Daar zijn we weer . Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka @Don Arturito. Deel 4

Ha A!! @Don Arturito,

Mijn weekend was druk druk en ik had zaterdag onder andere een ontmoeting met een vrouwelijke tweep. Er zijn echt nog meer leuke/ inspirerende/humorvolle mensen onder de twitteraars. Jij bent dus niet de enige alhoewel jij er ook mag zijn maar dat weet je al.

Je memoreert er aan dat wij elkaar van minstens 15 jaar geleden van het allang opgedoekte, café Kerk kennen. Dat was het stamcafé van alle grachtengordel bewoners die flink aan de drank waren. Ik kwam er vaak als ik na mijn werk, naar AH was geweest en even een deur verder een biertje ging drinken.

Het verbod om staand buiten een biertje te drinken, hebben ze daar niet meer meegemaakt maar dat zou niemand iets hebben kunnen schelen want buiten kwamen ze toch nooit en op de stoep een biertje drinken, was ordinair dat deden alleen (destijds) de Hoppe bezoekers en daar wilden wij niet bij horen. Als we naar het Spui gingen, was er maar 1 café voor ons en dat was café Zwart. De kleine steeg die de beide café’s scheiden was en is zoiets als het ijzeren gordijn met een onzichtbare muur waar je niet overheen komt.

Maar daar gaat het niet om. Ik wil je alleen maar vertellen dat de APV in Amsterdam, dat je niet buiten staand je biertje mag drinken, is opgeheven met als redenering dat het geluidsoverlast minder is dan als je zittend je bier drinkt.

Het zal wel aan mij liggen maar dat (idiote) sta verbod was nu juist ingesteld om de klagende binnenstadbewoners tegemoet te komen. Zie jij het verband tussen staan/zitten en geluidsoverlast ?

Dan de weedpas, tja stelletje klungels daar in Den Haag en de burgemeester van Maastricht, je weet wel die met die beeldige first lady van Limburg is getrouwd, die kirt van genoegen dat het zo’n goed idee is en dat alles nu veel beter verloopt.

Hij liegt dat het gedrukt staat maar dat weet iedereen dus die maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk en natuurlijk grijpen anderen weer hun kans want er is iemand in Bremen gepakt met 1340 kg qat , bedoeld voor de nederlandse markt.

Jou zie ik nog wel op qat kauwen maar, zeg nou zelf, dat is voor vrouwen toch geen gezicht die bruine tanden en dat spugen de hele tijd?

Om de hele tijd met een kwispeldoor in je tas te lopen, vind ik ook niet echt chic.

Nog een hot item . Uit onderzoek is gebleken dat 78 % van de mannen genieten van seks tegenover 60% vrouwen.

Die percentages vallen mij vies tegen. Ik heb altijd gedacht dat 100% van de mannen en 98% van de vrouwen van seks genieten. Mij hebben ze weer eens niks gevraagd.

Ik moest erg lachen om een tweet van een vrouw, die zei “ja logisch dat vrouwen er niet zo van genieten; er zijn nogal wat slechte minnaars”.

Dit onderzoek behelst de nederlandse mannen en vrouwen nu wil ik van jou als ervaren ervaringsdeskundige weten , hoe dit % zich verhoudt met vrouwen in bv het Midden Oosten; Zuid Amerika en Zuid Europa.

Hoe is het daar met jou MopperT ? Ligt mijn ticket al klaar ? Ik  kan niet wachten , je weer te zien !

Je t’ embrasse.

Piekje


Bom Dia querida @piquant!

Dus ik ben niet meer de enige, mooi is dat! Ik heb mijn kont nog niet gekeerd of je bent alweer de zoete inval voor allerhande tweepers waar ik waarschijnlijk nog nooit van gehoord heb.

Enfin, zo is het leven en ik heb het maar te accepteren, de goedzak die ik ben. Breek me de bek niet open over café Kerk, daar kan ik een boek over schrijven. Het was eigenlijk een soort dependance van de artiestenhel, en dan artiesten die niet door de ballotage van het jou welbekende Rosa Spierhuis in Laren waren gerold.

Ik graaf in mijn geheugen en smijt met wat namen: Hans van der Togt met zijn vriend JP, de fotograaf. Ik heb altijd erg moeten lachen met Hans, die is in het echt heel getapt en lekker vals, zoals een nicht dat hoort te zijn.

God, wat kon dat kreng zuipen! Zijn vriend JP (helaas ook al weer overleden, eigenlijk iedere Kerkganger uit die tijd is dood, behalve wij en Hans natuurlijk, of is die ook al weer dood?) had een bootje, Kapitein Korsakov, en dat lag om de hoek en dan gingen we starnakel zat varen en heel hard schreeuwen naar iedereen, best wel genant als ik er aan terugdenk maar we waren zo zat als Maleiers.

Vincent Steinmetz (leeft die nog?) was er ook vaak bij, die was homo én joods, en hij gaf het blad Vriendin uit, waar jij nog adjunct bent geweest. Vincent deed het dan – of wat er voor door ging – met Ramses Shaffey, en die was dan ook weer stamgast (dood).

Maar met wie deed Ramses het niet? Hij vertelde mij eens in café de Gelaghkamer even verderop op de Vijzel (of was het in Confianza op het Kadijkseplein, daar mocht hij ook nog poffen) dat hij een trio had gedaan met Cees Nooteboom en Liesbeth List maar dat vooral Cees actief was in bed, terwijl Liesbeth lag te snurken.

Cees en Lies leven nog gelukkig, zei het gescheiden van stad, huis, tafel en bed. Die Cees is heel zielig hoor, die wil niks meer weten sinds hij door La List is gedumpt

Er was een grote overzichtstentoonstelling van zijn boekies in het Letterkundig Museum in Den Haag, en er was niets wat naar Liesbeth verwees! Ja, er was een singeltje van haar, Cees had de tekst geschreven, maar hij had alles weggeplakt, je kon alleen lezen: tekst Cees Nooteboom. Sneu he!

Over trio’s gesproken: Guus Vleugel (dood), Ton Vorstenbosch (schijnt te leven) en Michael Eenhoorn, wereldberoemd geworden door zijn meesterwerk Een Bulgaar in Wassenaar (ook dood.)

Guus neukte eerst met Michael en toen met Ton en toen mocht Michael niet meer mee doen maar ze gingen wel altijd met met zijn 3en op stap, wat zijn nichten toch raar eigenlijk he! Attenooie, wat waren die lui vals,en altijd dronken!

Peter Vos kwam er vaak (ook dood) en die droeg hele stukken poëzie uit zijn hoofd voor, van Dante, waar vind je dat nog?

Cor Witsche had er wortel geschoten, die werd altijd zo geplaagd met zijn Pipo-verleden, dan had je die aanstellers van een Jerome Reehuis en Huib Broos (ik ga er gevoegelijk van uit dat die dood zijn), niets erger dan alcholische actreutels!

Ma Flodder kwam er ook (leeft die nog) en die deed het met Annemarie Grewel (wel dood) en die 2 hielden ook wel van een slokkie hoor! Deden die twee het nou met elkaar, weet jij dat, want Ma Flodder was in een ander leven heteroseksueel en heeft 3 kinderen. Het ergste was die kliek rond die walgelijke cabarettroep Purper, het ergste wat Nederland is overkomen na de Tweede Wereldoorlog.

Adelheid Roosen: gadverdamme (het leeft nog). Karin Bloemen: kotsen. En dan had je die vreselijk enge nichten van Purper die driestemmig zongen, ik moet nu echt overgeven.

Frank Govers (dood) liet mij in het toilet ongevraagd zijn kinderarmpje zien, maar ik hou het netjes vandaag.

Ik deed het trouwens met Sjoukje, die schitterende blonde barkeepster uit Friesland, uit Kollum om precies te zijn. Die ging later met agent Willem van bureau Warmoes, die was heel aardig want hij liet mij een keer lopen op de Dijk terwijl ik allerlei narcotic op zak had.

Ik moet nu even maag ledigen vanwege Purper, sorry, maar ik begon er zelf over. Ja genieten van seks, dat gaat bij mij prima, alleen krijg ik altijd klachten van de partners! Nou, schrijf me maar terug stante pede, want ik ben nog lang niet klaar vandaag. Hoe zeg je Rennie in het Portugees?.

Piek, ik mis je !

Je Tuurtje

11 Reacties to “Daar zijn we weer . Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka @Don Arturito. Deel 4”

  1. Smullen weer:)! Bekende *Wellinggangers* ook;-)

  2. Damm memories….

    @Piq
    78% is toch niet zo slecht dat betekent slechts dat men bij zeg maar 22% kant noch wal raakt of in een uitgewoond pand terecht bent gekomen.. valt toch wel mee…

  3. Ok, nu ik het teruglees kan je het ook anders formuleren voor 22% was het net een maatje te groot

  4. @drempelloos Die 22% zit me toch dwars. Ik blijf het hoog vinden. Als ik ergens , bij herhaling, geen lol in heb, doe ik het niet meer maar dat zal wel geen goede attitude zijn -:)

  5. LOL @ “Zie jij het verband tussen staan/zitten en geluidsoverlast ?”

  6. @Pi Quant Die fout wordt vaker gemaakt, geeft niet maar ik heet Nadan Icks. Trouwens, wat een grote neusgaten heb jij!

  7. @Nadan Wat een grote mond heb jij !

  8. En ik ben nog de enige ook, geloof ik…

  9. @nadan Ik weet niet wat het is. DM’s en FB reacties maar hier durft men kennelijk niet en dat terwijl we zo aardig zijn.

  10. Ah, hier zitten jullie allemaal dus.

Reacties zijn gesloten.

