Brieven van @Piquant en Arthur van Amerongen. Deel 2

@Piquant: Ha A!!
Ik begin het door te krijgen. Jij bent de bohemien en ik de tut uit Boertange. Als je uit EDE komt en niet zoals ik in Amsterdam bent geboren en getogen, moet je inderdaad wel iets compenseren maar je kunt ook overdrijven.Oké, ik kijk DWDD en jij leest een boek.
Kan ik wel mee leven hoor, ware het niet dat ik tenminste een boek, wat zeg ik, boeken (uit)lees en er naast jouw bed, slechts ranzige blaadjes en reclamefolders lagen.
Jaja, door mij 3 kg aangekomen. Ik heb nog nooit een snoerloze stofzuiger als jij gezien die de hele dag door de kasten raast ; inclusief de koelkast en alles opeet wat enigszins eetbaar is. De keren dat ik je – tussen alle maaltijden door- wraps met de meest gore dingen ertussen, klaar zag maken en dan heb ik het nog niet over het leegklokken van alles wat drinkbaar is.
Natuurlijk haal ik alle lekkere dingen weer bij de banketbakker. Ik fiets tussen Holtkamp, Van Wely en Kuyt (Amsterdamse begrippen voor lekker banket) maar dat was voor jouw smaak, te luxueus.
Teleurstellend dat je het niet over mijn overheerlijke viskoekjes hebt gehad maar dat snap ik wel. Als je een paar keer in de week half verrotte vis moet eten dat je dan niet fantaseert over viskoekjes.
Over mijn neighbourhood hoef je je geen zorgen te maken. Sinds jij niet meer op je pantoffels en je Hells Angels jack in de rondte loopt, komen de jonge vrouwen weer buiten en word ik weer aangesproken door mijn buurmannen.
Hondje Yaya en de poezen missen je (ook) en zelfs sommige van mijn vrienden/vriendinnen vragen dagelijks naar je wel en wee. Ik vertel alleen het wel want je komt natuurlijk weer terug naar Amsterdam en wil ik het beeld van de jonge , succesvolle, over een goddelijk lichaam beschikkend, lichaam niet bezoedelen.
Ze oordelen zelf maar als ze je weer zien.
Ik mis het TV kijken , samen met jou. Niet dat we gezellig samen op de bank zaten, met chips en een biertje. Nee, jij zat immer achter dat laptopje van je, ondertussen commentaar leverend op wat men en dan voornamelijk, als er een politicus aan het woord was, wat hij/zij niet vertelden maar wat ze –volgens jou dan- bedoelden.
Toch had ik graag met jou naar het EK gekeken of naar een docu die as zondag op de TV komt waar gehandicapten, rijdend in een Canta, samen met het Nationale Ballet, op zoek zijn naar de grenzen van hun lichaam.
Echt waar, je verzint het niet.
Ik struikel in Amsterdam werkelijk over al die Canta’s die a-sociaal overal op de stoep zijn geparkeerd omdat ze geen meter kunnen lopen en onderwijl , zoeken ze met het Nationale Ballet, de grenzen van hun lichaam op. Hoezo grenzen? De grens is toch tot 1 meter voor de winkel lopen?
Het wachten is nu op de nieuwe Babboe slowfox met “nog in de luier” kinderen. What’s next?
Ik lees dat oprichter en uitgever van uitgeverij “Podium” ook al niet meer leest voordat hij gaat slapen maar zit druk te e-mailen en te facebooken ( ja ja weer een werkwoord erbij). Waar moet het heen met auteurs zoals jij, als mensen al niet eens meer voor het slapen gaan, lezen.?
Lieve Arthur, dat het leven lijden is , is natuurlijk een inkopper van jewelste maar dat doen we de volgende brief, oké?
Je t’embrasse !
Piekje
@Donarturito: Schatteke, weet je wat er in jouw leven ontbreekt, behalve de prins op een witte Shetland-pony? Een bakfiets! Ik wil toch even ingaan op je schaamteloze namedropping: je hebt het over Holtkamp, Van Wely en Kuyt qua gebak maar laatst, op je veertigste jaardag, moest ik diepvriesgebak halen bij de Lidl en toen heb je die chemische troep gewoon in een doos van Holtkamp gepropt en al jouw succesvolle vriendinnen van de grachtengordel zijn er gewoon ingestonken!
Laten we trouwens iets afspreken. Het maakt mij geen mallemoer uit welke onverlaten je thuis uitnodig – als de kater van huis is danst jouw poes – maar laat ik niet merken dat ze godverdomme in mijn pantoffels lopen! Die heb je notabene aan mijn gegeven voor mijn 30ste verjaardag (weliswaar had je ze gekocht bij die aggenebisj-uitdragerijhut in Zuid-Frankrijk, nabij je tweede woonst, die uitgewoonde took van de Emmausgangers, een leuk initiatief van de notoire antisemiet Abbé Pierre om asielzoekers, junken en alcoholisten van de straat te houden, en ik weer zeker dat die pantoffels van een dooie kwamen, er hing een enorme lijkenlucht in.
Je hebt toen in je oneindige goedheid een hele garderobe aan mij geschonken (voor het gemene bedrag van 14 euro): twee colberts, drie overhemden, twee broeken en twee paar Algerijnse puntschoenen van plastic.
Nou, er zit mooi de niechus in die voddenbaal, ik moest naar een SOA-kliniek in Lissabon kruipen omdat ik dacht dat ik platjes had maar het bleek gewoon schurft te zijn. Ik was trouwens laatst op een borrel van Podium, die bestond vijftien jaar, het was heel genant.
 Kluun vertelde op zijn Brabants schunnige moppen, en toen kwam de baas, ene Joost, stampvoetend op mij af en fulmineerde: jij schrijft altijd nare dingen over mijn gebit, ik vind dat zo min! Nou heeft hij een fietsenrek van jewelste dus ik had gelijk, maar godzijdank redde
 Kluun mij want die wilde coke met mij snuiven op de plee, zo is er altijd wat. Gaan we trouwens weer internetscrabbelen?
Attenooie, wat kan jij kwaad worden zeg, als je verliest met scrabble!
Verder hou ik zielsveel van je hoor, ik mis onze scheldpartijen voor de televisie, ik mis je volle ijskast, ik mis Yaya, Beertje, Beessie en Poetie maar we gaan elkaar snel zien. Ik ben in topvorm, dus ga jij ook maar even naar de sportschool, er zit een hele goedkope in de Pijp! Zo, nu is het mij toch weer gelukt om iets met pijpen in mijn tekst te proppen, dat vind je toch zo leuk, als ik aan het vuilbekken ben? Heb je nog leuke roddels over je vriendinnen en je minnaars?
Ik hou zielsveel van je, het is maar dat je het weet !
Je Tuurtje!

18 Reacties to “Brieven van @Piquant en Arthur van Amerongen. Deel 2”

  1. Deze “haat-liefde verhouding” in briefvorm is niet alleen heerlijke kost om te lezen, (liefst tezamen met een lekker glaasje binnen handbereik), maar hij tovert ook nog een glimlach op de bek. Hoe mooi kan het leven zijn!

  2. Man man man wat zijn jullie geestig!!! Zit hier op mn vreselijk interessante werk met n big smile op mn bakkus:) Geweldig. Moet gebundeld worden na verloop van tijd! Keep on writing!!!!!

  3. Nou jaaaaaaaaaaa Don himself hier. @Don Arturito. Leuk hier hè?

  4. @ kunkeler @ Marja Leuk om te lezen daar doen we het voor; nietwaar Arthur ?

  5. @arthur Jouw zelfverheerlijkende foto waar je op staat als een kruising tussen Johnny Hallyday en een bronstige stier, komt er – hopelijk- op als @cookievaneigendeeg, achter de panelen duikt.

  6. Leuk, leuk, leuk….ik kijk alweer uit naar nr 3…….

  7. Harv, numero 3 gaat zo in de maak.

  8. Ik hoop dat die wel ergens over gaat gaan dan

  9. @nadanicks Wat denk je zelf?

  10. Ik krijg de indruk dat er niet veel interesse in je krukkige schrijfseltjes bestaat, Piq.

    Terug naar je breipennetjes.

  11. We want more! We want more!

  12. De topics kunnen beter maar voor het negeren in de comments blijf ik komen

  13. Heerlijk dit …

    Piq als een kerel als een stofzuiger door de kasten raast dan..
    Heeft ie honger of
    is je vreten niet lekker en dan kan ik wel voorstellen dat natte dromen over viskoejes dan ook uit zijn🙂
    Probeer het volgende keer een met een groot dood stuk dier

    (Grijns)

  14. @drempelloos Honger, trek, onrust, verveling. Het kan van alles zijn -:)

Reacties zijn gesloten.

