Archief voor zondag 24 mei, 2009 @ 07:00

De route van Piquant

Posted in Piquanterieën with tags , , , , on zondag 24 mei, 2009 @ 07:00 by Piquant

route Piquant

Voordat ik weg ben, is het altijd een paar uur later dan gepland. Ach, even blijven liggen, waarom niet? Alles is op een haar na ingepakt. Ergerlijk vind ik dat de toiletspullen, incl. cremes en een beetje make up, pas in de valies kunnen, als je klaar bent met toilet maken en het is altijd meer dan je denkt.
Ontbijten ; koffie in thermoskan voor onderweg; broodjes klaarmaken; de laatste spullen in de auto. Oei, wat neemt dat tuinbeeld /fontijn van 1.80, een hoop plaats in.
De grote bossen rozen voor vriendinnen en buren, want in Frankrijk peperduur en een bos van 30 rozen is daar veel te duur. De forse stukken hollandse kaas en vooral jonge leidse, die kennen ze daar niet, dat is een absolute goedmaker als je lang niets van je hebt laten horen.
Heb ik het nog niet over de potten satesaus; flessen ketjap; flessen thaise saus etc. Ik word echt met open armen en franse kussen ontvangen. Ik denk maar niet na of het nu om mij gaat of om alle ‘cadeau’s uit nederland.
Maakt ook niet uit, ben voorlopig weer verzekerd van een paar eet – uitnodigingen en die zijn in Frankrijk natuurlijk niet te versmaden.

Nu komt het moeilijkste en zieligste; de 3 poezen (waarvan het vrouwtje voor het eerst terug gaat naar haar geboortgegrond, waar ze ‘als bijna dood’ door mij is gevonden.)
De deuren zijn vanaf gisteravond vroeg dicht om de poezen binnen te houden, maar ja, gek zijn ze niet en voelen, ruiken en zien wat er aan het gebeuren is. Het is dan ook nog nooit voorgekomen dat er niet een ’s morgens op het “moment supreme” is ontsnapt. Komen ze normaal wel op het geluid van een etensbakje aangerend, in een dergelijk geval kun je bakken eten in de hele buurt zetten, komen doen ze niet.
Uren vertraging, gevloek, getier en een tijdelijke hekel aan katten daar begint het altijd mee.
Uiteindelijk ook het hondje (ook als zielig hondje meegenomen uit Frankrijk) in de auto, die vindt het zo leuk dat ze de hele rit (1250 km!!!!) op schoot , kijkend naar buiten, zit. Haar naar achteren zetten heeft geen zin; is zo weer terug, maar kan ook al niet omdat de poezen dat niet pikken.
Iedereen zal begrijpen dat de rit van 1250 lange kilometers in een dag moet worden afgelegd. Geen hotel wil ma Flodder met 3 poezen ; een kattenbak en een hond herbergen……..

Als jullie dit topic lezen ben ik vermoedelijk onderweg en vraag dan voor een keer een beetje medelijden……, alleen voor de reis dan, want aangekomen op de plek van bestemming (ja daar beneden op de kaart) is het wel een feest.
Daarover zal mijn volgende topic gaan.

Groet uit het zonnige zuiden. Likje van de poezen en pootje van de hond en een hug van Piquant.