Daar zijn we weer . Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka @Don Arturito. Deel 5

Ha A!

Tijdje niks van me gehoord en dat kan een goed of slecht teken zijn. Zo zie je maar, ik ben geen echte schrijfster want die kunnen altijd schrijven.

Ik volg je een beetje op Face Book en andere media en daaraan zie je al het verschil tussen ons. Ik kan dagen denken dat ik niks heb te melden. Waar jij het vandaan haalt, is me onduidelijk maar altijd weet jij een relatie te leggen met een nieuwsfeit en dan de meest hilarische foto’s en/of opmerkingen erbij te plaatsten. (niet altijd even fijnzinnig maar leuk is het bijna altijd)

Nieuwsfeiten zijn er ook in Nederland en zelfs in mijn buurt, toch geen kansenwijk, gebeurt er van alles.

Wel heel raar, dat sinds Holleeder ongeveer mijn buurman is geworden, dat er de laatste 3 maanden, 3 mensen : lees gajes zijn doodgeschoten. Nee, ik suggereer natuurlijk geen verband. Holleeder schijnt eigenlijk een hele lieve, keurige burger te zijn. Ik las dat hij een gevonden portemonnaie , met inhoud, keurig naar de politie heeft gebracht.

En fin, ook die doden hebben weer een positief resultaat opgeleverd, want ik kreeg een brief van de politie dat dit gebied, voorlopig voor een paar maanden, is uitgeroepen als preventief fouilleergebied. Mooi woord voor je verplicht te moeten laten betasten.

Als ik ‘s nachts Yaya uit laat en ik zie een aantrekkelijke man aankomen, bereid ik me al voor op een fijne fouilleerbeurt en ga, bij wijze van spreken, al met mijn handen omhoog en benen wijd staan.

Wat denk je ? Juist; er gebeurt h e l e m a a l niks.

Alle Oranjeborrels zijn natuurlijk afgelast. Om het nog even over mijn buurt te hebben; geen oranjevlaggetjes of andere parafernalia het Amstelhotel heeft de Nederlandse vlag in top maar dat doen ze elke dag.

Vanmorgen liep ik op de Amsteldijk en wat zag ik ? Tientallen oranje vlaggetjes tegen de pui en gespannen tussen de bomen bij een (chic/duur) Turks restaurant met vrijwel uitsluitend Turkse clientèle. Geen woord meer tegen mij over slechte integratie van de Turken in Amsterdam.

Afgelopen week ben ik nog even verzeild geraakt in café De Pels, jou welbekend. Vroeger was het een van de café ‘s waar ik vaak kwam en vrijwel altijd had ik daar een leuke avond want tout –al dan niet intellectueel- links kwam daar en met een paar biertjes op had ik daar vaak de meest leuke en interessante gesprekken; althans dat dacht ik toen want de volgende dag kon ik me er niet veel meer van herinneren.

Ik ben er een jaar of 15, niet geweest; zelfde “een blind paard kan geen schade aanrichten” meubilair en nog steeds dezelfde bezoekers (minus een paar die of keurig getrouwd zijn of overleden) allemaal wel een stuk ouder geworden maar drinken kunnen ze nog steeds. Kortom er is daar niets veranderd.

Laatst kwam ik, na een bezoek aan het Concertgebouw, ook weer eens in café Welling en ook daar hetzelfde beeld. Nog steeds dezelfde gasten aan de stamtafel maar allemaal, met de klok mee, 2 plaatsen opgeschoven. Ook daar niks veranderd.

Heel anders is De Kring, waar ik al decennia lid van ben. Daar is de populatie leden ( jaja je moet er lid van zijn en er is al 85 jaar,een heuse ballotage) in de loop van de jaren veranderd. Waren er vroeger voornamelijk artiesten;(TV) journalisten; wat advocaten; rechters en andere kunstliefhebbers. Tegenwoordig is het ontdekt door de snelle multi-media mannen en vrouwen.

In De Kring is het strikt verboden (mobiel) te telefoneren of foto’s te maken. Ik denk dat het daar de enige plek is waar mensen niet neurotisch met hun mobiel aan hun oor zitten of constant aan het twitteren of whats-appen zijn want in 2013 is er ook WIFI in alle KLM vluchten. Zie je het voor je, al die mensen die in het vliegtuig ook nog met hun mobiel aan hun oor zitten ? Jakkes.

Het enige wat nog vermeldenswaardig is , is dat Nederland twee seizoenen kent; de winter en de herfst. Het is hier kil en regenachtig, dus wordt het tijd dat ik mijn koffers naar Sevilla pak. Ligt mijn ticket al klaar Tuur?

Je t’embrasse ,

Piekje

Ha lieve Piq,

Ik was al bang dat je van de trap gelazerd was, uitgegleden over een vers keuteltje van hondje Yaya! Die mantelzorg van tegenwoordig, daar kan je ook niet meer op bouwen kennelijk, moet ik dan maar weer ingevlogen worden?

Of had je het te druk met de mannen?

Dat schrijven bij mij, dat moet je je gewoon voorstellen als reizigersdiarree in Egypte, ook wel de Wraak van de Farao’s genoemd: het spuit er uit, ongebreideld, a stream of unconsciousness, ik ga gewoon zitten, klap mijn lullige laptop open en de boel begint te lopen, net als bij jou toen je op die kameel bij Gizeh zat en er in de verste verte geen toilet te bekennen was.

Misschien is Willem H. wel de Wrekende Engel, want die lui die het ondermaanse hebben verlaten dat waren echt geen lieverdjes hoor, die zaten tot in de nek tot de drugstroep, eerste die Mohammed van de Shisha Lounge, toen die naamgenoten van coffeeshop Mekka, reken maar dat ze nu doodsbang zijn voor Sherrif Matamoros Holleeder, op zo een buurman kun je bouwen, nodig hem eens uit voor een kopje koffie en een Lidl-gebakje in de vertrouwde Holtkamp-doos!

Wat een vies woord: fouilleerbeurt! Die klinkt nog erger dan een anale visitatie door de Amerikaanse douane!

Heeft die buurvrouw van jou, Gretta Göring-Duitenberg, de Duitse vlag al voor haar hut hangen, in verband met de match van woensdag?

Het probleem van de café’s die jij noemt is dat de klandizie daar wortel heeft geschoten al dan niet over de barkruk heen is gezakt. Ze kunnen van die tenten beter filialen maken van begrafenisondernemer PC Hooft, want na de Pels, Welling en de Kring volgt enkel nog barretje Zorgvlied.

Ik ben druk bezig met onze reis naar Sevilla, maar ik zat te denken: ben je wel eens in het Geuldal wezen wandelen? De asperges zijn nog steeds verkrijgbaar en de Limburger in zijn eigen biotoop is best te doen hoor, als je een Berlitz Taalgids meeneemt. Bij het afscheid zeg je gewoon: hoie! En Sjeng komt van Jean en dus van Jan, daar is niks engs aan.

Daar liet ik je schrikken he!

Ik heb al vier stoelen voor je gereserveerd bij Transgenderavia!

Maar vertel is, heb je geen leuke buurtroddels?

Je Tuurtje

25 Reacties to “Daar zijn we weer . Brieven van Piquant en Arthur van Amerongen aka @Don Arturito. Deel 5”

  1. Wat… geen woord over de Eurabia-rel in België?

  2. Daar zullen we Arthur over bevragen want die heeft er al 6 jaar ? geleden een boek over geschreven.

  3. Briefwisseling 5, zat er weer helemaal in, zelfs de piepers laten verbranden, het moet toch niet gekker worden! Kijk uit naar nr. 6;-)

  4. Aaaaaaaaaaaah leuk Marja maar het is ook weer wat overdreven om je huishoudelijke taken te verontachtzamen. Als Harvey problemen heeft, laat hem mij dan even bellen -:)

  5. Loopt weer als n trein;)>>dit x de kroegentrein. Bejaardensozen geworden dus. Enfin ik heb dus weer met veel plezier jullie brieven gelezen en er ook wat van opgestoken. Willem Holleeder woont id buurt? Fouilleren bij die chique herenhuizen? Zet ik mn scooter voortaan toch maar in je tuin . Binnenkort weer tijd voor de turkse maffia P. om n heerlijke italiaande pizza te eten. Liefs Kitty xxx

  6. @kunkeler

    Ik bel je wel als er daadwerkelijk gefouilleerd gaat worden zodat jij op je scooter kunt komen aanracen -:)

  7. Weenie. Na een paar borreltjes lijkt alles jong en fris. Begin me steeds vaker af te vragen hoe ik de Kring ingekomen ben. Ik kan me een lange, smalle trap herinneren en mijn eigen vingers die een biljetje van vijf losliet boven aan de trap. Volgens mij heb ik nog staan dansen met een ouwe gek en kwam ik in de rokersruimte iemand tegen die ik vijftien jaar niet meer gezien had. Hij was nog steeds jonger dan mij. Dat was wel lekker.
    Verder…nee. Verder niks.

  8. Ondertussen ben ik – met mijn dichterlijke ziel – dus nog steeds niet meegeweest naar de Kring. Drommels Piq!

  9. Al die inhoudelijke reacties! Dat kan ik niet. Zit alleen maar te lachen, van begin tot het einde. Van dat met armen en benen wijd staan kwam ik niet meer bij. Mar, hoe verzin je het! Ik moet bij je in de leer. Je schrijfsels hebben vaart, zijn overhumoristisch en zo gaaf om te lezen. Bovendien zie je kans het ‘netjes’ te houden, daar waar onze vriend A. niet schroomt om per brief zo’n 30tal piepjes uit te lokken (die er gelukkig niet staan!) Come-on we zijn geen Amerikanen. Van mij mag je hoor A! En dat Sevilla? Ik wil mee! Zal ik zelf betalen. Wel even wachten tot eind van de maand!
    Dikke kus voor beiden.

  10. @biepers Verder niks???? Je hebt mij daar ook gezien. Noem dat maar niks. Insluipster !!!

  11. @Cookie

    Minitweetup !!!

  12. @carla van d

    Wat een aardig comment . Jij hebt tenminste wel inlevingsvermogen -:) Zie je het voor je, dat ik daar helemaal klaar sta en die mannen alleen maar heel snel doorlopen en niet eens durven te kijken. Ik doe voor de vorm dan maar net of ik een soort chinese gymnastiek aan het doen ben…

  13. @cookie. Ik mis hier de “like”knop.

  14. @Piq heb je de blog aan facebook gelinked?

  15. @drempel. Ik spam op facebook (zie de stats). Veel fb-clicks.

  16. GESLOPEN? Echt niet…voor vijf euro kocht ik me die tent in! Toen ik binnenkwam sodemieterde jouw onderkaak van verbazing op de barrand. Ik was me van geen kwaad bewust. Wel van jouw prachtige zwart-witte Scandinavische designers jurk en die bos krullen op je hoofd. (-:

  17. @ biep Voor vijf euro ??? Daar kan ik daar nog niet eens voor naar de wc dus je moet je ondeugende blik en/of je charme gebruikt hebben. Ja, ik was zeker verbaasd. Altijd zitten te fittieën op twitter en dan bleken we elkaar zomaar leuk te vinden. #wondertje

  18. Kom in mijn armen. Lekkere Mama-Loe van me!

  19. Mens, zeik niet. Laat me je kneden! Of mag ik (please, please, please) op je rug?

  20. 🙂 Ik beleef veel leesplezier aan de briefwisseling tussen jou en Arthur van Amerongen. Dat ook.

  21. Dat is leuk te lezen @biep . Beter dan dat ik in je armen moet hangen of me moet laten kneden. Heb ik op zich niks op tegen maar dan wel door een aantrekkelijke man -:)

  22. Nou zeg. Ik zou je nooit op die manier kneden! Ben je nou helemaal gek geworden?

  23. @biep Ik neem het risico niet -:)

Reacties zijn gesloten.

