Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka Don Arturito. Deel 3

Ha A !!! @Don Arturito,
Een man met een Shetlandpony is niet het ideaal beeld van een vrouw in de kracht van haar leven. Ik heb er eens een gehad met een kameel. Je kent dat wel van die kamelen, die heel lang zonder water kunnen maar als ze dorst hebben, drinken ze 100 liter achter elkaar.
En ze hoeven niet op een grasveld te staan. Ik moet er niet aan denken dat ik in mijn tuin een grasveld moet maken en als je ‘s morgens opstaat je die fel groene kleur ziet.
Groen vind ik überhaupt niet zo’n mooie kleur. Op tanden vind ik die groene mossen werkelijk afstotelijk . Veel mensen vinden dat roodharigen “groen” moeten dragen. In Engeland verkopen ze veel groen. Persoonlijk vind ik het geen gezicht, net als leggings.
Moet je op een zonnige dag op een van de Amsterdamse markten gaan lopen. Het wemelt er van de vrouwen met witte leggings en de witte 3/4 broeken. Vaak zie je ook mannen in 3/4 broeken, meestal een stelletje.
Zie je het voor je? ‘s Morgens bij het opstaan, bespreken ze dat ze allebei hun witte 3/4 broek aantrekken en voor als het fris wordt , ook hun beige of grijze jack mee te nemen.
Over die pantoffels hoef je je geen zorgen te maken. Een man die zulke vreselijke pantoffels aantrekt, verliest alle aantrekkelijkheid. Nee Tuur, ik bedoel jou niet. Zelfs als je in een 3/4 broek met je pantoffels voor me staat, dan nog gebeurt er niks. (grapje)
Het is wel waar dat ik nogal wat vriendinnen heb, die tot de grachtengordel populatie horen (zelf heb ik ook meer dan 20 jaar op de Keizersgracht gewoond) maar , eerlijk zeggen; je vond ze maar wat leuk en geen van allen doorsnee vrouwen en geen legging of 3/4 broek bij ze gezien toch?
Jij was wel een extra attractie , toen je hier was en nam graag de rol van huishomo (zoals je jezelf noemde) aan. Overigens een rol die je prima speelde. Ik zie je nog met flessen wijn, koppen met de door jou gemaakte soep, rondbrengen.
De huishomo heeft nog nooit 1x de vaatwasser geopend om er iets in te zetten en dat die ook af en toe ontruimd moet worden, daar heb je nog nooit bij stilgestaan.
Maar dat heb je met nephomo’s.
Door jou heb ik wat merkwaardige types leren kennen. De een leuker dan de ander. Vandaag lunchte ik met een van je vrienden ( de leukste , dat wel). Ook wel eens lekker om het uitgebreid over je te hebben als je er niet bij bent.
Heb je het er nu weer over dat ik naar Sevilla kom?. Het verschil tussen jou en mij is, dat ik er niet zoveel over klets. Ik nodigde je uit om mee te gaan naar De Languedoc en voordat je het wist, zat je in de auto en reden we gewoon weg.
Wel goed van je, dat toen ik zei het het nu jouw beurt was om te rijden, je eerlijk bekende dat je geen rijbewijs hebt. Onnozel als ik ben, ga ik ervan uit dat een beeeeeeetje man, een motor- en een autorijbewijs(en de nog betere, een vliegbrevet) heeft.
Je refereert aan mijn minnaars, vind je het ook geen goed idee dat ik daar hier verder niks over zeg? Je weet nooit wie er meeleest nl.
Wat heb je toch met SOA’s , platjes, schurft.? Ik hoor daar verder nooit iemand over.
Vandaag maakte ik nog iets merkwaardigs mee. Ik was met een vriendin bij een couturier (een van de weinige hetero’s in dit vak) en we stonden op de gracht even op de stoep een sigaret te roken, toen hij zei : “wij kennen elkaar eigenlijk al van een ver verleden, maar mag ik je vragen, hebben wij wel eens met elkaar gevreeën”?
Ik keek hem lachend aan en zei, nee die kans hebben we toen laten liggen.
Jammer, de fransen hebben daar zo’n mooie uitdrukking voor (wijsheid op de trap of zoiets); achteraf had ik willen zeggen. Ja, ik herinner me vaag iets maar niet de moeite van het onthouden waard.
Lieve Arthur, je ziet , ik maak wat mee. Een lunch met een leuke man; een bezoek aan een couturier ( niet eens voor mezelf) en nu ga ik boodschappen doen want dat moet gezegd, dat deed jij altijd zonder morren en als je iets vergeten was, wat nogal eens gebeurde, dan ging je terug. Morrend , dat wel.
Hondje Yaya laat ik nu ook steeds zelf uit want ook dat deed je. Wat ik leuk vond, is dat je met haar rende maar bang was dat ze weg zou lopen, dus haar aan de riem hield.
Je t’embrasse
Piekje
@piquant: Piekkie! Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke in het Koninkrijk Gods inga.
Je weet, dus het is beter arm te sterven, of om voortijdig met mij naar de notaris te wandelen. Een slimme meid is namelijk op mijn toekomst voorbereid.
En nu heb ik wel genoeg van de kamelen, het zijn valse rotbeesten, ze stinken uit hun bek en het vlees is enkel geschikt voor hondevoer of Egyptenaren. Ik vind een legging best wel geil trouwens, die kan je met één vinger naar beneden stropen om dan een ongenadige portie billenkoek te geven aan de aanstootgevende vrouw.
Ja, de Albert Cuijp, als wij daar samen wandelden viel het mij altijd op hoe populair je daar bent, allemaal ongewassen standwerkers die je op zijn Napolitaans kushandjes gaven en vroegen of ze na vijf uur even bij je mochten komen buurten voor een kopje koffie (kuch).
Ik had mijzelf tot huishomo/dociele Grieksebeginselenbutler gedoopt, hetgeen natuurlijk niet onmiddelijk betekent dat ik daadwerkelijk meer van kerels in lederen broeken met rammelende sleutelbossen houdt dan van zachtaardige vrouwmenschen.
Jouw vriendinnen zijn zo ontzagwekkend aanwezig dat ik verschrompelde tot een soort cruising tussen Arie Boomsma en Tofik Dibi.
Je vertelde mij eens dat je al in 1971 met Hedy d’Anconoa het Amsterdamse Vrouwennetwerk hebt opgericht, zeg maar de Herenclub maar dan voor vrouwen.
Ik was vroeger heel feministisch hoor, mijn eerste vriendin las Opzij, en die moest ik daarna ook lezen, en allemaal pulp van Hannes Meinkema, Anja Meulenbelt en Joke Smit, zeg maar de geestelijke moeders van Heleen van Royen.
Bovendien heb ik in een grijs verleden veel samengewerkt met Djoeke Veeninga, voor de VPRO notabene, en die heeft ooit samen met Hanneke Groenteman het feministiese tijdschrift Katijf opgericht, dat was heavy hoor, ze hadden dat blaadje beter Penisnijd kunnen noemen.
Overigens is de zoon van die Groenteman weer getrouwd met die Aaf, en dat is weer de ex van Arnon Grünberg, Amsterdam-Zuid is soms net de apenrots van Gibraltar.
Weet je waarom hondje Yaya zo een rolmops is? Omdat ze bij elke slager, bakker, sigarenmagazijn op de Cuijp staat te bedelen als een gedrogeerde dansende beer zoals je die vaak in gezelschap ziet van zigeuners (pas op je wasgoed!).
Je moet Yaya eens een maand naar Martin Gaus sturen, die weet er wel raad mee, en hij valt ook nog eens op jouw type.
Het is een beetje een ordinaire man namelijk, en hij praat een beetje als Rudy Falkenhagen in een klucht, of zoals Cor Witsche die met veel tegenzin en hartstikke dronken zijn Pipo-imitatie deed, op verzoek van Guus Vleugel, een en ander op de bar van het legendarische café Kerk aan de Vijzelfstraat waar ik jou heb leren kennen en waar de onvergetelijke Doesjka Meijsing wortel had geschoten.
Die hetero-modeontwerper, heet die Lagerfeld? En wie is die geheimzinnige man waar je mee hebt geluncht, en waar tout Amsterdam het nu over heeft? Attenooie, waarom ben je altijd uit op schandalen!
Verder heb ik niks te melden, ik zit de hele dag aan mijn proefschrift te werken, en eigenlijk ben ik maar een saaie lul, een dwerg die op de schouders van de reus @Piquant mag staan schreeuwen als een speenvarken. Ik mis je, dat dan weer wel!
Je Tuurtje

25 Reacties to “Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka Don Arturito. Deel 3”

  1. Gelukt! Ook de brief van Arthur is nu te lezen . Die willen we niet missen.

  2. Hilarisch weer! Maar waar zijn die andere reacties nou gebleven?? Jullie briefwisseling vind ik echt *hot*! We moeten het nog meer gaan promoten:):)

  3. Ik heb het blog vernieuwd en het oude weggegooid. Daarmee zjn ook de reacties weggegooid -:(

  4. Nou jaaaaa, alle reacties weg? Ook die lovenden van mij? Gossamme, het was weer een gezellig briefje over en weer. En Arthur, de kruising tussen Arie Boomsma en Tofik Dibi, wees er trots op, die “c”vergeef ik je, verweg van die Holl. grammatica kan zich dat voordoen. Verder weer erg genoten!! Jullie trouwe fan, MM
    Btw, waar gaat dat proefschrift eigenlijk over, misschien iets om te onthullen in een van je brieven?

  5. Ja, @Marja, ik ben zo onhandig hiermee en heb dus ook de reacties weggegooid. Fijn om te lezen dat je het nog steeds leuk vindt.

  6. Rudi Falkenhagen (met een i), Cor Witschge (met een g), Doeschka Meijsing (met ch i.p.v. een j)… waar blijft Erl?

  7. Wanneer nemen jullie nou gewoon eens lekker verkering?

  8. OT:

    Jaren geleden, op een feestje, nog aan de Keizersgracht, vroeg een van die grachtengordeltrienen mij waar ik Marja van kende… Toen ik antwoordde “we hebben geneukt” draaide ze zich om en liep verontwaardigd weg. Mens, als je het antwoord niet wil horen, stel de vraag dan ook niet.

    http://tinyurl.com/6pxbb6j

  9. @nadanicks gaan we uit de privéschool klappen ???

  10. Wie moet met wie verkering nemen ? BTW bestaat dat nog? Ik heb nooit verkering gehad. Ging meteen in de verhoudingstand (ook al was het voor heel kort).

  11. Niet alles wat Arthur schrijft, berust op DE waarheid maar dat wij elkaar kennen van café Kerk(allang weg) in de Vijzelstraat , is waar. Het was zo’n café waar je eerst langs Cerberus moest om uiteindelijk in de hel te komen. Toneelspelers/ schrijvers en andere artitstiekelingen, bevolkten het café en dus Arthur. Ik kwam daar altijd met boodschappentassen, want was naast AH. Gebeurde wel vaak dat alle diepvriesproducten allang waren gesmolten en verrot voordat ik naar huis ging. Dat waren nog eens tijden….

  12. Mag hier gespamd worden?

  13. Goed spul, ik gebruik het voor mijn rug…

  14. Je wordt er wel wat giechelig van, maar dat gaat al na een dag over

  15. Is dit nu een vlunkie?

  16. @nadanicks. Het is niet voor je rug , gekkie !!!

  17. Wat is er mis met een gladde rug Piq?

  18. @cookie Ik hou meer van een rechte – dan van een gladde rug .

  19. @piquant Dat had je even eerder tegen mijn schepper moeten zeggen ja, nu hebben we niks meer aan die wijsheid van jou

  20. @nananicks Als ik jouw schepper op tijd had gekend, dan had ik wel meer tegen hem/haar gezegd.

  21. Daar heb je een punt: was mijn schepper jou op tijd tegengekomen, dan was ik er nooit geweest

  22. Hihihihi @nadanicks . Dan was er nada niks geweest. Denk ik ook -:)

  23. Loopt lekker, Piq ..

    En SCROLLLLL !!

  24. favoriet…

    […]Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka Don Arturito. Deel 3 « "Piquanterieen"[…]…

Reacties zijn gesloten.

