Jaaaaaaa we gaan tweet-uppen!

Op Twitter kunnen we regelmatig lezen dat mensen elkaar IRL gaan ontmoeten.
Tweetmeeten, tweet-uppen, twitterborrelen, het lijkt  een must do voor iedere zichzelf respecterende tweep geworden in 2011.

Daarna – of vaak al tijdens de tweet-up –  lezen we steevast dat het fantastisch,  inspirerend en gezellig was. Dat kan natuurlijk niet altijd kloppen.
Laten we eerlijk zijn, hoe vaak ontmoet je fantastische, inspirerende en gezellige mensen in het echt?
Het kan natuurlijk zo zijn dat een tweet-up de manier is om leuke, fantastische, inspirerende, gezellige  mensen te ontmoeten. De foto’s van veel afspraken laten echter vaak niet meer zien dan een groepje mensen dat gebogen over de smart-phone aan een tafeltje zit.

#gezellig
#gezellig

Zelf ben ik terughoudend om naar tweet-ups te gaan. Enerzijds omdat ik er geen behoefte aan heb, maar ook omdat de anonimiteit op Twitter een van de dingen is die het medium – voor mij althans – zo aantrekkelijk maakt.

Daarom: een virtuele piquante tweet-up!
We gaan elkaar op piquanterieen ontmoeten. Nu.

Dit is de plek! Hier gaan we fantastische, inspirerende en gezellige mensen ontmoeten.
Dit is het moment om die ene leuke man of vrouw te ontmoeten die je heimelijk altijd al leuk vond, maar waarvan je dat onder het oog van al je volgers niet wilde of durfde te laten merken.

Kom maar op.  Maar dan ook geen terughoudendheid, vol er in.
Dit is je kans om wellicht je volgende liefde te ontmoeten. Misschien zoek je een leuke vriend of vriendin, een filmmaatje of iemand die af en toe eens lekker voor je gaat koken.
Doe iets origineels. Post een gedicht, upload een romantisch muziekje of verzin een list.

In mijn TL zijn recentelijk de volgende opmerkingen gemaakt:
“ik wil wel meerdere tweeps ontmoeten.” (Iemand die wil kunnen kiezen?)
“Ik wil wel meer” (Dat kan.)
“Ik kan het zelf wel.” (Laat maar eens zien.)
“Laat al mijn mannelijke bewonderaars eens achter hun pc vandaan komen”
en dan deze:
“A small step for mankind, but a giant step for this man!”

Opvallend – maar niet verrassend – is dat de vrouwen in mijn TL durven te zeggen dat ze wel wat willen: Mannen !!! Dames: Er gebeurt niks als je niet een klein beetje risico durft te nemen. Aan de slag.

Cookie_veD en ik doen wat we kunnen om elke ontmoeting hier tot een succes te maken. Ook de nazorg zal door ons worden verzorgd. De vrouwen (of misschien ook een enkele man) kunnen op de brede borst van Cookie rekenen en de mannen (of een enkele vrouw) op het empathisch vermogen van Piquant .

Oliebollen, bitterballen, zoutjes, champagne en bier staan klaar.

196 Reacties to “Jaaaaaaa we gaan tweet-uppen!”

  1. Als jullie nou eerst even allemaal dit formuliertje invullen. Dat maakt het wat overzichtelijker. http://twurl.nl/y1s3i1

  2. We zijn begonnen!
    * gooit bitterballen in het _veD *

  3. Zo. Jullie kunnen niet zeggen dat ik er niet was.

  4. Crap. @alfagrl was eerssie.

  5. Hmmm, even Piquant naar binnen laten. De deur klemt een beetje geloof ik.

  6. Ik zie hier nog geen lekkere kerOls dus ik ben eerst ff bood schappen. Laterrrr.

  7. En zwemdiploma’s laten zien allemaal. *kijkt streng*

  8. *Cookie bij deur & nachtslot opzijduwt*

  9. Sleutel gevonden. Tjezus wat een stofnesten hier. Is Khalid het hele jaar niet geweest om schoon te maken?

  10. Heeeeee nadanicks, kennen wij elkaar al?

  11. Hmmm… Lekkere hapjes….! *snaait alvast wat mee* Ik val vanavond zeker wat uitgebreider binnen, zit middenin een verhuizing…! XX

  12. ik vul maar geen “must”formuliertje in, want moeten is dwang. Bied me wel aan als vrijwilliger )

  13. Geweldig. Invullen die lijst. Geen moeilijke intakegesprekken etc. Gewoon hoplá.

  14. Ey, zelfs een Essie al in de huis. Gezellig.

  15. Sorry voor het stof @piquant ik was even aan het cirkelzagen. Moet ook gebeuren.

  16. Ha! Wat ruikt het hier lekker…. BITTERBALLEN!? Joehoe…!!!! ‘snaait alvast wat mee’ Ik zit middenin een verhuizing hier, vanavond kom ik graag even dansen met deze en gene!! XX

  17. Ja, lekker.. een champie gaat er altijd wel in. Lief dat je het vraagt.

  18. Zet je het er wel even bij op je lijst dat je een fetisj hebt voor “doe het zelven”? *woest aantrekkelijk*

  19. Ey. Hadden jullie nou ook champagne? Hmmm… Hou wat voor me over? Daar is de verhuizer weer: tot later!

  20. De gedichten zijn tot nu toe nog wat magertjes.

  21. *zet zwarte koffie met 1 schepje suiker neer*

  22. Even checken of ik vlunk al uit de spambak moet vissen….

  23. Vlunk heeft wel een plek gereserveerd maar komt iets later.

  24. Poëzie? De zon die schijnt, de liefde kwijnt maar laat zich niet verdringen. Men ziet en weet niet wat men ziet, en gaat opnieuw beginnen. En mag ik nu een oliebol?

  25. Ik vind het nog te vroeg voor een feestje; kom tegen borreltijd wel terug. Bewaar maar een paar bitterballen en een glas champagne voor me…

  26. Zonder. Maar als je met banaan hebt?

  27. Automatisme, de mention achterwege laten…

  28. Ik heb eigenlijk al besloten dat ik wel een keer wat wil met die Nada Nicks.

  29. De foto is hier in huize Piquant te Abeilhan, gemaakt door battsboem. Gezellig hier hè ?

  30. Mwa, bij deze drukte is duidelijk tegen wie je het had Ladie

  31. >Okee… dan zal ik de eerste maar zijn. Als dat zo werkt hier tenminste.
    [IMG]http://i43.tinypic.com/2e3puoh.jpg[/IMG]

  32. Nada Nicks lijkt me wel een lekker ding. Vertel eens iets over jezelf. Kousen of panty’s. Jurk of broek. Samen de rekening betalen of je laten fêteren.

  33. Wat doen die bitterballen in het fietsenhok?

  34. Mooi handschrift heb je alfagrl. Daar alleen voor vallen mannen als bitterballen in een fietshok voor je.

  35. Veel plezier allemaal. En een k(l)eurig 2012! Bises aan Cooky en Piquant van de Vreemde Frans!

  36. Ben ff trug. Mn lief de verhuizer staat een enorme plaat ijzer door te slijpen, anders te zwaar om te tillen. Is t al gezellig hier? Wordt er al gedanst, gedronken en gezwaaid?

  37. Ben ik hier bij de zaaduientelers?

  38. Waar zit de DM hier eigenlijk?
    Ik voel een gedicht opborrelen namenlijk.

  39. @vlunk
    Sla jij nou zomaar de spambak over? Tsssk.

  40. Wie gaat mijn boodschappen doen vandaag? Dan blijf ik hier.

  41. @alfagirl
    Het is een half lijstje. Ligt dat aan jouw scan of aan de moderatie hier?

  42. Lekker dan. Schenken ze champagne, blijkt het een virtueel dinges te zijn.

  43. Heeeeeeee Fab. Zeker weer een zelfontworpen en – gemaakte feestjurk? Staat je weer goed.

  44. @Cookie_veD ik let niet op? Waar zijn ze dan? *tuurt*

  45. Heeeeee vlunkie. Ouwe blogger van het eerste uur. Leuk dat je er al bent. Koffie ?

  46. @Ladieda1 @alfagrl
    De moderatie hier is altijd een beetje gammel geweest….

  47. Heeeeee Martinke. Heb je al koffie gekregen van Cookie? Ik heb een hollandse appeltaart gemaakt.

  48. @Cookie volgens mij heb ik overnacht in de spambak.
    Verder heb ik gedroomd dat we met z’n allen naar de Achelse Kluis gingen dus ik ben net smoorbezopen wakker geworden.

  49. @cookie_veD @alfagirl
    Zal wel aan de aansturing liggen.

  50. Hoeveel postst per uur mag je hier doen voor je in jail moet?
    #dtv

  51. oooo stom wijf dat ik ben . Ik vergeet steeds de @ . Vandaar dat ik voor spek en haricots zit te antwoorden.

  52. @vlunk
    Ik ben bij de Achelse Kluis een keer hopeloos verdwaald met wandelen. Kwam ik uiteindelijk in noord Frankrijk terecht.

  53. @vlunk
    Dat hangt van mijn humeur af #dta

  54. Ehm??? Ik voel me oliebol.

  55. @ vlunk. Achels kruis? Het is hier wel een tweet-up maar om nu meteen over iemands kruis te beginnen….

  56. F*ck de modder eters
    [IMG]http://i41.tinypic.com/qnsema.png[/IMG]

    – edit_veD : Graag gedaan –

  57. De tering keet is ook zelf servies hier?
    Twee bittere ballen gehad, that’s it.
    *zwijn aan het spit doet*

  58. hè, gelukkig, die laatste post met spam van alfagrl is wel mislukt

  59. @piquant @achelskruis
    het is immers geen tweetdown

  60. @Ladieda Ik heb nog nooit van het Achelskruis gehoord en weet niet wat een tweetdown is. Is dat meteen liggen met een tweep?

  61. Gnagna. Niet alleen de fipo maar ook de fimo. *glimt*

  62. Zo te merken , praat @vlunk nu al niet meer met me. Vroegah gebeurde dat pas na een paar uur.

  63. Ik moet weg. Niemand doet mijn boodschappen dus ik zal zelf moeten. Ik val later nog even binnen. *wie weet komt het van pas bij de boodschappen dus een blanco lijstje van @alfagirl print*

  64. @piquant Ik denk dat @vlunk even het lijstje aan het invullen is. Als jij dat nou ook doet.

  65. helemaal vergeten te F5-en, twitter maakt lui.

  66. @alfagrl
    Tssk, ik heb het al druk zat met modder eten. Dan heb ik geen tijd om je ook nog die bittere ballen te komen brengen ey.

  67. Na de fipo en de fimo is het wachten op de fiba?

  68. Proost!
    Ik ga nog even in winter siësta😉

  69. @St_Regine
    Al toe aan een versnapering?
    * grijpt naar jampotten *

  70. @Cookie van eigen deeg
    En een DM beantwoorden heb je ook al geen tijd voor. *mokt*
    Ik ga wel in de spambak liggen.

  71. Heeee @Farsi. Niks in de wintersiësta. Neem een oliebol met een sjampie.

  72. @alfagrl Vrede? op aarde en twitter?

  73. Probeert binnen te hullepen. Hulpelen. Pulpelen. Te euh, euh. Even mijn rapport erbij pakken. O ja, huppelen.

  74. Owkee, een gedichtje:

    Ik heb het
    te druk met jou
    om ook nog
    dat formulier
    helemaal in te vullen.

  75. @Hadeke. Kijk uit de vloer is nog nat. Khalid heeft net gedweild.

  76. Whoa. Smileys werken wel. *spamhoerrrmodus*:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

  77. Koffie en een peuk graag. En jij daar, ga ’s uit de buurt met die riekende oliebollen

  78. Lekker een Choufe, maar niet over de vloer he.

  79. OK, kort gedicht:
    Proost!, ik zeg het maar
    Op het nieuwe jaar

  80. @alfagrl alleen op aarde vind ik ook goed…
    :-S

  81. @apocalypsenowplease *Koffie met 2 zoetjes en goed geroerd en een Pall Mall aangeeft*.EN een smakkerd erbij.

  82. Ik moet zeggen, wat een heerlijk geroezemoes hier. Met zo’n biertje erbij wordt je behoorlijk slaperig.

  83. Ow, en de blaas vult zich ook in rap tempo.

  84. @cookie
    Wat moet je hier doen om in die spambak te komen?
    Want daar zitten natuurlijk alle lekker foute kerOls😈

  85. Verdories, ik word geweigerd in de spambak.

  86. @vlunk Ow… vooruit dan maar😕

  87. Als we zo doorgaan, raak ik dronken en ga ik alle mensen heel lief vinden.

  88. @alfagrl De foute ker0ls doe ik eerst even zelf keuren. Fout fout, pass ik door.

  89. O jee, nieuwe comments komen niet meer door. Is er wel een strikt deurbeleid en een vergunning van de brandweer?

  90. Ja ik heb @piquant en neem later nog veel meer ! Bollen en bubbels!! #melike

  91. Hallo, hallo, hoort u mij?

  92. Knuffels en truffels voor Piquant; eindelijk iemand die me begrijpt. Volgend jaar verder!

  93. Hmm, mayor fail op het posten van comments hier.

  94. Zo, ik heb jullie in een aparte window gezet.
    Nou allemaal ff zwaaien graag.

  95. Nou als @piquant eerst in de spambak mag rondmuilen kom ik er natuurlijk niet meer aan te pas.

  96. @apocalypsenowplease Volgend jaar is heel dichtbij hoor.

  97. @vlunk *zwaait en kushandt*

  98. *plop* Bubbels opent, glazen klaar?? Hier komt ie!

  99. Uit betrouwbare bron kan ik melden dat de eerste match al tot stand gekomen is.
    Het topic heeft z’n nut en noodzaak nu al bewezen.

  100. Nee nou wordt-ie fraai. Mag ik niet in de spambak én zet @vlunk me achter het raam. Leuk zo’n tweetdeetmeet hoor🙄

  101. @alfagrl jawel er zitten een paar lekkere f0ute tussen. Ik kan er maar 1 tegelijk.

  102. * Trekt @Lakooi op schoot *
    Wat nou geen zitplaatsen?

  103. @alfagrl ook ik mocht niet eens in de spambak van Cookie

  104. vrijgezellig hier ik kom borreltijd wel weer terug

  105. Wahaa. @Hadeke als eerste blijven hangen in de spambak.
    Dames: We hebben een echte foute kerOl te pakken.

  106. @lakooi. Jij op een stoel? Je bent toch een bartype? *kruk aanschuift*

  107. @lakooi heeft het weer voor elkaar. Bij jou op schoot en ik kom met een barkruk aanrennen. Diva’s *zucht*

  108. @vlunk Dat waren nog eens tijden. Jij altijd in de spambak met je bromtol spelen….

  109. Ook goeiemiddag! Hoe is het hier?

  110. Ik denk dat ik maar even een roze pelikaan na ga doen. Gewoon, omdat het kán.

  111. Goffer. Mijn pelikaan zit in de spambak.
    *stompt Cookie*

  112. maar goed.
    Normaal had ik het hier altijd over Bilderberg, Beatricks en Balkenende (en Bush, Brown, Berlusconi en Brzezinski) dus en ik voel een paar kubieke meter inspiratie opkomen.

  113. @Robert Keizer
    Gezellig. En al een tikkie jippig ook.

  114. Leuk @Robert Keizer. Het was al gezellig maar nu helemaal. Glaasje sjampie?

  115. thx piq voor de kruk de koeks wiebelt mij teveel

  116. @alfagrl
    Huh? Is @Hadeke jouw pelikaan?

  117. @Lakooi
    Dat was toch precies de bedoeling vandaag…

  118. @Cookie van eigen deeg
    Nee dit http://29.media.tumblr.com/tumblr_lwcjvtPSQZ1qa6xujo1_r1_500.jpg maar dankzij die stomme haakjes en alts en komma’s van jou is-ie gevlogen.
    *stompt nog een keer, harder*

  119. @vlunk Al die essays van jou over de B’s zijn naar het instituut voor recente historie gegaan.

  120. Sjampie? Is het al zo laat?
    Ik moet nog allemaal dingen doen en zo.
    Nou, doe maar eentje dan! Kan mij het schelen.

  121. @lakooi Dat is geen wiebelen van koeks .

  122. *vult bad halfvol met warme oliebollen. champagne d’rbij tot aan de rand* @piquant: stap er maar in, lieffie. Yeah, ziet er goed uit…

  123. Muziekjes werken ook niet. Wedden?

  124. @ apocalypsenowplease Wooooooooow zo’n aanbod sla ik niet af. Eventjes dan want moet wel werken op 1 dag per jaar. *springt in bad*

  125. @piquant de AIVD?

    en verder bedoelde ik kubieke millimeter

  126. @Robert Keizer. Nooit te vroeg of te laat voor sjampie.

  127. @alfagrl

    Hmmm, ik zal het zo eens op een ander WP-blog testen.

  128. of milimeter, daar is wikipedia het intern over oneens

  129. @vlunk De AIVD heeft ze allang natuurlijk.Neeeee Cookie en ik wilde ze bewaren voor wetenschappelijk onderzoek.

  130. @piquant op het gebied van aerostatica zeker

  131. @piquant: Niet springen natuurlijk! Kijk nou wat je doet; de hele badkamervloer vol lauwwarme en vette champagne. Is dweilen je hobby?

  132. ik voel al bijna een nieuwe pagina aankomen.

  133. Of euh… {embed width=120 height=120}http://youtu.be/dsjv_QYGD6U{/embed}

    – edit_veD: Neehee, let op, ik doe het even voor: –

  134. Gezellig, INSPI-fokking-REREND

  135. @apocalypesenowplease. Nou zeg… Nog nooit gezeur over een natte badkamervloer gehad. Zal ik Khalid roepen om te dweilen?

  136. @vlunk
    Ik niet hoor. Ik ga zo even lekker een ommetje maken denk ik🙂

  137. @alfagrl. Je hebt te hard gestompt, nou werkt je embeddinges niet lekker meer.

  138. @battsboem Onze enige echte officiele twitterdj post weer leuke muziek.

  139. Ja nee zeg.

    Als dit niet werkt kom ik nooit meer in deze bitterballentent.

  140. Heeeeeeeee Krijst zelf. Kroeg wordt gezellig vol. Bijna allemaal rokers en blowers ook nog. *klapt blij in handjes*

  141. @piquant Nah, doe jij het maar… Aan twéé dagen werken per jaar is nog nooit iemand doot gegaan.

  142. @apoclypsnowplease. Doot niet maar dood wel en ik wacht daar nog heel even mee.

  143. @battsboem Geinig muziekie.

  144. Jeetje mina, dit is nog erger dan twitter!
    Ongeloveloos!

  145. @ Robert Keizer Idd erger kan bijna niet. *sleurt Robert de dansvloer op*

  146. @cookie lekker. had ik net trek in.

  147. @piquant Niks dood, volgens mij ben jij immortal

  148. @cookie Heb je ze ook zonder van die zwarte dingen er in? K lust geen krenten en rozijnen of is het zwarte truffel? Dat lust ik dan wel weer.

  149. Moet aan de slag – veel plezier hier

  150. Zalig uiteinde, party animals!

  151. Ik wil geen oliebol kanen, ik wil gewoon mijn peli kanen.

    – Edit_veD: Owkee, kaan ik die peli toch even voor je. –

  152. @apocalypsnowplease Leuke muziekkeuze. Werk ze en wellicht later. We zijn de hele dag tot 23.30 open.

  153. @Piquant
    1 oliebol met zwarte olijf cumming up

  154. Toch even dingen doen. En zo. Met frisse lucht.
    Gaan jullie maar gewoon door hoor!😉

  155. Hoooi @Vork Baard. Thanks en ik heb vast je expertise in 2012 weer nodig, dus alleen daar al om , pas goed op jezelf. *smile*

  156. @Robert Keizer Latersssssss en je weet toch wel dat frisse lucht niet gezond is? Er gaat niks boven een rokerige kroeg.

  157. http://www.youtube.com/watch?v=wOktFATWX0I&feature=related … later meer … wil dan wel een jenever … cookie zet jij de fles koud? … tot dan

  158. Ut Bokje (@mark_r4gtl) Says:

    Ook maar eens een kijkje komt nemen…

    Feestje al goed losgebarsten?
    Staat het bokbier koud?

  159. @piquant Living on the edge!!!

  160. @Ut Bokje Cookie gaat hier over het bier. Welkom !

  161. @Cookie was dat een foto van ladieda1 trouwens?

  162. @Robert Keizer There is no other way…or the booooring one -:)

  163. @vlunk
    Huh? Zit ik per ongeluk mijn Ladie-foto’s up te loaden? Nee toch?

  164. Gelukkig is alles weer lekker on topic.

  165. @alfagrl Je doet zo eenkennig . Zijn er leuke mannen die posten, zeg je niks… kat uit de boom kijkerT

Reacties zijn gesloten.

