wanneer je zin hebt. Je kan zelf mensen blocken naar believen, niemand anders die de bans uitdeelt. Kortom: Je bent je eigen Cookie van eigen Deeg. Nooit gezeur, gewoon alle zeiksnorren met één muisklik op mute zetten.
Wanneer je zin hebt ben je er, wanneer je geen zin hebt niet.
Nee, het gemis van Piquanterieen valt erg mee. Zeker als je bedenkt dat de vaste kern, die op Piquanterieen ruim een jaar lang de draad volgeplempt heeft, ook op Twitter aanwezig is.

Wat wel een groot voordeel van een blog is, is dat je niet wordt afgeleid door Tweeps van bedenkelijk allooi. Zoals @lakooi ze zo mooi weet te typeren: De “mama-van”, die te pas en te onpas vertellen dat ze hun kinderen van- en naar school, clubjes, ex-en, vriendjes, opa’s en oma’s brengen. Of wat te denken van mensen die je gaat volgen en die je meteen een DM sturen: “Hoi, leuk dat je me volgt, ik hoop dat je iets aan mijn tweets hebt.” En dat is dan nog een bescheiden voorbeeld.
Allemaal geen info waar ik opgewonden van raak. Om helemaal niet te spreken van de Tweeps die vertellen dat ze een broodje met kaas gaan maken, gaan gourmetten of steengrillen.

Maar gelukkig: Wat zijn er vooral veel buitengewoon geestige Tweeps. Heel vaak zit ik schaterend achter mijn laptop.
En dan de betrokken Tweeps, die als je een pijntje, ongemak of rotdag hebt, direct voorzien van lieve/bruikbare tips of nog lievere DM’s

Enfin, geen getwitter vandaag. Vertel zelf wat je mist op Twitter en wat een blog – dit blog – toevoegt. Links van alles wat jullie leuk vinden, zijn welkom.

WE GAAN LOS !!!

Piquant.

PS:  Jullie moderators zijn … Cookie van eigen Deeg en Piquant.  Alleen streng op scheldpartijen, maar verder mag bijna alles.

239 Reacties to “Heel even dan…”

  1. Zijn we begonnen? Ik geloof van wel…

  2. Ja hoor. Voor een dag zijn we er weer. Zet koffie met oliebollen en appelflappen op tafel. Asbakken erbij en hoplá.

  3. Mooi zo, tijd om een halve koe op de steengrill te smijten. Want een goede bodem is het halve werk.

  4. Er is te weinig verantwoord hormoonvrij vlees op den Twitters. *gooit ook een koei op de grill*

  5. Er lag vanochtend een zwaar gewonde neger voor de deur. Nu, 4 uur later, zijn ze nog steeds niet geweest en ligt hij er nog te bloeden. Ik heb toch echt meteen de alarmdiensten een bericht gestuurd. Ik heb daar nu spijt van. Zonde van de postzegel.

  6. *hoofd om hoek van de deur steekt*

    Wat stinkt het hier nog naar schoonmaakmiddel… bent u al open?

    *hoofd schielijk terugtrekt om daarnaar geslingerde asbakken te vermijden*

  7. Even checken hoeveel mensen er al in de spambak zijn beland.

  8. @alfagirlNu al aan het steengrillen? Ben nog aan mijn 1e sigaret met een kop koffie.

  9. OMG Heb jij weer . Een negerT en nog wel zwaar gewond. Gelukkig is ie bij jou in goede handen.

  10. Wel weer even wennen, dat op F5 duwen de hele tijd.

  11. U bent vroeg doktor. Ja er moest hier flink gepoetst worden. De Somaliers hebben de hele nacht doorgewerkt en hebben hun 5 euro (met zijn 3en) binnen.

  12. Volgens mij is het “je kunt”…

  13. Ik moet natuurlijk wel een @ adresseren. Het is hier twitter niet dat je gewoon op reply kunt drukken….

  14. Er zijn ook teveel oliebollen op twitter. En appelflappen.

  15. @ Piq
    Wat je zegt. Beetje gammel systeem eigenlijk, zo’n blog

  16. @ Piq

    Zal ik hem uit zijn lijden verlossen? Kerst is weliswaar al voorbij, maar barmhartigheid zou geen tijd moeten kennen. Het is wel een fikse he! Volgens mij nog dikker dan die skippybal uit Rayman.

    *haalt uitbeenmes uit de keuken en doet vanavond spareribs in de aanbieding*

  17. @Bob
    Doe je hem eerst in de marinade voordat je hem op de steengril gooit ?

  18. *trapt barkruk onder Jos vandaan* Excuse me, dude .. ik zit hier. Al een jaartje of drie.

    *plettert doodleuk wat kindervuurwerk in het midden der zaak*

  19. @alfagrl
    Ik zie ook wel in de slappe thee gedoopte watjes op twitter.

  20. @Jos

    Ja, sta jij aan het spit ? Ik doe de sausen uit een potje van de Aldi er wel bij.

  21. Je zou reageren op een blog kunnen vergelijken met steengrillen, ook een beetje primitief.
    *alvast een barkruk pakt*

  22. @ Piq

    Ik heb al een plaatje van de neger in de marinade. Zien?

  23. @ Piq

    Goed .. ik wil openen door te melden dat ik bijzonder blij ben dat ik mijn Scarab voor de deur heb kunnen aanleggen.
    In het geval dat er ook maar één krasje of deukje aangebracht is, begin ik in het wilde weg Bayliners tot zinken te brengen.

    Is dit duidelijk?

  24. @Piq
    vanPruikem heeft me net van de barkruk getrapt.. dan zal ik wel voor het eten zorg dragen.
    *stiekem onaangename kruiden en pillen in Omerta’s portie verwerkt*

  25. @Jos, analoog aan je post:
    Je kan sommige reaguurders hier dan ook prima vergelijken met steengrillers.

  26. toch maar eens kijken wat hier allemaal gebeurt. Van buiten leek het een saai kantoor met verstopte voordeur. Maar nu ik hier rondloop is het gewoon een soort van societeit waarin iedereen zn plaats heeft. *tussen espressomachine en tap gaat staan*
    Heeft er nog iemand muzak?!

  27. Kunnen jullie een beetje doorroken? Het vleesch blijft erg witjes. En is die neger al uitgebeend?

  28. @vanpruikem
    Bayliners zijn de patserbakken van de paupers. Ik wil niet dat jij er last van heb, want kom ik met mijn pikhouweel (samen met @alfagrl)

  29. @ Bob

    Lig jij vanuit een graf in Cuba te plempen of zo?
    Waar hang je uit lately?

  30. @Bjvogel
    Installeer je. @Ramm verzorgt de muziek, gewoonlijk.

  31. *Alfagrl op schoot nemende*

    Wat wil je drinken, schat?

  32. @Cookie
    Ja, bayliners naar de zeebodem helpen en dergelijke fratsen. Wat hebben die arme bootjes misdaan?

  33. Dr. Oetlul U bent weer zeer bij de tijd🙂 (niks veranderd)

  34. OMG vanPruikem heeft hier acht poten, dat wordt een klus om die van me af te houden.

  35. @ Jos

    Laten we hopen dat dat vandaag duidelijk kan worden gemaakt.

    *uit het raam tuurt*

  36. @ Alfagrl

    Dat is een platje.

  37. @alfagrl
    Dan heb je zijn handen nog niet gezien .

  38. Shit, weer druk programma vandaag: Zoon brengen naar zelfhulpgroep ‘hoe-sla-ik-mijn-vriendin-effectief-in-elkaar’ en ‘m daarna brengen naar zijn dealer. Gelukkig haalt zijn vader hem daar af. Pff, leuk zo’n woensdag! #not

  39. @ Dr. Oetlul

    Dat is mijn vriend. Sytze Vliegen.
    Krijg hem niet bijgeknipt.

    WordPress sucks.

  40. @alfagrl
    Voor zo ver dat nog niet het geval was: Jullie lijken nu helemaal een droomsetje met deze ava’s.

  41. Loopt naar binnen… Ziet @alphagrl op de schoot van VanPruikem zitten en taait weer af😉

  42. @ VanPruikem

    It’s a jungle out here. Veuls te druk met werk en privé ben ik ook wat tijd aan het besteden om door de bende troep heen te komen. Met mijn postzegels ordenen ben ik bijna klaar en de tupperware ligt ook al op kleur en grootte gesorteerd. Nu nog de was vanaf juni doen en dan ben ik klaar voor 2011

  43. @Tea_girl
    LOL Heb je zijn broodtrommeltje met biobrood en fairtrade chocoladereep wel meegegeven ?

  44. Twitter sucks Dat dan weer wel.

  45. Weg met die oliebollen, eet platjes met spicy salsadip, dan ben je pas hip. *knarst handjevol weg*

  46. @HelenZ

    Jij ook al zo jaloers op @alfagrl?

  47. @ Helen

    Ach kom .. die fase zijn we allang voorbij.

    *kruk van Omehaam afstoft*

  48. De neger ligt in de marinade.

    Ik herhaal:

    Zet de grill aan. We kunnen zo beginnen.

    http://wonkette.com/wp-content/uploads/2009/02/katrina.jpg

  49. @Tea_girl
    Dat krijg je van die meervoudig begaafde hoogsensitieve nieuwetijdskinderen.

    @vanpruikem
    U insinueert dat bayliners wellicht een minder vreedzame inborst hebben dan ze met hun vreedzame uiterlijk willen doen voorkomen?

  50. Ha. Piquant volgt me terug. Wat was het gewenste protocol ook al weer? Een dm gaan schrijven ofzo. Hoe doe ik dat hier?
    En waar is de bediening? Ik wacht nu al bijna een half uur op mijn drankje. Of is het toch zelfbediening en zijn bepaalde mensen gewoon zwaar overdressed?

  51. Ik ben bang dat ik niet geestig genoeg voor jullie ben.

  52. @Bob Plop
    Ooow wat ligt die lekker te marineren.

  53. @ Leo Lewin

    Angst helpt niet… aanvaarden, daar gaat het om!

  54. @Leo Lewin
    Het wordt ook wel eens tijd voor een serieuze noot tussen al dit gajes.

  55. Zeg Piq en HelenZ zo leuk is het niet op die schoot van Pruik.
    Er zit hier een of ander groot hard stuk…
    *wiebelt ongedurig*

  56. @ Piq @Helen

    Ja, kijk eens hier .. @alfagrl eet rauw vlees en is niet te beroerd om een stadshoofd en plein public open te ritsen.

    Tevens drinkt ze een stevige borrel en tevens raakt ze mijn Vikinghart aan.

    Win-win ..

  57. Ik zie dat kabouter plop zijn gevoel voor humor van de onderste plank nog altijd weet vast te houden.

  58. @Bjvogel
    Je kunt je welkomst DM wel achterwege laten. Ik tref je hier en zet een krat drank voor je neer. Het is zelfbediening hoor.

  59. Hahahaha, ROFLOLWTF @ Leo Lewin

    *klets van plezier op de dijen van Piq*

    Op mijn eigen dijen kletsen doet pijn.

  60. Oh ja. En dat linkjes in hetzelfde tabje open gaan zuigt ook van bloggen.

  61. Dit is geen steengrillen. Dit is een orgie! Ik geloof dat ik ’t hier te druk vind… Veel plezier met jullie sateetjes en sasjliks.

  62. @ Piq

    je hebt gelijk.

    Een serieuze noot: mijn ode aan Michiel de ruyter.

    Mijn ogen half dicht, mijn wimpers plakkend, het groenfluwelen gordijn zacht wapperend voor het oude schuifraam, het ragfijne zonlicht karig binnenlatend, het carillon op de achtergrond zacht klingelend, wetend dat de dag daar is.
    Het zeegat uit, zout in mijn manen, op naar horizonten vervuld van viktorie en overwinning. Nu, hier in deze kleine kamer, de serene rust van de vroege ochtend, nog niets meedragend van het aankomend geweld op zee, weet ik dat mijn hart in Vlissingen ligt.

  63. @alfagrl Ik heb vaak op schoot van @vanpruikem gezeten. Een hard stuk ?? Ik zat altijd in een blubberige massa.

  64. @vanPruikem
    Oh dan is het goed.

    @Piq ik doe niet aan jaloezie zo’n verschrikkelijke verspilling van tijd. Daarnaast ben ik beeldig van mijn eige!

    *goh lekker hoor*

  65. @wattifatti Ik heb erop gerekend dat jij de pindasaus en de sambal badjak meeneemt. Nu niet zo snel weghollen.

  66. @ Cookie

    Kabouter Plop bestaat niet meer, geloof ik. Die is nu burgemeester in België.

    En wat humor betreft…om het te herkennen en te kwalificeren, moet je er zelf wel enige kennis van hebben. Misschien dat jij dan ook maar beter peeskamertjes kunt beoordelen.

    *sopt cookie een paar keer in een kopje thee en bekijkt het resultaat*

    Nee, dacht ik al, geen ruggengraat!

  67. @Alphagrl rustig blijven zitten, het slinkt vanzelf

  68. Een frisse neus halen is ook heel gezond. En het leidt af van verkeerde gedachten. Al dat opgewonden jonge volk hier!

  69. Gezellig dat @BobPlop er ook weer is. *zwaait*

  70. @Piquant

    Blubberige massa? Ik ben niet zo’n bourgondier, eigenlijk. Meestal behelp ik mezelf met een droog sneetje.

  71. @alfagrl
    Een droog sneetje is wel echt behelpen ja.

  72. *zwaait naar HelenZ*

    Ik ben nooit ver weg, maar kijk altijd mee en kom dan vaak plotseling binnen om te verrassen op momenten dat je het niet verwacht of dat het je niet uitkomt Ik zou zo bij de FIOD kunnen werken.

  73. De humor is nog een beetje…

  74. @alfagrl Bourgon dier , die kan ook op de grill.

  75. @Plop

    Kunt altijd een open sollicitatie sturen. En dat je nooit ver weg bent is geruststellend

    @vanPruikem je kent me😉

    Waar is Raar?

  76. @ Bob

    Again: ben je weer met Singapore Airelines vertrokken?
    Geef antwoord!

    *biljartkeu breekt en wild rondkijkt*

  77. @ Bob Plop

    Heb je nu nog meer ambities ? Je werkt toch al bij de AIVD ? Wil je nu ook nog bij de FIOD ?

  78. Voel de liefde. Ja?

  79. @ VanPruikem

    Ik werk nog even door in afzondering, maar niet van ver weg. Ik kan vanuit hier je huis zien.

    @ HelenZ

    Hmm, ja, open sollicitaties….is ook een optie. Ik heb een innemend karakter, dus dat zal de FIOD wel moeten aanspreken.

  80. Hi @Biep

    Ik voel niets dan liefde hier. Bij elke post.

  81. @piquant OK, hier *gooit potje sambal badjak* vang! Pindasaus is onderweg, ben nog niet naar de wc geweest.

  82. @Biep

    Oh ja, liefde…
    *kont tegen de jukebox gooit*

  83. Het was leuk, Piq, om hier even wat oude lucht op te snuiven.

    *trekt wandelschoenen aan, legt knapzak over de schouder en vertrekt het kerkepad op*

  84. over serieuze zaken; ik las dat cookie_ved ook een delfterik is, die kan jullie vast en zeker uitleggen wat lineaire algebra is. ik zou het ook kunnen proberen maar denk na drie keer matrix zeggen altijd aan de film. en van de film dwaal ik af naar andere films en dan is het hek van de spreekwoordelijke dam (waar ik ook wel eens gedachten over heb). maar nu weer terug naar de borrel, ik had namelijk een bakje nootjes voor m’n neus gezet en dat is kwijt. en Jos heeft het vlees nog niet klaar of zit dat helemaal alleen op te vreten dus ik zoek iets anders om te snoepen. iemand anders zin in een toastje goedkope brie?

  85. @ Girl

    Ik wil ook mijn film in vol ornaat in het scherm..hoe flik je dat?

  86. @Plop
    Nou wandel lekker hè.
    Wil je nog een kleurplaat mee, voor thuis?

  87. @ Biep

    Embed code aanklikken onder filmpje in youtube en hier plakken.
    Niet in de knoflooksaus graag, die heb ik zo nog nodig.
    *steak omkeert*

  88. @BjVogel Heeft Delft ook een snoepspecialiteit , zoals Den Bosch Bosche bollen heeft en Amsterdam, kaas, ossenworst, chocolade Amsterdammertjes enzo.

  89. @girl

    Op eigen krachten de film de berg opgeroldt.
    *bijt bonbon aan gort*

  90. @Bob Plop
    We komen elkaar al wandelend wel weer tegen.

  91. @grrl

    Plop draaide altijd Heintje *goede oude tijd* zwijmelt

  92. Hmz. Sinds Biep is gaan jodelen zijn alle mannen de kroeg uitgevlucht.
    *noteert*

  93. @girl

    ’t zijn net meisjes.
    ’t Is toch een prima lunsj jodeltje?

  94. @ cookie
    Nee, eerst mijn ava in beeld.
    *halve biljartkeu afpakt van @vanPruikem en woest kijkt*

  95. @bjvogel

    Ik heb te kort in Delft gehabiteerd om iets van wiskunde te snappen.

  96. Iemand een stukje aangebrande koe?

  97. @Cookie van eigen deeg Ik denk dat iedereen zijn eigen lunchpakket aan het maken is en niet weten dat wij de steengril met alles dropendran verzorgen. *Flessen wijn op tafel zet *

  98. En zo, lieden .. lag ik hedennacht te woelen. Denkend aan het te volgen nieuwe jaar, mij ergend aan het gesnurk van mijn trouwe viervoeter.
    Op enig moment, het moet zo rond de klok van half vier geweest zijn, drong er een zacht gebrom mijn slaapkamer binnen.
    Nadat ik mij ervan had verzekerd dat het geen nieuwe Tinnitusmelding was, stapte ik uit bed om te kijken waar dit vandaan kwam.
    Ik knipte het licht aan en zag op de grond, schuin tegenover de linnenkast, een Hommel op de grond liggen. Ik schoof hem voorzichtig op een A4’tje en bekeek het vliegende watje van dichtbij.

    Hij leek verdoofd, aangeslagen en aan het einde van zijn bestaansrechtelijke Latijn te zijn. Ik stelde me voor waar dit slagschip zoal afgelopen zomer geweest moest zijn en tevens waarom hij mijn slaapkamer als sterfgrond had gekozen.
    Zachtjes gingen zijn donkerdoorzichtige vleugels nog wat ritmisch heen en weer, alsof hij nog aanstalten maakte om weg te vliegen .. de zomerzon in, op zoek naar vruchtbaar groen. Maar slechts wat matte slagen op het witte papier waren hem gegund.

    Hij ging sterven, op zeker. Even bleef ik zo staan, en besloot om dit wezentje de vrijheid te gunnen om in de buitenlucht zijn laatste adem uit te blazen. Ik deed mijn schoenen en mijn ski-jack aan en liep naar buiten.
    In het schijnsel van een straatlantaren zag ik dat hij niet meer bewoog .. hij was gestorven. Op een A4 ‘tje, in de vrieskoude. Ik keek op mijn horloge: 0400. Ik probeerde een putje te graven met mijn huissleutel maar de grond was te hard. ik draaide me om en dacht even na. Begraven is geen optie, hier neergooien te oneerbiedig. Ik besloot hem te cremeren. Ik legde het A4’tje even op het dak van mijn wagen en haalde een aansteker. Respectvol stak ik het geheel in de fik en hoorde het lichaampje uit elkaar knallen van de hitte. Ik liet het vallen, schoffelde er wat sneeuw over heen en liep terug naar binnen.
    Mijn vrouw zat rechtop in bed en vroeg: ” wat ben jij nou wezen doen? ”
    Ik keek haar ernstig aan en zei: ” Niks .. is er nog cake?”

  99. @alfagrl
    Dat moet je toch echt zelf doen. Of je moet me even je accountgegevens van WordPress geven, dan pas ik het voor je aan.

  100. @cookie

    Het kan tot een uur duren voor het zichtbaar wordt… *tapt ongeduldig*

  101. @vanPruikem

    mooi.

  102. Is die natte deegsliert Cookie van eigen deeg nou echt moddereter hier?
    ..
    Voor de rest. . . JAHOO!! Niks geen 140 leestekens!! *uitrekt*
    .
    Erlpoep al gesignaleerd?

  103. @jos, ja lekker. *pakt turksbrood om megahamburger te maken*
    @piquant je hebt er in iedere snakbar de rotterdamse specialiteit “kapsalon” en er wordt veel jenever gedronken maar dat is onder studenten. culinair gezien dus niet echt een uitvindersstad, alhoewel ik laatst kip in cola heb klaargemaakt.

  104. @vanPruikem
    De zoveelste huwelijkse leugen, maar toch mooi.

  105. @alfagrl
    Ik sta al een paar jaar ingelogd.
    Maar het systeem zuigt, daar ben ik het mee eens.

  106. @vanpruikem
    Je zou een blog moeten beginnen🙂

  107. @Raar
    Ik modder eet vandaag zo subtiel dat niemand het merkt.

  108. @vanPruikem Prachtig beschreven.

  109. @vanpruikem hoe prachtig *traantjes droogt*

    @Raar hoi Raar

  110. @ Biep

    Huwelijkse leugens .. bestaan die?
    Niet in mijn beleving.

  111. Wat??? Geen reply functie @Cookie van eigen deeg???

  112. @vanPruikem Prachtig beschreven. Kon ik dat maar zo mooi.

  113. @Jos
    Die aangebrande koe ging een eindje wandelen riep hij net toch?

  114. @ CvEd

    I know.
    Ik heb nog zoveel ambities.
    Maar eerst ff met @alfagrl kroelen.

    *harnas op de grond dondert*

  115. @BjVogel Het water loopt me in mijn mond. Kip in cola. *geeft rietje aan *

  116. Ik was vannacht ook wakker tussen half vier en vier. Omdat er weer eens iemand een te wilde erotische droom over me had.
    Erg lastig als je gevoelig bent voor dat soort dingetjes.

  117. @bjvogel
    Hoe smaakt dat, Cola-Kip?

  118. @ HelenZ

    Heintje gaat met mij mee als ik wandel. We zingen dan duetten die de sfeer van de natuur om ons heen verwoorden en lopen op het ritme van de melodie te genieten. Ik hoef dan, neem ik aan, ook niet uit te leggen dat we aardig wat teksten uit ons hoofd kunnen oplepelen. Je weet immers maar nooit waar je wanneer wandelt. Was het gisteren in de zomerzon door de bergen, morgen zal het door de vrieskou op een besneeuwde begraafplaats zijn…maar altijd is er een lied voorhanden.

    *wandelt fluitend uit zicht*

  119. @vanPruikem
    Eigenlijk gokte ik maar wat. Een crematie verzwijgen en daarna om cake vragen. Een leugen is het niet.

  120. Het gelazer begint weer. Er verdwijnen mensen, geheel onbedoeld in de spambak. *zucht*

  121. *komt met dampende emmer satésaus aanzetten* Voor @Piquant! Emmer saus voor @Piquant!

  122. Ik zou wel een stukje van die neger lusten. Is die al gaar?

  123. Ja, hey, hallo. Wat voor VIVA onderwerpen of Burda patronen gaan we vandaag bespreken?

  124. * Raar op de schouder mept*

    Ruik je dat verschraalde bier? En kijk eens naar die plek *knikt richting onderkant bar* .. is dat geen urine van Omehaam?

    *schiet vol*

  125. Oh ja krijg ik een Heintje van Plop is het er een waar auteursrecht van Sony op zit.
    Ik geloof dat ik het een beetje verleerd ben op een blog hangen.

  126. @wattifatti Lekkerrrrrrrrrrrr het is nog warm🙂

  127. @Cortés
    Vandaag hebben we het over de voor- en nadelen die het met zich mee brengt als je een Bob Plop bent.

  128. nou maakt dat niet uit want was er toch al nooit zo’n ster in.

  129. @alfagrl Zal ik die spier voor je afsnijden? Groot stuk hoor.

  130. Wat is een Bob Blop? Een homofiele zakplomper?

  131. @ Cortés
    Patroon voor vogelhansopje hebben ?

  132. @Vieze Tonnie

    Jij mag gewoon weer naar buiten, hoor .. dit is geen ontmoetingsplaats voor stiekeme ruggetuffertjes.

    *zwaait Tonnie uit*

  133. kip in cola is heel goed te doen. je moet het even in koekel inkloppen om het recept te krijgen en dat dan naar eigen inzicht volgen om vervolgens voor de zekerheid ook een pot appelmoes open te trekken. en voor de fijnproevers; ik heb er ook nog aardappelpuree met zaanse mosterd bij gemaakt.
    http://tinyurl.com/kipincola
    wat ik me nog afvraag; waarom worden er nog geen steken onder water gegeven, waarom wordt er nog niet gevoosd in het reaukhok en wie heeft er in de 2e wc gebarft en niet doorgetrokken?

  134. We zitten pas op de honderd nog wat reacties en wordpress nu al weer zo traag als dikke stront. @Cookie doe er wat aan.

  135. @piquant
    Waar praten jullie zo gek? Bob Plop, vogelhansopje.

  136. @HelenZ
    Ik wil dat oude vertrouwde gevoel nog even vasthouden eigenlijk.

  137. @BjVogel Getver, kip in cola bestaat echt. Wil jij het kookrubriekje voor je rekening nemen ?

  138. Ik vind Twitter leuker. Ik vind zelfs Seth Gaaikema leuker.

  139. @helenz
    Dikke poep hoeft helemaal niet traag te zijn. In vrije val bereikt het nl makkelijk een snelheid van zeker 250 km/h. #nerdcomment

  140. @piquant Lekker smeuïg toch? Kan ook met stokbrood.

  141. @vanpruikem
    Niet stiekem, maar met gepaste trots. En je weet, mensen die scheten laten, zijn net als rokers: gezellig.

  142. @Cortés Daarentegen ben jij overal leuk of het nu hier of op twitters is🙂

  143. Is @vanpruikem naakt? Hij heeft inderdaad grotere tieten dan ik!

  144. Ik ging gisteren naar de supermarkt om een broodje te halen toen ik erachter kwam dat ik de dag ervoor al een broodje had gehaald. Het gevolg was dat ik om negen uur weer netjes kon gaan werken, want de geliefde broodjes van gisteren waren nog altijd lekker genoeg.
    Overdag probeerde ik toen het een en ander los te laten bij een virtuele psychiater, die ik twitter noem, maar het kwam nog niet echt op gang. Het gevolg daarvan was dat ik ’s avonds compleet emotioneel verscheurd in m’n bedje lag. Afgelopen nacht heb ik dus geen oog dicht gedaan omdat ik maar moest blijven denken aan alle epistels die ik aan mijn psychiater heb verteld. Dit waren werkelijk prachtige verhalen, dat gaf mijn psychiater ook aan, maar hij kon mij helaas geen telefoonnummer van een uitgever geven die mij aan een contract kon helpen. Tegelijkertijd was er wel interesse vanuit mijn andere steun en toeverlaten van twitter, die met dezelfde problemen aankwamen. Maar een lang verhaal op twitter plaatsen, dat kan natuurlijk niet. Op twitter zijn we gelimiteerd tot 140 tekens. Het gevolg daarvan was dan weer dat ik in de nacht alles op briefjes wilde schrijven waarop maximaal 140 tekens pastten. Geniaal idee. Behalve dat ik een potlood had met een scherpe punt en geen harde ondergrond om met het potlood deze briefjes te beschrijven. Niet echt leesbare briefjes met 140 tekens dus. Alhoewel het wel kleinere briefjes zijn geworden. Dus mocht ik ze opnieuw willen plaatsen dan zou ik gelijk door twitter geband worden omdat ik een overload plaats.
    Zou er eigenlijk een automatische verscheurde briefjes met potlood geschreven tweet scan machine zijn zodat ik al deze 91347 briefjes in één keer zou kunnen plaatsen. Dat zou nog eens wat zijn. Maar wellicht is het meer een idee om eerst een blog te beginnen of als gastauteur op dit blog terecht te komen en een voorpublicatie te doen, zodat ik een vaste lezersgare kan verzamelen en derhalve mijn publiek kan vermaken met het wondere epistemologisch relaas dat mij ten deel is gevallen. Ik wijk af van mijn verhaal. Even terug. Vanochtend kreeg ik dus een telefoontje van mijn psychiater twitter, want hij had een uitgever gevonden. Maar toen ik de uitgever opbelde om uit te leggen dat mijn gebundelde verhalen momenteel uit 91347 briefjes bestonden kreeg ik direct de toon dat de hoorn erop was gegooid – je weet wel, van die oude telefoons die nog een hoorn en een draaischijf hebben. Overigens een heel erg mooie toon. Ik zou best een instrument aan de hand van deze toon kunnen stemmen. Dus dat ging ik doen. Rukte de piano uit z’n verband en pakte mijn saxofoon erbij om een jazzy element erin te verwerken. En toen ik eenmaal bezig was bedacht ik dat ik net zo goed een symfonie kon componeren. Als ik toch bezig was, hè? Zo gezegd, zo gedaan, symfonie was gecomponeerd om 11.30 uur vanochtend. Ik bel m’n psychiater twitter weer op, vertel hem over de botte reactie van de uitgever, wat twitter ook niet kon waarderen – hij gaf zelfs aan dat hij hem ging blocken (!). Maar toen ik hem vertelde dat ik op basis van de verbreektoon een symfonie had gecomponeerd schoten zijn ogen vol met tranen. [Dit kon ik natuurlijk niet zien, maar hij vertelde dat dit zo was.] Kennelijk had hij een heftige associatie met de verbreektoon, dus ik mocht hem niets laten horen, maar hij wist me wel het nummer te geven van een dame van een platenlabel. En daar ga ik zo mee bellen.

  145. Oh. Dat viel nog mee.

  146. Dat is gelukt . Ik zie dat alles werkt. Dat was het dus.

  147. Waarom lukt het @linkerbovenhoek niet hier binnen te komen?We hebben vandaag “les portes ouvert” policy.

  148. @piquant
    hangt er van af. kent, en waardeert, men de kapsalon of moet ik echt vanaf koken les1 beginnen.
    @Cortés
    zoals in elke zichzelf overschattende groep mensen is de hang naar eigen jargon ook hier erg groot. vandaar ook dat iedereen woorden, anekdotes en verhalen verzint waarvan iedereen doet alsof hij/zij het snapt. maar dit hebben we een tijdje geleden ook al moeten uitleggen aan een spreekbuis die via 7 proxy’s interessant wilde doen. zullen de mensen hier nog wel weten. vooral toen Cookie en vanpriekem hem even appart namen en hij daarna stilletjes in een hoekje in jip en janneke ging lezen. was nog behoorlijk schrikken toen hij spontaan een hordeloop begon.

  149. Dan wordt het echt tijd om te gaan. Bah, @vanpruikem en z’n enorme memmen worden me even teveel.

  150. vanpruikem Gast. De urine van Haam tegen de bar *snikt het uit* Dat je dat kan missen he!?
    Voor de rest vind ik het hier druk. Ik ga zo meppen. Ik voel het!

  151. Waar is Erl? Waar is Vlunk?

  152. @nander Mooi stuk enne zo fijn dat we hier geen 140 teken limiet hebben. Welkom ! Vertel straks even wat die mevr van het platenlabel tegen je zei.

  153. @nander
    Zo die kurk moest er blijkbaar even uit. Twitter moet een hard gelag zijn met zijn 140 tekens voor jou.

  154. Behalve deze mededeling heb ik niets mee te delen.

  155. @marktwain @Vlunk was er al en die komt vast weer. Zeker nu jij er bent.

  156. @Leo* Zo trouw ben je *snik*

  157. ˙ƃıllǝzǝפ ¿ɾıq ɹǝǝʍ ʞoo ɹǝ ǝıllnɾ uɾıZ
    ¡sǝɾʇɹǝƃuɐɥpuoɟɐld ollɐH

  158. *Nat scholletje in je nek slaat* Ben jij er ook weer, negativo.
    Gezellig.
    ..
    LEO*!!! Karpatenkop!!! *In armen sluit*

  159. @ Cookie de twintigste eeuwerT:

  160. kijk, op het moment dat cookie zo rond 2 uur in de kroonluchter gaat hangen weet je gewoon dat het sterk voor tijd is. of tijd voor sterk.
    *brandslang pakt*

  161. @bjvogel Waar ken ik je stijl toch van? A/h trollen?

  162. @R

    WTF is een karpatenkop?

    En wat betreft *in armen sluit*: doe es fluks een greep naar een stevige deo.

  163. @ Piquant

    Ik wil C0rtés graag nomineren voor de wie-het-eerst-‘trol’-zegt-Award, kan dat al?

  164. @Cortes daar moest door een vergiet achter!

  165. @Cortés
    ja ik probeer dus een soort stijl te ontwikkelen. maar als andere herkenbare stijlen op eenzelfde manier zijn ontwikkeld als dat ik dat nu doe dan is het een grote plagiate bende in de literaire wereld.

  166. @Dr. Oetlul Wie het eerste trol zegt is ontegenzeggelijk @C0rtes maar ik heb geen idee waar de award is.

  167. Oh fijn het loopt straks gierend uit de klauwen *in handjes klapt*

  168. Zeg, hoeven jullie niet te werken of zo?

  169. @HelenZ Ik klap met je mee. Een grote bende hier.

  170. @TLatSF We werken ons uit de naad hier.

  171. @Leo* woensdag 29 december, 2010 @ 13:57 bij 1:57 pm

    “de eeuwig redevoeringen afstekende karpatenkop Tito” (Gerard Reve)

    zie verder Van Dale: “een gezicht waaruit aan onverzettelijkheid gepaarde domheid spreekt”.

    Graag gedaan.

  172. Ze nemen de telefoon niet op.

  173. Nou, dit was reuze gezellig. Nu moet ik me toch echt even concentreren op mijn nieuwe Burda patroon. Laters.

  174. @nander Kerstreces. Die pech heb jij weer.

  175. Ben ik nu onderhand binnen of niet?

  176. @linkerbovenhoek Jaaaaaaaaaaaaa!!!!! Zo moeilijk is het dus niet🙂 Met dank aan @cookie en @c0rtes of op eigen kracht ?

  177. Leo* Nee nee Leo. Ik ruik immer fijn en verzorg mijzelve heel goed.
    Ik ben immer om door een ringetje te halen.
    ..
    Oeh!! Lady de Lay op top 2000.

  178. @ Alfagrl

    Ik heb hem nu dus voor het eerst op big screen bekeken.
    Ik ga wat aan mijn pec’s doen. Ze hangen.

  179. @ CvEd

    Oeh, gast .. hij wordt alweer traag.

  180. @P

    Waar heb je in Godsnaam dit volk hier opgeduikeld. Had iets gehoord van een reunie (trema hier of daar), maar de meeste namen en ava’s zijn voor mij nieuw.

    *plops, de kat uit het plafond kijken doet*

  181. Dr. Oetlul Waarvoor dank.

  182. @Omerta
    Vroeg of laat doe ik wel een vervolgdraadje open.
    Maar nu ben ik even koffie aan het zetten, dat vereist al mijn aandacht.

  183. @Leo* Marketing Leo. Maar ik zie ook heel veel oude nicks en sommige in een nieuw jasje. Herken je onze oude bekende @vanpruikem net dan? Ongeevenaarde stijl die man. Is niet moeilijk te herkennen.

  184. Boos botsen de wolken
    en krakend gaan ze uit elkaar.
    Woeste draaikolken
    vol geluid.

    Ze gooien elkaar
    met flitsende pijlen.
    Ze worden lek en er is regen
    dus beneden moeten wij dweilen.

    De ruzie duurt lang.
    Een wolk kan zo driftig doen,
    maar ik ben nooit bang.
    Want wolken moeten zweven.

    Merels beginnen met fluiten,
    het regent al zachter.
    En toch zijn er buiten
    nog donder en flitsen.

    Langzaam drijft onweer over.
    Rustig tikt de regen.
    Na een knallend onweer
    kan ik er wel weer tegen.

  185. Biets mie wat het nu was, maar ben er. Waar zijn de gastvrouwen? (Cookie is toch ook een vrouw?)
    Leo laat me eens even langs, ik ga de gastvrouwen even gedag zeggen.
    Daarna kijk ik even wie er allemaal is en of ik ze ken.

  186. Oh Merde.

    *Picpoul…Gitane…Bek…CU*

  187. *Op schoot neemt: Hop paardje hop doet*
    Doe us effe niet zo bozig. . .

  188. @alfagrl
    Dat klinkt godbetert alsof je je ex weer aan boord gaat tillen.
    * pinkt traantje weg *

  189. @Leo* Dát heb ik dan wel weer gemist. *Picpoul…Gitane…Bek…CU* En ja Oh Merde🙂

  190. @linkerbovenhoek
    * naar beneden staart *
    Ehh, nee. Gok nog eens…

  191. @leo
    ja ik hield net wel een heel verhaal over vroeger zus en zo (c0rtes, dit is dus van kouwes). maar eigenlijk ben ik hier zo groen als gras. ik twitterde gewoon al een tijdje met cvd, van pruikem, alfagrl, jos en sinds vandaag ook met piquant.
    ik ga denk ik aan het eind van de middag maar eens iedereen die hier was volgen op twitter. of juist niet. ik zie wel, (maar dat hou je toch)

  192. Hihihi. @alfagrl weet nog niet helemaal hoe ze mij in moet schatten. *al woester knietjes beweegt*

  193. Goh. Ook wel eens leuk, meer dan 140 tekens.
    *pakt @vanPruikem vol op de bek*

  194. @BjVogel Om Kouwes goed te parafraseren is het “dat hou je tog”toch ?

  195. @Piquant ja, je hebt golijk.

  196. @Cookie van eigen deeg Wat is dat toch dat iedereen denkt dat je een vrouw bent? Snap er niks van *hoofd schudt*

  197. @Leo* Ben je alweer aan deze kant van de plas ?

  198. @Piq
    Ik denk dat ik voortaan elke dag mijn Schwanz maar eens ga rondlingeren of zo. Dit is al de derde verwarring binnen 24 uur.

  199. @ alfagrl

    Zo intens, ik ga alleen hiervoor al drie boerderijen voor je in de hens zetten.
    En twee laarzen leegdrinken.

    @CvEd

    Schenk jij @alfagrl haar laarzen even vol als je toch bezig bent.

  200. @ alfagrl

    *suisebollend van geluk op de bank achterover zakt*

  201. Waar is @linkerbovenhoek nu weer gebleven? Toch niet al die moeite voor heel eventjes ?

  202. Niet dat het er iets toe doet maar ik heb hier nog een stukje prachtig paars pleepapier uit de trein naar Düsseldorf van 24 februari 1991 van even voor 17.00 uur.

  203. @vanpruikem Das overigens een leuke hobby, je cowboy laarzen leegdrinken. Edoch, let wel: Er komen stukjes en brokjes mee als je het doet.

  204. @ vanpruikem Ik zag een pica van @alfagrl met hele mooie, roze laarzen. Zonde om die vol te schenken.

  205. Ik denk dat @Cookie van eigen Deeg zo een vervolgdraadje gaat publiceren.

  206. Voelde net de dagcreme op mijn toetje gewoon oprullen na het beloeren van uw contouren @vanPruikem.

  207. @ TLatSF: woensdag 29 december, 2010 @ 14:03 bij 2:03 pm

    Had jij anders nog iets te schilderen gehad?

  208. Ben zo terug, even een DM naar @piquant sturen omdat ze me is gaan volgen.

  209. Ik heb daarnet gastvrouw en naar nu blijkt gastheer behoorlijk innig en teder in de armen genomen bij wijze van dank dat ik hier bij mag zijn.
    Ik weet niet hoe het voor hun was maar ik ben een beetje ontdaan. Ik luister even naar een muziekje hier en meld me zo wel weer.

  210. @P

    Yep.

    What happens in Del Mar, stays in Del Mar.

  211. Waarom kan ik hier niet zien welk plaatje er nu weer op de radio gedraaid wordt? #2000

  212. Hé mod from hell, doe dan die comments hier eens uitschakelen man!

  213. Heb ik al lang gedaan. Alleen trek jij je daar natuurlijk weer niks van aan.

  214. De tweede gang van dit steengrilbacchanaal staat hier:
    Heel even dan… (part deux)

  215. Of ben ik er al? Door al die deuren het niet meer weet.

  216. Even stoppen met beaqntwoorden via dashboard. Gewoon een paar keer reageren vanaf de pagina https://piquanterieen.wordpress.com/2010/12/29/heel-even-dan%e2%80%a6-part-deux/ en je bent er helemaal bij.
    Nu zit je in je eentje op een gesloten draadje te lullen🙂

Reacties zijn gesloten.